
Het online proces verloopt vrij eenvoudig. De vereiste documenten zij vrij eenvoudig verkrijgbaar, waardoor je snel en eenvoudig de lening af kunt sluiten. Geen uren dus om te krijgen waar je om vraagt, geen afspraak nodig waarvoor je ruimte moet inplannen maar op het moment dat jou uitkomt kun je de documentatie in orde maken. Alleen jammer dat je niet kunt vragen om een uitbetaling op een bepaalde datum (in de nabije toekomst), waardoor je de lening krijgt op het moment dat Freo deze heeft goedgekeurd, en je niet weet hoe snel dit gaat, waardoor je dus eerder rente en aflossing gaat betalen dan dat je het geld nodig hebt.
Beste Niek, bedankt voor het delen van uw ervaring. Goed om te lezen dat het aanvraag proces goed is verlopen! Voor wat betreft het kiezen van een datum voor de uitbetaling hebben we te maken met de geldigheid van de beoordeelde documentatie. Vandaar dat we op dit moment een aanvraag direct uitbetalen op het moment dat een beoordeling akkoord is bevonden. Wellicht kunnen we hier in de toekomst iets in aanpassen waardoor dit wel mogelijk gaat worden. Dank voor uw feedback! Met vriendelijke groet, Simone Freo Klantenservice
Duidelijke richtlijnen en keurige ondersteuning. Proces verliep feilloos.
Beste Dennis, bedankt voor deze mooie beoordeling! Erg fijn om te lezen dat u zo tevreden bent. Met vriendelijke groet, Simone Freo Klantenservice
In het verleden al klant geweest, destijds duurde aanvraag 3 weken. Dat wist ik dus vooraf door mijn eerdere ervaring en hield ik rekening mee. Eerste contact is snel gelegd. Er wordt een omgeving open gezet en flink wat afschriften en loonstroken opgevraagd. Daarna begint het wachten, en de vragen over inhoudelijke betalingen op je afschriften. Gebeld door een acceptant , deze stelt behoorlijk wat vragen. Uiteindelijk was de vraag waar mijn derde maand afschrift was. Deze had ik wel upgeload. Maar bleek nergens te vinden? Dat had ik vast verkeerd gedaan gaf de jonge man mij aan. De toon vond ik best brutaal. Ik heb uiteindelijk mijn aanvraag ingetrokken, wat ook nog een behoorlijk gedoe bleek( 3 keer bellen) . Wat lastig is, is dat bij de klantenservice alleen hele jonge mensen werken die wat kwaliteit missen, ze zijn wel enorm vriendelijk, maar inhoudelijk weinig kennis. De rente is laag, maar mijn ervaring met mijn huidige krediet maatschappij is meer snelheid, direct professioneel en bekwaam personeel aan de telefoon en de rente scheelt maar 8 euro per maand. Ik betaal liever iets meer zodat ik op deze manier direct een professional aan de telefoon krijg. Als je snel geld nodig hebt zou ik Freo afraden, als je weken de tijd hebt en het niet erg vind om nieuwe stukken aan te leveren is Freo prima partij.
Beste Denisse, Allereerst wil ik u bedanken voor het schrijven van deze review en uw feedback. Op deze manier blijven we ons bewust van verbeterpunten in ons aanvraagproces, en hoe u dit als klant ervaart. Echter blijft het vervelend om te lezen dat u het gevoel heeft dat u onprofessioneel te woord bent gestaan en de snelheid van de aanvraag ook niet naar wens is geweest. Goed om te zien dat u elders een passende oplossing heeft gevonden en deze beoordeling nemen we in ieder geval mee onze verbeterprocessen! Met vriendelijke groet, Fleur Freo Klantenservice
Zeer klant vriendelijk en een hele goede service
Beste Anton, Bedankt voor uw hoge cijfer en de mooie complimenten! Met vriendelijke groet, Fleur Freo Klantenservice
erg snel en makkelijk, alles online
Beste Oth, Top, bedankt! Met vriendelijke groet, Fleur Freo Klantenservice
Ik zag er erg tegenop, al die regels en procedures. Gelukkig was het goed te doen door de digitale procedures.
Beste Hans, Fijn om te lezen dat het aanvraagproces goed te doen was voor u! Bedankt voor de mooie beoordeling. Met vriendelijke groet, Fleur Freo Klantenservice
Top klanten service ik ben er blij mee
Beste Mussie, Als u blij bent, zijn wij dat ook. Bedankt! Met vriendelijke groet, Fleur Freo Klantenservice
Onduidelijke communicatie vooral doordat de contacten via klantbeheerders loopt en niet met de echte kredietbeoordelaars kunnen overleggen wat ze nu precies nodig hadden. Daardoor ontstond vertraging. Vaak bellen (14 keer) gegevens weer aanleveren, sorry, we hebben het verkeer vakje opengezet, sorry, ons systeem heeft straat en huisnummer verwisseld, wilt u de opnieuw de aanvraag indienen?
