Tevreden

Prima en klantvriendelijke communicatie met de medewerkers. Tips ter bevordering van het proces: - vermeld bij de op te vragen stukken dat info over af te lossen lening niet ouder dan 3 maanden mag zijn - vermeld bij eigen middelen dat hier een specificatie bij moet waar de gelden vandaan komen/hoe ze zijn opgebouwd - geef bij het aanvraagformulier de mogelijkheid aan te geven of het echtscheiding betreft zodat bepaalde niet van toepassing zijnde documenten niet opgevraagd worden - check informatie uit de voorlopig getekende kredietovereenkomst zodat dit in de definitieve versie aangepast is Lijkt veel echter zijn paar verbeterpuntjes waarmee een aantal mails voorkomen kan worden.

• Wat kan bijBouwe nog verbeteren? zie hierboven
  • Hoe ben je klant geworden van bijBouwe? Direct bij bijBouwe
  • Gaat je review over een nieuwe aanvraag of over je bestaande hypotheek? Een nieuwe aanvraag

Beste Nicole, Dank voor je uitgebreide review met een mooie score! We zullen je suggesties ter harte nemen en met enthousiasme bespreken binnen ons team. Veel woonplezier gewenst! Met vriendelijke groet, bijBouwe de hypotheek zonder bank

Top organisatie!!, denkt in mogelijkheden en niet in on-mogelijkheden.

Prettige samenwerking, vriendelijk en deskundig personeel. Ik kan het een ieder aanbevelen. Ik ben een man van weinig woorden, en wil het hierbij laten. Jerry uit Gouda.

• Wat kan bijBouwe nog verbeteren? nvt
  • Hoe ben je klant geworden van bijBouwe? Direct bij bijBouwe

Beste Jerry, Wij zullen er ook weinig woorden aan besteden: dank voor je review, en heel veel woonplezier gewenst! Groeten, bijBouwe de hypotheek zonder bank

Wij zijn heel blij met bijbouwe ,mijn score is 5 steren gezien de prijs kwaliteit verhouding .

Mijn goede recentie voor bij bouwe geef ik omdat ik net wat meer kon lenen door de gunstige voorwaarden. Ik ben zelfstandige en dit is bij veel banken echt heel erg lastig en bij bijbouwe kijken ze daar op een fijne manier bij mee. Het online aanleveren en dus kosten besparen vind ik ook een goed punt. Ik heb inmiddels een verbouwings verhoging en langere rentevaste periode doorlopen en ook dit liep heel erg fijn . Al met al fijn zaken doen . Mvr René Huisman

• Wat kan bijBouwe nog verbeteren? Geen idee
  • Hoe ben je klant geworden van bijBouwe? Direct bij bijBouwe

Beste René, Bedankt voor je review, en wat fijn om te horen dat je zo enthousiast bent over ons! Daar krijgen we energie van. We willen je dan ook heel veel woonplezier wensen. Met vriendelijke groeten, bijBouwe de hypotheek zonder bank

Relatief snelle terugkoppeling

Omdat ik al eerder een huis had gekocht had ik een aantal extra documenten nodig die ik moest uploaden. Dit wist ik al van tevoren. Dit wist bijBouwe ook van tevoren. Echter het klantenportaal werd telkens opengezet voor maar 2 a 3 documenten om vervolgens beoordeeld te worden door de acceptatie afdeling. Vreemd dacht ik iedere keer, de hypotheek kan nooit worden goedgekeurd met alleen deze documenten. En ja hoor, afgewezen omdat er documenten ontbraken. Na het portaal weer open te zetten voor nieuwe documenten.. je raad het al na het uploaden en het beoordelen ontbreken er nog steeds documenten. Dit proces gekoppeld met 1 of 2x een document uploaden waar bijBouwe het niet volledig mee eens is dat het voldoet, heeft tot een iteratief proces geleid van zo'n 8 keer het portaal open. Ik moet eerlijk zeggen ik had ruim de tijd voor het regelen van de financiering en alle documenten al in mijn bezit. Dus ik negeerde dit stuk maar. Immers als ik meer haast had was ik wel proactieve geweest. Nadat je je documenten hebt geupload is de verwachte reactietijd gemiddeld 1 a 2 volledige werkdag(en). Dus op z'n minst verliep dat wel relatief snel. Als de acceptatie afdeling / mijn proces begeleider objectiever naar de aanvraag had gekeken en even de tijd had genomen om 'alle' ontbroken documenten door te geven had het proces een stuk sneller kunnen zijn afgerond en had het een hoop tijd bespaard. Ik heb het gevoel dat er met reactie targets wordt gewerkt. Waarbij de focus ligt op reactie om de bal terug te kaatsen naar de aanvrager en niet ligt op snelle afhandeling van het process. Contact met de klantenservice verliep prima. Kon altijd snel geholpen worden met mijn vragen. Onnauwkeurigheden algemene voorwaarde ten opzichte van acceptatiehandleidings document. Algemene voorwaarde 2018: (uit mijn hoofd) artikel 12: overlijdensrisico verzekering. Komt niet overeen met het acceptatiehandleidings document. Update de algemene voorwaarden @bijbouwe!

