Een alpiene ervaring om nooit te vergeten.

Veel geleerd, gezien en meegemaakt in een prachtige alpiene wereld onder leiding van ervaren en kundige Franse gidsen

• Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Mont Blanc Expeditie
  • Groepsgrootte 6-14

Zware maar geweldige klimtocht naar top Zugspitze

Mijn zoon van 16 en ik maakten voor het eerst kennis met alpinisme via deze tocht. Supergevarieerd, prachtig mooi en op onderdelen behoorlijk zwaar, we hebben genoten! De grote luxe hut was een verrassing - heerlijk gegeten, goed geslapen en alle spulletjes goed opgedroogd in de droogruimtes beneden. Wat goed is om te weten, deze tocht heeft veel Klettersteigen dus klimmen en klauteren - naast een zeer goede conditie zijn ook sterke armen en lenigheid belangrijk, zeker als je nog weinig klimervaring hebt :) .

• Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Zugspitze

Prachtige 4000ers in de Monte Rosa

Een zeer mooie reis gehad, ondanks de corona-situatie bijna gelijk aan de origineel geplande reis. Helaas was de Margherita al vol en sliepen we in plaats daarvan 2 keer in de ook fraaie en zeer smakelijke Gnifetti hut. Een maand vooraf de reis niet eens verwacht dat dit alles nog door zou gaan, dus alle ervaring was daarmee al boven verwachting. De reis zelf is top ingericht, eerst acclimatiseren door het beklimmen van de Aiguille du Tour (stiekem misschien wel de mooiste berg van de week), herstellen in Chamonix en vervolgens zoveel mogelijk 4000ers toppen in de Monte Rosa. Vooraf gewaarschuwd over de Franse gidsen, maar onze gidsen waren echt top. Vol humor, begrip en enthousiasme. Ze waren continu in overleg om de routes zo te plannen dat iedereen in de groep met een mooie ervaring thuis kon komen. En voor als ze dit lezen: ook zeer getroffen met een leuke groep vol gelijkgestemde klimmers.

• Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Monte Rosa 7 Summits
  • Groepsgrootte 6-14

Beginnerscursus alpinisme van Mountain Network is top!

De gehele week was goed geregeld. Gidsen zijn flexibel en passen het programma aan op het weer en andere omstandigheden. Goede accommodatie en fantastische plekken bezocht!

• Mountain Network locatie Ski en bergsportreizen
  • Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Beginnerscursus alpinisme in Chamonix
  • Groepsgrootte 6-14

Climax in de bergsport met zoon en dochter!

Na eerdere deelname's (Elbrus, Aconcagua, e.a) heb ik nu ook de verantwoordelijkheid en zorg voor een reis samen met mijn zoon en dochter (18 en 19 jaar) aan Mountain Network toevertrouwd, nml Mont Blanc Summit. Ook deze keer waren zowel het programma, voorbereiding, informatie als gidsen en onderkomen perfect afgestemd op het (eind-) doel. Ook in dit moeilijke Corona-tijdperk heeft Mountain Network zich van zijn beste kant laten zien om alles in het werk te stellen de reis (Uberhaupt) volgens het vooropgesteld programma te laten verlopen. Super!!

• Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Mont Blanc Summit
  • Groepsgrootte 1-5

Een onvergetelijke expeditie die meteen smaakt naar meer!

De Mont Blanc Expeditie is voor mij een week van onvergetelijke hoogtepunten geweest. De voorbereiding, het programma in Frankrijk en de uiteindelijke de toppoging verdienen een dikke, dikke negen. Als je met zonsopgang op het dak van de Alpen staat en uitkijkt over de (nog donkere) dalen en hoge pieken van het alpenmassief dan blijft dat je voor altijd bij. En daar hebben de gidsen, de accommodatie in Les Bossons, het programma van Mountain Network, de diversiteit en samenhorigheid van het team, en.... zeker ook de weersomstandigheden optimaal aan bijgedragen. Een tocht die je qua inspanning zeker niet moet onderschatten maar die je met de juiste voorbereiding en discipline (in de woorden van de gidsen) meer 'pleasure' dan 'pain' oplevert. Met deze ervaring kijk ik al uit naar de expeditie naar de Elbrus!

• Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Mont Blanc Expeditie

Mont Blanc expeditie geweldige ervaring

Erg leuke kennismaking met alpinisme. Goede begeleiding, heldere handleidingen. Goed voorbereiding gedaan en uiteindelijk een geweldige week gehad.

• Klantcontact N.v.t.
  • Programma N.v.t.
  • Veiligheid N.v.t.
  • Begeleiding N.v.t.
  • Catering/maaltijden N.v.t.
  • Voldaan aan verwachting N.v.t.
  • Beoordelen als: N.v.t.
  • Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Mont Blanc expeditie
  • Groepsgrootte N.v.t.

Waanzinnig goed!!!

We hebben de Gran Paradiso en de Mont Blanc beklommen. het was een geweldige week.

• Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Mont Blanc
  • Groepsgrootte 6-14

Professionele Nederlandse organisatie die mooie bergreizen aanbiedt

Ik heb onlangs de Mt Blanc expeditie gedaan. Wij waren de eerste groep in 2020 die de top hadden bereikt. Vooraf werden we tijdig en uitvoerig geinformeerd over de reis, zodat we de juiste voorbereidingen konden treffen. De expeditie is op een logische manier opgebouwd. Gedurende de week raak je vertrouwd met het materiaal, en met wandelen en klimmen in de bergen op sneeuw en ijs. Geleidelijk aan wen je aan de hoogte. De 2-daagse beklimming van de Gran Paradiso (4061 m) is hierbij een uitstekende training voor de beklimming van de Mt Blanc. De gecertificeerde berggidsen zijn zeer ervaren en gepassioneerde professionals die het gebied door en door kennen.

• Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Mt Blanc expeditie

Fantastische ervaring met Mountain Network

Fantastsich avontuur met goede communicatie en voorbereiding vooraf en begeleiding tijdens de reis. Zeer de moeite waard met begeleiding en ondersteuning door een professioneel leuk en ervaren team.

• Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Kili Challenge
  • Groepsgrootte 15-44

De Kili-Challenge; een enorm mooie ervaring!

Wat kijk ik terug op een ongelooflijk mooie uitdaging; het beklimmen van de Kilimanjaro. Alles was superstrak georganiseerd. Wij werden begeleid door de African Walking Company, met hele enthousiaste en hard werkende gidsen en porters. Zij hadden hart voor de zaak en probeerde ons op een veilige manier naar de top van de Kilimanjaro te begeleiden. Daarnaast was Marieke mee als expeditieleider van Mountain Network. Fijn dat zij mee was en iedereen begeleidde op een heel persoonlijke en professionele manier! Het was haar 20e keer op de top van de Kilimanjaro!! Zonder Marieke en de African Walking Company hadden wij de top van de Kilimanjaro niet gered. Mijn dank is groot! Naast de Kilimanjaro heb ik een safari van vier dagen geboekt. Alles kon ik uit handen geven en het was allemaal super georganiseerd! Ik heb de Big Five kunnen zien in een prachtig land Tanzania. Het is echt een aanrader om na de beklimming nog een rustdag te nemen en daarna lekker op safari te gaan.

• Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Kili-Challenge 2020

Fantastische expeditieleider

In januari 2020 de Kilimanjaro beklommen onder begeleiding van Mountain Network. Vooraf de juiste informatie gekregen. Tijdens de tocht hele goede begeleiding gehad op alle fronten!

• Catering/maaltijden N.v.t.
  • Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Kili-Challenge

Fantastische expeditie op Kilimanjaro met Moutain Network

Kilimanjaro beklommen met expeditieleider Barbara van der Meer. De voorbereidingen, organisatie, leiding, deskundigheid en betrouwbaarheid waren "top". Mountain Network maakt de meerwaarde als organisatie absoluut waar !

