Geweldige ervaring

Mountain Network had alles perfect geregeld: informatie, gidsen, huisvesting, eten. Daardoor konden wij optimaal genieten van dit geweldige avontuur. Een ervaring om nooit meer te vergeten.

• Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Mont Blanc Summit

Super!

We hebben een superweek gehad, met hulde aan Boris!

• Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Multipitch Dolomieten
  • Groepsgrootte N.v.t.

Geweldig!

De Monte Rosa Traverse is prachtig en een aanrader voor de alpinist die 5 dagen in gletsjerterrein wilt zijn! Wij hebben 8 4000’ers beklommen en ontzettend veel geleerd. Het was de perfecte reis na een C1 cursus, de Kilimanjaro en een aantal beklimmingen in de Canadese Rockies. Een goede conditie en een aantal acclimatisatie dagen van te voren is aan te raden, want je slaapt alle nachten boven 3500m. De margaritha hut is een hele ervaring en hier kan je beter van genieten wanneer je niet teveel last hebt van hoogteziekte. Deze reis was ver boven onze verwachtingen!

• Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Monte Rosa Traverse
  • Groepsgrootte 1-5

goede gidsen - goed programma - iets te ambitieus in omschrijving

Prachtige week. Begeleiding was goed, rust en ruimte voor leren en ontwikkeling. Echter programma is te ambiteus voor instap niveau als omschreven in de tekst van de cursus. Het programma op de vrijdag is wellicht iets te uitdagend voor twee gidsen irt niveau van de gehele groep. Voorwaarde voo de vrijdag is 2 zelfstandige groepen, los van de gids groepen. Dit is te veel afhankelijk.

• Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? gevorderden cursus

Fantastische week

De week in de Alpen tijdens de Gevorderden Cursus was fantastisch. We werden de hele week begeleidt door 2 gidsen. Ze namen steens ruim de tijd om alles te controleren, uit te leggen en te corrigeren waar nodig. Uitgangspunt is dat je 'gevorderd' bent en dat kwam terug in de routes die we klommen en de zelfstandigheid die je vanaf de eerste dag krijgt. Soms ga je aan het touw bij de gids, soms alleen met een deelnemer. Je neemt je eigen beslissingen, legt uit waarom je iets doet en geeft aan wat je van plan bent. Kan het anders of beter, dan wordt dat rustig uitgelegd. De gidsen zorgden voor een relaxte sfeer, maar waren natuurlijk wel direct en serieus in hun benadering op de berg tijdens het klimmen. Een aanrader!

• Mountain Network locatie Ski en bergsportreizen
  • Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Gevorderden cursus Alpinisme

Te zwaar

De wandeling op de eerste dag was fantastisch, langs stroompjes door gangenstelsels,over gladde traptreden. Was met zoon van 14 die veel wandelt maar verder weinig aan sport doet. Ben zelf 55 en werk in bouw en landbouw. Tweede dag was te zwaar voor ons, hebben volgehouden tot echte klimmen met lijnen begon. Hevig getwijfeld en overlegd met gids. Als we op een later punt opgegeven hadden had hij met ons terug gemoeten en dat wilden we groep niet aan doen.

• Groepsgrootte 6-14

Wederom fantastisch. MN is super professioneel!

Prachtige beklimming van de Zugspitze.

• Groepsgrootte 6-14

Pittige beklimming en mooie eerste alpiene ervaring

Wekenlang prachtig weer rondom Garmisch Partenkirchen, behalve de twee dagen dat voor onze groep de Zügspitze ging beklimmen. De eerste dag derhalve door en door nat in de hut aangekomen. Daar deden een warme maaltijd en de droogruimte hun werk! Tot op de ochtend van de beklimming bleef het weer slecht en de vraag of de top bereikt kon worden. Bij vertrek was het echter droog geworden en zo bleef het de rest van de dag nagenoeg. Bijkomend voordeel was dat de normaal druk beklommen berg nu bijna voor onszelf alleen was! De lokale gidsen deden hun werk naar behoren. Wat ik miste was uitleg hoe je over een gletsjer met stijgijzers te bewegen, waardoor dat moeizaam ging bij een aantal mensen in de groep. Beter was daar iets meer de tijd voor genomen. De beklimming van de laatste klettersteig naar de top was lang en zwaar. Maar prachtig! En ondanks het gebrek aan uitzicht en de gure wind was het geweldig om op de top te staan!

• Klantcontact N.v.t.
  • Groepsgrootte 6-14

Op papier een geweldige cursus, maar zeer afhankelijk van de uiteindelijke gids wat je krijgt

De cursus legt focus op 't zelf leren van het plannen van je tochten, zorgen dat de gids er meer als "backup" bij aanwezig is en je de beginnerskneepjes van 't vak kan leren. De gids die wij troffen was meer van het kaliber "meters maken is de beste leerschool" en hebben na veel overleg en praten uiteindelijk de tocht meer naar de oorspronkelijke beginnerscursus kunnen ompraten. Ik realiseer me dat dit afhankelijk is van de gekozen gids en dat er vanwege het gekke (corona)seizoen wellicht minder aanbod was dan anders maar 't legt toch een kleine deken over de reis. Mountain Network en de informatievoorziening per e-mail en telefoon was prima in orde. Een informatie-avond die wat dichter bij de tocht zit qua datum (ipv vele maanden ervoor) is 'r een iets reelere kans dat iedereen erbij aanwezig is.

• Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? beginnerscursus alpinisme
  • Groepsgrootte 1-5

Professionele club met een mooi reis/cursus aanbod

Heb een cursus gevorderde alpinisme gevolgd bij Mountain Network. Leuke week gehad in Chamonix waar ze een leuk programma hebben neergezet voor het leren om meer zelfstandig alpine tochten te gaan doen.

• Mountain Network locatie Ski en bergsportreizen
  • Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Gevorderdecursus alpinisme

Prachtige ervaring!

Goed georganiseerde tocht in een prachtige omgeving, goede gids, mooi avontuur.

• Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Beginnerscursus alpinisme
  • Groepsgrootte 1-5

Leerzame cursus die je achterlaat met honger naar meer

De cursus heeft mij op een prettige manier kennis laten maken met alpinisme. Ik wil dan ook graag nog meer hier mee doen.

• Mountain Network locatie Ski en bergsportreizen
  • Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Beginners cursus alpinisme
  • Groepsgrootte 6-14

MN vind ik een erg goed georganiseerde organisatie, veilig naar de top!

Ik heb aan meerdere expedities meegedaan en de laatste was de 7 summits van de Monte Rosa. Dit was een prachtige week met erg profesionele begeleiding. De berggidsen waren top! De groep was fantastisch en we hebben heel veel plezier gehad. Ik was blij dat ik de voorbereiding, het hebben van een goede conditie eg serieus heb genomen.

• Mountain Network locatie Ski en bergsportreizen
  • Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? 7 Summits Monte Rosa (beginners)
  • Groepsgrootte 6-14

Een alpiene ervaring om nooit te vergeten.

Veel geleerd, gezien en meegemaakt in een prachtige alpiene wereld onder leiding van ervaren en kundige Franse gidsen

• Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Mont Blanc Expeditie
  • Groepsgrootte 6-14

Zware maar geweldige klimtocht naar top Zugspitze

Mijn zoon van 16 en ik maakten voor het eerst kennis met alpinisme via deze tocht. Supergevarieerd, prachtig mooi en op onderdelen behoorlijk zwaar, we hebben genoten! De grote luxe hut was een verrassing - heerlijk gegeten, goed geslapen en alle spulletjes goed opgedroogd in de droogruimtes beneden. Wat goed is om te weten, deze tocht heeft veel Klettersteigen dus klimmen en klauteren - naast een zeer goede conditie zijn ook sterke armen en lenigheid belangrijk, zeker als je nog weinig klimervaring hebt :) .

Prachtige 4000ers in de Monte Rosa

Een zeer mooie reis gehad, ondanks de corona-situatie bijna gelijk aan de origineel geplande reis. Helaas was de Margherita al vol en sliepen we in plaats daarvan 2 keer in de ook fraaie en zeer smakelijke Gnifetti hut. Een maand vooraf de reis niet eens verwacht dat dit alles nog door zou gaan, dus alle ervaring was daarmee al boven verwachting. De reis zelf is top ingericht, eerst acclimatiseren door het beklimmen van de Aiguille du Tour (stiekem misschien wel de mooiste berg van de week), herstellen in Chamonix en vervolgens zoveel mogelijk 4000ers toppen in de Monte Rosa. Vooraf gewaarschuwd over de Franse gidsen, maar onze gidsen waren echt top. Vol humor, begrip en enthousiasme. Ze waren continu in overleg om de routes zo te plannen dat iedereen in de groep met een mooie ervaring thuis kon komen. En voor als ze dit lezen: ook zeer getroffen met een leuke groep vol gelijkgestemde klimmers.

• Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Monte Rosa 7 Summits
  • Groepsgrootte 6-14

Beginnerscursus alpinisme van Mountain Network is top!

De gehele week was goed geregeld. Gidsen zijn flexibel en passen het programma aan op het weer en andere omstandigheden. Goede accommodatie en fantastische plekken bezocht!

• Mountain Network locatie Ski en bergsportreizen
  • Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Beginnerscursus alpinisme in Chamonix
  • Groepsgrootte 6-14

Climax in de bergsport met zoon en dochter!

Na eerdere deelname's (Elbrus, Aconcagua, e.a) heb ik nu ook de verantwoordelijkheid en zorg voor een reis samen met mijn zoon en dochter (18 en 19 jaar) aan Mountain Network toevertrouwd, nml Mont Blanc Summit. Ook deze keer waren zowel het programma, voorbereiding, informatie als gidsen en onderkomen perfect afgestemd op het (eind-) doel. Ook in dit moeilijke Corona-tijdperk heeft Mountain Network zich van zijn beste kant laten zien om alles in het werk te stellen de reis (Uberhaupt) volgens het vooropgesteld programma te laten verlopen. Super!!

• Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Mont Blanc Summit
  • Groepsgrootte 1-5

Een onvergetelijke expeditie die meteen smaakt naar meer!

De Mont Blanc Expeditie is voor mij een week van onvergetelijke hoogtepunten geweest. De voorbereiding, het programma in Frankrijk en de uiteindelijke de toppoging verdienen een dikke, dikke negen. Als je met zonsopgang op het dak van de Alpen staat en uitkijkt over de (nog donkere) dalen en hoge pieken van het alpenmassief dan blijft dat je voor altijd bij. En daar hebben de gidsen, de accommodatie in Les Bossons, het programma van Mountain Network, de diversiteit en samenhorigheid van het team, en.... zeker ook de weersomstandigheden optimaal aan bijgedragen. Een tocht die je qua inspanning zeker niet moet onderschatten maar die je met de juiste voorbereiding en discipline (in de woorden van de gidsen) meer 'pleasure' dan 'pain' oplevert. Met deze ervaring kijk ik al uit naar de expeditie naar de Elbrus!

• Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Mont Blanc Expeditie

Mont Blanc expeditie geweldige ervaring

Erg leuke kennismaking met alpinisme. Goede begeleiding, heldere handleidingen. Goed voorbereiding gedaan en uiteindelijk een geweldige week gehad.

• Klantcontact N.v.t.
  • Programma N.v.t.
  • Veiligheid N.v.t.
  • Begeleiding N.v.t.
  • Locatie N.v.t.
  • Catering/maaltijden N.v.t.
  • Voldaan aan verwachting N.v.t.
  • Beoordelen als: N.v.t.
  • Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Mont Blanc expeditie
  • Groepsgrootte N.v.t.

Waanzinnig goed!!!

We hebben de Gran Paradiso en de Mont Blanc beklommen. het was een geweldige week.

• Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Mont Blanc
  • Groepsgrootte 6-14

Professionele Nederlandse organisatie die mooie bergreizen aanbiedt

Ik heb onlangs de Mt Blanc expeditie gedaan. Wij waren de eerste groep in 2020 die de top hadden bereikt. Vooraf werden we tijdig en uitvoerig geinformeerd over de reis, zodat we de juiste voorbereidingen konden treffen. De expeditie is op een logische manier opgebouwd. Gedurende de week raak je vertrouwd met het materiaal, en met wandelen en klimmen in de bergen op sneeuw en ijs. Geleidelijk aan wen je aan de hoogte. De 2-daagse beklimming van de Gran Paradiso (4061 m) is hierbij een uitstekende training voor de beklimming van de Mt Blanc. De gecertificeerde berggidsen zijn zeer ervaren en gepassioneerde professionals die het gebied door en door kennen.

• Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Mt Blanc expeditie

Fantastische ervaring met Mountain Network

Fantastsich avontuur met goede communicatie en voorbereiding vooraf en begeleiding tijdens de reis. Zeer de moeite waard met begeleiding en ondersteuning door een professioneel leuk en ervaren team.

• Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Kili Challenge
  • Groepsgrootte 15-44

De Kili-Challenge; een enorm mooie ervaring!

Wat kijk ik terug op een ongelooflijk mooie uitdaging; het beklimmen van de Kilimanjaro. Alles was superstrak georganiseerd. Wij werden begeleid door de African Walking Company, met hele enthousiaste en hard werkende gidsen en porters. Zij hadden hart voor de zaak en probeerde ons op een veilige manier naar de top van de Kilimanjaro te begeleiden. Daarnaast was Marieke mee als expeditieleider van Mountain Network. Fijn dat zij mee was en iedereen begeleidde op een heel persoonlijke en professionele manier! Het was haar 20e keer op de top van de Kilimanjaro!! Zonder Marieke en de African Walking Company hadden wij de top van de Kilimanjaro niet gered. Mijn dank is groot! Naast de Kilimanjaro heb ik een safari van vier dagen geboekt. Alles kon ik uit handen geven en het was allemaal super georganiseerd! Ik heb de Big Five kunnen zien in een prachtig land Tanzania. Het is echt een aanrader om na de beklimming nog een rustdag te nemen en daarna lekker op safari te gaan.

• Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Kili-Challenge 2020

Fantastische expeditieleider

In januari 2020 de Kilimanjaro beklommen onder begeleiding van Mountain Network. Vooraf de juiste informatie gekregen. Tijdens de tocht hele goede begeleiding gehad op alle fronten!

• Locatie N.v.t.
  • Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Kili-Challenge

Over Mountain Network

Mountain Network is een bergsportorganisatie met 7 klim- en bouldercentra in Nederland, outdoorlocatie in de Ardennen en is organisator van ski- en bergsportreizen wereldwijd.