• Wat kan bijBouwe nog verbeteren? Zie omschrijving
  • Hoe ben je klant geworden van bijBouwe? Direct bij bijBouwe

Beste Joop, Bedankt voor je feedback. Wij vinden het vervelend dat we meerdere keren naar je terug moesten voor informatie. Wij hebben absoluut geen targets om de bal zo snel mogelijk terug te kaatsen. Het opnieuw opvragen van informatie is voor ons beiden uiterst inefficiënt en niet wenselijk. Helaas ontbrak er bij jouw aanvraag informatie, zoals je zelf al aangaf, wat tijdens de beoordeling van je dossier naar voren kwam. Hierdoor was meer informatie nodig en op basis van de aangeleverde documenten ontstonden opnieuw vragen. Een ongelukkige samenloop van omstandigheden. Aan de hand van je feedback zullen we ons proces evalueren en kijken hoe we de vragen op moment van aanvragen kunnen verbeteren om dit soort situaties te voorkomen. De algemene voorwaarden m.b.t. de overlijdensrisicoverzekering zijn inderdaad niet meer actueel. Deze staat klaar om meegenomen te worden in de eerstvolgende aanpassing van de algemene voorwaarden. Nogmaals dank voor je feedback, en veel woonplezier gewenst! Met vriendelijke groet, bijBouwe de hypotheek zonder bank

Top, alles online geregeld !!

Top, alles online geregeld !!

• Wat kan bijBouwe nog verbeteren? Het gemak van documenten uploaden op het portal
  • Hoe ben je klant geworden van bijBouwe? Direct bij bijBouwe

Beste Roel, Bedankt voor je positieve review en je feedback op ons portaal, We willen onze dienstverlening altijd verbeteren dus zijn reuze benieuwd wat we in jouw ogen nog meer hadden kunnen doen om er een 9 of zelfs 10 van te kunnen maken 😊 Als je dit met ons wilt delen kan dat via marketing@bijbouwe.nl. In ieder geval veel woonplezier gewenst! Met vriendelijke groeten, bijBouwe de hypotheek zonder bank

Uitstekende ervaring, een duidelijk proces met een heel goed aanbod.

Na de aanvraag volgde er een mooi aanbod. Het aanleveren van de stukken was helder en duidelijk en was binnen enkele weken afgerond, waarna de bevestiging al binnen kwam.

• Wat kan bijBouwe nog verbeteren? Er werd alsnog om handmatig getekende stukken die eerder digitaal getekend waren. Een dag later kwam alwel de definitieve bevestiging, waardoor het niet duidelijk was of de stukken nog nodig waren.
  • Hoe ben je klant geworden van bijBouwe? Direct bij bijBouwe

Beste Bert, Dank voor je positieve review! Goed dat je aangeeft dat er wat onduidelijkheid was over eerder ondertekende stukken. We zullen kijken wat daar de oorzaak van is geweest. Heel veel woonplezier gewenst! Met vriendelijke groeten, bijBouwe de hypotheek zonder bank

Snelle verwerking en reactie op vragen

Het contact is vanaf het begin goed geweest, aanvullende vragen worden snel beantwoord. De online omgeving heeft veel voordelen. Verwerking van de stukken is altijd vlot gegaan.

