
Ik had gebruik gemaakt van het vriendenvoordeel aanbod van 25 euro. Ongeveer 7 weken na aanmelding heb ik contact opgenomen via de chat met de vraag waar die 25 euro bleef, ze moest het uitzoeken en het duurde nog 1 week voor ik reactie via e-mail heb gehad met de mededeling dat het bij hun niet geregistreerd is. Waardeloos dus.
Verlengen ging lekker vlot.
Wat fijn om te horen Marcel! Prettige dag vandaag! Groetjes, Webcare energiedirect.nl
Slechte ervaring met dit bedrijf. Ben jaren klant geweest en erg tevreden met ze. Contract verlengd, achteraf wilde ik het intrekken, lukt dit niet, via chat niet, via e-mail niet, wordt niet gereageerd. Belofte gedaan dat men het zou stopzetten. Overgestapt naar een andere leverancier voordat het contract afliep, krijg ik opeens een afrekening met een boete van een dikke 200 euro. Ik was te laat via chat krijg ik als antwoord, ondanks dat ik alles heb geprobeerd. Nu leg ik het mooi bij de rechtsbijstand neer, onfatsoenlijk gedrag. Een afrader, regelteef werkt niet, telefonisch niet bereikbaar, beloftes komt men niet na. Pas met ze op!!!!!
Na 3 jarig contract, wederom verlengd.
eenvoudig te doen
het is gewoon goed
volgens afspraak een goed aanbod gehad en snel kunnen accepteren
Energiedirect heeft geen telefonische bereikbaarheid, alleen via een chatpersoon die nog enkele klanten onder de knop heeft. Na storing in contact kunnen ze oude berichten niet teruglezen en kun je weer opnieuw beginnen. Contact via email is eveneens moeizaam en wordt slecht beantwoord.
Bedankt voor je review! Wat vervelend dat het contact moeizaam verloopt! Ben je ervan op de hoogte dat wij een online leverancier zijn? Voor al je vragen kun je ook terecht op onze Social Media kanalen. Je kunt ons privéberichten via Facebook, Twitter of Instagram. Stuur daar je vraag met je adresgegevens en je geboortedatum. Dan helpen we je graag verder! Groetjes, Webcare energiedirect.nl
Telefonisch benaderd door een dame van EnergieDirect. Ze had een mooi aanbod vanwege het 20 jarig bestaan. Ik gaf aan wel interesse te hebben, maar geen tijd en vroeg of ze de offerte op de mail kon zetten. Om een offerte te kunnen krijgen moest ik 10 minuten aanhoren hoe de 'kleine letters' werden voorgelezen. Ik vroeg waarom, want het was maar een offerte. De dame antwoordde dat dat verplicht was, ook bij offertes. Later ben ik door de back-office gebeld en werd ik telefonisch gestuurd om op een linkje in de mail de klikken. Hoewel er duidelijk "ja ik ga akkoord" stond, gaf meneer aan de telefoon aan dat ik hier toch echt op moest klikken voor de offerte. Nadat ik boos werd en we in een discussie kwamen, gaf meneer toe dat ik door te klikken al direct zou overstappen maar dan 14 dagen bedenktijd zou hebben. Ik heb de verbinding verbroken. Later bleek het telefonische aanbod ook nog eens hoger te zijn dan wanneer ik zelf via de website zou verlengen. Wanpraktijken. Ga je schamen, EnergieDirect!
