De afgelopen periode heb ik helaas meerdere keren gebruik moeten maken van mijn paardenverzekering. Iedere keer werd ik vriendelijk, betrokken en snel geholpen. Declaraties werden duidelijk beoordeeld en bij vragen kreeg ik snel een reactie. Wat ik vooral waardeer is dat er echt wordt meegedacht en dat het contact persoonlijk voelt. Dat geeft veel vertrouwen, zeker wanneer je al zorgen hebt over je paard. Ik ben erg tevreden over de service en zou EFO zeker aanbevelen aan andere paardeneigenaren.
Na een fijn gesprek met Ron Esteje, gewoon bij ons op stal, heb ik me na enige twijfel, toch over laten halen m’n paard Sky te laten verzekeren voor koliek en ongevallen, denkende dit nooit nodig te hebben. Tot zaterdag avond het noodlot toesloeg en m’n paard op 3 benen het land niet meer af kon komen. Dierenarts erbij, er stak een stuk, op wat bot leek, uit haar been, paard naar de kliniek Hollands Kroon gebracht, foto’s gemaakt, alle botten nog heel in haar been, uiteindelijk bleek er een stuk hoef van 10 centimeter lang en op z’n breedst 3 centimeter vast te zitten in haar been. Dit is verwijderd, echo van haar been gemaakt, alles gespoeld en ze staat nu op de kliniek. Eenmaal thuis om 01.30 een appje naarRon gestuurd en zondagochtend meteen antwoord, maandag zouden we contact hebben, en trouw aan z’n woord kreeg ik vanmorgen een telefoontje, Heb Ron natuurlijk ontzettend bedankt voor de snelle reactie, zelfs in het weekend tijdens z’n vakantie en hoe blij ik ben dat ik geluisterd heb en toch m’n lieve Sky in de verzekering heb laten opnemen, beste beslissing die ik nemen kon. En hoe fijn dat zelfs op zondag er contact met de verzekeraar is geweest en afspraken worden nagekomen. EFO neemt echt z’n verantwoordelijkheid en als dit geen persoonlijke service is, dan weet ik het niet meer, Ron wist me precies te vertellen wie m’n paard is en hoe hij de middag bij ons op stal heeft ervaren. Voor alles mensen die hun paarden juweeltje nog niet verzekerd hebben, alsjeblieft neem contact op met EFO en voor een hele redelijke premie is je paard uitstekend verzekerd. Groetjes en super bedankt, Maaik en Sky
Wat een enorm nare situatie met Sky, en wat een opluchting dat het kon worden opgelost. En ontzettend fijn dat je dit bericht hier achterlaat. Eerlijk gezegd maakt dit onze dag — en die van Ron ook. Ron doet dit niet omdat het moet, hij doet het omdat hij zo is :-). Dit soort momenten, waar het écht telt, laten zien waarom een onderlinge verzekeraar als EFO bestaat. Niet voor de mooie woorden, maar ook als het er om gaat. Wij wensen Sky veel sterkte met het herstel. EFO Paardenverzekering
Al jarenlang zijn we aangesloten bij de EFO. Snelle afhandeling en korte lijnen maakt het prettig werken. Wij als manege hebben een collectief voor onze paarden waardoor wij rustig kunnen slapen. Het aan en afmelden van nieuwe paarden of bij verkoop verloopt soepel en is erg prettig. En pas zijn we verrast met een dekjes voor onze manegepaarden. Zo dragen we bij aan de zichtbaarheid van EFO en brengt het gesprek met onze manegeruiters tot stand dat we ook op deze manier goed voor onze paarden zorgen.
Wat een mooie en uitgebreide review, dank daarvoor! Fijn om te horen dat jullie al jarenlang tevreden zijn over de samenwerking en dat juist de snelle afhandeling en korte lijnen voor jullie als manege goed werken. Daar zetten we ons iedere dag voor in, dus het is prettig om te lezen dat dit ook zo wordt ervaren. Ook mooi dat het collectief bijdraagt aan rust en overzicht voor jullie manage. En natuurlijk leuk dat de dekjes zo goed ontvangen zijn én bijdragen aan het gesprek met jullie ruiters. Bedankt voor het vertrouwen en de prettige samenwerking – we kijken uit naar nog veel mooie jaren samen!
Je weet pas wat je aan een verzekering hebt, als je “schade” hebt en een beroep doet op je verzekering. Ik heb de contacten als snel, betrokken en transparant ervaren. Vergoeding werd snel toegekend en uitbetaald.
Dank voor deze mooie woorden! U slaat de spijker op z’n kop: pas bij schade ervaart u echt wat een verzekering waard is. Fijn om te horen dat u het contact als snel, betrokken en transparant heeft ervaren en dat de vergoeding vlot is toegekend en uitbetaald. Bedankt voor het vertrouwen!
Korte lijnen en goede duidelijke informatie.
