Eline is en topper!! Wel is het niet handig dat de afdelingen zo gescheiden opereren.
Voor een hypotheek van slechts 25% van de woningwaarde moet je ontzettend veel informatie aanleveren. Dat is op zich niet vreemd maar zelfs na het aanleveren van al deze informatie blijft BijBouwe iedere keer weer vragen om extra informatie. Nadat de vraag kwam of wij ook maar even alle ( dus ook van de AH enz.) af en bijschrijvingen van de afgelopen maanden konden presenteren zijn we afgehaakt. Dit is niet normaal want 2 andere aanbieders die we daarna willekeurig hebben gevraagd vroegen niet om deze onzininformatie. Dat je vraagt om een afschrift met salarisbijschrijving en afschrijving van vaste lasten kan ik me ook wel voorstellen maar we hebben het hier niet over een tophypotheek maar over 25% hypotheek van de woningwaarde ! Gauw naar een andere aanbieder !
Beste Frits, Dank voor je review. Echter, wanneer klanten een bijzonder dienstverband hebben neemt de noodzaak voor een goede check toe. Het is aan iedere geldverstrekker om daar beleid op te vormen, wij kiezen voor het opvragen van extra gegevens als de situatie daarom vraagt en maken geen onderscheid tussen kleine en grote geleende bedragen. Hoewel we het jammer vinden dat we je verwachtingen niet waar hebben kunnen maken, wensen we je veel succes bij je hypotheekwens! Met vriendelijke groet, bijBouwe de hypotheek zonder bank
De aanvraag heeft lang geduurd, onder andere doordat er extra informatie werd gevraagd gaande het proces en mijn eerste taxatie gedurende de looptijd de 6 maanden had gepasseerd. De medewerkers geven snel en prettig antwoord, zijn niet allemaal even kundig maar wel klantgericht.
Bedankt voor je review Valentijn! We streven er natuurlijk altijd naar zo snel mogelijk duidelijkheid te geven over welke informatie we nodig hebben voor een complete aanvraag. Dank voor je begrip dat dit in jouw geval niet altijd lukte. We wensen je veel woonplezier toe! bijBouwe de hypotheek zonder bank
BijBouwe denkt met je mee en daar waar nodig voorzien ze je van de benodigde informatie. In dit traject die voor vele toch geen dagelijkse kost is nemen ze je aan de hand mee om zo tot een goed resultaat te komen. Ze zijn duidelijk en informatief.
Bedankt voor je fijne review Gerda! Veel woonplezier toegewenst, bijBouwe de hypotheek zonder bank
Snel en vriendelijk geholpen.
Bedankt voor je fijne review Minka! Veel woonplezier toegewenst, bijBouwe de hypotheek zonder bank
Zeer zeer slechte ervaring met deze hypotheek verstrekker. Hypotheek aanvraag gedaan, voldeden aan alle eisen en hebben een afwijzing gehad met als reden: jullie passen niet binnen het moreel van ons bedrijf. Fase 1 van de financiering was goed gekeurd en bij check in fase 2 dus dit bericht. Als er iets niet moreel is dan is dat de wijze waarop we zijn behandeld zonder persoonlijk inhoudelijk contact. Een bedrijf heeft afspraken en regels maar moreel komt voort uit een persoonlijke visie. Wat een arrogantie! Onbegrijpelijk dit.
Beste Arjan, Bedankt voor je review. Wij vinden het erg vervelend dat jullie hypotheekaanvraag in een laat stadium is afgewezen. Zo snel mogelijk duidelijkheid, dat is ons streven. Gedurende de aanvraag hebben wij gevraagd om een persoonlijke toelichting op een aantal punten. Helaas was deze onvoldoende om de hypotheek te verstrekken. Dit hebben wij telefonisch teruggekoppeld aan jullie adviseur. Als er een hypotheekadviseur verbonden is aan een aanvraag hebben we namelijk nooit persoonlijk contact met de klant, om ruis te voorkomen. Helaas is er nu alsnog ruis en is er een miscommunicatie ontstaan. In jullie e-mail aan ons lieten jullie weten geen waarde te hechten aan een reactie. Toch willen we graag van elke situatie leren en nemen jullie bericht dan ook uiterst serieus. Mochten jullie alsnog persoonlijk contact willen, dan zijn wij uiteraard bereid om elkaar telefonisch te spreken over een verdere toelichting. Met vriendelijke groet, bijBouwe de hypotheek zonder bank
Het hele financieringstraject is goed en duidelijk verlopen.
