Gewoon goed
Hoi Hans, Wat fijn om te horen dat alles naar wens verloopt. Ik houd helemaal niet van gedonder⛈️😉 Weet dat wij altijd voor je klaar staan om je met vragen te helpen. Fijne dag verder Hans. Groetjes Mariska. Webcare / Essent.
Essent zegt 75 euro per jaar toe aan een bepaald tegoed maar als huurder kan ik daar niets mee, nog geen tochtstrip kopen. Ondertussen betaal ik wel mee aan voorzieningen voor de rijkere medemens. Ik vind stroom en gas véél te duur, ik lijdt er honger door en kou. Ik voel mij klem gezet door wanordelijk bestuur. Er had ingezet moeten worden op gas uit biomassa rechtstreeks vanaf de boeren en stroom obv gas en kolen, de schoonste energiebronnen op dit moment. Er wordt gekozen voor de illusie van windmolens, die stijf staan van de giftige stoffen en niet gerecycled kunnen worden, en zonnepanelen, waarvan de eigenaren tot op heden in de winter konden salderen op wat in de zomer werd opgebracht, wat wederom voor mij als huurder compleet oneerlijk is en in principe ook, want in de winter moet er gewoon gas worden gestookt voor de stroom van de zonnepaneleneigenaar en dat is dat stuwt de prijzen. Al met al vind ik dat de kleine huurder vergeten wordt, vertrapt. Ik voel mij zeer gepiepeld door deze omstandigheden.
Hoi Dave, Laten we proberen een positieve draai te geven aan de situatie. Ondanks de uitdagingen die je ervaart, is het bewonderenswaardig dat je het initiatief neemt om je stem te laten horen en op te komen voor eerlijkheid en betaalbaarheid op het gebied van energie.👍 Het is duidelijk dat er ruimte is voor verbetering en verandering in de energiesector om ervoor te zorgen dat iedereen gelijke toegang heeft tot betaalbare energie. Door bewustwording te creëren en het gesprek aan te gaan, draag je bij aan het streven naar een eerlijker systeem. Als je ideeën hebt over hoe de situatie verbeterd kan worden of als je wilt samenwerken aan oplossingen, sta ik klaar om je te ondersteunen en te helpen waar mogelijk. Samen staan we sterker en kunnen we streven naar een positieve verandering. Blijf positief en laat je stem horen! Groetjes Mariska. Webcare / Essent.
Altijd super tevreden met Essent! Ze zijn goed te bereiken en er zijn heel erg weinig storingen!
Hoi Joyce, Het lijkt erop dat Essent de show steelt als het gaat om energielevering - geen storingen en goed bereikbaar, dat is zeker iets waar we blij van worden als we zo`n positief bericht als die van jouw krijgen.😀 Dank je wel voor de mooie woorden en cijfer. Mocht je ooit vragen hebben waar ik bij kan helpen, laat het me weten. Samen maken we van elk gesprek een lichtpuntje!💡 Groetjes Mariska. Webcare / Essent.
Ik kom van een 5 jarig contract, Ja dus nog voor de Coronacrisis. Helaas kun je daar niet meer voor kiezen, maar ook het 3 jarig contract aanbod is zeer gunstig geprijst als ik dit met andere aanbieders vergelijk. Uiteraard krijg je meer voordeel naar mate je langer klant bent, maar zelf zonder dat is de prijs gunstig. Al met al tevreden al ben ik nu niet heel verassend wat duurder uit als eerst.
Hoi Simon, Het is geweldig om te horen dat je tevreden bent met het aanbod van het 3-jarig contract, zelfs als het iets duurder is dan je vorige deal. 😀 Dank je wel dat je jouw ervaring deelt met ons door deze mooie review. Soms is het de moeite waard om te investeren in een contract dat nog steeds gunstig geprijsd is en goede voordelen biedt, zelfs zonder de extra's van een langer termijn. En je weet wat je aan ons hebt. Weet dat wij altijd klaar staan om je te helpen mocht je ergens vragen over krijgen.} Fijne dag Simon. Groetjes Mariska. Webcare / Essent.