• Wat kan bijBouwe nog verbeteren? Nvt
  • Hoe ben je klant geworden van bijBouwe? Via een onafhankelijk adviseur

Beste Paul, Bedankt voor je review en je positieve score! We willen onze dienstverlening altijd verbeteren dus zijn reuze benieuwd wat we in jouw ogen nog beter hadden kunnen doen om er een 9 of zelfs 10 van te kunnen maken 😊 Als je dit met ons wilt delen kan dat via marketing@bijbouwe.nl. In ieder geval veel woonplezier gewenst! Met vriendelijke groeten, bijBouwe de hypotheek zonder bank

Uiteindelijk goed advies en snelle acceptatie

Inhoudelijk is alles wel in orde, maar de telefonische helpdesk/klantenservice heeft veel moeite om vragen door te zetten naar adviseur. Ook duurt het lang om een advies in te plannen. Hierbij heeft de klantenservice geen idee wat de planning van de adviseurs is. Als je iets niet wil na het tekenen van een koopcontract is het vertraging oplopen in de hypotheekaanvraag.

• Wat kan bijBouwe nog verbeteren? Planning
  • Hoe ben je klant geworden van bijBouwe? Direct bij bijBouwe

Beste Erik, Bedankt voor je review! Helaas hebben we je niet super enthousiast kunnen maken. Hopelijk mogen we je ervaringen met je bespreken zodat we er wat van op kunnen steken. Een van onze medewerkers neemt hiervoor binnenkort contact met je op. In ieder geval veel woonplezier gewenst! Met vriendelijke groet, bijBouwe de hypotheek zonder bank

Zelf afsluiten goed te doen!

Bestaande hypotheek bijbouwe verhoogd Is te doen wel behoorlijke klus.

• Wat kan bijBouwe nog verbeteren? Telefonische bereikbaarheid
  • Hoe ben je klant geworden van bijBouwe? Direct bij bijBouwe

Beste Harry, Dank voor je positieve review! Goed dat je aangeeft dat onze telefonische bereikbaarheid beter kan. We zullen kijken wat daar de oorzaak van is geweest. Heel veel woonplezier gewenst! Met vriendelijke groeten, bijBouwe de hypotheek zonder bank

Gewoon top.

Snel reageren op verzoeken en mails, ook support bij het uploaden van informatie. Gewoon top

• Wat kan bijBouwe nog verbeteren? niets
  • Hoe ben je klant geworden van bijBouwe? Direct bij bijBouwe

Beste Tom, Heel erg bedankt voor je positieve review. Fijn om te horen dat we in jouw ogen niets beter hadden kunnen doen. Daar krijgen we energie van! Veel woonplezier gewenst! Met vriendelijke groeten, bijBouwe de hypotheek zonder bank

Ondanks de beperkingen door corona prima contact en ondersteuning gehad

Goede ervaring, uitleg en begeleiding met en door diverse hypotheekcoaches gehad in aan aanvraagtraject waarin ik mijn eigen adviseur ben geweest. Alle informatie wordt op tijd, in duidelijke taal en met voldoende uitleg beschikbaar gesteld. Het opslaan van informatie in een persoonlijke online omgeving werkt erg goed en is overzichtelijk. Bij vragen is bijBouwe goed bereikbaar en je wordt altijd vriendelijk, kundig en geduldig te woord gestaan.

• Wat kan bijBouwe nog verbeteren? Geen punten
  • Hoe ben je klant geworden van bijBouwe? Direct bij bijBouwe
  • Gaat je review over een nieuwe aanvraag of over je bestaande hypotheek? Mijn bestaande hypotheek

Beste Ben, Bedankt voor je review en je dikke 8 score! We willen onze dienstverlening altijd verbeteren dus zijn reuze benieuwd wat we in jouw ogen nog beter hadden kunnen doen om er een 9 of zelfs 10 van te kunnen maken 😊 Als je dit met ons wilt delen kan dat via marketing@bijbouwe.nl. In ieder geval veel woonplezier gewenst! Met vriendelijke groeten, bijBouwe de hypotheek zonder bank

Duidelijk & Snelle doorlooptijd

Vanaf het eerste adviesgesprek een goed gevoel over kwaliteit van de medewerker. Bij vragen ontvingen we een snelle reactie wat een positief effect heeft op de totale doorlooptijd. Een fijn en professioneel portaal voor het uitwisselen van documenten.

