Adviseur is behulpzaam, denkt mee en geeft snel reactie op vragen.
Beste Sjoerd, Dank voor je positieve review! Daar worden we blij van. Met vriendelijke groet, bijBouwe de hypotheek zonder bank
ik ben ruim 30 jaar hypotheekadviseur en dit heb ik nog nooit meegemaakt dat een simpele wijziging ontslag mededebiteurschap met uitkoop van de ex ruim 3 maanden al duurt en nog weet de klant niets en wordt er gelogen door ongemotiveerd en incompetent personeel BIJBOUWE en Quion. Zeer zeer slecht om je dood te schamen... begin juli aangevraagd nu begin oktober.....12 uur aan de telefoon minimaal, heel veel medewerkers gesproken en elke week weer liegen. Klant kan niet verder en gaat schadeclaim indienen
Beste Rob, Wat ontzettend vervelend om te horen hoe jij en je klant de afgelopen maanden ervaren hebben. Ik begrijp je frustratie heel goed. Het uitschrijven van een ex-partner is een enorm ingewikkeld proces, en bij de business partner waar we het beheer van onze bestaande klanten hebben belegd zijn de doorlooptijden de afgelopen tijd tot recordhoogtes opgelopen. In het huidige proces wordt een klant bij elke nieuwe bevinding of vraag weer onderaan de ‘werkstapel’ geplaatst, iets waar wij graag iets aan willen veranderen. Ik had jullie graag iets kunnen bieden wat zou helpen in deze slepende situatie, maar wij hebben geen directe invloed op de behandeling van dit soort dossiers. We hebben je feedback gedeeld met de desbetreffende afdeling, en hopen dat je snel uitsluitsel krijgt. We zullen je feedback sowieso gebruiken om dit proces en de communicatie daarin ernstig aan de kaak te stellen. Met vriendelijke groet, bijBouwe de hypotheek zonder bank
Al een aantal jaren een tevreden klant bij deze hypotheekverstrekker. Aanbevolen door onze tussenpersoon Royal Finance (voorheen De Nederlandse Geldmeesters) Het online portaal werkt prima van BijBouwe. Vorig jaar met succes gebruikt voor ons Bouwdepot. Deze zomer zijn wij gestart om binnen onze huidige hypotheek en dus binnen onze huidige inschrijving de hypotheek aan te passen, te verhogen. Wij zijn begin augustus begonnen met het aanleveren van de benodigde documenten. Ging allemaal vlot tot dat men BijBouwe zo ineens maar had besloten dat een tussenkomst van de notaris nodig was. Dit gebeurde pas nadat wij met de eerste offerte akkoord zijn gegaan en de noodzakelijke taxatie op het huis hadden laten uitvoeren! Wij waren zeer verbaasd van dit spontane besluit! Geef dit dan vooraf duidelijk kenbaar en niet als je al akkoord heb gegeven en kosten heb gemaakt voor een taxatie! De redenen voor BijBouwe om de notaris in te schakelen: ze wilden zeker weten dat het geld wel werd gebruikt voor het huis en niet voor andere zaken! Als je dit hoort geloof je je oren niet! Al jaren klant, nooit geen betalingsachterstanden ook niet bij andere partijen en we houden ons als hard werkende mensen niet bezig met louche zaken of dergelijke. Onze adviseur begreep onze reactie maar kon niet echt een duidelijk verklaring geven, het was de beslissing van BijBouwe. We zijn toen rechtstreeks beklag gaan doen bij BijBouwe en zijn hebben alles netjes en snel uitgezocht en ons duidelijk uitgelegd hoe en wat en waarom. Onze adviseur had dit moeten weten en heeft eigenlijk de schuld bij BijBouwe neergelegd. Onterecht blijkt dus! Wel hebben we van BijBouwe een mooie bos bloemen gekregen ter compensatie van de ergernis en stress. Dit is toch super!!
