
Ik heb de app geinstaleerd en heb de gebruiksaanwijzingen opgevolgend ; zelfs het scannen van mn paspoort ging prima . Alleen die gegevens werden kennelijk niet ontvangen en ik moest t maar weer proberen, en nog ns.....en nog ns etc. Jammer....ik heb mn best gedaan ; nou jullie !
Hartelijk dank voor uw reactie. We hebben inmiddels contact met u opgenomen en we begrijpen uw terechte commentaar. De ervaring die u had staat haaks op wat we u als klant willen bieden, daarom nogmaals onze excuses. We streven ernaar om onze klanten snel en met de juiste informatie te helpen en we nemen uw ervaring dan ook mee in ons continue verbeterproces. Zo willen we ervoor zorgen dat u uw volgende ervaringen met Robeco als positief zult ervaren
Waardeloos geld opnemen onmogelijk contact met Robeco is niet mogelijk ben in bezit van en of rekeningen mijn partner heeft geen email adres we doen alles samen als ik geld wil opnemen dan moet dat op een tegen rekening gestort worden op alleen mijn eigen naam maar mijn andere rekeningen zijn allen maar en of rekeningen
Hartelijk dank voor uw reactie. We hebben inmiddels contact met u gehad en we begrijpen uw terechte commentaar. De ervaring die u had staat haaks op wat we u als klant willen bieden, daarom nogmaals onze excuses. We streven ernaar om onze klanten snel en met de juiste informatie te helpen en we nemen uw ervaring dan ook mee in ons continue verbeterproces. Zo willen we ervoor zorgen dat u uw volgende ervaringen met Robeco als positief zult ervaren.
50 minuten in de wacht waarbij ik al 21 minuten de melding krijg dat er nog maar 1 een wachtende voor mij is. Hoeveel mensen werken in het klant contactcenter? Schandalig slecht bereikbaar!
Hartelijk dank voor uw reactie. We hebben inmiddels contact met u gehad en we begrijpen uw terechte commentaar. De ervaring die u had staat haaks op wat we u als klant willen bieden, daarom nogmaals onze excuses. We streven ernaar om onze klanten snel en met de juiste informatie te helpen en we nemen uw ervaring dan ook mee in ons continue verbeterproces. Zo willen we ervoor zorgen dat u uw volgende ervaringen met Robeco als positief zult ervaren.
Ik ben gelukkig nog geen financieel bedrijf tegengekomen dat zijn klanten zo minacht en neerzet als crimineel. Bij een normaal bedrijf krijgt de klant de mogelijkheid om te kunnen vertrekken.
Bedankt voor uw reactie. Als beleggingsinstelling heeft Robeco een poortwachtersfunctie in de strijd tegen financiële criminaliteit. Het is onze wettelijke en maatschappelijke taak om transacties te onderzoeken en de identiteit en persoonsgegevens van klanten te controleren. Het zogenoemde Ken-uw-klant-principe is een basisvoorwaarde binnen de financiële dienstverlening.
Vorige week een beoordeling over Robeco gemaakt. Nog steeds niet geplaatst. Ook ik ben zeer ontevreden over de manier waarop deze identificatie moet plaats vinden. De waanzin dat ze mijn vrouw beter kunnen bereiken via een E-mailcontact. Ze moet een eigen mailadres hebben. Mijn vrouw werkt niet met de computer.Kan dat ook niet. Stuur haar maar een brief.Die kan ze lezen. Als Robeco contact wil. Via de computer loopt alles via mij. Haar man dus. Wat heeft dit te maken met fraudebestrijding. Witwassen In gemeenschap van goederen getrouwd .Niks mee te maken.
Hartelijk dank voor uw reactie. We hebben inmiddels contact met u gehad en we begrijpen uw terechte commentaar. De ervaring die u had staat haaks op wat we u als klant willen bieden, daarom nogmaals onze excuses. We streven ernaar om onze klanten snel en met de juiste informatie te helpen en we nemen uw ervaring dan ook mee in ons continue verbeterproces. Zo willen we ervoor zorgen dat u uw volgende ervaringen met Robeco als positief zult ervaren.
