Filters

2

Geen vriendenvoordeel ontvangen

Ik had gebruik gemaakt van het vriendenvoordeel aanbod van 25 euro. Ongeveer 7 weken na aanmelding heb ik contact opgenomen via de chat met de vraag waar die 25 euro bleef, ze moest het uitzoeken en het duurde nog 1 week voor ik reactie via e-mail heb gehad met de mededeling dat het bij hun niet geregistreerd is. Waardeloos dus.

  • Aanbevelen? Nee
  • Overstapproces N.v.t.
  • Klantvriendelijkheid N.v.t.
  • Betrouwbaarheid
8

Prima site

Verlengen ging lekker vlot.

  • Aanbevelen? Ja
  • Overstapproces N.v.t.
  • Klantvriendelijkheid
  • Betrouwbaarheid
1

Slechte service, afspraken komt men niet na

Slechte ervaring met dit bedrijf. Ben jaren klant geweest en erg tevreden met ze. Contract verlengd, achteraf wilde ik het intrekken, lukt dit niet, via chat niet, via e-mail niet, wordt niet gereageerd. Belofte gedaan dat men het zou stopzetten. Overgestapt naar een andere leverancier voordat het contract afliep, krijg ik opeens een afrekening met een boete van een dikke 200 euro. Ik was te laat via chat krijg ik als antwoord, ondanks dat ik alles heb geprobeerd. Nu leg ik het mooi bij de rechtsbijstand neer, onfatsoenlijk gedrag. Een afrader, regelteef werkt niet, telefonisch niet bereikbaar, beloftes komt men niet na. Pas met ze op!!!!!

  • Aanbevelen? Nee
  • Overstapproces
  • Klantvriendelijkheid
  • Betrouwbaarheid
7

Nog steeds gunstig in prijs

Na 3 jarig contract, wederom verlengd.

  • Aanbevelen? Ja
  • Overstapproces
  • Klantvriendelijkheid
  • Betrouwbaarheid
9

prima

eenvoudig te doen

  • Aanbevelen? Ja
  • Overstapproces
  • Klantvriendelijkheid
  • Betrouwbaarheid
9

prima

het is gewoon goed

  • Aanbevelen? Ja
  • Overstapproces N.v.t.
  • Klantvriendelijkheid
  • Betrouwbaarheid
9

reeds lange tijd tevreden met deze leverancier

volgens afspraak een goed aanbod gehad en snel kunnen accepteren

  • Aanbevelen? Ja
  • Overstapproces
  • Klantvriendelijkheid
  • Betrouwbaarheid
5

Slechte ervaringen met bereikbaarheid na fout bij meterwissel.

Energiedirect heeft geen telefonische bereikbaarheid, alleen via een chatpersoon die nog enkele klanten onder de knop heeft. Na storing in contact kunnen ze oude berichten niet teruglezen en kun je weer opnieuw beginnen. Contact via email is eveneens moeizaam en wordt slecht beantwoord.

  • Aanbevelen? Nee
  • Overstapproces N.v.t.
  • Klantvriendelijkheid
  • Betrouwbaarheid
3

Misleidende en opdringerige telefonische verkopers

Telefonisch benaderd door een dame van EnergieDirect. Ze had een mooi aanbod vanwege het 20 jarig bestaan. Ik gaf aan wel interesse te hebben, maar geen tijd en vroeg of ze de offerte op de mail kon zetten. Om een offerte te kunnen krijgen moest ik 10 minuten aanhoren hoe de 'kleine letters' werden voorgelezen. Ik vroeg waarom, want het was maar een offerte. De dame antwoordde dat dat verplicht was, ook bij offertes. Later ben ik door de back-office gebeld en werd ik telefonisch gestuurd om op een linkje in de mail de klikken. Hoewel er duidelijk "ja ik ga akkoord" stond, gaf meneer aan de telefoon aan dat ik hier toch echt op moest klikken voor de offerte. Nadat ik boos werd en we in een discussie kwamen, gaf meneer toe dat ik door te klikken al direct zou overstappen maar dan 14 dagen bedenktijd zou hebben. Ik heb de verbinding verbroken. Later bleek het telefonische aanbod ook nog eens hoger te zijn dan wanneer ik zelf via de website zou verlengen. Wanpraktijken. Ga je schamen, EnergieDirect!

