Super ervaring voor het hele gezin

Reservering zelf onjuist geplaatst en direct op en top opgelost door de vriendelijke medewerkster

Top dag gehad!

Erg leuke route, mooie natuur. 8km was perfect met de kinderen. Daarna nog een heerlijke lunch besteld bij het boothuys. Kortom, we hebben een hele fijne dag gehad!

• Soort activiteit: Kajakken

Gezellige, sportieve, vermoeiende middag

We zijn als gezin (4 pers.) Gaan kajakken. Nooit eerder gedaan overigens. We werden tijdig met de bus opgehaald en naar het startpunt Borkel en Schaft gebracht. De buschauffeur heette ons verder geen welkom en gaf geen toelichting. Dit kan mi wel beter. Bij startpunt gaf de instructeur uitleg over het kano varen en vrieg halverwege ook of er nog gegadigden waren voor de kajak. Deze korte instructie kwam aan het einde. Mijn man en oudste zoon hadden een rode kajak, Mijn jongste zoon en ik resp. Een gele en paarse, wat smallere kajak. De tocht verliep in het begin voorspoedig, we wetden bij de sluis geholpen, echter bleek al snel dat mijn (paarse) kano met water vol liep, lek was. De kano had een afwijking naar links, waardoor ik de gehele tocht veel moest corrigeren en dit erg vermoeiend was. Uiteindelijk werd ik aangesproken door een familie in een kano met de opmerking dat ik steeds naar links vaarde...zij hebben toen besloten mij op sleep te nemen 1/3 van de tocht. Uiteindelijk was dit dus een mindere ervaring, erg vermoeiend...bij eindpunt was geen hulp en begeleiding om je weer op de kant te helpen. Ik heb melding gemaakt bij een van de medewerkers van rofra dat de kajak lek is en niet prettig in gebruik is. Bij startpunt bij boothuys heb ik tevergeefs gezocht naar een medewerker om hier melding van te maken. Al bij al, ondanks deze mindere ervaring wel een fijne, maar zeer vermoeiende middag gehad;

• Soort activiteit: Kayak
  • Groepsgrootte: 4
  • Tips & verbeteringen Zie review

Kei leuk :-)

wij hebben de 8km tocht gedaan in Kayak (dus een bootje per persoon). Leuk, vooral omdat het lekker weer was. Een paar keer aan wal gegaan, picknickje, lunchen bij de Zwaan in Borkel.

• Begeleiding N.v.t.
  • Soort activiteit: Kanoen
  • Groepsgrootte: 2

We hebben een erg leuke middag gehad.

We hebben genoten van de mooie natuur, buiten lekker bezig zijn, we hebben veel gelachen en genoten van de lunch bij de Zwaan. Het was een geslaagde dag.

• Soort activiteit: Kayak en kano varen
  • Groepsgrootte: 8
  • Tips & verbeteringen Nvt

Veel te druk en aftandse kayaks

Het was te druk en we kregen hele oude kayaks waar we allemaal pijn aan onze rug hebben overgehouden.

• Soort activiteit: Kayak Dommel borkel
  • Tips & verbeteringen Minder mensen toelaten en zorgen voor goed materiaal

Wat hebben we gelachen en genoten, goeie uitleg en instructies. Zeker een aanrader

• Groepsgrootte: 5

Goed geregeld vanuit fijne locatie

Heerlijke tocht gehad met ons gezin. Vervoer is prima geregeld, uitleg is duidelijk. Bij de 2 stuwen is hulp om je kano uit het water te krijgen. Na de tocht lekker gedoucht en een hapje en drankje genuttigd op het terras. Erg vriendelijke bediening. Wij gaan dit zeker vaker doen!

• Soort activiteit: Kanotocht 8 km
  • Groepsgrootte: 5 personen
  • Tips & verbeteringen Een ijskoffie op de menukaart zetten ;-)

Erg leuk!

Beetje hectisch bij binnenkomst, maar netjes en vriendelijk geholpen. We hebben e-choppers gehuurd, hele goede uitleg gekregen en een leuke route gereden, echt een aanrader!

