Filters

2

Kon geen contract afsluiten als vaste klant 15 jaar

Hieronder de tekst na contact met Energie Direct te hebben gehad die daarna een mail bevestiging gaven dat ze het jammer vonden dat we zijn overgestapt. Wij zijn door Energy Direct eigelijk voor het blok gezet om over te stappen. Geachte, Wij zelf vinden het ook jammer. Maar jullie konden ons geen nieuw contract geven gezien wij teveel stroom leveren dit vinden wij zeer raar. Maar dit ook tegen u medewerker gezegd maar die kon ons niet verder helpen. Gezien wij al jaren bij jullie klant zijn vonden we dit echt niet kon we worden gestraft omdat we stroom terug leveren. Daarbij hadden wij twee dagen geleden wel een voorstel gehad van een anderen medewerker en die kwam wel met een voorstel en die heb ik medegedeeld om erover na te denken. Die gaf ook de mededeling van kijk wel uit wat ze beloven en dat we goed de regels moesten lezen want je weet nooit, hiervoor heb ik deze medewerker voor bedankt. Na wat speurwerk konden wij wel iets goedkoper uit maar met mijn vrouw hadden we besloten om toch maar bij jullie een contract weer af te sluiten. Maar dit kon niet dus daarom dit besluit. Dus de zin van mochten we toch nog willen besluiten om bij jullie te blijven dat klopt niet. Vermoedelijk zal dt wel een vaste zin zijn in jullie tekst. Ik hoop dat jullie hierin echt goed kijken of dit wel de juiste terugkoppeling is. Ik wil wel even zeggen de tekst wisselingen niet vervelend waren hoor maar voor ons was het wel even slikken heel raar dat zo iets kan lopen. De persoonlijkheid met de klant is wel minimaal en hierin zou een telefoon gesprek denk ik beter verlopen zijn. Of even mededelen dat ik als medewerker nu geen contract kan geven en dit nu in behandeling geef aan de afdeling die wel hierin iets kan betekenen. Maar ik heb nog nooit gehoord als een gezin teveel stroom levert geen nieuw contract kunnen geven dit voelt niet lekker we zouden meer als 4000 kw terugleveren per jaar en daarom geen contract.En daarbij leveren we al 3,5 bij Energie Direct

  • Aanbevelen? Nee
  • Overstapproces
  • Klantvriendelijkheid
  • Betrouwbaarheid
4

Altijd positieve ervaringen, maar geen klantenservice meer sinds enkele maanden

Ze hebben beknibbeld op de kwaliteit van service en dat is toch wel erg vervelend. Ik heb geen problemen met levering of informatie op de site, maar als je een medewerker spreekt, dan blijkt uit niets dat men enig verstand heeft van waar men over praat. Toen ik klant werd, kon ik bellen met energiedirect en die medewerker wist op al mijn vragen antwoord. Nu moet je je door een chatbot heen worstelen en krijg je een vakantiekracht via de chat tegenover je die geen inhoudelijke kennis over energie(contracten) heeft. (En daar kan die arme man/ vrouw ook weinig aan doen, want die krijgt waarschijnlijk nauwelijks training). Heel jammer, want ze hebben laten zien dat ze het wel kúnnen. Lijkt erop dat hoog management een bepaalde beslissing heeft gemaakt, waar klanten en uitvoerend personeel de dupe van zijn.

  • Aanbevelen? Nee
  • Overstapproces
  • Klantvriendelijkheid
  • Betrouwbaarheid
1

Na 8 maanden nog geen compensatie ontvangen

Ik wacht nog steeds op de uitbetaling van de 2 keer 190 euro Compensatie van november en december 2022. De klantenservice is zachtjes uitgedrukt incapabel en doet alleen maar loze beloften. In één woord WAARDELOOS

  • Aanbevelen? Nee
  • Overstapproces N.v.t.
  • Klantvriendelijkheid
  • Betrouwbaarheid
1

Drama

Slechte klantenservice, maken er helaas potje van. Verkeerde informatie, verkeerde opzegging verwerkt.

  • Aanbevelen? Nee
  • Overstapproces
  • Klantvriendelijkheid
  • Betrouwbaarheid
1

Slecht bereikbaar en doet niet wat het beloofd.

Meermaals via de chat contact gezocht, na 20 minuten is dan vaak het verhaal pas helder bij de persoon van de chat. Er zou een melding gemaakt worden van het probleem en binnen 2 weken worden opgelost. Toen energie direct een probleem met ons (uiteindelijk enexis) had werden wij direct opgebeld voor verheldering. Ook de dag erna werden wij weer gebeld omdat het nog niet opgelost was. Uiteindelijk is het probleem voor energiedirect opgelost, maar helaas nooit een terugkoppeling gehad. Het probleem wat ik bij energie direct heb voorgelegd bestaat nu al 4 maanden en door de chat wordt steeds gezegd dat er melding wordt gemaakt en of ik niet weer 2 weken kan wachten. Op het verzoek tot telefonisch contact krijgen wij geen gehoor. Ook onduidelijk of mijn klacht in behandeling is genomen of niet.

