Klantvriendelijk, heldere uitleg, duidelijke website, betrouwbaar. Dit maakt dat ik mijn contract wederom verleng. Daarnaast gunstig in de prijs.
Goedemorgen Mieke, Dank voor je mooie review en feedback, dat is erg waardevol voor ons. Fijn om te lezen dat alles zo goed bevalt. Mocht je in de toekomst vragen hebben aan ons, dan vernemen wij dit graag van je. Maak er een mooie week van! Een energieke groet, Jo
Ik heb een eindrekening ontvangen met een veels te hoog gasverbruik. Dit komt doordat de netbeheerder een foute meterstand er tussen heeft gezet. Ik heb bewijs met foto's dat die meterstand niet klopt, dit heb ik naar de klantenservice gestuurd. Ik zal de reactie voor de grap eens hieronder zetten: Wij begrijpen zeker dat een onverwacht factuur van € 1.446,80 nooit gelegen komt. De verwarring met de meterstand van de netbeheerder kan ik ook zeker begrijpen. Ondanks dit hebben wij de eindafrekening met de juiste standen berekend, namelijk met de zelfde standen die je hebt benoemd in de mail naar ons. Voor gas: Beginstand: 1654 m³ Eindstand: 1745 m³ Verbruik: 1.363 m³ Kosten: € 1.881,95 Het is toch duidelijk dat het verbruik niet klopt? Ze komen uit op 1363 m³, terwijl dit 91 m³ hoort te zijn. Ik vraag mij sterk af of hier uberhaupt mensen naar hebben gekeken. Ik heb deze reactie niet aangepast, dit is exact de mail die ik heb gekregen. Na de vijf verschillende livechats (die af en toe terwijl het gesprek werden afgesloten waardoor ik weer opnieuw moest beginnen) plus email die ik hierover heb gestuurd heb ik nu een klacht lopen, maar ik verwacht eigenlijk dat ik binnenkort naar de geschillencommissie moet stappen om iets van een oplossing te krijgen. Blijf zo ver mogelijk weg van dit bedrijf.
Hoi Thom, We begrijpen dat het ontzettend vervelend is als de uitleg niet voldoende is of als je niet begrepen wordt, onze excuses hiervoor. Inhoudelijk kan ik je vraag niet beantwoorden omdat ik je gegevens niet heb maar we willen er natuurlijk naar kijken. Neem hiervoor contact op met [email protected] of via de chat. Je kunt ook voorstellen om telefonisch contact te hebben en dan nemen we graag contact met je op. Groetjes, Energiedirect | Webcare
13 maanden om een probleem op te lossen dat ik je vanaf het begin heb laten zien. 13 maanden om een probleem op te lossen dat ik je vanaf het begin heb laten zien. Mijn allereerste meterstanden waren verkeerd opgenomen. Ik heb je foto's gestuurd. Je hebt toegezegd het te verhelpen. 12 maanden later, bij de eindafrekening, zie ik dat de meterstanden nog steeds onjuist zijn. Je hebt me € 800 meer laten betalen dan ik verbruikt heb, gezien je onjuiste meterstanden. Vervolgens heb ik 3 maanden geprobeerd met je te "chatten", je meer foto's gestuurd, je foto's van onze eerdere e-mails en "chats" gestuurd... Sommige "chat"-medewerkers waren onbeleefd. Uiteindelijk bedacht een "chat"-medewerker om mijn klacht naar een hoger niveau te tillen... ongelooflijk! EnergieDirect is me € 1000 verschuldigd voor mijn communicatieanalyse en aanbevelingen, om nog maar te zwijgen van de maanden frustratie.
Hai Lydon, Wat heftig om te lezen dat het zo is misgegaan met de meterstanden, en dat de afrekening niet klopt. Ik wil je graag vragen om een bericht te sturen via Facebook Messenger. Dan kunnen we je via daar verder helpen. Stuur je ook de foto's mee van je meter? Groetjes, Energiedirect | Webcare
Het is onmogelijk om met deze partij in contact te komen. Ik raad het iedereen af om hier een contract af te sluiten. Overzichten in hun systeem kloppen niet en vervolgens is het onmogelijk om hierover in contact te komen.
