Filters

1

Waardeloze app

De app werkt niet, geen tool om te indentificeren. Ik ben geblokkeerd en kan het niet oplossen omdat de app geen oplossing geeft, wat een klant onvriendelijk gebeuren, schaam je robeco.

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
2

Onthutsend slecht

Enige tijd geleden stuurde ik een email met deze klacht: Na de mislukte identificatie van mijzelf, via de app, heb ik gepoogd die voor mijn vrouw uit te voeren. Na heel veel herhalingen werden de ‘selfies’ geaccepteerd. Daarna de foto’s van het paspoort: halverwege die sessie werd het hele proces afgebroken en moest ik opnieuw de selfie-sessie doen. Naar veel mislukte pogingen wederom de paspoort sessie, zelfde verhaal. Kortgezegd:een eindeloze cyclus. Daar kwam geen antwoord op. Email opnieuw verstuurd, nu met lees- en ontvangstbevestiging. Nu wel een snelle respons: "De ongelezen email etc.... is verwijderd". Ja, het stond er echt! Mijn bek viel open van verbazing: dit is blijkbaar de standaard procedure; Robeco stelt contacten blijkbaar niet op prijs: (1) : Je staat (blijkbaar) steeds minimaal 45 min in de wacht, vaak zonder enig zicht op een gesprek. (2): emails worden rucksichtloos verwijderd, je zou er eens actie op moeten nemen... Ik had niet kunnen vermoeden dat een bedrijf aan wie ik een groot deel van mijn vermogen heb toevertrouwd tot zoiets in staat is.

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
1

Prima rendement als je daadwerkelijk bij je geld zou kunnen

Al weken bezig met het identificeren van mijn vrouw als mederekeninghouder van de rekeningen van onze kinderen. Maakt niet uit wat je aanlevert. Of je krijgt een nietszeggende mail terug met 'er ging iets mis' of je krijg gewoon helemaal geen antwoord. Op mail krijg je dagen later alleen antwoord dat het druk is en dat er daarom later gereageerd wordt. Met later bedoeld men dan eigenlijk nooit. Bellen heeft ook weinig nut omdat als je al genoeg geduld hebt om te blijven hangen tot je iemand te spreken krijgt, die persoon er ook niets aan kan doen. Ondertussen blijft de rekening geblokkeerd en is het niet mogelijk geld op te nemen of om deze op te heffen. Voor het opheffen van de rekening kan schriftelijk al je persoonlijke informatie opgestuurd worden incl. kopie paspoort met zichtbaar BSN e.d. tezamen met een recent rekeningafschrift. AVG is bij Robeco duidelijk niet van toepassing.

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
1

Frustrerend, machteloos tegenover zoveel onwil en onkunde

Identificeren lukte mijn man wel en mijn al maanden niet. Rekening geblokkeerd, waardoor we allebei niet bij ons geld kunnen. De cruciale mail naar het mailadres dat ik verplicht heb moeten aanmaken om de link voor een nieuw wachtwoord aan te maken ontvang ik niet. Andere mails wel. Ik vul mijn geboortedatum verkeerd in aldus het systeem. Terwijl mijn geboortedatum correct in het systeem staat. Gebeld, duurde 40 minuten. Blijkt er maar 1 part time medewerker te zijn die ‘met onze kwestie bekend is’ en die werkt ‘s middags pas. Zij zal contact opnemen. Dat gebeurt natuurlijk niet. En zo gaat het werkelijk al maanden. Bellen, in de wacht, medewerker belt terug, maar niet heus, weer bellen enz. Nul hulp, maar wel de rekening blokkeren.

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
1

Zeer ontevreden, wat een waardeloze organisatie!

Net als, blijkbaar nog een heleboel andere rekeninghouders, ben ik zeer ontevreden over Robeco. Blijkbaar heeft Robeco zijn zaken niet op orde. Er wordt verzocht om identiteitsbewijzen. Al meerdere keren heb ik de gegevens aangeleverd. Toch is en blijft de rekening geblokkeerd. Telefonisch, per chat en mail proberen te achterhalen wat er dan ontbreekt. Maar per chat wordt gemeld dat er niets ontbreekt, toch blijft rekening geblokkeerd. Telefonisch niet bereikbaar en op (klachten) mails krijg ik, buiten een standaard ontvangstbevestiging, geen enkele reactie. Bij Robeco is een klant echt geen koning. Nu maar gestart met een poging om de rekening helemaal maar op te heffen. Dat zal ook wel een hoop gedoe geven. Ik ben er helemaal klaar mee.