  • Aanbevelen? Nee
  • Overstapproces
  • Klantvriendelijkheid
  • Betrouwbaarheid
10

Goed geholpen

Snel en goed geholpen met mijn nieuwe energie

  • Aanbevelen? Ja
  • Overstapproces
  • Klantvriendelijkheid
  • Betrouwbaarheid
1

onbereikbaar en hanteert dark patterns

Ik heb gisteren een aanvraag gedaan voor een vast contract en wilde vandaag nog even nabellen met wat laatste vragen hierover (de ingangsdatum klopte bijvoorbeeld niet). Klantenservice is onbereikbaar en wat ik ook probeerde: de uitkomst was elke keer dat de verbinding werd verbroken en ik alleen iets via de website en/of chat kon vragen. Dat was voor mij reden genoeg om op te zeggen binnen 14 dagen bedenktijd. Volgende probleem waar ik tegenaan liep: energiedirect.nl heeft goed z'n best gedaan om op hun website te verbergen hoe ik mijn contract opzeg (dit noemen we "dark patterns"). Na lang zoeken uiteindelijk gevonden: een verborgen formulier dat ik moest uitprinten, invullen, ondertekenen en naar klantenservice moet mailen. Dit is zó niet 2023! Een fatsoenlijke aanbieder biedt gewoon een gebruikersvriendelijke online manier (binnen je account) om dit zonder gedoe te regelen. Bovenstaande geeft mij bijzonder weinig vertrouwen in deze aanbieder en zal ik niet nog een keer in overweging nemen. Ben nu overgestapt naar Vandebron: wat een verademing! Goede bereikbaarheid, vriendelijke medewerkers die je ook echt te spreken krijgt en perfecte online ondersteuning voor wijzgingen.

  • Aanbevelen? Nee
  • Overstapproces
  • Klantvriendelijkheid
  • Betrouwbaarheid
2

Ik ben Jaren klant geweest, loont niet vroeger wel

Op prijs over gestapt,voorheen krijg een vaste klant dezelfde aanbieding als een nieuwe klant.en .klantenservice : is waardeloos de babbelbox (chatbox) is en worsteling om er door heen gekomen, En dan zeggen ze dan stapt u over ,zij hebben niet het gevoel erbij. Nogmaals een goede klantenservice is de basis van bedrijf. En dan wordt je gebeld voor een aanbieding,dan kan alles. Het is mosterd naar de maaltijd Adieu. 1131 nt H Vos

  • Aanbevelen? Nee
  • Overstapproces
  • Klantvriendelijkheid
  • Betrouwbaarheid
8

ben al jaren tevreden met de groene stroom en gas van jullie

prima

  • Aanbevelen? Ja
  • Overstapproces N.v.t.
  • Klantvriendelijkheid
  • Betrouwbaarheid
10

Duidelijk en goed!

Geen poespas en duidelijk

  • Aanbevelen? Ja
  • Overstapproces N.v.t.
  • Klantvriendelijkheid
  • Betrouwbaarheid
7

Goed

Goed communicatie

  • Aanbevelen? Ja
  • Overstapproces
  • Klantvriendelijkheid
  • Betrouwbaarheid
10

Overstap naar EnergieDirect bevalt uitstekend

Onlangs overgestapt naar EnergieDirect. Verliep erg soepel. Contract is duidelijk en beknopt. App werkt goed en geeft goed inzicht in verbruik en tarieven.

  • Aanbevelen? Ja
  • Overstapproces
  • Klantvriendelijkheid
  • Betrouwbaarheid
2

De regelneef app is misleidend!

Ik ben al jaren klant bij Energiedirect, maar dit jaar is de Regelneef app waardeloos!! Maandenlang gadget de app aan dat ik ongeveer €670,- terug zou krijgen op m'n eindafrekening. Nu blijkt echter dat dit maar €464,- is en daar gaat dan ook nog eens het nieuwe voorschot vanaf. Ik heb tot 23 November 2023 een contract lopen van 3 jaar, en toch moet ik meer betalen??? Ik weet nu in ieder geval zeker dat ik ga overstappen, ook omdat ze geen goed aanbod hebben gedaan. Ik ben erg teleurgesteld in Energiedirect en zal het zeker voort zeggen, bah wat een domper!!

