Eén van de mooiste en indrukwekkendste reizen tot nu toe.

Wij hebben deze vakantie met ons hele gezin + schoondochters (7 personen) doorgebracht en we hadden niets beters kunnen doen. Uganda is een land van uitersten. Van rommelige dorpen en steden, waar mensen heel eenvoudig leven tot prachtige, luxe verblijven voor de toeristen. Het landschap wisselt constant van uiterlijk: van vlakker en droog tot prachtige gebieden met theeplantages en regenwouden. We zijn de meest prachtige dieren in hun natuurlijke omgeving tegengekomen, we hebben genoten van de gamedrives, maar ook het rondreizen met de meest geweldige 'vrouwelijke' gids Donah, die overal op onze wens stopte en uitleg gaf. Het is een andere wereld. We hebben ons geen moment onveilig gevoeld tussen de vriendelijke bevolking en we zijn in onze tenten en lodges ongelooflijk in de watten gelegd. Het eten in de lodges was bijna overal prima en heel vers en gezond. Rwanda is wat netter, maar ook wat strenger. We hebben daar maar 2 dagen doorgebracht en dan nog voornamelijk in de veel te drukke hoofdstad Kigali. Na onze prachtige vakantie in de natuur was Kigali (behalve het Genocide Memorial) niet echt een toevoeging. Ik had liever nog wat langer in Uganda gebleven.

Wij hebben in september een 14daagse safarireis gemaakt met AV tours naar Tanzania.Van het begin tot het eind heel erg genoten van de natuur, het wild, de bijzondere accommodaties, de gids die ons haarscherp aanvoelde en heel veel wist en de plaatselijke bevolking. Kortom uitstekend georganiseerd. En heb je een probleem dan is AV tours er altijd om dit indien mogelijk direct op te lossen. Onze complimenten voor de organisatie.

Weer een top-reis

De 2e keer dat we met AV naar Kenia zijn gegaan. Alles was goed geregeld, zoals de 1e keer ook het geval was.

Onbeschrijflijk mooi!

Een goed luisterend oor van Mathijs heeft er voor gezorgd dat wij een uitstekend reisplan hadden, afgestemd op onze wensen. Als familie van 9 personen, waaronder 2 kinderen van 11 en 5 jaar, hebben wij allemaal genoten van onze goed uitgebalanceerde droomreis in Tanzania en Zanzibar. Geweldige chauffeurs/gidsen hebben ons op een goede en veilige manier rondgereden door de nationale parken van Lake Manyara, Ngorongoro, Serengeti en Tarangire.

Geweldig !

Overweldigend landschap. Veel gezien en geleerd, dankzij een inspirerende, hartelijke gids/chauffeur.

Geweldige belevenis en hakuna matata gevoel

Alles goed geregeld, combinatie Zanzibar en Safari gaf ons een geweldige vakantie, tussen relaxen en unieke activiteiten. Verblijf en eten heel goed, en van vriendelijkheid mensen kunnen wij in Nederland nog wat van leren

een ontspannende, afwisselende reis door een prachtige natuur en omgeven door vriendelijke mensen

De geboekte accommodaties en voorgestelde wegroute waren zeker in orde. We hebben de volgende bemerkingen: - Elandsberg Eco Farm: -> heel leuke locatie maar echt slecht bed -> tip activiteit: Sevilla Rock Art Trail, iets voorbij Clanwilliam na prachtige Pakhuispas - Ko Ka Tsara: -> code voor toegangshek zou aan jullie (of golden moon) moeten doorgegeven zijn maar hebben wij niet ontvangen -> je kan hier ontbijten en vers bereide diepgevroren maaltijden aankopen om in je hutje klaar te maken - Ganora Guestfarm: -> je kan hier 's avonds dineren, dit zou beter in programma inbegrepen worden omdat andere eetgelegenheden te ver weg liggen door de wegomstandigheden (uitbaters van de farm waren zelf ongerust wanneer gasten nog niet aangekomen waren tegen 19u) - Avoka river cabins: -> op bepaalde dagen kan je hier ontbijten en dineren -> elektrische kookplaten waren heel traag - Baviaanskloof: -> verkeerde wegomschrijving waardoor we aan totaal verkeerd huisje terecht kwamen -> optie om hier beter een 3-daagse tocht aan te raden want op de mooie dagtocht kan je amper tot aan de kloof zelf geraken (uitbaters van Quagga guestrooms bieden deze 3-daagse aan)

