Filters

10

Uitstekende klant begeleiding.

Adviseur is behulpzaam, denkt mee en geeft snel reactie op vragen.

  • Aanbevelen? Ja
  • Wat kan bijBouwe nog verbeteren? nvt
  • Hoe ben je klant geworden van bijBouwe? Via een onafhankelijk adviseur
  • Gaat je review over een nieuwe aanvraag of over je bestaande hypotheek? Mijn bestaande hypotheek
1

on te huilen zo een slechte communicatie hypotheek

ik ben ruim 30 jaar hypotheekadviseur en dit heb ik nog nooit meegemaakt dat een simpele wijziging ontslag mededebiteurschap met uitkoop van de ex ruim 3 maanden al duurt en nog weet de klant niets en wordt er gelogen door ongemotiveerd en incompetent personeel BIJBOUWE en Quion. Zeer zeer slecht om je dood te schamen... begin juli aangevraagd nu begin oktober.....12 uur aan de telefoon minimaal, heel veel medewerkers gesproken en elke week weer liegen. Klant kan niet verder en gaat schadeclaim indienen

  • Aanbevelen? Nee
  • Wat kan bijBouwe nog verbeteren? communicatie
  • Hoe ben je klant geworden van bijBouwe? Via een onafhankelijk adviseur
  • Gaat je review over een nieuwe aanvraag of over je bestaande hypotheek? Mijn bestaande hypotheek
9

Professionele en vriendelijke geldverstrekker

Al een aantal jaren een tevreden klant bij deze hypotheekverstrekker. Aanbevolen door onze tussenpersoon Royal Finance (voorheen De Nederlandse Geldmeesters) Het online portaal werkt prima van BijBouwe. Vorig jaar met succes gebruikt voor ons Bouwdepot. Deze zomer zijn wij gestart om binnen onze huidige hypotheek en dus binnen onze huidige inschrijving de hypotheek aan te passen, te verhogen. Wij zijn begin augustus begonnen met het aanleveren van de benodigde documenten. Ging allemaal vlot tot dat men BijBouwe zo ineens maar had besloten dat een tussenkomst van de notaris nodig was. Dit gebeurde pas nadat wij met de eerste offerte akkoord zijn gegaan en de noodzakelijke taxatie op het huis hadden laten uitvoeren! Wij waren zeer verbaasd van dit spontane besluit! Geef dit dan vooraf duidelijk kenbaar en niet als je al akkoord heb gegeven en kosten heb gemaakt voor een taxatie! De redenen voor BijBouwe om de notaris in te schakelen: ze wilden zeker weten dat het geld wel werd gebruikt voor het huis en niet voor andere zaken! Als je dit hoort geloof je je oren niet! Al jaren klant, nooit geen betalingsachterstanden ook niet bij andere partijen en we houden ons als hard werkende mensen niet bezig met louche zaken of dergelijke. Onze adviseur begreep onze reactie maar kon niet echt een duidelijk verklaring geven, het was de beslissing van BijBouwe. We zijn toen rechtstreeks beklag gaan doen bij BijBouwe en zijn hebben alles netjes en snel uitgezocht en ons duidelijk uitgelegd hoe en wat en waarom. Onze adviseur had dit moeten weten en heeft eigenlijk de schuld bij BijBouwe neergelegd. Onterecht blijkt dus! Wel hebben we van BijBouwe een mooie bos bloemen gekregen ter compensatie van de ergernis en stress. Dit is toch super!!

