
Ben steeds erg vriendelijk te woord gestaan en goed geholpen.
Beste Jenny, Fijn dat alles goed is verlopen. Bedankt voor de reactie en het prachtige cijfer! Met vriendelijke groet, Ive Freo Klantenservice
Great customer service, and so far a great company.
Dear Thomas, Thank you for your kind words. We always strive for a great customer experience. It's truly wonderful to hear that your first experience with Freo has been a positive one! Kind regards, Ive Freo Customer Service
Goed geregeld
Beste Karin, Een tien! Daar zijn we ontzettend blij mee, bedankt! Met vriendelijke groet, Fleur Freo Klantenservice
Als je belt wordt je goed geholpen
Beste Bernd, Dank u wel voor deze mooie score! Met vriendelijke groet, Fleur Freo Klantenservice
Aanvraag ging goed maar ,dat vind ik, soms had ik het idee dat er teveel mensen betrokken waren want er werd een paar keer gebeld over hetzelfde bijvoorbeeld over bankafschriften die ik wel had gestuurd. Maar verder geen klachten.
Beste Ria, Bedankt voor uw waardevolle feedback en fijn om te horen dat de rest goed is verlopen. Met vriendelijke groet, Geert Freo Klantenservice
Snel duidelijk wat je kunt lenen Geld is snel overgemaakt na goedkeuring De Mijn Freo omgeving is overzichtelijk en duidelijk Extra aflossen is zeer eenvoudig via IDEAL
Beste Kim, Het is prettig om te lezen dat uw aanvraag voorspoedig is verlopen. Ook uw complimenten met betrekking tot de Mijn Freo omgeving nemen wij met veel dank in ontvangst! Met vriendelijke groet, Fleur Freo Klantenservice
hetzelfde als voorheen ik ben tevreden
Beste Leendert, Als u dat bent, zijn wij dat ook! Bedankt! Met vriendelijke groet, Fleur Freo Klantenservice
Foto’s van documenten bleken niet scherp genoeg; klopt echt niet!!!
Beste H, We merken dat er bij het aanleveren van foto's inderdaad vaker een uitdaging ligt omtrent de leesbaarheid van documenten. Om deze reden vragen we zo veel mogelijk directe bestanden, of ingescande documenten op. Bedankt voor uw feedback! Met vriendelijke groet, Fleur Freo Klantenservice
Aanvraag was makkelijk en is supersnel afgehandeld. Binnen een week na aanvraag stond het geld op mijn rekening
Beste Jurgen, Het is erg prettig om te lezen dat uw ervaring met Freo zo positief was. Dank u wel! Met vriendelijke groet, Fleur Freo Klantenservice
Het aanvragen werkt allemaal duidelijk en simpel. Ik ben tevreden
Beste Jan, Hartelijk bedankt voor het delen van uw ervaring en het daarbij horende hoge cijfer! Met vriendelijke groet, Fleur Freo Klantenservice
Op zich goed, snel en vriendelijk contact gehad, maar toch met stomheid geslagen omdat onze aanvraag is afgekeurd. Niet omdat we het niet zouden kunnen betalen, we voldoen namelijk qua inkomen aan de regels, maar we mogen niet lenen, omdat uit de BKR naar voren komt dat we nog nooit eerder een lening hebben gehad. Lijkt mij juist goed nieuws, maar kennelijk mag je pas een (hogere) lening aangaan als je een ervaren lener bent. Een lagere lening (zelfs niet eens de helft) is ook geen mogelijkheid en wanneer het dan wel zou kan, is ook geen enkele uitspraak over te doen. Blijft mega vaag en over een jaar kunnen we het weer proberen. Voelt wel beetje zuur als er helemaal niets is gezegd over deze gekke regels, terwijl je de hele tijd het gevoel wordt gegeven dat het allemaal goed komt.