Machtige reis

Een heel mooie reis met een uitstekende chauffeur/gids en een prima auto. Augustinus, onze gids, wist erg veel te vertellen zowel over de geschiedenis van Namibië als over het wildlife. Hij overtuigde ons een paar maal om vroeg op te staan (Sossusvlei en Etosha) waar we hem heel dankbaar voor waren. (Als eerste boven op het duin en 4 ontmoetingen met leeuwen) Veel dank voor zijn goede zorgen. Bovendien: beeldschoon land en grotendeels heel mooie lodges.

FANTASTISCH!!!

Korte lijntjes en fijne contacten met AV Tours gehad. Al onze wensen zijn besproken en in de reis verwerkt. Voor vragen konden we snel bij ze terecht, zelfs last minute...... Heel fijn om na de vakantie nog contact met ze te hebben om onze ervaring te mogen delen, en stiekem al weer nieuwe inspiratie op te doen voor nieuwe reizen! We hopen snel weer terug te komen bij jullie!

Reis uitstekend geregeld, duidelijk reisplan, enorm vriendelijk en behulpzaam. 2e reis voor ons via AV. Komende zomer weer. Echt aan te raden om hier te boeken.

kleine cultuurshock, dan pas weet hoe verwend we zijn !

best leuke ervaring en alles goed geregeld ,door av tours

Meer dan goed, een 9+

Het was in alle opzichten een prachtige safari, die goed verzorgt was en veel diversiteit kende. We gingen voornamelijk ook voor de vogels. We zijn daarin zeker niet in teleurgesteld. Wel waren er soms wat afwijkingen in het gepresenteerde programma. Alle locaties waren top. Het onderkomen bij Murchison Falls was absoluut niet wat we verwacht hadden maar daar heeft Kazinga Tours in overleg met hotel een heel goede oplossing voor gevonden, waar we blij mee waren. Alleen Ziwa Rhino Camp viel qua onderkomen en eten tegen. Verder was alles goed verzorgd en de mensen zijn erg vriendelijk en behulpzaam. Onze gids/chauffeur Eddy was een topper, die ik aan iedereen aanbeveel. Zeer bekwaam, kundig en kent alles en iedereen waardoor we vele extra gidsen meekregen in de auto voor nog meer uitleg. We hebben veel foto's gemaakt en komen graag nog even langs om de kleine zaken nader toe te lichten en mooie foto's van de Shoebill uit te zoeken. NB we hebben er 7 gezien (van de circa 30 die er in Oeganda te vinden zijn) Verder mooie reportage gemaakt van een luipaard dat een Kob grijpt, de prooi in een boom verbergt en dan op zoek gaat naar haar jong. En dat alles op een paar meter van de auto. Wat een ervaring. Verder circa 155 verschillende vogels kunnen vastleggen. Ook veel wild gezien. Voor ons was het een geslaagde safari en Oeganda is een absolute aanrader.

GEWELDIG

HET WAS BOVEN MIJN VERWACHTING ALLE DIEREN DIE IK WOU ZIEN, HEB IK GEZIEN EN NOG MEER . ALLEEN HEB IK EEN DING WAT BIJ MIJ TEGEN VIEL , WAS DE SAFARI IN HET KRUGERPARK , DAT WAS EEN RECHTE TEER WEG VAN IK WEET NIET HOEVEEL KM LANG WAAR ZE MET +/- 40 KM. OVER HEEN REDEN , DAAR IS HIJ 2 X MAAR EEN GRINT PAD VAN INGEREDEN VOOR DIEREN TE ZIEN . IN HET PARK RECHTS VAN HET KRUGERPARK WAS BETER EN MOOIER , DAT WAS ECHT EEN SAFARI TOCHT , EN VEEL MEER DIEREN GEZIEN , LIEVER 1 X NAAR DAT PARK , DAN 3 X NAAR HET KRUGERPARK , SORRY MAAR DAT IS MIJN MENING .

Super vakantie

Wij hebben in september de reis naar Zuid-Afrika gemaakt. GEWELDIG. Alles gezien wat we wilde zien en zelfs nog wat meer dan verwacht. Alles was super geregeld en het programma zat goed in elkaar.