• Mountain Network locatie Ski en bergsportreizen
  • Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? KiliChallenge van WarChild
  • Groepsgrootte 15-44

Een professionele en klantvriendelijke organisatie

Goede communicatie Klimmers worden ontzorgd Personeel geeft vertrouwen en veiligheid Tip en beloning systeem is te strak en gereguleerd; klimmers moeten zelf de mogelijkheid hebben om gidsen en dragers individueel materiaal of andere beloningen te geven.

• Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? kili challenge
  • Groepsgrootte 15-44

Prettig veilig uitdagend en vertrouwd.

Super ervaring met goede begeleiding van Marieke en een herinnering voor het leven.

• Mountain Network locatie Ski en bergsportreizen
  • Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? War Child Kilo Challenge 2020
  • Groepsgrootte 15-44

Het was een onvergetelijke reis!

De voorbereiding van de deelnemers was grondig, de verwachtingen waren realistisch. De reis was tot in de puntjes verzorgd. De goede uitleg en constante aandacht en zorg voor de deelnemers tijdens de tocht gaven een veilig gevoel en zorgden ervoor dat we ons helemaal op het wandelen konden richten en maximaal konden genieten van de omgeving en van het gezelschap.

• Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Kilimanjaro

geweldige Kilimanjaro tocht

wat een geweldige gids. de duidelijkheid, persoonlijke aandacht en begeleiding waren erg goed. ik heb er veel van geleerd en zou het zelf niet beter kunnen. een echte professional. ik gun iedereen deze gids(v).

• Beoordelen als: Bedrijf
  • Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Kilimanjaro
  • Groepsgrootte 15-44

Met Mountain Netwerk de Kilimanjaro beklimmen; veilig verantwoord en vooral een magische ervaring!

In januari 2020 met een groep van 20 deelnemers de Kilimanjaro bedwongen. Reis en tocht georganiseerd door Mountain Network. Onze gidsen Marcel en Luc waren de optimale mix van ervaring, discipline, aandacht voor de fysieke en mentale conditie van ons allemaal én respect voor de magische natuur. Bovendien uitstekende samenwerking met African Walking company die voor lokale gidsen en dragers zorgden. 5-sterren zonder enige twijfel!!

• Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Beklimming Kilimanjaro

Fantastisch

Samen met mijn zoon Sam ben ik dit avontuur aangegaan. Ik heb ons op tijd aangemeld om deel te nemen aan de Kili-chalange zodat we genoeg tijd hadden om het sponsor bedrag bij elkaar te krijgen. Het bedenken van acties heeft mij heel veel leuke momenten opgeleverd en ik heb er een heleboel van geleerd. We hebben onder andere een gesprek met de burgemeester gehad. We zijn op de radio geweest en hebben onwijs veel leuke reacties gehad van bekende, maar ook onbekende mensen die ons op straat aanspraken. Toen de vertrekdatum dichterbij kwam ben ik opzoek gegaan naar het materiaal. Daar had ik mij wel in vergist, ik dacht dat ik al wel veel materiaal had of zou kunnen lenen. Dit viel tegen en heb ik wel het een en ander aangeschaft. Tussendoor ook natuurlijk trainen. Zo veel mogelijk lopen en andere sportactiviteiten, allemaal ook leuk én goed om dit met een doel te doen. De kennismakingsbijkomsten met de groep was gezellig en waardevol. En de beklimming zelf was super. We waren een betrokken groep, zeer divers en gezellige groep. Helaas heb ik zelf de top niet behaald, doordat ik lichamelijk niet helemaal in orde was. Gigantisch balen en janken. Maar de ceremonie van mijn haar afknippen voor de stichting haarwensen maakte het gelukkig weer deels goed. De begeleiding van Marcel en Luke was tof.

• Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? beklimming Kilimanjaro
  • Groepsgrootte 15-44

Geweldige reis en mede door de fantastische organisatie de TOP gehaald!