Beste Ruud, Onze kredietbeoordelaars zijn zelf niet telefonisch bereikbaar omdat dit erg afleidend zou werken in een werkproces waar zij de volledige concentratie op het beoordelen van aanvragen moeten hebben. Daarnaast werkt in de huidige corona situatie het merendeel van onze werknemers thuis, hierdoor kan de communicatie tussen afdelingen soms wat minder soepel verlopen dan anders. Desalniettemin, onze welgemeende excuses voor de vertraging in het aanvraagproces! Mocht u nog meer uitleg willen dan kunt u ons altijd telefonisch bereiken voor meer informatie. Met vriendelijke groet, Ive Freo Klantenservice
Dit is onze tweede ervaring met Freo en beide keren was/is het top!
Beste Goran, Het is erg prettig om te zien dat we ook een tweede keer aan uw verwachting hebben kunnen voldoen. Bedankt voor het delen van uw ervaring(en)! Met vriendelijke groet, Fleur Freo Klantenservice
Snelle aanvraag en doorloop procedure Binnen een tot twee werkdagen geregeld
Beste Rob, Goed om te lezen dat we uw aanvraag zo snel en naar wens hebben behandeld! Met vriendelijke groet, Fleur Freo Klantenservice
Freo weekt super snel en hun klantenservice is geduldig! Top! Dank je Freo!
Beste Jasper, Bedankt voor het mooie compliment en voor het achterlaten van uw reactie. Met vriendelijke groet, Ive Freo Klantenservice
Quick, professional and completely digital. Others could take this way of operating as example!
Dear Rafal, We really appreciate that you' ve taken the time to write this review, and offcourse we are thankful for your appreciation! Best regards, Ive Freo Customer Service
Een erg snelle prettige en vriendelijke samenwerking.
Beste Giovina, Bedankt voor dit mooie cijfer en de positieve beoordeling! Met vriendelijke groet, Fleur Freo Klantenservice
Ik heb al eerder twee leningen afgesloten bij Freo en dat was met volle tevredenheid verlopen. Vanwege de goede ervaring met Freo dan nog eens een derde keer klant worden. Echter was de hele aanloop naar het verkrijgen van de lening veel te lang en omslachtig. Ondank volledige inzage in drie van onze bankrekeningen, salarisstroken (3 stuks), hypotheek offerte en ook nog eens de hypotheekbevestiging, werd mij dit keer te veel vragen gesteld om alle compliance tick boxes aan te vinken. Ik snap dat er striktere regels nu zijn in het bankwezen, maar gezond verstand en inschatting van ons dossier was echt ver te zoeken. Ik ben zeer teleurgesteld hier over! Ik twijfel of ik later nog klant ben/blijf.
Beste Chan, Vervelend om te horen dat uw aanvraag niet is verlopen zoals u van ons gewend was in eerdere contactmomenten. Het kan natuurlijk altijd zo zijn dat er in de tussentijd gegevens zijn veranderd/verouderd, waardoor het opvragen van extra documenten een must is. Vanwege de privacy kunnen we daar nu niet op inspelen, dus mocht u er nog vragen over hebben, bel ons gerust op en hopelijk komen we er samen uit! Met vriendelijk groet, Ferdi Freo Klantenservice
Donderdag avond gebeld voor informatie. Vrijdag de gevraagde formulieren digitaal verstuurd. Maandag ochtend bericht van acceptatie en dat de gevraagde lening was overgeboekt naar de opgegeven bankrekening. Maandag middag 16:30 lening bijgeschreven op bankrekening.
Beste Rupert, Goed om te horen dat alles zo soepel verlopen is. Bedankt voor uw reactie en de mooie beoordeling! Met vriendelijke groet, Ive Freo Klantenservice
Goed en snel geholpen
Beste Gerard, Bedankt voor het mooie cijfer! Met vriendelijke groet, Ive Freo Klantenservice
Er wordt met je meegedacht , vriendelijk en geduldig en snelle afhandeling als je papieren in orde zijn.
Beste Erna, Het is erg prettig om een ervaring als die van u terug te lezen! Bedankt voor het delen hiervan. Met vriendelijke groet, Fleur Freo Klantenservice
Snel geregeld, scherpe rente. Lening mogelijk zonder directe bestemming geld.