Originele beoordeling
Al een aantal jaren een tevreden klant bij deze hypotheekverstrekker. Aanbevolen door onze tussenpersoon Royal Finance (voorheen De Nederlandse Geldmeesters) Het online portaal werkt prima van BijBouwe. Vorig jaar met succes gebruikt voor ons Bouwdepot. Deze tevredenheid is volledig weg, we zijn ontevreden! Deze zomer zijn wij gestart om binnen onze huidige hypotheek en dus binnen onze huidige inschrijving de hypotheek aan te passen, te verhogen. Wij zijn begin augustus begonnen met het aanleveren van de benodigde documenten. Ging allemaal vlot tot dat men BijBouwe zo ineens maar had besloten dat een tussenkomst van de notaris nodig was. Dit gebeurde pas nadat wij met de eerste offerte akkoord zijn gegaan en de noodzakelijke taxatie op het huis hadden laten uitvoeren! Dit is toch gewoon belachelijk! Geef dit dan vooraf duidelijk kenbaar en niet als je al akkoord heb gegeven en kosten heb gemaakt voor een taxatie! De redenen voor BijBouwe om de notaris in te schakelen: ze wilden zeker weten dat het geld wel werd gebruikt voor het huis en niet voor andere zaken! Als je dit hoort geloof je je oren niet! Al jaren klant, nooit geen betalingsachterstanden ook niet bij andere partijen en we houden ons als hard werkende mensen niet bezig met louche zaken of dergelijke. We zijn nu inmiddels ruim twee maanden verder en wachten nog steeds op een definitief akkoord van die droeftoeters van BijBouwe. Het is dat ze een gunstige rente aanbieden maar zodra het kan ben ik weg bij deze waardeloze instelling! Jaren klant zonder enige problemen en je dan nog (ineens) wantrouwen!
Een bestaande hypotheek (welke naar tevredenheid is gegaan) overnemen met mijn nieuwe vriendin en een aanvullend deel voor uitkoop ex is de uitdaging waar ik zes maanden geleden aan ben begonnen. Lijkt makkelijk maar niets is minder waar. Onderstaand in het kort een overzicht van hoe een aanvraag wordt opgepakt waarbij gezegd moet worden dat er geen enkele sprake is geweest van communicatie, feedback of een status van waar we staan. 'Het wordt opgepakt', 'Ze zijn ermee bezig', 'Het is druk' is de enige info die we hebben ontvangen van onze financieel adviseur. 16 maart gezeten met onze financieel adviseur 04 april in behandeling genomen 03 mei bespreking dossier en uitspraak 10 mei verzoek tot nog meer gegevens 02 juni NIBUD formulier nodig 24 juni concept aktes nodig 13 juli wederom alles opnieuw aan moeten leveren (datum verlopen documenten) 08 augustus bespreking dossier en uitspraak 25 augustus bespreking dossier en uitspraak Wat opvalt is dat er continu om meer info wordt gevraagd. Elke keer als we denken er te zijn komt er weer een nieuw formuliertje wat ingevuld mag worden. Deze leveren we keurig netjes in waarna het weer stil wordt. Dagen, weken en maanden zijn verstreken en we weten nog steeds niet waar we aan toe zijn. We kunnen niet communiceren met BijBouwe, onze financieel adviseur komt ook geen stap verder en het enige wat we kunnen doen is wachten. Zo nu en dan spuugt het 'zwarte gat' weer een vraag onze kant op maar op vragen van onze kant wordt heel consistent niet ingegaan. We kunnen geen kant meer op en staan met onze rug tegen de muur. Ik kan geen andere hypotheek meer aanvragen daar de rentes de afgelopen maanden waanzinnig zijn gestegen. Ik heb een ex die al maanden recht heeft op haar deel welke ik niet kan uitbetalen en ook niet kan vertellen wanneer dit gaat gebeuren en het enige wat je kunt doen is hopen dat het allemaal goed gaat komen, al is er geen enkele houvast op dat vlak.
