Een fijn weekend weg

Voor ons was dit de eerste keer op reis met de bus. We hebben daarom gekozen voor een korte stedentrip. Het verzorgde programma van Ter Beek sprak ons erg aan, en achteraf zeggen wij: dit smaakt naar meer! We hebben in een weekend echt kennis kunnen maken met de stad Berlijn en mede door de plezierige gids ter plaatse kwamen historische gebeurtenissen dichterbij. De begeleiding vooraf, bus, chauffeur en hotel waren prima! Hotel was echt super centraal gelegen, schone kamer met mooi uitzicht en het ontbijt was prima verzorgd. Wij hebben ’s avonds in de stad gegeten, met zoveel keuze aan restaurants was het niet moeilijk iets te vinden. Ik las bij een andere beoordeling iets over de beenruimte in de bus, dit is ons ook opgevallen, daardoor een relaxte en prettige reiservaring. Wij zijn uit naar de volgende stedentrip of andere reis, indien mogelijk ontvangen wij graag uw reisgids.

• Reisbestemming Berlijn - 3 dgn.

Te veel in een te korte tijd gepropt.

Half acht vetrekken om rond 16.30 uur aan te komen. Onderweg op de pauzepunten nagenoeg niets te verkrijgen. In hotel was het buffet goed. Verlichte tour, op zaterdagavond, was een aanfluiting. Rondje gereden rondom het centrum. Geen sfeervolle kerstverlichting gezien. De rondrit door Berlijn op zaterdagmorgen niet bijzonder. Er had b.v. een ruime pauze in moeten zitten zodat er fatsoenlijk tijd was om ergens iets te eten of te drinken. Zondagmorgen Potsdam. Op zich interessant. Echter ook hier was nagenoeg alles gesloten zodat van fatsoenlijk lunchen geen sprake was. Op de terugweg bij het wegrestaurant nog een curryworst met patat gehad. Chauffeur deed zijn best en was een aardige man. De ingevallen gids echter zeer matig. Hotel was prima.

• Reisbestemming Berlijn - 3 dgn.

Beste Theo, Hartelijk dank dat u de moeite heeft genomen om uw reiservaring van onze 3-daagse reis naar Berlijn met ons te delen. Wij nemen deze punten mee in de evaluatie en zullen waar nodig rekening houden met de planning voor de aankomende reizen. We zijn geschrokken van een onvoldoende beoordeling en hebben dat naderhand ook met u besproken. Aanvullend vinden wij het belangrijk om ook onze kant van het verhaal te delen. U begint met het punt: "om half 8 vertrekken en om half 5 in het hotel aan te komen". Dat is op zich een lange reis, dat realiseren wij ons heel goed. Het hotel ligt midden in het centrale deel van Berlijn, drukte op de binnenwegen in het centrum kosten normaliter het meeste tijd. Vanaf Tubbergen is het zo’n 520km naar het Park Inn Hotel Alexanderplatz. Een touringcar rijdt maximaal 100km per uur, en vanwege de wettelijke rij- en rusttijden moeten er onderweg pauzes ingelast worden. Als een touringcar 100km per uur kan blijven rijden betekent dit dat het 5,5 uur netto rijtijd is. De laatste 20km moeten in het centrum afgelegd worden, dat kost sowieso meer tijd. Met twee pauzes onderweg, 1x half uur en 1x een uur daarbij opgeteld, ben je 7 uur verder. Tel hierbij op de opstaproute in Twente en de kilometers in het centrum van Berlijn, dan is een totaal van 9 uur reistijd ons inziens netjes te noemen. Onze touringcarchauffeur heeft de Raststätte waar de lunch gebruikt kon worden vooraf gebeld met de vraag of ze in Corona tijd geopend zijn. Daar dit het geval bleek te zijn en er niet over sluiting van het warme buffet gesproken is hebben wij besloten onze pauze zoals gewoonlijk bij Marienborn/Helmstedt te houden. De lichttour stond niet beschreven in het reisprogramma. Deze is door onze chauffeur extra aangeboden, zonder meerprijs en op basis van vrijwillige deelname. Doordat er die avond meerdere protesten en dreigingen waren in het centrum waren helaas een aantal belangrijke wegen afgesloten voor (groot)verkeer. Desondanks zijn wij van mening, mede gezien de reacties van andere reizigers, dat u een goed beeld heeft kunnen krijgen van Berlijn in Adventstijd. De rondrit met gids op zaterdagochtend in Berlijn en zondagochtend Potsdam zijn ook iets anders verlopen dan normaal. Dit had uiteraard ook weer te maken met de geldende Corona maatregelen, zodat er niet zomaar onderweg gestopt kon worden om iets te eten. Dat u de gids als ‘matig’ heeft ervaren betreuren wij ten zeerste. Andere gasten laten in reacties juist weten erg tevreden te zijn, en ook het vleugje humor van de gids het geheel plezierig maakten. Op de terugreis hadden wij helaas eenzelfde ervaring met de Raststättes als op de heenreis, echter hier kunnen wij als Ter Beek Reizen niets aan doen. Ondanks de genoemde punten hopen wij dat u ook heeft kunnen genieten van een paar dagen weg. Uiteraard hopen wij u binnenkort weer te mogen begroeten in één van onze touringcars tijdens een mooie dagtocht of goed verzorgde meerdaagse reis.

