te lang geduurd voor akkoord

aanvraag zou binnen 8 a 9 werkdagen bekend zijn. na 3 dagen werden de documenten pas bekeken. daarna werden er extra documenten opgevraagd. na 4 dagen werden er op nieuw extra documenten opgevraagd. in plaats van 1 maand bankafschriften werden dat er 3,5 maand. alles bij elkaar heeft het 15 werkdagen geduurd voor akkoord kwm. dat is bijna 2x zo lang.

• Duidelijke offerte

Zeer slechte afhandeling van de aanvraag

Een aanvraag gedaan voor een PL. Intake was allemaal geen probleem. Stukken aanleveren was zeer eenvoudig. Maar steeds weer telefoontjes daar stukken niet goed waren. Opnieuw aanleveren. Gedaan, gevraagd of het goed was. Ja, prima. 5 dagen later we gebeld toch niet goed. Opnieuw aanleveren. Dat 5 keer in totaal. Bij de laatste keer toch nog aanvullende vragen over uw bouwdepot. Ik: ik heb geen bouw depot. Kunt u dat aantonen? Nee, want ik heb het niet. Wilt u dan uw hypotheek offerte insturen? Waar heeft u die voor nodig? Om uw woonlasten te bekijken. Maar mevrouw, u heeft alles van mijn woonlasten. Toch wil ik de hypotheek offerte om te zien of u toch geen bouw depot heeft. Pffff. Ik: weet u wat? Laat mijn aanvraag maar zitten. Freo vertrouwt mij blijkbaar niet. Ik vertrouw Freo inmiddels niet meer. Freo heeft inmiddels met info over mij dan de belastingdienst. Maar ik moet aantonen dat ik iets niet heb. Ik snap dat Freo moet toetsen, maar dit gaat te ver. In de hypotheek offerte staat inderdaad een bouw depot, maar het huis is al lang klaar en het depot al ruim een jaar leeg. Dat kun je niet toetsen met het opvragen van een hypotheek offerte van 3 jaar geleden. Ik heb aangeboden om een scherm afdruk te sturen van de hypotheek waar bij te zien is dat het bouw depot is opgeheven. Was niet voldoende. Al met al heeft Freo mij 2 weken aan het lijntje gehouden.

• Duidelijke offerte

Beste Remco, Als ik uw ervaring lees, kan ik me voorstellen dat dit de nodige verwarring oproept! Er zijn verschillende redenen waarvoor wij bepaalde vragen stellen, of documenten opvragen. Mocht u er behoefte aan hebben, dan geef ik u graag telefonisch toelichting welke specifiek betrekking heeft op uw aanvraag. Met vriendelijke groet, Fleur Freo Klantenservice

Aanvraag duurt erg lang

Het geven van een offerte gaat snel maar daarna hoor je bijna een week niets. Uiteindelijk heb ik besloten ergens anders een lening af te nemen.

• Duidelijke offerte

Beste, Het klopt dat na het versturen van de offerte en het retour ontvangen van de documenten, het een tijdje stil blijft. In die tussentijd zijn wij bezig met het beoordelen van de aanvraag, vandaar. Ik wil u toch bedanken voor het delen van uw ervaring met Freo! Met vriendelijke groet, Fleur Freo Klantenservice

Deskundig en vriendelijk personeel helpen om je offerte zo spoedig mogelijk rond te krijgen.

De lening aanvragen gaat gemakkelijk met de aanwijzingen op het platvorm en persoonlijk telefonisch contact. Het personeel is deskundig en vriendelijk.