Hoi Nick, Bedankt voor je verhaal! Het is zeker niet de bedoeling om op deze manier klant te moeten worden. Hier zijn we dan ook echt op tegen. Allereerst onze excuses voor dit gedrag. Fijn om te lezen dat je het alsnog niet had gedaan en de hoorn erop had gegooid. Mocht je de namen hebben van de verkopers dan adviseer ik je om contact op te nemen via Facebook of Twitter. Dan kunnen wij hier ook werk van maken. Heel erg bedankt. Groeten, Webcare energiedirect.nl
Snel en goed geholpen met mijn nieuwe energie
Ik heb gisteren een aanvraag gedaan voor een vast contract en wilde vandaag nog even nabellen met wat laatste vragen hierover (de ingangsdatum klopte bijvoorbeeld niet). Klantenservice is onbereikbaar en wat ik ook probeerde: de uitkomst was elke keer dat de verbinding werd verbroken en ik alleen iets via de website en/of chat kon vragen. Dat was voor mij reden genoeg om op te zeggen binnen 14 dagen bedenktijd. Volgende probleem waar ik tegenaan liep: energiedirect.nl heeft goed z'n best gedaan om op hun website te verbergen hoe ik mijn contract opzeg (dit noemen we "dark patterns"). Na lang zoeken uiteindelijk gevonden: een verborgen formulier dat ik moest uitprinten, invullen, ondertekenen en naar klantenservice moet mailen. Dit is zó niet 2023! Een fatsoenlijke aanbieder biedt gewoon een gebruikersvriendelijke online manier (binnen je account) om dit zonder gedoe te regelen. Bovenstaande geeft mij bijzonder weinig vertrouwen in deze aanbieder en zal ik niet nog een keer in overweging nemen. Ben nu overgestapt naar Vandebron: wat een verademing! Goede bereikbaarheid, vriendelijke medewerkers die je ook echt te spreken krijgt en perfecte online ondersteuning voor wijzgingen.
Hoi Olaf, Goed dat je dit via deze weg aangeeft. Ik kan me voorstellen dat het niet fijn is om geen contact te kunnen krijgen als je alles wil checken. Uiteraard kunnen we veel met je feedback en nemen we dit ook mee. Mocht je in de toekomst contact met ons willen krijgen dan kan je altijd via Social Media (Facebook, Twitter, Instagram) contact met ons opnemen. Wij kunnen dan ook telefonisch contact met je opnemen. Wellicht tot in de toekomst. Groeten, Webcare energiedirect.nl
Op prijs over gestapt,voorheen krijg een vaste klant dezelfde aanbieding als een nieuwe klant.en .klantenservice : is waardeloos de babbelbox (chatbox) is en worsteling om er door heen gekomen, En dan zeggen ze dan stapt u over ,zij hebben niet het gevoel erbij. Nogmaals een goede klantenservice is de basis van bedrijf. En dan wordt je gebeld voor een aanbieding,dan kan alles. Het is mosterd naar de maaltijd Adieu. 1131 nt H Vos
prima
Bedankt voor je review Leonardus!
Geen poespas en duidelijk
Bedankt voor je review Henk! Welkom bij energiedirect.nl!
Goed communicatie
Bedankt voor je review Hamed! Groetjes, Webcare energiedirect.nl
Onlangs overgestapt naar EnergieDirect. Verliep erg soepel. Contract is duidelijk en beknopt. App werkt goed en geeft goed inzicht in verbruik en tarieven.
Hoi Rafaël, Allereerst wil ik je van harte welkom heten bij energiedirect.nl! Heel fijn dat alles goed is verlopen en alles bevalt. Bedankt voor je review! Groeten, Webcare energiedirect.nl
Ik ben al jaren klant bij Energiedirect, maar dit jaar is de Regelneef app waardeloos!! Maandenlang gadget de app aan dat ik ongeveer €670,- terug zou krijgen op m'n eindafrekening. Nu blijkt echter dat dit maar €464,- is en daar gaat dan ook nog eens het nieuwe voorschot vanaf. Ik heb tot 23 November 2023 een contract lopen van 3 jaar, en toch moet ik meer betalen??? Ik weet nu in ieder geval zeker dat ik ga overstappen, ook omdat ze geen goed aanbod hebben gedaan. Ik ben erg teleurgesteld in Energiedirect en zal het zeker voort zeggen, bah wat een domper!!
Ben al jaren bij energie direct! Via de app "regelneef" is alles in te zien. Ik kreeg dan ook al een paar maanden te zien in de app, dat ik rond de 350,- terug zou krijgen bij mijn jaarrekening in september, en dat ik mijn termijnbedrag moest verlagen. Ik heb het zo laten staan en dacht... dit is een mooi spaarpotje! Nou niks is minder waar... daar waar vorige week nog stond dat ik ind die 340,- zou terugkrijgen... blijkt nu ineens bij de jaarafrekening dat ik geld moet bijbetalen. Te belachelijk voor woorden. En vervolgens staat er sinds vandaag weer in de app dat ik volgend jaar weer geld terugkrijg. Ik geloof er niks meer van... ik stap over naar een ander. Helemaal klaar mee.