  • Aanbevelen? Ja
  • Wat kan bijBouwe nog verbeteren? Vertrouwen in je vaste klanten, vooraf duidelijk aangeven wat men van je verwacht.
  • Hoe ben je klant geworden van bijBouwe? Via een onafhankelijk adviseur
  • Gaat je review over een nieuwe aanvraag of over je bestaande hypotheek? Mijn bestaande hypotheek
1

Het zwarte gat genaamd BijBouwe

Een bestaande hypotheek (welke naar tevredenheid is gegaan) overnemen met mijn nieuwe vriendin en een aanvullend deel voor uitkoop ex is de uitdaging waar ik zes maanden geleden aan ben begonnen. Lijkt makkelijk maar niets is minder waar. Onderstaand in het kort een overzicht van hoe een aanvraag wordt opgepakt waarbij gezegd moet worden dat er geen enkele sprake is geweest van communicatie, feedback of een status van waar we staan. 'Het wordt opgepakt', 'Ze zijn ermee bezig', 'Het is druk' is de enige info die we hebben ontvangen van onze financieel adviseur. 16 maart gezeten met onze financieel adviseur 04 april in behandeling genomen 03 mei bespreking dossier en uitspraak 10 mei verzoek tot nog meer gegevens 02 juni NIBUD formulier nodig 24 juni concept aktes nodig 13 juli wederom alles opnieuw aan moeten leveren (datum verlopen documenten) 08 augustus bespreking dossier en uitspraak 25 augustus bespreking dossier en uitspraak Wat opvalt is dat er continu om meer info wordt gevraagd. Elke keer als we denken er te zijn komt er weer een nieuw formuliertje wat ingevuld mag worden. Deze leveren we keurig netjes in waarna het weer stil wordt. Dagen, weken en maanden zijn verstreken en we weten nog steeds niet waar we aan toe zijn. We kunnen niet communiceren met BijBouwe, onze financieel adviseur komt ook geen stap verder en het enige wat we kunnen doen is wachten. Zo nu en dan spuugt het 'zwarte gat' weer een vraag onze kant op maar op vragen van onze kant wordt heel consistent niet ingegaan. We kunnen geen kant meer op en staan met onze rug tegen de muur. Ik kan geen andere hypotheek meer aanvragen daar de rentes de afgelopen maanden waanzinnig zijn gestegen. Ik heb een ex die al maanden recht heeft op haar deel welke ik niet kan uitbetalen en ook niet kan vertellen wanneer dit gaat gebeuren en het enige wat je kunt doen is hopen dat het allemaal goed gaat komen, al is er geen enkele houvast op dat vlak.

  • Aanbevelen? Nee
  • Wat kan bijBouwe nog verbeteren? communicatie, communicatie, communicatie, verwachtingen managen, inzage in status, had ik al communicatie gezegd?
  • Hoe ben je klant geworden van bijBouwe? Via een onafhankelijk adviseur
  • Gaat je review over een nieuwe aanvraag of over je bestaande hypotheek? Mijn bestaande hypotheek
5

Eindeloos geduld.......

Ik snap al die goede reviews niet, zo'n 1,5 maand (!!!) geleden heb ik voor de oversluiting van mijn hypotheek alle stukken ingeleverd (via de hypotheekshop), en ik ben NOG aan het wachten op groen licht. Ik wordt zo'n beetje moedeloos van het wachten. Intussen staan al mijn aannemers maat te wachten en moeten de verbouwing aan mijn huis maar opgeschoven worden. Ik vind het schaamteloos dat ik zo verschrikkelijk lang moet wachten tot de oversluiting geregeld is. Kortom....ontevreden.

  • Aanbevelen? Nee
  • Wat kan bijBouwe nog verbeteren? snellere verwerking !
  • Hoe ben je klant geworden van bijBouwe? Via een onafhankelijk adviseur
  • Gaat je review over een nieuwe aanvraag of over je bestaande hypotheek? Een nieuwe aanvraag
6

Corrigeren helaas eigen fout niet

Voor een grote verbouwing wilde wij een deel van de overwaarde opnemen. Door een fout van Bijbouwe bij de hypotheek inschrijving moesten we nu opnieuw naar notaris een dus een 2e hypotheek afnemen. Ze erkennen hun fout maar doen er niks aan dus wij draaien zelf voor de kosten op. Over de rest wel tevreden.