• Duidelijke offerte

Beste Mary, Wat een mooi score en complimenten! Hartelijk dank voor het delen van uw ervaring. Met vriendelijke groet, Fleur Freo Klantenservice

slechter dan verwacht

Telefonisch contact met medewerksters ver onder de maat, geen kennis van zaken. (Moet ik even navragen) Voor de derde maal gegevens niet compleet, dit nadat mij ruim een week geleden duidelijk werd gemaakt dat het in orde was. Bij het laatste contact zou ik toch weer over een andere periode bankafschriften moeten aanleveren terwijl mij de vorige keer verzekerd was dat dit niet nodig was. Tevens gaat er via mijn rekening 100 euro per maand naar een incassoburo. Dit doe ik voor mijn zoon, J. Van de Water, hij betaald mij dat maandelijks contant terug. Nu zou ik moeten bewijzen dat mijn zoon een betalingsregeling heeft en niet ik, dit kunnen jullie zelf nakijken. Na jaren geleden een doorlopend krediet voor het dubbele bedrag te hebben gehad valt mij dit zwaar tegen.
  • Welke lening heeft u afgesloten? Persoonlijke lening

Beste Chris, Met de tijd zijn we bij Freo strenger aan de poort geworden, om zeker te zijn van de betaalbaarheid van de lening. Om u goed van dienst te kunnen zijn, kan het inderdaad voorkomen dat er zaken vaker nagevraagd moeten worden. Het is erg jammer om te lezen dat dit samen voor een vervelende ervaring met Freo heeft gezorgd! Met vriendelijke groet, Fleur Freo Klantenservice

Deskundig en duidelijk geholpen door de medewerkster van Freo, veilig gevoel van geld lenen ten opzichte van andere geld verstrekkers.. Echte aanrader voor iedereen..
  • Welke lening heeft u afgesloten? Doorlopend Krediet

Beste Peter, Wat een mooie score en mooie complimenten! Met veel plezier deel ik deze met de medewerkster die u gesproken heeft. Dank u wel voor het invullen van deze beoordeling. Met vriendelijke groet, Fleur Freo Klantenservice

Helder en behulpzaam
  • Welke lening heeft u afgesloten? Persoonlijke lening

Beste Gerda, Bedankt voor het delen van uw ervaring! Met vriendelijke groet, Fleur Freo Klantenservice

zeer tevreden over telefonisch contact
  • Welke lening heeft u afgesloten? Persoonlijke lening

Beste Laye, Erg leuk om te lezen dat u zo tevreden bent over het telefonisch contact! Bedankt voor uw compliment en hoge cijfers. Met vriendelijke groet, Fleur Freo Klantenservice

Geen opmerkingen
  • Welke lening heeft u afgesloten? Persoonlijke lening

Beste Gerard, Bedankt voor de mooie score. Met vriendelijke groet, Fleur Freo Klantenservice

Zeer tevreden net alles op tijd bedankt Freo
  • Welke lening heeft u afgesloten? Persoonlijke lening

Beste Yuliyan, Dank u wel voor de mooie cijfers! Met vriendelijke groet, Fleur Freo Klantenservice

Nette behulpzame medewerkers en duidelijke website en communicatie
  • Welke lening heeft u afgesloten? Persoonlijke lening

Beste Kylian, Bedankt voor de mooie review en de goede cijfers! Fijn dat u een positieve ervaring gehad heeft. Met vriendelijke groet, Ive Freo Klantenservice

voldoende, een redelijke ervaring

Digitaal aanleveren van documenten gaf veel problemen.
  • Welke lening heeft u afgesloten? Persoonlijke lening

Beste Arie, We proberen de communicatie omtrent het aanleveren van documenten zo duidelijk mogelijk te maken. We beseffen dat hier altijd ruimte is voor verbetering. Bij deze bedankt voor de feedback, dit zorgt ervoor dat wij deze verbetering ook blijven nastreven. Ik ben blij om te zien dat het uiteindelijk wel gelukt is. Met vriendelijke groet, Ive Freo Klantenservice

• Welke lening heeft u afgesloten? Doorlopend Krediet

Beste Adem, Bedankt voor het achterlaten van deze beoordeling! Met vriendelijke groet, Ive Freo Klantenservice

Document na document was nodig, soms begrijpelijk maar soms ook omslachtig. Doorlooptijd was mede hierdoor erg lang.
  • Welke lening heeft u afgesloten? Persoonlijke lening

