Slechte beetregistratie plus kunstgebit zit scheef
Ik heb na lang twijfelen en bang zijn voor de tandarts uiteindelijk de knoop doorgehakt en naar Vink toe gegaan in Den Haag. Na uiteindelijk twee keer te hebben gehapt is er een beetvlak bepaling gedaan waarbij ik uiteindelijk in de spiegel al zag dat mijn tanden (die ik nog had) niet goed op elkaar zaten. De tandtechnicus zei dat hij het er wel goed uit vond zien en ja, wie ben ik om daar tegen in te gaan, het is nou niet dat ik al eerder een kunstgebit had laten aanmeten. Vervolgens naar de kaakchirurg geweest om wat er nog zat te laten trekken en het eerste wat de kaakchirurg zegt na het inzetten van het immediaatgebit is:"zit het nou uit het midden?" Thuis aangekomen gelijk in de spiegel kijken en verdomd!!!!!!! bijna 4 mm uit het midden, vreemd gezicht.
Ik heb uiteindelijk om een second opinion gevraagd en wat blijkt?
Inderdaad, incorrecte beetregistratie, slecht uitgevoerde beet vlak bepaling en scheef opgebouwd.
Na dit gemeld te hebben bij de tandtechnicus kon zij mij alleen melden dat ze dit in mijn dossier had vermeld, maar dat ze er aan twijfelde of er een reactie zou komen. Tot zoverre is het inderdaad stil gebleven, niet echt netjes. Ik heb geen tandartsverzekering, dus heb ik het gros van het werk zelf mogen betalen, wat niet goedkoop was. En hier zit mijn grootste grief, als ik de hoofdprijs moet betalen verwacht ik uitstekend werk.
En zo niet moeten gemaakte fouten gecorrigeerd worden, lijkt mij niet meer dan redelijk! Vandaar dus maar anderhalve ster, een hele magere 3. Of het wat meer gaat worden zal de tijd leren...
Reactie van het bedrijf
Geachte Chris,
Het spijt ons te horen dat u niet tevreden bent met de prothese die wij voor u hebben mogen maken.
Helaas is de behandelaar die de prothese heeft aangemeten niet meer werkzaam in de praktijk in Den Haag.
U heeft uw klacht dan ook met de nieuwe behandelaar besproken.
Zij heeft e.e.a. zeer serieus genomen en geconstateerd dat de prothese inderdaad correctie behoeft.
Er is een nieuwe afspraak met u gemaakt zodat de klacht kan worden opgelost.
Wij zullen ons best voor u doen om ervoor te zorgen dat u tevreden zult zijn over uw prothese.
D. Vink, Praktijkmanager