Filters

2

Robeco vraagt veel meer financiele informatie tegen witwassen

Robeco vraagt veel meer financiele informatie dan andere banken om witwassen tegen te gaan. Ben al lang klant maar overweeg alles op te nemen en weg te gaan. Robeco weet straks net zoveel of nog meer als de belastingdienst.

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
1

Rampzalig om contact te krijgen

Beste Mensen van Robeco/ Roparco, Waarom wil niemand hierop reageren. Mij is diverse keren beloofd telefonisch en ook per mail dat alles correct was. IK heb inmiddels een brief ontvangen dat mijn account geblokkeerd is, maar op mijn rekening staat wel een giga hoeveelheid geld. Ik heb inmiddels de brief ontvangen met een herstelcode.. Ik heb vanavond geprobeerd de code in te voeren en mijn e-mail adres daaraan te koppelen Echter als ik dit doet, gebeurd er niets. Mogelijk is dit omdat het e-mail adres niet bekend mag zijn bij Robeco (staat in vervolgscherm). Maar ik heb dus geen ander e-mail adres, dus geen idee hoe jullie dit willen aanpakken IK heb nu diverse mails gestuurd naar alle contact mailadressen die ik heb, reply op eerder mail van [email protected] maar iedereen weigert te reageren

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
1

Belazerd en bestolen na al jaren een rekening te hebben

Ikzelf heb me kunnen identificeren, mijn man niet goed genoeg kennelijk. Hij ligt na een val al weken plat en het gaat erg slecht met hem. Ikzelf heb een dwarslaesie en ben al bedlegerig. Door Covid kan de gemeente niemand naar ons sturen om een ID-kaart aan te maken voor mijn man nu zijn paspoort verlopen is en nu heeft Robeco de rekening geblokkeerd in hun grote gevecht tegen de criminaliteit. Welnu: voor ons voelt deze behandeling crimineel. Het belachelijke is dat de rekening van ons beiden is en ik ondanks een juiste identificatie niet eens mijn wettelijke helft zou kunnen opnemen. Dat lijkt op diefstal en stinkt aan alle kanten.

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
2

Burocraten blokeren ten onrechte mijn rekening.

Ik heb 3 keer intussen mijn identificatie gedaan. 2xscans en 1x de app. Mijn rekeningen zijn nog steeds geblokkeerd en niets beweegt terwijl ik morgen de notaris voor een nieuw huis moet betalen. Niemand wil me helpen en ik moet , terwijl er zat op mijn rekening staat, nu een duur persoonlijk krediet openen om aan mijn verplichtingen te voldoen. 3 keer legitimeren is blijkbaar niet genoeg voor deze in bureaucratie verzopen financiële instelling. En klantvriendelijkheid bestaat er niet meer. Sinds 1972 ben ik klant. Hoe lang nog????

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
2

Door de nieuwe regels bar slechte communicatie

Al geruime tijd bezig nieuwe gegevens te starten, telefonisch kost het je totale beltegoed Wij stoppen daarom dan maar met deze rekening na ruim 40 jaar! Onbegrijpelijk dat ze nu pas moeten weten of ik ,ik wel ben!

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
1

Standaard enorme wachttijden

Meerdere keren gebeld op verschillende momenten op de dag. Standaard is het ‘erg druk’ en na een half uur nog steeds meer dan 5 wachtenden voor mij. Wat is dit voor nalatenschap-servicedesk? Ik heb wel wat beters te doen! En de standaard reactie die onder elke negatieve beoordeling staat, zegt genoeg!

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
1

Ik ben weg.....