Dank voor uw review! Fijn om te horen dat u onze korte lijnen en duidelijke communicatie waardeert. Daar doen we het voor. Bedankt voor het vertrouwen!
Ron als contactpersoon is gelijk gezellig en goed bereikbaar. Helaas gebeurt ellende altijd in het weekend. Maar direct reactie en een plan van actie. Na indienen van facturen en behandelplan binnen 2 dagen alweer geld op de rekening terug. En er wordt super snel, vriendelijk en meedenkend gereageerd op vragen. Zowel per mail als per telefoon. Voor iedereen die twijfelt, ik zeg doen! Je hebt het liever niet nodig, maar als je ze dan toch nodig hebt is dit wel echt hoe je geholpen wilt worden. Zo min mogelijk zorgen en een gerust gevoel.
Graag geef ik u en Efo een compliment voor de snelle, zeer nette en adequate afhandeling van de ziektekosten van ons paard. Echt top en hartelijk dank!
Ik moet voor iedere invoering ziektekosten alle nummers en mijn eigen adres e.d. opzoeken en invullen. Het lijkt alsof je een eigen site kunt aanmaken met emailadres ed. Maar die kan ik niet vinden. Ook het inzicht in mijn eigen verzekering vind ik onhandig. In deze tijd zouden dit soort dingen toch veel makkelijker geregeld moeten kunnen worden.. ik zie ook niet welke facturen ik wel en niet heb ingediend of waarvan wel of niet een attest ontvangen is via de dierenarts.
Op dit moment is het inderdaad zo dat niet alle functionaliteiten beschikbaar zijn. We zijn achter de schermen druk bezig met het opnieuw inrichten van de MIJNEFO-omgeving, zodat het indienen van declaraties en het inzicht in je verzekering, facturen en attesten straks weer overzichtelijk, snel en gebruiksvriendelijk verloopt. Tijdens dit overgangsproces is dat helaas tijdelijk minder praktisch dan we zouden willen. Dank voor je geduld en je feedback.
Fijne afwikkeling van zaken.
Helaas heb ik tot 2x toe afscheid moeten nemen van een merrie. Zeker niet zoals je je had voorgesteld. Maar bij EFO de betrokkenheid, het medeleven en snelle en correcte afhandeling is door mij erg gewaardeerd. Ze nemen je de administratieve kant uit handen waardoor jezelf alleen maar met de verwerking bezig hoeft te zijn. Vandaar dat ik het een ieder kan aanbevelen om een verzekering voor je dier bij EFO af te sluiten. Nogmaals dank. Groet Wilhelmien Siemes
Mijn paard had een vervelende beenwond opgelopen en moest meerdere behandelingen ondergaan. Gelukkig had ik een verzekering bij EFO die me zeer goed hebben geholpen.
Nog geen 7 weken was mijn nieuwe merrie van 2 jaar verzekerd toen ze plots met een bebloed been uit de stal kwam! Een wond en gebroken griffelbeen deden ons direct naar Utrecht doorgaan. Waar wij super professioneel geholpen zijn. Wat een pech en hoge kosten! Gelukkig vergoede EFO de kosten nadat ik netjes alle briefen. beeldmateriaal van de kliniek en de facturen had doorgestuurd. Er rest ons alleen een controle echo en alles gaat weer goed komen! Ik ben blij dat ik toch na twijfelen gekozen heb voor EFO.
Een paard dat van het een op andere moment niet meer zijn eten weg kan slikken maar weer eruit gooit is niet goed. Dat was wel duidelijk! Een lang verhaal kort: een deel van een kies afgebroken waarbij een deel van zijn wortel blootlag. Bij de foto’s kwam ook nog naar voren dat de wortel van deze kies niet in orde was, waardoor de specialist aangaf dat de kies verwijderd moest worden. Poeh daar zat ik niet op te wachten…. Gelukkig heb ik mijn paard goed verzekerd bij EFO. Daar heb ik telefonisch contact mee gehad i.v.m. de doorverwijzing naar de kliniek voor een kiesextractie. Uiteindelijk is de kies verwijderd en eet mijn paard gelukkig weer als een “bootwerker”! De behandelformulieren en dierenartsnota’s heb ik vervolgens vrijdags via de website ingediend, waarop ik de dinsdag erop al een volledig overzicht van de te ontvangen declaratiekosten via de mail had ontvangen vanuit de EFO. Echt top!
Bij EFO staat het welzijn van mijn paard voorop, Ze proberen met je mee te denken en te komen met een passende oplossing voor jou en je paard.
Heel warm en met hart voor het paard, zo heb ik Efo leren kennen, nu mijn paard al een tijd met een wond aan zijn hoef staat die niet weg wil. Ze willen echt graag dat het paard de kans krijgt om beter te worden en denken mee met wat er kan, dat vind ik heel fijn. Ik voel me gesteund als eigenaar, en dat verrastte mij ook want je hoort vaak verhalen over kille verzekeraars die alleen maar aan geld denken het tegendeel ervaar ik momenteel met Efo, ik zou paardeneigenaren daarom deze verzekeraar zeker aanraden.