Altijd duidelijke informatie en een goed persoonlijk aanbod.
Hoi Jo, Bedankt voor je review en fijn om te lezen dat alles naar wens is. Groetjes, Denis Webcare
Ben al jaren (meer dan 30 jaar) klant van Essent en ben altijd zeer tevreden geweest over de service. Woon nu 5 jaar in een NOM woning (nul op de meter). De eerste 3 jaar kreeg ik honderden euro's terug (Veel terug levering) en de afgelopen 2 jaar nog geen honderd euro terug. Er is nooit uitgelegd hoe dit kan. Gezien de gebruikers grafieken van de afgelopen jaren is er in gebruik en terug levering weinig verschil. Hoe kan ik dan nu ongeveer 600 euro minder terug ontvangen per jaar? Rarara knap balen. Straks nog bijbetalen ook als terugleveren betalen wordt. Essent doe hier iets aan.
Hoi Petra, Bedankt voor je review! In de afgelopen 5 jaar is er op het gebied van energie heel veel veranderd. Denk hierbij aan tarieven, belastingen en terugleveringskosten. Dit heeft natuurlijk een invloed op je jaarafrekening. We willen natuurlijk in jouw situatie kijken wat er veranderd is. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice. De manier waarop je contact kunt opnemen kun je vinden op onze website. Groetjes, Denis Webcare
Prima en duidelijk eerste overzicht van mijn energieverbruik over de maand september 2025 per mail ontvangen op 1 oktober 2025. Maar ik ben al vanaf 1 augustus 2025 bij jullie klant. Waarom heb ik dan niet ook over deze maand in september 2025 een verbruiksoverzicht e-mail ontvangen? Dat vind ik dus niet goed, want incompleet, aan de verbuiksinformatie die jullie geven!
Hoi Ludianne, Wat leuk dat je klant bent geworden, welkom bij Essent. Bij nieuwe klanten duurt het even voordat we alle informatie door ontvangen om een energierapport op te maken. Hierdoor kunnen we in de eerste maand geen energierapport sturen. Als je de toestemmingen hebt gegeven via je app/persoonlijke pagina dan kun je uiteraard in de app zien wat je verbruik was in de eerste maand. Mocht je nog vragen hebben dan horen we dat graag. Groetjes, Denis Webcare
Al wat jaren bij jullie zonder problemen
goede duidelijke energie rekening met duidelijke specificaties
Geen klachten over levering. Wel over de jaarafrekening in april nl. geen specificaties op de rekening (alleen melding,,bijbetalen..€...) Geen berekeningen : ( vaste kosten, leveringskosten, overheidsheffingen, opslag duurzame energie, energiebelasting, welke gas- en kWh prijs is gebruikt, BTW enz.) Ik kan de jaarafrekenig niet nakijken hoe het allemaal berekend is. Ooit kreeg ik en uitgebreide berekening er bij, toen kon ik zien waarom het eind bedrag zo was.
Prima uitvoering wat 5 jaar geleden met U is afgesproken !!
Goedemorgen Edo, Wat fijn om te horen dat de afgelopen 5 jaren zo goed bevallen zijn, dat vinden wij enorm waardevol! Op dit moment bieden wij een 1 of 3 jaar verlenging aan. Stuur ons gerust via social media (Facebook of Instagram) een berichtje zodat wij mee kunnen kijken met je persoonlijke contractsituatie. Dit kan uiteraard ook via onze livechat of via 0900-1550. Zien wij jou daar Edo? Met energieke groet, Jo
Het is alleen jammer dat je al ruim 46 jaar klant bent dat je dan geen bonusje krijgt,dat geld alleen voor nieuwe klanten
Goedemorgen Ad, Dank voor je review en wat jammer om te vernemen dat je niet geheel tevreden bent. Een zes, dat kan en moet beter vinden wij! Ook voor bestaande klanten hebben wij met regelmaat acties i.c.m. energiekortingen. Stuur ons gerust een berichtje via social media (Facebook, Instagram) of anders via 0900-1550. Dan kijken wij graag mee met je persoonlijke contractsituatie. Groet, Jo
I was very happy with the transparency, prices, reliability, and ease of renewing the contract. No complaints
Goodmorning Jan Eric, What a perfect start for us this monday reading your review! Good to hear that everything is okay and that you are very happy with us! Kind regards, Jo
Eerlijke en correcte benadering van klant. Tijdige benadering voordat contract afloopt zodat je de tariefontwikkelingen kan volgen en zelf kan kiezen wanneer je je contract weer verlengt. Duidelijke site. In het verleden meermaals telefonisch contact gehad met de klantenservice, dit verliep altijd keurig, duidelijk en met kennis van zaken van de klantenservicemedewerker.