Hi Calvin, Dankjewel voor je review. Jammer om te horen dat alles niet goed verloopt. Wist je dat je met ons kan chatten via de website/app, je kunt mailen naar: [email protected] en je kunt contact opnemen via Facebook Messenger. We helpen je daar graag verder. Groetjes, Energiedirect | Webcare
Dat staat hierboven
Hai Leo, Dankjewel voor je mooie review en het mooie cijfer! Fijn om te horen dat je goed zit bij ons. Groetjes, Energiedirect | Webcare
prima
Bedankt voor je review Johan! Groetjes, Denis Webcare Energiedirect
Alles prima en goed geregeld
Bedankt voor je positieve review Tom en fijn dat het je bevalt. Groetjes, Denis Webcare Energiedirect
heb een goede ervaring met energiedirect
Hoi Miny, Wat leuk om te lezen dat je goede ervaringen hebt en bedankt voor je review. We zijn benieuwd wat we kunnen doen om de ervaring nog beter te maken. Groetjes, Denis Webcare Energiedirect
Gewoon goed daarom voor de drie jaren optie gekozen.
Hoi Jef, Wat leuk dat je weer voor ons hebt gekozen, welkom terug ;) Groetjes, Denis Webcare Energiedirect
De goede voorlichting, perfect
Fijn om te horen dat je vooraf zo goed bent ingelicht. Van harte welkom bij Energiedirect! Groet, Dial Webcare Energiedirect
ik heb een zeer goede ervaring met het energiedirect, en het overzicht vind ik zeer duidelijk.
Hoi Jan, Ontzettend bedankt voor je mooie reactie. Fijn om te horen dat je zo tevreden bent. Groetjes Mariska. Webcare Energiedirect.
Telefonisch benaderd als oude klant “en wij kunnen het goedkoper dan uw huidige”. Dus niet, alleen een stroom contract en gas hadden ze maar eens niet meegenomen. Erger nog, klantenservice was niet meer bereikbaar, alleen voor nieuwe contracten. Succes met de chatbot! Gelukkig nu weg kunnen gaan en een andere kunnen nemen. Maar wat een firma, niemand die je te woord kan staan en de opnames van het contract ineens ook niet meer vindbaar zijn.
Jammer om te horen! We hebben geen telefonische klantenservice omdat we een digitale leverancier zijn. Ondanks dit kunnen we prima per e-mail of chat je verder helpen met alle vragen! Mocht je nog hierover in gesprek willen dan kan je ons altijd een e-mail sturen naar [email protected]. Groet, Webcare Energiedirect
Duidelijke begeleiding op de site
Dankjewel voor je prachtige review! 💚
Ik heb 824 M3 gas gebruikt en moet er 835 M3. Al jaren klant bij energie direct en dit is de zoveelste keer dat mijn afrekening niet klopt. Het nieuwe excuses is calorische correctiewaarde. Ik heb der nooit van gehoord maar LETOP ze verzinnen altijd wat nieuws om je geld af te zetten. Als je om een toelichting vraagt van de berekening word je doorverwezen naar de netbeheerder. Beste klantenservice ik heb geen contract met de netbeheerder maar met Energie Direct, wel geld vangen maar geen uitleg geven over de extra kosten? Zodra mijn contract is afgelopen kom ik ook niet meer terug.
Goedemorgen, dankjewel voor je review! Ik begrijp dat je graag meer uitleg wilt ontvangen over de calorische waarde van het gas. Gasmeters meten hoeveel gas je verbruikt. Maar je gasmeter meet iets anders bij verschillende omstandigheden. Dit corrigeren we op je energierekening. Zo betaal je echt alleen voor de energie die je krijgt. Wel zo eerlijk. We houden rekening met 3 correctiefactoren: temperatuur, calorische waarde en hoogteligging. Op onze site vind je hier alle uitleg over en wordt uitgelegd wat het precies is. Via deze link staat de uitleg: https://www.energiedirect.nl/klantenservice/facturen-en-betalen/correctiefactor-gas Ik ga er vanuit je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Groetjes, Webcare Energiedirect 💚
Mijn standen opname komen overeen met het u opgegeven standen. Uitleg met medewerker(sters) altijd duidelijk en helder. Tijdig suggesties om zuiniger te zijn met energie en dus met kosten verbruikt, Top!
