Filters

1

Waardeloze commuicatie

Wederom een uur met Energiedirect gebeld. Wat is het geval. Op 1 juli ben ik verhuisd. Deze verhuizing heb ik doorgegeven aan Energiedirect. Maar in juni gekozen voor een nieuwe energieleverancier per verhuisdatum omdat deze een combinatie abonnement aanbood inclusief elektrisch laden bij de paal. Deze mogelijkheid had Energiedirect niet. Het contract van de nieuwe leverancier gaat conform afspraak op 1 juli in maar 3 dagen later neemt Energiedirect het contract terug. Hier kom ik in aug. achter nadat Energiedirect een nieuw termijnbedrag afschrijft. Hierover gebeld en aangegeven dat dit een onterechte c.q. ongewenste overname door Energiedirect was. Energiedirect start een onderzoek en schuift de termijnbetaling 4 weken door. Vervolgens hoor ik NIKS. Bel zelf 1 oktober terug hoe het met het onderzoek staat. Conclusie Energiedirect: hun handelen was terecht. Ondanks dat ik probeer uit te leggen wat de bedoeling is geweest blijft Energiedirect halsstarrig in hun houding. In mijn ogen onterecht maar hoe dan ook extreem klantonvriendelijk. Vervelend is verder dat de nieuwe beoogde energieleverancier vervolgens een boete in rekening brengt weg contractbreuk. 125 euro voor 3 dagen energie... Hangende het onderzoek zet Energiedirect de termijnbetaling stil voor 4 weken. Op 22 sept. wordt het termijnbedrag afgeschreven. Op 25 sept. een mailtje dat ik 25 euro incassokosten moet betalen! Terwijl de termijnopschorting het voorstel van Energiedirect was, ze geïncasseerd hebben maar de uitkomst van het onderzoek nooit gecommuniceerd hebben. Het kan toch niet de bedoeling zijn dat ik voor deze kosten opdraai... Wat een waardeloze gang van zaken.

  • Aanbevelen? Nee
  • Overstapproces
  • Klantvriendelijkheid
  • Betrouwbaarheid
8

Prima!

Afspraken worden nagekomen. Voldoet aan de verwachtingen

  • Aanbevelen? Ja
  • Overstapproces
  • Klantvriendelijkheid
  • Betrouwbaarheid
9

Tot toe, tevrede, jammer dat het maandbedrag hoger is, dan ik verwacht had

Goed

  • Aanbevelen? Ja
  • Overstapproces
  • Klantvriendelijkheid
  • Betrouwbaarheid
9

Vanaf het begin, juni 2020 nog geen klagen (voor mij is dit positief :)

Makkelijk overgestapt, duidelijke energierapporten en een prettig eerste telefonisch contact.

  • Aanbevelen? Ja
  • Overstapproces
  • Klantvriendelijkheid
  • Betrouwbaarheid
8

Fijne mails met het privé verbruik en gemakkelijk overstappen

Goede leverancier, makkelijk overstap proces en fijne mails met het actuele maand verbruik waardoor je grip houdt op je energieverbruik.

  • Aanbevelen? Ja
  • Overstapproces
  • Klantvriendelijkheid
  • Betrouwbaarheid
10

tot nu toe geen problemen

Overstappen is probleemloos verlopen

  • Aanbevelen? Ja
  • Overstapproces
  • Klantvriendelijkheid
  • Betrouwbaarheid
9

Alles is perfect geregeld

Het is makkelijk dat je elke dag via de app alles kan in kijken

  • Aanbevelen? Ja
  • Overstapproces
  • Klantvriendelijkheid
  • Betrouwbaarheid
10

Helemaal goed

Goede service

  • Aanbevelen? Ja
  • Overstapproces
  • Klantvriendelijkheid
  • Betrouwbaarheid
9

Duidelijke communicatie

Duidelijke communicatie, goede app, acceptabele prijzen.

  • Aanbevelen? Ja
  • Overstapproces
  • Klantvriendelijkheid
  • Betrouwbaarheid
4

Kan niet inloggen

Ik ben niet in staat om in te loggen op mijnenergiedirect.nl of mijn regelneef

  • Aanbevelen? Ja
  • Overstapproces
  • Klantvriendelijkheid
  • Betrouwbaarheid
4

Redelijk

Hallo Als ik op mijn verbruik kijk van augustus staat dat ik in mei 213 euro moet bij betalen terwijl ik werd geadviseerd om 101 euro te betalen 3 maanden geleden hoe betrouwbaar zijn jullie dan nu adviseren jullie om 120 euro per maand te betalen

  • Aanbevelen? Nee
  • Overstapproces N.v.t.
  • Klantvriendelijkheid N.v.t.
  • Betrouwbaarheid N.v.t.
5

Regelneef kan beter.

Regelneef kan beter immers de teruglevering van zonnepanelen wordt niet verwerkt in het voorschot.

  • Aanbevelen? Ja
  • Overstapproces
  • Klantvriendelijkheid
  • Betrouwbaarheid
9

Pro actief handelen

Zeer tevreden. Op 4 september kreeg ik zoals beloofd mijn Eneco boete van 150 euro op mijn rekening gestort, zonder er 1 keer om te hoeven vragen. Doen wat je belooft, chapeau, zo hoort het!