Tegengevallen!

Vooral de kwaliteit prijsverhouding viel ons tegen. We hadden van ter Beek wel een wat luxere touringcar verwacht . De chauffeur heeft prima gereden is onze mening . Wel was in de voorschriften van ter Beek aangegeven dat er in de bus mondkapjes gedragen moesten worden , en ook de de passagiers moesten dezelfde plaats innemen wat niet gebeurde ,maar de chauffeur gaf aan dat hij geen agent was .? De zogenaamde lichttour dat was knudde daar had beter iets anders voor in de plaats kunnen zijn. Op de dag van vertrek al vroeg in de morgen was er een rondleiding geplant in Potsdam. Veel mensen waren niet geïnteresseerd hierin ,daarbij was het steenkoud en de gids was erg lang van stof . Wat het hotel betreft de kamer was prima en ook het ontbijt was goed. Wellicht is de corona ook wat debet hieraan.?? In het verleden zijn we 2x met ter Beek naar Berlijn geweest (marathon) daar hebben we veel betere herinneringen aan. Daarom staat in de aanhef de kwaliteit prijsverhouding. We wensen jullie toch veel succes voor de toekomst. Ook onze welgemeende condoleances met het overlijden van de geachte heer ter Beek.

• Reisbestemming Berlijn - 3 dgn.

Geachte heer Peereboom, Hartelijk dank voor uw review op de 3-daagse reis naar Berlijn. Wij betreuren het ten zeerste dat de reis niet aan uw verwachtingen heeft voldaan. Zoals reeds telefonisch met u besproken willen wij graag enkele kanttekeningen plaatsen bij uw opmerkingen over deze reis. Allereerst uw opmerking over dat u van Ter Beek Reizen wel een wat luxere touringcar had verwacht. We zijn benieuwd wat uw verwachting bij een luxe touringcar is? De touringcar waar u mee naar Berlijn bent geweest is amper vijf jaar oud en ons inziens van alle gemakken en comfort voorzien, zoals royale beenruimte, luxe verstelbare zitplaatsen met armleuningen, enzovoort. Dan de voorschriften voor het dragen van een mondkapje en het hebben van een vaste zitplaats in de touringcar. Dit zijn geen regels welke Ter Beek Reizen heeft opgesteld, maar dit is vanuit de overheid vastgesteld om verspreiding van het Coronavirus tegen te gaan. Zoals u weet zit de touringcarchauffeur voor in de bus en kan tijdens het rijden niet de hele bus in de gaten houden of passagiers zich aan de opgelegde regels houden. Een stukje eigen verantwoordelijkheid en omzien naar elkaar wordt uiteraard gewaardeerd. De lichttour stond niet in het reisprogramma, deze is door de chauffeur op eigen initiatief gegeven zonder meerprijs en op basis van vrijwillige deelname. Dit mede omdat door de Corona maatregelen het bezoek aan de Reichstag niet door kon gaan. Dat er op deze avond in Berlijn verschillende wegafsluitingen waren heeft ertoe geleid dat er meer ‘om het centrum’ heen gereden moest worden dan er dwars doorheen. Toch zijn wij van mening dat wij u een goede indruk hebben kunnen geven van Berlijn in Adventstijd. Op de dag van vertrek stond er een rondleiding met gids door Potsdam op het programma. Dat volgens u veel mensen hierin niet geïnteresseerd waren betreuren wij maar is ons inziens niet het probleem van Ter Beek Reizen. Doordat het een programma onderdeel was was het bij iedere reiziger bij boeking bekend dat dit erbij hoorde. Als u liever zonder programma naar Berlijn gaat kunt u overwegen om een reis te boeken zonder verzorgd excursieprogramma. Dat het de laatste dag volgens uw woorden ‘steenkoud’ was heeft wellicht ook te maken met de periode van deze reis, namelijk de adventsperiode in december. Dat de gids voor uw gevoel langdradig van stof was is naar onze mening een persoonlijke ervaring. Van andere reizigers hebben wij positieve reacties ontvangen over zijn manier van gidsen. Wij zijn blij te horen dat u goede herinneringen heeft aan eerder gemaakte reizen met Ter Beek Reizen en spreken de wens uit dat wij die goede ervaringen ook in de toekomst weer voor u mogen betekenen.