Pech wilt niemand. Een vangnet wilt iedereen. EFO is oprecht een verzekering waarmee je goed kunt schakelen. Persoonlijk raad ik iedereen om een zorgverzekering, zeker in deze dure tijden, af te sluiten. Het fenomeen “owh ik doe wel een spaarpotje voor het geval dat” is onverstandig en anno 2025. Wat als dat spaarpotje op dát moment dat je het nodig hebt voor je paard niet toereikend is? Wat dan?! Gelukkig is EFO er voor mijn paard en ook voor mij.
Altijd super snel geholpen, klantvriendelijk en goede service. Ik zou deze verzekering bij iedereen aanbevelen!
snelle uitbetaling! snelle cominucatie! al jaren erg tevreden
Great profesionals and understanding of the circumstances, always open to support you.
Nadat paard geblesseerd is geraakt en naar kliniek moest gelijk contact op genomen met EFO. Telefonisch overleg met vriendelijke medewerkers snel overleg kunnen plegen. Later via mail de rekeningen naar EFO gestuurd waarop wederom snelle reactie en uitbetaling volgde.
Ik was 16 jaar klant bij EFO. 2 maanden geleden helaas afscheid moest nemen van mijn grote bruine vriend. Al die jaren nooit problemen gehad werd ik altijd netjes behandeld. Nu ben ik weer terug bij EFO dank aan Ron Esteje. Ik heb weer een nieuwe paard. Ik moest alleen een belletje geven , hij wist meteen (nog steeds) wie ik ben. Fantastische man met een mooi karakter. Bij hem voel je een mens en ben je geen nummer. Door zijn inzet heb ik vandaag weer een nieuwe verzekering kunnen afsluiten. Ron je bent een topper.......
Ik heb mijn paard de afgelopen 12 jaar bij EFO in de verzekering gehad. Positieve ervaringen met vriendelijke medewerkers die altijd meedenken en begripvol zijn. Declareren werkt makkelijk en snel.
Sinds een aantal jaren hebben wij ons paard verzekerd bij EFO voor ziekte en overlijden. Enkele weken geleden gebeurde tot ons groot verdriet datgene waar wij ons paard voor verzekerd hadden en waarvoor je hoopt je verzekering nooit nodig te hebben: hij krijgt ernstige koliek. Een spoedoperatie volgt, maar helaas overlijdt hij na drie weken alsnog aan de complicaties. Op de avond van de koliek (een zondagavond, eerste Pinksterdag) meteen gebeld met EFO. De inspecteur was ontzettend meelevend en behulpzaam en gaf mij meteen de informatie waar ik op dat moment behoefte aan had. Tijdens het hele proces daarna is het contact met EFO heel fijn verlopen, de inspecteur vroeg regelmatig hoe het ging en kwam zelfs in de kliniek langs om te kijken hoe het met ons paard (en met ons) ging. Na het overlijden volgde er een snelle en correcte financiële afhandeling. EFO is een hele fijne, betrokken en persoonlijke organisatie, heel fijn dat dit soort bedrijven nog steeds blijken te bestaan! We hopen in de nabije toekomst weer een lief maatje voor onze dochter in ons gezin op te kunnen nemen. En als dat zo is, komen wij graag weer bij EFO terug voor een passende verzekering.
Dankzij alle inzet van de medische specialisten en EFO hebben wij ons volledig kunnen focussen op het herstel van ons paard. IK wil EFO in het bijzonder bedanken voor de fijne begeleiding en het vriendelijke contact, dat heeft ons goed gedaan!
Mijn paardje had 22-5 koliek , bleek een slag in de dikke darm te hebben, ze werd met spoed geholpen en op zo een moment komt er echt veel op je af .. Op de kliniek werd ik geadviseerd met de verzekering contact te nemen en gelukkig stelde de medewerker van EFO me meteen gerust .. Enkele dagen later werd er contact gezocht door de medewerkers van EFO om te vragen hoe het met me paardje ging , waarop ik gelukkig kon mededelen dat een geweldig team wonderen heeft verricht en me beesje er gelukkig goed door gekomen is .. De verdere afhandeling met betrekking tot de verzekering was makkelijk en correct conform de afgelopen polis Vooral t vriendelijke contact en betrokkenheid op dat moment is echt hart onder de riem
Turfschip 11
8447DM Heerenveen
De Paardenverzekeraar van Nederland zonder winstoogmerk.
• Iedereen mag een review schrijven zolang er voldaan wordt aan de gebruikersvoorwaarden.
• Kiyoh & Klantenvertellen zijn onafhankelijke platformen en erkend Google reviewpartner. Of een review nu lovend is of juist kritisch – iedere stem telt.
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan.
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd.
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.