Beste Harrie, Het kan soms voorkomen dat wij wat extra documenten nodig hebben, zodat we een volledig beeld van de klantsituatie kunnen vormen. Ik kan me voorstellen dat dit soms omslachtig over kan komen, maar we vragen echt alleen documenten op wanneer dit noodzakelijk is. Fijn dat u het, ondanks de vertraging, toch positief ervaren heeft. Met vriendelijke groet, Ive Freo Klantenservice

voldoende, een redelijke ervaring

Een aantal zaken zijn goed. Online aanvragen, snelle reactie daarop, goed gesprek en de mogelijkheden. Offerte binnen een uur in je mailbox, goede telefonische bereikbaar heid. Maar daarna lijkt het erop dat Freo je niet echt als klant wil. Er is geen ruimte voor individuele situaties. Totaal niet flexibel en de doorlooptijd voor mij onacceptabel lang. Als de doorlooptijd mij was verteld bij de eerste fase was ik naar een andere partij gegaan. Het gevoel bekruipt mij dat dit expres niet verteld wordt aan de telefoon. Eerst mensen uit de markt trekken en daarna wachten maar. Als je ruim de tijd hebt denk aan een totale doorlooptijd van ca 3 weken is Freo een prima partij.
  • Welke lening heeft u afgesloten? Persoonlijke lening

Beste Claudia, Erg vervelend om te lezen dat u na zo'n goede start, nu een ervaring als deze heeft. Het klopt dat de doorlooptijd bij Freo momenteel boven gemiddeld is. We werken er hard aan om iedereen zo spoedig mogelijk van reactie te voorzien! Onze excuses voor het ontstane ongemak. Met vriendelijke groet, Fleur Freo Klantenservice

De aanvraag verloopt zeer eenvoudig en je ziet in de offerte heel duidelijk de rente, hoogte van het krediet, kosten, looptijd en de maand termijn. Welke documenten je dient aan te leveren was erg duidelijk voor mij. Aan de telefoon staan ze je erg vriendelijk te woord en geven duidelijke en correcte antwoorden. Het is begrijpelijk dat het tijd kost om de aangeleverde documenten te checken en te beoordelen, het zou prettig zijn als dit proces iets sneller kan verlopen. Ben enorm tevreden met de geboden lening en de mooie rente.
  • Welke lening heeft u afgesloten? Persoonlijke lening

Beste Hans, Graag wil ik u hartelijk danken voor deze uitgebreide beschrijving van uw positieve ervaring. Het is erg prettig om te lezen dat het proces helder was en u vriendelijk en correct geholpen bent door onze medewerkers. Met veel plezier deel ik uw complimenten binnen onze organisatie! Uw feedback met betrekking tot de doorlooptijd nemen wij uiteraard mee in onze verbetervoorstellen. Met vriendelijke groet, Fleur Freo Klantenservice

zeer slecht, onaanvaardbaar

Begin nooit aan een lening bij Freo. Je wordt 10x gebeld over hetzelfde en uiteindelijk krijg je de lening nog niet.
  • Welke lening heeft u afgesloten? Persoonlijke lening

Beste Jaap, Ik vind het erg jammer om te lezen dat uw ervaring met Freo resulteert in het laagste rapportcijfer. Wij kijken met uiterste zorg naar de situatie van de klant om te beoordelen of het verantwoord is om de lening te verstrekken. Het kan voorkomen dat we daar extra documentatie voor opvragen. Mocht u hier nog vragen over hebben, mag u altijd contact met mij opnemen. Met vriendelijke groet, Ferdi Freo Klantenservice

zeer vriendelijk en kundig geholpen door de medewerker. communicatie als aangeleverde documenten niet volledig zijn kan beter. ik moest zelf continu kijken of het was goedgekeurd en gaan bellen.
  • Welke lening heeft u afgesloten? Persoonlijke lening

Beste Ann, Ondanks de snelheid voor u te wensen over liet, al met al een prima beoordeling en een zeer hoog cijfer. Wij werken met man en macht voor een zo snel mogelijke afwikkeling van iedere aanvraag. Bedankt voor de review! Met vriendelijk groet, Ferdi Freo Klantenservice