• Wat kan bijBouwe nog verbeteren? Opname van deeleigenaarsschap (min 1%) in instructie en de benodigde concepteakte wanneer dit niet het geval is. Deze informatie miste wij waardoor je wordt verrast + het kost extra tijd en geld voor de aanvrager. De opname hiervan geeft meer transparantie en dus een verhoogde klanttevredenheid en vanuit onze zijde minimaal een 9 de score zal zijn.
  • Hoe ben je klant geworden van bijBouwe? Direct bij bijBouwe

Beste Leon, Dank voor je positieve review, en voor de feedback! We gaan hiermee aan de slag, waardoor we hopelijk bij een toekomstige een 9 (of zelfs een 10!) van je mogen krijgen. Heel veel woonplezier gewenst. Met vriendelijke groeten, bijBouwe de hypotheek zonder bank

Zeer vlotte bemiddeling en service

Als de benodigde informatie in 1 keer goed aangeleverd wordt dan loopt de aanvraag soepel waardoor iedereen een hypotheek kan aanvragen.

• Wat kan bijBouwe nog verbeteren? Beschikbaarheid rente periodes nieuwkomers
  • Hoe ben je klant geworden van bijBouwe? Direct bij bijBouwe

Beste Osman, Dank voor je positieve review en je feedback, en fijn dat je zo'n soepele aanvraag hebt gehad. Heel veel woonplezier gewenst! Met vriendelijke groeten, bijBouwe de hypotheek zonder bank

Klantgerichte vriendelijk medewerkers

De afhandeling van aanvraag tot hypotheek goedkeuring van 3 maanden als traag ervaren. Online documenten systeem werkt goed. Advies maak daar ook een veld: "aanvullende informatie/opmerkingen"

• Wat kan bijBouwe nog verbeteren? wachttijden aan de telefoon
  • Hoe ben je klant geworden van bijBouwe? Direct bij bijBouwe

Beste Ben, Bedankt voor je review! We zullen onderzoeken waarom jouw aanvraag 3 maanden heeft geduurd. Dit is inderdaad langer dan de meeste bijBouwe-klanten van ons gewend zijn. Als we meer weten komen we bij je terug met een persoonlijke reactie. Ook gaan we je suggestie voor een opmerkingenveld implementeren, zodat klanten die na jou komen ook daar hun feedback met ons kunnen delen. Dank voor de tip! Veel woonplezier gewenst! bijBouwe de hypotheek zonder bank

Toch nog veel vragen die niet terzake doen

Teveel dezelfde vragen. Ook aangaande een afgerond scheidingsproces. Zes jaar geleden afgerond en wordt weer opgerakeld

• Wat kan bijBouwe nog verbeteren? Snelheid van handelen
  • Hoe ben je klant geworden van bijBouwe? Direct bij bijBouwe

Hoi Ine, Bedankt voor je review! We snappen dat het niet leuk is het verleden op te rakelen, maar alleen zo kunnen we zeker zijn of er verplichtingen/rechten uit de scheiding zijn ontstaan. We gaan bekijken hoe we dat beter kunnen uitleggen en of we eventueel onnodige vragen kunnen voorkomen. Veel woonplezier gewenst! Met vriendelijke groeten, bijBouwe de hypotheek zonder bank

Snel behandeld en goed geïnformeerd

Ik heb gekozen om zelf de hypotheek te regelen en aangegeven aan mijn adviseur (Jack van Oijhuizen) dat ik binnen 3 weken alles geregeld moest hebben. Hij heeft zeer snel voor mij gehandeld wat betreft het aanmaken van accounts en het verstrekken van informatie waardoor dit prima gelukt is.