Beste Eva, Een aanvraag kan om verschillende redenen afgewezen worden. Uit uw review begrijp ik dat de reden daartoe, niet helemaal duidelijk is voor u. Mocht u hierover meer toelichting willen, neem gerust nog eens contact op! Daarnaast wil ik u danken voor uw complimenten over het contact dat u heeft gehad met onze medewerkers. Met vriendelijke groet, Fleur Freo Klantenservice
Intakegesprek was helder. Het vullen van het aanvraagformulier verliep niet vlekkeloos. Dit kwam hoofdzakelijk dat wij de documenten niet goed hadden opgeslagen. Persoonlijk zou ik het plezierig vinden als je bij vragen/opmerkingen contact krijgt met de acceptant. Nu verliep dat contact via het callcenter. Gaf wat spraakverwarring
Beste Hans, Dank u wel voor uw feedback, het delen van uw ervaring en het mooie cijfer! Met vriendelijke groet, Fleur Freo Klantenservice
Tevreden over de lening. Snel snel en makkelijk de gegevens kunnen aanleveren.
Beste Jordie, Wat fijn om te horen dat alles soepel verlopen is en bedankt voor de daarbij passende score, wauw! Met vriendelijke groet, Geert Freo Klantenservice
Correct, snel en medewerkers vriendelijk en kennis van zaken.
Beste Diana, Hartelijk dank voor dit mooie punt! Met vriendelijke groet, Geert Freo Klantenservice
Supersnel geregeld allemaal.
Beste Eddie, Bedankt voor deze perfecte score! Met vriendelijke groet, Geert Freo Klantenservice
Op verschillende sites een aanvraag gedaan met mijn gegeven. Op vergelijksites kwam overal frei als een van de best passende naar voren. Aanvraag gedaan gegevens ingevuld geen probleem tot ik bij de BKR aankwam. Omdat ik nog NOOIT een lening heb gehad krijg ik het niet omdat er geen schatting gemaakt kan worden of ik het wel kan betalen. Dus met andere woorden leer je kinderen zoveel mogelijk te laten lenen, want als je nooit iets hebt geleend zul je ook nooit iets kunnen lenen.
Beste Adriana, Bij Freo zijn er verschillende redenen waarom een aanvraag afgewezen kan worden. Één ding is zeker, verantwoord lenen staat voorop. Het kan hierdoor voorkomen dat wij het niet verstandig vinden om een krediet te verstrekken. Mocht u hierover meer informatie wensen, bel telefoonnummer 088-321 00 03. Met vriendelijke groet, Fleur Freo Klantenservice
Om de duurder uitvallende verbouwing van mijn nieuw aangekochte woning te kunnen financieren wilde ik een lening aanvragen bij Freo. De verbouwing is nog in volle gang, dus de eindafrekening is nog niet binnen. Maar omdat ik op de klantenvertellen-site had gelezen dat een aanvraag voor een lening soms lang kan duren, heb ik vandaag de aanvraag voor een offerte via de Freo-site ingediend. Ik zou binnen één dag gebeld worden. En inderdaad; net na 18:00 belt een jongedame van Freo. Ik ben boodschappen aan het doen, maar vind een stoel in de winkel en kan dus rustig het gesprek voeren. Eerst de standaard vragen (naam, geboortedatum) en daarna vragen die ik al heb beantwoord bij het invullen van de aanvraag; waarvoor is de lening bedoeld?, bruto woonlasten?, samenwonen?, kinderen? etc. Alle antwoorden hetzelfde als ingevuld bij de aanvraag. Toen kwam de vraag: heeft u nog andere lasten? Ja, zo´n 200 euro per maand voor een recreatiewoning waar ik nu in woon. "Oh, dan moet ik even overleggen, momentje geduld a.u.b." Na ongeveer 30 seconden komt de dame bij mij terug en zegt: "Sorry meneer, wij kunnen u geen lening aanbieden." Pardon! Wat zegt u ... "Nee, meneer, dit zijn onze voorwaarden, wij kunnen u geen lening aanbieden. U kunt op Independer kijken naar een andere aanbieder. Toch nog een fijne avond, goedenavond" Einde gesprek! We waren nog niet eens bij de vraag aangekomen over mijn vast dienstverband en mijn stevige netto inkomen per maand. Ik zat daar in die supermarkt en was met stomheid geslagen. Hoe kan dit? Welk bedrijf is zo dom om een business case van minimaal 10.000 euro op deze manier te verspelen? Waar halen ze de checklist vandaan die bij het woord "recreatiewoning" alle rode bellen laat rinkelen? Los van het feit dat ik me totaal niet gehoord voelde. Als je een huis koopt, volkomen gedateerd en nagenoeg onbewoonbaar, dit laat opknappen en verduurzamen en dan tijdelijk in een recreatiewoning verblijft én daarop afgewezen wordt; SCHANDALIG!