  • Aanbevelen? Nee
  • Wat kan bijBouwe nog verbeteren? Eigen fouten netjes oplossen.
  • Hoe ben je klant geworden van bijBouwe? Via een onafhankelijk adviseur
  • Gaat je review over een nieuwe aanvraag of over je bestaande hypotheek? Mijn bestaande hypotheek
7

per saldo tevreden

op het einde was het een stressvoltraject dat gelukkig goed is afgelopen, ook door de inspanningen van de adviseur. dit had voorkomen kunnen worden bij de opstartfase, gelukkig alles goed gekomen.

  • Aanbevelen? Ja
  • Wat kan bijBouwe nog verbeteren? beter informeren
  • Hoe ben je klant geworden van bijBouwe? Direct bij bijBouwe
  • Gaat je review over een nieuwe aanvraag of over je bestaande hypotheek? Een nieuwe aanvraag
10

Hele fijne samenwerking tot het gewenste eindresultaat

Wij zijn super tevreden over de samenwerking en de prettige communicatie. Duidelijke instructies en informatie. Het delen van de documenten en de snelle verwerking daarvan.

  • Aanbevelen? Ja
  • Wat kan bijBouwe nog verbeteren? geen idee
  • Hoe ben je klant geworden van bijBouwe? Direct bij bijBouwe
  • Gaat je review over een nieuwe aanvraag of over je bestaande hypotheek? Een nieuwe aanvraag
8

Prima bank, goeie en vlotte comminucatie.

Fijne comminucatie! Erg fijn dat Agnes zelf contact opnam met de werkgever van Greta voor extra informatie over de werkgevers verklaring. Het duurde allemaal iets langer dan ik had gehoopt, dit kwam met name door de hoeveelheid documenten die telkens extra aangeleverd moesten worden.

  • Aanbevelen? Ja
  • Wat kan bijBouwe nog verbeteren? Hoeveelheid documenten dat aangeleverd moet worden mag wel iets naar beneden
  • Hoe ben je klant geworden van bijBouwe? Direct bij bijBouwe
  • Gaat je review over een nieuwe aanvraag of over je bestaande hypotheek? Een nieuwe aanvraag
9

Doel bereikt mede middels constructieve, meedenkende en ter zake kundige medewerkers

Zie boven. Vooral gesteund in mijn digitale ondeskundigheid: behulpzaam.

  • Aanbevelen? Ja
  • Wat kan bijBouwe nog verbeteren? Vond het lastig, overigens niet koste van kwaliteit van het proces, dat ik verschillende medewerkers sprak over het zelfde dossier.
  • Hoe ben je klant geworden van bijBouwe? Via een onafhankelijk adviseur
  • Gaat je review over een nieuwe aanvraag of over je bestaande hypotheek? Een nieuwe aanvraag
9

Snelle levering van een hypotheek met kundige adviseurs om je te begeleiden

Duidelijke instructies en info, handige document deling en snelle verwerking van de documenten, waarbij een hypotheek aanvraag binnen een week rond is. Het langste duurt het nog om als aanvrager alle documenten te verzamelen.

  • Aanbevelen? Ja
  • Wat kan bijBouwe nog verbeteren? Nvt
  • Hoe ben je klant geworden van bijBouwe? Via een onafhankelijk adviseur
  • Gaat je review over een nieuwe aanvraag of over je bestaande hypotheek? Mijn bestaande hypotheek
5

Het kosten ons heel veel moeite

We zijn tot 2 keer toe verkeerd geïnformeerd. Het heeft ons heel veel telefoontjes gekost en zuchten en puffen. Je word steeds maar doorverbonden en bent een kwartier verder voordat je iemand spreekt die je iets kan vertellen. En dan ook nog tot 4 keer iets beloven wat ze niet waar konden maken. Dat heeft ons geld gekost en het enige wat er word gezegd is; ja sorry kan er niks aan doen. Het is dat wij een hypotheek al hebben lopen en daar niet vanaf kunnen. Maar anders waren wij naar een andere bank gegaan. Een positief puntje is dat de meeste wel vriendelijk zijn. Nu nog wat meer kennis voor de meeste en dan word het misschien nog iets.

