
Over het algemeen tevreden over Robeco. Goede rendementen en goed klantgericht. Wel vond ik de procedure rondom de vernieuwde registratie niet plezierig. Heeft veel tijd gekost.
Hartelijk dank voor uw reactie. De ervaring die u had staat haaks op wat we u als klant willen bieden, daarom nogmaals onze excuses. We streven ernaar om onze klanten snel en met de juiste informatie te helpen en we nemen uw ervaring dan ook mee in ons continue verbeterproces. Zo willen we ervoor zorgen dat u uw volgende ervaringen met Robeco als positief zult ervaren.
idem als beschreven in 1 zin; prima service
Dank u wel voor uw bericht. We zijn blij met uw positieve ervaring en we doen ons best om dat zo lang mogelijk vast te houden. Met vriendelijke groet, Robeco
Het zou handig zijn als die met meerdere telefoonnummers zou kunnen. Ik kan nu alleen met mijn werktelefoon inloggen en niet met mijn privé, omdat die als 2e aangemeld is. Reeds contact gehad met de helpdesk, maar er wordt gezegd dat er met één nummer ingelogd kan worden. Er zullen toch zeker meer mensen zijn met 2 telefoons. Dus werk aan de winkel voor Robeco.
Hartelijk dank voor uw reactie. Wij begrijpen uw terechte commentaar. De ervaring die u had staat haaks op wat we u als klant willen bieden, daarom nogmaals onze excuses. We streven ernaar om onze klanten snel en met de juiste informatie te helpen en we nemen uw ervaring dan ook mee in ons continue verbeterproces. Zo willen we ervoor zorgen dat u uw volgende ervaringen met Robeco als positief zult ervaren. Met vriendelijke groet, Robeco
Als gevraagde informatie wordt gegeven ( bijna drie jaar geleden) maar niet goed wordt verwerkt is het pijnlijk voor mij klant dat te ervaren omdat er nu opnieuw naar wordt gevraagd. Als 'knoppen' ontbreken op de site om als klant dan die zaken alsnog goed te kunnen regelen is het een tijdrovend en een moeilijk traject het toch voor elkaar te krijgen. Ondanks de positieve hulp van een medewerker, met dank voor zijn inzet, voelt het zo niet echt klant te zijn.
Bedankt voor uw reactie. Het is spijtig te vernemen dat uw recente ervaring met Robeco niet positief is gebleken. Wij hebben u persoonlijk een inhoudelijke reactie gestuurd en nemen uw ervaring meer in ons continue verbeterproces.
Ik ben al zes (6!) weken bezig met het opheffen van de rekening van onze stichting. Deze stap is genomen nadat de rekening was geblokkeerd zonder dat ik daarvan in kennis was gesteld. Vandaag weer gebeld en krijg dan de mededeling dat het verzoek is ontvangen, maar dat 'de behandelende medewerker inmiddels uit dienst' is (ja en?). Nu moet het verzoek nog worden behandeld door de afdeling CDD en die kunnen dat kennelijk niet binnen een paar dagen! Maar weer de Consumentenbond inseinen.
Robeco is overgegaan naar een tweefactorauthenticatie met een inlog app die niet werkend te krijgen is. Dit is een zeer ingewikkelde methode helaas die zn doel voorbijschiet. Aangezien inloggen nu zeer lastig is zullen transacties niet meer plaats kunnen vinden
Bedankt voor uw reactie. Mocht u tegen fouten aanlopen bij het instellen van de Robeco Inlog App, kunt u contact opnemen via 010 - 224 5775 of bekijk de veel gestelde vragen op: https://www.robeco.nl/service-contact/mijn-account-en-inloggen/tweestapsverificatie.html
Het duurt soms even om de juiste persoon aan de lijn te krijgen. Even snel mijn rekening inzien is ook lastiger door alle veiligheidsmaatregelen.
Hartelijk dank voor uw reactie. Helaas is de realiteit dat extra beveiliging noodzaak is geworden binnen de financiële dienstverlening. Vandaar dat wij tweestapsverificatie hebben ingevoerd en u dus inderdaad een extra stap dient te nemen voor u bent ingelogd. Wij hopen dat u er snel aan gewend bent.
Goed
Beveiliging verbeterd
Ruim voldoende
Het heeft bijna een jaar geduurd om een zakelijke rekening op te heffen. Frusterende was dat er diverse malen een datum werd toegezegd wanneer de opheffing administratief zou worden opgeheft. Die datums zijn even zovele malen overschreden, zonder dat ik werd geïnformeerd. Dat heeft mijn vertrouwen in Robeco wel een deuk gegeven. Qua beleggingsresultaat heb ik geen klachten.
