Filters

1

waardeloze communicatie per mail, telefoon, brief,

Ben al ruim 40 jaar bij Robeco, tot vorige jaar content. Nu blijken er posten zonder bericht vooraf uit de effecten te zijn gelicht. Klagen heeft geen zin, want ze houden zich onbereikbaar. Kortom sinds hun ""automatiseringsvereisten"" worden we al tijden gegijzeld. Zodra de zaken weer op de rit zijn, heffen we de zaken op. Dan kunnen jullie voor de laatste keer nog verkoopkosten rekenen. Lang leve de behandeling, waarvoor je dienstverleningskosten betaalt. Wat een minachting van je klanten. J.Hendriks Nieuwegein

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
1

Klantonvriendelijkheid en onbegrijpelijke identificatieprocedure

Ik heb al meer dan 35 jaar 2 rekeningen bij Robeco met daarop zeer aanzienlijke kapitalen. Ben altijd tevreden geweest. Echter nu ben ik geblokkeerd voor opname en storten van geld. Voor bescherming tegen witwassen moest mijn echtgenote haar mailadres opgeven. Dit is gebeurd en werkt nu voor 1 rekening. Op de andere rekening was zij kennelijk gemachtigde, hoewel het een en/of rekening van ons beiden betreft. Op deze rekening zou zij een ander mailadres hebben dan op de andere rekening. Echter nergens is te vinden welk mailadres dat zou zijn. De procedure wijziging mailadres werkt kennelijk ook niet. Dit is niet vast te stellen omdat geen bevestiging wordt gegeven van al of niet onjuiste verwerking. Gisteren toch maar weer een aantal formulieren geüpload met paspoorten en kopie bankafschrift. Onbegrijpelijk dat mutaties van machtigingen, mailadressen, tegenrekeningen, etc. niet direct online kunnen plaatsvinden en ook direct in Mijn Robeco zichtbaar zijn. Om dan een rekening van een zeer goede klant zo maar te blokkeren zonder eerst telefonisch contact op te nemen is niet alleen klantonvriendelijk, maar ronduit schandalig. Ik heb rekeningen bij meerdere financiële instellingen. Alle moeten identificatie gegevens hebben. Bij alle is dat vlot helemaal online verlopen met ook het uploaden van paspoorten. Robeco moet maar eens bij collega bedrijven gaan kijken hoe zij het doen en kan daar dan het nodige van leren. Alles bij elkaar heb ik al 16 uren aan deze ellende besteed. Heeft alleen veel negatieve gevoelens over Robeco en blokkering van een rekening als resultaat gehad. Ik vraag mij ook af of Robeco door deze gang van zaken niet veel klanten gaat verliezen en deze situatie wel gaat overleven. Ik hoop dat de gisteren geüploade formulieren op korte termijn tot resultaat leiden.

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
1

identificatiedrama

Mijn hoogbejaarde moeder is al 50 jaar klant en moest zich opnieuw identificeren. Als volledig gemachtigde zoon help ik haar daarbij. Bij gebrek aan smartphone zou identificeren volgens de hulplijn (wachttijd: meer dan 50 minuten) eenvoudig kunnen door handmatig gegevens in te voeren. De knop hiervoor zit rechts onderin het scherm. Dat bleek echter niet het geval. Pas na tientallen minuten op de webpagina's van Robeco te hebben gesurft, komt de knop ineens naar voren. Braaf alles geupload. Na twee dagen een email: "U heeft uw gegevens bij Robeco bijgewerkt. Bij controle bleek niet alle informatie op uw legitimatiebewijs duidelijk leesbaar. We moeten u daarom vragen om u opnieuw te identificeren." Hoewel alle informatie op het legitimatiebewijs volledig duidelijk is, de procedure (inclusief tientallen minuten zoeken naar de knop 'handmatig gegevens invoeren' opnieuw uitgevoerd. Vervolgens drie dagen later opnieuw de automatische gegenereerde email met het verzoek de procedure te herhalen. Dit proces heeft ons al minstens 5 uur gekost zonder effect. Mijn veronderstelling is dat Robeco van zijn privéklanten af wil en het hen daarom zo moeilijk maakt. Inderdaad zijn wij van plan op te stappen. Het grote probleem is hoe moeder bij haar geld kan komen. Ze wordt er wanhopig van. Dankjewel Robeco na 50 jaar trouwe klant te zijn geweest.

