
de telefonisch info via klantenservice was duidelijk
Hoi Ruud, Fijn dat je naar tevredenheid bent geholpen via onze klantenservice. Dank je wel voor je review. Groetjes Mariska. Team Webcare Essent.
Het was makkelijk en goed
Hallo Pawel, Dank je wel voor je review. Groetjes Mariska. Webcare Team Essent.
ben al jaren klant bij Essent en nog altijd zeer tevreden, alleen als je telefonisch contact opneemt is er een lange wachttijd en als je dan iemand aan de lijn krijgt is hij heel slecht te verstaan omdat hij heel gebrekkig Nederlands spreekt
Hallo Leo, Wat een mooie review heb je geschreven. Dank je wel. Wij zijn blij met je feedback zo kunnen we aan de slag om de puntjes op de i te zetten voor de klanten. Groetjes Mariska. Webcare Team Essent.
is Goed
Hallo Knelissen, Dank je wel voor je review. Groetjes Mariska. Webcare Team Essent.
Hebben jarenlang Essent gehad als leverancier, maar zijn vorig jaar naar Vattenfall overgestapt. Nu blijken jullie toch weer een mooie aanbieding te hebben
Hi Jos, Wat leuk dat je interesse hebt in onze aanbod. Als je vragen hebt mag je ons altijd bellen of eventueel chatten. Groetjes, Asma/Team Webcare
Betrouwbare energieleverancier duidelijke website geen verborgen tarieven. Geven op tijd een mailtje als er wat gaat veranderen met de energietarieven. duidelijk omschreven energiecontracten waar je uit kunt kiezen ben al meer dan 10 jaar klant naar volle tevredenheid.
Hi Jeroen, Leuk om te horen dat je al meer dan 10jaar klant bij ons bent. :) Fijn ook om te lezen dat je tevreden bent, dit is ook zeker wat wij willen. Dank je wel voor je mooie recensie. Groetjes, Asma/Team Webcare
Duidelijk
Hi Gerrit, Fijn dat alles duidelijk is. :) Ik wens je nog een fijne dag toe. Groetjes, Asma/Webcare
Al 15 jaar klant maar als je wil verlengen ben je 5% meer kwijt op jaarbasis dan een nieuwe klant (zelfs inclusief de opgebouwde loyaliteits korting) voor het zelfde contract
Hi Rob, Fijn om te horen dat je al zo lang klant bij ons bent. :) Het klopt dat voor nieuwe klanten een lager tarief als welkomstaanbod klaar staat. Indien wij nieuwe klanten blijven werven blijven wij gezond. Dat zorgt er dan weer voor dat wij in de toekomst een zo scherp mogelijk aanbod voor vaste klanten kunnen presenteren. Groetjes, Asma/Team Webcare
goede voorlichting en duidelijk
Hi Cor, Fijn om te horen dat alles voor je duidelijk is. Dank je wel voor je feedback. Ik wens je nog een prettige dag verder. Groetjes, Asma-Team Webcare
Pas de vijfde keer is het gelukt om de aanbieding van een n i e u w contract in orde te maken. Een n i e u w contract, m.i.v. de dag na het einde van het huidige contract. Ik heb bij het invullen van de reden uiteindelijk ingevuld dat ik een nieuwe klant van ESSENT zou zijn. Dat is niet het geval maar als ik dat andere invul dan krijg ik niet een nieuw contract aangeboden maar een verlenging van het oude contract. Dat was niet de bedoeling. Kortom: een waardeloze opstelling die vreselijk veel tijd en energie en vooral ergernis heeft gekost.
Goedemorgen, Wat vervelend dat het zo moeizaam is verlopen! Ik begrijp dat je graag een nieuw contract had willen afsluiten. Als je al klant bent, dan is het zo dat het nieuwe contract altijd online voor je beschikbaar komt in de app of via Mijn Essent. Wanneer je hiervoor kiest dan verleng je niet hetzelfde contract met dezelfde tarieven, maar maak je dus gebruik van een nieuw aanbod. Als er nog vragen zijn of als we ergens bij kunnen helpen horen we het heel graag. Neem dan gerust telefonisch of via de chat contact met ons op. Groetjes, Webcare | Essent.
Al jaren klant, nooit problemen gehad. zeker een aanrader
Dankjewel voor jouw review Beckers :). Wij zijn ook enorm blij dat wij al jaren jouw energieleverancier mogen zijn. Groeten, Danisha Essent webcare
Alles is prima
Dankjewel voor jouw review Rene :). Toch maak je me ergens wel heel erg nieuwsgierig. Je geeft aan dat alles prima is maar wij krijgen toch de cijfer 6. Hoe kunnen wij er voor zorgen dat dit in de toekomst veranderd naar een 9 of 10? Ik ben enorm benieuwd naar jouw feedback. Groetjes, Danisha Essent webcare
Altijd al lid geweest en gebleven bij Essent. Ze doen wat het beloofd. En nu nog een leuke extra korting van 120 euro. Top. Wij zitten er weer warm bij komende 3 winters.
Hoi Roland, Wat leuk om te lezen dat wij je leverancier mogen zijn voor de komende 3 jaar. Groetjes, Denis Webcare Essent
Snel en makkelijk
ging makkelijk
Het is zo wie zo niet dan ik snel verander, maar ik vind het wel niet erg klant vriendelijk om ons eerst te verleiden om over te gaan tot het laten aanbrengen van zonnepanelen en nu te overwegen om dit te belasten.