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
2

Onbegrijpelijk

Mijn vrouw en ik hebben al vele jaren - ik vond een afschrift uit 1995, maar dat is zeker niet de eerste- een en/of rekening. Mijn vrouw heeft de afgelopen maanden een aantal keren contact gehad over ontbrekende identificatiegegevens. Omdat ze geen account heeft en dus geen Robeco-app, lukt dat niet. Ik heb al jaren een 'Mijn Robeco' en zeker wel eens een kopie van mijn paspoort opgestuurd. Ik heb de afgelopen maanden niets van Robeco vernomen. Vandaag krijg ik een brief, op gisteren (15-11-2021) gedateerd, dat het gebruik van mijn rekening beperkt is. Ik kan geen geld meer opnemen. Reden: we hebben u via email niet kunnen bereiken. Terwijl mijn mailadres gewoon in de persoonlijke gegevens van Mijn Robeco staat, en ze mijn vandaag(!) ook op dat adres een nieuw wachtwoord hebben toegezonden. Opheffen van de beperking is mogelijk, als ik het identificatieproces doorloop. Ik begin me al behoorlijk op te winden over deze omgekeerde gang van zaken: eerst blokkeren, en dan mag ik het oplossen. En dan lees ik de reviews en val ik bijna van mijn stoel. Wie bij Robeco durft dit proces stil te leggen en opnieuw te beginnen? Of maken we ook hier een soort Toeslagenaffaire van?

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
1

klantenservice per mail slecht bereikbaar; slechte communicatie; onredelijke eisen

Kwaliteit vind ik steeds verder achteruit gaan. Had al meer dan twintig jaar een rekening bij Robeco. Eerst vanwege aandelen. Dat vond ik leuk en interessant om daarin te handelen. Helaas hebben ze die mogelijkheid afgeschaft; dat vond ik heel jammer. Ik ben toen toch nog gebleven voor de spaarrekening en heb aandelenfondsen genomen. Niet helemaal hetzelfde maar bij gebrek aan beter. Nu moet ik opeens paspoortgegevens naar ze mailen en ik mag niet een kopie sturen en ook het bsn nummer mag ik niet afschermen. Vanwege de toenemende identiteitsfraude en misbruik van paspoortgegevens voel ik daar niets voor. Bij andere instanties die identiteitsgegevens nodig hebben, kun je de 'gevoelige' informatie afdekken. Nu hebben ze mijn rekening geblokkeerd en kan ik niets meer ermee. Ik ben daar zeer ontevreden over en wil mijn rekening helemaal opheffen. Heb ik gemaild maar daar krijg ik geen reactie op. Mijn rekening daar kan ik nu niets mee. Kan mijn geld niet opnemen. Vreemde en slechte zaak! Het is tenslotte MIJN geld.

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
1

service en bereikbaarheid van Robeco is om te huilen.

Rekening blokkeren en je van de domme houden, niet meewerken aan oplossingen en de lijn verbreken.

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
2

Onnodige biometrische identificatie

Sinds enkele jaren klant van Robeco. Inmiddels is er een identificatieplicht ingevoerd. Logisch, want vanuit de AFM is dat verplicht. Wat niet logisch is (en nogal bizar), is dat ik niet alleen mijn identificatiebewijs moet opsturen, maar ook mijn gezicht moet laten scannen. Wil ik dat niet dan moet ik een geboortebewijs of soortgelijk document (van niet ouder dan 3 maanden) uploaden. Deze identificatie gaat te ver en is niet nodig om het doel te bereiken. Dit hoef ik niet te doen bij mijn gemeente. Niet bij de belastingdienst. Niet bij mijn huisbank. Zelfs niet als UBO bij de KvK. Wel bij Robeco. De reden is totaal onduidelijk; als klant komt dit op mij over als onnodige biometrische gegevens opvragen. De autoriteit persoonsgegevens zegt er dit over: 'Volgens de AVG is uitdrukkelijke toestemming nodig van de betrokkenen om bijzondere persoonsgegevens te mogen verwerken.' Die uitdrukkelijke toestemming geef ik niet. Het gevolg is bij Robeco dat ik dan over een maand niet meer bij mijn rekening kan. Ik ga mijn rekening opzeggen.

