Filters

9

Duidelijk en snel

Er worden snelle reacties gegeven op zowel vragen als ingezonden documenten. Duidelijke stappen, uitleg en formulieren. Goed toegankelijk, zowel via mail als telefonisch.

  • Aanbevelen? Ja
  • Wat kan bijBouwe nog verbeteren? Geen idee
7

Vriendelijke service, duidelijk proces, maar niet perfect uitgevoerd

Zeer vriendelijke medewerkers (telefoon). In principe een makkelijk proces en duidelijke instructies. Helaas zijn er wel een aantal zaken misgegaan met het opsturen van alle benodigde info en documenten. Het dossier had beter bijgehouden moeten worden en informatie/documenten die door de klant geupload waren hadden tijdig genoeg toegevoegd moeten worden. Sommige documenten hebben we nu 3 keer aan BijBouwe gestuurd via Cryptshare.... Alle commuicatie ging via mijn e-mail adres. Helaas kwam ik erachter dat sommige verzoeken alleen naar het mailadres van mijn man gestuurd werden. En zelfs na verzoek om alle communicatie naar mijn e-mail adres te sturen (ik kreeg hiervan een bevestiging), werd af en toe helaas nog steeds het andere e-mail adres gebruikt. Bovenstaande twee punten hebben voor wat vertraging gezorgd, dat is jammer.

  • Aanbevelen? Ja
  • Wat kan bijBouwe nog verbeteren? Dossier bijhouden (aangeleverde documenten toevoegen).
8

Goed

Goed, al moest ik zo af en toe wel even bellen naar de stukken die ik aangeleverd had, als dit dan goed was aangeleverd. In het begin duurde het wel eens lang voor terugkoppeling en wist ik dus niet als alles binnen was gekomen. Vriendelijke medewerkers gesproken, die dan direct gingen kijken!

  • Aanbevelen? Ja
  • Wat kan bijBouwe nog verbeteren? Bestanden uploaden in mijn online, 10 mb is te weinig, ik moest bij het uploaden van het getekende offerte een 2 tal pagina’s verwijderen omdat ik boven de 10 mb zat. De offerte bestond uit 19 pagina’s waar ik er dus 2 van heb verwijderd om onder de 10 mb te komen
9

Goede service!

Altijd een luisterend oor, goede klantenservice. Leuke spontane benadering.

  • Aanbevelen? Ja
  • Wat kan bijBouwe nog verbeteren? Ik zou niet weten met wat?
8

Voordelige hypotheken en vriendelijk personeel

Het betrof een situatie waarbij binnen 10 jaar het pensioen zou ingaan. Er was blijkbaar net een nieuw systeem geïnstalleerd wat deze situatie niet aankon (niet getest?). Hierdoor liep het begin van de aanvraag via email daardoor mogelijk wat fragmentarischer dan via het systeem. Vragen die er waren werden vriendelijk en geduldig afgehandeld. Soms werd dit bemoeilijkt door het thuiswerken vanwege de corona-situatie en werden niet alle vragen direct beantwoord. Lastig is dat je steeds een met andere persoon te maken hebt via de email of telefoon en het dossier geraadpleegd dient worden, waardoor je het gevoel krijgt steeds opnieuw te beginnen. De medewerkers zijn echter zeer vriendelijk en geduldig en doen er alles aan de vragen te beantwoorden. Het betrof een execution-only aanvraag, waarbij je terecht geacht wordt redelijk op de hoogte te zijn van de materie. Het traject t/m de notaris is succesvol afgerond en hebben we nu een lening met een zeer scherpe rente en lage kosten.

  • Aanbevelen? Ja
  • Wat kan bijBouwe nog verbeteren? In één keer alle benodigde documenten opvragen met een duidelijke omschrijving wat er bedoeld wordt
6

Tevreden over eindresultaat, hoe daar gekomen wat minder

Termijnen waarop zaken worden opgepakt of wanneer je een reactie mag verwachten duren te lang, ook geen flexibiliteit daarin mogelijk. Sommige stukken die werden opgevraagd na een oplevering van andere zaken, stonden niet bij de eerste melding waardoor het proces nog langer duurde. Product zelf tevreden over, goede hypotheek.

