Energiedirect = goedkoop en zonder collectief af te sluiten. Ben benieuwd straks naar de verlenging.
Super bedankt voor je mooie review! Ook voor verlengen hebben wij de scherpste deal voor je. Tegen die tijd kunnen we het zeker bespreken. ;) Groetjes, Webcare energiedirect.nl
Digitale service en het managen van de verwachtingen mbt Vooruitkijker vallen behoorlijk tegen (voor mij een reden om te shoppen)
Beste Nathan, Dat is jammer om te horen.. Zou je mij kunnen vertellen wat je graag verbeterd zou willen zien en op welke manier? Wij zijn natuurlijk continue bezig met het verbeteren van de app en daar zijn alle tips welkom voor. Groetjes, Nabila Webcare energiedirect.nl
Wij zijn overgestapt naar energiedirect. Overstap prima verlopen. Ook de app is erg overzichtelijk. En natuurlijk goede prijs.
Welkom bij energiedirect.nl! Leuk dat jij je bij ons hebt aangemeld. :D Als wij nog iets voor je kunnen betekenen hoor ik dat graag van je. Groetjes, Nabila Webcare energiedirect.nl
essentie van dienstverlening gaat goed (administratief energie leveren tegen afgesproken prijs), rapportage berust op een app met vertraagde informatie (2-3 dagen later of soms langer) . Ook de infoverwerking in de app kun je vragen over stellen (smaak).
Beste Norbert, Bedankt voor je review en toelichting. :) Het klopt dat het dagelijkse verbruik soms wat langer duurt voordat deze worden ingeladen in de app, hopelijk zie je deze dagen alsnog wel terug. Zo niet, laat het ons dan weten. Groetjes, Nabila Webcare energiedirect.nl
Zie hierboven.
Dat is natuurlijk ook vrij logisch. Hopelijk is de aanmelding wel goed verlopen. Als er nog vragen zijn neem dan gerust contact met ons op. Groetjes, Laura Webcare energiedirect.nl
Nog niet veel ervaringen Zou wel graag de meterstanden willlen zien op maandbasis
Beste Sjaak, Dankjewel voor deze mooie beoordeling! Als je een slimme meter hebt dan ontvang je maandelijks een mooi overzicht met je verbruik. Hiervoor hebben we wel de meterstanden nodig van een volle maand dus het kan zijn dat jouw eerste overzicht nog moet komen. Heb je geen slimme meter dan kun je altijd tussentijds zelf je meterstanden invullen op onze site of in de app ;) Als je nog meer vragen hebt neem dan gerust contact met ons op via 0900-3347328, [email protected] of onze Social Media kanalen. Groetjes, Laura Webcare energiedirect.nl
te kort klant om een review te geven
Hoi Conny, Wat leuk dat je klant bent worden bij ons, daar krijg je geen spijt van hoor ;) Ik snap wel dat het nu nog lastig is om ons te beoordelen. Hopelijk is de aanmelding verder goed verlopen. Als we je nog ergens mee kunnen helpen neem dan gerust contact met ons op. Groetjes, Laura Webcare energiedirect.nl
Klant vriendelijk.Goedkoop
Dankjewel voor deze mooie beoordeling!
Tot nu loopt alles gesmeerd!
Laten we dat vooral zo houden, Anna :)
facturen zijn duidelijk en overzichtelijk
Dankjewel Bram! Als er nog vragen zijn neem dan gerust contact met ons op. Groetjes, Laura Webcare energiedirect.nl
Prima
Dankjewel voor je mooie beoordeling, Monique!
Komt heel betrouwbaar over.