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
1

Triest!

Als klant moet je, omdat de regering dat vraagt, al je financiële gegevens invullen. Met stevige tegenzin gedaan. Was niet goed, ook de gegevens van mijn vrouw moesten worden aangeleverd. Mijn rekening werd daarom geblokkeerd. Opnieuw alle gegevens ingestuurd, maar tot op heden wacht ik nog steeds op een reactie. Zelfs een melding, dat je brief ontvangen is, krijg je niet. Diep triest!!

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
3

Tegenwoordig vooral met zichzelf bezig.

Voorheen ging beleggen via Robeco goed. Alles werkte prima. Sinds enige tijd steeds meer veranderingen en het laatste is wel dat men eist dat je jezelf identificeert (na jaren klant te zijn!). Prima, als nieuwe wetgeving dit vraagt, maar Robeco gebruikt dit om zoveel mogelijk informatie van je te vragen; over hoeveel vrij vermogen je nog hebt om te beleggen, wat je voorkeuren zijn, etc. Je moet al actief aangeven dit niet te wensen en dan krijg je de mogelijkheid met enkel kopie paspoort en een ander document als bewijs te leveren. Echter, dit werkt niet goed (omdat ze vol hebben ingezet op die andere wijze) en nu blokkeert men mijn rekening! Ze incasseren wel nog mijn maandelijkse bijschrijving, ze schrijven ook de kosten af, maar andersom mag er geen geldstroom meer gaan. En dan reageren ze nog niet eens op emails waarin ik hier een verklaring voor vraag en natuurlijk dat ik weer over mijn geld kan beschikken!

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
3

Te slecht om er veel tijd aan te besteden

WAARSCHUWING: 1. Geen communicatie: zeer lange wachttijden aan de telefoon, al meer dan 6 maanden (> 40 minuten) 2. Uitgesproken klantonvriendelijk 3. Het ene personeelslid stuurt je het bos in, het andere geeft verkeerde informatie. 4. Emails worden NA 10 dagen beantwoord. 5. Tegenrekeningen kunnen niet, zoals de website zegt, direct worden geactiveerd. Eerst door de bureaucratische molen van Robeco. Dat duurt weer twee dagen

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
1

Misdadig

Ik zie dat ik niet de enige ben met mijn verhaal. Ook wij zijn al heel lang klant bij Robeco en moesten ons nu identificeren. Aangezien dat door Robeco onmogelijk wordt gemaakt, kunnen wij nu niet bij ons geld. Bellen werkt niet ("er zijn nog meer dan 5 wachtenden voor u; probeer het later nog eens"), mailen geeft na een paar weken een nietszeggend antwoord en een papieren brief komt niet aan. Het moet toch mogelijk zijn om een rekening op te zeggen en je geld daarbij vrij te krijgen?