Ik heb meer dan een uur geklooid met de identificatie. Bij de eerste pogingen kwam ik tot "gegevens versturen", waarna het systeem aangaf dat er een fout was opgetreden. Wat er fout was gegaan, wat ik eventueel diende te verbeteren werd niet vermeld. Na een x aantal keer proberen tot de conclusie gekomen dat er wellicht toch iets fout was, maar wat? Zo kun je niets anders dan alles stappen opnieuw doorlopen. Bijzonder gebruiksonvriendelijk. Bij de tweede serie pogingen deed de NFC-upload het plotseling niet, terwijl dit eerder geen enkel probleem was. Wat een ongelofelijk slechte app is dit. Schaam je, Robeco, om je klanten zo te behandelen.
Hartelijk dank voor uw reactie. We hebben inmiddels contact met u gehad en we begrijpen uw terechte commentaar. De ervaring die u had staat haaks op wat we u als klant willen bieden, daarom nogmaals onze excuses. We streven ernaar om onze klanten snel en met de juiste informatie te helpen en we nemen uw ervaring dan ook mee in ons continue verbeterproces. Zo willen we ervoor zorgen dat u uw volgende ervaringen met Robeco als positief zult ervaren.
Idioten! Dreigen met blokkeren van de rekening en geen oplossing bieden in het identificeren proces, let wel hun eigen verzonnen proces. Ik ga weg bij deze club! Einde over en uit.
Hartelijk dank voor uw reactie. We hebben inmiddels contact met u opgenomen en we begrijpen uw terechte commentaar. Het is een noodzakelijke maatregel en Robeco neemt daar haar wettelijke en maatschappelijke verantwoordelijkheid in. Vanuit die rol accepteren wij ook kritische beoordelingen.
Je krijgt snel antwoord op vragen. Identificatie is goed, wel even uitzoeken. Uiteindelijk is het voor je eigen veiligheid. Zowel de app als via internet (laptop) makkelijk te bedienen, overzichtelijk.
Dramatisch....mijn paspoort uitlezen is niet geslaagd en ook het doorgegen van het emailadres van mijn mederekeninghouder lukt niet via mijn gsm. Speciaal mijn laptop voor moeten opstarten. Een tijdrovende klus bij elkaar en nu maar hopen dat het gelukt is. Ik ga snel mijn beleggingen ergens anders onderbrengen.
Hartelijk dank voor uw reactie. Wij begrijpen dat u dit proces als klantonvriendelijk heeft ervaren. Wij zijn het met u eens dat het geen klantvriendelijke maatregel is. Maar het is een noodzakelijke en Robeco neemt daar haar wettelijke en maatschappelijke verantwoordelijkheid in. Vanuit die rol accepteren wij ook kritische beoordelingen
De klachten t.a.v. online identificatie die hier geuit worden herken ik niet. Het was effe goed kijken wat er gevraagd wordt en hierop instellen, maar werkte goed. Ook omgaan met beleggingsrekening gaat goed. Niets te klagen dus dacht maar een een positieve reactie geven, want als niet direct werkt als men verwacht wordt er geklaagd, maar als goed gaat hoort men niets.
Hartelijk dank voor uw reactie. Wij begrijpen dat er klanten zijn die het proces niet als klantvriendelijk ervaren. Het is een noodzakelijke maatregel en Robeco neemt daar haar wettelijke en maatschappelijke verantwoordelijkheid in. Vanuit die rol accepteren wij ook kritische beoordelingen. Wij waarderen het dat u een positieve reactie wilde plaatsen.
Het is opvallend dat er sinds de start van de online identificatie procedure alleen maar negatieve reviews verschijnen. Daarvoor kwam Robeco er positief uit. Bij mij ging het identificatie proces ook fout. Ik bespaar u de details, want die zijn al ruim benoemd. De negativiteit bij Robeco begon toen mijn hoogbejaarde vader een computer moest aanschaffen en verplicht computerles moest nemen om zijn rekening te kunnen beheren. Uiteindelijk heeft mijn vader zijn rekening opgezegd. Ik overweeg hetzelfde te doen, indien Robeco zijn identificatie beleid niet gebruikersvriendelijker maakt. Het kan en mag niet zo zijn dat mijn rekening wordt geblokkeerd omdat Robeco zijn zaakjes niet op orde heeft. Mijn identificatie heeft zo'n 40 jaar geleden reeds plaatsgevonden en ik heb zeker geen crimineel gedrag vertoond, dus Robeco moet eerst maar eens bij zichzelf te rade gaan omtrent hun huidige beleid.