Hoi Ernst, Fijn om te lezen dat alles duidelijk is en de contactmomenten met onze medewerkers naar wens waren. Mocht je onze hulp nodig hebben dan staan we voor je klaar. Groetjes Denis Webcare Essent
Mijn ervaringen zijn prima. Ik heb daarom mijn op 1-2-2026 vervallende contract met 3 jaar vast verlengd. Ik erger mij wel aan het feit dat ik als trouwe klant 7,5 % korting krijg terwijl eigenlijk een nog veel trouwere klant ben. Op het adres Oude Grensweg 88 te Hengelo ben ik tussen 1990 en 2020 30 jaar Essent klant geweest. Toen hebben we ca.1,5 jaar gehuurd incl. Energie. In die tijd hebben we onze huidige woning in Borne gebouwd en zijn per 1.2.2021 weer Essent klant geworden. Ik heb hier eerder over gebeld maar niets terug gehoord. Ik ben benieuwd naar uw reactie. Groeten, Arnold van der Sommen Molenstraat 5 7622NG Borne GSM 0611071445
Hoi Arnold, Bedankt voor je review en fijn om te lezen dat je al zo lang een trouwe klant bent. Bij het Thuisvoordeel hebben we een aantal voorwaarden opgesteld. Een van de voorwaarden is dat als je langer dan 6 maanden geen klant geweest bent dat de opbouw van je Thuisvoordeel komt te vervallen. Als je langer dan 6 maanden weg bent geweest en terug komt als klant dan begin je opnieuw op te bouwen. Mochten er nog vragen zijn neem dan gerust contact op met onze klantenservice. Groetjes Denis Webcare Essent
Essent vraagt om mijn mening en ik vind dat energieleveranciers vriendelijk ieder jaar de prijzen bizar verhogen. Het is noodzakelijk.
Hoi Nick, Bedankt voor je eerlijke mening. Als energieleverancier bepalen wij de prijzen niet volledig zelf. We zijn daarbij ook afhankelijk van de energiemarkt, waarop veel verschillende factoren invloed hebben op het uiteindelijke tarief. Groetjes Denis Webcare Essent
Ik kon vlot en gemakkelijk een nieuw contract afsluiten na alles met elkaar duidelijk te kunnen vergelijken, wat het meest gunstigste voor mij zou zijn. Hier ben ik blij mee.
Hoi Jans, We maken het onze klanten zo gemakkelijk mogelijk en fijn om te lezen dat het bevalt. Groetjes Denis Webcare Essent
Geen flauwekul, dit zijn de voorwaarden en die worden nagekomen; meer is niet nodig!
Hoi Cornelis, Je hebt helemaal gelijk, daar sluiten we ons bij aan. De voorwaarden van een contract zijn doorslaggevend en erg belangrijk. Daarom zetten we netjes alles vooraf in een bevestiging voor je. Groetjes Denis Webcare Essent
Goed duidelijk en snel wat wil je nog meer. Ja kwaliteit is voor mij doorslaggevend
Leverancier is duidelijk in zijn leverinformatie
Hallo Catharina, Dank je wel voor het plaatsen van je review en voor de mooie woorden. Fijn om te horen dat alles duidelijk is voor je. Fijne dag Catharina.🌞 Groetjes Mariska. Essent / Webcare.
