Filters

2

Slechte bereikbaarheid via telefoon of chatten

De afgelopen 3 weken heb ik meerdere keren contact geprobeerd te krijgen met Robeco vanwege herinnering werk nu gegevens bij voor mijn vrouw. Talloze keren haar mailadres doorgegeven maar er volgt geen mail aan haar. Geen aanpassing mogelijk meerdere rekeninghouder nl. mijn vrouw . Telefoontje steeds antwoordapparaat het is momenteel erg druk dan na 10 minuten maar opgehangen. Chat geprobeerd maar verdwijnt als je op enter drukt om je opmerking te versturen. Is dit een bedrijf waar miljarden omzet van klanten omgaan en geen personeel je te woord kan staan. Misschien moet ik op zoek gaan naar een bedrijf wat wel de klanten serieus kan helpen want ik wordt hier wel een beetje moedeloos van!

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak N.v.t.
  • Service en klantvriendelijkheid
1

slechte ervaring bij wijzigen tegenrekening

Bij het wijzigen van de tegenrekening is de feedback over de ingediende documenten slecht; telefonisch contact gaf enige duidelijkheid. de toegezonden link om de tegenrekening te activeren werkte niet. in de mail stond een verkeerd telefoonnummer; na zo'n driekwartier wachten moest ik een ander nummer kiezen. de medewerker kan iet doorverbinden de twee mails vandaag voor het activeren werkten ook niet. kortom: waardeloze servide: lange wachttijden geen kennis van zaken geen oplossing

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
4

gebruiksonvriendelijk

Ik vind het heel jammer dat de app absoluut niet fijn werkt. Eerst een heel gedoe om een mederekeninghouder voor elkaar te krijgen. Na veel mailcontact lag de fout bij Robeco. Uiteindelijk na veel gebel en irritatie was dit voor elkaar. Nu moet ik mij nog identificeren maar een selfie krijg ik niet voor elkaar. Heb ook alle gegevens al opgestuurd en toen zeiden ze dat het voor elkaar was. Krijg nu nog weer een melding dat het niet voor elkaar is. Telefonisch krijg ik jullie niet te pakken waar je hele beltegoed aan opgaat. Ik zou het prettig vinden als jullie contact opnemen met ons. Hoe nu verder. Ik snap dat de identificatieplicht nodig is maar dan moet het wel werken A. Luitjes

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
1

identificatie onmogelijk

Paar keer geprobeerd te identificeren via de app. Zeer omslachtige procedure. Maar als het dan gelukt is, blijkt het uploaden telkens te mislukken. Schriftelijke klacht leidde tot de opmerking dat op de website ook een knop "handmatig identificeren" zou bestaan Bij eerdere identficatie van mijn echtgenoot was die knop er inderdaad, bij mij wordt die echter niet zichtbaar. Een nieuwe schriftelijke klacht blijft onbeantwoord. Telefonisch contact gezocht, maar dan krijgt je het bericht dat het nummer niet bereikbaar is. Jeannette, Eindhoven

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
1

de onmogelijkheid een onterechte blokkade op te heffen

de onbereikbaarheid van de mensen die er toe doen maw. die onmiddellijk iets kunnen aanpassen Daarnaast duurt het veel te lang om een "gewone" medewerker te spreken

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
2

jullie maken het mensen met gewone ouderwetse telefoon vrijwel onmogelijk

al meer dan 1 1/2 uur bezig om even wat gegevens aan te vullen. zeer lastig met handmatig te doen. gaat er kennelijk van uit dat iedereen een dure telefoon heeft. en dan 1 uur bezig met uploaden; de telefoon overbelast en kennelijk na een 20 minuten verbinding verbroken. waardeloos. en inderdaad: de rekening opzeggen kan alleen digitaal.

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
1

antwoorden op vragen staan er niet of kan ik niet vinden

het wordt slechter en slechter met de service, te weinig mensen? meerder keren uit systeem gegooid

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
2

belachelijk lange wachttijd

Meerdere keren meerderjarig formulier ingezonden maar blijf brieven ontvangen met nieuwe formulieren. Telefonisch zijn jullie onbereikbaar en een email adres voor correspondentie is niet te vinden. Op deze manier worden aan- en verkopen geblokkeerd wat toch niet de bedoeling kan zijn, niet voor jullie en niet voor mij als klant. We leven in 2021, maar jullie manier van communiceren lijkt niet aangepast aan deze tijd.