Hoi Ben, Wat geweldig om te horen dat jouw standenopname overeenkomt met wat je hebt doorgegeven en dat je altijd heldere uitleg krijgt van de medewerkers! 😀 Het is fantastisch dat ze je ook suggesties geven om zuiniger met energie om te gaan en kosten te besparen. Dat klinkt als een topervaring! Mocht je nog meer tips willen ontvangen of vragen hebben, sta ik voor je klaar! Heel erg bedankt voor je mooie review. Fijne dag verder Ben. Groetjes Mariska. Webcare Energiedirect.
Ben 2 jaar geleden overgestapt naar energie direct ....daar waren problemen mee...maar uiteindelijk hebben ze me goed geholpen via de chat.
Goedemorgen Marga! Ah, dat klinkt als een hobbelige start, maar wel met een happy end! 😅👍 Fijn dat het uiteindelijk goed is opgelost via de chat 💬💪. Zo zie je maar: soms moet je even door de wolken voor je de zon ziet ☀️😉 Groetjes, Dinanda Webcare Energiedirect
Het contract is heel duidelijk , daarom blijf ik bij Energiedirect.
Goedemorgen Rob! Dat maakt ons blij! 😄 Een duidelijk contract = geen gedoe 💡 Fijn dat je ons trouw blijft! Groetjes, Dinanda Webcare Energiedirect
Alles heel duidelijk
Hi Herman, Wat fijn om te lezen dat alles duidelijk is voor je! Dankjewel voor je review. Groetjes, Nora 🌼
Ik wist dat mijn contract eind 2025 zou aflopen. Dankzij de mail die ik van Energiedirect heb ontvangen er weer aan herinnert. Meteen maar gekozen voor een contract voor 3 jaar. Het makkelijk en snel geregeld.
Dag, Oh wat fijn om te lezen dat je weer voor ons hebt gekozen! Wat fijn dat de reminder heeft geholpen met op tijd verlengen. Dankjewel voor je mooie review! Groetjes, Nora 🌼
zeer tevreden
Hi Joop, Dank voor je review en fijn om te horen dat onze tarieven bevallen! We doen iedere dag ons uiterste best om onze klanten te voorzien van acceptabele en scherpe tarieven. Fijn dat je dit waardeert. Met energieke groet, Jo
super
Hi Tjeerd, Dank voor deze mooie beoordeling, dat wordt door ons enorm gewaardeerd! Maak er een mooie woensdag van :) Met energieke groet, Jo
helemaal goed.. dank jullie wel.. met lieve groet Johan
Heel fijn om te lezen Johan, dank je wel voor je review! Groet, Denis Webcare Energiedirect
Al vele jaren bij energie direct en nog steeds tevreden, vandaar dat ik voor verlenging ga.
Hoi Gerda, We vinden het altijd super om te lezen dat trouwe klanten nogmaals voor ons kiezen. Dank je wel voor het vertrouwen en je positieve review. Groetjes, Denis Webcare Energiedirect
duidelijk
Bedankt voor je review Frits, fijn dat alles duidelijk is. Groet, Denis Webcare Energiedirect
Zie Boven staande beoordeling
Hoi Ger, Als een online leverancier communiceren we per e-mail en goed om te lezen dat alles duidelijk is. Groet, Denis Webcare Energiedirect
Willemsplein 4
5211AK 's-hertogenbosch
Energiedirect.nl hoort graag je mening. Het beoordelingssysteem van Klantenvertellen.nl is 100% onafhankelijk. Hieronder staan de spelregels op een rijtje. - Je beoordeling wordt zichtbaar op Klantenvertellen.nl en op energiedirect.nl/ervaringen. - Bij je beoordeling staat alleen je voornaam en woonplaats. - Je achternaam en e-mailadres zijn niet zichtbaar. - Energiedirect.nl kan zelf geen beoordelingen aanpassen of verwijderen. - De medewerkers van energiedirect.nl mogen geen beoordelingen plaatsen.
Klantenvertellen.nl kan beoordelingen verwijderen, als: De beoordelingen niet over energiedirect.nl gaan. Het taalgebruik aanstootgevend is. De beoordelingen persoonlijke informatie bevatten zoals naam, e-mail adres of telefoonnummer.
• Iedereen mag een review schrijven zolang er voldaan wordt aan de gebruikersvoorwaarden.
• Kiyoh & Klantenvertellen zijn onafhankelijke platformen en erkend Google reviewpartner. Of een review nu lovend is of juist kritisch – iedere stem telt.
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan.
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd.
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.