Goede ervaring
Hallo Henk, Dank je wel voor je mooie review, goed om te horen dat je een fijne ervaring met ons hebt. Wij staan altijd voor je klaar mocht je ooit vragen hebben. Ik wens je een mooie dag Henk.🌞 Groetjes Mariska. Essent / webcare
Een betrouwbare partner
Bedankt voor je review Jos!
Als ik vragen heb, kan ik de antwoorden prime op de website vinden. Het is altijd lastig om een goed contract af te sluiten, met de wisselende energietarieven. maar ik ben goed geïnformeerd/geadviseerd. Ik vind het ook een pluspunt dat Essent regelmatig voordeeltjes en aanbiedingen geeft.
Hallo, Bedankt voor je positieve review! Het kan inderdaad soms lastig zijn om het juiste moment te bepalen om over te stappen naar een vast contract. Zodra je die keuze hebt gemaakt, biedt het wel de nodige zekerheid en hoef je je geen zorgen meer te maken over wisselende tarieven. Groetjes, Denis Webcare Essent
gewoon goed
Hartelijk bedankt voor je postieve review Piet! Groetjes, Mandy Webcare Essent
Essent lokt je met leuke kortingen naar hun toe. Als het contract op zijn einde loopt krijg je netjes en "aanbod". Dit aanbod lijkt interessant, maar als je je via hun site voordoet als nieuwe klant, is te zien dat dit geen serieus aanbod is, maar gewoon een poging om bestaande klanten een oor aan te naaien. De prijzen liggen ruim 10%hoger dan de prijzen voor de nieuwe klanten. Zo kreeg ik een aanbod waarbij ik voor gas 1,30 per m3 zou gaan betalen maar nieuwe klanten heel leuk 1,19. Een gesprek met de klantenservice levert ook niets op als je dit kenbaar maakt, ondanks de beloftes om het aan te passen. Blijkbaar zijn nieuwe klanten dus belangrijk en bestaande klanten kunnen de welkomstkortigen etcetera ophoesten voor de nieuwe klanten.
Goedemorgen Robert, Bedankt dat je de tijd en moeite hebt genomen om deze review te schrijven. Wanneer je ziet dat er voor nieuwe klanten een ander aanbod wordt gegeven dan voor bestaande klanten, dan kan ik me voorstellen dat dit oneerlijk aanvoelt. Ik wil het dan niet mooier maken dan wat het is en het klopt dat het aanbod voor nieuwe en bestaande klanten verschillend kan zijn. Onlangs dat trouwe klanten belangrijk voor ons zijn. Blijft het wel belangrijk om continu nieuwe klanten te werven. Hierdoor blijven we als commercieel bedrijf groot en gezond en kunnen we de tarieven voor bestaande klanten zo laag mogelijk houden. Groetjes, Mandy Webcare Essent.
Willemsplein 4
5211 AK 's- hertogenbosch
Essent hecht veel waarde aan uw mening. Het beoordelingssysteem van Klantenvertellen.nl is 100% onafhankelijk. • Uw beoordeling wordt zichtbaar op Klantenvertellen.nl. • Alleen uw voornaam en woonplaats zijn zichtbaar bij een beoordeling. • Uw e-mailadres wordt niet getoond. • Essent kan geen beoordelingen aanpassen of verwijderen. • Essent heeft de mogelijkheid om op beoordelingen te reageren. • Medewerkers van Essent mogen geen beoordelingen plaatsen. • Klantenvertellen kan beoordelingen verwijderen indien: - Beoordeling niet over Essent gaat - Taalgebruik aanstootgevend is - Beoordeling persoonlijke informatie bevat als naam of telefoonnummer
• Iedereen mag een review schrijven zolang er voldaan wordt aan de gebruikersvoorwaarden.
• Kiyoh & Klantenvertellen zijn onafhankelijke platformen en erkend Google reviewpartner. Of een review nu lovend is of juist kritisch – iedere stem telt.
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan.
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd.
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.