
Al verschillende keren geprobeerd identificatie procedure te doorlopen, maar niet gelukt. Op klachten wordt niet gereageerd. Rekening nu opgeheven maar ook daarop geen reactie ontvangen. Al maanden kan ik niet aan mijn tegoed terwijl ik het nodig had en heb. Totaal onacceptabel. Wat kan ik nog meer doen? Ik overweeg verdere rechtsmaatregelen te nemen en om alle schade op Robeco te verhalen. Een halve ster bij de beoordeling omdat geen ster niet mogelijk is.
Bedankt voor uw bericht. Wij hebben inmiddels contact met u gehad. Het is zeker niet de bedoeling van Robeco dat onze klanten het identificatieproces op deze manier beleven. Wij zijn ons bewust dat er bij een omvangrijke digitale operatie als deze - ondanks alle voorbereidingen - menselijke fouten kunnen worden gemaakt en dat er systeemtechnische problemen kunnen ontstaan. Wij betreuren het dat u niet de dienstverlening heeft ervaren die u van ons mag verwachten. Hiervoor bieden wij u onze excuses aan.
ben al maanden bezig om mezelf of een andere rekeninghouder (en/of rekening) te identificeren. onduidelijk wie, en dan moet iedere houder een afzonderlijk emailadres hebben Mijn moeder is 97 en heeft geen computer) en bovendien de smarttelefoon van een ander gebruiken (ik heb zelf geen smartfone) om een foto van zich zelf te maken. duurt al maanden. rekening is nu geblokkeerd. en hoeveel fraude gaan ze hiermee tegen? met 70 jaar behoor je zeker niet meer tot de doelgroep en ben je niet meer interessant.. ik wil de rekening opheffen. dan maar op papier.
Bedankt voor uw bericht. We hebben contact met u gehad en de situatie blijkt inmiddels gewijzigd. We hebben besproken wat de nu te nemen stappen zijn en we zullen zorgen dat alles in orde wordt gemaakt.
Heb zojuist eens wat reviews over Robeco hieronder gelezen en helaas moet ik constateren dat ik heel veel herken in de slechte service, onkunde enz. Bijna een jaar geleden is mijn vader overleden en mijn moeder is niet in staat om zich met administratieve zaken bezig te houden, vandaar dat ik dit als oudste zoon op me heb genomen. Mijn moeder heeft een beleggingsrekening bij Robeco. Na bijna een jaar kan mijn moeder nog steeds niet inloggen, laat staan identificeren. Aanvankelijk heb ik telefonisch geprobeerd e.e.a. te regelen, echter, zoals ook anderen hier schrijven, ellenlange wachttijden en ook ik maakte twee keer mee dat ik eindelijk iemand aan de lijn kreeg die zomaar na een minuut de verbinding verbrak! Krijg de indruk dat er veel te weinig mensen werkzaam zijn en ook mensen die niet kundig zijn; de ene medewerker weet niet wat de andere doet enzovoorts. Ook heb ik gemerkt dat men op een gegeven moment telefonisch contact zoekt en dat het daarna weer weken “stil” blijft, krijg de indruk dat men dat doet om de klant weer even te pleasen om daarna hetzelfde te doen met een andere klant. Uiteindelijk is het me gelukt om na 3/4 jaar de tegenrekening en het mailadres te wijzigen, maar het invullen van de digitale gegevens om in te loggen gaf al een Algemene Systeemfout voordat ik verder kon gaan met Identificatie! Kortom ook hun software is niet meer van deze tijd (heb het invullen digitale gegevens geprobeerd op IPad, MacBook, Pc en ook nog eens in drie verschillende browsers. Heb vorige week maar weer eens een mail gestuurd want de laatste klacht dateerde alweer van 6 weken geleden en vanavond kreeg ik een mail terug met de mededeling dat men mijn mailadres in hun systeem heeft verwijderd…. Klopt dit niet bel direct met Robeco! De mail kwam binnen om 18:55 uur, klantenservice bellen is dan al lang niet meer mogelijk… Toch nog iets positiefs: medewerkers aan de telefoon zijn vriendelijk en doen hun best om problemen op te lossen.