  • Aanbevelen? Nee
  • Wat kan bijBouwe nog verbeteren? Kennis
  • Hoe ben je klant geworden van bijBouwe? Direct bij bijBouwe
  • Gaat je review over een nieuwe aanvraag of over je bestaande hypotheek? Mijn bestaande hypotheek
10

Goed en snel bedrijf

Fijne medewerkers en snelle reacties

  • Aanbevelen? Ja
  • Wat kan bijBouwe nog verbeteren? Mijn tweede vraag beantwoorden inzake de review rente hoofdhypotheek
  • Hoe ben je klant geworden van bijBouwe? Via een onafhankelijk adviseur
  • Gaat je review over een nieuwe aanvraag of over je bestaande hypotheek? Mijn bestaande hypotheek
10

Goed en snel geregeld

Voor het aanvragen van een bouwdepot zijn we snel en goed geholpen. De doorlooptijd is snel en we werden zowel per mail als telefonisch goed en vriendelijk geholpen. Al met al uitstekend. Als de verbouwing straks ook zo gaat dan gaat het allemaal goed komen met een mooi eindresultaat als gevolg.

  • Aanbevelen? Ja
  • Wat kan bijBouwe nog verbeteren? niks, ga zo door
  • Hoe ben je klant geworden van bijBouwe? Direct bij bijBouwe
  • Gaat je review over een nieuwe aanvraag of over je bestaande hypotheek? Een nieuwe aanvraag
10

Fijne communicatie en snel geregeld

Wij hebben een verhoging van onze hypotheek aangevraagd voor de verbouwing van een deel van onze woning. Tussen het indienen van de eerste aanvraag en de bevestiging dat de aanvraag definitief is goedgekeurd zat nog geen maand. De communicatie verliep erg vlot en als er aanvullende vragen waren of als we aanvullende informatie aan moesten leveren, werd ik daarover gebeld en werd duidelijk uitgelegd wat er nog aangeleverd moest worden.

  • Aanbevelen? Ja
  • Wat kan bijBouwe nog verbeteren? Niets
  • Hoe ben je klant geworden van bijBouwe? Via een onafhankelijk adviseur
  • Gaat je review over een nieuwe aanvraag of over je bestaande hypotheek? Mijn bestaande hypotheek
8

Alles vrij soepel verlopen.

Alles vrij soepel verlopen. Stukken in een keer opvragen zou prettiger zijn.

  • Aanbevelen? Ja
  • Wat kan bijBouwe nog verbeteren? Stukken in een keer opvragen
  • Hoe ben je klant geworden van bijBouwe? Direct bij bijBouwe
  • Gaat je review over een nieuwe aanvraag of over je bestaande hypotheek? Een nieuwe aanvraag
9

snelle en goede begeleiding

We zijn heel tevreden met de snelle en goede begeleiding van BijBouwe. We hebben al eerder onze hypotheek overgezet vanuit een andere hypotheekverstrekker. Dit keer ging het om een nieuwe hypotheek.

  • Aanbevelen? Ja
  • Wat kan bijBouwe nog verbeteren? de toets was erg lastig
  • Hoe ben je klant geworden van bijBouwe? Direct bij bijBouwe
  • Gaat je review over een nieuwe aanvraag of over je bestaande hypotheek? Een nieuwe aanvraag
10

Puik

Wat wil je nog meer? -zelf je hypotheek samenstellen en documenten aanleveren. -op tijdeen seintje krijgen als er iets ontbreekt of je een bepaalde vraag verkeerd geinterpreteerd hebt - altijd vriendelijke informatie ook als je zelf wat nerveus wordt - correcte en prompte behandeling van je gegevens Kortom als je het zelf uit wil zoeken en toch wat practische hulp nodig hebt (zonder inhoudelijk advies) dan is dit heldere webplatform met de telefonische coaching een prima keus!

