
Wederom een uur met Energiedirect gebeld. Wat is het geval. Op 1 juli ben ik verhuisd. Deze verhuizing heb ik doorgegeven aan Energiedirect. Maar in juni gekozen voor een nieuwe energieleverancier per verhuisdatum omdat deze een combinatie abonnement aanbood inclusief elektrisch laden bij de paal. Deze mogelijkheid had Energiedirect niet. Het contract van de nieuwe leverancier gaat conform afspraak op 1 juli in maar 3 dagen later neemt Energiedirect het contract terug. Hier kom ik in aug. achter nadat Energiedirect een nieuw termijnbedrag afschrijft. Hierover gebeld en aangegeven dat dit een onterechte c.q. ongewenste overname door Energiedirect was. Energiedirect start een onderzoek en schuift de termijnbetaling 4 weken door. Vervolgens hoor ik NIKS. Bel zelf 1 oktober terug hoe het met het onderzoek staat. Conclusie Energiedirect: hun handelen was terecht. Ondanks dat ik probeer uit te leggen wat de bedoeling is geweest blijft Energiedirect halsstarrig in hun houding. In mijn ogen onterecht maar hoe dan ook extreem klantonvriendelijk. Vervelend is verder dat de nieuwe beoogde energieleverancier vervolgens een boete in rekening brengt weg contractbreuk. 125 euro voor 3 dagen energie... Hangende het onderzoek zet Energiedirect de termijnbetaling stil voor 4 weken. Op 22 sept. wordt het termijnbedrag afgeschreven. Op 25 sept. een mailtje dat ik 25 euro incassokosten moet betalen! Terwijl de termijnopschorting het voorstel van Energiedirect was, ze geïncasseerd hebben maar de uitkomst van het onderzoek nooit gecommuniceerd hebben. Het kan toch niet de bedoeling zijn dat ik voor deze kosten opdraai... Wat een waardeloze gang van zaken.
Hi Jacco, Ik kan me goed voorstellen dat het gevoelsmatig allemaal heel oneerlijk en klantonvriendelijk voelt. Bij een verhuizing komt gewoon heel veel bij kijken en dan soms vergeet je het een en ander. Wij hebben als energieleverancier het bericht ontvangen dat je ging verhuizen en je ons het liefst mee wilde nemen naar jouw nieuwe woning. Dit hebben wij voor jou in orde gemaakt waarvan je ook een bevestiging van hebt ontvangen. Dat er in de tussentijd een nieuwe overeenkomst bij een andere energieleverancier is afgesloten, dat is helemaal buiten ons om gegaan en wij waren daar ook zeker niet van op de hoogte. Op de afgesproken sleuteloverdracht datum van jouw nieuwe woning zijn wij begonnen met leveren en zeggen wij inderdaad de actieve leverancier op. Waarom doen wij dit? Onze klant heeft aan ons gevraagd om per die datum te beginnen met leveren, dus horen wij ons aan de aanspraak te houden. In zo een situatie is de afmelding bij jouw nieuwe energieleverancier terecht. Dit hebben wij ook aan hen aangeven. Zij hadden dit aan jouw moeten communiceren omdat zij het verzoek hebben ingediend om te controleren of de aanmelding terecht of onterecht was. Verder mag ik niet inhoudelijk in gaan over het termijnbedrag omdat dit nog steeds een openbaar platform is. Mocht je daar nog meer informatie over willen dan wil ik je vragen om een mail te sturen naar [email protected]. Groetjes, Danisha Webcare energiedirect.nl
Afspraken worden nagekomen. Voldoet aan de verwachtingen
Goed
Makkelijk overgestapt, duidelijke energierapporten en een prettig eerste telefonisch contact.
Ah dat is nog eens goed nieuws :)! Welkom bij Energiedirect.nl
Goede leverancier, makkelijk overstap proces en fijne mails met het actuele maand verbruik waardoor je grip houdt op je energieverbruik.
Originele beoordeling
Ben zelf medewerker van Essent (HR). Vandaar het stukje betreffende de betere deal. Daarnaast hebben we sinds corona een flinke stijging in kosten gehad voor energie / gas thuis, benieuwd wat er met het beleid gedaan wordt post-corona / thuiswerken zodra we weer 'deels' terug kunnen naar kantoor. Nu is de standaard vergoeding nog van toepassing. Ben mijn collega's al aan het polsen voor meer informatie en ik weet dat ze er druk mee bezig zijn. Hopelijk kunnen we binnenkort meer duidelijkheid verschaffen. Heb je nog verbeterpunten voor ons (HR)? Stuur me dan een mailtje, [email protected]. We hebben een dedicated scrum team opgezet waarbij we zoveel mogelijk proberen aan te sluiten bij de wensen van de business.
Overstappen is probleemloos verlopen
Ah dat is fijn om te lezen! Mocht je ons ergens voor nodig hebben? Dan kan je gemakkelijk met ons chatten via de Regelneef :) Groetjes, Danisha Webcare energiedirect.nl
Het is makkelijk dat je elke dag via de app alles kan in kijken
Fijn he! Ook jouw dagelijks verbruik :)
Goede service
Duidelijke communicatie, goede app, acceptabele prijzen.