  • Aanbevelen? Nee
  • Overstapproces N.v.t.
  • Klantvriendelijkheid
  • Betrouwbaarheid
4

Valse voorlichting

Ben al jaren bij energie direct! Via de app "regelneef" is alles in te zien. Ik kreeg dan ook al een paar maanden te zien in de app, dat ik rond de 350,- terug zou krijgen bij mijn jaarrekening in september, en dat ik mijn termijnbedrag moest verlagen. Ik heb het zo laten staan en dacht... dit is een mooi spaarpotje! Nou niks is minder waar... daar waar vorige week nog stond dat ik ind die 340,- zou terugkrijgen... blijkt nu ineens bij de jaarafrekening dat ik geld moet bijbetalen. Te belachelijk voor woorden. En vervolgens staat er sinds vandaag weer in de app dat ik volgend jaar weer geld terugkrijg. Ik geloof er niks meer van... ik stap over naar een ander. Helemaal klaar mee.

  • Aanbevelen? Nee
  • Overstapproces N.v.t.
  • Klantvriendelijkheid N.v.t.
  • Betrouwbaarheid
2

Kon geen contract afsluiten als vaste klant 15 jaar

Hieronder de tekst na contact met Energie Direct te hebben gehad die daarna een mail bevestiging gaven dat ze het jammer vonden dat we zijn overgestapt. Wij zijn door Energy Direct eigelijk voor het blok gezet om over te stappen. Geachte, Wij zelf vinden het ook jammer. Maar jullie konden ons geen nieuw contract geven gezien wij teveel stroom leveren dit vinden wij zeer raar. Maar dit ook tegen u medewerker gezegd maar die kon ons niet verder helpen. Gezien wij al jaren bij jullie klant zijn vonden we dit echt niet kon we worden gestraft omdat we stroom terug leveren. Daarbij hadden wij twee dagen geleden wel een voorstel gehad van een anderen medewerker en die kwam wel met een voorstel en die heb ik medegedeeld om erover na te denken. Die gaf ook de mededeling van kijk wel uit wat ze beloven en dat we goed de regels moesten lezen want je weet nooit, hiervoor heb ik deze medewerker voor bedankt. Na wat speurwerk konden wij wel iets goedkoper uit maar met mijn vrouw hadden we besloten om toch maar bij jullie een contract weer af te sluiten. Maar dit kon niet dus daarom dit besluit. Dus de zin van mochten we toch nog willen besluiten om bij jullie te blijven dat klopt niet. Vermoedelijk zal dt wel een vaste zin zijn in jullie tekst. Ik hoop dat jullie hierin echt goed kijken of dit wel de juiste terugkoppeling is. Ik wil wel even zeggen de tekst wisselingen niet vervelend waren hoor maar voor ons was het wel even slikken heel raar dat zo iets kan lopen. De persoonlijkheid met de klant is wel minimaal en hierin zou een telefoon gesprek denk ik beter verlopen zijn. Of even mededelen dat ik als medewerker nu geen contract kan geven en dit nu in behandeling geef aan de afdeling die wel hierin iets kan betekenen. Maar ik heb nog nooit gehoord als een gezin teveel stroom levert geen nieuw contract kunnen geven dit voelt niet lekker we zouden meer als 4000 kw terugleveren per jaar en daarom geen contract.En daarbij leveren we al 3,5 bij Energie Direct

  • Aanbevelen? Nee
  • Overstapproces
  • Klantvriendelijkheid
  • Betrouwbaarheid
4

Altijd positieve ervaringen, maar geen klantenservice meer sinds enkele maanden

Ze hebben beknibbeld op de kwaliteit van service en dat is toch wel erg vervelend. Ik heb geen problemen met levering of informatie op de site, maar als je een medewerker spreekt, dan blijkt uit niets dat men enig verstand heeft van waar men over praat. Toen ik klant werd, kon ik bellen met energiedirect en die medewerker wist op al mijn vragen antwoord. Nu moet je je door een chatbot heen worstelen en krijg je een vakantiekracht via de chat tegenover je die geen inhoudelijke kennis over energie(contracten) heeft. (En daar kan die arme man/ vrouw ook weinig aan doen, want die krijgt waarschijnlijk nauwelijks training). Heel jammer, want ze hebben laten zien dat ze het wel kúnnen. Lijkt erop dat hoog management een bepaalde beslissing heeft gemaakt, waar klanten en uitvoerend personeel de dupe van zijn.