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid N.v.t.
1

Klant zeer onvriendelijke organisatie;

Telefonisch contact niet mogelijk; het mantra bandje er zijn nog 5 wachtende voor u wordt regelmatig herhaald. Na een uur is het aantal wachtende niet verminderd. Al geruime tijd geleden deze e-mail ontvangen> "We hebben uw gegevens ontvangen. Binnen enkele dagen ontvangt u bericht van ons per e-mail. Hartelijk dank voor uw medewerking!" Dus geen bericht ontvangen!! Verzoek om telefonisch contact op te nemen wordt genegeerd. Het openen van een rekening bij Robeco raad ik mijn kennissen ten zeerste af gelet op mijn ervaringen.

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
1

niet klantvriendelijk

Wij zijn al een paar avonden bezig om de door Robeco gevraagde gegevens in te voeren. Toen dat gedeeltelijk was gelukt kreeg ik later weer een mail dat er gegevens niet goed waren. Om dit weer opnieuw te doen werd gezegd in de mail dat ik mij opnieuw moest identificeren op mijn Robeco zo gezegd zo gedaan, maar er is niets te vinden en er staat ook geen nieuwe melding voor mij klaar. Of wij kijken ergens overheen of het klopt niet, kortom als dit niet snel opgelost wordt dan overweeg ik toch om Robeco te verlaten.

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
1

onbereikbaar

Telefonisch onbereikbaar. Ook op email geen reactie.

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak N.v.t.
  • Service en klantvriendelijkheid
2

chaos

Zoek je te pletter om iets te vinden. Maar ik kan nog steeds niet zien wie mijn mede rekeninghouder is en wie een machtiging van mij rekening heeft. Maar wel dreigen met blokkeren zonder zelf inzicht te geven wat de status is.

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
1

Slechte dienstverlening

In verband met identificatieplicht telefonisch contact gezocht, meerdere keren. Antwoord is een bandje met de mededeling dat er meer dan 5 wachtenden zijn. Na verloop van tijd wordt de verbinding verbroken. Bij contact opties is geen e-mail adres vermeld zodat je geen mailtje met de vraagstelling kunt sturen. De wijze waarop u de identificatie plicht uitvoert is zeer omslachtig en klantonvriendelijk, maar dat u gewoon de telefoon niet binnen een redelijke termijn beantwoord is nog slechter.

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
1

Identificatie ellende

Voor onze en/of rekening moesten we identificeren. Bij mijn man liep dat prima maar bij mij … foutmelding code {0}. Daar moet je voor bellen. Software probleem en geen idee wanneer het is opgelost! Dan moet je kopie paspoort en gegevens per post versturen en dan passen ze wat aan. Duurt ongeveer 2 weken. Dan kun je alsnog identificeren!!! Dan duurt het (als het dan wel lukt) een paar dagen. Volgens de brief blokkeren ze de rekening over 3 weken als niet BEIDE rekeninghouders geïdentificeerd zijn. Dat gaat dus niet lukken. Alternatief dus geld opnemen en naar een andere bank. FIJNE KLANTENSERVICE

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
1

Slecht, klant onvriendelijk,

Ongeschikt voor niet computer/digitaal ingestelde ouderen

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
1

waardeloos, schandalig

Mijn vader is vorig jaar overleden, mijn moeder is 2e rekeninghouder. We zijn al een poos bezig om mijn moeder 1e rekeninghouder te maken, maar dat lukt niet. Bellen? 3 kwartier in de wacht. Chatten? Een mail kan binnen 24 uur tegenmoet gezien worden, maar ik moet hem nog steeds krijgen. Weer gechat, weer gechat en nogmaals gechat. Mijn overleden vader kreeg wel mails, en een brief om zijn gegevens te controleren en zich te identificeren........ Schandalig!!!!