Goedemorgen Ger, Ik kan begrijpen dat je niet stond te springen om de terugleverkosten. Overigens zie ik dat deze voor jou nog een tijdje niet ter sprake zullen zijn maar pas na afloop van je huidige overeenkomst. 😊 De reden dat we de terugleverkosten in rekening brengen is omdat we de kosten voor het gedeelte wat van de opwekkers terugleveren en niet direct verbruiken in de woning doorberekenen in de kosten van alle klanten. Hierbij dus ook niet de zonnepaneel bezitters. Om het zo eerlijk mogelijk te houden gaan we de terugleverkosten in rekening brengen bij de mensen die terugleveren wat ze niet (direct) verbruiken in hun woning. Groetjes, Team Webcare | Essent
Altijd al lid geweest en gebleven bij Essent. Ze doen wat het beloofd.
Op naar nog vele mooie jaren samen Bert! 🥰
Alles top geregeld
Dank je wel Wilko!
Duidelijke informatie en vrij scherpe tarieven. Handige overzichten.
Dank je wel voor het delen van jouw ervaring Erik! 🙂
prima
Dank je wel!
Wij zijn kortgeleden verhuisd van een appartement naar een (levensbestendige) eengezinswoning. Essent heeft ons goed begeleid bij deze overstap. We waren reeds klant bij Essent en zijn dat gebleven.
Wat fijn om te horen! Dank je wel Johan 🙂 Veel geluk in de nieuwe woning gewenst!
Essent laat eerlijk en duidelijk zien waar je aan toe bent, zonder een addertje zonder het gras
Prima
Dank je wel Mariska!
Een 3 jarig contract afgesloten op basis van een overeengekomen termijnbedrag. Na een half jaar blijkt dat de adviseur echter een rekenfout gemaakt te hebben en de daadwerkelijke kosten dus een stuk hoger zijn, ondanks dat mijn verbruik een stuk lager is dan de aanname van de adviseur. Na meerdere mails en telefoongesprekken met een aantal onprettige medewerkers besloten om het contract maar op te zeggen. Buiten de veel hogere afrekening ook nog een flinke boete moeten betalen. Voor mij een grote en dure teleurstelling.
Goedemorgen Patrick, Weet je zeker dat de vraag op ons (Essent) betrekking heeft? Ik zie namelijk dat je al langer klant bent, geen opzegging én ik zie dat je elk jaar geld terugkrijgt en het advies is om je termijnbedrag te verlagen zelfs. 😄 Mocht je toch vragen/opmerkingen voor Essent hebben neem dan telefonisch of via de chat contact met ons op zodat we je verder kunnen helpen! Groetjes, Team Webcare | Essent
Vorige jaar klant geworden bij Essent. Mogen profiteren van een mooie Black Friday actie (400 euro cashback). Tot zover top. In de tussentijd verliep alles prima net als mijn vorige energie leveranciers. Mijn contract loopt af en dan verwacht je dat Essent je wel als klant wil houden. Dat blijkt echter niet zo. Ze zwaaien je zo weg. Men biedt een contract aan dat totaal niet interessant is en ook nog geen cashback als 'vaste' klant. Het loont altijd de moeite om prijzen en contracten te vergelijken. Je bent dan veel voordeliger uit. "We kunnen je helaas geen ander aanbod aanbieden dan het systeem aanbiedt". Kortom, Essent is niet menselijk, maar laad zich volledig leiden door systemen. Pfff...'Het systeem laat het niet toe'. Daar wordt je toch moe van. We zijn MENSEN en geen systemen Essent!
Hi Daniel, Uiteraard willen we allemaal het meest scherpe aanbod krijgen wat er mogelijk is! Met "het systeem" bedoelen we dat er niet een mogelijkheid is om een aanbod wat klaar staat zelf handmatig aan te passen. Er is van te voren besloten wie welk aanbod kan afsluiten. Daar zijn we dan ook aan gebonden. Nieuwe klanten krijgen bij ons een eenmalig welkomstaanbod zoals jij deze bij ons ook hebt gehad. Dat is de reden dat er een verschil zit tussen het aanbod van nieuwe en bestaande klanten. 😉 Wij wensen je een heel fijne week! Groetjes, Team Webcare | Essent
Willemsplein 4
5211 AK 's- hertogenbosch
Essent hecht veel waarde aan uw mening. Het beoordelingssysteem van Klantenvertellen.nl is 100% onafhankelijk. • Uw beoordeling wordt zichtbaar op Klantenvertellen.nl. • Alleen uw voornaam en woonplaats zijn zichtbaar bij een beoordeling. • Uw e-mailadres wordt niet getoond. • Essent kan geen beoordelingen aanpassen of verwijderen. • Essent heeft de mogelijkheid om op beoordelingen te reageren. • Medewerkers van Essent mogen geen beoordelingen plaatsen. • Klantenvertellen kan beoordelingen verwijderen indien: - Beoordeling niet over Essent gaat - Taalgebruik aanstootgevend is - Beoordeling persoonlijke informatie bevat als naam of telefoonnummer
• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.