Hartelijk dank voor uw reactie. We hebben u inmiddels een reactie via e-mail gestuurd en we begrijpen uw terechte commentaar. De ervaring die u had staat haaks op wat we u als klant willen bieden, daarom nogmaals onze excuses. We streven ernaar om onze klanten snel en met de juiste informatie te helpen en we nemen uw ervaring dan ook mee in ons continue verbeterproces. Zo willen we ervoor zorgen dat u uw volgende ervaringen met Robeco als positief zult ervaren.
Alleen maar ellende de laatste jaren. Geld wordt maanden geblokkeerd. Geen antwoord op vragen. Bank accepteert geen EU bankrekeningen. Tegenrekeningen worden niet geaccepteerd hoewel de naam klopt. Ik kan robeco niet meer serieus nemen. Heb er geen vertrouwen meer in. Ga mijn account sluiten.
Bedankt voor uw bericht. Wij betreuren het dat u onze dienstverlening de afgelopen periode niet als positief heeft ervaren. De ervaring die u had staat haaks op wat we u als klant willen bieden, daarom nogmaals onze excuses. Inmiddels hebben wij u ook al persoonlijk bericht. Wij streven ernaar om onze klanten snel en met de juiste informatie te helpen en wij nemen uw ervaring dan ook mee in ons continue verbeterproces. Zo willen wij ervoor zorgen dat u uw volgende ervaringen met Robeco als positief zult ervaren.
Ik sta op het punt mijn rekening op te heffen. Al 6 maanden lang allerlei identificatieonzin die nooit opgelost is, en niemand die reageert op mijn correspondentie. ik heb geen vertrouwen meer dat mijn geld in goede handen is bij dit bedrijf. Gisteren zou ik gebeld worden voor een 'escalatiegesprek' omdat ik had aangegeven dat het wat mij betreft nu echt genoeg was geweest. inderdaad, een kwartier na de afgesproken tijd gaat de telefoon. ik neem op, en de verbinding wordt onmiddelijk verbroken. Als ik terugbel krijg ik een melding dat ze niet bereikbaar. Een technisch foutje kan gebeuren, maar ik vind het echt ongehoord dat een klantendienst in zo'n geval niet een 2e poging doet om te bellen... wat werken daar voor mensen? Afijn, als ik de recensies hier bekijk ben ik niet de enige... een bedrijf dat zo met zijn klanten omgaat heeft geen toekomst.
Hartelijk dank voor uw reactie. We hebben uw vrouw inmiddels een reactie via e-mail gestuurd waarmee het probleem opgelost kan worden. We begrijpen uw terechte commentaar. De ervaring die u had staat haaks op wat we u als klant willen bieden, daarom nogmaals onze excuses. We streven ernaar om onze klanten snel en met de juiste informatie te helpen en we nemen uw ervaring dan ook mee in ons continue verbeterproces. Zo willen we ervoor zorgen dat u uw volgende ervaringen met Robeco als positief zult ervaren
Nu al meer dan 3 maanden bezig met identificeren, talloze klachten en reviews geplaatst. En telkens denk je dat het is opgelost, en telkens blijkt dat jullie helemaal niets doen maar een grote farce vertoning opvoeren. Nu breekt wederom mijn klomp. Gisteren heeft Zoe …. mij telefonisch te woord gestaan, en de ontvangst van ID’s bevestigd. Dat nadat ik al een maand eerder ook al een medewerker Marcel ….. aan de telefoon had en mijn formulieren had toegestuurd; die ik toen ook al voorzien van ID’s etc digitaal had toegestuurd. En nog geen dag later nadat ik Zoe aan de lijn had komt weer een andere medewerker namelijk Archana ….. met de mededeling dat het weeeeeeer niet goed is. Ik vraag me werkelijk af of het management capabel is. Ik wens dat de gewenste wijzigingen nog vandaag worden verwerkt ander zal ik juridische stappen ondernemen.
Hartelijk dank voor uw reactie. We hebben u inmiddels een reactie via e-mail gestuurd en we begrijpen uw terechte commentaar. De ervaring die u had staat haaks op wat we u als klant willen bieden, daarom nogmaals onze excuses. We streven ernaar om onze klanten snel en met de juiste informatie te helpen en we nemen uw ervaring dan ook mee in ons continue verbeterproces. Zo willen we ervoor zorgen dat u uw volgende ervaringen met Robeco als positief zult ervaren.