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
2

Op de site is niet meer te vinden waar ik de extra gegevens kan uploaden

Wij zijn al een paar avonden bezig om de door Robeco gevraagde gegevens in te voeren. Toen dat gedeeltelijk was gelukt kreeg ik later weer een mail dat er gegevens niet goed waren. Om dit weer opnieuw te doen werd gezegd in de mail dat ik mij opnieuw moest identificeren op mijn Robeco zo gezegd zo gedaan, maar er is niets te vinden en er staat ook geen nieuwe melding voor mij klaar. Of wij kijken ergens overheen of het klopt niet, kortom als dit niet snel opgelost wordt dan overweeg ik toch om Robeco te verlaten.

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
1

Gebruikt verplichte identificatie voor marketinggegevens

Omslachtig, app werkt niet goed en daarbij ook nog vissen naar privegegevens over vermogen en beleggingsplannen. Ik heb mijn rekening leeggehaald (een klein bedrag) en geprobeerd op te zeggen. Maar om de rekening te beeindigen moet ik eerst het identificatieproces doorlopen..... en nee, ik ben daar niet te laat mee. Dramatisch dit, ik wil van Robeco af.

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
1

Treurig

In februari van dit jaar wakker geschud door de AFM (er hangt Robeco een forse boete boven het hoofd) is Robeco (onder het motto "Help mee in de strijd tegen financiële criminaliteit") doorgeschoten in zijn Know Your Customer-proces. De gevraagde informatie is voor discussie vatbaar, ook met de Leidraad Wwft van de AFM in hand. Over het digitale proces heb ik het dan nog niet. Ergerniswekkend is dat de rekening alleen online opgezegd kan worden via het gewraakte identificatieproces. Voelt als inchecken bij aankomst, na een lange vlucht (in mijn geval een klantrelatie van meer dan 25 jaar). Oh ja, en die copy/paste antwoorden onder elke negatieve reactie zijn haast aandoenlijk. Succes Robeco!

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
1

Identificatie plicht/beleid is zeer kwalijk te noemen

Sinds kleine 2 jaar 'tevreden klant' bij Robeco one. Destijds gelegitimeerd met Rijbewijs (alhoewel ik ten tijde van een geldig ID kaart had). 2 jaar lang geen probleem. Nu ID kaart verlopen, maar Robeco wil perse (na een kleine twee jaar dus een) ID kaart zien. Alternatief was eerst Rijbewijs en uitreksel bevolkingsregister, maar na een uitreksel te hebben aangevraagd bleek ineens het beleid aangescherpt te zijn en is ook dat niet meer geldig. Dat is alleen voor ouderen...(wat leeftijdsdiscriminatie is)! Weg 15 euro. Dus ik MOET volgens Robeco een nieuwe ID kaart (a 95 euro inclusief pasfoto's) aanvragen, ook al wil ik de rekening opheffen (want ook dit proces kan ik niet zonder geldig ID opstarten). Wat geeft Robeco (na een kleine 2 jaar klant te zijn) het recht en wie denken ze dat ze zijn om klanten op kosten te jagen! Zeer kwalijke actie dit. Binnenkort Microsoft examen, dus alsnog een ID kaart aanvragen, maar ga per definitie weg bij Robeco. Deze beleidsvoering (dan wel interpretatie van de wet) is onacceptabel.

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid N.v.t.
4

Belabberd en zeer slecht

Geprobeerd om alles volgens de voorschriften van Robeco in de computer te krijgen. Na een middag alles gedaan, opgestuurd, een mail gekregen dat alles goed is. Na 5 min. Weer een mail dat het niet in orde is. Ergens een gout gemaakt. Gebeld naar Robeco, de dame aan de tel. heeft keurig haar lesje geleerd en uiteindelijk heeft ze onze naam op een papier, met nog meer namen geschreven. We krijgen bericht wat Robeco er aan gaat doen. ?.?.?.?. Hierop weer een mail gekregen dat alles in orde gemaakt moet worden voor 1 okt. Mmmmmm de eerste brief was de einddatum 7 okt. Doen we dit niet, wat gebeurt er dan met ons geld. We kunnen dan niet meer genieten van onze spaarcentjes. Kom me niet met commentaar dat het jullie spijt zoals het gaat. Ieder commentaar is hetzelfde. Zorg dat we dit met elkaar kunnen oplossen, laat hier iemand in huis komen en ons hiermee helpen.

