Rhodos: wees verstandig en stop met zwembaden
Advies aan klanten die iets bijzonders willen.
De eigenaar zegt dat wij met deze recensie zijn bedrijf kapot willen maken. Dat is niet het geval. Wij willen onze negatieve ervaring gebruiken om hem richting te geven en anderzijds klanten die net als wij iets bijzonders willen te waarschuwen. Daar wordt iedereen beter van. Wij willen Rhodos stimuleren om de juiste keuzes te maken. Blijf bij de dingen waar je goed in bent en laat andere zaken over aan specialisten. In ons geval: stop met zwembaden.
Wij verwachten dat een leverancier van zwembaden weet wat er te koop is als wij vragen om een zwemmachine en een 4 seizoenen afdekking. Na de nodige teleurstellingen en duizenden euro's dubbele kosten, hebben we zelf een adres in Lelystad gevonden waar we konden proefzwemmen en hebben daar een fantastische zwemmachine gekocht. Zo ook vonden we uiteindelijk een Belgisch bedrijf dat een prachtige elektrisch aangedreven zwembadafdekking aanbiedt die het bad 100% afdekt. Dan heb je dus echt geen last meer van wat dan ook. De producten van Rhodos doorverkocht en een nieuwe liner moeten plaatsen. Rhodos is erg goed in handel. Wil je iets standaards in de winkel of via de website, dan is Rhodos een uitstekend adres. Daar moeten ze vooral mee doorgaan. Maar als het gaat om klanten die iets bijzonders willen, of een product zoeken dat niet in het assortiment van Rhodos zit, dan gaat het fout. Luistervaardigheid (of de wil daartoe) en customer intimacy zijn competenties die ontbreken. Er wordt ja gezegd en nee gedaan. Het zelfde geldt voor de aftersales. In de afgelopen 2 jaar zijn al onze klachten, ook over gebreken aan de montage van het bad weggewuifd. Het is nooit het probleem van Rhodos en klachten worden bestempeld als kinderachtig en flauw. Telefonisch grensoverschrijdend gedrag. Excuses zijn nooit gemaakt.