Slechte ervaring door vluchtwijziging
Het boeken van een vakantie via de website van Tui gaan wij zeer waarschijnlijk niet meer doen.
Wij hadden een vakantie geboekt met gebruik van luchthaven Schiphol voor zowel de heen- als terugreis. Om niet van anderen afhankelijk te zijn, hebben wij voor eigen vervoer naar Schiphol gekozen en lang parkeren op Schiphol geboekt.
De voorpret van de vakantie liep gelijk een deuk op toen Tui ons kort na de boeking informeerde voor de heenreis de luchthaven te hebben veranderd in luchthaven Rotterdam. Maar voor de terugreis bleef luchthaven Schiphol onveranderd.
Nu hebben we met een vluchtwijziging niet zo'n probleem maar wel als je vanaf luchthaven Rotterdam vertrekt en op luchthaven Schiphol terugkomt. Als gevolg hiervan konden wij dus niet meer met eigen vervoer afreizen en moesten wij de boeking voor lang parkeren annuleren. Vanwege de geplande vertrek- en aankomsttijden was het ook niet mogelijk om met openbaar vervoer te reizen en moesten wij toch van anderen afhankelijk zijn.
De volgende frustratie begint als je probeert telefonisch met Tui contact op te nemen om de mogelijkheden te bespreken. Je wordt eerst gevraagd om het boekingsnummer in te spreken volgens een bepaalde numerieke opbouw die niet overeenkomt met jouw boekingsnummer. Kennelijk worden reserveer-, boekings- en dossiernummers door elkaar gebruikt?
Uiteindelijk word je NA LANG WACHTEN beloond met een beschikbare medewerkster die je dan vriendelijk te woord staat. Als er vervolgens iets moet worden uitgezocht, word je wederom voor lange tijd in de wacht gezet zodat je jezelf afvraagt of het contact misschien verbroken is.
Dit vind ik nu typisch de klant-onvriendelijke werkwijze van een Call Centre dat dan niet aanbiedt om terug te mogen bellen als e.e.a. nog verder moet worden uitgezocht. En tot slot: Hetgeen tijdens het gesprek werd besproken c.q. afgesproken, mag door het Call Center niet meer per email worden bevestigd. Erg onprofessioneel en klantonvriendelijk.