Op een van onze rekeningen moet ik mijn echtgenote als mederekeninghouder toevoegen omdat het anders niet matcht met de tegenrekening. We hebben ook deze rekening destijds als en/of rekening geopend maar het is me nooit opgevallen dat dit niet zo was. Dan kom je dus in het inmiddels beruchte communicatie desaster van Robeco terecht - telefoongesprekken, 30-40 minuten in de wacht, verbinding verbroken, 3 maal - formulier ingevuld en toegemaild, geen aanpassing, 2 maal. Na jaren heb ik helaas alle posities verkocht en overgeboekt naar Saxo. Heerlijk, een moderne website, apps etc in tegenstelling tot de langzame, verouderde digitale wereld van de partij die al 90 jaar volledig gespecialiseerd is in beleggingen, maar zeker niet in klantvriendelijkheid, communicatie en techniek. Ik heb er in ieder geval geen enkele behoefte aan dat buiten mijn toedoen zodadelijk mijn rekening geblokkeerd wordt.
Het enige dat ze zeggen is: "Hartelijk dank voor uw reactie. Wij begrijpen uw terechte commentaar. De ervaring die u had staat haaks op wat we u als klant willen bieden, daarom nogmaals onze excuses. We streven ..." en verder nog een hele hoop BlaBlaBla. Maar iets doen, nee hoor. We, mijn vrouw en ik (gemeenschappelijke rekening), zijn al 6 weken aan het proberen de rekening te deblokkeren. Elke keer opnieuw identificeren. Welnu, vandaag was er een telefoonmedewerker, de zoveelste, die me vertelde dat we zo vaak (op hun verzoek) hadden geïdentificeerd, dat hun systeem de identificatie sowieso afkeurde. En wat is de oplossing nu? Dat wist de beste man niet, maar hij ging het allemaal uitzoeken en zou terugbellen. U begrijpt het waarschijnlijk al ... Daar hoor je niets meer van. Vorige week hebben wij beiden onze emailadressen nog een keer per post aan Robeco doorgegeven, omdat we ten einde raad waren. Als bijlage uiteraard, ook per slakkenpost, kopieën van paspoorten. De identificaties liggen daar open en bloot op een buro. Sinds 2015 geen klachten, maar nu is het een onprofessionele chaos. Ze verschuilen zich achter allerlei excuses en lossen niets op. En de wachttijden lopen de spuigaten uit. Dus wat ze ons als klant willen bieden? Dat ons eigen geld geblokkeerd op hun rekening staat? Heet dat klantvriendelijkheid tegenwoordig? Waarschijnlijk gaat onze rekening nu nog langer geblokkeerd blijven, [email protected]
Bedankt voor uw bericht. Inmiddels hebben wij u gesproken en is alles nu in orde. Ik begrijp dat u de reactie die wij hier plaatsen algemeen en nietszeggend vindt. Dit is echter een openbaar kanaal en daarom gaan wij hier niet inhoudelijk op de review in. Wij betreuren echt dat het proces voor een groep klanten niet soepel verloopt. Hiermee wil ik aangeven dat Robeco bewust is van de juiste normen die we moeten blijven hanteren om onze resultaten te kunnen bereiken. Want dat is ook wat onze klanten van ons verwachten. En uw beklag vormt daarin geen uitzondering. Daar zijn wij ook heel eerlijk over. Maar iedere klacht is er wel één waar je serieus naar moet kijken. Want van je fouten leren we en iedere keer weer zien wij dat er goede stappen worden gemaakt richting onze servicelevel die u altijd van ons gewend bent.
Afhandeling nalatenschap bij Robeco is het grootste drama die je maar voor kunt stellen. Je moet *maanden* wachten totdat ze uberhaupt reageren (ter vergelijking: bij ING en SNS was dit in enkele weken gebeurd) en hun systemen zijn niet op orde. Word je na 3 maanden eindelijk teruggebeld, moet je alsnog allerlei acties ondernemen waar vervolgens weer maanden overheen gaan.
