Filters

1

Security checks are invasive and don't help with criminality

Rebeco security checks are useless and very buggy. the address verification can't work with postcodes for various European nations. and the security check application won't work for UK or other passports. And you can't get contact with the help desk, and there is no call back function. Hence waste a lot of time on the phone and installing useless applications.

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
6

Jammer van die identificatie plicht (plicht???)

Ik was altijd een groot fan van Robeco. Tot ik de email kreeg waarin werd gevraagd om het identificatieproces te voltooien en inkomensgegevens werden gevraagd. Begrijp niet dat je inkomsten moet hebben om te beleggen. Je kunt ook beleggen met geleend geld, of vanuit vermogen dat in het verleden is opgebouwd (verkoop huis, erfenis, hoofdprijs loterij). Gaat Robeco eigenlijk niets aan. Het inscannen van het paspoort ging nog net. Maar de chip lukte echt niet. Heb toen maar gezegd dat ik die niet had. Daarna ging het uploaden nog een aantal keren niet goed. Dacht eerst dat de leugen over de chip de oorzaak was. Maar de vierde keer lukte het uploaden wel. Zonder chip overigens. Hoop dat ik nu weer rust krijg als belegger. Ik ga Robeco niet meer aanbevelen

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
1

handmatig identificatie gegevens lukt niet bij vraag over bijwerken gegevens

waardeloos

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
8

Goed

Ik beleg al bij Robeco sinds het eind van de jaren zeventig. Nog nooit in een fonds belegd, waar ik uiteindelijk geen winst behaalde: Robeco, Rolinco, Rodamco, Rorento, enz. enz. Een ding begrijp ik niet. Na het verstrekken van het dividend duurt het enige tijd voordat het dividend op de rekening wordt verwerkt. Geen probleem, maar nergens kun je vinden hoe hoog het dividend was dat werd uitgekeerd. Voorbeeld: Robeco High Dividend Sustainable Property Equities 21-6-2021 uitkering 28-6-2021 N.N.B. verwerking. Waarom dit niet bekend maken op 21-6?

  • Aanbevelen? Ja
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
1

mijn ervaring is superslecht. heb een uur lang geprobeerd om mijn gegevens te upgraden want die heef

heb een uur lang geprobeerd om mijn gegevens te upgraden want die heeft Robeco kennelijk nodig. selfie maken ging niet, foto van paspoort was een crime en de chip lezen was ook te moeilijk... eindresultaat: het uploaden deed ie niet eens. ik krijg de neiging om heel hard te vloeken. schandalig deze 'vertoning' van Robeco.

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid N.v.t.
1

inbreuk op privacy!

Mailtje gekregen met verzoek om gegevens aan te vullen in het kader van ****** bestrijding. Hoewel "verzoek", als je het niet doet word je rekening geblokkeerd. Nog nooit zo door een bankinstantie "gedwongen" om vragen te beantwoorden over inkomsten/spaargedrag/hoeveel je denkt op te gaan nemen/te storten etc. Het hele proces van aanvullen van de gegevens geeft een onprettig/onveilig gevoel, zowel door de wat vage app als door de verregaande vragen en bijzondere acties, die uitgevoerd moeten worden (selfie maken??). Wordt deze mijn inziens veel te vergaande inbreuk op de privacy van uw klanten werkelijk opgelegd door de overheid? Al zo'n 45 jaar klant. Waarom??

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
3

Zeer slechte website

Mail gekregen om de identificatie procedure in te vullen. Staat geen mededeling op de website dus moet je zelf zoeken waar dat staat. Na lang zoeken eindelijk ergens gevonden. Vervolgens moet je een de onderstaande code invullen die alleen maar een blauw draaiend rondje geeft. Kortom: je kunt er niks mee maar........moet wel vóór 1 juli ingevuld te zijn anders kun je je rekening niet meer in!! Hoe nu verder???????

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
5

Je kan niet alles weten........

