Helaas is alles mis gegaan wat mis kon gaan...
Helaas is alles mis gegaan wat mis kon gaan tijdens mijn vakantie met Tui. Ik heb nog geen reactie ontvangen van ze nu na maanden, als dat uit blijft zijn ze aan mij een klant kwijt.
Ik had geboekt via Tui; een vlucht, autohuur en bungalow, in een pakket. Op de website had ik mijn zoekvoorkeur ingesteld op 'sport', 'sauna' en verder gezocht op het beste zwembad. In de omschrijving stond dat alles vrij toegankelijk was en er stond niks bij van beperkte openingstijden/seizoenen.
Bij het boeken gaf de Tui site bij de laatste stap een error waardoor mijn eerste keuze de tweede keer niet meer beschikbaar was. De enige mogelijkheid was een optie waarbij ik om 10 uur al terug zou vliegen, terwijl de autoverhuur pas vanaf 9 open zou zijn. Bij bellen naar Tui zeiden ze dat ze daar niet over gingen en ik bij de verhuur moest zijn. Vreemd als je een pakket aanbiedt, maar prima, zelf gebeld en de verhuur heeft het voor me geregeld.
Vervolgens kwam ik aan bij de accomodatie. Ik gaf mijn gegevens en de baliemedewerkers wisten van niks. Er was geen boeking doorgegeven en mijn reservering stond niet in hun systeem. Sta je daar in het buitenland, s avonds, alleen, zonder plek om te slapen. Ze gaven aan dat ze dit probleem heel vaak hadden met Tui en dat ze gelukkig nog een plekje beschikbaar hadden voor mij en de rest zelf wel met Tui zouden uitzoeken. Afijn, ik had een plek om te slapen, erg prettig. Dankzij de medewerkers van de accomodatie.
Volgende hobbel: De sport was dicht en betaald. De sauna was dicht en betaald. Het zwembad was dicht en smerig. Het resort gaf aan dat het zwembad seizoensgebonden is (waarom staat dit niet vermeld op de Tui site?) dus niet toegankelijk. De sportruimte hebben ze speciaal voor mij een dag open gezet, maar verder was er niks te doen. Ik heb uiteindelijk de auto gepakt en ben elke dag ergens anders heen gereden om nog wat te kunnen beleven in die week.
Dit alles heb ik natuurlijk direct bij de eerste dag al aangegeven bij Tui. Ze gaven