Geachte heer, mevrouw, Hartelijk dank voor uw reactie. We begrijpen uw terechte commentaar. En zeker in deze situatie. De ervaring die u en uw familie had staat haaks op wat we u als klant willen bieden, daarom nogmaals onze excuses. We streven ernaar om onze klanten snel en met de juiste informatie te helpen en we nemen uw ervaring dan ook mee in ons continue verbeterproces. Zo willen we ervoor zorgen dat u uw volgende ervaringen met Robeco als positief zult ervaren. We nemen op korte termijn contact met u op. Wij hebben aan de hand van enkele gegevens het rekeningnummer wat het hier betreft opgehaald. We hebben ook contact opgenomen met ons team Nalatenschap . Zij zullen er naar kijken en op korte termijn contact opnemen met het telefoonummer wat bij ons bekend is. Met vriendelijke groet, Robeco
Met name de nabestaanden afdeling al ruim drie maanden bezig om een en/of rekening op 1 naam te zetten. Belachelijk hoe je te woord gestaan wordt vertellen elke keer iets anders maar wel je rekening geblokkeerd…..alsof een overlijden al niet triest genoeg is…en er geen betalingen gedaan hoeven te worden…betaald Robeco de boete bij het te laat betalen van de rekening..triest triest triest zou vandaag terug gebeld worden maar wacht nog steeds op een telefoontje"……..
Geachte heer, mevrouw, Hartelijk dank voor uw reactie. We begrijpen uw terechte commentaar. En zeker in deze situatie. De ervaring die u en uw familie had staat haaks op wat we u als klant willen bieden, daarom nogmaals onze excuses. We streven ernaar om onze klanten snel en met de juiste informatie te helpen en we nemen uw ervaring dan ook mee in ons continue verbeterproces. Zo willen we ervoor zorgen dat u uw volgende ervaringen met Robeco als positief zult ervaren. We nemen op korte termijn contact met u op. Wij hebben aan de hand van enkele gegevens het rekeningnummer wat het hier betreft opgehaald. We hebben ook contact opgenomen met ons team Nalatenschap . Zij zullen er naar kijken en op korte termijn contact opnemen met het telefoonummer wat bij ons bekend is. Met vriendelijke groet, Robeco
Helaas zijn wij al vanaf oktober 2021 bezig om de online verificatie procedures doorlopen. Iedere keer krijg je een mail dat het is gelukt maar vervolgens blijken ze geen gegeven terug te kunnen vinden. Op dit moment hebben we dagelijks contact maar iedere keer weer het zelfde niet zeggende antwoord. Robeco is niet meer Robeco van vroeger.
Bedankt voor uw bericht. Wij vinden het erg vervelend dat het proces u zoveel moeite heeft gekost. Gelukkig hebben wij u kunnen helpen en is een en ander opgelost. We streven ernaar om onze klanten snel en met de juiste informatie te helpen en we nemen uw ervaring dan ook mee in ons continue verbeterproces. Zo willen we ervoor zorgen dat u uw volgende ervaringen met Robeco als positief zult ervaren.
Meerdere keren contact gehad. Ze hadden aanvullende formulieren nodig. Ze geven fout toe, maar herstellen niets. Ze bevriezen de rekening. Weer gebeld. Mevr. Jones erkent dat fout bij Robeco ligt. Ik stuur weer de gevraagde formulieren. Geen reactie. 8 weken verder. Nog steeds rekening bevroren. Ik ga klacht indienen bij AFM. SCHAAM JE ROBECO
Hartelijk dank voor uw reactie. We begrijpen uw terechte commentaar. De ervaring die u had staat haaks op wat we u als klant willen bieden, daarom nogmaals onze excuses. We streven ernaar om onze klanten snel en met de juiste informatie te helpen en we nemen uw ervaring dan ook mee in ons continue verbeterproces. Zo willen we ervoor zorgen dat u uw volgende ervaringen met Robeco als positief zult ervaren. We nemen op korte termijn contact met u op. Met vriendeljke groet, Robeco
Ik ben 30 jaar redelijk grote klant van robeco. Ik heb gisteren geprobeerd om een wat groter bedrag van roparco terug naar mijn gewone bankrekening over te boeken, robeco heeft de transactie geblokkeerd, maar na een telefoongesprek alsnog toegezegd het geld over te boeken. Na een paar uur kreeg ik onderstaande email dat robeco het geld niet wenst over te boeken totdat er een accountantsverklaring is: “Vandaag heeft u een overboeking geplaatst die door mijn collega met u is geverifieerd. Helaas kunnen wij de overboeking nog niet uitvoeren. Onze afdeling CDD wenst eerst een verklaring te ontvangen ten aanzien van de herkomst van de stortingen die u de afgelopen jaren hebt gedaan. De herkomst van de stortingen mag worden vastgesteld door middel van een accountantsverklaring, waaruit blijkt dat u in de periode 2019 tot en met 2021 vermogend genoeg was om de stortingen te kunnen doen. “ Alsof ik niet vermogend genoeg was kón ik deze stortingen niet doen in deze jaren… Tip: blijf weg bij robeco, zoek een willekeurige andere bank, bij robeco hebben ze de bodem bereikt
Hartelijk dank voor uw reactie. We hebben u inmiddels een reactie via e-mail gestuurd en we begrijpen uw terechte commentaar. De ervaring die u had staat haaks op wat we u als klant willen bieden, daarom nogmaals onze excuses. We streven ernaar om onze klanten snel en met de juiste informatie te helpen en we nemen uw ervaring dan ook mee in ons continue verbeterproces. Zo willen we ervoor zorgen dat u uw volgende ervaringen met Robeco als positief zult ervaren.