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
1

schofferend voor klanten

Al vanaf mei bezig met identificeren en verifiëren, terwijl ik al meer dan dertig jaar geld bij Robeco heb. Eerste medewerker kan mij niet helpen. Belooft, dat een andere afdeling contact met mij opnemen zal. Moet nog gebeuren. Nu rekening geblokkeerd. Op een e-mail hierover geen enkele reactie ontvangen. Andere medewerker lost deze dagen probleem van mei in 10 minuten op, maar helpt mij vervolgens niet met het deblokkeren van de rekening. Ik mag hem terugbellen en noemt naam en toenaam. Op de dag waarop hij zegt te werken is hij niet aanwezig. Andere medewerker scheept mij aan de telefoon af en stelt niets voor mij te kunnen doen. Ik moet nu maar hopen, dat ik over vier weken weer bij mijn tegoed kan.

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak N.v.t.
  • Service en klantvriendelijkheid
1

ongehoord

telefonisch niet bereikbaar , als het dan na 45 minuten in de wacht wel lukt, blijkt een begeleide poging om de i.d. gegevens aan te leveren tot de gezamenlijke conclusie te leiden "gaat niet lukken". beantwoording van mails binnen een week, blijkt een onmogelijkheid men moet genoegen nemen met een service binnen 4 weken. verkoop order one offensief op koersniveau 201 niet geeffectueerd, rekening geblokkeerd ? sjabloon voor invullen van aanvullende identiteit gegevens onvoldoende uitgetest in de leeftijdsgroep 70+, bijvoorbeeld een mogelijkheid om foto s van het i.d bewijs op te laden ontbreekt. de reactie van Robeco op de reviews is een standaard tekst die geen oplossingen van de problematiek bied als bijvoorbeeld extra personeelsinzet, uitbreiding uren telefonische bereikbaarheid, aanpassing sjabloon aanbieden aanvullende gegevens etc.

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
1

Een uur aan de telefoon gezeten. Niet kunnen inloggen

Beste mensen, Mijn moeder kan online niet meer bij haar geld. Ze kan niet meer inloggen. Mijn vader heeft 1 uur in de wacht gestaan om iemand te pakken te krijgen waarvan 15 min de eerst wachtende. Volgens mij zijn ze gaan lunchen. Gisteren 2x geprobeerd en 2x onbeantwoord omdat de verbinding verbrak. 1x een uur en 1 x 35 min.

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
1

eveneens zeer slechte ervaringen met het identificatieproces.

ondanks herhaalde pogingen en uitgebreid telefonisch contact, niet gelukt om de verificatieproces af te ronden. Formulier in moeten sturen, gedaan, maar resultaat: nul-komma-nul. Rekeningen nu geblokkeerd. En geen invoelingsvermogen bij de helpdesk. Ook geen enkele hulp op de vraag: wat nu te doen? Geen enkele ondersteuning bij het deblokkeren van mijn rekeningen. Ze lijken bij Robeco volledig de weg kwijt te zijn.