  • Aanbevelen? Nee
  • Wat kan bijBouwe nog verbeteren? Reactietijd & inhoud vragen
7

Prettig geholpen. Praktisch en doelmatig

Voor een online hypotheek moet je zelf behoorlijke kennis in huis hebben, wat ik heb. Desondanks zijn er vragen over administratieve afhandeling. Dan bellen en prettig geholpen. De bereikbaarheid is niet zo best. Maar het is erg druk met oversluiters in deze periode.

  • Aanbevelen? Ja
  • Wat kan bijBouwe nog verbeteren? telefonische bereikbaarheid. Vaste medewerker op je dossier
8

steeds een positieve benadering.

De personen die ik sprak waren snel op de hoogte wat ik vroeg. Eén keer ging het even mis toen ik fiat kreeg en 5 minuten later te horen kreeg dat het niet in orde was, maar het bleek wel in orde. Maar alles werd gewoon positief opgelost. Dank daarvoor. ps. Ik heb het nu alleen over de aanvraag. Maar ik verwacht dat het in de toekomst ook goed zal gaan.

  • Aanbevelen? Ja
  • Wat kan bijBouwe nog verbeteren? een vaste vertrouwenspersoon aanstellen.
8

Prima

Goed ervaring, vriendelijk geholpen. Voor een 10 wil ik graag wat meer info inzakken te verwachten doorlooptijden. Ik heb alle begrip voor uitzonderlijke drukte ivm Covid. Maar had graag wat meer hierover terug kunnen vinden op de website. Zorgt er ook voor dat je minder snel weer gaat bellen.

  • Aanbevelen? Ja
  • Wat kan bijBouwe nog verbeteren? Zie boven
6

Prima hypotheek, maar moeizaam proces.

Traject duur erg lang en vraagt veel energie en tijd. Helpdesk is behulpzaam en aardig, maar een telefoontje kost je, mede door de lange wachttijden zo een half uur.

  • Aanbevelen? Nee
  • Wat kan bijBouwe nog verbeteren? Snelheid proces.
8

Prima online-aanvraag methode

De verhoging van de hypotheek ivm verbouwing is uiteindelijk vlot en klantvriendelijk geregeld. Alles ging snel, behalve het wachten op de offerte. Dit komt door de grote drukte maar had het fijn gevonden om een bericht tussendoor te ontvangen dat het in behandeling genomen was. Nu ruim 2 weken niets vernomen. Na het uitbrengen van de offerte ging het juist weer supersnel! Misschien een soort online tijdpad maken?

  • Aanbevelen? Ja
  • Wat kan bijBouwe nog verbeteren? Telefonische wachttijden (tijdelijk?) erg lang
2

Financieel aantrekkelijk, vriendelijke medewerkers, extreem slechte communicatie

Aantrekkelijke aanbieding vanwege lage rente in combinatie met lange looptijd. Aantrekkelijk omdat hypotheek afgesloten kan worden zonder taxatierapport van de woning. Aantrekkelijk omdat gekozen kan worden om tegen een tarief van € 600 geen gebruik te hoeven maken van een adviseur. Na een vlot verlopen eerste gesprek blijkt dat de afhandeling van de documenten niet verloopt zoals wordt voorgesteld. Beloofde termijnen worden keer op keer niet gehaald. Pas vele weken na herhaalde telefonische contacten blijkt dat stukken niet in behandeling worden genomen indien niet alles op één pdf document is aangeleverd. Hoe in een thuis situatie (eenvoudige printer) een samengesteld pdf gemaakt kan worden is blijkbaar bij vele medewerkers van bijBouwe onbekend. Na veel heen en weer gebel (duurt extreem lang voor iemand aan de telefoon komt) blijkt na vele weken dat een app op je telefoon dit probleem kan oplossen.

  • Aanbevelen? Ja
  • Wat kan bijBouwe nog verbeteren? Eerlijke voorstelling over termijnen van afhandeling. Duidelijke communicatie dat zaken blijven liggen indien niet op één pdf wordt aangeleverd. Bij de start van de aanvraag wijzen om de Tiny scanner te downloaden op je telefoon.
8

Proces van aanvraag tot toekenning is soepel verlopen.