• Wat kan bijBouwe nog verbeteren? De tijd tussen online aanvraag en het eerste telefonisch contact had iets sneller gekund (1 week) Ook was het wat rommelig in de offerte wat betreft overdrachtsbelasting (daar wordt niet aangegeven of er sprake is van vrijstelling)

Dank voor je goede review Erwin! Ik zal je complimenten ook doorgeven aan Jack. En reken maar dat we wat met je aanbevelingen gaan doen. Veel woonplezier gewenst! Met vriendelijke groet, bijBouwe de hypotheek zonder bank

Eerst zeggen dat een hypotheek mogelijk is daarna opeens niet

Ik heb vooraf alle informatie aangeleverd en besproken en mijn financieringswensen zijn volgens BijBouwe medewerker mogelijk. Daarna ben ik dossier gaan opbouwen. Ik kom erachter dat de hypotheekrente iets gezakt is (prima toch zou je zeggen). Ik kom erachter dat in de opdracht staat dat als de financiering niet rond komt je toch € 600 moet betalen dus ik denk ik bel even. Nu blijkt de financiering opeens niet mogelijk. Bij een lagere rente kun je minder lenen??? Als ik vraag waarom weet de dame in kwestie het ook niet en gaat stotteren. Inmiddels meerdere weken geleden een klacht ingedien maar 0 reactie. Samenvattend bijna € 600 door de plee gespoeld en geen enkele uitleg waarom iets opeens niet meer mogelijk is.

• Wat kan bijBouwe nog verbeteren? Voorwaarden niet veranderen!

Niet doen!

Moet blijkbaar 1 ster geven anders komt het bericht er niet door maar ze zijn het niet waard. Ik heb een hele slechte ervaring bij BijBouwe. Het begon met dat ik na mijn aanvraag een offerte met 10 jaar rentevast terwijl ik 20 jaar rentevast had aangevraagd. Uiteindelijk kreeg ik de goede maar alles duurde lang. Met telefoontjes kwam je bijna nooit verder dan de telefonist(e) en terugbellen kwam er te vaak niet van. Ik kon makkelijk het gevraagde bedrag lenen volgens de Hypotheker. Had een financieringsvoorstel voor mij liggen van paar maanden ervoor m.b.t. een ander huis wat ik uiteindelijk niet gekocht heb. Met mijn financiële kennis dacht ik bij het huis wat ik nu wel wilde kopen het zelf wel even goedkoop te regelen bij BijBouwe. Echter wat niemand mij had verteld is dat de erfpachtcanon van € 1352 per jaar zoveel x vermenigvuldigd wordt dat ik ineens heel veel minder kon lenen. Dat is overigens niet alleen bij BijBouwe zo maar bij iedere hypotheekgever. Wat wel kwalijk is dat het bijna 5 weken heeft geduurd op het allerlaatste moment dat ze met die mededeling kwamen. In het koopcontract was de deadline al een week uitgesteld. Ik hoorde maar niks van BijBouwe… Nou vlak voor de 2e deadline kwamen ze er achter van die erfpacht dat was de donderdag vóór Goede Vrijdag en dat was de dag van de 2e deadline. Zonder een afwijzingsbrief zou ik de waarborg kwijt zijn geweest van € 43.000. Ik bleef bellen maar kwam er niet door. Ik moest die afwijzingsbrief hebben. Pas toen ik schreef dat ik aan het uitzoeken was hoe ik dat bedrag op hen zou kunnen verhalen, kreeg ik in het laatste uur voor Goede Vrijdag op het aller, allerlaatste nippertje een berichtje met de afwijzing. Ok. De Hypotheker is 3 x zo duur maar die zouden dat meteen gezien hebben. Ik zou nooit meer besparen op een goedkope hypotheekbemiddeling.

• Wat kan bijBouwe nog verbeteren? zie het bovenstaande

Declaraties worden niet uitbetaald

Waarom worden de afwerkkosten tbv isoleren van de zolder die horen bij mijn bouwdepot rubriek "Energiebesparende voorzieningen" niet vergoed? Het gaat om hout voor regelwerk ,gipskarton platen en stucmiddel. Dit zijn essentiele kosten die gemaakt moeten worden voor het isoleren van wanden en plafonds. Ik snap er niets van dat deze kosten niet gedeclareerd kunnen worden. Ook laat de vriendelijkheid/beleefdheid van betreffende medewerker te wensen over.