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
4

Behulpzaam maar kan er weinig mee

Vorige week toch maar eens gebeld met Robeco. N.a.v. onderstaand bericht! We hebben uw gegevens ontvangen. Binnen enkele dagen ontvangt u bericht van ons per e-mail. Hartelijk dank voor uw medewerking! Robeco Nou dat was al een paar weken geleden. Na inderdaad erg lang wachten eindelijk een dame gesproken die mij vriendelijk te woord stond. Na alles nagekeken te hebben bleek dat 1 van mijn foto's niet goed is verzonden. Snap ik niet want ik had toch bovenstaande mail ontvangen. ' Wederom opnieuw de identificatie procedure doorlopen en wederom ontvang ik per mail bovenstaand bericht. Vandaag nogmaals gebeld omdat ik nog steeds niet bij onze bankrekening kan. Wat blijkt nu moet mijn man zich ook nog via de identificatie procedure aanmelden. Vreselijk wat een gedoe. Ik heb na het lezen van de reviews niet de hoop gekregen dat het gaat lukken. Ik vind het eigenlijk best brutaal dat zo'n grote organisatie zo knullig omgaat met het vermogen van hun klanten. Opstappen is voor ons nu echt aan de orde!!

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
1

Faillissement in het vooruitzicht?

Wat een waardeloze bende. En dat zeg ik als financieel adviseur. 1) identificatie. systemen werken gewoon niet. herhaaldelijk geprobeerd. 2) extra rekening openen? ideal betaling voor identificatie slaagt wel maar uiteindelijk rest niet. details bespaar ik. Grenst aan opl....? 3) bereikbaarheid. Eerste keer 10 minuten wacht. dame helpt mij maar kan niets doen wegens....? denk beperktheid bevoegdheid. verbindt mij door, krijg een bandje met optie 1 en 2. Toets 1 in, zelfde bandje met zelfde optie. Toets 2 in, geen verbetering. maar opgehangen want is een soort 'loop'. tijdsinvestering? 56 minuten 4) opnieuw gebeld, 52 minuten wachten, gelukkig kan ik ander werk tijdens wachten doen. Gesprek van 16 minuten. Resultaat? niets. Opmerking; medewerker(ster) blijft netjes, dat dan weer wel.

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
1

Identificatieproces en bereikbaarheid een ramp!

Al vanaf augustus bezig met het identificatieproces. Zo beschamend slecht dat zelfs de eigen medewerkers mij niet kunnen helpen. Dat wil zeggen, als je er een aan de lijn krijgt. Daar moet je op zijn minst een uur voor uittrekken. Vaker duurt het langer of lukt het helemaal niet om iemand te spreken. Op e-mails wordt niet gereageerd. Twee belafspraken gemaakt, maar werd niet gebeld op de afgesproken tijdstippen of erna. De chatfunctie is altijd offline. Ik zit nu met een blokkade op mijn zakelijke rekening die er absoluut af moet, maar dat is tot op heden niet gelukt. Kafkaiaanse toestanden!!

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
2

Vriendelijk, maar slechte service

De procedure voor de nieuwe identificatieplicht verliep niet kennelijk niet juist, ondanks bemoedigende berichten ("Success, u heeft de procedure afgerond!") en nu is onze rekening inmiddels 3 weken geblokkeerd. Meerdere keren geinvesteerd in bellen (2 uur wachttijd!!!) voor een oplossing. Steeds een vriendelijk persoon die beterschap belooft, maar we zijn drie weken verder en nog altijd niet opgelost. Robeco, we zijn meer dan 20 jaar goede klant. Zorg ervoor dat jullie dit nou eens vlot oplossen.