Hoewel de app bij mij redelijk goed werkt en de rendementen me niet tegenvallen, is dit een bedrijf dat volledig digitaal werkt en klanten niet ondersteunt. De communicatie van dit bedrijf is rondom slecht. Het is echt te bizar voor woorden dat er op een zeer onprettige tone op voice aanvullende gegevens worden gevraagd om fraude te voorkomen, maar dat rekeningen worden geblokkeerd nadat deze gegevens zijn aangeleverd en Robeco schriftelijk bevestigt dat alles nu op orde is. Bereikbaarheid is waardeloos; wanneer je ook belt, 30 minuten wachten is standaard. Helpdesk kan niets doen. Reacties op emails en contactformulieren duren 14 dagen. Chat werkt niet. Op een formele klacht die ik heb ingediend komt een nietzeggende reactie dat de overheids regelgeving oplegt; helaas ging mijn klacht hier niet over, inhoudelijk wordt er dus niet gelezen. Ik hang nu weer 32 minuten in de wacht in een poging fouten opgelost te krijgen, maar voor mij is dit de laatste druppel. Ik ga aan alternatief beleggingsoplossing zoeken.

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
2

Identificatieplicht alleen bij Robeco

Doe niet aan beleggen. Heb alleen een zgn Roparco spaarrekening, waar al jaren zo goed als niets op staat. Thans zelfs €0,00. Ben niet van plan mij bij Robeco te identificeren. Robeco is er kennelijk niet meer voor de gewone spaarder, die niet aan beleggen denkt. Ik verzoek u bij deze, met onmiddelijke ingang mijn rekening op te heffen !!

  • Aanbevelen? Ja
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
1

Robeco verificatieprocedure faalt volledig.

Ook ik blijk niet in staat de verificatieprocedure te voltooien. De eerste keer handmatig gedaan. Leek gelukt, maar kreeg herinneringsbrief.... Als het dan eindelijk met de telefoon lijkt te zijn gelukt, krijg ik de melding dat ik terug kan naar de website..... Waar ik weer de melding krijg dat ik mij eerst moet identificeren... Dit is nu al weken aan de gang. Op mail wordt niet gereageerd. telefoonnummer is onbereikbaar. Kennelijk is het robeco in de zucht naar perfectie volledig boven het hoofd gegroeid. Wat mij niet verbaast, want andere banken doen het veel simpeler. Wat nog erger is, dat geen info richting klanten komt. Wat is er aan de hand. Hoe gaan we het oplossen. Ik kan de rekening niet meer op, kan hem ook niet leeghalen en opzeggen, wat ik eigenlijk wil. Want ons geld lijkt me niet meer in vertrouwde handen, als dit zomaar kan gebeuren. Frank Visser

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
1

Waardeloos!! Hoe durf je zo met klanten om te gaan.

Het is niet te begrijpen dat je zulke slechte service durft aan te bieden. Indentificeren lukt. Met heel veel moeite iemand aan de lijn gekregen. Er werd verteld dat ik niets hoefde te doen. Ik kon de rekening gewoon blijven gebruiken. Later een brIef ontvangen dat als ik geen actie ondernam, de rekening geblokt zou worden. Indentificeren lukt nog steeds niet. Na vele keren bellen en wachten eindelijk iemand aan de telefoon gekregen. Na wat aanwijzingen kwam de medewerker tot de conclusie dat het inderdaad niet lukt om te indentificeren. Hij zou mij op een reparatie lijst zetten. Je raadt het al. Nooit meer wat gehoord. Binnenkort krijgen wij nieuwe meubels. Vanaf 16 oktober is mijn rekening echter geblokkeerd. Enige mogelijkheid is de rekening opzeggen. Dit kan niet!!!! doordat ik geen identificatie code heb. Uiteindelijk al het geld van de rekening gehaald. Ga nou aub niet het standaard antwoord gegeven dat U dit heel vervelend vindt, maar dat U niets anders kunt vanwege een overheidsmaatregel. De overheid verplicht U niet tot telefonisch onbereikbaar zijn, tot het niet beantwoorden van email, tot het geven van foute informatie, tot het niet kunnen opzeggen van een rekening zonder indentificatie app. Na meer dan 35 jaar klant te zijn geweest willen wij niets meer met U te maken hebben. Ga U diep schamen.

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
1

Waardeloos!!