Goed verzorgde reis

Martin, was een prettige en rustige chauffeur.Wij hebben genoten en Zijn vast van plan een langer verblijf in de toekomst in te plannen

• Reisbestemming Berlijn - 3 dgn.

Een geweldige mooie trip en uitstekend geregeld

Een onderneming waar je trots op kunt zijn die de reis bijzonder leuk en interessant maakt , een aanrader om met ter beek reizen de wereld rond te reizen . Met martin als buschauffeur is de trip al geslaagd!

• Reisbestemming Berlijn - 3 dgn.

prina°°ma reis jammer dat het bezoek aan de rijksdag niet doorging

Goede ervaring

Een leuke reis. Alleen jammer dat door corona i.v.m. wegafsluitingen de lichttoer niet optimaal was. Bovendien vind ik persoonlijk het gekozen hotel te massaal. Wel een goede chauffeur trouwens. Verder niks op aan te merken.

• Reisbestemming Berlijn - 3 dgn.

Goede service en prima geregeld

Druk progamma miscchien optie 1 dag langer

zeer goeie ervaring

Geen negatieve dingen gezien. Uitstekende bus met een chauffeur waar je trots op moet zijn. Prima gedaan. Ook de gids in Berlijn was een humoristische en deskundige man (Arno). Hotel en ligging prima.

• Reisbestemming Berlijn - 3 dgn.

Allesbepalend soepel..Ruime plaatsen. Ik heb lange benen maar kon ruim zitten. Daar voor zijn we met jullie mee gegaan. Goed georganiseerd gezellig. De plek van ons hotel was 100 procent.

Super voor elkaar

Goed geregeld. Mooi hotel. Leuke excursies. Super mooie stad. En natuurlijk die leuke gids met humor.

• Reisbestemming Berlijn - 3 dgn.

Reisje naar Berlijn, prima hotel 3 dagen erg kort mischien 4 dagen er van maken.

• Reisbestemming Berlijn - 3 dgn.

Op onderdelen goed, andere beneden de maat.

Chauffeur, begeleiding, gidsen waren zeer goed. Te weinig eigen tijd, bijv.in Milaan. In het algemeen: te druk programma, Kamers en bedden in hotels waren voldoende tot goed. Het eten was dikwijls beneden de maat, vaak goedkope kwaliteit, zo ook te weinig groenten en variatie En dat hebben wij in Italië wel heel anders meegemaakt. Bijzonder: het afscheidsdiner bij Evers in Haaksbergen stak er met kop en schouder bovenuit. Tip: kan in plaats van de bootreis niet de trip verder over het land met eventueel een extra tussenstop (in bijv.een mooi stadje).

• Reisbestemming Sicilië; Parel Aan De Middellandse Zee

Alles was prima geregeld.