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
1

Identificatie is onmogelijk

Identificatie is onmogelijk. 1,5 uur bezig geweest zonder resultaat. Vele taalfouten op de website voor het identificeren. Slechte service van de medewerkers. Had een Belgiesche dame aan de telefoon die vertelde dat haar nederlandse man een ID en een paspoort had. Dit is echter verboden u kunt maar 1 id of paspoort hebben in nederland. Verder zou er een link zijn op een pagina, ook deze is niet te vinden. Op elk nederlands document is een document nummer geplaatst. Met dit nummer is het mogelijk bij Robeco om mijn identiteit te controleren. Alle overige vragen zoals foto van paspoort of ID bewijs is niet nodig. Het wordt tijd dat ze bij Robeco eens aandachtig de AVG gaan lezen en in overleg gaan met de overheid. Ik heb dagelijks te maken met de AVG maar dit slaat echt alles.

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
1

Zeer klantonvriendelijk identificatieproces

Onwerkbaar identificatieproces en als je niet meewerkt wordt de rekening geblokkeerd, hoe klantonvriendelijk kun je het maken. En hoe juridisch aanvechtbaar is deze hele gang van zaken!!!!Al 1 keer telcontact gehad, zou iets horen? En 1 keer netjes gereageerd op de naar aanleiding hiervan automatisch door jullie verzonden enqueteverzoek, in beide gevallen niets meer gehoord, het is schandalig hoe klanten worden behandeld en zo te lezen ben ik niet de enige die hier zijn verbazing en ongenoegen over uitspreekt, gaat een hoop klanten kosten!

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
2

Rekening opgezegd na 25 jr

Door alle gedoe met de identificatie (mislukte keer op keer) heb ik mijn rekening opgezegd. Van mijn opzegging (schriftelijk) heb ik tot nu, 3 weken na de opzegging, nog geen bevestiging ontvangen van Robeco. Mijn rekening heb ik allang leeggehaald: anders zou ik binnenkort niet meer bij mijn zuurverdiende spaarcentjes kunnen. En dat ook nog buiten mijn schuld, omdat de identificatie niet werkt. Vandaag heb ik Robeco gebeld om te vragen hoe het staat met de opzegging. In totaal heb ik een uur in de wacht gestaan en niemand gesproken. Ik heb het maar opgegeven, mijn geld heb ik toch al overgeboekt. Ik ben zeer ontevreden met Robeco. Ik was 25 jaar een tevreden klant tot dat gedoe met de identificatie.

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak N.v.t.
  • Service en klantvriendelijkheid N.v.t.
1

Slecht

Ben na één dag al klaar met het identificeren. Alles loopt vast. En dat voor een rekening waar al niets meer op staat. Wil de rekening opheffen. Maar ook dat kan niet zonder eerst te identificeren. Bizar! Bij een andere, tevens goedkopere vermogensbeheerder inmiddels een rekening geopend. Ook identificatie, maar binnen 10 minuten voor elkaar. Identificeren prima en noodzakelijk. Klantonvriendelijk? Dat maakt Robeco er zelf van!!

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid

Over Robeco

In Nederland kun je bij heel wat aanbieders beleggen. Maar er is maar één partij die al 90 jaar volledig gespecialiseerd is in beleggen. Die zelf fondsen ontwikkelt en beheert voor klanten, groot en klein. Wij bieden online beleggen voor iedereen. We horen graag uw ervaring met onze dienstverlening.

Klantenvertellen Reviews

• Iedereen mag een review schrijven zolang er voldaan wordt aan de gebruikersvoorwaarden.
• Kiyoh & Klantenvertellen zijn onafhankelijke platformen en erkend Google reviewpartner. Of een review nu lovend is of juist kritisch – iedere stem telt.
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan.
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd.
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.