Het traject begon positief, maar de communicatie, afstemming en opvolging waren helaas onvoldoende
In het begin vond ik het prettig dat Rinske goed op de hoogte was van mijn situatie. Dat maakte de uitleg eenvoudig en ze kwam daarbij empathisch over. Juist daarom vind ik het jammer dat de rest van het proces niet verliep zoals ik had gehoopt.
De communicatie was moeizaam. Er is meerdere keren geprobeerd contact te krijgen, zowel per mail als via WhatsApp, maar daarop kwam geen reactie. Ook nadat dit was aangegeven, verbeterde dit niet, terwijl Rinske wel aangeeft dat WhatsApp een geschikt kanaal is voor vragen.
Daarnaast was gevraagd of Rinske contact kon opnemen met mijn hypotheekadviseur om onze bijzondere situatie (deels hypotheek, deels schenking en deels schenk-leenovereenkomst) goed af te stemmen. Dat contact is nooit gelegd, en daarover ben ik dan ook erg telleurgesteld. Mogelijk heeft dit bijgedragen aan het volgende probleem.
Ik heb bij Risnke duidelijk aangegeven dat er een desktoptaxatie was uitgevoerd en dat deze door de hypotheekverstrekker was goedgekeurd. Het was daarom onverwacht dat ik op het allerlaatste moment te horen kreeg dat dit toch niet voldoende was. Dat zorgde voor onnodige stress en extra kosten doordat er met spoed een taxateur moest komen. Toen ik mijn zorgen uitte, werd dit helaas afgedaan als ‘standaard’, terwijl enige erkenning prettig was geweest.
Na de overdracht werd beloofd dat de stukken diezelfde week nog naar Florius zouden worden gestuurd. Ook dit gebeurde niet. Anderhalve week later moest ik zelf contact opnemen om dit alsnog geregeld te krijgen. Van een professioneel notariskantoor verwacht ik dat dergelijke afspraken worden nagekomen.
Alles bij elkaar moet ik concluderen dat ik niet tevreden ben over het verloop van dit traject. Ik waardeer de kennis van Rinske en de betrokkenheid in het begin, maar vind het jammer dat de uitvoering en communicatie daarbij achterbleven.