Beste Dennis, Bedankt voor deze hoge beoordeling! Het geleende geld gaat vanuit ons inderdaad niet direct naar de bestemming. Het is echter wel zo dat er voor de lening een bestemming bekend moet zijn alvorens wij een aanvraag goedkeuren. Ik wist niet zeker welke van de twee u bedoelde dus bij deze voor de zekerheid een reactie op beiden. Nogmaals bedankt! Met vriendelijke groet, Fleur Freo Klantenservice
ik ben op een hele goede manier geholpen
Beste Giel, bedankt voor deze beoordeling met een uitmuntende score! Met vriendelijke groet, Simone Freo Klantenservice
Recent lening aangevraagd voor een grote uitgave. In eerste instantie moest ik aantal documenten uploaden, Daarin waren wat vragen over loonstrook en 13e maand. Dus verzoek een extra loonstrook uplaoden. Dat heb ik gedaan via de mail, misschien niet slim maar ik had niet helemaal door dat dit via eigen omgeving opnieuw kon. Dus ik belde omdat ik maar niets hoorde. Blijkt dat stukken die ik per mail had gestuurd nergens waren terug te vinden. IK dus weer stukken uplaoden, nu weer een vraag over mijn uitgave op mijn afschriften. Als dit nu redelijke vragen waren doordat ik iets heel vreemds had gedaan, ok. Maar nee, dit ging gewoon om een uitgave. Volgens mij gaat dat beetje tegen de AVG wet in om zo veel te vragen. Ik heb aanvraag ingetrokken en elders ondergebracht waar ze gewoon je huur en vaste lasten willen zien in combinatie met je loon. Wat volgens mij voldoende is voor je aanvraag. Wat ik prive met mijn geld doe gaat een bank echt niets aan. Ik wist ook niet dat Freo dochtermaatschappij is van de Rabobank. Die niet helemaal van onbesproken gedrag is zeg maar. Rente is laag, maar de informatie die men bij Freo wil is echt overbodig. Slordige omgang met documenten ook.
Beste Harry, Het is erg jammer om te lezen dat u deze ervaring heeft met Freo. U zegt het zelf al, we hebben een lage rente. Hier staat tegenover dat we ook onze risico's zo laag mogelijk houden. Dat kan ervoor zorgen dat we extra vragen stellen over uw financiële situatie. We vormen graag een zo compleet mogelijk beeld alvorens we een lening wel of niet verstrekken. Het is in ieder geval goed te lezen dat u elders alsnog uw leenwens heeft kunnen vervullen! Met vriendelijke groet, Fleur Freo Klantenservice
snelle service vriendelijke aan de telefoon
Beste Diana, Fijn om te lezen dat uw ervaring met onze dienstverlening positief is! Met vriendelijke groet, Fleur Freo Klantenservice
Problemen met het aanleveren vd benodigde documenten werden soepel opgelost. De goedkeuring kwam daarna promp en ook de overboeking was vrijwel onmiddellijk.
Beste Frans, Hartelijk dank voor het delen van uw ervaring en natuurlijk de topscore! Met vriendelijke groet, Fleur Freo Klantenservice
De lening werd op mijn naam alleen afgesloten maar mijn vrouw moest verklaren hoe en wat ze op haar rekening in het verleden heeft gedaan.Dit was voor mij de eerste keer dat ik een lening aanvroeg en verder had ik nergens enige schulden buiten mijn hypotheek dewelke slechts de helft van de daadwerkelijke waarde van mijn huis is. alles bij elkaar duurde het langer en ging het moeizamer als ik verwacht had.
Beste Paul, Soms vragen we wat extra informatie op om er 100% zeker van te zijn dat een krediet verantwoord verstrekt wordt. Het kan hierdoor inderdaad soms wat langer duren dan u verwacht had. Ik hoop dat u in ieder geval wel tevreden bent met het eindresultaat. Mocht u echter wat meer toelichting willen waarom wij bepaalde zaken opvragen, dan kunt u altijd telefonisch contact opnemen. Met vriendelijke groet, Ive Freo Klantenservice
prima geldverstrekker met duidelijke/makkelijk te gebruiken website en app.
Beste Evert, Fijn dat u tevreden bent. Bedankt voor uw reactie en het mooie cijfer. Met vriendelijke groet, Ive Freo Klantenservice
De informatie die ze nodig hadden was simpel te regelen via internet.
Beste Peter, Bedankt voor het prachtige cijfer! Met vriendelijke groet, Ive Freo Klantenservice
Fellenoord 17
5612 AA Eindhoven
Freo is specialist in online lenen. Bij ons leent u tegen scherpe tarieven. Dit gebeurt op een eerlijke, zorgvuldige en verantwoorde manier. Met onze persoonlijke service en duidelijke voorwaarden weet u precies waar u aan toe bent.
• Iedereen mag een review schrijven zolang er voldaan wordt aan de gebruikersvoorwaarden.
• Kiyoh & Klantenvertellen zijn onafhankelijke platformen en erkend Google reviewpartner. Of een review nu lovend is of juist kritisch – iedere stem telt.
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan.
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd.
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.