Ik ben ontzettend content.
  • Welke lening heeft u afgesloten? Persoonlijke lening

Beste Rituraj, Wat een top score! Heel erg bedankt voor de mooie cijfers en het delen van uw ervaring met Freo. Met vriendelijke groet, Fleur Freo Klantenservice

slechter dan verwacht

ging alleen over omzetten van lening van 10000 naar 5000 wat een toestanden allemaal
  • Welke lening heeft u afgesloten? Persoonlijke lening

Beste Rikie, Vervelend dat u het omzetten van de lening op deze manier ervaren heeft, dat is natuurlijk allerminst de bedoeling! Hopelijk is het inmiddels naar wens geregeld en kunt u weer vooruit. Met vriendelijke groet, Fleur Freo Klantenservice

strenge procedure, eerste x afgekeurd toen ik doorvroeg waarvoor bleek het om iets kleins te zijn wat ik zo kon oplossen, als dit eerder gemeld was had ik ik niet alles opnieuw hoeven doen, ik wilde wel graag bij FREO omdat dit bij rabo hoort (betrouwbaar) en omdat de rente de laagste was, uiteindelijk gelukt, de dames aan de telefoon zijn allemaal ontzettend vriendelijk. ik beveel FREO zeker aan!
  • Welke lening heeft u afgesloten? Persoonlijke lening

Beste Stephanie, Het is prettig om te lezen dat u ondanks een eerdere afwijzing, toch nogmaals voor Freo heeft gekozen. En met succes! Bedankt voor het achterlaten van deze beoordeling. Met vriendelijke groet, Fleur Freo Klantenservice

Het digitaal aanleveren wilde bij ons niet zo goed lukken, maar dit lag aan onszelf. Bij telefonisch contact heel vriendelijk geholpen.
  • Welke lening heeft u afgesloten? Persoonlijke lening

Beste Anja, Bedankt voor het delen van uw ervaring en de hoge score! Met vriendelijke groet, Fleur Freo Klantenservice

slechter dan verwacht

Offerte aanvragen was binnen een mum van tijd gebeurd. Ze vragen echter ontzettend veel documenten, we moesten van al onze rekening een compleet bankafschrift tonen. Het duurde al met al vreselijk lang dat we hebben besloten over te stappen naar de Nederlandse kredietmaatschappij! Deze lening was binnen 24 uur rond. Zo kan het ook! Voor mijn geen freo meer.
  • Welke lening heeft u afgesloten? Persoonlijke lening

Beste L, Het is jammer om te lezen dat u deze ervaring met Freo heeft. Het opvragen van documenten doen wij voor een zo volledig mogelijke beoordeling. Op deze manier houden wij onze risicokosten en daarmee ook de rentepercentages laag. Fijn dat u elders een gewenste oplossing heeft gevonden. Met vriendelijke groet, Fleur Freo Klantenservice

Gewoon prettig snel geregeld
  • Welke lening heeft u afgesloten? Persoonlijke lening

Beste lezer, Bedankt voor het achterlaten van deze review en de mooie score! Met vriendelijke groet, Ive Freo Klantenservice

ik ben tevreden over de hele afwikkeling van een persoonlijke lening
  • Welke lening heeft u afgesloten? Persoonlijke lening

Beste David, Fijn dat u zo tevreden bent, dat is precies de ervaring die wij nastreven voor iedere klant! Met vriendelijke groet, Ive Freo Klantenservice

Over Freo

Freo is specialist in online lenen. Bij ons leent u tegen scherpe tarieven. Dit gebeurt op een eerlijke, zorgvuldige en verantwoorde manier. Met onze persoonlijke service en duidelijke voorwaarden weet u precies waar u aan toe bent. Freo verzamelt reviews via het onafhankelijke platform klantenvertellen.nl. Uw beoordeling wordt in maximaal 2 uur online gepubliceerd.