Goed hotel, lekker eten en goede reisleider.

• Prijs/kwaliteitverhouding
  • Reisbestemming Luxemburg - 5 dgn.

Fijne reis met een goede chauffeur/reisleider

Voor de eerste keer met Ter Beek reizen mee en is mij goed bevallen. Mooi programma, dit alles kunnen doen ondanks het weer.

Goede en verzorgde reis

De reis was heel goed en verzorgd Alle dagen waren even mooi en gezellig

Goede en rustige reis

De reis verliep prima. Hotels waren prima. Hotel in Taormina viel tegen .eten was erg massaal en bediening.was.slecht. geen prettig personeel. De.ligging was ook niet goed,je kon nergens heen. Uitzicht was.wel prachtig! Jammer want dit heeft voor mij de beoordeling in zijn geheel.omlaag gebracht. Hotel terugweg in Genua was.heel goed en mooi gelegen!

een prachtig avontuur!

afgezien van de probleempjes bij het aan boord gaan van de veerboot naaar sicilie was het een vlekkelose reis! Een leuk gezelschap en een voortreffelijke reisleider en chauffeur. Wij zien uit naar de volgende reis met Ter Beek, waarschijnlijk al ergens in 2022.

• Prijs/kwaliteitverhouding N.v.t.

Was heel goed

Mooi

Fijne chauffeur/reisleider.

• Reisbestemming Oostzee, Rügen & Stralsund - 8 dgn.

Mooie reis met fijne bus en goede reisleiding.

Prachtige reis voor cultuurliefhebbers. De vele oude gebouwen en kerken waren mooi en zeer interessant, alhoewel wij de vele genoemde jaartallen niet hebben onthouden. Martin Ophoff ontpopte zich als een prima chauffeur/reisleider, die alle moeite deed om het zijn reizigers naar de zin te maken. De excursie naar de Pilatus was als gevolg van de dichte mist geen succes. Misschien kan een volgende keer een alternatief geboden worden? Tenslotte betreuren wij het nog steeds dat als gevolg van de privacy-wetgeving een deelnemerslijst niet meer uitgereikt mag worden. Is het uitdelen/meesturen van een badge een mogelijkheid? Dan kan een ieder bepalen of men die wel of niet wil dragen.

• Reisbestemming Sicilië; Parel Aan De Middellandse Zee

Fijne chauffeur, goed verzorgde reis.

De reis was prima,ofschoon sommige medereizigers hun beperkingen niet goed kennen...dat is geen verwijt aan jullie.. Ook was het fijn dat er een mevrouw onder de medereizigers was die Italiaans sprak.

• Reisbestemming Sicilië; Parel Aan De Middellandse Zee

Een prachtige, goed verzorgde reis

Echter het hotel ligt in Bergen, beetje een saai plaatsje

geweldig

Het is een lange reis maar daardoor zie je ontzettend veel!! De bootreis vond ik persoonlijk erg lang maar goed dat kan ook niet anders. Er was niet veel te beleven op de boot, jammer. Persoonlijk zou ik kiezen voor zo'n reis om te gaan vliegen. Je mist dan wel Milaan en Zwitserland maar 3 dagen onderweg vond ik wel erg vermoeiend. al met al heb ik erg genoten. Verder goed georganiseerd!!

• Reisbestemming Sicilië; Parel Aan De Middellandse Zee

Fantastische reis om aan te bevelen

Fijne chauffeur goed van eten en drinken goed hotel goede aanpassingen van het reisschema i.v.m. de vele regen

Over Ter Beek Reizen

Bij ter Beek Reizen is uw reis in vertrouwde handen. Met veel enthousiasme organiseren we dagtochten, meerdaagse busreizen, vliegreizen en muziekreizen, zowel individueel als in groepsverband. Het wagenpark van ter Beek Reizen beschikt over diverse touringcars zoals een VIP-touringcar, rolstoeltouringcar en een dubbeldekker. Voor vertrouwd en veilig touringcarvervoer bent u bij ons aan het goede adres. Voor bedrijven, groepen en verenigingen organiseren wij geheel verzorgde dagtochten of meerdaagse reizen op maat.