Fantastische ervaring met Mountain Network

Fantastsich avontuur met goede communicatie en voorbereiding vooraf en begeleiding tijdens de reis. Zeer de moeite waard met begeleiding en ondersteuning door een professioneel leuk en ervaren team.

• Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Kili Challenge
  • Groepsgrootte 15-44

De Kili-Challenge; een enorm mooie ervaring!

Wat kijk ik terug op een ongelooflijk mooie uitdaging; het beklimmen van de Kilimanjaro. Alles was superstrak georganiseerd. Wij werden begeleid door de African Walking Company, met hele enthousiaste en hard werkende gidsen en porters. Zij hadden hart voor de zaak en probeerde ons op een veilige manier naar de top van de Kilimanjaro te begeleiden. Daarnaast was Marieke mee als expeditieleider van Mountain Network. Fijn dat zij mee was en iedereen begeleidde op een heel persoonlijke en professionele manier! Het was haar 20e keer op de top van de Kilimanjaro!! Zonder Marieke en de African Walking Company hadden wij de top van de Kilimanjaro niet gered. Mijn dank is groot! Naast de Kilimanjaro heb ik een safari van vier dagen geboekt. Alles kon ik uit handen geven en het was allemaal super georganiseerd! Ik heb de Big Five kunnen zien in een prachtig land Tanzania. Het is echt een aanrader om na de beklimming nog een rustdag te nemen en daarna lekker op safari te gaan.

• Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Kili-Challenge 2020

Fantastische expeditieleider

In januari 2020 de Kilimanjaro beklommen onder begeleiding van Mountain Network. Vooraf de juiste informatie gekregen. Tijdens de tocht hele goede begeleiding gehad op alle fronten!

• Locatie N.v.t.
  • Catering/maaltijden N.v.t.
  • Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Kili-Challenge

Fantastische expeditie op Kilimanjaro met Moutain Network

Kilimanjaro beklommen met expeditieleider Barbara van der Meer. De voorbereidingen, organisatie, leiding, deskundigheid en betrouwbaarheid waren "top". Mountain Network maakt de meerwaarde als organisatie absoluut waar !

• Mountain Network locatie Ski en bergsportreizen
  • Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? KiliChallenge van WarChild
  • Groepsgrootte 15-44

Een professionele en klantvriendelijke organisatie

Goede communicatie Klimmers worden ontzorgd Personeel geeft vertrouwen en veiligheid Tip en beloning systeem is te strak en gereguleerd; klimmers moeten zelf de mogelijkheid hebben om gidsen en dragers individueel materiaal of andere beloningen te geven.

• Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? kili challenge
  • Groepsgrootte 15-44

Prettig veilig uitdagend en vertrouwd.

Super ervaring met goede begeleiding van Marieke en een herinnering voor het leven.

• Mountain Network locatie Ski en bergsportreizen
  • Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? War Child Kilo Challenge 2020
  • Groepsgrootte 15-44

Het was een onvergetelijke reis!

De voorbereiding van de deelnemers was grondig, de verwachtingen waren realistisch. De reis was tot in de puntjes verzorgd. De goede uitleg en constante aandacht en zorg voor de deelnemers tijdens de tocht gaven een veilig gevoel en zorgden ervoor dat we ons helemaal op het wandelen konden richten en maximaal konden genieten van de omgeving en van het gezelschap.

• Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Kilimanjaro

geweldige Kilimanjaro tocht

wat een geweldige gids. de duidelijkheid, persoonlijke aandacht en begeleiding waren erg goed. ik heb er veel van geleerd en zou het zelf niet beter kunnen. een echte professional. ik gun iedereen deze gids(v).

• Beoordelen als: Bedrijf
  • Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Kilimanjaro
  • Groepsgrootte 15-44

Met Mountain Netwerk de Kilimanjaro beklimmen; veilig verantwoord en vooral een magische ervaring!

In januari 2020 met een groep van 20 deelnemers de Kilimanjaro bedwongen. Reis en tocht georganiseerd door Mountain Network. Onze gidsen Marcel en Luc waren de optimale mix van ervaring, discipline, aandacht voor de fysieke en mentale conditie van ons allemaal én respect voor de magische natuur. Bovendien uitstekende samenwerking met African Walking company die voor lokale gidsen en dragers zorgden. 5-sterren zonder enige twijfel!!