Beste Peter, Wat ontzettend vervelend om te horen hoe je de afgelopen maanden ervaren hebt. Ik begrijp je frustratie heel goed. Het uitschrijven van een ex-partner (ook wel ontslag hoofdelijke aansprakelijkheid genaamd) is een enorm ingewikkeld proces, en bij de business partner waar we het beheer van onze bestaande klanten hebben belegd zijn de doorlooptijden de afgelopen tijd tot recordhoogtes opgelopen. In het huidige proces wordt een klant bij elke nieuwe bevinding of vraag weer onderaan de ‘werkstapel’ geplaatst, iets waar wij graag iets aan willen veranderen. Ik had je graag iets kunnen bieden wat zou helpen in deze slepende situatie, maar wij hebben geen directe invloed op de behandeling van dit soort dossiers. We hebben je feedback gedeeld met de desbetreffende afdeling, en hopen dat je snel uitsluitsel krijgt. We zullen je feedback sowieso gebruiken om te onderzoeken hoe we dit proces en de communicatie daarin kunnen verbeteren. Met vriendelijke groet, bijBouwe de hypotheek zonder bank
Ik snap al die goede reviews niet, zo'n 1,5 maand (!!!) geleden heb ik voor de oversluiting van mijn hypotheek alle stukken ingeleverd (via de hypotheekshop), en ik ben NOG aan het wachten op groen licht. Ik wordt zo'n beetje moedeloos van het wachten. Intussen staan al mijn aannemers maat te wachten en moeten de verbouwing aan mijn huis maar opgeschoven worden. Ik vind het schaamteloos dat ik zo verschrikkelijk lang moet wachten tot de oversluiting geregeld is. Kortom....ontevreden.
Beste Arnoud, We vinden het erg vervelend dat je ontevreden bent over onze samenwerking. Echter ligt het verhaal iets complexer dan hoe je het hieronder schetst. We kunnen je aanvraag in de huidige staat niet verder afhandelen, en hier zou je hypotheekadviseur al enige tijd van af moeten weten. Zodra je aanvraag aan de fiscale regels en de spelregels van NHG voldoet helpen we je uiteraard graag verder. Met vriendelijke groet, bijBouwe de hypotheek zonder bank
Voor een grote verbouwing wilde wij een deel van de overwaarde opnemen. Door een fout van Bijbouwe bij de hypotheek inschrijving moesten we nu opnieuw naar notaris een dus een 2e hypotheek afnemen. Ze erkennen hun fout maar doen er niks aan dus wij draaien zelf voor de kosten op. Over de rest wel tevreden.
Beste Jan, Dank voor je review. Elk bijBouwe hypotheekrecht schrijven wij standaard in voor anderhalf maal de hypotheeksom. Het is echter niet mogelijk om met deze standaard ruimte in het hypotheekrecht een verhoging aan te vragen. Hiervoor moet je hypotheekadviseur een verhoogde inschrijving expliciet aanvragen. Hier was jij je destijds niet van bewust, maar deze indruk is misschien wel bij jou gewekt. Die miscommunicatie betreuren wij enorm. Hier is echter wel ook een rol weggelegd voor je onafhankelijke hypotheekadviseur, die jou hierover had kunnen informeren. Hoe dan ook vinden we het jammer om te horen dat je hierover teleurgesteld bent. We zullen kijken hoe we de communicatie over dit onderwerp kunnen verbeteren. Wel fijn dat het inmiddels gelukt is, en we wensen je dan ook veel succes met de verbouwing. Met vriendelijke groet, bijBouwe de hypotheek zonder bank
op het einde was het een stressvoltraject dat gelukkig goed is afgelopen, ook door de inspanningen van de adviseur. dit had voorkomen kunnen worden bij de opstartfase, gelukkig alles goed gekomen.
Beste Susan, Bedankt voor je review! Vind je het goed dat we je nog benaderen voor wat vragen? We zijn benieuwd wat we van je ervaringen kunnen leren. Veel woonplezier gewenst in je nieuwe huis! Met vriendelijke groet, bijBouwe de hypotheek zonder bank
Wij zijn super tevreden over de samenwerking en de prettige communicatie. Duidelijke instructies en informatie. Het delen van de documenten en de snelle verwerking daarvan.
Beste Jolanda, Dank voor je review en deze dikke vette 10! Daar worden we heel blij van. Veel woonplezier gewenst! Met vriendelijke groet, bijBouwe de hypotheek zonder bank
Fijne comminucatie! Erg fijn dat Agnes zelf contact opnam met de werkgever van Greta voor extra informatie over de werkgevers verklaring. Het duurde allemaal iets langer dan ik had gehoopt, dit kwam met name door de hoeveelheid documenten die telkens extra aangeleverd moesten worden.