Hartelijk dank voor uw reactie. We hebben inmiddels contact met u opgenomen en we begrijpen uw terechte commentaar. De ervaring die u had staat haaks op wat we u als klant willen bieden, daarom nogmaals onze excuses. We streven ernaar om onze klanten snel en met de juiste informatie te helpen en we nemen uw ervaring dan ook mee in ons continue verbeterproces. Zo willen we ervoor zorgen dat u uw volgende ervaringen met Robeco als positief zult ervaren.
Ik heb inmiddels wel wat ervaring en begrip voor het verstrekken van extra informatie, maar Robeco gaat daarbij veel te ver. Ik heb/had al een regelrechte hekel aan een systeem dat je dwingt om, via een mobieltje, apps te downloaden en het gebruik van QR-codes. Maar het maken van selfies van linker- en rechterkant van mijn gezicht, naast ook nog het feit dat je dat van elke 20 pogingen maar één keer hooguit lukt (ben er zelf mee opgehouden), dat frustreert enorm! Heb uiteindelijk maar gekozen voor foto's van voor- en achterkant van ID-kaart, via mail doorsturen naar mezelf, opslaan, kopiëren en weer plakken op de site van Robeco.. Hoop ergernis, gebruiksonvriendelijk en zeker niet voor iedereen zomaar uit te voeren. Dat moet echt gemakkelijker kunnen!
Hartelijk dank voor uw reactie. Wij hebben geprobeerd om met u in contact te komen. Helaas is dit nog niet gelukt. Wij begrijpen uw terechte commentaar. De ervaring die u had staat haaks op wat we u als klant willen bieden, daarom nogmaals onze excuses. We streven ernaar om onze klanten snel en met de juiste informatie te helpen en we nemen uw ervaring dan ook mee in ons continue verbeterproces. Zo willen we ervoor zorgen dat u uw volgende ervaringen met Robeco als positief zult ervaren.
De portal is een groot drama. Al weken bezig om een tegenrekening te wijzigen. Opheffen van de rekening moet je formulieren voor downloaden maar ik heb geen printer. Via de chat opgevraagd maar verwijzen me naar online en na nogmaals uitleg wordt er gewoon niet meer gereageerd.
Hartelijk dank voor uw reactie. Wij hebben geprobeerd om met u in contact te komen. Helaas is dit nog niet gelukt. Wij begrijpen uw terechte commentaar. De ervaring die u had staat haaks op wat we u als klant willen bieden, daarom nogmaals onze excuses. We streven ernaar om onze klanten snel en met de juiste informatie te helpen en we nemen uw ervaring dan ook mee in ons continue verbeterproces. Zo willen we ervoor zorgen dat u uw volgende ervaringen met Robeco als positief zult ervaren.
Ik heb voor mezelf besloten niet meer te willen beleggen via Robeco, gezien deze manier van beleggen niet meer bij mij past. Ik ben dan ook bezig om het geld dat op mijn rekening staat naar mijn eigen rekening van de bank terug te storten. Dit proces lijkt echter erg lastig voor Robeco. Mijn account is geblokkeerd schijnbaar voor het opnemen van geld. Storten kan nog wel gewoon trouwens, daar hebben ze minder moeite mee bij Robeco. Al mijn gegevens zijn succesvol geüpdate. Hier heb ik dan ook een melding van ontvangen omdat ik ervan uitging dat dit wellicht het probleem kon veroorzaken. Bellen met de klantenservice levert een wachtrij op die langer is dan 30 minuten. Vervolgens heb ik iemand aan de lijn en vraag ik aan hem een klein ogenblikje en wordt de verbinding verbroken. Na meerdere malen lange wachtrijen te hebben ervaren maar een mail gestuurd waarop doodleuk een antwoord komt dat het tot 2 weken kan duren voordat hierop wordt gereageerd. Misschien dat een klacht en beoordeling op de website van Robeco helpt om met hen in contact te komen. Wie weet.