• Wat kan bijBouwe nog verbeteren? declaratie systeem geeft vaak foutmelding en klantvriendelijkheid

Beste Ramon, Wat vervelend om te horen dat er iets niet helemaal goed gaat met het declareren van verbouwkosten en dat je niet vriendelijk te woord bent gestaan. Ik ga graag even onderzoeken wat hier gebeurd is. Op basis van je voornaam kunnen we niet zien dat je onlangs hypotheekadvies hebt gehad van een van onze hypotheekadviseurs, anders hadden we je uiteraard zelf even gebeld. Kan je ons een mail sturen naar klacht@bijbouwe.nl met je contactgegevens? Hopelijk tot horens! Met vriendelijke groet, bijBouwe de hypotheek zonder bank

Geen ster waard.

Ze houden je 2 maanden aan het lijntje, je levert alles wat ze vragen, weten het naadje van de kous omtrent mijn bedrijf , die alleen maar winst maakt, en dan na 2 maanden zeggen dat het niet goedgekeurd word omdat ik nog geen 3 jaar zelfstandig ben. Dat wisten ze van te voren ook, stelletje lamzakken. Hadden ze dat nou gelijk gezegd dan was ik naar een ander gegaan. 2 maanden voor niks maar ondertussen wel de bankgarantie betaald. Een hypotheek adviseur waar je niets aan hebt, er gewoon geen verstand van heeft. Doe geen zaken met deze club , je komt bedrogen uit

• Wat kan bijBouwe nog verbeteren? Alles

Beste Yvonne, Bedankt voor je review. We zijn hier flink van geschrokken en willen je er graag persoonlijk over spreken. Je hebt je aanvraag via een andere partij gedaan, wij hebben de aanvraag nog niet beoordeeld. Ondanks dat wij daardoor dus nog niet bekend zijn met jouw situatie, vinden we het belangrijk te begrijpen hoe je de hypotheekaanvraag hebt ervaren. Een van onze medewerkers neemt daarom binnenkort contact met je op. Met vriendelijke groet, bijBouwe de hypotheek zonder bank

Werken niet mee bij aanpassing hypotheek

Omzetten hypotheek onmogelijk gemaakt. Overstappen van een annuaire naar lineaire hypotheek wordt onmogelijk gemaakt. Mei begonnen met de aanvraag, vaak achteraan gebelt. Naar veel vertraging steeds foute offertes gehad. De overstap was voor ons voordeliger geweest en is nu al 8 maanden vertraagd door bijbouwe. Wordt geen medewerking verleend, niemand neemt verantwoordelijkheid en kunnen er steeds helaas voor ons niks aan doen. Kijk verder ga niet naar bijbouwe, het lijkt simpel tot je iets wilt aanpassen. Dan kan er niks meer en blijf je meer betalen.

• Wat kan bijBouwe nog verbeteren? Contact persoon geven die verantwoordlijkheid neemt voor belofte die bijbouwe doet. Nu worden we niet holpen met foute offertes.

Beste Tim, We hebben onderzoek gedaan naar je situatie, en zijn flink geschrokken. Hier is inderdaad iets helemaal in de soep gelopen! Dat vinden we ontzettend vervelend. We hebben inmiddels contact met je gehad en is de situatie opgelost en heb je de juiste offerte ontvangen. Nogmaals onze excuses voor de vertraging in offreren, hopelijk hebben we alsnog onze belofte waar kunnen maken. Met vriendelijke groet, bijBouwe de hypotheek zonder bank

aantrekkelijke rente, slechte service

Via een hypotheek adviseur heb ik een hypotheek afgesloten bij bijbouwe. incl bouwdepot. Kennelijk om een nog aantrekkelijkere rente te krijgen heb ik een eigen deel betaald en vervolgens een bouwdepot voor mijn verbouwing. Kort gezegd, ik heb mijn overwaarde van mijn vorige woning ingelegd in de aanschaf van de woning om deze vervolgens terug te krijgen middels een bouwdepot. Echter het beschikbaar krijgen van het bouwdepot is een drama. Waar naar mijn ervaring menig bouwdepot gewoon een bedrag op een rekening zet en deze uitbetaald op basis van facturen, splits bijbouwe deze ook nog eens in budgetten. Het gevolg is dat ik een hele ochtend bezig ben om de offerte en factuur van de aannemer te vertalen naar de beperkte budgetten van bijbouwe in de hoop zo mijn reeds zelf betaalde factuur terug te krijgen. En dan als klap op de vuurpijl, mocht er iets gewijzigd moeten worden aan de door BB bedachten budgetten, dan gunnen zij zichzelf 11 ja ja 11 werkdagen om dit te beoordelen waarin geen facturen worden betaald. Voor facturen gunnen zij zichzelf 6 dagen om te beoordelen EN DAN NOG EENS 6 dagen om te betalen?! Een verbouwing is al stressvol en BB doet er alles aan om aan die stress bij te dragen. Het antwoord van de weinig klantvriendelijke, weinig behulpzame en weinig begripvolle medewerkers? Ja meneer, dat is nu eenmaal onze werkwijze...... Als iemand ooit het idee voorstelt bij deze verstrekker een lening af te sluiten, zorg dan dat je alleen een hypotheek neemt! maar neem nooit een bouwdepot. Want als het tegen zit ligt je verbouwing stil omdat bijbouwe je aannemer niet wil betalen.

