Leuke reis, mooie ervaring

Prima in de voorbereiding en begeleiding, Uitstekend chalet in Les Houches, top gidsen..

• Begeleiding N.v.t.
  • Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Mont Blanc Expeditie
  • Groepsgrootte 6-14

Top ervaring met een geweldige gids

Het programma moest wat aangepast worden door de weer, dat werd prima geregeld. Voor mij zou het prettiger zijn als er ook een overnachting in de hoogte hut op de Grossglockner in het programma zat. Dat verhoogt het slagingspercentage en geeft je speling als het weer tegen zit.

• Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Grossglockner
  • Groepsgrootte 1-5

Prachtige bergen met panoramisch uitzicht

Ondanks een ongelukkige start van de week, hebben we toch twee prachtige 4000’ers beklommen met fenomenaal uitzicht.

• Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Wallis 4000’ers
  • Groepsgrootte 6-14

Het programma was leuk en uitdagend, we hebben een volle week genoten van de bergen.

• Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? 4000'ers Wallis
  • Groepsgrootte 6-14

Geweldige ervaring, ontzettend goed georganiseerd

Ik heb heel erg van het hele programma genoten. Het voorbereidings weekend in de Ardennen is heel fijn. Je leert je team kennen en wordt alvast voorbereid voor de tijd in de Alpen. Ik vond het ook erg fijn dat je materiaal kan laten checken en de uitgebreide info hier omtrent. De tijd in de Alpen was helemaal super. Mooi challet waar alles goed geregeld was. De gidsen waren vriendelijk en erg professioneel. Ze hebben ons perfect begeleid de hele week.

• Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Expeditie Mont Blanc

geweldig

alles was goed geregeld vanaf het begin. zowel voorbereidings dag in Nieuwegein als het weekend in de ardennen waren heel nuttig. ook in charmonix was alles goed geregeld. de locatie was super en het eten was ook goed. en goede begeleiding van de gidsen.

• Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? mont blanc expeditie

Super!

Het was een super vakantie!

• Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Mont Blanc

Onvergetelijke sportieve uitdagende ervaring

Zugspitze beklimming is een relatief laagdrempelige trip om kennis te maken met alpinisme. Superleuke en uitdagende ervaring

• Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Beklimming Zugspitze
  • Groepsgrootte 6-14

Magische, onvergetelijke reis naar de Kilimanjaro!

Ik kijk zeer tevreden terug op het beklimmen van de top van de Kilimanjaro. De reisleiding, zowel NL als Tanzaniaans waren top en ook de hele crew is ontzettend stimulerend om je naar de top te krijgen. De hele verzorging van Lodge in Arusha tot en met op de berg is in een woord fantastisch. Deze reis is een behoorlijke uitgave maar achteraf is het het helemaal waard. Ik kan Mountain Network van harte aanbevelen.

• Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Kilimanjaro-Lemosho route

Geweldige ervaring

Mountain Network had alles perfect geregeld: informatie, gidsen, huisvesting, eten. Daardoor konden wij optimaal genieten van dit geweldige avontuur. Een ervaring om nooit meer te vergeten.

• Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Mont Blanc Summit

Super!

We hebben een superweek gehad, met hulde aan Boris!

• Catering/maaltijden N.v.t.
  • Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Multipitch Dolomieten
  • Groepsgrootte N.v.t.

Geweldig!

De Monte Rosa Traverse is prachtig en een aanrader voor de alpinist die 5 dagen in gletsjerterrein wilt zijn! Wij hebben 8 4000’ers beklommen en ontzettend veel geleerd. Het was de perfecte reis na een C1 cursus, de Kilimanjaro en een aantal beklimmingen in de Canadese Rockies. Een goede conditie en een aantal acclimatisatie dagen van te voren is aan te raden, want je slaapt alle nachten boven 3500m. De margaritha hut is een hele ervaring en hier kan je beter van genieten wanneer je niet teveel last hebt van hoogteziekte. Deze reis was ver boven onze verwachtingen!

• Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Monte Rosa Traverse
  • Groepsgrootte 1-5

goede gidsen - goed programma - iets te ambitieus in omschrijving

Prachtige week. Begeleiding was goed, rust en ruimte voor leren en ontwikkeling. Echter programma is te ambiteus voor instap niveau als omschreven in de tekst van de cursus. Het programma op de vrijdag is wellicht iets te uitdagend voor twee gidsen irt niveau van de gehele groep. Voorwaarde voo de vrijdag is 2 zelfstandige groepen, los van de gids groepen. Dit is te veel afhankelijk.

• Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? gevorderden cursus

Fantastische week

De week in de Alpen tijdens de Gevorderden Cursus was fantastisch. We werden de hele week begeleidt door 2 gidsen. Ze namen steens ruim de tijd om alles te controleren, uit te leggen en te corrigeren waar nodig. Uitgangspunt is dat je 'gevorderd' bent en dat kwam terug in de routes die we klommen en de zelfstandigheid die je vanaf de eerste dag krijgt. Soms ga je aan het touw bij de gids, soms alleen met een deelnemer. Je neemt je eigen beslissingen, legt uit waarom je iets doet en geeft aan wat je van plan bent. Kan het anders of beter, dan wordt dat rustig uitgelegd. De gidsen zorgden voor een relaxte sfeer, maar waren natuurlijk wel direct en serieus in hun benadering op de berg tijdens het klimmen. Een aanrader!

• Mountain Network locatie Ski en bergsportreizen
  • Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Gevorderden cursus Alpinisme

Te zwaar

De wandeling op de eerste dag was fantastisch, langs stroompjes door gangenstelsels,over gladde traptreden. Was met zoon van 14 die veel wandelt maar verder weinig aan sport doet. Ben zelf 55 en werk in bouw en landbouw. Tweede dag was te zwaar voor ons, hebben volgehouden tot echte klimmen met lijnen begon. Hevig getwijfeld en overlegd met gids. Als we op een later punt opgegeven hadden had hij met ons terug gemoeten en dat wilden we groep niet aan doen.

• Groepsgrootte 6-14

Wederom fantastisch. MN is super professioneel!

Prachtige beklimming van de Zugspitze.

• Groepsgrootte 6-14

Pittige beklimming en mooie eerste alpiene ervaring

Wekenlang prachtig weer rondom Garmisch Partenkirchen, behalve de twee dagen dat voor onze groep de Zügspitze ging beklimmen. De eerste dag derhalve door en door nat in de hut aangekomen. Daar deden een warme maaltijd en de droogruimte hun werk! Tot op de ochtend van de beklimming bleef het weer slecht en de vraag of de top bereikt kon worden. Bij vertrek was het echter droog geworden en zo bleef het de rest van de dag nagenoeg. Bijkomend voordeel was dat de normaal druk beklommen berg nu bijna voor onszelf alleen was! De lokale gidsen deden hun werk naar behoren. Wat ik miste was uitleg hoe je over een gletsjer met stijgijzers te bewegen, waardoor dat moeizaam ging bij een aantal mensen in de groep. Beter was daar iets meer de tijd voor genomen. De beklimming van de laatste klettersteig naar de top was lang en zwaar. Maar prachtig! En ondanks het gebrek aan uitzicht en de gure wind was het geweldig om op de top te staan!

• Klantcontact N.v.t.
  • Catering/maaltijden N.v.t.
  • Groepsgrootte 6-14

Op papier een geweldige cursus, maar zeer afhankelijk van de uiteindelijke gids wat je krijgt

De cursus legt focus op 't zelf leren van het plannen van je tochten, zorgen dat de gids er meer als "backup" bij aanwezig is en je de beginnerskneepjes van 't vak kan leren. De gids die wij troffen was meer van het kaliber "meters maken is de beste leerschool" en hebben na veel overleg en praten uiteindelijk de tocht meer naar de oorspronkelijke beginnerscursus kunnen ompraten. Ik realiseer me dat dit afhankelijk is van de gekozen gids en dat er vanwege het gekke (corona)seizoen wellicht minder aanbod was dan anders maar 't legt toch een kleine deken over de reis. Mountain Network en de informatievoorziening per e-mail en telefoon was prima in orde. Een informatie-avond die wat dichter bij de tocht zit qua datum (ipv vele maanden ervoor) is 'r een iets reelere kans dat iedereen erbij aanwezig is.

• Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? beginnerscursus alpinisme
  • Groepsgrootte 1-5

Professionele club met een mooi reis/cursus aanbod

Heb een cursus gevorderde alpinisme gevolgd bij Mountain Network. Leuke week gehad in Chamonix waar ze een leuk programma hebben neergezet voor het leren om meer zelfstandig alpine tochten te gaan doen.

• Mountain Network locatie Ski en bergsportreizen
  • Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Gevorderdecursus alpinisme

Prachtige ervaring!

Goed georganiseerde tocht in een prachtige omgeving, goede gids, mooi avontuur.

• Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Beginnerscursus alpinisme
  • Groepsgrootte 1-5

Leerzame cursus die je achterlaat met honger naar meer

De cursus heeft mij op een prettige manier kennis laten maken met alpinisme. Ik wil dan ook graag nog meer hier mee doen.

• Mountain Network locatie Ski en bergsportreizen
  • Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Beginners cursus alpinisme
  • Groepsgrootte 6-14

MN vind ik een erg goed georganiseerde organisatie, veilig naar de top!

Ik heb aan meerdere expedities meegedaan en de laatste was de 7 summits van de Monte Rosa. Dit was een prachtige week met erg profesionele begeleiding. De berggidsen waren top! De groep was fantastisch en we hebben heel veel plezier gehad. Ik was blij dat ik de voorbereiding, het hebben van een goede conditie eg serieus heb genomen.

• Mountain Network locatie Ski en bergsportreizen
  • Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? 7 Summits Monte Rosa (beginners)
  • Groepsgrootte 6-14

Een alpiene ervaring om nooit te vergeten.

Veel geleerd, gezien en meegemaakt in een prachtige alpiene wereld onder leiding van ervaren en kundige Franse gidsen

• Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Mont Blanc Expeditie
  • Groepsgrootte 6-14

Zware maar geweldige klimtocht naar top Zugspitze

Mijn zoon van 16 en ik maakten voor het eerst kennis met alpinisme via deze tocht. Supergevarieerd, prachtig mooi en op onderdelen behoorlijk zwaar, we hebben genoten! De grote luxe hut was een verrassing - heerlijk gegeten, goed geslapen en alle spulletjes goed opgedroogd in de droogruimtes beneden. Wat goed is om te weten, deze tocht heeft veel Klettersteigen dus klimmen en klauteren - naast een zeer goede conditie zijn ook sterke armen en lenigheid belangrijk, zeker als je nog weinig klimervaring hebt :) .

Prachtige 4000ers in de Monte Rosa

Een zeer mooie reis gehad, ondanks de corona-situatie bijna gelijk aan de origineel geplande reis. Helaas was de Margherita al vol en sliepen we in plaats daarvan 2 keer in de ook fraaie en zeer smakelijke Gnifetti hut. Een maand vooraf de reis niet eens verwacht dat dit alles nog door zou gaan, dus alle ervaring was daarmee al boven verwachting. De reis zelf is top ingericht, eerst acclimatiseren door het beklimmen van de Aiguille du Tour (stiekem misschien wel de mooiste berg van de week), herstellen in Chamonix en vervolgens zoveel mogelijk 4000ers toppen in de Monte Rosa. Vooraf gewaarschuwd over de Franse gidsen, maar onze gidsen waren echt top. Vol humor, begrip en enthousiasme. Ze waren continu in overleg om de routes zo te plannen dat iedereen in de groep met een mooie ervaring thuis kon komen. En voor als ze dit lezen: ook zeer getroffen met een leuke groep vol gelijkgestemde klimmers.

• Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Monte Rosa 7 Summits

Over Mountain Network

Mountain Network is een bergsportorganisatie met 7 klim- en bouldercentra in Nederland, outdoorlocatie in de Ardennen en is organisator van ski- en bergsportreizen wereldwijd.