  • Aanbevelen? Nee
  • Overstapproces
  • Klantvriendelijkheid
  • Betrouwbaarheid
1

Na 8 maanden nog geen compensatie ontvangen

Ik wacht nog steeds op de uitbetaling van de 2 keer 190 euro Compensatie van november en december 2022. De klantenservice is zachtjes uitgedrukt incapabel en doet alleen maar loze beloften. In één woord WAARDELOOS

  • Aanbevelen? Nee
  • Overstapproces N.v.t.
  • Klantvriendelijkheid
  • Betrouwbaarheid
1

Drama

Slechte klantenservice, maken er helaas potje van. Verkeerde informatie, verkeerde opzegging verwerkt.

  • Aanbevelen? Nee
  • Overstapproces
  • Klantvriendelijkheid
  • Betrouwbaarheid
1

Slecht bereikbaar en doet niet wat het beloofd.

Meermaals via de chat contact gezocht, na 20 minuten is dan vaak het verhaal pas helder bij de persoon van de chat. Er zou een melding gemaakt worden van het probleem en binnen 2 weken worden opgelost. Toen energie direct een probleem met ons (uiteindelijk enexis) had werden wij direct opgebeld voor verheldering. Ook de dag erna werden wij weer gebeld omdat het nog niet opgelost was. Uiteindelijk is het probleem voor energiedirect opgelost, maar helaas nooit een terugkoppeling gehad. Het probleem wat ik bij energie direct heb voorgelegd bestaat nu al 4 maanden en door de chat wordt steeds gezegd dat er melding wordt gemaakt en of ik niet weer 2 weken kan wachten. Op het verzoek tot telefonisch contact krijgen wij geen gehoor. Ook onduidelijk of mijn klacht in behandeling is genomen of niet.

  • Aanbevelen? Nee
  • Overstapproces N.v.t.
  • Klantvriendelijkheid
  • Betrouwbaarheid
3

Per abuis 2 dagen te vroeg contract opgezegd.

133 euro in mindering gebracht als boete. Enige coulance ho maar. Na jaren klant te zijn geweest. Geen waarschuwing gekregen. Weinig klantvriendelijkheid.

  • Aanbevelen? Nee
  • Overstapproces
  • Klantvriendelijkheid
  • Betrouwbaarheid
1

Ben geen klant meer, maar trekken verder geld af

Opletten. Na overstappen in january 2023 naar een andere leverancier en betalen van de jaarafrekening en eindafrekening trekt energiedirect verder elke maand (februari en maart) geld af van mijn rekening. Dit boek ik altijd terug. Contact via de App kan ik niet meer opnemen, omdat ik er geen klant meer ben. Geen antwoord op mijn mails...Telefonisch zijn ze niet bereikbaar. Nu komt er een mail van Hoist Finance en zij vragen een betaling over 500 Euro welke nog open zal zijn van energiedirect. Voor wat dit geld is, weten ze niet. Zij hebben dit alleen energiedirect afgekoopt. En ze bedreigen nu met een deurwaarder!!!!

  • Aanbevelen? Nee
  • Overstapproces
  • Klantvriendelijkheid
  • Betrouwbaarheid

Bedrijfsgegevens

Willemsplein 4

5211AK 's-hertogenbosch

[email protected]

Over Energiedirect.nl

Energiedirect.nl hoort graag je mening. Het beoordelingssysteem van Klantenvertellen.nl is 100% onafhankelijk. Hieronder staan de spelregels op een rijtje. - Je beoordeling wordt zichtbaar op Klantenvertellen.nl en op energiedirect.nl/ervaringen. - Bij je beoordeling staat alleen je voornaam en woonplaats. - Je achternaam en e-mailadres zijn niet zichtbaar. - Energiedirect.nl kan zelf geen beoordelingen aanpassen of verwijderen. - De medewerkers van energiedirect.nl mogen geen beoordelingen plaatsen.

Over Energiedirect

Klantenvertellen.nl kan beoordelingen verwijderen, als: De beoordelingen niet over energiedirect.nl gaan. Het taalgebruik aanstootgevend is. De beoordelingen persoonlijke informatie bevatten zoals naam, e-mail adres of telefoonnummer.

Klantenvertellen Reviews

• Iedereen mag een review schrijven zolang er voldaan wordt aan de gebruikersvoorwaarden.
• Kiyoh & Klantenvertellen zijn onafhankelijke platformen en erkend Google reviewpartner. Of een review nu lovend is of juist kritisch – iedere stem telt.
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan.
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd.
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.