Hartelijk dank voor uw reactie. We hebben inmiddels contact met u opgenomen en we begrijpen uw terechte commentaar. De ervaring die u had staat haaks op wat we u als klant willen bieden, daarom nogmaals onze excuses. We streven ernaar om onze klanten snel en met de juiste informatie te helpen en we nemen uw ervaring dan ook mee in ons continue verbeterproces. Zo willen we ervoor zorgen dat u uw volgende ervaringen met Robeco als positief zult ervaren
Ik heb nu drie keer via de App de vernieuwde identificatie toegepast en op advies van een medewerker twee keer de handmatige gedaan . De poging bij de handmatige identificatie krijg ik de mededeling "gegevens niet correct". Dan zal ik willen weten, wat er dan niet correct is! Ik ben nu 25 jaar rekening houder en al heel wat veranderingen meegemaakt, maar deze hernieuwde identificatie is niet gebruiks vriendelijk gemaakt. De medewerker zal wel kontakt met mij opnemen, maar het enige waar ik nu over wil praten is on line ondersteuning. Rob Sangers, Bodegraven
Hartelijk dank voor uw reactie. We hebben inmiddels contact met u opgenomen en we begrijpen uw terechte commentaar. De ervaring die u had staat haaks op wat we u als klant willen bieden, daarom nogmaals onze excuses. We streven ernaar om onze klanten snel en met de juiste informatie te helpen en we nemen uw ervaring dan ook mee in ons continue verbeterproces. Zo willen we ervoor zorgen dat u uw volgende ervaringen met Robeco als positief zult ervaren.
Vreemd dat Robeco opnieuw mijn identiteit moet vaststellen. Dat heeft men toch al gedaan bij openen rekeking?? Als onderdeel van de procedure komen er vragen over Inkomen en geld wat ik de komende jaren niet nodig heb?? Deze vragen zijn niet vereist om de identiteit vast te stellen. Al jaren klant bij Robeco maar dit gaat echt veel te ver!! Daarnaast nog de opmerking dat ik voor mijn Robeco nog steeds geen tweestapsverificatie in kan stellen.
Hartelijk dank voor uw reactie. Wij hebben geprobeerd om met u in contact te komen. Helaas is dit nog niet gelukt. Wij begrijpen uw terechte commentaar. De ervaring die u had staat haaks op wat we u als klant willen bieden, daarom nogmaals onze excuses. We streven ernaar om onze klanten snel en met de juiste informatie te helpen en we nemen uw ervaring dan ook mee in ons continue verbeterproces. Zo willen we ervoor zorgen dat u uw volgende ervaringen met Robeco als positief zult ervaren.
Ontzettend grof en klantonvriendelijk. Heb opeens door deze barse, brutale actie geen toegang meer tot mijn rekening en moet allerlei strapatsen uithalen om klant te blijven. Als dat zo moeilijk niet: dan m aar niet! Wil mijn rekening direct opheffen en elders een rekening openen waar ik hopelijk normaal behandeld en benaderd wordt. Behandeling beneden elk normaal peil, ben ontzettend BOOS!!!!!
Hartelijk dank voor uw reactie. Wij hebben geprobeerd om met u in contact te komen. Helaas is dit nog niet gelukt. Wij begrijpen uw terechte commentaar. De ervaring die u had staat haaks op wat we u als klant willen bieden, daarom nogmaals onze excuses. We streven ernaar om onze klanten snel en met de juiste informatie te helpen en we nemen uw ervaring dan ook mee in ons continue verbeterproces. Zo willen we ervoor zorgen dat u uw volgende ervaringen met Robeco als positief zult ervaren.