• Soort activiteit: E-chopper
  • Groepsgrootte: 3
  • Tips & verbeteringen N.v.t.

Prachtige kanovaart vlak bij huis

Mooie natuur, goede kano’s. Voor de tocht vanaf Neerpelt ben je echt wel 4,5 uur netto aan het peddelen. Voor varen met kleine kinderen kun je beter de korte tocht vanaf Borkel nemen.

• Soort activiteit: Kanovaart Dommel
  • Groepsgrootte: 3

Minpunt was het vertrek per bus. Helemaal volle bus waarin we 10 minuten moesten wachten voor vertrek. Het was heeel warm buiten, geen airco aan wel mondkapjes op. Beter laten wachten tot het moment van vertrek. De kanotochten was verder geweldig!

• Soort activiteit: Kanoën, kajakken
  • Groepsgrootte: 40
  • Tips & verbeteringen Zeer vriendelijke behulpzaam personeel. Aandachtspunt is het vertrek met de bus. Die helemaal vol zat en we nog 10 minuten moesten wachten. Het was snikheet in de bus met de mondkapjes op. Tip om de mensen pas in te laten stappen op moment van vertrek. Ik voelde me heel onveilig door dat lange wachten in de bus in de coronatijd.

Erg leuk!

Wij vonden de kanotocht erg leuk, de kids hebben genoten. Wat we misten was bordjes langs de waterkant met daarop hoever het nog is tot het einde. En wat we jammer vinden dat er niet zo veel uitdaging in zit; wat stroomversnellingen of wat kleine afdalingen zou leuk zijn.

• Groepsgrootte: 5
  • Tips & verbeteringen Zie onze ervaring.

Mooie kanotocht in een mooie natuuromgeving

Leuke kanotocht, goed te doen met kleine kinderen. Vriendelijk personeel, ze hebben geholpen bij een van de tussenstops.

• Soort activiteit: Kanovaren
  • Groepsgrootte: 4

Jammer was het personeel minder dan enthousiast waren.

Eenmaal op de plek waar we konden beginnen met kajakken kregen wij een korte uitleg.... het was duidelijk te zien dat deze meneer er totaal geen zin in had en zei zelfs dat ze graag naar huis wilden dus niet overal stoppen onderweg en dat hun het verdienden om ook eens eerder naar huis te gaan. We snapten dat het warm was maar dit was geen leuk begin.... vervolgens zou er twee personeelsleden staan bij de gemalen om je te helpen en dat mocht best wel want het later was zodanig laag dat het erg moeilijk was om op de kant te komen laat staan je boot eruit te tillen. Bij sluis 1 stond er niemand, bij sluis 2 stond er 1 jongen maar hij was te druk met bellen om ons te helpen, op de vraag waar zijn collega was (van andere klanten) zei hij dat hij net weg was en trok zn schouders op en ging verder bellen. Best jammer want de tocht zelf was magisch mooi!! En dit gaf het een nare bijsmaak.

• Communicatie N.v.t.
  • Soort activiteit: KAjakken
  • Groepsgrootte: 4
  • Tips & verbeteringen Personeel trakteren op een ijsje op warme dagen zodat ze wat klantgerichter zijn

Er leuk maar lang

Kanovaren van Neerpelt naar Valkenswaard...erg leuk en mooi maar lange tocht. Het eerste gedeelte vanuit Neerpelt tot Borkel is mooi en rustig qua omgeving waardoor dit gedeelte erg lang overkomt. Het tweede gedeelte van Borkel naar eindpunt Valkenswaard is ook erg mooi maar ook drukker waardoor deze korter overkomt. Tevens in Borkel een geluncht, wat een fijne onderbreking is. Aanrader! Heerlijke dag op het water gehad. Aan te bevelen voor een dagje uit!

• Soort activiteit: Kano varen
  • Groepsgrootte: 4
  • Tips & verbeteringen N.v.t.

Heb genoten!!