  • Aanbevelen? Ja
  • Overstapproces
  • Klantvriendelijkheid
  • Betrouwbaarheid
1

Ik ben niet erg content met de overstap

In eerste instantie is mij een energie contract aangeboden voor € 91. Vorige week kreeg ik een mail waarin het contract moest worden verhoogd tot € 116.Ik vind dit toch een beetje merkwaardig en heb het idee dat ik mooi om de tuin geleid ben om op deze manier klanten te strikken? Ik ben geneigd om weer te opteren voor een andere energie leverancier.Dit soort praktijken geven geen goed gevoel,groetend Jan van Ogtrop

  • Aanbevelen? Nee
  • Overstapproces N.v.t.
  • Klantvriendelijkheid N.v.t.
  • Betrouwbaarheid N.v.t.
10

Tot Nu Toe Geen Klachten!

Energiedirect geeft mij voldoende Energie!

  • Aanbevelen? Ja
  • Overstapproces
  • Klantvriendelijkheid
  • Betrouwbaarheid
8

prima

geen

  • Aanbevelen? Ja
  • Overstapproces
  • Klantvriendelijkheid
  • Betrouwbaarheid
10

Zo nodig goed geholpen en geen gezeur

Totaal tevreden vriendelijk te woord gestaan heldere uitleg

  • Aanbevelen? Ja
  • Overstapproces
  • Klantvriendelijkheid
  • Betrouwbaarheid
8

Nog onbekend

Ik ben net pas overgestapt dus heb geen mening

  • Aanbevelen? Ja
  • Overstapproces
  • Klantvriendelijkheid N.v.t.
  • Betrouwbaarheid N.v.t.
10

zover zo goed

voorlopig positief

  • Aanbevelen? Ja
  • Overstapproces
  • Klantvriendelijkheid
  • Betrouwbaarheid
10

Klantvriendelijk en toegankelijk

Klantvriendelijk en heel toegankelijk.

  • Aanbevelen? Ja
  • Overstapproces
  • Klantvriendelijkheid
  • Betrouwbaarheid
10

overstappen via gaslicht.com is appeltje eitje. perfect verlopen.

Energiedirect had een geweldige aanbieding en ben per juli overgestapt via gaslicht.com Over klantvriendelijkheid en betrouwbaarheid kan ik op einde jaarkontrakt een mening geven. Maar ik verwacht geen problemen.

  • Aanbevelen? Ja
  • Overstapproces
  • Klantvriendelijkheid N.v.t.
  • Betrouwbaarheid N.v.t.
8

Energielevering zoals het hoort te zijn.

Probleemloos overgestapt en verder heel tevreden over Energiedirect.

  • Aanbevelen? Ja
  • Overstapproces
  • Klantvriendelijkheid
  • Betrouwbaarheid
5

Verbruik volgens de app lijkt niet altijd betrouwbaar

sommige dagen vreemd hoog verbruik, vooral elektrisch. Soms het dubbele van andere dagen wat volgens mij onmogelijk is. Verder vindt ik dat de app zeer weinig mogelijkheden biedt.

  • Aanbevelen? Nee
  • Overstapproces
  • Klantvriendelijkheid
  • Betrouwbaarheid
7

Tot nu toe goed :-)

Mijn ervaring is nog maar kort, te kort om te beoordelen of Energiedirect nakomt wat ze hebben afgesproken. Tot nu toe is alles uitstekend.

  • Aanbevelen? Ja
  • Overstapproces
  • Klantvriendelijkheid
  • Betrouwbaarheid
8

Nog niet veel ervaring

Ben wel pas klant ,maar tevreden

  • Aanbevelen? Ja
  • Overstapproces
  • Klantvriendelijkheid
  • Betrouwbaarheid

Bedrijfsgegevens

Willemsplein 4

5211AK 's-hertogenbosch

[email protected]

Over Energiedirect.nl

Energiedirect.nl hoort graag je mening. Het beoordelingssysteem van Klantenvertellen.nl is 100% onafhankelijk. Hieronder staan de spelregels op een rijtje. - Je beoordeling wordt zichtbaar op Klantenvertellen.nl en op energiedirect.nl/ervaringen. - Bij je beoordeling staat alleen je voornaam en woonplaats. - Je achternaam en e-mailadres zijn niet zichtbaar. - Energiedirect.nl kan zelf geen beoordelingen aanpassen of verwijderen. - De medewerkers van energiedirect.nl mogen geen beoordelingen plaatsen.

Over Energiedirect

Klantenvertellen.nl kan beoordelingen verwijderen, als: De beoordelingen niet over energiedirect.nl gaan. Het taalgebruik aanstootgevend is. De beoordelingen persoonlijke informatie bevatten zoals naam, e-mail adres of telefoonnummer.

Klantenvertellen Reviews

• Iedereen mag een review schrijven zolang er voldaan wordt aan de gebruikersvoorwaarden.
• Kiyoh & Klantenvertellen zijn onafhankelijke platformen en erkend Google reviewpartner. Of een review nu lovend is of juist kritisch – iedere stem telt.
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan.
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd.
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.