Ben enkele maanden geleden bezig geweest om aan uw verzoek tot identificatie te voldoen.Kon niet eens nieuw wachtwoord aanmaken ging steeds iets mis!Toen letterlijk enkele uren gebeld met als enig resultaat terugverwijzing naar internet. Toen opgegeven,nu recent weer 2 maal brieven ontvangen,met digitaal zeer ervaren kennis weer aan de slag gegaan en tegelijk ook gebeld zijn na ruim een uur met tel. En digitale pogingen gestopt alleen al dat nieuwe ww is een onoverkomelijke bottleneck en jullie zijn op geen enkele andere manier bereikbaar. Ik wil van jullie af en vind het een schande en zal dat ook luid in mijn kennissenkring verkondigen. Gegroet.

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
1

Robeco is totaal niet bereikbaar!

Ik wil bellen/chatten maakt mij niet hoe maar ik wil in contact komen met iemand van Robeco en dat lukt dus niet. Totaal onbereikbaar! Ik krijg een brief dat ik contact op moet nemen maar ze zijn niet bereikbaar. Zeer slecht!!!!!

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
1

ongelooflijk klantonvriendelijk

Er van uitgaan dat iedereen een telefoon heeft voor het maken van selfies, daar begint het mee. Met hulp is dat gelukt. Op mijn vraag (na een half uur in de wacht te hebben gestaan) wat er gebeurt wanneer we i.v.m. een langdurig vertrek naar het buitenland én er toch nog wat mis gaat, wordt geantwoord: dan wordt uw rekening geblokkeerd per de 12e oktober. Al een zorg voor begin november? Zeer grote problemen heb ik met de gekozen bewoordingen in de bief 'Her-activering Robeco beleggingsrekening". Met name: Daarom moeten wij uw identiteit en uw transacties nog beter controleren". Daar had moeten staan: "Dat is de reden dat wij identiteiten en transactie nog beter moeten volgen". Maar ik begrijp dat wij plotseling allemaal potentiele criminelen zijn.

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
1

Ik was altijd zeer tevreden, maar nu totaal onbereikbaar

In verband met identificatieplicht hebben wij 2 weken geleden alles geregeld, ook nog telefonisch contact, navraag gedaan of alles nu in orde is, antwoord: JA! Nu krijg ik een e-mail dat ik mijn gegevens ook moet aanleveren, inmiddels is de rekening geblokkeerd en kan ik niet eens aan mijn geld komen!!! Overigens zijn ook e-mailadressen verwisseld, ik wil gewoon een persoon spreken die mij kan zeggen wat er mis is. Wij zijn al dagen bezig om te bellen, wordt gewoon niet opgenomen, steeds zelfde melding "nog 5 wachtenden voor u" volgens mij klopt daar niets van. Hoe kom ik in contact met een persoon die mij kan helpen?? Graag contact met ons opnemen, dit is echt te gek voor woorden.

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
2

Zeer klantonvriendelijk!

Identificatieplicht prima, maar maak het dan wel mogelijk. Omdat de rekening op naam van mijn man en mij samen staat moeten we ons beiden identificeren. Bij mijn man is dat gelukt maar ik moet daarvoor eerst allerlei persoonlijke info via de post naar Robeco sturen. Via de mail was niet mogelijk. Ik heb dit al zeker 6 weken geleden netjes gedaan maar tot nu toe geen enkele reactie. Als je belt krijg je standaard een bandje dat er nog 5 wachtenden voor je zijn. Chatten is niet mogelijk. Dan maar een email gestuurd; ook geen reactie behalve dan “de beantwoording van uw mail duurt langer dan u van ons gewend bent”. En dan ontvangen we gisteren ineens een mail dat ze “helaas de rekening toch hebben moeten beperken” omdat “de tweede rekeninghouder zich niet heeft geïdentificeerd”. Ik heb keurig alles gedaan wat er van mij is gevraagd maar helaas…echt dramatisch dit!