Fantastische en goed georganiseerde vakantie

Het was een fantastische vakantie. Alles prima geregeld. In mooie accommodaties geslapen. Het was in 1 woord top!!! En zeker voor herhaling vatbaar.

Groot avontuur en super ervaring

Het was een hele ervaring om met een 4x4 campertje over de gravelwegen door Namibie te reizen. De heel verschillende campsites een belevenis op zich. Alles was perfect geregeld, bij inchecken was je naam bekend of gids stond klaar. 4 dagen met een open safari auto met gids en kok en zijn maatje door de Moremi was een ervaring die ik niet had willen missen. We sliepen in een tent. Het eten, gekookt op een kampvuur, was verrukkelijk. Bij de gamedrives ontzettend veel gezien.

Onvergetelijke reis naar Zuid Afrika

Wat heb ik genoten van deze prachtige en goed verzorgde reis. Prima lodges met heerlijk eten en vriendelijk personeel. Op één dag de Big Five gezien…. Echt een aanrader!

Een hele nieuwe beleving

Afwisselende wildparken, game drives die eigenlijk nooit verveelden en ons heel veel ontmoetingen met prachtige, bijzondere, imposante dieren en natuur hebben gebracht. Ook soms lange autoritten, al dan niet door het stof, die ook weer een heel ander beeld van dit land hebben gegeven. Hartelijke en vriendelijke mensen. Paar relaxte dagen aan de kust; onder water is het ook mooi.

Superreis

We hebben een geweldige reis gemaakt en hebben 200% genoten van alle mooie dingen, prachtige safari's, schitterende dieren en meerdere keren de big five gescoord. Maar ook grote meren vol flamingo's, visarenden, nijlpaarden, hyena's en jackhalsen, roofvogels en de prachtige kroonkraanvolgels. De reisbegeleiders van AV tours zijn bijzonder deskundig en weten met hun Kenia-reizen de juiste snaar te raken om Kenia te mogen zien, te ruiken en te leren kennen. Na 16 dagen en duizenden gnoes, giraffen en zebra's, vele soorten antilopen en vele neushoorns en waterbuffels was mijn camera vol. De beelden van de 12 jachtluipaarden en de vele leeuwen staan gegrift in ons geheugen. Topreis.

Een onvergetelijke ervaring !

Alles tot in de puntjes geregeld.

Wij hebben een op maat samengestelde reis geboekt en deze is geheel naar wens verlopen.

Wij hebben al vaker een reis bij AV-Tours en Safari's geboekt en ook nu is de reis naar volle tevredenheid verlopen. Aardige en rustige chauffeur die ons veilig naar onze bestemmingen en terug heeft gebracht. Bijzonder was ons verblijf in Kakamega Rain Forest in het idyllisch gelegen Rondo Retreat. Prima keuken. Dit in schril contrast met het Sunshine Hotel in Kericho. Hotel was redelijk, maar de kok moet echt nog wat basisvaardigheden leren. In Kakamega Golf Hotel was het goed vertoeven. Wij hebben dit als uitvalbasis gekozen voor kleine tripjes en familiebezoek. Wij kunnen terugkijken op een fijne vakantie en verblijf in Kenia.

geweldig

geweldige reis met genoeg afwisseling

Fantastisch ,vermoeiend, maar geweldig

Wat een bijzondere reis. We zagen erg veel en hadden goede drivers .Nederlandse reisleiding bijzondere lodge s. Van luxe tot zeer eenvoudig. Heel bijzonder. Grote saamhorigheid. Een minpuntje , Keniaanse kwartiertjes😅😅😅

Fantastische reis waarin we Tanzania gevoeld, gezien en geproefd hebben.

Kleinschalig, persoonlijk en heel flexibel en prima georganiseerd.

Fantastisch!!! Geweldig!!! Uitstekend!!!

Super prachtige reis gemaakt, onze droomreis is uitgekomen. Fantastische reisbegeleiding, verzorgd door Matthijs en ook Jos, geweldige mensen, vriendelijk en getalenteerd in de begeleiding van onze reis. Als iemand ons zou vragen waar ze het beste een Safari reis kunnen boeken zeggen wij meteen, AV Tours!!! Nogmaals bedankt, we hebben SUPER genoten.