Dreigement als je niet op tijd gaat indentificeren, je rekening wordt geblokkeerd . via smartphone ,verschrikkelijk ,niet te doen. Gelukkig op tijd geld overgemaakt.maar ondanks diverse verzoeken, zowel per post , als via internet (geupload) 2 x) de rekening nog niet opgeheven. Raad niemand aan om een rekening bij robeco te openen.
Hartelijk dank voor uw reactie. Wij begrijpen dat u dit proces als klantonvriendelijk heeft ervaren. Wij zijn het met u eens dat het geen klantvriendelijke maatregel is. Maar het is een noodzakelijke en Robeco neemt daar haar wettelijke en maatschappelijke verantwoordelijkheid in. Vanuit die rol accepteren wij ook kritische beoordelingen.
Ik kan nog steeds niks via mijn app alleen elke maand 25 euro om zetten in aandelen is geen probleem zo lastig,heb een aparte app identificatie maar geen idee hoe of wat! Wil mijn jaaroverzicht per post!!
Hartelijk dank voor uw reactie. We hebben u inmiddels een reactie via e-mail gestuurd en we begrijpen uw terechte commentaar. De ervaring die u had staat haaks op wat we u als klant willen bieden, daarom nogmaals onze excuses. We streven ernaar om onze klanten snel en met de juiste informatie te helpen en we nemen uw ervaring dan ook mee in ons continue verbeterproces. Zo willen we ervoor zorgen dat u uw volgende ervaringen met Robeco als positief zult ervaren.
Robeco is vrij makkelijk te gebruiken en ik heb het verschillende mensen aangeraden. Je hebt namelijk weinig voorkennis nodig om te investeren in de dingen die je belangrijk vind. Vooral de website op de pc werkt in de meeste gevallen goed. De app heeft minder features en is minder overzichtelijk. De grafieken van het rendement zijn op de app echter wel veel gedetailleerder. De website geeft koersstanden per week aan en de app geeft dit per dag aan. Tot dusver ben ik wel positief over Robeco. Het beheren van geld op Robeco is in mijn ervaring ook goed. Helaas wordt dit allemaal overschaduwd door veel onduidelijkheid bij het beheren van persoonlijke account gegevens. Zo hadden mijn ouders samen een rekening, en ze kregen een email dat er nog gegevens aangevuld moesten worden. Er wordt dan alleen niet verteld welke gegevens dat waren. Blijkbaar had mijn vader een account wat aan de zelfde rekening gekoppeld was met een email adres die al lang niet meer bestond. Deze informatie was niet te vinden op de website en zorgde er voor dat de rekening uiteindelijk geblokkeerd werd. 2 a 3 maand nadat de rekening geblokkeerd werd was het probleem pas verholpen. De rekening van mijn zus is al langer geblokkeerd omdat de persoonlijke gegevens die ze op stuurt volgens Robeco niet juist zijn. Wat er niet juist aan is wordt niet aangegeven en contact met Robeco levert ook weinig op. Ze heeft nu wel een idee waar het probleem mogelijk ligt, dus hopelijk kan ze het binnenkort *zelf* oplossen zodat ze weer toegang krijgt tot haar geld. Bij mij leek het allemaal wel goed te gaan. Ik beleg voor de lange termijn, dus ik heb het afgelopen half jaar alleen de app gebruikt. Vandaag opende ik de website, en op mijn dashboard zag ik een groot rood veld met de waarschuwing: "Verwijder uw tegenrekening voor Robeco rekening XXXXXXXXXX". Als ik daar op klik ga ik naar de pagina met tegenrekeningen, en vervolgens staat er nergens wat ik verder moet doen of wat er niet goed aan is. Erg onduidelijk.