Geen duidelijkheid. Stand van Robeco One Neutraal ook teleurstellend
zie boven
De benodigde info is overzichtelijk geordend.
Al enkele jaren trouwe klant bij Robeco. Laatste 2 jaar waren dan niet de prettigste jaren om mee te maken ivm het identificeren programma… Op naar betere tijden en een hoger rendement.
Tevrden tot zeer tevreden over de fondsen op zich. Matig tot slecht tevreden over de bereikbaarheid van jullie klantenservice.
Ik ben al heel lang klant. Lukt mij niet mijn rekening op te heffen. Sinds anderhalve maand verschillende pogingen gedaan per mail en telefonisch. Ik ben het zat steeds te horen dat er ween achterstand is. Als er vandaag geen bevredigende reactie is zoek ik de publiciteit. Robeco heeft wat goed te maken. Brrr
Wij zijn al 30 jaar klant, maar kunnen niet eens inloggen op onze eigen rekening. Wat een waardeloos gedoe, waarom wordt het de klant zo moeilijk gemaakt. Wij gaan kijken naar een andere bank, alleen geen idee hoe ik mijn geld daarheen kan boeken...ik kan niet eens inloggen:(
Voor mijn vereniging probeer ik geld op te nemen, maar door blokkades wordt dat tegen gehouden. Na telefonisch gesprek heb ik de gegevens voor inloggen moeten aanpassen. Deze werden 2 dagen daarna per e-mailbericht in orde bevonden. Dus nogmaals geprobeerd geld op te nemen, want ik moet toch echt de leverancier betalen. Maar nee, nog steeds geblokkeerd. Weer gebeld en kreeg als antwoord dat ik een schriftelijke opdracht moet geven, dat kan per e-mail. Ik gaf aan, dat ik die enkele dagen terug al had aangeleverd, maar dat het nog niet was uitgevoerd. Ja dan moet u toch echt het inlog-platvorm gebruiken. Hier kom ik dus niet verder mee. Al met al een slechte behandeling en wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Nu wacht ik tot dinsdag, want dan zou er weer iemand zijn die mij zou kunnen helpen. Ik ben benieuwd.
Bedankt voor uw reactie. Wij hebben inmiddels contact gehad met een collega-bevoegde van de vereniging. Wij betreuren het dat uw opdracht vertraging heeft opgelopen en dat u niet direct de juiste informatie heeft gekregen. Wij nemen uw feedback mee in in ons continue verbeterproces.
Vanaf 27 oktober 2021!!, hebben wij problemen i.z. identificatie van onze rekening:geblokkeerd, kunnen niet bij ons eigen geld!!Na vele pogingen lukt het Robeco niet om een oplossing hiervoor te bieden. Heb begrip voor deze identificatie, maar niet voor de amateuristische manier waar hier mee wordt omgegaan. Na zoveel tel. contacten, welke eindeloos duren, waarop je in de wacht wordt gezegd met de meest slechte muziek waar je voor zou schamen.Vandaag 11 april weer gebeld(na 8min. contact), weer 1 van de zoveelste medewerkers, weer naam etc.etc., heeft u 1 moment, ja 8 min.later. bedankt voor het wachten.Ik wil 1 van de 2 medewerkers spreken waar ik eerder contact mee heb gehad. U wordt vanavond tussen 18>19 uur teruggebeld!! Resultaat: NIET DUS!!! ROBECO u moet zich diep schamen voor de handelswijze van uw organisatie. 1 mogelijkheid heb ik nog achter de hand en dat is mij vervoegen op het hoofdkantoor met mijn laptop en niet weg te gaan totdat ik toegang heb tot mijn rekening.Moet het zover komen directie?????
Bedankt voor uw bericht. Veel van onze klanten hebben zich zonder al te veel moeite kunnen identificeren. Helaas is er ook een groep klanten, waaronder u, waarbij dit proces moeizamer verliep. Dat afspraken niet nagekomen zijn betreuren wij en bieden u hiervoor excuses aan. We zullen er alles aan doen om dit in de toekomst te voorkomen.
Op klachten wordt gewoon niet goed of helemaal niet gereageerd. De mensen die je aan de lijn krijgt weten geen raad met je vragen over inlogproblemen en apps. Ze wensen je na lang wachten gewoon een prettige dag verder en zoek het maar zelf lekker uit. Wij zijn al 30 jaar lang rekeninghouder bij Robeco en zijn dit helemaal niet gewend. Nu zijn we zover dat we overwegen de rekening lekker op te heffen en gewoon naar een andere bank te gaan. Qua rente maakt het ook niet meer uit dus....?
Bedankt voor uw bericht. We hebben inmiddels contact met u gehad. Excuses dat u een onprettige ervaring met ons hebt gehad. We gaan er vanuit dat uw ervaringen nu weer als vanouds zullen zijn.