Ik wist precies waar ik aan toe was bij BijBouwe. Het uploaden van alle benodigde stukken is goed geregeld. Een aanvraag kost nou eenmaal een bepaalde periode alvorens de definitieve toekenning rond is. In mijn geval heeft dit ongeveer 4 weken geduurd. Wanneer je dus tijdig start met het indienen van de aanvraag, is er niets aan de hand. Het was prettig zaken doen met BijBouwe.

  • Aanbevelen? Ja
  • Wat kan bijBouwe nog verbeteren? Laat de behandelaar van een aanvraag ook een keer telefonisch contact opnemen. Nu vindt de gehele afhandeling via email/digitaal plaats. Via een persoonlijk contact kan wat meer toelichting gegeven worden over het hoe en waarom van aanlevering van bepaalde stukken. Hoewel ik hier zelf niet direct behoefte aan heb gehad, merk ik aan de wat negatievere reacties dat sommigen niet helemaal overzien wat er allemaal gecheckt dient te worden en waarom.
10

goede dienstverlening

Ik heb snel een goede hypotheek af kunne sluiten

  • Aanbevelen? Ja
  • Wat kan bijBouwe nog verbeteren? eerste offerteaanvraag sneller afhandelen
8

Online klantenportal is een goede verbetering

Het gebruik van een online klantenportal zorgt voor betere en snellere afhandeling. Hier zit nog wel een aandachtspunt: zorgen voor de juiste invulling (vraag juiste documenten).

  • Aanbevelen? Ja
  • Wat kan bijBouwe nog verbeteren? Invulling Online klantenportal
10

Project is efficient!

Efficient proces en kundige vragen

  • Aanbevelen? Ja
  • Wat kan bijBouwe nog verbeteren? Doorlooptijd
6

Prettige afhandeling via internet! Alleen doorlooptijden en wachttijden onnodig lang.

De hele afhandeling via internet is prima voor elkaar. Ik snap best dat deze periode wat drukker is dan normaal, maar het duurde allemaal wel erg lang. Het is ook vreemd dat als je nog een nieuw stuk moet aanleveren, dat je dan weer achteraan in de rij komt te staan. Dus als je het dezelfde dag weer aanlevert, dan ben je zo weer 1-2 weken verder voordat een heel simpel document beoordeeld is. Dat kan volgens mij beter. Ook de wachttijden aan de telefoon zijn wel erg lang (>20 min).

  • Aanbevelen? Ja
  • Wat kan bijBouwe nog verbeteren? Snellere doorlooptijden
8

Heel eenvoudig je hypotheek regelen

Lastig om in de corona tijden een beoordeling te geven. Het zijn chaotische tijden bij geldverstrekkers, de doorlooptijden zijn enorm. Ik werk zelf bij een geldverstrekker en weet hoe het is. Dus mijn beoordeling is even zonder het corona gedoe. Persoonlijk, laagdrempelig en geen gedoe. Fijn om zo mijn hypotheek te regelen, alsof ik nieuwe schoenen bij Zalando koop. Ik weet wat ik wil, dus hoef niet naar een winkel voor uitgebreid advies.

  • Aanbevelen? Ja
  • Wat kan bijBouwe nog verbeteren? Tot 2 x toe een email ontvangen zonder bijlage, terwijl dat wel in de email stond. Dus zelf achteraan moeten gaan. Daarnaast heb ik zelf een paar keer gemaild en gebeld voor de status. Door dit voor te zijn en de klant actief op de hoogte te houden van de status (bijvoorbeeld waar bevindt het dossier zich in het proces), word mijn klantverwachting in ieder geval overtroffen!
1

Zeer teleurstellend

Het heeft een maand geduurd tussen mijn eerste aanvraag en iemand die mij uitsluitsel kon geven. Uitverkocht was het resultaat. Direct alle benodigde bescheiden aangeleverd. Eerst online, werkte niet, foutboodschappen, daarna via de post, post werd niet geleegd, na enkele dagen dan maal per mail. Diverse telefoontjes voor status (wachttijden soms tot meer dan 30 min.), telkenmale excuses maar geen verbetering. Hypotheekrente wijzigde diverse malen. Alles wat fout kon gaan ging fout. Als pleister op de wonde werd mij als tegemoetkoming een presentje beloofd. U begrijpt het al, nooit ontvangen. Jammer en niet professioneel.