Mountain Network werkt samen met de African Walking Company om deelnemers een onvergetelijke ervaring mee te geven. Hierbij wordt er rekening gehouden met goede werkomstandigheden, hygiëne, maatschappelijke verantwoording en bovenal plezier! Ik heb onwijs genoten en kijk terug op een bijzondere reis!!

• Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? WarChild KiliChallenge
  • Groepsgrootte 15-44

Goede en deskundige begeleiding en een topsfeer

Veelzijdige en veeleisende tocht. Goed verzorgd en ontzorgd zodat wij kunnen focussen op de tocht. Zeer deskundig begeleid ook op het gebied van veiligheid en gezondheid.

• Mountain Network locatie Ski en bergsportreizen
  • Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Kilimanjaro Challenge WarChild
  • Groepsgrootte 15-44

Goed doordacht veilig prettig eerlijk waarde voor herhaling valt baar

Beste mensen, Wat heb ik genoten van de trip. Alles was tot in de puntjes geregeld. Zonder dat ik last had van hiërarchie of een bepaalde mate van strengheid. Door de kracht van de organisatie die waanzinnig goed op orde was heeft de hele groep waar in ik heb deelgenomen kunnen genieten van een waanzinnige tijd. Persoonlijk heb ik de top niet gehaald en ben op dag vijf moeten afhaken. De hele begeleiding rond om dat proces was ook subliem. Beste mensen, Wat heb ik genoten van de trip. Alles was tot in de puntjes geregeld. Zonder dat ik last had van hiërarchie of een bepaalde mate van strengheid. Door de kracht van de organisatie die waanzinnig goed op orde was heeft de hele groep waar in ik heb deelgenomen kunnen genieten van een van zinnige tijd. Persoonlijk heb ik de top niet gehaald en ben op dag vijf moeten afhaken. De hele begeleiding rond om dat proces was ook subliem.Respect voor Marieke! Respect voor Simon en zijn hele team. Erg dankbaar.

• Mountain Network locatie Ski en bergsportreizen
  • Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Kilimanjaro challenge team 2 2020
  • Groepsgrootte 15-44

Prachtige ervaring van poedersneeuw in een totaal andere cultuur

Een mooi en goed georganiseerde rondreis, waarbij je 8 verschillende ski gebieden in Japan verkend op zoek naar de poeder. Daarbij moet je vooral denken aan veel tree runs. Door de afwisseling van de kleine gebieden is elke dag weer een nieuwe beleving. Naast het skiën/boarden kan ook elke dag weer een andere Japanse delicatesse geprobeerd worden...met als een van de favorieten de sushi train. Tip: boek zelf ook nog een paar dagen Tokio zodat je de ware Japan experience kan ervaren!

• Mountain Network locatie Ski en bergsportreizen
  • Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? FREERIDE ROADTRIP LICHTGEVORDERDEN HOKKAIDO
  • Groepsgrootte 1-5

Gezellig en leerzaam

Voor de 2e keer deze reis gedaan. Weer veel nieuwe dingen geleerd. Leuke groep mensen waardoor heet op en naast de piste gezellig was. Jelle is een uitstekende leraar die je zeker beter laat skiën ook al ben je gevorderd

• Mountain Network locatie Ski en bergsportreizen
  • Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Off piste training stubaier Gletscher
  • Groepsgrootte 6-14

Meer expertise ga je niet krijgen

Het maakt niet uit of je al een veteraan in het vak bent of pas net begint. De ski- en berg-gidsen analyseren je skitechniek nauwkeurig en weten elke keer weer je techniek naar een hoger niveau te brengen. Als je een keer ècht grote stappen wilt maken in je ski mindset of techniek, is dit dè place to be. Deze week skiën was de leerzaamste week van mijn ski-carriere.

• Beoordelen als: N.v.t.
  • Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Offpiste cursus Stubai

Over Mountain Network

Mountain Network is een bergsportorganisatie met 7 klim- en bouldercentra in Nederland, outdoorlocatie in de Ardennen en is organisator van ski- en bergsportreizen wereldwijd.