Hoi Nico, Dankjewel voor je mooie beoordeling, wij ook heel betrouwbaar hoor :) Als je nog vragen hebt of ergens hulp bij nodig hebt laat het ons dan weten. Groetjes, Laura Webcare energiedirect.nl
Prima ervaring : transparant en "to the point "
Pas twee maanden ervaring
Bedankt voor je review. Welkom bij Energiedirect.nl! Als we in de toekomst wat kunnen betekenen voor je dan geef onze klantenservice maar een seintje. Groeten, Webcare energiedirect.nl Juri
Ik ben al een aantal keren klant bij Energiedirect.nl geweest en momenteel ook nog. De relatie met ze beviel me altijd goed. Tot aan begin vorige week... het contract moet binnenkort weer verlengd worden en dan ga je diverse energieleveranciers vergelijken. Ik wilde Energiedirect.nl ook graag een kans geven en heb ze ook voor een offerte benaderd. Offertes geven ze niet meer per mail (vreemd eigenlijk) en ik moest ze maar gaan bellen was hun reactie of kijken op de app (die overigens vaak ook niet naar behoren werkt). Uiteindelijk werd ik teruggebeld door een medewerkster. Zij gaf aan dat ze een scherpe aanbieding voor me had. Dit klopte inderdaad, was nog wat voordeliger dan nieuwe de vele kennismakingsaanbiedingen van andere leveranciers. Ik heb met haar het geschatte jaarverbruik en de totale kosten incl. BTW per jaar besproken. Goed.. Ik ben akkoord gegaan met dit fijne aanbod en kreeg direct de bevestiging...Tot mijn grote verbazing werd er alleen met de tarieven per kWh en m3 bevestigd en het bedrag van de cashback en kreeg ik wederom geen totaaloverzicht van de jaarkosten per mail. Heb toen zelf maar een berekening in Excel gemaakt... en wat bleek de totale kosten kwamen veel hoger uit dan de bedragen die mij tijdens 2 telefoongesprekken waren bevestigd. Zelfs nog een check gedaan op gaslicht.com maar het grote verschil bleef bestaan. Kreeg ik later nog een vreemd overzicht met allerlei cijfers door elkaar op de mail... Belt vandaag andere medewerkster mij op en geeft aan dat ze niet akkoord kan gaan met het voorstel dat andere medewerkster mij heeft gedaan. Ze geeft aan dat de desbetreffende medewerkster een foute berekening heeft gemaakt en nu moet alles maar geannuleerd worden. Vreemde manier hoe ze met klanten omgaan...de medewerkster maakt de fout en de klant wordt er de dupe van.. Heb haar verteld teleurgesteld te zijn in de hele gang van zaken en dat ik dan zeker ga overstappen naar een andere hopelijk eerlijke energieleverancier.
Beste Jan, Hartelijk dank voor het plaatsen van deze review! Zoals ik kan zien heeft mijn collega al een eerdere review opgepakt via gaslicht.com en via de e-mail. We betreuren deze situatie volledig en ik hoop oprecht dat dit niet nog eens voorkomt. Ik hoop niet dat je ondertussen bent overgestapt. Weet in ieder geval dat de deur altijd openstaat voor je. Mocht ik toch nog iets voor je kunnen betekenen laat het me dan weten via [email protected]. Groetjes, Laura Webcare energiedirect.nl
Ik ben overgestapt van Essent naar Energiedirect. Slechtste keuze ooit. Ik heb altijd bezig met mijn verbruik. En dat kon met de app van Essent perfect. Dus had ik de verwachting dat dit bij de regelneef ook zo zou zijn. Maar nee hoor.... Geen inzicht. Helpdesk gemaild . Gebeld. Chatten. En deze mensen wisten mij te vertellen dat mijn slimme meter geen goeie informatie door gaf. Oké... Kan..... Dus de netwerkbeheerder gebeld. Die wist mij te vertellen dat de meter goed zijn werk doet. Energiedirect weer gebeld. En het advies om geduld te hebben. (Staat ook in tekst bij de app) Maar.. nog steeds niks. En volgens Energiedirect kunnen ze niks meer voor mij doen. Dus.. zal ik moeten wachten tot juli om weer te kunnen overstappen. Jammer... Erg jammer.
Beste Peter, Hartelijk voor deze review. Wat ontzettend vervelend om te horen dat het niet zo gaat als je dat zou willen. Om een verbruik te plaatsen in de app hebben we wel de meterstanden nodig. Als er een storing is met betrekking tot het uitlezen van de standen dan wordt dat vrij lastig. Het kan zijn dat de meter natuurlijk wel goed z'n werk doet maar dat er een technische storing is waardoor wij die informatie niet krijgen. Uiteraard wil ik wel even verder kijken en desnoods de netbeheerder bellen voor je om dit op te lossen. Zou je ons dan een e-mail willen sturen via [email protected]? Het zou erg fijn zijn als je jouw review erin wilt zetten, zo zien we gelijk waar het over gaat. Groetjes, Laura Webcare energiedirect.nl
Zo ver is goed
Hopelijk blijft het dan ook zo :) Als je wel nog vragen hebt laat het ons dan weten. Groetjes, Laura Webcare energiedirect.nl
Geen klachten
Dat hoor ik graag :) Dankjewel voor deze mooie beoordeling!