Beste Peter, Wat een vervelende ervaring om te lezen! Bij het doen van een aanvraag zijn er bepaalde voorwaarden waaraan voldaan moet worden, wil deze doorgezet worden voor de beoordeling. Daarbij gelden ook voorwaarden met betrekking tot de woonsituatie. Ongeacht of aan deze voorwaarden voldaan wordt of niet, is het allerminst de bedoeling u het gevoel te geven dat u niet gehoord wordt. Mocht u dit prettig vinden, dan kom ik graag met u in contact om het een en ander toe te lichten. Neem hiervoor telefonisch contact met ons op, op telefoonnummer 088-321 00 03. Met vriendelijke groet, Fleur Freo Klantenservice
After being a client for many years, having had 3 loans from them without issue. I requested a new loan to consolidate the loan at the bank with the existing Freo Loan. The total amount would be 3500,- euro, which is under the minimum so I had to request 5000,-. The young lady that reviewed my request asked me a few questions regarding my plans, and I got declined as I could not account for the remaining 1500,- (which I do not need and was requested because it was the minimum). Thank you for nothing.
Dear Kevin, The minimum amount for a loan at Freo is 5000,-. If someone asks more than necessary we are obligated to ask what the purpose of this loan is. If the purpose does not match our policy, then there is a possibility the application gets rejected. I hope I have informed you sufficiently. Yours sincerely, Geert Freo customer service
Aanvraag leningofferte afgewezen. Gebeld over hoe en waarom. Antwoord: u bent alleenstaand en inwonend
Beste Rick, Bedankt voor uw reactie op klantenvertellen. Indien u de klacht wil bespreken kunt u contact opnemen met onze klantenservice. Met vriendelijke groet, Geert Freo Klantenservice
aanvraag zou binnen 8 a 9 werkdagen bekend zijn. na 3 dagen werden de documenten pas bekeken. daarna werden er extra documenten opgevraagd. na 4 dagen werden er op nieuw extra documenten opgevraagd. in plaats van 1 maand bankafschriften werden dat er 3,5 maand. alles bij elkaar heeft het 15 werkdagen geduurd voor akkoord kwm. dat is bijna 2x zo lang.
Beste Rene, Het klopt dat de doorlooptijd bij Freo momenteel veel langer is dan gewenst. We werken er hard aan om dit op te lossen. Onze excuses voor het ontstane ongemak! Het is erg prettig om ondanks dat, toch een voldoende te mogen ontvangen. Dank u wel! Met vriendelijke groet, Fleur Freo Klantenservice
Een aanvraag gedaan voor een PL. Intake was allemaal geen probleem. Stukken aanleveren was zeer eenvoudig. Maar steeds weer telefoontjes daar stukken niet goed waren. Opnieuw aanleveren. Gedaan, gevraagd of het goed was. Ja, prima. 5 dagen later we gebeld toch niet goed. Opnieuw aanleveren. Dat 5 keer in totaal. Bij de laatste keer toch nog aanvullende vragen over uw bouwdepot. Ik: ik heb geen bouw depot. Kunt u dat aantonen? Nee, want ik heb het niet. Wilt u dan uw hypotheek offerte insturen? Waar heeft u die voor nodig? Om uw woonlasten te bekijken. Maar mevrouw, u heeft alles van mijn woonlasten. Toch wil ik de hypotheek offerte om te zien of u toch geen bouw depot heeft. Pffff. Ik: weet u wat? Laat mijn aanvraag maar zitten. Freo vertrouwt mij blijkbaar niet. Ik vertrouw Freo inmiddels niet meer. Freo heeft inmiddels met info over mij dan de belastingdienst. Maar ik moet aantonen dat ik iets niet heb. Ik snap dat Freo moet toetsen, maar dit gaat te ver. In de hypotheek offerte staat inderdaad een bouw depot, maar het huis is al lang klaar en het depot al ruim een jaar leeg. Dat kun je niet toetsen met het opvragen van een hypotheek offerte van 3 jaar geleden. Ik heb aangeboden om een scherm afdruk te sturen van de hypotheek waar bij te zien is dat het bouw depot is opgeheven. Was niet voldoende. Al met al heeft Freo mij 2 weken aan het lijntje gehouden.