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
1

Niet relevante vragen identiteit

Waardeloos om een mail en geen brief te sturen dat je je gegevens moet bijwerken. Waardeloos is de dreiging dat anders je rekening geblokkeerd wordt. Heel vreemde vragen stonden erbij die niets te maken hebben met je identiteit. Vragen of nog meer geld wil storten of opnemen, dit heeft niets met identificatie te maken. Dan ook nog vragen waarbij je een optie als antwoord moest kiezen en dat lukte mij niet omdat mijn optie er niet bij stond. Kies maar iets wat er dicht bij komt zei de medewerker die ik na een half uur wachten aan de lijn kreeg. toen ik vroeg of die vragen niet gewoon bedoeld waren om mij straks te benaderen voor ander diensten werd ontkennend geantwoord, ze moesten die vragen stellen van de overheid. Die heb ik later zelf maar eens gebeld en banken moeten wel de identiteit controleren maar die vragen kwamen niet van de overheid!!! Ik heb het geld meteen opgenomen, opzeggen was weer zeer omslachtig want dan moest ik weer al die vragen beantwoorden. Dus de rekening blijft bestaan al komt er geen cent meer op want ik vertrouw Robeco niet meer, dit gaat jullie veel klanten kosten, dat blijkt wel uit deze beoordelingen.

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
1

Robeco, niet aan beginnen!

Slecht in contacten Een drama bij bij dat identificeren (echt heel erg) Beleggingsafdeling neemt de telefoon niet eens op!

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
1

Big name. 0 service

If only I could put 0 as a service score. Trying to close my account. Reason for closing: very user unfriendly app, barely working on the laptop, constantly getting errors while using both (app & website). Customer service is really unfriendly! And on average it takes 45 minutes to reach them through the phone. Since February I hear that it is very busy( hm.....for 8 month non-stop rush I wonder......) Cannot upload any documents via app or website (multiple times explained to CS). Received request to update my info......well.....doesn't work as well. Request to send my Bank account overview is totally ridiculous (and very questionable legally). If you have an opportunity to use another investment agency, do that. You will spend more time (aka money) waiting in the line to solve issues than actual earnings from your investment.

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
2

onnodig benaderen van 2e rekeninghouder

Mijn man had een Robeco rekening, 3 jaar geleden leeggemaakt en de rekening is opgeheven. Nu krijg ik als 2e rekeninghouder alsnog die brief met een heractiveringscode. Totaal overbodig want de rekening bestaat al lang niet meer. Vraag me overigens wel af of die blokkeringstermijn wettelijk wel mag, je zal maar een maandje of langer in het buitenland zijn voor werk of vakantie en dan heb je natuurlijk die brief niet op tijd kunnen lezen.

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak N.v.t.
  • Service en klantvriendelijkheid N.v.t.
1

Klantonvriendelijk

Ik snap best dat Robeco net als alle andere banken in het kader van de wet witwassen etc. verplicht is om haar klanten te controleren. Alleen de wijze waarop en de hoeveelheid uiterst persoonlijke informatie is (zoals bij andere reacties te zien is) uiterst klantonvriendelijk en ingrijpend in de persoonlijke privacy. Mijn moeder van 90, in Spanje woonachtig, is al sinds de jaren '70 klant. Haar rekening vertoont geen "verdacht gedrag". Integendeel, altijd stabiel en er gaat af en toe geld af, want ja, zij moet ook eten kopen etc. Nu moest zij zich via de identificatie app op een smartphone identificeren, selfies maken, paspoort volledig scannen. Nou, dat kan ze niet, want ze heeft geen smartphone. Gelukkig voor haar, was ik onlangs even bij haar in Spanje op bezoek en heb ik dit allemaal gedaan. Blijkbaar tevergeefs, want kreeg vandaag mijn moeder in uiterste paniek aan de lijn, omdat ze een e-mail gekregen had, waarin gezegd werd, dat het niet gelukt was en als ze niet voor 14 oktober haar gegevens aanvult, haar rekening geblokkeerd wordt. Welke gegevens dat zijn, staat er niet bij. Dat bij het scannen van het paspoort geen mogelijkheid bestaat om privacy gevoelige gegevens (o.a. BSN) af te schermen, vind ik een kwalijke zaak. Een bank mag in sommige gevallen dit BSN vragen, maar moet dit dan wel vóóraf melden en dat is niet gebeurd. Ik vind het erg kwalijk, dat een oude vrouw, die decennia lang klant is, zo de stuipen op het lijf gejaagd wordt door te dreigen met het blokkeren van haar rekening. Ongetwijfeld zal er wel weer een standaard reactie van Robeco hieronder verschijnen. Maar ik zou toch graag zien, dat Robeco zich klantvriendelijker gaat opstellen en meer en deskundiger personeel inzet en de identificatieprocedure klantvriendelijker maakt.