Een vraag van Robeco of ik, in het kader van witwassen, terrosisten bestrijding e.d., mijn persoonlijke gegevens wil controleren en indien nodig aanvullen. Bij de eerste de beste poging gaat het al mis. In het gedeelte van Frankrijk waar ik woon wordt geen gebruik gemaakt van straatnamen en huisnummers. Ons huis heeft een naam en La Poste zorgt ervoor dat al mijn post juist wordt bezorgd. Kan niet volgens Robeco en daar sta je dan met je goede gedrag. HELP

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak N.v.t.
  • Service en klantvriendelijkheid N.v.t.
6

zeer maatig

na enkele keren rekening eindelijk in orde kan geen 2e rerkening gekoppeld worden sta €5,- in de min voor een dag word gelijk kleine delen van fondsen verkocht zonder vragen om aan te vullen nu moet men om de crimies tegen te gaan je gegevens aanvullen graag met duidelijke foto van je zelf links rechts (dus maak een goede mug shot als bij politie) voor indentieficatie man beleg €100,= per maand en denken aan grote criminelen stap er uit doe het wel weer bij rabo zelf of ing

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
1

schandelijk - super slecht - afdelingen werken langs elkaar heen

Wilde een extra rekening openen. Het werd een nachtmerrie. in totaal 8 x digitaal en telefonisch contact gehad. Medewerker team CDD dan weer manager(s) beleggingsservice, maar NIEMAND werkelijk niemand weet hoe het zit. De afdelingen werken langs elkaar heen. ID's gemaild. Niet goed. Op nieuwe mail verstuurd. Dan ineens is er een nieuw digitaal systeem met inscannen via QR code. Werkt niet. Kortom Chaos van de bovenste plank. Geld gestort. Niet goed. Geld terug gestort. Weer niet goed. Etc etc. NEED I SAY MORE. Vraag mijzelf af of ik dit allemaal wel wil. Onder de noemer dat men witwassen en ****** wil bestrijden. Vreemd. Vraag mij af of ze het "systeem" alleen hanteren bij nette mensen en niet bij criminelen ( zie media inzake uitgedeelde boetes ING - Rabobank ) Zelf ruim 20 jaar witwassen beroepsmatig bestreden, maar deze bureaucratie van Robeco slaat werkelijk alles. De arrogantie ten top. Mijn advies: NIET DOEN . NIET BELEGGEN bij ROBECO!!!!!! Het zou een waardig onderwerp zijn bij KASSA - RADAR en soortgelijke programma's. En oh ja.....Robeco mag mij benaderen voor nadere uitleg. Graag zelfs.

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
2

Toevoegen tegenrekening & extra rekeninghouder duurt lang

Ik heb vele weken geleden allerlei formulieren ingevuld en op de post gedaan om een extra tegen rekening toe te voegen, en om een extra rekening houder toe te voegen. Na weken nog niets vernomen, en informatie bij Mijn Robeco is nog als voorheen. Hoe lang gaat dit duren? Ik kan ook geen gerichtte vraag stellen aan de service desk, en enkel via dit forum het onvermogen van Robeco duidelijk maken. Had het liever persoonlijk gedaan zodat het probleem ook zou kunnen worden opgelost

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
5

Kosten zijn goed maar de informatie op de web-site is helaas ver onder de maat

+ lage transactiekosten + beleggingsnewsletter - de getoonde cijfers (bijv. rendement en belegd vermogen) zijn inhoudelijk volledig onjuist. twee eenvoudige voorbeelden * rendement bij één positie, vandaag (17 april 2021): ik heb in absolute cijfers een getoond NEGATIEF rendement van 75 Euro en in relatieve cijfers (%) een POSITIEF rendement 7% >> kunt u mij dit wiskundig uitleggen? Dat heb ik al eerder aangekaart en het antwoord was -- we begrijpen dat dit verwarrend kan zijn dus kijkt u maar beter naar het absolute rendement.... * Belegd vermogen, Dashboard: ik heb 34% in AANDELENFONDSEN belegd en 66% in Roparco . De tweede grafiek toont >> 27% (!) in aandelen en 73 (!) in spaartegoeden...begrijpt u dit wiskundig? Dit is m.i. echt onder de maat. het derde punt: iets meer achtergrondinformatie bij de zelfselectie van de fondsen zou nuttig zijn ... zo heb ik ook een portefeuille bij ING. Hier kan ik zien hoe elk fonds performt t.o.v. lijdende indices (MSCI etc) en waar het staat in het quartiel t.o.v. andere fondsen, wat de belangrijkste posities zijn enz. Om dat voor de Robecofondsen te zien moet ik eerst in mijn ING account kijken...dat is mogelijk maar wel enigszins onhandig. Zodoende mijn verzoek om de informatie m.b.t. de Robecofondsen uit te breiden. Bij belangstelling ben ik graag bereid hierover met een deskundige van gedachte te wisselen.