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
1

Identificatie process werkt niet

Om te zeggen dat mijn ervaringen 'haaks staan op'wat ik als klant verwacht' is zacht uitgedrukt. Al maanden probeer ik de identificatie procedure te doorlopen. Het laatste struikelblok is de identificatie procedure van mijn vrouw. Al vele malen geprobeerd het paspoort (en bank afschift) handmatig te uploaden, maar het komt iedere keer na enkele dagen met een foutmelding terug. Reden voor de fout wordt niet aangegeven. Chat medewerkers - hoewel vriendelijk - kunnen niet zien wat er mis gaat. Telefonisch niet bereikbaar - ik moet net als een ander ook werken tussen 08:00 en 18:00 en kan niet 45 minuten in de wacht staan. Op een toevalig vrije dag na bijna een uur in de wacht te staan en 30 minuten+ telefonisch contact is het probleem ook niet opgelost. Emails worden niet beantwoord. Uiteindelijk geprobeerd diverse formulieren handmatig in te vullen, scannen en in 'mijn gegevens' deze te uploaden - geen reactie of bevestiging of dit aangekomen is of dat deze gegevens relevant zijn. Wie bij Robeco kan mij vertellen wat er mis gaat? Graag heb ik tevens uitsluitsel over waneer mijn rekening geblokeerd gaat worden. Alle in mijn emails gemelde deadlines van deze zomer en nu 11 september en 8 oktober zijn inmiddels gepasseert. Dan kan ik in ieder geval ons geld op tijd weghalen.

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
2

gespecialiseerd in beleggen!!!maar niet in klantenservice????wel zo rot voor de klant.

Belachelijk goedkoop om met klantenkapitaal te stoeien en zelfs het ""wij trachten fondsen te ontwikkelen en voor grote en kleine klanten de professionals te zijn."" is duidelijk geen incident meer. Belachelijk goedkoop. Heeft straks corona het gedaan??? Wie goed ziek wil worden, beveel ik het aan. JA ingevuld

  • Aanbevelen? Ja
  • Online gemak N.v.t.
  • Service en klantvriendelijkheid N.v.t.
1

onbereikbaar

ik heb mijn gegevens bijgewerkt en toch is mijn rekening geblokkeerd. probeer telefonisch contact te krijgen maar lukt niet. schandalig. je krijgt alleen maar een stem die zegt het is op dit moment drukker dan u van ons gewent bent. dit is al dagen zo. er xzijn meer dan 5 wachtenden voor u. te weinig personeel. zit inmiddels al 20 minuten aan de telefoon en nog steeds in de wacht.

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
1

Chaos bij bedrijf.

Al sinds juli bezig gegevens aan te leveren. Lukt niet na tig pogingen. Per aangetekende brief toegestuurd. Daarna gebeld door Robeco en rekening zou worden gedeblokkeerd. Gisteren was blokkade weg. Wil vandaag rekening leegboeken: weer geblokkeerd !!!. Dieptreurig dat zoiets simpels niet snel geregeld kan worden. Kan inmiddels al ruim 3 weken niet bij mijn geld. Schande.

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
1

Drama, drama en nog eens drama!

Al weken bezig om mijn gegevens te actualiseren en een nieuw wachtwoord aan te vragen. Dit lukt niet omdat je telkens dezelfde link krijgt die niet werkt. Ook op mails wordt niet gereageerd en telefonisch onbereikbaar. Wat een klantonvriendelijkheid en dat in deze tijd. Ook nog dreigen met blokkeren terwijl je al decennia lang klant bent. Nog nooit meegemaakt.

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
1

Stuitend

Indentieficatieplicht een grote ramp. Na vele pogingen, email contact poging, telefonisch contact, is mijn rekening geblokkeerd. Ik ben al vele tientallen jaren klant.

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
1

Waardeloze communicatie, schandalig laag service niveau!

Na talloze malen telefonisch geprobeerd contact te krijgen zijn wij er nu wel helemaal klaar mee. Mijn man en ik hebben onafhankelijk van elkaar een rekening(en) bij Robeco en een gezamenlijke. Wij hebben beiden na veel gedoe voldaan aan het identificatieproces waar om gevraagd werd. Na een schrijven van mijn kant op 31 augustus omdat er kennelijk toch nog iets ontbrak werd ik gebeld!! dat alles in orde was en dat er aan de zijde van Robeco een vergissing was gemaakt. Fijn dachten we. Wie schetst onze verbazing dat een paar weken geleden mijn man werd gesommeerd gegevens van mij aan te leveren omdat anders de rekening geblokkeerd zou worden! Dit loopt toch werkelijk de spuigaten uit. Inmiddels is de rekening geblokkeerd! Ik mag toch aannemen dat er bij een gezamenlijke rekening gecheckt wordt wat de status van beide rekeninghouders is? Dat is toch jullie taak? We hebben het over ons geld waardoor jullie een baan hebben en wij kunnen daar niet over beschikken wanneer wij dat willen? Wij eisen een onmiddellijke opheffing van de blokkade. Zoniet gaan wij vervolgstappen ondernemen. Wij hebben aan alle verplichtingen voor identificatie en verificatie voldaan en jullie zorgen er maar voor de eigen organisatie op orde te hebben. Wij verwachten per omgaande actie. Daarnaast zijn wij het vertrouwen in Robeco behoorlijk kwijtgeraakt en zullen niet langer aarzelen afscheid van Robeco te nemen.