Sinds begin juni 2021 al bezig om via jullie app en via het handmatige proces de documentatie aan te leveren ivm witwassen (identificatie / verificatie proces). Vele mailtjes en telefoontjes maar tot op heden lukt het niet op de gegevens aan te leveren. Mijn inziens kan dit probleem opgelost te worden door bijvoorbeeld een ZOOM meeting met de klanten te houden. Tijdens deze ZOOM meeting kan de klant zowel legitimatie als een afschrift of inschrijving gemeente laten zien. Een tweede optie is om de klant zelf de documenten via Mijn gegevens - upload documenten aan te leveren. Oké dit is niet conform het proces dat jullie hebben ingericht, maar het voorkomt ontevreden klanten en via deze wijze kunnen jullie het proces ook monitoren. Hierdoor kunnen de adviseurs tijd besteden aan bovenstaand voorstel in plaats van tijd te besteden aan mailtjes en telefoontjes terwijl op dit moment het probleem nog niet opgelost is / kan worden.
Hartelijk dank voor uw reactie. We hebben inmiddels contact met u opgenomen en we begrijpen uw terechte commentaar. De ervaring die u had staat haaks op wat we u als klant willen bieden, daarom nogmaals onze excuses. We streven ernaar om onze klanten snel en met de juiste informatie te helpen en we nemen uw ervaring dan ook mee in ons continue verbeterproces. Zo willen we ervoor zorgen dat u uw volgende ervaringen met Robeco als positief zult ervaren.
Door al de ellende die al door alle andere mensen zijn genoemd heb ik na 42 jaar mijn rekening opgezegd bij robeco!!!!! Notabene het enige dat uiterst gemakkelijk en vlot ging was het opzeggen.... Waarschijnlijk wil robeco heel erg graag van zijn klanten af...
Bedankt voor uw reactie. Spijtig dat de maatregelen die Robeco dient te nemen in de strijd tegen criminaliteit u heeft doen besluiten uw rekening bij ons te beëindigen. Het zijn wellicht geen fijne maatregelen, maar wel noodzakelijke. Wij bedanken u in ieder geval voor alle jaren dat u klant bent geweest bij Robeco.
2 rekeningen geblokkeerd; geld weg ? ik blijf niet bezig info te sturen... gewoon oplichters en ik kan niet eens naar een andere bank want kan niet meer bij mijn geld.
Hartelijk dank voor uw reactie. Wij hebben geprobeerd om met u in contact te komen. Helaas is dit nog niet gelukt. Wij begrijpen uw terechte commentaar. De ervaring die u had staat haaks op wat we u als klant willen bieden, daarom nogmaals onze excuses. We streven ernaar om onze klanten snel en met de juiste informatie te helpen en we nemen uw ervaring dan ook mee in ons continue verbeterproces. Zo willen we ervoor zorgen dat u uw volgende ervaringen met Robeco als positief zult ervaren.
Probeer al maanden mijn gegevens te uploaden en telkens gaat het mis. Het duurt weken voor je antwoord krijgt van de helpdesk en dat zijn de standaard antwoorden die jezelf ook al hebt gedaan. Robeco neem nu is een echte IT-er in dienst. Ondertussen kan ik mijn geld niet afhalen.
Hartelijk dank voor uw reactie. Wij hebben geprobeerd om met u in contact te komen. Helaas is dit nog niet gelukt. Wij begrijpen uw terechte commentaar. De ervaring die u had staat haaks op wat we u als klant willen bieden, daarom nogmaals onze excuses. We streven ernaar om onze klanten snel en met de juiste informatie te helpen en we nemen uw ervaring dan ook mee in ons continue verbeterproces. Zo willen we ervoor zorgen dat u uw volgende ervaringen met Robeco als positief zult ervaren.
ik probeer al dagenlang gevolg te geven aan de aan mij verstuurde brief, van Robeco, maar dat lukt niet. IK heb het commentaar gelezen en besloot vervolgens dat ik niet meer dan 30 minuten ga wachten op een contact.
Hartelijk dank voor uw reactie. Wij hebben geprobeerd om met u in contact te komen. Helaas is dit nog niet gelukt. Wij begrijpen uw terechte commentaar. De ervaring die u had staat haaks op wat we u als klant willen bieden, daarom nogmaals onze excuses. We streven ernaar om onze klanten snel en met de juiste informatie te helpen en we nemen uw ervaring dan ook mee in ons continue verbeterproces. Zo willen we ervoor zorgen dat u uw volgende ervaringen met Robeco als positief zult ervaren.