Beste Joost, Dank voor je positieve review en je feedback. Ik zal deze delen met mijn collega's om te kijken hoe we dit voor toekomstige aanvragen beter kunnen doen. Veel woonplezier gewenst! Met vriendelijke groet, bijBouwe de hypotheek zonder bank
Zie boven. Vooral gesteund in mijn digitale ondeskundigheid: behulpzaam.
Beste Franky, Dank voor je positieve review! En je maakt een goed punt over het spreken van meerdere medewerkers over hetzelfde dossier. Ik dit zeker delen met de relevante afdelingen. Veel woonplezier gewenst! Met vriendelijke groet, bijBouwe de hypotheek zonder bank
Duidelijke instructies en info, handige document deling en snelle verwerking van de documenten, waarbij een hypotheek aanvraag binnen een week rond is. Het langste duurt het nog om als aanvrager alle documenten te verzamelen.
Beste Rene, Dank voor je positieve review! Daar worden we blij van. Veel woonplezier gewenst! Met vriendelijke groet, bijBouwe de hypotheek zonder bank
We zijn tot 2 keer toe verkeerd geïnformeerd. Het heeft ons heel veel telefoontjes gekost en zuchten en puffen. Je word steeds maar doorverbonden en bent een kwartier verder voordat je iemand spreekt die je iets kan vertellen. En dan ook nog tot 4 keer iets beloven wat ze niet waar konden maken. Dat heeft ons geld gekost en het enige wat er word gezegd is; ja sorry kan er niks aan doen. Het is dat wij een hypotheek al hebben lopen en daar niet vanaf kunnen. Maar anders waren wij naar een andere bank gegaan. Een positief puntje is dat de meeste wel vriendelijk zijn. Nu nog wat meer kennis voor de meeste en dan word het misschien nog iets.
Beste Marieke, Dank voor je review. Wat vervelend om te horen dat je een negatieve ervaring hebt gehad. Dat is niet de klantenservice waar wij naar streven. We zullen je situatie onderzoeken, kijken wat we er van kunnen leren en dit bespreken met de betreffende afdeling. Met vriendelijke groeten, bijBouwe de hypotheek zonder bank
Fijne medewerkers en snelle reacties
Beste Stephan, Dank voor je superpositieve review! We gaan zorgen dat je snel antwoord krijgt op je tweede vraag. Vriendelijke groeten, bijBouwe de hypotheek zonder bank
Voor het aanvragen van een bouwdepot zijn we snel en goed geholpen. De doorlooptijd is snel en we werden zowel per mail als telefonisch goed en vriendelijk geholpen. Al met al uitstekend. Als de verbouwing straks ook zo gaat dan gaat het allemaal goed komen met een mooi eindresultaat als gevolg.
Hoi Edwin, Dank voor je superpositieve review! Daar worden we blij van. Heel veel succes met de verbouwing, we hopen dat het allemaal soepel voor je verloopt. Vriendelijke groeten, bijBouwe de hypotheek zonder bank
Wij hebben een verhoging van onze hypotheek aangevraagd voor de verbouwing van een deel van onze woning. Tussen het indienen van de eerste aanvraag en de bevestiging dat de aanvraag definitief is goedgekeurd zat nog geen maand. De communicatie verliep erg vlot en als er aanvullende vragen waren of als we aanvullende informatie aan moesten leveren, werd ik daarover gebeld en werd duidelijk uitgelegd wat er nog aangeleverd moest worden.
Beste Renée, Dank voor je enthousiaste review en de goede score. Hier krijgen we onwijs veel energie van! Met vriendelijke groeten, bijBouwe de hypotheek zonder bank
Alles vrij soepel verlopen. Stukken in een keer opvragen zou prettiger zijn.
Beste Twan, Bedankt voor je mooie score en we zullen met je tip aan de slag gaan! Veel woonplezier gewenst! Vriendelijke groeten, bijBouwe de hypotheek zonder bank
We zijn heel tevreden met de snelle en goede begeleiding van BijBouwe. We hebben al eerder onze hypotheek overgezet vanuit een andere hypotheekverstrekker. Dit keer ging het om een nieuwe hypotheek.