• Locatie N.v.t.
  • Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Beklimming Kilimanjaro

Fantastisch

Samen met mijn zoon Sam ben ik dit avontuur aangegaan. Ik heb ons op tijd aangemeld om deel te nemen aan de Kili-chalange zodat we genoeg tijd hadden om het sponsor bedrag bij elkaar te krijgen. Het bedenken van acties heeft mij heel veel leuke momenten opgeleverd en ik heb er een heleboel van geleerd. We hebben onder andere een gesprek met de burgemeester gehad. We zijn op de radio geweest en hebben onwijs veel leuke reacties gehad van bekende, maar ook onbekende mensen die ons op straat aanspraken. Toen de vertrekdatum dichterbij kwam ben ik opzoek gegaan naar het materiaal. Daar had ik mij wel in vergist, ik dacht dat ik al wel veel materiaal had of zou kunnen lenen. Dit viel tegen en heb ik wel het een en ander aangeschaft. Tussendoor ook natuurlijk trainen. Zo veel mogelijk lopen en andere sportactiviteiten, allemaal ook leuk én goed om dit met een doel te doen. De kennismakingsbijkomsten met de groep was gezellig en waardevol. En de beklimming zelf was super. We waren een betrokken groep, zeer divers en gezellige groep. Helaas heb ik zelf de top niet behaald, doordat ik lichamelijk niet helemaal in orde was. Gigantisch balen en janken. Maar de ceremonie van mijn haar afknippen voor de stichting haarwensen maakte het gelukkig weer deels goed. De begeleiding van Marcel en Luke was tof.

• Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? beklimming Kilimanjaro
  • Groepsgrootte 15-44

Geweldige reis en mede door de fantastische organisatie de TOP gehaald!

Mountain Network werkt samen met de African Walking Company om deelnemers een onvergetelijke ervaring mee te geven. Hierbij wordt er rekening gehouden met goede werkomstandigheden, hygiëne, maatschappelijke verantwoording en bovenal plezier! Ik heb onwijs genoten en kijk terug op een bijzondere reis!!

• Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? WarChild KiliChallenge
  • Groepsgrootte 15-44

Goede en deskundige begeleiding en een topsfeer

Veelzijdige en veeleisende tocht. Goed verzorgd en ontzorgd zodat wij kunnen focussen op de tocht. Zeer deskundig begeleid ook op het gebied van veiligheid en gezondheid.

• Mountain Network locatie Ski en bergsportreizen
  • Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Kilimanjaro Challenge WarChild
  • Groepsgrootte 15-44

Goed doordacht veilig prettig eerlijk waarde voor herhaling valt baar

Beste mensen, Wat heb ik genoten van de trip. Alles was tot in de puntjes geregeld. Zonder dat ik last had van hiërarchie of een bepaalde mate van strengheid. Door de kracht van de organisatie die waanzinnig goed op orde was heeft de hele groep waar in ik heb deelgenomen kunnen genieten van een waanzinnige tijd. Persoonlijk heb ik de top niet gehaald en ben op dag vijf moeten afhaken. De hele begeleiding rond om dat proces was ook subliem. Beste mensen, Wat heb ik genoten van de trip. Alles was tot in de puntjes geregeld. Zonder dat ik last had van hiërarchie of een bepaalde mate van strengheid. Door de kracht van de organisatie die waanzinnig goed op orde was heeft de hele groep waar in ik heb deelgenomen kunnen genieten van een van zinnige tijd. Persoonlijk heb ik de top niet gehaald en ben op dag vijf moeten afhaken. De hele begeleiding rond om dat proces was ook subliem.Respect voor Marieke! Respect voor Simon en zijn hele team. Erg dankbaar.

• Mountain Network locatie Ski en bergsportreizen
  • Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Kilimanjaro challenge team 2 2020
  • Groepsgrootte 15-44

Prachtige ervaring van poedersneeuw in een totaal andere cultuur

Een mooi en goed georganiseerde rondreis, waarbij je 8 verschillende ski gebieden in Japan verkend op zoek naar de poeder. Daarbij moet je vooral denken aan veel tree runs. Door de afwisseling van de kleine gebieden is elke dag weer een nieuwe beleving. Naast het skiën/boarden kan ook elke dag weer een andere Japanse delicatesse geprobeerd worden...met als een van de favorieten de sushi train. Tip: boek zelf ook nog een paar dagen Tokio zodat je de ware Japan experience kan ervaren!