Ik schrijf een klacht dat mijn Chat in de Regelneef het niet doet. Reactie van de email support door Jordy Coenen: Excuses dat u geen verbinding/ reactie heeft mogen ontvangen vanuit de chat. Dat vraag ik toch niet? Ik wil een oplossing en/of horen dat er bekende problemen zijn en dat er gewerkt aan word. Daarbij vraag ik of de Vooruitzicht kijker functie het dan wel nog doet. Omdat ik al flink wat betaald heb maar bijna niets verbruikt heb door de zonnepanelen. Volgende reactie op mijn vraag door Jordy Coenen: U heeft tot nu toe voldaan: - XXX euro los van de maand Oktober die komt op de 24ste er nog bij van XX euro. Dit vraag ik toch ook niet? Hierdoor al grote frustratie. Dus probeer ik maar eens de Social Media Helpdesk aangezien dit de enige functie nog wat die tot 20:00 bereikbaar was. Uiteindelijk 18:38 een bericht gestuurd. 19:48 is mijn bericht gezien en denk je dat ik een reactie terug krijg? Nee want de servicedesk is blijkbaar zo waardeloos dat ze niet meer reageren want hey het is bijna 20:00 Dus voor Klantenservice krijgen jullie van mij een 1 en spijt dat ik met jullie een contract ben aangegaan. Service is een belangrijk onderdeel! (zelf 12 jaar lang in Klant gerichte beroepen ervaring opgedaan) Wat betreft Regelneef als die werkt, werkt die zoals het moet. En de tarieven zijn ook wel Ok maar daarin zijn vele leveranciers gelijk. Dus wil je een Energie leverancier die wel een "Skilled" Helpdesk heeft en het gevoel hebt dat je word geholpen zoals je zou verwachten, zou ik Energiedirect zeker niet aanbevelen.
Beste Mauel, Allereerst hartelijk dank voor deze beoordeling. Ik kan me voorstellen dat je een goede klantenservice verwacht, dat is immers ook onze bedoeling. Helaas merken we wel vaker dat er problemen zijn met de chat, hopelijk wordt er snel een blijvende oplossing voor gevonden. Dat betekent natuurlijk niet dat we je verder niet hoeven te helpen. Onze Social Media kanalen zijn open tot 21.00 uur, echter is het soms erg druk waardoor we achterlopen. Alle Messenger berichten worden doorgestuurd naar een andere programma, hierdoor komt wel het blauwe vinkje zichtbaar. Dit wil echter niet betekenen dat wij het al gezien. Excuses voor deze verwarring. Is je vraag met betrekking tot de vooruitkijken wel opgelost inmiddels? Zo niet, zou je deze dan nog naar ons toe kunnen sturen. Dat mag via Social Media of via e-mail naar [email protected]. Groetjes, Laura Webcare energiedirect.nl
naadloze overgang super vriendelijke mensen
Super fijn om te horen, dankjewel voor de mooie beoordeling!
Wederom een uur met Energiedirect gebeld. Wat is het geval. Op 1 juli ben ik verhuisd. Deze verhuizing heb ik doorgegeven aan Energiedirect. Maar in juni gekozen voor een nieuwe energieleverancier per verhuisdatum omdat deze een combinatie abonnement aanbood inclusief elektrisch laden bij de paal. Deze mogelijkheid had Energiedirect niet. Het contract van de nieuwe leverancier gaat conform afspraak op 1 juli in maar 3 dagen later neemt Energiedirect het contract terug. Hier kom ik in aug. achter nadat Energiedirect een nieuw termijnbedrag afschrijft. Hierover gebeld en aangegeven dat dit een onterechte c.q. ongewenste overname door Energiedirect was. Energiedirect start een onderzoek en schuift de termijnbetaling 4 weken door. Vervolgens hoor ik NIKS. Bel zelf 1 oktober terug hoe het met het onderzoek staat. Conclusie Energiedirect: hun handelen was terecht. Ondanks dat ik probeer uit te leggen wat de bedoeling is geweest blijft Energiedirect halsstarrig in hun houding. In mijn ogen onterecht maar hoe dan ook extreem klantonvriendelijk. Vervelend is verder dat de nieuwe beoogde energieleverancier vervolgens een boete in rekening brengt weg contractbreuk. 125 euro voor 3 dagen energie... Hangende het onderzoek zet Energiedirect de termijnbetaling stil voor 4 weken. Op 22 sept. wordt het termijnbedrag afgeschreven. Op 25 sept. een mailtje dat ik 25 euro incassokosten moet betalen! Terwijl de termijnopschorting het voorstel van Energiedirect was, ze geïncasseerd hebben maar de uitkomst van het onderzoek nooit gecommuniceerd hebben. Het kan toch niet de bedoeling zijn dat ik voor deze kosten opdraai... Wat een waardeloze gang van zaken.