Beste Bonnie, Dank voor je positieve review en de goede score. Daar worden we blij van! De Kennis- en Ervaringstoets is inderdaad niet eenvoudig, maar het is wel een goede manier om er achter te komen of de hypotheek zelf aanvragen voor je is weggelegd. Heel veel woonplezier gewenst! Met vriendelijke groeten, bijBouwe de hypotheek zonder bank
Wat wil je nog meer? -zelf je hypotheek samenstellen en documenten aanleveren. -op tijdeen seintje krijgen als er iets ontbreekt of je een bepaalde vraag verkeerd geinterpreteerd hebt - altijd vriendelijke informatie ook als je zelf wat nerveus wordt - correcte en prompte behandeling van je gegevens Kortom als je het zelf uit wil zoeken en toch wat practische hulp nodig hebt (zonder inhoudelijk advies) dan is dit heldere webplatform met de telefonische coaching een prima keus!
Beste Bert, Dank voor je enthousiaste review en de goede score. Hier krijgen we onwijs veel energie van! Dank voor de feedback op onze fomulieren, deze zullen we ter harte nemen. Heel veel woonplezier gewenst! Met vriendelijke groeten, bijBouwe de hypotheek zonder bank
Alles verliep soepel. Goed telefonisch te bereiken. Leuk contact
Beste Anita, Dank voor je positieve review en goede score. Je feedback zullen we doorgeven aan het relevante team. Heel veel woonplezier gewenst! Met vriendelijke groeten, bijBouwe de hypotheek zonder bank
Prima en klantvriendelijke communicatie met de medewerkers. Tips ter bevordering van het proces: - vermeld bij de op te vragen stukken dat info over af te lossen lening niet ouder dan 3 maanden mag zijn - vermeld bij eigen middelen dat hier een specificatie bij moet waar de gelden vandaan komen/hoe ze zijn opgebouwd - geef bij het aanvraagformulier de mogelijkheid aan te geven of het echtscheiding betreft zodat bepaalde niet van toepassing zijnde documenten niet opgevraagd worden - check informatie uit de voorlopig getekende kredietovereenkomst zodat dit in de definitieve versie aangepast is Lijkt veel echter zijn paar verbeterpuntjes waarmee een aantal mails voorkomen kan worden.
Beste Nicole, Dank voor je uitgebreide review met een mooie score! We zullen je suggesties ter harte nemen en met enthousiasme bespreken binnen ons team. Veel woonplezier gewenst! Met vriendelijke groet, bijBouwe de hypotheek zonder bank
Prettige samenwerking, vriendelijk en deskundig personeel. Ik kan het een ieder aanbevelen. Ik ben een man van weinig woorden, en wil het hierbij laten. Jerry uit Gouda.
Beste Jerry, Wij zullen er ook weinig woorden aan besteden: dank voor je review, en heel veel woonplezier gewenst! Groeten, bijBouwe de hypotheek zonder bank
Mijn goede recentie voor bij bouwe geef ik omdat ik net wat meer kon lenen door de gunstige voorwaarden. Ik ben zelfstandige en dit is bij veel banken echt heel erg lastig en bij bijbouwe kijken ze daar op een fijne manier bij mee. Het online aanleveren en dus kosten besparen vind ik ook een goed punt. Ik heb inmiddels een verbouwings verhoging en langere rentevaste periode doorlopen en ook dit liep heel erg fijn . Al met al fijn zaken doen . Mvr René Huisman
Beste René, Bedankt voor je review, en wat fijn om te horen dat je zo enthousiast bent over ons! Daar krijgen we energie van. We willen je dan ook heel veel woonplezier wensen. Met vriendelijke groeten, bijBouwe de hypotheek zonder bank