Hieronder de tekst na contact met Energie Direct te hebben gehad die daarna een mail bevestiging gaven dat ze het jammer vonden dat we zijn overgestapt. Wij zijn door Energy Direct eigelijk voor het blok gezet om over te stappen. Geachte, Wij zelf vinden het ook jammer. Maar jullie konden ons geen nieuw contract geven gezien wij teveel stroom leveren dit vinden wij zeer raar. Maar dit ook tegen u medewerker gezegd maar die kon ons niet verder helpen. Gezien wij al jaren bij jullie klant zijn vonden we dit echt niet kon we worden gestraft omdat we stroom terug leveren. Daarbij hadden wij twee dagen geleden wel een voorstel gehad van een anderen medewerker en die kwam wel met een voorstel en die heb ik medegedeeld om erover na te denken. Die gaf ook de mededeling van kijk wel uit wat ze beloven en dat we goed de regels moesten lezen want je weet nooit, hiervoor heb ik deze medewerker voor bedankt. Na wat speurwerk konden wij wel iets goedkoper uit maar met mijn vrouw hadden we besloten om toch maar bij jullie een contract weer af te sluiten. Maar dit kon niet dus daarom dit besluit. Dus de zin van mochten we toch nog willen besluiten om bij jullie te blijven dat klopt niet. Vermoedelijk zal dt wel een vaste zin zijn in jullie tekst. Ik hoop dat jullie hierin echt goed kijken of dit wel de juiste terugkoppeling is. Ik wil wel even zeggen de tekst wisselingen niet vervelend waren hoor maar voor ons was het wel even slikken heel raar dat zo iets kan lopen. De persoonlijkheid met de klant is wel minimaal en hierin zou een telefoon gesprek denk ik beter verlopen zijn. Of even mededelen dat ik als medewerker nu geen contract kan geven en dit nu in behandeling geef aan de afdeling die wel hierin iets kan betekenen. Maar ik heb nog nooit gehoord als een gezin teveel stroom levert geen nieuw contract kunnen geven dit voelt niet lekker we zouden meer als 4000 kw terugleveren per jaar en daarom geen contract.En daarbij leveren we al 3,5 bij Energie Direct
Ze hebben beknibbeld op de kwaliteit van service en dat is toch wel erg vervelend. Ik heb geen problemen met levering of informatie op de site, maar als je een medewerker spreekt, dan blijkt uit niets dat men enig verstand heeft van waar men over praat. Toen ik klant werd, kon ik bellen met energiedirect en die medewerker wist op al mijn vragen antwoord. Nu moet je je door een chatbot heen worstelen en krijg je een vakantiekracht via de chat tegenover je die geen inhoudelijke kennis over energie(contracten) heeft. (En daar kan die arme man/ vrouw ook weinig aan doen, want die krijgt waarschijnlijk nauwelijks training). Heel jammer, want ze hebben laten zien dat ze het wel kúnnen. Lijkt erop dat hoog management een bepaalde beslissing heeft gemaakt, waar klanten en uitvoerend personeel de dupe van zijn.
Ik wacht nog steeds op de uitbetaling van de 2 keer 190 euro Compensatie van november en december 2022. De klantenservice is zachtjes uitgedrukt incapabel en doet alleen maar loze beloften. In één woord WAARDELOOS
Goedemorgen, Goed dat je aangeeft dat je de compensatie nog niet hebt ontvangen. Ik kan me voorstellen dat je geduld na 8 maanden op is. Ik zie dat je vorige week contact hebt gehad met mijn collega. Die heeft een verzoek ingediend bij de desbetreffende afdeling die hier over gaat. Zij zullen dit verder oppakken. Groetjes, Webcare Energiedirect.nl
Slechte klantenservice, maken er helaas potje van. Verkeerde informatie, verkeerde opzegging verwerkt.