  • Aanbevelen? Nee
  • Overstapproces N.v.t.
  • Klantvriendelijkheid
  • Betrouwbaarheid
3

Per abuis 2 dagen te vroeg contract opgezegd.

133 euro in mindering gebracht als boete. Enige coulance ho maar. Na jaren klant te zijn geweest. Geen waarschuwing gekregen. Weinig klantvriendelijkheid.

  • Aanbevelen? Nee
  • Overstapproces
  • Klantvriendelijkheid
  • Betrouwbaarheid
1

Ben geen klant meer, maar trekken verder geld af

Opletten. Na overstappen in january 2023 naar een andere leverancier en betalen van de jaarafrekening en eindafrekening trekt energiedirect verder elke maand (februari en maart) geld af van mijn rekening. Dit boek ik altijd terug. Contact via de App kan ik niet meer opnemen, omdat ik er geen klant meer ben. Geen antwoord op mijn mails...Telefonisch zijn ze niet bereikbaar. Nu komt er een mail van Hoist Finance en zij vragen een betaling over 500 Euro welke nog open zal zijn van energiedirect. Voor wat dit geld is, weten ze niet. Zij hebben dit alleen energiedirect afgekoopt. En ze bedreigen nu met een deurwaarder!!!!

  • Aanbevelen? Nee
  • Overstapproces
  • Klantvriendelijkheid
  • Betrouwbaarheid
5

Niet te bereiken

Heb 3 x een mail aan jullie gestuurd met een vraag: wat gebeurt er met mijn contract op 01-01-2023? Geen antwoord. Telefonisch niet te bereiken. En de automatische TRUUS begrijpt er al helemaal niets van. Verder ben ik tevreden. Jammer dat een simpele vraag niet beantwoord wordt.

  • Aanbevelen? Nee
  • Overstapproces N.v.t.
  • Klantvriendelijkheid N.v.t.
  • Betrouwbaarheid N.v.t.
1

Waardeloos, ze hebben het afgedaan met standaard berichtje

Waardeloos, ze hebben het afgedaan met standaard berichtje

  • Aanbevelen? Nee
  • Overstapproces
  • Klantvriendelijkheid
  • Betrouwbaarheid
1

Totaal onbereikbaar

De laatste tijd is het met energiedirect hard achteruit gegaan. Ze houden zich niet aan de wettelijke termijn van 30 dagen voor prijsverhogingen. Ondanks dat de minister zegt dat de energiedirect zich hier aan moet houden, doet energiedirect dit niet en klachten hierover worden afgedaan met een standaard berichtje zonder de klacht serieus in behandeling te nemen, wat zwak! Vlug de prijzen buitensporig verhogen nog even voor het prijsplafond van de overheid getuigt van enkel winstbejag en zelfverrijking over de rug van de belastingbetalers, wij dus. Contact opnemen wordt bijna geheel onmogelijk of heel erg moeilijk gemaakt. (wat niet vreemd is na deze chaos die energiedirect veroorzaakt). Een gemiddelde van 1.2 op trustpilot doet veel meer recht aan de realiteit als de "opgepompte en onrealistische" 8,2 die energiedirect maar star op al maandenlang (zonder aanpassingen) op hun website laten zien, hoe "fake" kun je zijn? Ik zou zeggen kijk maar eens naar Trustpilot!

  • Aanbevelen? Nee
  • Overstapproces N.v.t.
  • Klantvriendelijkheid
  • Betrouwbaarheid
10

Energiedirect is beduidend goedkoper

In deze zeer dure tijden heeft energiedirect toch kans gezien om mij een zeer mooie aanbieding te doen.

  • Aanbevelen? Ja
  • Overstapproces
  • Klantvriendelijkheid
  • Betrouwbaarheid
9

Lekker overzichtelijk

Zeer positief

  • Aanbevelen? Ja
  • Overstapproces
  • Klantvriendelijkheid
  • Betrouwbaarheid
10

Heel goed

Ik ben begin dit jaar overgestapt naar Energiedirect.nl omdat bij deze energiebedrijf de gas en stroom rekening het laagst was. En ze doen wat ze beloofd hadden

  • Aanbevelen? Ja
  • Overstapproces
  • Klantvriendelijkheid
  • Betrouwbaarheid
10

Goede energiedeal kunnen sluiten voor periode van 3 jaar.

Alleen maar positief over Energiedirect

  • Aanbevelen? Ja
  • Overstapproces
  • Klantvriendelijkheid
  • Betrouwbaarheid
10

PRIMA

BLIJ MEE....!!!