  • Aanbevelen? Nee
  • Wat kan bijBouwe nog verbeteren? Heeft u even?
9

Soepel en snel

Zelf extra hypotheek geregeld, ging van een leien dakje. Voor een enkele vraag was de helpdesk goed bereikbaar en snel met antwoorden.

  • Aanbevelen? Ja
  • Wat kan bijBouwe nog verbeteren? Bij zelf aanvragen de communicatie echt persoonlijk maken, in plaats van zelfde als via tussenpersoon.
10

Uitstekend maar dat komt vooral door Michiel van Kampen

Dankzij uitleg van Michiel van Kampen een meer dan uitstekende ervaring. Wij zijn al klant maar moesten wat zaken anders gaan doen. We hadden 2 vragen gesteld maar helaas bleek dat er maar 1 dossier tegelijk kon lopen ondanks dat het 2 totaal verschillende zaken zijn. Helaas kost ons dat nu wel extra omdat in de tussentijd de rente was gestegen dat is wel wat zuur zeker omdat hier geen coulance is. Op zich geen probleem maar wel zonde van de tijd die daardoor verloren is gegaan en dat het duidelijk voor onze rekening is. Hoe dan ook alles verder zeker heel prima.

  • Aanbevelen? Ja
  • Wat kan bijBouwe nog verbeteren? Processen versnellen en ook zorgen dat meerdere vragen tegelijk behandeld worden.
9

Hypotheek afgesloten met weinig gedoe

Voor mijn eerste hypotheek ben ik uitgekomen bij bijBouwe. Mijn keuze viel op bijBouwe gezien de lage kosten, lage rente, de mogelijkheid voor execution-only en de goede reviews. Het contact met bijBouwe verliep over het algemeen goed. Het upload-portaal werkt fijn en het is goed om te zien dat gevoelige informatie correct en snel wordt verwerkt. Gezien de drukke periode (vanwege Corona) is niet voldaan aan alle door bijBouwe gestelde verwerkingstermijnen. Helaas is het niet mogelijk om zelf te zien wat de status van je aanvraag. Het was daardoor niet zichtbaar of achter de schermen wel iets gebeurt of dat nog niet naar de aanvraag is gekeken. Vanwege een vrij strakke eigen deadline heb ik hierdoor vaker dan gewenst contact gezocht met het contact center. Elke keer ben ik wel keurig te woord gestaan. Uiteindelijk is de hypotheekaanvraag netjes afgehandeld en heb ik mijn eigen planning kunnen halen. Zeker in een normalere situatie verwacht ik dat het proces goed/vlot verloopt. Vanuit mij een dikke plus voor deze partij.

  • Aanbevelen? Ja
  • Wat kan bijBouwe nog verbeteren? Geef (online) duidelijkheid over de status van de aanvraag.
10

Snel geregeld en goed contact

Alles snel geregeld rechtstreeks bij Bijbouwe. Altijd snel contact, hele proces makkelijk en duidelijk en eenvoudig. Documenten eenvoudig te uploaden. Heldere offerte met een scherpe rente. Ik ben helemaal tevreden. Judith bedankt voor de begeleiding.

  • Aanbevelen? Ja
  • Wat kan bijBouwe nog verbeteren? Niets
9

Klantgericht en meedenkend

Ik ben altijd zeer netjes geholpen door de adviseur en de helpdeskmedewerkers. Vriendelijk te woord gestaan, zeer klantgericht en denken mee.

  • Aanbevelen? Ja
  • Wat kan bijBouwe nog verbeteren? Af en toe iets te lang aan de telefoon gewacht op een medewerker. Wellicht een idee om een grotere bezetting te hebben tijdens piekuren.
10

Top geregeld

Prima en snel, alles netjes aangeleverd wordt snel beoordeeld

  • Aanbevelen? Ja
  • Wat kan bijBouwe nog verbeteren? Upload systeem

Bedrijfsgegevens

Frederik Roeskestraat 100

1076ED Amsterdam

020-7946059

[email protected]

Klantenvertellen Reviews

• Iedereen mag een review schrijven zolang er voldaan wordt aan de gebruikersvoorwaarden.
• Kiyoh & Klantenvertellen zijn onafhankelijke platformen en erkend Google reviewpartner. Of een review nu lovend is of juist kritisch – iedere stem telt.
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan.
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd.
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.