  • Aanbevelen? Ja
  • Wat kan bijBouwe nog verbeteren? Sommige formulieren hebben meerdere pagina’s voor verschillende situaties. Ik vind het helderder om alleen de pagina’s te zien te krijgen die relevant zijn voor mijn situatie.
  • Hoe ben je klant geworden van bijBouwe? Direct bij bijBouwe
  • Gaat je review over een nieuwe aanvraag of over je bestaande hypotheek? Een nieuwe aanvraag
8

Super tevreden

Alles verliep soepel. Goed telefonisch te bereiken. Leuk contact

  • Aanbevelen? Ja
  • Wat kan bijBouwe nog verbeteren? Info welke pagina's getekend retour moeten
  • Hoe ben je klant geworden van bijBouwe? Via een onafhankelijk adviseur
  • Gaat je review over een nieuwe aanvraag of over je bestaande hypotheek? Een nieuwe aanvraag
8

Tevreden

Prima en klantvriendelijke communicatie met de medewerkers. Tips ter bevordering van het proces: - vermeld bij de op te vragen stukken dat info over af te lossen lening niet ouder dan 3 maanden mag zijn - vermeld bij eigen middelen dat hier een specificatie bij moet waar de gelden vandaan komen/hoe ze zijn opgebouwd - geef bij het aanvraagformulier de mogelijkheid aan te geven of het echtscheiding betreft zodat bepaalde niet van toepassing zijnde documenten niet opgevraagd worden - check informatie uit de voorlopig getekende kredietovereenkomst zodat dit in de definitieve versie aangepast is Lijkt veel echter zijn paar verbeterpuntjes waarmee een aantal mails voorkomen kan worden.

  • Aanbevelen? Ja
  • Wat kan bijBouwe nog verbeteren? zie hierboven
  • Hoe ben je klant geworden van bijBouwe? Direct bij bijBouwe
  • Gaat je review over een nieuwe aanvraag of over je bestaande hypotheek? Een nieuwe aanvraag
10

Top organisatie!!, denkt in mogelijkheden en niet in on-mogelijkheden.

Prettige samenwerking, vriendelijk en deskundig personeel. Ik kan het een ieder aanbevelen. Ik ben een man van weinig woorden, en wil het hierbij laten. Jerry uit Gouda.

  • Aanbevelen? Ja
  • Wat kan bijBouwe nog verbeteren? nvt
  • Hoe ben je klant geworden van bijBouwe? Direct bij bijBouwe
  • Gaat je review over een nieuwe aanvraag of over je bestaande hypotheek? Een nieuwe aanvraag
10

Wij zijn heel blij met bijbouwe ,mijn score is 5 steren gezien de prijs kwaliteit verhouding .

Mijn goede recentie voor bij bouwe geef ik omdat ik net wat meer kon lenen door de gunstige voorwaarden. Ik ben zelfstandige en dit is bij veel banken echt heel erg lastig en bij bijbouwe kijken ze daar op een fijne manier bij mee. Het online aanleveren en dus kosten besparen vind ik ook een goed punt. Ik heb inmiddels een verbouwings verhoging en langere rentevaste periode doorlopen en ook dit liep heel erg fijn . Al met al fijn zaken doen . Mvr René Huisman

  • Aanbevelen? Ja
  • Wat kan bijBouwe nog verbeteren? Geen idee
  • Hoe ben je klant geworden van bijBouwe? Direct bij bijBouwe
  • Gaat je review over een nieuwe aanvraag of over je bestaande hypotheek? Een nieuwe aanvraag
7