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
1

Erger kan niet

Vanaf mei ben ik bezig om in de informatiebehoefte van Robeco te voorzien, met een hoop ellende. Na terugkomst van vakantie stond er opeen op het scherm van mijn Robeco-dashboard de melding dat mijn rekening geblokkeerd was. Onduidelijk was wat dat betekent; ik kon nog gewoon Robeco-aandelen aankopen. Vanwege de hele gang van zaken besloot ik hierop mijn Robeco-rekening te willen opheffen, na ruim 20 jaar klant geweest te zijn. De online-mogelijkheid daartoe was echter geblokkeerd. Vervolgens al mijn aandelen proberen te verkopen. Echter, dat leverde steeds foutmeldingen op. Hierover gemaild met Robeco. Geen reactie mogen ontvangen. Uiteindelijk heb ik daarom maar een nieuwe Iphone gekocht. Hiermee kon ik de Robeco-app voor identificatie wel downloaden, waarmee ik ook een 'selfie' kon maken en versturen. Een paar dagen later was de blokkade op mijn rekening opgeheven. Jippie!. Snel een groot deel van mijn geld overgeboekt naar mijn tegenrekening. Geen probleem. De volgende dag gaf ik eenzelfde opdracht tot overboeking van het resterende saldo, maar die voert Robeco niet uit, zogenaamd uit 'veiligheidsoverwegingen'. Nee, dan moet ik eerst bellen. Alsof ik nog behoefte heb om met deze Robeco-mensen te praten. Nu heb ik mijn rekening schriftelijk opgezegd. Dat formulier is in ieder geval ontvangen door Robeco. Ik krijg namelijk een mail met daarin "Wij hebben uw document(en) in goede orde ontvangen en zullen dit binnen vier weken in behandeling nemen." Zouden ze hiermee bedoelen dat ik pas over 4 weken misschien weer over mijn geld kan beschikken? Erger kunnen ze het niet maken!  Ik heb geen behoefte meer aan goedkope excuses van Robeco. De manier waarop Robeco deze identificatie dit jaar heeft aangepakt, is zwaar onder de maat. Het heeft geleid tot een hoop nodeloze stress bij mij, en ik heb hier uren werk aan gehad, nog los van de kosten die ik gemaakt heb. Ik hoop dat Robeco vooral op deze manier doorgaat, en zo veel klanten ziet vertrekken. Vaarwel!

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
1

Net als alle andere revues !!!!

Heel heel slecht!! zoals men hier in andere revues staat te lezen. Een rekening openen is veel veel keren gemakkelijker dan een rekening te beëindigen. Wat een rotzooitje ongeregeld. Al 2 manden bezig om op te heffen maar ze incasseren nog iedere maand een bedrag. Ik denk dat door een oog van een naald gemakkelijker is dan dit. Heel heel slecht ik zal er iedereen voor waarschuwen DOE HET NIET EEN REKENING OPENEN.

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
1

Spaarrekening geblokkeerd

Kan je niet meer bij mijn hard en eerlijk verdiende geld (maar ik geloof dat ik dat eerlijk moet bewijzen of zo) Ik wil onmiddellijk weg hier Spooky dat je opeens niet meer bij je eigen geld kan. Ik moet allemaal vragen beantwoorden om weer bij in eigen geld te kunnen. Lees de melding onder , dit is echt gênant. ( van de laatste 50 reacties bevelen 49 personen Robeco niet aan ! ) Heb niet z'n zin om te bellen.

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
2

Klanten zijn de testgroep van de ICT-afdeling

Enige tijd geleden via de app de identificatie getracht te doen. Wie heeft deze app voor release goedgekeurd?? Echt alles gaat fout en de klant mag dit kennelijk testen. Klacht ingediend. Ik zou teruggebeld worden. Werd niet gedaan. Uiteindelijk contact gekregen. Via de website identificatiegegevens proberen in te voeren: werkt ook niet. Zelf uitgevogeld dat er een fout op de website zit en andere ID-kopieën toch kunnen insturen. Geen goed- of afkeurbericht ontvangen. Nu blijkt alsnog mijn rekening geblokkeerd te zijn. Telefonisch is support niet bereikbaar. Over verschillende dagen en op verschillende tijden getracht te bellen, maar de hele dag door 'er zijn meer dan 5 wachtenden'. Kennelijk is de keuze gemaakt de supportafdeling minimaal te bezetten en de klant de gevolgen te laten voelen van een slecht georganiseerd proces. Robeco, hoe moeilijk is het in hemelsnaam?? Ik ben er wel klaar mee.