Ik heb die dag in de kano genoten op het water! Wat beetje onhandig was, was dat op sommige plekken het water echt te laag stond, zodat je met kano en peddel over de bodem kwam...en soms vast zat. Verder waren de koeien in get water ecgt lachwekkend, ze keken je gewoon na als je erom peddelde en de Libelles waren super mooi!! Mooie aanleg plekken, personeel heel aardig en behulpzaam, nette kleedkamer en toiletten, moest alleen op het eind van de kanotocht even goed kijken waar ik heen terug moest wandelen naar 'T boothuys. Ondanks dat ik helemaal lek geprikt was, heb ik echt een TOPdag gehad! Ga het zeker nog eens doen!

• Soort activiteit: kano
  • Groepsgrootte: N.v.t.
  • Tips & verbeteringen Wat meer hulp personeel bij die 2 punten waar je uit moet stappen en er verderop weer in moet gaan. Vooral als je alleen bent in een kano is die hulp wel fijner. Nu moesten de mensen elkaar maar helpen, omdat er niemand was die hielp...

Leuk dagje weg, heerlijk koel op het water

We hebben een tocht van 2.5 uur in de kano gemaakt. Het was een hete dag, maar op het water was het heerlijk koel. Bij de sluisjes werden we goed geholpen door de medewerkers met het uit het water halen van de boten. Enig punt van aandacht zijn de corona maatregelen: Vooral bij de uitleg hadden deelnemers geen mondkapje meer op. Dit moet net voor het uitstappen nog een keer omgeroepen worden in de bus. Het pakken van de boten moet gestructureerder ivm de 1.5 meter afstand. Misschien in een rij staan en groep per groep de boten pakken?

• Tips & verbeteringen Beter letten op mondkapjes bij uitleg

Het kano varen was echt ontzettend leuk en een hele mooie route Wij konden ook met onze vragen terecht en zijn goed geholpen We zijn zeer tevreden

• Soort activiteit: Canadese kano varen
  • Groepsgrootte: 2 personen
  • Tips & verbeteringen Geen

Super mooie omgeving

wij hebben de lange route gevaren van 15 km. De natuur was echt heel erg mooi en zeker de eerste 7 km vanaf neerpelt waren rustig en ontspannen. Daarna vanaf de opstapplaats van de korte route werd het wel erg druk, vooral bij de 2 stuwen waar je het water uit moet is het 1 grote chaos dat mag wel beter begeleid worden veel hulp en begeleiding die aanwijngingen geven of sturen was daar helaas niet.

• Soort activiteit: Kanovaren
  • Groepsgrootte: 4
  • Tips & verbeteringen misschien een soort trechter maken bij de stuwen, waardoor ze 1 voor 1 daar doorheen kunnen. Nu stonden mensen in het water tussen de grote hoeveelheid kano's om er maar zo snel mogenlijk tussen te komen wat een aantal botsingen opleverde, en daardoor ook weer spanningen. En iemand laten helpen met de boten op de kant krijgen, nu stonden ze alleen te helpen met weer in het water leggen.

Super leuk!

Lekker actief uitje met puberkinderen! Vriendelijk personeel, gemoedelijke sfeer en behulpzame mede kanovaarders die niet te beroerd zijn om je kano weer de goede kant op te krijgen :) Wij hebben voor de 8 km gekozen, voor ons lang genoeg!

• Catering
  • Soort activiteit: N.v.t.
  • Groepsgrootte: N.v.t.

Te druk, risicovol.

In de bus naar de vertrekplaats had niet iedereen een mondmasker op. Werd niet gecontroleerd. Jongeren die luidkeels gingen zingen in de bus... Bij de eerste stuw kwamen alle kano's zij aan zij te liggen en kon geen veilige afstand worden gehouden. Dit duurde heel lang voor iedereen uit het water was. Dus nee, niet heel enthousiast. Omgeving wel mooi.

• Catering N.v.t.
  • Soort activiteit: Best zware biten om uit en in het water te laten. Dit moest twee keer.
  • Groepsgrootte: Was te massaal.
  • Tips & verbeteringen Reguleren bij vertrek waardoor geen ophoping bij eerste punt waar de boot er uit moest. Meer hulpen bij die punten. Controle in de bus.