Omdat ik al eerder een huis had gekocht had ik een aantal extra documenten nodig die ik moest uploaden. Dit wist ik al van tevoren. Dit wist bijBouwe ook van tevoren. Echter het klantenportaal werd telkens opengezet voor maar 2 a 3 documenten om vervolgens beoordeeld te worden door de acceptatie afdeling. Vreemd dacht ik iedere keer, de hypotheek kan nooit worden goedgekeurd met alleen deze documenten. En ja hoor, afgewezen omdat er documenten ontbraken. Na het portaal weer open te zetten voor nieuwe documenten.. je raad het al na het uploaden en het beoordelen ontbreken er nog steeds documenten. Dit proces gekoppeld met 1 of 2x een document uploaden waar bijBouwe het niet volledig mee eens is dat het voldoet, heeft tot een iteratief proces geleid van zo'n 8 keer het portaal open. Ik moet eerlijk zeggen ik had ruim de tijd voor het regelen van de financiering en alle documenten al in mijn bezit. Dus ik negeerde dit stuk maar. Immers als ik meer haast had was ik wel proactieve geweest. Nadat je je documenten hebt geupload is de verwachte reactietijd gemiddeld 1 a 2 volledige werkdag(en). Dus op z'n minst verliep dat wel relatief snel. Als de acceptatie afdeling / mijn proces begeleider objectiever naar de aanvraag had gekeken en even de tijd had genomen om 'alle' ontbroken documenten door te geven had het proces een stuk sneller kunnen zijn afgerond en had het een hoop tijd bespaard. Ik heb het gevoel dat er met reactie targets wordt gewerkt. Waarbij de focus ligt op reactie om de bal terug te kaatsen naar de aanvrager en niet ligt op snelle afhandeling van het process. Contact met de klantenservice verliep prima. Kon altijd snel geholpen worden met mijn vragen. Onnauwkeurigheden algemene voorwaarde ten opzichte van acceptatiehandleidings document. Algemene voorwaarde 2018: (uit mijn hoofd) artikel 12: overlijdensrisico verzekering. Komt niet overeen met het acceptatiehandleidings document. Update de algemene voorwaarden @bijbouwe!
Beste Joop, Bedankt voor je feedback. Wij vinden het vervelend dat we meerdere keren naar je terug moesten voor informatie. Wij hebben absoluut geen targets om de bal zo snel mogelijk terug te kaatsen. Het opnieuw opvragen van informatie is voor ons beiden uiterst inefficiënt en niet wenselijk. Helaas ontbrak er bij jouw aanvraag informatie, zoals je zelf al aangaf, wat tijdens de beoordeling van je dossier naar voren kwam. Hierdoor was meer informatie nodig en op basis van de aangeleverde documenten ontstonden opnieuw vragen. Een ongelukkige samenloop van omstandigheden. Aan de hand van je feedback zullen we ons proces evalueren en kijken hoe we de vragen op moment van aanvragen kunnen verbeteren om dit soort situaties te voorkomen. De algemene voorwaarden m.b.t. de overlijdensrisicoverzekering zijn inderdaad niet meer actueel. Deze staat klaar om meegenomen te worden in de eerstvolgende aanpassing van de algemene voorwaarden. Nogmaals dank voor je feedback, en veel woonplezier gewenst! Met vriendelijke groet, bijBouwe de hypotheek zonder bank
Top, alles online geregeld !!
Beste Roel, Bedankt voor je positieve review en je feedback op ons portaal, We willen onze dienstverlening altijd verbeteren dus zijn reuze benieuwd wat we in jouw ogen nog meer hadden kunnen doen om er een 9 of zelfs 10 van te kunnen maken 😊 Als je dit met ons wilt delen kan dat via [email protected]. In ieder geval veel woonplezier gewenst! Met vriendelijke groeten, bijBouwe de hypotheek zonder bank
Na de aanvraag volgde er een mooi aanbod. Het aanleveren van de stukken was helder en duidelijk en was binnen enkele weken afgerond, waarna de bevestiging al binnen kwam.
Beste Bert, Dank voor je positieve review! Goed dat je aangeeft dat er wat onduidelijkheid was over eerder ondertekende stukken. We zullen kijken wat daar de oorzaak van is geweest. Heel veel woonplezier gewenst! Met vriendelijke groeten, bijBouwe de hypotheek zonder bank
Frederik Roeskestraat 100
1076ED Amsterdam
• Iedereen mag een review schrijven zolang er voldaan wordt aan de gebruikersvoorwaarden.
• Kiyoh & Klantenvertellen zijn onafhankelijke platformen en erkend Google reviewpartner. Of een review nu lovend is of juist kritisch – iedere stem telt.
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan.
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd.
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.