Mijn ervaring is goed en is alles is prima geregeld dus wij zijn tevreden
Er worden snelle reacties gegeven op zowel vragen als ingezonden documenten. Duidelijke stappen, uitleg en formulieren. Goed toegankelijk, zowel via mail als telefonisch.
Zeer vriendelijke medewerkers (telefoon). In principe een makkelijk proces en duidelijke instructies. Helaas zijn er wel een aantal zaken misgegaan met het opsturen van alle benodigde info en documenten. Het dossier had beter bijgehouden moeten worden en informatie/documenten die door de klant geupload waren hadden tijdig genoeg toegevoegd moeten worden. Sommige documenten hebben we nu 3 keer aan BijBouwe gestuurd via Cryptshare.... Alle commuicatie ging via mijn e-mail adres. Helaas kwam ik erachter dat sommige verzoeken alleen naar het mailadres van mijn man gestuurd werden. En zelfs na verzoek om alle communicatie naar mijn e-mail adres te sturen (ik kreeg hiervan een bevestiging), werd af en toe helaas nog steeds het andere e-mail adres gebruikt. Bovenstaande twee punten hebben voor wat vertraging gezorgd, dat is jammer.
Goed, al moest ik zo af en toe wel even bellen naar de stukken die ik aangeleverd had, als dit dan goed was aangeleverd. In het begin duurde het wel eens lang voor terugkoppeling en wist ik dus niet als alles binnen was gekomen. Vriendelijke medewerkers gesproken, die dan direct gingen kijken!
Altijd een luisterend oor, goede klantenservice. Leuke spontane benadering.
Het betrof een situatie waarbij binnen 10 jaar het pensioen zou ingaan. Er was blijkbaar net een nieuw systeem geïnstalleerd wat deze situatie niet aankon (niet getest?). Hierdoor liep het begin van de aanvraag via email daardoor mogelijk wat fragmentarischer dan via het systeem. Vragen die er waren werden vriendelijk en geduldig afgehandeld. Soms werd dit bemoeilijkt door het thuiswerken vanwege de corona-situatie en werden niet alle vragen direct beantwoord. Lastig is dat je steeds een met andere persoon te maken hebt via de email of telefoon en het dossier geraadpleegd dient worden, waardoor je het gevoel krijgt steeds opnieuw te beginnen. De medewerkers zijn echter zeer vriendelijk en geduldig en doen er alles aan de vragen te beantwoorden. Het betrof een execution-only aanvraag, waarbij je terecht geacht wordt redelijk op de hoogte te zijn van de materie. Het traject t/m de notaris is succesvol afgerond en hebben we nu een lening met een zeer scherpe rente en lage kosten.
Termijnen waarop zaken worden opgepakt of wanneer je een reactie mag verwachten duren te lang, ook geen flexibiliteit daarin mogelijk. Sommige stukken die werden opgevraagd na een oplevering van andere zaken, stonden niet bij de eerste melding waardoor het proces nog langer duurde. Product zelf tevreden over, goede hypotheek.
Voor een online hypotheek moet je zelf behoorlijke kennis in huis hebben, wat ik heb. Desondanks zijn er vragen over administratieve afhandeling. Dan bellen en prettig geholpen. De bereikbaarheid is niet zo best. Maar het is erg druk met oversluiters in deze periode.
De personen die ik sprak waren snel op de hoogte wat ik vroeg. Eén keer ging het even mis toen ik fiat kreeg en 5 minuten later te horen kreeg dat het niet in orde was, maar het bleek wel in orde. Maar alles werd gewoon positief opgelost. Dank daarvoor. ps. Ik heb het nu alleen over de aanvraag. Maar ik verwacht dat het in de toekomst ook goed zal gaan.
Goed ervaring, vriendelijk geholpen. Voor een 10 wil ik graag wat meer info inzakken te verwachten doorlooptijden. Ik heb alle begrip voor uitzonderlijke drukte ivm Covid. Maar had graag wat meer hierover terug kunnen vinden op de website. Zorgt er ook voor dat je minder snel weer gaat bellen.
Traject duur erg lang en vraagt veel energie en tijd. Helpdesk is behulpzaam en aardig, maar een telefoontje kost je, mede door de lange wachttijden zo een half uur.
De verhoging van de hypotheek ivm verbouwing is uiteindelijk vlot en klantvriendelijk geregeld. Alles ging snel, behalve het wachten op de offerte. Dit komt door de grote drukte maar had het fijn gevonden om een bericht tussendoor te ontvangen dat het in behandeling genomen was. Nu ruim 2 weken niets vernomen. Na het uitbrengen van de offerte ging het juist weer supersnel! Misschien een soort online tijdpad maken?