• Wat kan bijBouwe nog verbeteren? lees hierboven

Hoi Sander, Dank voor je review. Zou je ons een mail kunnen sturen naar klacht@bijbouwe.nl met je hypotheeknummer? Alvast bedankt, met vriendelijke groet, bijBouwe de hypotheek zonder bank

Wantrouwig

We willen een hypotheek via BijBouwe maar lijkt nogal een opgave te gaan worden... * Maximaal te lenen bedrag: Circa 420.000euro * Hypotheek nieuwe woning: 285.000euro * Verkoop huidige woning: 451.000euro (onder voorbehoud van financiering reeds verkocht) * Hypotheek huidige woning: 235.000euro Box 3 woning/hypotheek: 100.000euro (onder voorbehoud van financiering reeds verkocht) Huidig eigen geld: Ruim voldoende om alle kosten 3 dubbel op te vangen. Echter is bovenstaande nog niet voldoende om er een hypotheek van 285k door te krijgen. De gevraagde aanvullende gegevens werken vertragend en gaan voorbij aan het feit dat je hier als bank amper risico loopt. Benieuwd of we hier uit gaan komen...

• Wat kan bijBouwe nog verbeteren? Realistischere beoordeling vd hypotheek

Beste Gab, We hebben je dossier inmiddels gevonden en nemen graag contact met je op om te praten over je situatie. We hebben namelijk wat aandachtspunten gevonden die verklaren waarom je aanvraag nog niet is gelukt. Met vriendelijke groet, bijBouwe de hypotheek zonder bank

Eline is en topper!! Wel is het niet handig dat de afdelingen zo gescheiden opereren.

• Wat kan bijBouwe nog verbeteren? Afdelingen meer in samenhang laten opereren.

arrogante hypotheekverstrekker

Voor een hypotheek van slechts 25% van de woningwaarde moet je ontzettend veel informatie aanleveren. Dat is op zich niet vreemd maar zelfs na het aanleveren van al deze informatie blijft BijBouwe iedere keer weer vragen om extra informatie. Nadat de vraag kwam of wij ook maar even alle ( dus ook van de AH enz.) af en bijschrijvingen van de afgelopen maanden konden presenteren zijn we afgehaakt. Dit is niet normaal want 2 andere aanbieders die we daarna willekeurig hebben gevraagd vroegen niet om deze onzininformatie. Dat je vraagt om een afschrift met salarisbijschrijving en afschrijving van vaste lasten kan ik me ook wel voorstellen maar we hebben het hier niet over een tophypotheek maar over 25% hypotheek van de woningwaarde ! Gauw naar een andere aanbieder !

• Wat kan bijBouwe nog verbeteren? beoordeling hypotheekaanvraag

Beste Frits, Dank voor je review. Echter, wanneer klanten een bijzonder dienstverband hebben neemt de noodzaak voor een goede check toe. Het is aan iedere geldverstrekker om daar beleid op te vormen, wij kiezen voor het opvragen van extra gegevens als de situatie daarom vraagt en maken geen onderscheid tussen kleine en grote geleende bedragen. Hoewel we het jammer vinden dat we je verwachtingen niet waar hebben kunnen maken, wensen we je veel succes bij je hypotheekwens! Met vriendelijke groet, bijBouwe de hypotheek zonder bank