Vandaag (donderdag) poging gedaan om inlog-app te installeren. Bij eerste poging loopt alles vast en vervolgens foutmelding. Geprobeerd ROBECO te bellen om 17:46 en krijg voicebericht dat ze gesloten zijn. Volgens mij wordt er doordeweeks gewoon tot 18:00 gewerkt. Wat een waardeloze ballentent. Voor mij genoeg reden om mijn rekeningen op te zeggen en mijn tijd aan deze niet al te positieve review te verdoen.
Bedankt voor uw bericht. Wij hebben inmiddels contact met u gehad en het instellen van de de authenticatie-App. Fijn dat het gelukt is!
Al een maand met tot nu toe 7 medewerkers bezig mn tegenrekening te vervangen. Elke medewerker geeft andere, tegenstrijdige informatie. Medewerker 1 maakte 4 (!) fouten bij mijn identificatie. Motto van alle drempels: WWTF! Witwassen en terrorismefinanciering bestrijden....Verbeter de wereld en begin bij jezelf, Robeco! Medewerker 7 vertelt mij dat ik bij ING mijn tenaamstelling moet wijzigen in meisjesnaam-gehuwde naam; tegen alle conventies in. Zakelijke rekeningen accepteert Robeco niet meer; is niet gek gezien hun gebrek aan zakelijkheid. Ga niet in zee met deze club!.
Bedankt voor uw bericht. Wij hebben inmiddels contact met u en doen er alles aan om u zo spoedig en goed mogelijk te helpen. Het is zeker niet de bedoeling van Robeco dat onze klanten het identificatieproces op deze manier beleven. Wij zijn ons bewust dat er bij een omvangrijke digitale operatie als deze - ondanks alle voorbereidingen - dat er systeemtechnische problemen kunnen ontstaan en menselijke fouten kunnen worden gemaakt. Wij betreuren het dat u niet de dienstverlening heeft ervaren die u van ons mag verwachten. Hiervoor bieden wij u onze excuses aan.
De robeco inlog app wijst naar een mobiel telefoonnummer dat ik niet meer heb. De huidige mobiel met de inlog app wil de qr-codes scannen op de website, maar de website wil alleen de koppelcode die naar mijn oude mobiel wordt gestuurd. Er is dus bij de ontwikkeling van die inlog-app onvoldoende nagedacht over mogelijke scenarios en de procedure om een nieuwe telefoon te koppelen wordt wel genoemd, maar is de procedure als de mobiel nog niet aan de rekening is gekoppeld. Wederom - net zoals de identificatie app - half werk! Nu maar eens kijken hoe de servicedesk dit gaat oplossen….
Bedankt voor uw bericht. Wij hebben inmiddels contact met u gehad. Veel klanten hebben de inlog App al succesvol in gebruik kunnen nemen, maar helaas is dit voor u nog niet gelukt. Wij doen ons best om ervoor te zorgen dat u ook zo spoedig mogelijk voor u geldt. Excuses voor het ontstane ongemak. Uiteraard houden wij u hier van op de hoogte.
Robeco gaat onzuiver om met privacy. Er worden gegevens gevraagd die in het kader van de AVG-wet onacceptabel zijn. Ondertussen wordt je rekening geblokkeerd en kun je niet je eigen rekening inzien. Er wordt behoorlijk gesjoemeld met regels en ik kan geen gebruik maken van mijn rekening! Ze zetten op de eerste pagina OPEENS een melding en je kunt daar niet voorbij naar een volgende pagina. Je kunt dus niet 'gewoon' met je inlognaam en wachtwoord bij je EIGEN gegevens en overzicht! Echt SCHANDALIG EN KLANTONVRIENDELIJK! Anderen zou ik zeer sterk AFRADEN om bij deze bank zaken te doen!!!
Robeco dient zich net als andere financiële dienstverleners aan de wet te houden. De vragen die wij stellen zijn bedoelt voor de verificatie en identificatie van onze rekeninghouders. Tot het moment dat het identificatieproces afgerond is, kan er geen transactie worden gedaan. Robeco houdt zich bij het identificatieproces aan de privacy richtlijnen, u kunt deze lezen via de volgende link: https://www.robeco.nl/privacy-en-cookie-policy.html. Indien u nog aanvullende vragen heeft, kunt u contact met ons opnemen via 010-224 11 99.
In Nederland kun je bij heel wat aanbieders beleggen. Maar er is maar één partij die al 90 jaar volledig gespecialiseerd is in beleggen. Die zelf fondsen ontwikkelt en beheert voor klanten, groot en klein. Wij bieden online beleggen voor iedereen. We horen graag uw ervaring met onze dienstverlening.
• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.