Beste Katinka, Bedankt voor de recensie en de feedback. Na aanleiding van uw feedback zijn wij vanaf vandaag extra aan het controleren op de mondkapjes in de bus en zeggen wij dit bij de ontvangst balie nogmaals nadrukkelijk. Het is erg vervelend dat sommige mensen geen mondkapje opzetten, hoewel dit wel verplicht is. Ook bedankt voor de feedback over de 2 stuw-tje, wij gaan proberen hier meer hulp aan te bieden of meer personeel op te plaatsen. Mocht u verder nog aanvullende feedback hebben horen wij dit graag van u, zodat wij hier alleen maar van kunnen leren en dit kunnen aanpassen. Nogmaals bedankt voor uw feedback en hopelijk heeft u ondanks de mindere punten toch een leuke dag gehad. Vriendelijke groet, Team Rofra

Leuke mooie route, maar druk en 2 lastige obstakels.

Het vervoer en reserveren is prima geregeld. De route is voor mij bekend en blijft echt verbazen. Echt prachtig! Fijne kajakken en materiaal. Het is een sportieve bezigheid , 8 km is best hard werken. Maar voor ons gezin van 4 niet bijzonder sportief. Wel Goed te doen! Wat ik jammer vind is dat het heel massaal is aangepakt. 2 bussen achterelkaar de dommel in sturen. Een hoop mensen hebben niet of nooit gevaren. En dan na een hoop amateuristisch gebotst en gedoe kom je al bij de eerste afzetting. De kajakken moeten dan op de kant gesleept worden en verder op mag je er weer in. Dit koste ons ruim 30 min. Met wachten en proberen ertussen te komen. 1 uur verder moest dit nogmaals. Dat is erg jammer van de tocht. En dat maakt het een stuk zwaarder. De route met picknick plekken is goed geregeld. Maar erg druk en vol in het hoogseizoen .

• Soort activiteit: Sportief
  • Tips & verbeteringen Meer ruimte tussen de bus aankomsten

Super leuke dag gehad

Rofra doet er moeite voor om alles goed te regelen. De echte gezelligheid moet je natuurlijk zelf mee nemen!!

• Soort activiteit: Kano varen
  • Groepsgrootte: 2
  • Tips & verbeteringen Restaurant haverwege was dicht

Prachtige locatie

Met een groep van 6 hebben wij gebruik gemaakt van de 2 uur durende solexverhuur. Dit werd van te voren erg goed uitgelegd, de solex werd uitgetest om te kijken of hij het goed deed en we konden gaan! Wij houden van een tussenstop; tijdens deze route kom je leuke cafés/restaurants tegen om wat te nuttigen. Daarnaast was de omgeving prachtig; met mooi landschap en gezellige dorpjes.

• Soort activiteit: Solex
  • Groepsgrootte: 6
  • Tips & verbeteringen Het enige wat ik zou adviseren om voor de reservering te melden om oude kleding/schoenen aan te doen i.v.m. het eventueel lekken van olie uit de solex. Op de site staat wel vermeld dat je vies kan worden, maar wij dachten dat het daar om vies weer en modder ging.

Genoten

Geweldige ochtend op het water. Heerlijk weer gehad en veel plezier.

• Soort activiteit: Kano
  • Groepsgrootte: 6

Over Rofra Sportieve Arrangementen

Rofra is ruim 35 jaar geleden begonnen met kanoverhuur op de Dommel in Valkenswaard. Ondertussen is Rofra uitgegroeid tot een veelzijdig bedrijf met twee mooie locaties: evenenementen- en horecalocatie 't Boothuys en het outdoorterrein. Rofra organiseert jaarlijks duizenden evenementen en activiteiten voor jong en oud. Voor bedrijven, scholen, kinderfeestjes, vrijgezellenfeesten, familiedagen en dagjes uit kun je bij ons terecht.