Beste Remco, Als ik uw ervaring lees, kan ik me voorstellen dat dit de nodige verwarring oproept! Er zijn verschillende redenen waarvoor wij bepaalde vragen stellen, of documenten opvragen. Mocht u er behoefte aan hebben, dan geef ik u graag telefonisch toelichting welke specifiek betrekking heeft op uw aanvraag. Met vriendelijke groet, Fleur Freo Klantenservice
Het geven van een offerte gaat snel maar daarna hoor je bijna een week niets. Uiteindelijk heb ik besloten ergens anders een lening af te nemen.
Beste, Het klopt dat na het versturen van de offerte en het retour ontvangen van de documenten, het een tijdje stil blijft. In die tussentijd zijn wij bezig met het beoordelen van de aanvraag, vandaar. Ik wil u toch bedanken voor het delen van uw ervaring met Freo! Met vriendelijke groet, Fleur Freo Klantenservice
De lening aanvragen gaat gemakkelijk met de aanwijzingen op het platvorm en persoonlijk telefonisch contact. Het personeel is deskundig en vriendelijk.
Beste Mary, Wat een mooi score en complimenten! Hartelijk dank voor het delen van uw ervaring. Met vriendelijke groet, Fleur Freo Klantenservice
Telefonisch contact met medewerksters ver onder de maat, geen kennis van zaken. (Moet ik even navragen) Voor de derde maal gegevens niet compleet, dit nadat mij ruim een week geleden duidelijk werd gemaakt dat het in orde was. Bij het laatste contact zou ik toch weer over een andere periode bankafschriften moeten aanleveren terwijl mij de vorige keer verzekerd was dat dit niet nodig was. Tevens gaat er via mijn rekening 100 euro per maand naar een incassoburo. Dit doe ik voor mijn zoon, J. Van de Water, hij betaald mij dat maandelijks contant terug. Nu zou ik moeten bewijzen dat mijn zoon een betalingsregeling heeft en niet ik, dit kunnen jullie zelf nakijken. Na jaren geleden een doorlopend krediet voor het dubbele bedrag te hebben gehad valt mij dit zwaar tegen.
Beste Chris, Met de tijd zijn we bij Freo strenger aan de poort geworden, om zeker te zijn van de betaalbaarheid van de lening. Om u goed van dienst te kunnen zijn, kan het inderdaad voorkomen dat er zaken vaker nagevraagd moeten worden. Het is erg jammer om te lezen dat dit samen voor een vervelende ervaring met Freo heeft gezorgd! Met vriendelijke groet, Fleur Freo Klantenservice
Deskundig en duidelijk geholpen door de medewerkster van Freo, veilig gevoel van geld lenen ten opzichte van andere geld verstrekkers.. Echte aanrader voor iedereen..
Beste Peter, Wat een mooie score en mooie complimenten! Met veel plezier deel ik deze met de medewerkster die u gesproken heeft. Dank u wel voor het invullen van deze beoordeling. Met vriendelijke groet, Fleur Freo Klantenservice
Fellenoord 17
5612 AA Eindhoven
Freo is specialist in online lenen. Bij ons leent u tegen scherpe tarieven. Dit gebeurt op een eerlijke, zorgvuldige en verantwoorde manier. Met onze persoonlijke service en duidelijke voorwaarden weet u precies waar u aan toe bent.
• Iedereen mag een review schrijven zolang er voldaan wordt aan de gebruikersvoorwaarden.
• Kiyoh & Klantenvertellen zijn onafhankelijke platformen en erkend Google reviewpartner. Of een review nu lovend is of juist kritisch – iedere stem telt.
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan.
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd.
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.