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
1

Ik heb er geen vertrouwen meer in

Ik ben uren bezig geweest met het identificatieproces van mij en mijn vrouw. Met de identificatie-app lukte het niet (na een middag lang proberen en met twee verschillende telefoons). Dan maar een pdf uploaden. Gaat ook niet goed. Dan maar een foto-bestand proberen. Wat een drama. Op een gegeven moment krijg ik e-mails terug van Robeco dat de gegevens ontvangen zijn en dat ik binnen drie dagen zal horen of alles in orde is. Daarna nooit meer iets vernomen. Op mijn e-mails wordt niet gereageerd; telefonisch contact zoeken en chatten, lukt niet. Na verloop van tijd zegt "mijn Robeco inlogpagina" dat alles in orde is. Een week later is mijn rekening toch geblokkeerd; de gegevens van mijn vrouw zouden niet kloppen. Nu is het dan toch gelukt (lijkt het) maar na meer dan 30 jaar een rekening bij Robeco te hebben gehad, stop ik er mee. Ik heb er geen vertrouwen meer in en heb vandaag mijn beleggingsfondsen verkocht en morgen zeg ik mijn rekening op (als dat lukt ........). Ik heb ook rekeningen bij de Triodos Bank, ABNAMRO, Binckbank en bij een Duitse bank.  Bij hen heb ik nooit dit soort problemen gehad. "De klant is koning" was het toch ? M.A. Kroon Almelo

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
2

Spijt ! doe het niet !!

Klantenservice? kennis van zaken? uberhaupt een reactie? VERGEET HET MAAR !

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
1

Identificatie procedure werkt niet, en geen enkele terugmeldingen voor ontvangst van gegevens.

Ik probeer al enige tijd om de blokkade van mijn Robeco rekening op te heffen. Het betreft een Robeco-rekening die op twee namen staat. Dat bleek niet mogelijk omdat wij maar één email adres hebben; en ik niet van plan ben om alleen voor Robeco een tweede email adres te openen. Om de blokkade op te heffen heb ik vorige week een wijzigingsformulier ingevuld, gescand en vergezeld met kopieën van ID's en handtekeningen van beide rekeninghouders toegestuurd. Geen enkele bevestiging voor ontvangst ontvangen! Na inloggen staat er nog steeds dat er gegevens ontbreken! Maar niet specifiek wat dan. Ik heb ook via Feedback mijn probleem proberen uit te leggen. Daarin geef ik tevens ook aan dat ik nog steeds geen bevestiging van mijn verzoek via email of d.m.v. een persoonlijk gericht bericht op de Robeco-site heb ontvangen. Ook daarop geen reactie. Tenslotte ook maar via email bovenstaande nogmaals aangegeven. Ook daar alleen een automatische ontvangstbevestiging. Tot mijn verbazing is de rekening nog steeds geblokkeerd. Graag had ik dat u dat z.s.m. opheft; of duidelijk aangeeft welke informatie er nog ontbreekt om wel mogelijk te maken.

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
1

Waardeloos!

Vreselijk slechte (beter gezegd GEEN) communicatie. Reageren niet op mail. Bellen: sta een uur in de wacht. Rekening is geblokkeerd. Verschillende malen formulieren ge-upload, maar nog steeds geblokkeerd. Rekening opzeggen: helaas kan dit niet.... Formulieren ook ge-upload en per post gestuurd. Ze beweren dat hier niets van binnen is gekomen. Nu per mail gestuurd en opnieuw ge-upload. Heb eerlijk gezegd niet de illusie dat hier op gereageerd gaat worden. Heb wel vaker met slechte bedrijven te maken gehad, maar dit slaat alles. Heel jammer omdat wij jaren een goede ervaring hebben gehad met Robeco, maar deze slechte ontwikkeling doet alles teniet....

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
1

waardeloos

Al ruim 35 jaar klant. Nu moet ik me identificeren. Maar dat gaat steeds fout. Telefonisch verzocht om duidelijkheid. Die wordt niet gegeven. Daarom verzocht om rekening maar op te heffen. Dat moet ik zelf digitaal doen. Maar dat kan niet want de rekening is geblokkeerd.

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
1

Wat is er aan de hand met Robeco?

Al maanden probeer ik de gevraagde identificatie plicht te voldoen, zoals gevraagd. Status van mijn rekening, na talloze pogingen deze up to date te maken i.s.m. medewerkers Robeco: Geblokkeerd! Op moment van dit schrijven hang ik alweer 20 minuten in de wacht. Deze problemen doen zich voor sinds een jaar (?) Wat is er gebeurd met het altijd klantvriendelijke Robeco. Ik blijf nu in de wacht hangen, enkel en alleen om mijn rekening weer 'vrij' te krijgen zodat ik mijn rekening kan opheffen. Wat een drama!