Bedankt voor je review Alexander! Wat vervelend dat het mis is gegaan! Is het probleem inmiddels opgelost? Stuur anders een mail naar [email protected] dan helpen we je graag verder! Groetjes, Webcare energiedirect.nl
Meermaals via de chat contact gezocht, na 20 minuten is dan vaak het verhaal pas helder bij de persoon van de chat. Er zou een melding gemaakt worden van het probleem en binnen 2 weken worden opgelost. Toen energie direct een probleem met ons (uiteindelijk enexis) had werden wij direct opgebeld voor verheldering. Ook de dag erna werden wij weer gebeld omdat het nog niet opgelost was. Uiteindelijk is het probleem voor energiedirect opgelost, maar helaas nooit een terugkoppeling gehad. Het probleem wat ik bij energie direct heb voorgelegd bestaat nu al 4 maanden en door de chat wordt steeds gezegd dat er melding wordt gemaakt en of ik niet weer 2 weken kan wachten. Op het verzoek tot telefonisch contact krijgen wij geen gehoor. Ook onduidelijk of mijn klacht in behandeling is genomen of niet.
133 euro in mindering gebracht als boete. Enige coulance ho maar. Na jaren klant te zijn geweest. Geen waarschuwing gekregen. Weinig klantvriendelijkheid.
Hi Frans, Ik kan begrijpen dat je erg baalt van de boete. Helaas zijn onlangs de "boete" regels landelijk gewijzigd. Om deze reden worden de boetes nu anders berekend.. en kunnen deze inderdaad nadeliger uitpakken dan voorheen. Mijn advies is om bij een overstap altijd goed na te gaan wanneer de einddatum is van je overeenkomst. Hoe graag ik ook zou willen, ik kan de boete niet weghalen. Ik weet niet of de nieuwe leverancier een boeteregeling heeft waardoor zij mogelijk de boete voor je vergoeden? Vraag dit altijd nog even na bij ze! Groetjes, Webcare energiedirect.nl
Opletten. Na overstappen in january 2023 naar een andere leverancier en betalen van de jaarafrekening en eindafrekening trekt energiedirect verder elke maand (februari en maart) geld af van mijn rekening. Dit boek ik altijd terug. Contact via de App kan ik niet meer opnemen, omdat ik er geen klant meer ben. Geen antwoord op mijn mails...Telefonisch zijn ze niet bereikbaar. Nu komt er een mail van Hoist Finance en zij vragen een betaling over 500 Euro welke nog open zal zijn van energiedirect. Voor wat dit geld is, weten ze niet. Zij hebben dit alleen energiedirect afgekoopt. En ze bedreigen nu met een deurwaarder!!!!
Beste, Wat ontzettend jammer om te lezen dat het niet goed is verlopen. Als je de jaarrekening en eindrekening hebt betaald dan is dat in ieder geval prima. Vaak wordt er nog een laatste termijnbedrag in rekening gebracht en dit is dan ook verrekend op de eindrekening. Dit is van mijn kant wel even een aanname want zonder gegevens kan ik niet zien wat er is gebeurd. Als het dossier is verkocht aan Hoist kan ik helaas helemaal niets meer inzien. Voor alle informatie dien je dan toch contact op te nemen met hun. Vriendelijke groet, webcare energiedirect.nl
Willemsplein 4
5211AK 's-hertogenbosch
Energiedirect.nl hoort graag je mening. Het beoordelingssysteem van Klantenvertellen.nl is 100% onafhankelijk. Hieronder staan de spelregels op een rijtje. - Je beoordeling wordt zichtbaar op Klantenvertellen.nl en op energiedirect.nl/ervaringen. - Bij je beoordeling staat alleen je voornaam en woonplaats. - Je achternaam en e-mailadres zijn niet zichtbaar. - Energiedirect.nl kan zelf geen beoordelingen aanpassen of verwijderen. - De medewerkers van energiedirect.nl mogen geen beoordelingen plaatsen.
Klantenvertellen.nl kan beoordelingen verwijderen, als: De beoordelingen niet over energiedirect.nl gaan. Het taalgebruik aanstootgevend is. De beoordelingen persoonlijke informatie bevatten zoals naam, e-mail adres of telefoonnummer.
• Iedereen mag een review schrijven zolang er voldaan wordt aan de gebruikersvoorwaarden.
• Kiyoh & Klantenvertellen zijn onafhankelijke platformen en erkend Google reviewpartner. Of een review nu lovend is of juist kritisch – iedere stem telt.
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan.
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd.
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.