Dank u wel voor uw bericht. Wanneer wij uw reactie lezen lijkt het ons goed dat u contact opneemt met ons servicedesk. Wij kunnen helaas geen contact met u opnemen aangezien u een ander e-mailadres heeft opgegeven dan bij ons bekend is. U kunt onze servicedesk bereiken op werkdagen van 09.00-17.30 uur op telefoonnummer 010-2241225. Vragen over het bijwerken van de gegevens en het proces rond de tegenrekeningen kunt u dan aan hen voorleggen. Indien nodig wordt u telefonisch begeleid om een en ander te voltooien. Met vriendelijke groet, Robeco
Ze blokkeren de rekening in afwachting van legitimatie. Die heb ik bij het openen van de rekening al gedaan. Maar nogmaals alles opgestuurd, email ontvangen van Robeco dat alles nu goed is. Alleen zijn ze “vergeten” om de blokkade te verwijderen. Nu al tijd bezig om op te heffen en mijn eigen geld terug te ontvangen op de iban waar ze van incasseren! Hoe moeilijk kun je het maken Robeco! Jullie jagen klanten weg met deze werkwijze! Klantvriendelijkheid een dikke 0
Hartelijk dank voor uw reactie. We hebben u inmiddels een reactie via e-mail gestuurd en we begrijpen uw terechte commentaar. De ervaring die u had staat haaks op wat we u als klant willen bieden, daarom nogmaals onze excuses. We streven ernaar om onze klanten snel en met de juiste informatie te helpen en we nemen uw ervaring dan ook mee in ons continue verbeterproces. Zo willen we ervoor zorgen dat u uw volgende ervaringen met Robeco als positief zult ervaren.
Robeco neemt de klanten zeeeer serieus Steeds dezelfde, nietszeggende reactie!! Wil je toch niet als je jezelf serieus richting klanten opstelt? Zeker weer een geautomatiseerd logaritme……. Robeco is Robeco niet meer, helaas
Bedankt voor uw reactie. Natuurlijk willen wij u zo spoedig mogelijk helpen. Helaas heeft u dit bericht geplaatst met een e-mailadres dat niet bij ons bekend is. Daarom kan ik uw gegevens er niet bij halen. Kunt u een e-mail sturen aan [email protected] met in de onderwerpregel mijn naam? Wilt u dan in uw bericht ook het betreffende rekeningnummer vermelden? Op basis van die gegevens nemen we dan contact met u op. Met vriendelijke groet, Robeco Lani Ohorella
Al 90 jaar ervaring heeft Robeco en zo'n 40 jaar daarvan ben ik klant geweest. De wijze waarop Robeco haar klanten nu echter behandeld is dramatisch. Waarschijnlijk volledig in paniek geschoten door de aanwijzing van DNB. Het stoorde me al langer dat Robeco sinds de overname door Orix zich met name richtte op het binnenhalen van nieuwe klanten dan het bedienen van de bestaande klanten. Kwantiteit in plaats van Kwaliteit werd waarschijnlijk in de bonussen van het management opgenomen. Maar de huidige klantonvriendelijkheid slaat echt alles. Robeco heeft niet eens het fatsoen gehad om een nette brief aan haar klanten te sturen met het bericht dat ze aanvullende identificatiegegevens willen hebben. Slechts een op spam gelijkend mailtje met de dreiging van het opheffen van de rekening zijn haar goede klanten Robeco waard. Ondertussen al aardig wat uurtjes aan de lijn gehangen om de identificatie voor elkaar te krijgen. Anderhalf daarvan in de wacht gezeten, maar de anderhalf uur die ik de medewerkers heb gesproken hadden waarschijnlijk ook voor Robeco beter gebruikt kunnen worden. Uiteindelijk besloten om m'n rekening maar op te heffen, in de hoop dat mijn minderjarige dochter daarmee weer bij haar gegevens kan. Maar ook nu is het alweer bijna 2 maanden wachten totdat de opzegging verwerkt is. En al die tijd blijft de rekening geblokkeerd. Wat een drama!