  • Aanbevelen? Ja
  • Overstapproces
  • Klantvriendelijkheid
  • Betrouwbaarheid
10

Leuk, snel & goed

Het overstappen ging super en soepel. Leuke app met nuttige informatie die makkelijk toegankelijk is. Prettig en leuke communicatie vanuit de mensen van energie direct, zowel persoonlijk aan de telefoon als via de e-mail. En natuurlijk goede prijzen. Kortom, een super tevreden klant (sinds februari 2022)

  • Aanbevelen? Ja
  • Overstapproces
  • Klantvriendelijkheid
  • Betrouwbaarheid
5

Bij Energiedirect is het niet mogelijk om je energiestanden makkeijk door te geven:(

Telefoonnummer graag zodat ik door kan geven dat het doorgeven van de energiestanden niet werkt viaa de website. Heb deze dan maar viaa de mail doorgegeven, maar wordt daar wat mee gedaan? want ik krijg weer een nieuw verzoek om de meterstandne door te geven???

  • Aanbevelen? Nee
  • Overstapproces N.v.t.
  • Klantvriendelijkheid N.v.t.
  • Betrouwbaarheid
8

Tot nu toe goed.

Was even afwachten na overstap vanaf Powerpeers. Maar levering gaat goed. Regelneef heel fijn. Alleen jammer dat Tankey gestopt is!

  • Aanbevelen? Ja
  • Overstapproces
  • Klantvriendelijkheid
  • Betrouwbaarheid
8

Helder en duidelijk

Bij vragen zijn ze duidelijk in hun uitleg

  • Aanbevelen? Ja
  • Overstapproces N.v.t.
  • Klantvriendelijkheid
  • Betrouwbaarheid
8

Voor zover heldere informatie en overzichten

Was nog niet bekend met energiedirect, maar kwam deze tegen in mijn zoektocht naar een nieuwe energie leverancier via de consumentenbond. Kon het contract alleen rechtstreeks afsluiten en vond dit best wel spannend, maar tot zover zijn ze alle afspraken netjes nagekomen. Zo kreeg ik netjes bericht dat ik mij in deze energiecrisis geen zorgen hoefde te maken omdat ik een contract met vaste prijzen had En krijg nu al voor de tweede maand op rij, heldere overzichten over ons energieverbruik via de mail toegestuurd. Zie het vervolg van ons contract dus vol vertrouwen tegemoet.

  • Aanbevelen? Ja
  • Overstapproces
  • Klantvriendelijkheid
  • Betrouwbaarheid
10

Goed,klantvriendelijkheid en meedenkend!

Tot nu toe alleen maar goede ervaringen meegekregen, vriendelijk geholpen telefonisch. App Toon, heel handig en alles overzichtelijk. Wij zijn zeer tevreden!

  • Aanbevelen? Ja
  • Overstapproces
  • Klantvriendelijkheid
  • Betrouwbaarheid
8

Tot nu toe goede ervaring.

Nog niet zo lang bij Energiedirect. Wat ik prettig vind is het maandelijks verbruik te ontvangen en vergelijken. Je wordt toch weer bewuster van je verbruik.

  • Aanbevelen? Ja
  • Overstapproces
  • Klantvriendelijkheid
  • Betrouwbaarheid N.v.t.
10

Prima informatie via de app

App geeft prima inzicht

  • Aanbevelen? Ja
  • Overstapproces
  • Klantvriendelijkheid
  • Betrouwbaarheid
8

Gaat best goed

Het was helemaal goed geweest als ik niet van die berichtjes kreeg dat ik het termijn bedrag moet overmaken, terwijl ik op automatisch betalen staat.

  • Aanbevelen? Ja
  • Overstapproces
  • Klantvriendelijkheid
  • Betrouwbaarheid
9

Geweldig

Alles goed geregeld

  • Aanbevelen? Ja
  • Overstapproces
  • Klantvriendelijkheid
  • Betrouwbaarheid

Bedrijfsgegevens

Willemsplein 4

5211AK 's-hertogenbosch

[email protected]

Over Energiedirect.nl

Energiedirect.nl hoort graag je mening. Het beoordelingssysteem van Klantenvertellen.nl is 100% onafhankelijk. Hieronder staan de spelregels op een rijtje. - Je beoordeling wordt zichtbaar op Klantenvertellen.nl en op energiedirect.nl/ervaringen. - Bij je beoordeling staat alleen je voornaam en woonplaats. - Je achternaam en e-mailadres zijn niet zichtbaar. - Energiedirect.nl kan zelf geen beoordelingen aanpassen of verwijderen. - De medewerkers van energiedirect.nl mogen geen beoordelingen plaatsen.

Over Energiedirect

Klantenvertellen.nl kan beoordelingen verwijderen, als: De beoordelingen niet over energiedirect.nl gaan. Het taalgebruik aanstootgevend is. De beoordelingen persoonlijke informatie bevatten zoals naam, e-mail adres of telefoonnummer.

Klantenvertellen Reviews

• Iedereen mag een review schrijven zolang er voldaan wordt aan de gebruikersvoorwaarden.
• Kiyoh & Klantenvertellen zijn onafhankelijke platformen en erkend Google reviewpartner. Of een review nu lovend is of juist kritisch – iedere stem telt.
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan.
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd.
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.