Aantrekkelijke aanbieding vanwege lage rente in combinatie met lange looptijd. Aantrekkelijk omdat hypotheek afgesloten kan worden zonder taxatierapport van de woning. Aantrekkelijk omdat gekozen kan worden om tegen een tarief van € 600 geen gebruik te hoeven maken van een adviseur. Na een vlot verlopen eerste gesprek blijkt dat de afhandeling van de documenten niet verloopt zoals wordt voorgesteld. Beloofde termijnen worden keer op keer niet gehaald. Pas vele weken na herhaalde telefonische contacten blijkt dat stukken niet in behandeling worden genomen indien niet alles op één pdf document is aangeleverd. Hoe in een thuis situatie (eenvoudige printer) een samengesteld pdf gemaakt kan worden is blijkbaar bij vele medewerkers van bijBouwe onbekend. Na veel heen en weer gebel (duurt extreem lang voor iemand aan de telefoon komt) blijkt na vele weken dat een app op je telefoon dit probleem kan oplossen.
Beste Nico, Wat vervelend dat je geen fijne ervaring hebt gehad. Zoals je al aangeeft zijn de doorlooptijden door de coronacrisis opgelopen. We hebben de afgelopen tijd hard gewerkt om de wachttijd flink terug te brengen, maar die inspanningen zijn voor jou helaas iets te laat. Bedankt voor je tip om aan het begin van de aanvraag een app te delen waarmee klanten documenten samen kunnen voegen! Daar gaan we wat mee doen. Met vriendelijke groet, bijBouwe | de hypotheek zonder bank
Ik wist precies waar ik aan toe was bij BijBouwe. Het uploaden van alle benodigde stukken is goed geregeld. Een aanvraag kost nou eenmaal een bepaalde periode alvorens de definitieve toekenning rond is. In mijn geval heeft dit ongeveer 4 weken geduurd. Wanneer je dus tijdig start met het indienen van de aanvraag, is er niets aan de hand. Het was prettig zaken doen met BijBouwe.
Ik heb snel een goede hypotheek af kunne sluiten
Het gebruik van een online klantenportal zorgt voor betere en snellere afhandeling. Hier zit nog wel een aandachtspunt: zorgen voor de juiste invulling (vraag juiste documenten).
Beste Elroy, Bedankt voor je review en je feedback! Daar gaan we zeker wat mee doen. Met hartelijke groet, bijBouwe de hypotheek zonder bank
Efficient proces en kundige vragen
Hoi Brian, Super bedankt voor je review! En bedankt voor je feedback over doorlooptijden. We begrijpen dat het in deze corona-dagen wat langer duurde dan je had gehoopt, maar we zijn hartstikke blij dat we toch zo'n goed cijfer van je mogen krijgen. Met vriendelijke groet, bijBouwe de hypotheek zonder bank
De hele afhandeling via internet is prima voor elkaar. Ik snap best dat deze periode wat drukker is dan normaal, maar het duurde allemaal wel erg lang. Het is ook vreemd dat als je nog een nieuw stuk moet aanleveren, dat je dan weer achteraan in de rij komt te staan. Dus als je het dezelfde dag weer aanlevert, dan ben je zo weer 1-2 weken verder voordat een heel simpel document beoordeeld is. Dat kan volgens mij beter. Ook de wachttijden aan de telefoon zijn wel erg lang (>20 min).
Hallo, Bedankt voor je review en je feedback! Zoals je al aangeeft zijn de doorlooptijden door de coronacrisis opgelopen. We hebben de afgelopen tijd hard gewerkt om de wachttijd aan de telefoon flink terug te brengen, maar die inspanningen waren voor jou helaas iets te laat. We begrijpen ook dat het vervelend is dat wanneer je een document opnieuw aanlevert dat je weer achteraan de rij komt te staan. We gaan kijken of we daar in de toekomst iets aan kunnen doen. Nogmaals bedankt voor je review en we wensen je heel veel woonplezier toe! Met vriendelijke groet, bijBouwe de hypotheek zonder bank
Frederik Roeskestraat 100
1076ED Amsterdam
• Iedereen mag een review schrijven zolang er voldaan wordt aan de gebruikersvoorwaarden.
• Kiyoh & Klantenvertellen zijn onafhankelijke platformen en erkend Google reviewpartner. Of een review nu lovend is of juist kritisch – iedere stem telt.
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan.
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd.
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.