Ik ben niet in staat om in te loggen op mijnenergiedirect.nl of mijn regelneef
Bedankt voor de review Henk! Ik heb je helaas niet te pakken kunnen krijgen maar heb een kleine uitleg achtergelaten. Mocht het niet lukken hoor ik graag van je via [email protected] ! groetjes, Reggie Webcare Energiedirect.nl
Hallo Als ik op mijn verbruik kijk van augustus staat dat ik in mei 213 euro moet bij betalen terwijl ik werd geadviseerd om 101 euro te betalen 3 maanden geleden hoe betrouwbaar zijn jullie dan nu adviseren jullie om 120 euro per maand te betalen
Het advies wat wordt gegeven is gebaseerd op het verwachte verbruik. Om in jou situatie specifiek mee te kijken hoor ik graag van je via [email protected] ! groetjes, Reggie Webcare Energiedirect.nl
Regelneef kan beter immers de teruglevering van zonnepanelen wordt niet verwerkt in het voorschot.
Er wordt constant aan de Regelneef gesleuteld om het makkelijker voor de klanten te maken. Wij hopen op korte termijn een betere service en advies te geven aan mensen met panelen. Bedankt voor je terugkoppeling Gert! Met vriendelijke groet, Reggie Webcare Energiedirect.nl
Zeer tevreden. Op 4 september kreeg ik zoals beloofd mijn Eneco boete van 150 euro op mijn rekening gestort, zonder er 1 keer om te hoeven vragen. Doen wat je belooft, chapeau, zo hoort het!
In eerste instantie is mij een energie contract aangeboden voor € 91. Vorige week kreeg ik een mail waarin het contract moest worden verhoogd tot € 116.Ik vind dit toch een beetje merkwaardig en heb het idee dat ik mooi om de tuin geleid ben om op deze manier klanten te strikken? Ik ben geneigd om weer te opteren voor een andere energie leverancier.Dit soort praktijken geven geen goed gevoel,groetend Jan van Ogtrop
Een verhoging va het termijn bedrag kan meerdere oorzaken hebben Jan. Ook is het slechts advies. Je moet het natuurlijk niet opvolgen. Als jij ons een berichtje wilt sturen via [email protected] kijk ik graag even met je mee! Met vriendelijke groet, Reggie Webcare Energiedirect.nl
Energiedirect geeft mij voldoende Energie!
geen
Totaal tevreden vriendelijk te woord gestaan heldere uitleg
Ik ben net pas overgestapt dus heb geen mening
voorlopig positief
Klantvriendelijk en heel toegankelijk.
Energiedirect had een geweldige aanbieding en ben per juli overgestapt via gaslicht.com Over klantvriendelijkheid en betrouwbaarheid kan ik op einde jaarkontrakt een mening geven. Maar ik verwacht geen problemen.
Probleemloos overgestapt en verder heel tevreden over Energiedirect.
Bedankt voor het delen van jouw ervaring! groetjes, Reggie Webcare Energiedirect.nl
sommige dagen vreemd hoog verbruik, vooral elektrisch. Soms het dubbele van andere dagen wat volgens mij onmogelijk is. Verder vindt ik dat de app zeer weinig mogelijkheden biedt.
Het verbruik wat wij terugkoppelen is gebaseerd op cijfers die van jouw meter afkomen. Bij twijfel over verbruik heb ik wel een aantal tips en trucs die we eerst kunnen toepassen. Stuur je mij een berichtje via [email protected] hiervoor? Bellen via 0900-3347328 mag natuurlijk ook! groetjes, Reggie Webcare Energiedirect.nl
Mijn ervaring is nog maar kort, te kort om te beoordelen of Energiedirect nakomt wat ze hebben afgesproken. Tot nu toe is alles uitstekend.
Bedankt voor je voorlopige terugkoppeling! ;) groetjes, Reggie Webcare Energiedirect.nl
Ben wel pas klant ,maar tevreden
Bedankt voor je review! groetjes, Reggie Webcare Energiedirect.nl
Willemsplein 4
5211AK 's-hertogenbosch
Energiedirect.nl hoort graag je mening. Het beoordelingssysteem van Klantenvertellen.nl is 100% onafhankelijk. Hieronder staan de spelregels op een rijtje. - Je beoordeling wordt zichtbaar op Klantenvertellen.nl en op energiedirect.nl/ervaringen. - Bij je beoordeling staat alleen je voornaam en woonplaats. - Je achternaam en e-mailadres zijn niet zichtbaar. - Energiedirect.nl kan zelf geen beoordelingen aanpassen of verwijderen. - De medewerkers van energiedirect.nl mogen geen beoordelingen plaatsen.
Klantenvertellen.nl kan beoordelingen verwijderen, als: De beoordelingen niet over energiedirect.nl gaan. Het taalgebruik aanstootgevend is. De beoordelingen persoonlijke informatie bevatten zoals naam, e-mail adres of telefoonnummer.
• Iedereen mag een review schrijven zolang er voldaan wordt aan de gebruikersvoorwaarden.
• Kiyoh & Klantenvertellen zijn onafhankelijke platformen en erkend Google reviewpartner. Of een review nu lovend is of juist kritisch – iedere stem telt.
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan.
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd.
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.