1. uiterst merkwaardig dat Robeco nogmaals vraagt om allerlei gegevens die men al heeft aangeleverd bij het openen van een rekening. 2. heel vreemd dat de te naam stelling die al jaren staat op mijn getrouwde naam ineens moet veranderen in mijn meisjes naam. 3. onmogelijk om gegevens aan te passen via deze drama site. 4. wellicht een idee om medewerkers beter te instrueren. 5. ben ABSOLUUT niet gediend van dreigementen van de kant van Robeco mbt stoppen rekening enz. 6. overweeg om rekening bij Robeco op te zeggen.
Hartelijk dank voor uw reactie. We hebben inmiddels contact met u opgenomen en we begrijpen uw terechte commentaar. De ervaring die u had staat haaks op wat we u als klant willen bieden, daarom nogmaals onze excuses. We streven ernaar om onze klanten snel en met de juiste informatie te helpen en we nemen uw ervaring dan ook mee in ons continue verbeterproces. Zo willen we ervoor zorgen dat u uw volgende ervaringen met Robeco als positief zult ervaren.
Ook ik vond het inleveren van de gegevens best ingewikkeld en ook ik kreeg ik twee keer het bericht dat het opsturen mislukt was. Maar waar ik waardering voor heb is dat uw bedrijf de golven van kritiek hier gewoon publiceert en de boel niet manipuleert. Het manipuleren in de berichtgeving is Iets dat in de financiële wereld maar al te vaak voorkomt. Voor uw houding: mijn complimenten.
Hartelijk dank voor uw reactie. Wij begrijpen dat u dit proces als klantonvriendelijk heeft ervaren. Wij zijn het met u eens dat het geen klantvriendelijke maatregel is. Maar het is een noodzakelijke en Robeco neemt daar haar wettelijke en maatschappelijke verantwoordelijkheid in. Vanuit die rol accepteren wij ook kritische beoordelingen.
Robeco verzocht bepaalde gegevens in te leveren ter verificatie. Speelde zich een tijdje geleden af. Gegevens ingeleverd. Vervolgens weer hetzelfde verzoek. Gebeld. Gegevens waren niet terug te vinden. Gevraagde informatie opnieuw nu per mail gestuurd en nogmaals online. Een tijdje niks gehoord. Gebeld, uitgebreid met de medewerker gesproken. Zou uitgezocht worden en ja na een tijdje konden we weer de normale transacties uitvoeren. Nu begint het spel opnieuw. Voor een deel wordt dezelfde informatie opgevraagd. Transacties via rekening weer niet mogelijk. Dit is niet werkzaam en gaat veel te ver. Al jaren tevreden klant bij Robeco. Dit nog nooit meegemaakt. Systemen werken niet, geleverde gegevens verdwijnen. Worden steeds weer opnieuw opgevraagd. Normaal gebruik van rekening is niet mogelijk. Wat is hier aan de hand? Hoewel ik Robeco een prima beleggingsmaatschappij vind, gaat dit ons veel te ver. Wij overwegen dan ook de rekening op te zeggen.
Hartelijk dank voor uw reactie. We hebben inmiddels contact met u opgenomen en we begrijpen uw terechte commentaar. De ervaring die u had staat haaks op wat we u als klant willen bieden, daarom nogmaals onze excuses. We streven ernaar om onze klanten snel en met de juiste informatie te helpen en we nemen uw ervaring dan ook mee in ons continue verbeterproces. Zo willen we ervoor zorgen dat u uw volgende ervaringen met Robeco als positief zult ervaren.
In Nederland kun je bij heel wat aanbieders beleggen. Maar er is maar één partij die al 90 jaar volledig gespecialiseerd is in beleggen. Die zelf fondsen ontwikkelt en beheert voor klanten, groot en klein. Wij bieden online beleggen voor iedereen. We horen graag uw ervaring met onze dienstverlening.
• Iedereen mag een review schrijven zolang er voldaan wordt aan de gebruikersvoorwaarden.
• Kiyoh & Klantenvertellen zijn onafhankelijke platformen en erkend Google reviewpartner. Of een review nu lovend is of juist kritisch – iedere stem telt.
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan.
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd.
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.