Hi Jacco, Ik kan me goed voorstellen dat het gevoelsmatig allemaal heel oneerlijk en klantonvriendelijk voelt. Bij een verhuizing komt gewoon heel veel bij kijken en dan soms vergeet je het een en ander. Wij hebben als energieleverancier het bericht ontvangen dat je ging verhuizen en je ons het liefst mee wilde nemen naar jouw nieuwe woning. Dit hebben wij voor jou in orde gemaakt waarvan je ook een bevestiging van hebt ontvangen. Dat er in de tussentijd een nieuwe overeenkomst bij een andere energieleverancier is afgesloten, dat is helemaal buiten ons om gegaan en wij waren daar ook zeker niet van op de hoogte. Op de afgesproken sleuteloverdracht datum van jouw nieuwe woning zijn wij begonnen met leveren en zeggen wij inderdaad de actieve leverancier op. Waarom doen wij dit? Onze klant heeft aan ons gevraagd om per die datum te beginnen met leveren, dus horen wij ons aan de aanspraak te houden. In zo een situatie is de afmelding bij jouw nieuwe energieleverancier terecht. Dit hebben wij ook aan hen aangeven. Zij hadden dit aan jouw moeten communiceren omdat zij het verzoek hebben ingediend om te controleren of de aanmelding terecht of onterecht was. Verder mag ik niet inhoudelijk in gaan over het termijnbedrag omdat dit nog steeds een openbaar platform is. Mocht je daar nog meer informatie over willen dan wil ik je vragen om een mail te sturen naar [email protected]. Groetjes, Danisha Webcare energiedirect.nl
Afspraken worden nagekomen. Voldoet aan de verwachtingen
Goed
Makkelijk overgestapt, duidelijke energierapporten en een prettig eerste telefonisch contact.
Ah dat is nog eens goed nieuws :)! Welkom bij Energiedirect.nl
Goede leverancier, makkelijk overstap proces en fijne mails met het actuele maand verbruik waardoor je grip houdt op je energieverbruik.
Originele beoordeling
Ben zelf medewerker van Essent (HR). Vandaar het stukje betreffende de betere deal. Daarnaast hebben we sinds corona een flinke stijging in kosten gehad voor energie / gas thuis, benieuwd wat er met het beleid gedaan wordt post-corona / thuiswerken zodra we weer 'deels' terug kunnen naar kantoor. Nu is de standaard vergoeding nog van toepassing. Ben mijn collega's al aan het polsen voor meer informatie en ik weet dat ze er druk mee bezig zijn. Hopelijk kunnen we binnenkort meer duidelijkheid verschaffen. Heb je nog verbeterpunten voor ons (HR)? Stuur me dan een mailtje, [email protected]. We hebben een dedicated scrum team opgezet waarbij we zoveel mogelijk proberen aan te sluiten bij de wensen van de business.
Willemsplein 4
5211AK 's-hertogenbosch
Energiedirect.nl hoort graag je mening. Het beoordelingssysteem van Klantenvertellen.nl is 100% onafhankelijk. Hieronder staan de spelregels op een rijtje. - Je beoordeling wordt zichtbaar op Klantenvertellen.nl en op energiedirect.nl/ervaringen. - Bij je beoordeling staat alleen je voornaam en woonplaats. - Je achternaam en e-mailadres zijn niet zichtbaar. - Energiedirect.nl kan zelf geen beoordelingen aanpassen of verwijderen. - De medewerkers van energiedirect.nl mogen geen beoordelingen plaatsen.
Klantenvertellen.nl kan beoordelingen verwijderen, als: De beoordelingen niet over energiedirect.nl gaan. Het taalgebruik aanstootgevend is. De beoordelingen persoonlijke informatie bevatten zoals naam, e-mail adres of telefoonnummer.
• Iedereen mag een review schrijven zolang er voldaan wordt aan de gebruikersvoorwaarden.
• Kiyoh & Klantenvertellen zijn onafhankelijke platformen en erkend Google reviewpartner. Of een review nu lovend is of juist kritisch – iedere stem telt.
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan.
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd.
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.