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid N.v.t.
9

heel goed want altijd rendement door ruime product keuze

Bitcoin plannen Robeco Een bitcoin transactie kost 200 kWh Het mijnen kost de hoeveelheid energie die kunt kopen met de koers. Gaat de koers naar 1 miljoen dan kost het mijnen dan dus 20.000.000 kWh. Zo werkt markt. Bitcoin heeft de potentie 80% van het wereld stroom verbruik te veroorzaken. Bitcoin moet daarom in de EU belast gaan worden met een vermogens rendements heffing van 30% per jaar zodat het een nutteloze valuta wordt.

  • Aanbevelen? Ja
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
9

Goed, gedegen bedrijf

Goede beleggingssite, overzichtelijk.

  • Aanbevelen? Ja
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
10

degelijk, komt afspraken na, goede begeleiding door medewerkers

zie hiervoor

  • Aanbevelen? Ja
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
8

Goed

Geen problemen met de website

  • Aanbevelen? Ja
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid N.v.t.
7

Makkelijk te volgen website

Positief om 5e begrijpen hoe het werkt. Stortingen n verwerking duurde iets langer

  • Aanbevelen? Ja
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
5

Onoverzichtelijk en trage website

Met meerdere rekeningen lijkt een menuutje openklappen bij een specifieke rekening lastig voor deze website.

  • Aanbevelen? Ja
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
6

positief

positief

  • Aanbevelen? Ja
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
8

Goede informatie over de fondsen, behoorlijk rendement, betrouwbaar

Mijn ervaring geldt voor de fondsen waarin ik beleg. Geen reden om aan te nemen dat het met de overige fondsen minder is gesteld. Opmerking : ik vind dat de Robeco Koerslijst soms te ver achterloopt. Soms 2 á 3 dagen. De koerslijst moet altijd de koers van "gisteren" weergeven.

  • Aanbevelen? Ja
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
8

Goed

Goed

  • Aanbevelen? Ja
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
8

Beleeft en behulpzaam

Prima

  • Aanbevelen? Ja
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
9

Zeer goede ervaring

Ik beleg al vele jaren bij Robeco en tot op heden tot volle tevredenheid. Het is makkelijk om te switchen van fonds, alles is duidelijk en overzichtelijk via de site te volgen. Bovendien levert het ook veelal nog eens een goed rendement op.

  • Aanbevelen? Ja
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
8

uitstekend

prima

  • Aanbevelen? Ja
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
9

Zeer goede service en fijn en toegankelijk platform

Online gemak, servicegericht, zeer toegankelijk. Fijne fondsen.

  • Aanbevelen? Ja
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid

Over Robeco

In Nederland kun je bij heel wat aanbieders beleggen. Maar er is maar één partij die al 90 jaar volledig gespecialiseerd is in beleggen. Die zelf fondsen ontwikkelt en beheert voor klanten, groot en klein. Wij bieden online beleggen voor iedereen. We horen graag uw ervaring met onze dienstverlening.

Klantenvertellen Reviews

• Iedereen mag een review schrijven zolang er voldaan wordt aan de gebruikersvoorwaarden.
• Kiyoh & Klantenvertellen zijn onafhankelijke platformen en erkend Google reviewpartner. Of een review nu lovend is of juist kritisch – iedere stem telt.
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan.
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd.
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.