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
1

De schaamte voorbij

Al tientallen jaren klant. Nu deze Griekse tragedie met de indentificatieplicht. Meer dan 6 weken geleden met hulp van de helpdesk alle informatie aangelevert van mij en mijn partner en daarop emails gekregen voor beide rekeninghouders dat quote : "U heeft uw gegevens bij Robeco bijgewerkt. We hebben ze gecontroleerd en goedgekeurd. Uw klantdossier is nu volledig en actueel, u hoeft niets meer te doen. " unquote Hahahahaha and cows can fly. Niet dus. Alle rekeningen geblokkeerd zonder enige verdere mededeling. Schandelijk. De schaamte voorbij. En ik zie in de reviews dat wij hier lang niet alleen in staan. Vanochtend dus maar weer de helpdesk opgebeld (wachten...wachten...wachten...zo druk...). Blijkt alle informatie inderdaad compleet en geverifieerd te zijn, maar is 'de koppeling' tussen mij en mijn partner bij Robeco misgelopen. Normaal moet dit binnen 2 weken ( wat? 2 hele weken anno 2021??) gedaan zijn, maar dit was na die 6 weken dus nog niet gebeurd, en waarom dat wist de helpdesk dame ook niet. Maar het wordt vandaag nog opgelost is de belofte (het kan dus wel snel blijkbaar...), en bevestigd met een email. We gaan het zien (of niet dus). Weinig vertrouwen overgebleven in hoe deze bank met trouwe klanten om denkt te kunnen gaan.

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
1

onprofessioneel, gevaarlijk en onbetrouwbaar

pas heel goed op met robeco, zij zijn namelijk geen bank maar, zo vertelde hun extern ingehuurde call center medewerker, een financiele instelling. je geld is dus niet veilig omdat robeco niet aan dezelfde eisen hoeft te voldoen als een bank. verder stuurde robeco mij veel dreigbrieven mijn rekeningen te blokkeren vanwege hun onprofessionele en gebrekkige en onbetrouwbare identificatieproces. robeco vraagt daarin om e mail adressen en kopien paspoort en id terwijl niet wordt aangegeven hoe je dit veilig doen kunt zodat mensen het risico lopen een onveilige kopie te uploaden die misbruikt kan worden ! verder vraagt robeco herhaaldelijk om stappen die in het identificatieproces al genomen en gelukt waren opnieuw te doen. verder vertelde robeco mij dat het niet mogelijk is een afspraak op hun kantoor te maken omdat zij dat niet doen voor hun klanten en ze geen kantoor daarvoor hebben. robeco doet alle klantcontacten en zaken via een ingehuurde onprofessionele callcenter en ook zaken rondom je beleggingen en spaarcentjes worden door een callcenter afgehandeld. door mensen waarvan je niet weet of ze bevoegd zijn, wie ze zijn, en die zomaar bij al je gegevens kunnen. kortom: doe geen beleggingen of spaargeld bij robeco. de website staat vol spelfouten en ook het online identificatieproces deugt niet en is onveilig en geeft andere instructies en vragen dan wat er in werkelijkheid nodig is. zaken afhandelen voor mensen met weinig internet kennis, oudere mensen, mensen met een beperking, zaken afhandelen bij overlijden, allemaal onmogelijk want geen afspraak op kantoor mogelijk . terwijl robeco volgens de plaatjes op hun website de trotse eigenaar is van twee flinke wolkenkrabbers in rotterdam. Robeco kom uit die glanzende ivoren torens van jullie en ga je klanten eens fatsoenlijk helpen ?

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid

Over Robeco

In Nederland kun je bij heel wat aanbieders beleggen. Maar er is maar één partij die al 90 jaar volledig gespecialiseerd is in beleggen. Die zelf fondsen ontwikkelt en beheert voor klanten, groot en klein. Wij bieden online beleggen voor iedereen. We horen graag uw ervaring met onze dienstverlening.

Klantenvertellen Reviews

• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.