• Mountain Network locatie Ski en bergsportreizen
  • Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? FREERIDE ROADTRIP LICHTGEVORDERDEN HOKKAIDO
  • Groepsgrootte 1-5

Gezellig en leerzaam

Voor de 2e keer deze reis gedaan. Weer veel nieuwe dingen geleerd. Leuke groep mensen waardoor heet op en naast de piste gezellig was. Jelle is een uitstekende leraar die je zeker beter laat skiën ook al ben je gevorderd

• Mountain Network locatie Ski en bergsportreizen
  • Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Off piste training stubaier Gletscher
  • Groepsgrootte 6-14

Meer expertise ga je niet krijgen

Het maakt niet uit of je al een veteraan in het vak bent of pas net begint. De ski- en berg-gidsen analyseren je skitechniek nauwkeurig en weten elke keer weer je techniek naar een hoger niveau te brengen. Als je een keer ècht grote stappen wilt maken in je ski mindset of techniek, is dit dè place to be. Deze week skiën was de leerzaamste week van mijn ski-carriere.

• Beoordelen als: N.v.t.
  • Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Offpiste cursus Stubai
  • Groepsgrootte 6-14

By far mijn meest waanzinnige reis ooit

Uiteraard gekozen om samen met een gids van Mountain Network te klimmen zodat ik me over de veiligheid, voorbereiding, accommodatie en plezier geen zorgen hoefde te maken. Tijdens de informatiebijeenkomst op advies van Jelle Staleman gekozen voor de Alpine week samen met een gids zodat je het uiterste uit je reis kunt halen (op de datum die voor mij het beste uitkwam). Heb de meest waanzinnige week gehad die ik me maar kon voorstellen samen met TOP gids Nacho!!! Dit was zó ontzettend gaaf, ruim boven mijn kunnen o.a. Multi pitch klimmen op Le Brévent, Dri Horlini, Weissmies en Aiguille du Midi. Ik denk niet dat ik ooit nog een spectaculairdere reis ga krijgen, maar we gaan het volgend jaar met Mountain Network zeker proberen ;-)

• Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Alpine week
  • Groepsgrootte 1-5

Perfect programma, perfecte begeleiding vóór en tijdens de expeditie, veilig.

In september 2019 de Elbrus beklommen. Heldere en duidelijke instructie over voorbereiding (benodigde training) en materiaal. Goede voorbereiding op Grand Paradiso. Uitstekende begeleiding tijdens de expeditie. Veiligheid staat voorop. Prettige communicatie. Goed programma (acclimatiseren). Zeer tevreden.

• Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Mont Blanc en Elbrus
  • Groepsgrootte 6-14

Ongemotiveerde gidsen en niet klantvriendelijk

Zeer negatieve instelling bij de gidsen. Altijd commentaar dat we het niet zullen halen of zelfs niet moeten proberen ! Een motiverend woord of een schouderklopje kon er niet af. Het bracht een volledige negatieve sfeer in de groep. Bij de beklimming moest het ook allemaal heel snel gaan zodat ze vlug hadden gedaan met werken. De afdaling was met één enkele rustpauze want ze wilden om 11u in het dal zijn om te gaan lunchen met hun gezin... Volgens het programma hebben we 3 dagen expeditie dus was de trein van 13u ook een optie zodat we wel konden ontbijten in de laagste hut. De enige super gemotiveerde en meelevende gids was Fred.

• Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Mont Blanc expeditie
  • Groepsgrootte 6-14