Hartelijk dank voor uw reactie. We hebben u inmiddels een reactie via e-mail gestuurd en we begrijpen uw commentaar. De ervaring die u had staat haaks op wat we u als klant willen bieden, daarom nogmaals onze excuses. We streven ernaar om onze klanten snel en met de juiste informatie te helpen en we nemen uw ervaring dan ook mee in ons continue verbeterproces. Zo willen we ervoor zorgen dat u uw volgende ervaringen met Robeco als positief zult ervaren. Met vriendelijke groet, Robeco
Ivm afhandelen erfenis, een waardeoverzicht ivm successieaangifte aangevraagd. na 3 weken eens gebeld hoever het hiermee staat. Antwoord: gaat wel 6 week duren (heeft geen prioriteit) doordat ze veel problemen hebben met de geblokkeerde rekeningen........
Bedankt voor uw bericht. Wij zullen uw verzoek zo spoedig mogelijk uitvoeren. We streven ernaar om onze klanten snel en met de juiste informatie te helpen en we nemen uw ervaring dan ook mee in ons continue verbeterproces. Zo willen we ervoor zorgen dat u uw volgende ervaringen met Robeco als positief zult ervaren.
Zie alle kritiek/reviews op de identificatie en de blokkades van rekeningen. Het is tergend, onprofessioneel, niet klantvriendelijk en juridisch verwijtbaar als het gaat om de aanhoudende en niet verbeterende wanprestaties die dit bedrijf levert op dit vlak.
Hartelijk dank voor uw reactie. We hebben inmiddels contact met u gehad en we begrijpen uw commentaar. De ervaring die u heeft gehad staat haaks op wat we u als klant willen bieden, daarom nogmaals onze excuses. We streven ernaar om onze klanten snel en met de juiste informatie te helpen en we nemen uw ervaring dan ook mee in ons continue verbeterproces. Zo willen we ervoor zorgen dat u uw volgende ervaringen met Robeco als positief zult ervaren.
Ik kan mijn eigen geld niet meer overboeken. Het zeer uitgebreide identifiactieproces leek te lukken, maar ik kan nog steeds niet bij mijn geld. De tegenrekening die ik al meer dan 20 jaar gebruik, schijnt nu precies dezelfde naam te moeten krijgen als mijn rekening bij Robeco. Dus dan moet ik op de tegenrekening mijn vrouw verwijderen als mede-rekening houder? Of haar toevoegen aan de Robeco rekening?Beide varianten dekken niet de werkelijkheid.
Hartelijk dank voor uw reactie. We hebben inmiddels contact met u gehad en we begrijpen uw commentaar. De ervaring die u heeft gehad staat haaks op wat we u als klant willen bieden, daarom nogmaals onze excuses. We streven ernaar om onze klanten snel en met de juiste informatie te helpen en we nemen uw ervaring dan ook mee in ons continue verbeterproces. Zo willen we ervoor zorgen dat u uw volgende ervaringen met Robeco als positief zult ervaren.
Identificatie lukt niet. Elke keer is er wel weer iets niet goed gegaan. Dan maar rekening opheffen. Duurt 4 weken. Ik wacht nu al 6 weken. En stil counting… Als je belt hang je uren in de wacht ze helpen je gewoonweg niet! Het is druk nog even geduld Belachelijk dat dit mag in Nederland. Ik kan gewoon niet bij mijn eigen geld.
Hartelijk dank voor uw reactie. We hebben inmiddels contact met u gehad en we begrijpen uw commentaar. De ervaring die u heeft gehad staat haaks op wat we u als klant willen bieden, daarom nogmaals onze excuses. We streven ernaar om onze klanten snel en met de juiste informatie te helpen en we nemen uw ervaring dan ook mee in ons continue verbeterproces. Zo willen we ervoor zorgen dat u uw volgende ervaringen met Robeco als positief zult ervaren.