Relatief snelle terugkoppeling

Omdat ik al eerder een huis had gekocht had ik een aantal extra documenten nodig die ik moest uploaden. Dit wist ik al van tevoren. Dit wist bijBouwe ook van tevoren. Echter het klantenportaal werd telkens opengezet voor maar 2 a 3 documenten om vervolgens beoordeeld te worden door de acceptatie afdeling. Vreemd dacht ik iedere keer, de hypotheek kan nooit worden goedgekeurd met alleen deze documenten. En ja hoor, afgewezen omdat er documenten ontbraken. Na het portaal weer open te zetten voor nieuwe documenten.. je raad het al na het uploaden en het beoordelen ontbreken er nog steeds documenten. Dit proces gekoppeld met 1 of 2x een document uploaden waar bijBouwe het niet volledig mee eens is dat het voldoet, heeft tot een iteratief proces geleid van zo'n 8 keer het portaal open. Ik moet eerlijk zeggen ik had ruim de tijd voor het regelen van de financiering en alle documenten al in mijn bezit. Dus ik negeerde dit stuk maar. Immers als ik meer haast had was ik wel proactieve geweest. Nadat je je documenten hebt geupload is de verwachte reactietijd gemiddeld 1 a 2 volledige werkdag(en). Dus op z'n minst verliep dat wel relatief snel. Als de acceptatie afdeling / mijn proces begeleider objectiever naar de aanvraag had gekeken en even de tijd had genomen om 'alle' ontbroken documenten door te geven had het proces een stuk sneller kunnen zijn afgerond en had het een hoop tijd bespaard. Ik heb het gevoel dat er met reactie targets wordt gewerkt. Waarbij de focus ligt op reactie om de bal terug te kaatsen naar de aanvrager en niet ligt op snelle afhandeling van het process. Contact met de klantenservice verliep prima. Kon altijd snel geholpen worden met mijn vragen. Onnauwkeurigheden algemene voorwaarde ten opzichte van acceptatiehandleidings document. Algemene voorwaarde 2018: (uit mijn hoofd) artikel 12: overlijdensrisico verzekering. Komt niet overeen met het acceptatiehandleidings document. Update de algemene voorwaarden @bijbouwe!

  • Aanbevelen? Ja
  • Wat kan bijBouwe nog verbeteren? Zie omschrijving
  • Hoe ben je klant geworden van bijBouwe? Direct bij bijBouwe
  • Gaat je review over een nieuwe aanvraag of over je bestaande hypotheek? Een nieuwe aanvraag
8

Top, alles online geregeld !!

Top, alles online geregeld !!

  • Aanbevelen? Ja
  • Wat kan bijBouwe nog verbeteren? Het gemak van documenten uploaden op het portal
  • Hoe ben je klant geworden van bijBouwe? Direct bij bijBouwe
  • Gaat je review over een nieuwe aanvraag of over je bestaande hypotheek? Een nieuwe aanvraag
9

Uitstekende ervaring, een duidelijk proces met een heel goed aanbod.

Na de aanvraag volgde er een mooi aanbod. Het aanleveren van de stukken was helder en duidelijk en was binnen enkele weken afgerond, waarna de bevestiging al binnen kwam.

  • Aanbevelen? Ja
  • Wat kan bijBouwe nog verbeteren? Er werd alsnog om handmatig getekende stukken die eerder digitaal getekend waren. Een dag later kwam alwel de definitieve bevestiging, waardoor het niet duidelijk was of de stukken nog nodig waren.
  • Hoe ben je klant geworden van bijBouwe? Direct bij bijBouwe
  • Gaat je review over een nieuwe aanvraag of over je bestaande hypotheek? Een nieuwe aanvraag

Bedrijfsgegevens

Frederik Roeskestraat 100

1076ED Amsterdam

020-7946059

[email protected]

Klantenvertellen Reviews

• Iedereen mag een review schrijven zolang er voldaan wordt aan de gebruikersvoorwaarden.
• Kiyoh & Klantenvertellen zijn onafhankelijke platformen en erkend Google reviewpartner. Of een review nu lovend is of juist kritisch – iedere stem telt.
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan.
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd.
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.