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
1

identiteitsproblemen

Had half juli 2021 contact met een vriendelijke en begripvolle medewerkster, die aangaf, dat aan e.e.a. gewerkt wordt, met name voor de digibeten onder de cliëntele. Maar gisteren kreeg ik weer een dwang-achtige mail. Dreigen met blokkade van de rekening. Ik heb mijn rekening dus maar leeggehaald. Ik vind dit de slecht voorbeeld en weinig dienstverlening getuigen. Heb nu niet het idee, dat men er is voor de cliënt. Dit is een nerd-bank. Ik ga de rekening derhalve maar opheffen.

  • Aanbevelen? Ja
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
2

Uiterst negatief

Ik probeer al MAANDEN mijn rekening op te heffen, heb daartoe ook al alle documenten, aangetekend, naar jullie gestuurd. Het lukt maar niet. Hef nu toch eindelijk eens mijn rekening op, zodat ik van jullie geknoei verlost ben.

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
1

Zeer slechte communicatie omtrent status identificatie

Heb al verschillende keren telefonisch contact omtrent identificatieprobleem partner. Telkenmale wordt verzekerd e.e.a. spoedig op te lossen. Vandaag weer telefonisch proberen te contacteren, maar "verbinding is tijdelijk buiten gebruik" terwijl uitstel voor identificatie nu afloopt.

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
1

Dat noemt zich De professionals

Ben zo ontevreden dat ik besloten heb weg te gaan, ze hebben een klantenservice die toch niets kan doen en je wordt van het kastje naar de muur gestuurd, met andere woorden zoek het lekker zelf maar uit, onduidelijke formulieren invullen omdat er een paar kinderrekeningen niet helemaal goed staan wat een gezeur, kunnen jullie zo veranderen maar nee hoor vul even een stuk of wat formulieren in eerst uitprinten en dan weer inscannen, lekker dat digitale en ook zo milieu vriendelijk. Het is niet voor het eerst dat ik mij erger aan Robeco maar goed, doe je het niet dan blokkeren ze gewoon de rekening, of je gaat gewoon weg oprotten na ongeveer 40 jaar klant te zijn geweest. zo ga je dus om met je klanten je jaagt ze gewoon weg. En dat alles onder het mom van fraude, een ieder kan zien dat dat op deze rekeningen niet gebeurt dus wat is het probleem

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
1

Identificatie niet mogelijk

Geprobeerd de gegevens aan te vullen. App geïnstalleerd. Werkt voor geen meter. Chatfunctie is offline. Om het iedereen gemakkelijker te maken besloot ik de rekening op te zeggen. Zelf alvast het tegoed opgenomen en berichtje gestuurd met verzoek tot opheffen. Dat kan niet; Eerst gegevens aanvullen. Dus nu staat er nul op de rekening, maar moet eerst de gegevens aanvullen om op te heffen.

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid

Over Robeco

In Nederland kun je bij heel wat aanbieders beleggen. Maar er is maar één partij die al 90 jaar volledig gespecialiseerd is in beleggen. Die zelf fondsen ontwikkelt en beheert voor klanten, groot en klein. Wij bieden online beleggen voor iedereen. We horen graag uw ervaring met onze dienstverlening.

Klantenvertellen Reviews

• Iedereen mag een review schrijven zolang er voldaan wordt aan de gebruikersvoorwaarden.
• Kiyoh & Klantenvertellen zijn onafhankelijke platformen en erkend Google reviewpartner. Of een review nu lovend is of juist kritisch – iedere stem telt.
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan.
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd.
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.