Beste Ilse, Wat jammer te horen dat de beklimming en met name het contact met de gidsen je toch niet niet bevallen is. Tijdens de week hebben we hierover meerdere keren telefonisch contact gehad met jouw man en geprobeerd het probleem op te lossen dus daarom vinden wij het extra jammer te horen dat dit niet tot het gehoopte resultaat heeft geleid. Deels hebben jullie wellicht een punt maar deels denk ik ook dat jullie verwachtingen misschien niet helemaal realistisch waren. Vooraf hebben wij geprobeerd jullie zo volledig mogelijk te informeren over wat er op jullie af zou komen. Dat die communicatie misschien niet al te subtiel gegaan is is natuurlijk erg jammer. Deels komt dat wellicht omdat de Franse cultuur toch anders is dan de Nederlandse en Belgische cultuur en doordat de gidsen niet perfect Engels spreken. De intentie was in ieder geval om jullie verwachtingen te temperen en daarin zijn ze misschien te duidelijk en direct geweest. Enige diplomatie was hier wellicht op zijn plaats geweest en daarom zullen wij met de gidsen in gesprek gaan hoe dit in de toekomst beter kan. Dat de gidsen bij de afdaling zeer snel afdaalden kan wellicht te maken hebben gehad met aankomend slecht weer of kans op steenslag maar dat kunnen wij moeilijk beoordelen aangezien we er niet bij waren. Soms is haast vanuit veiligheids oogpunt nodig terwijl de reden daarvoor voor een deelnemer niet duidelijk is. Echter zullen wij hier navraag doen bij de gidsen en ze erop aanspreken als blijkt dat hier geen gegronde reden voor was. Uiteindelijk moet je natuurlijk wel kunnen genieten van een beklimming. Dat jullie ervaren hebben dat er een negatieve sfeer in de groep hing is natuurlijk jammer. Van andere deelnemers uit jullie groepje hebben we begrepen dat zij dit veel positiever ervaren hebben. Ook andere deelnemers die de top niet gehaald hebben geven aan dat ze een fantastische week gehad hebben. Daarom vinden wij het extra jammer dat jullie dit anders beleeft hebben. Bovenstaande hebben we telefonisch uitgebreid met jouw man besproken en als jij daar ook nog behoefte aan hebt dan horen wij het graag.

geweldig

Top georganiseerd, veel kennis en kunde bij de organisatie en bij Barbara als expeditieleider.

• Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Elbrus Expeditie

Een geweldige expeditie!

Zonder ervaring met expedities (maar wel met veel wandelervaring) klopte ik in januari 2019 aan bij Mountain Network of ik mee kon met de expeditie naar de Elbrus. Aangezien ik geen ervaring had werd er even met mij contact opgenomen om te kijken hoe mijn fysiek is en hoeveel andere ervaring ik al wel had. Gelukkig mocht ik mee, want wat een immens gave reis was het. De groep was goed, de begeleiding super en het landschap prachtig (als we niet in de wolken stonden). Een reis om nooit te vergeten en zeker niet mijn laatste reis bij Mountain Network!

• Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Elbrus Expeditie

Wat een geweldige reis

De hele reis zit goed in elkaar. De eerste paar dagen acclimatiseren op 3.500 m hoogte, dat heb je echt nodig. Daarna zelf lekker aan de slag in een prachtig gebied. Onder leiding van een ervaren Nederlandse en plaatselijke gids hebben we een prachtige tocht gemaakt met als toppunt de beklimming van de Stok Kangri. Alles was goed verzorgd tijdens de reis: ochtend thee, ontbijt, lunch, was mogelijkheid in de middag en ochtend, lunch, middag thee met koekjes, diner. Het hele team heeft zich voor ons uitgesloofd. Het enige dat wij als deelnemer hoefde te doen was de ene voet voor de andere voet zetten. Ik heb ontzettend genoten!

• Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Stok Kangri
  • Groepsgrootte 6-14

Erg mooie en geslaagde reis met prima en professonele gidsen en voorbereiding

Zeer mooi programma en goed faciliteerd, niet alleen qua onderkomens in Chamonix, materiaal en gidsen. Ook de voorbereiding in Nederland was goed. Vooral de optie die geboden werd vanuit de klimhal dat er een extra klimhal-training kon worden gegeven vond ik heel erg fijn.

• Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Mont Blanc Summit
  • Groepsgrootte 6-14

Mijn dochter Pien en ik hebben afgelopen februari een hele mooie roadtrip in de Oostenrijkse bergen gehad. Mooie afdalingen gemaakt met wisselende ondergrond. Jelle deed alle moeite om de beste off-piste afdalingen en poeder te vinden. Leuke groep mensen ook. Zeker een aanrader!

• Beoordelen als Particulier
  • Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Freeride Roadtrip Oostenrijk februari 2019
  • Groepsgrootte 6-14

Deskundige, vriendelijke gidsen. Leuk programma. Prettige, schone berghutten. Heerlijk eten!

• Beoordelen als Particulier
  • Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Gevorderden cursus Alpinisme Chamonix

Over Mountain Network

Mountain Network is een bergsportorganisatie met 7 klim- en bouldercentra in Nederland, outdoorlocatie in de Ardennen en is organisator van ski- en bergsportreizen wereldwijd.