Bijna 5dagen bezig geweest ,zes keer aan de telefoon gehangen voor meer dan 1 uur,hoor je een bandje dat dit gesprek kan worden opgenomen voor de dagelijkse diensten te verbeteren. Je krijg mensen aan de lijn die totaal niet weten waar ze mee bezig zijn,deze mensen zijn totaal ongeschikt voor deze functie.Dat een manager binnen dit bedrijf dit niet inziet is voor mij niet te bevatten. Nu had ik het geluk dat ik op een zeker moment de heer Aart de Man aan de lijn kreeg een adviseur beleggingen die heeft het uiteindelijk voor mij opgelost, kalm en beheerst en vriendelijk kunnen sommige nog wat van leren. Mijn hele bel te goed weg kosten 12 euro, rente op mijn spaargeld in 2021 ongeveer 11 euro verkwanseld is dit nu Robeco.
Hartelijk dank voor uw reactie. We hebben inmiddels contact met u gehad en we begrijpen uw commentaar. De ervaring die u had staat haaks op wat we u als klant willen bieden, daarom nogmaals onze excuses. We streven ernaar om onze klanten snel en met de juiste informatie te helpen en we nemen uw ervaring dan ook mee in ons continue verbeterproces. Zo willen we ervoor zorgen dat u uw volgende ervaringen met Robeco als positief zult ervaren.
Na 20 jaar bij Robeco heb ik vandaag besloten mijn rekening op te heffen. Waar deze bank voor mij altijd voor betrouwbaarheid en goede rendementen stond hebben ze mij afgelopen maanden zo teleurgesteld dat ik heb besloten mijn vermogen elders onder te brengen. Zoals bij vele anderen is de ellende begonnen met de nieuw opgelegde verplichting online te identificeren. Dit proces heb ik in oktober doorlopen. Daarna was er elke keer wel iets mis. En elke keer als dat opgelost was zou alles in orde zijn. Toch bleek er elke keer wat anders te zijn en werd er blijkbaar niet proactief gekeken naar potentiële issues. Elk issue duurt weken om te verwerken en kan alleen opgelost worden middels een ouderwets (niet digitaal) formulier. De meest simpele acties, zoals bijvoorbeeld het verwijderen van een tegenrekening, konden niet via de website geregeld worden. Het hiervoor genoemde voorbeeld kan inmiddels wel op de website. Hier ben ik helaas niet van op de hoogte gebracht en moest ik zelf achterkomen terwijl ik weken wacht op de verwerking van het aanvraagformulier voor het verwijderen van tegenrekeningen. Het meest ongelofelijke is nog wel dat ook nadat ik zelf tegenrekeningen heb verwijderd ik nog steeds moet wachten op verwerking van de formulieren voordat ik mijn rekening volledig kan gebruiken. Dit is maar één voorbeeld van de reeks aan bureacratische missers die symbool staan voor een bedrijf dat blijkbaar haar IT niet op orde heeft en bijzonder log en traag is in de informatieverwerking. De klantenservice was altijd erg vriendelijk. Als na verloop van tijd blijkt dat zij eigenlijk niets voor je kunnen betekenen verliest dat echter wel zijn betekenis. Als iemand maanden niet bij zijn eigen geld kan door missers en vertraging aan de kant van Robeco lijkt het mij hoog tijd voor een stukje maatwerk service. Dat kan blijkbaar niet. Vandaag heb ik mijn beleggingen verkocht zodat ik later deze week de opheffing officieel kan aanvragen. Benieuwd hoe lang dat zal duren.
Hartelijk dank voor uw reactie. We begrijpen uw commentaar. De ervaring die u had staat haaks op wat we u als klant willen bieden, daarom nogmaals onze excuses. We streven ernaar om onze klanten snel en met de juiste informatie te helpen en we nemen uw ervaring dan ook mee in ons continue verbeterproces. Zo willen we ervoor zorgen dat u uw volgende ervaringen met Robeco als positief zult ervaren.
In Nederland kun je bij heel wat aanbieders beleggen. Maar er is maar één partij die al 90 jaar volledig gespecialiseerd is in beleggen. Die zelf fondsen ontwikkelt en beheert voor klanten, groot en klein. Wij bieden online beleggen voor iedereen. We horen graag uw ervaring met onze dienstverlening.
• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.