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
1

onbereikbaar, klantonvriendelijk, moeilijk doen

Wachttijden aan de telefoon meestal langer dan een uur, onnodig moeilijke procedures om gegevens in te sturen. Beloven terug te bellen op bepaald tijden, maar doen dat niet

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
1

Waardeloos

Ik ben het met een eerder gegeven mening eens ik ben al lang rekeninghouder bij Robeco en de rekening staat op een gezamenlijke naam. Nog nooit is mijn vrouw benaderd m.b.t. tot deze rekening en nu moet ze zich ineens identificeren, ik ben heel lang bezig geweest met de smartphone maar kreeg het niet voor elkaar. Ik zal u hierbij de gegevens van mijn vrouw voegen.

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
1

Robeco onbereikbaar

Ik ben in alle staten. Probeer al dagen iemand te bereiken. Wat een slechte service. Niet normaal dit!!

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
4

Support inloggen slecht

Nu Robeco hogere eisen stelt aan het identificeren en inloggen, zit ik met grote problemen. De helpdesk is moeilijk bereikbaar, via e-mail krijg ik geen effectieve hulp en me is mijn rekening geblokkeerd. Dit terwijl ik al 40 jaar bij de club ben.

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
1

Robeco verplicht ID aanleveren op uiterst fraude gevoelige manier

Om wijziging /opgave email adres door te voeren vraagt Robeco om alles in een envelop naar een algemeen postadres op te sturen!?! Al deze gegevens tesamen vormen, ondanks maatregelen zoals aangegeven 'Kopie tbv Robeco ' de perfecte mogelijkheid voor identiteitsfraude. Indien de envelop onderweg of bij Robeco in verkeerde handen komt, heeft de kwaadwillende alle gegevens waar iedere instelling bij vaststellen identificatie aan telefoon om vraagt.

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
1

Waardeloze organisatie

Ik wacht al maanden op antwoorden op mijn vragen rondom die identificatieprocedure die ze gewoon waardeloos hebben opgezet. Herinnering na herinnering gemaild, maar als enig antwoord gekregen dat het bij de serviceafdeling erg druk is wegens die identificatie perikelen en dat het antwoord langer kan duren dan ik gewend zou zijn. Nou, ik ben niet gewend dat ik nooit een antwoord krijg. En nu hebben die vandalen m'n rekening geblokkeerd. Al zo'n 20 jaar (!) een Robeco rekening en toen een eenmalig bedrag er op gezet en dan nu als een crimineel worden weggezet.

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
1

Je wordt aan het lijntje gehouden

Keer op keer papieren opgestuurd en nooit voldoende. 40 jaar klant en wat een wantrouwen, geef de rekening weer vrij opdat ik grotere rekeningen kan betalen.

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid

Over Robeco

In Nederland kun je bij heel wat aanbieders beleggen. Maar er is maar één partij die al 90 jaar volledig gespecialiseerd is in beleggen. Die zelf fondsen ontwikkelt en beheert voor klanten, groot en klein. Wij bieden online beleggen voor iedereen. We horen graag uw ervaring met onze dienstverlening.

Klantenvertellen Reviews

• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.