
Voor mijn 92jarige schoonmoeder moest ik het contract opzeggen ivm verhuizing naar verzorgingstehuis. Dat kan volgens Essent alleen telefonisch. Alleen is Essent telefonisch niet bereikbaar, je wordt er direct eruit gegooid. Een account is er niet (logisch, 92 jarige klant). Dus per aangetekende brief opgezegd. Klacht ingediend over de onbereikbaarheid. Reactie: geef je telefoonnummer door zodat wij daarover kunnen praten. Maar je kunt dus geen telefoonnummer doorgeven omdat het een no-reply mail is en er geen account bestaat. Welk leeghoofd heeft bedacht dat elke klant een account heeft? Is het bij Essent nog niet doorgedrongen dat Nederland vergrijzend is en een heleboel mensen geen e-mail of computer of mobiel hebben, laat staan een account? Ronduit slecht dus. Verder: Essent reageert 1/2 maand later met brief waarin een ander einddatum is vastgesteld. Los van de onbeschaamdheid om de datum de verzetten vind ik het totaal ongepast dat Essent alle klanten met "je" bejegend (alsof iedereen 20 jaar is of zo). Essent slaat de plank compleet mis.
Goedemiddag, Wat lief dat je de verhuizing regelt voor je schoonmoeder. Ik kan me voorstellen dat hier veel bij komt kijken, dan is het natuurlijk wel zo fijn dat het bij ons ook goed geregeld is. Het spijt me dat we door de drukte niet goed bereikbaar zijn. Je geeft aan dat de overeenkomst uiteindelijk op een andere datum is opgezegd dan de bedoeling is. Waarschijnlijk hebben we je opzegging later dan de gewenste datum gezien. Het is voor ons alleen mogelijk om een contract op te zeggen in de toekomst. Hier kan jij en je schoonmoeder niks aan doen. Ik wil dit dan ook graag oplossen. Ik vermoed dat de overeenkomst voor je moeder te laat is opgezegd. Wanneer dit het geval is dan kan het zijn dat we te veel energie in rekening hebben gebracht en leveringskosten. Ik wil graag een aanvraag indienen om dit te corrigeren. Kan je mij een e-mail sturen met de volgende gegevens: - postcode + huisnummer van je schoonmoeder. - haar geboorte datum ter verificatie. - datum van sleuteloverdracht. - meterstanden sleuteloverdracht. Bovenstaande gegevens mag je sturen naar: [email protected]. Wil je in het bericht mijn reactie hierin meenemen? Ik zie je bericht graag tegemoet. Groetjes, Mandy | Webcare Essent
Ik mag de komende 2 maanden op brood gaan leven, want essent wilt mijn termijnbedrag (336) van oktober niet aanpassen. Ik ben een nieuwe klant en heb me aangemeld eind september. Omdat het termijnadvies bedrag veelste hoog was wilde ik het gaan veranderen, maar dat kon natuurlijk niet want er is altijd een storing met de site, bellen heeft ook geen nut omdat er toch iedere keer opgehangen wordt vanwege de drukte. Dagen later uiteindelijk mijn termijnbedrag kunnen veranderen, maar dan zie ik dat het pas in November ingaat, en dat ik alsnog de 336 op 11 oktober moet betalen, en dat deze al gefactueerd is. Ik na 80 jaar uiteindelijk een medewerker aan de lijn kunnen hebben.. heb mevrouw alles uitgelegd. Mevrouw zou het aanpassen en de factuur veranderen, mevrouw zei ook dat als er nog steeds 336 van me rekening afgehaald wordt, dat ik dan alsnog moet bellen. Nou krijg ik die dag later een email binnen met dat het niet aangepast wordt ????? Omdat er weer een storing was, besloot ik met een medewerker te chatten. Ik alles weer uitgelegd, en ook verteld dat ik net verhuisd ben, en de komende 3 maanden sowieso niet in het huis ga wonen omdat het ingericht moet worden, en dat ik daarom helemaal niks ga verbruiken, en ik 336 voor niks moet betalen, terwijl ik het geld hard nodig heb. Meneer verteld mij dood leuk "wij kunnen niet zien dat je 3 maanden niet in het huis gaat wonen" Oke ?? Maar waarom vertelde de andere medewerker die dag daarvoor dan dat het geen probleem was en dat ik het geld terug zou krijgen ??? Ook vertelde hij mij dat ik het eerder had moeten aangeven, voordat het gefactueerd werd.. gaat moeilijk als jullie site iedere keer een storing heeft en het altijd druk is aan de telefoon. Meneer gaf als advies dat hij de factuur voor 2 maanden kon uitstellen... wie zegt dat ik het geld niet nodig heb in 2 maanden? Ik kan niet 1 jaar wachten voordat ik het geld terug krijg, ik heb het nu nodig.
Goedemiddag, Hartelijk bedankt dat je de tijd en moeite hebt genomen om deze review te schrijven. Wat jammer om te lezen dat je er met de klantenservice er niet uit bent gekomen. Wanneer een factuur eenmaal is gefactureerd dan is het inderdaad niet meer mogelijk om dit op terugwerkende kracht aan te passen. Dit lost voor jou het probleem natuurlijk niet op. Ik kan me voorstellen dat het om veel geld gaat. Ik denk daarom graag met je mee om dit op een andere manier op te lossen. Ik zie dat het bedrag al is afgeschreven van je rekening. Het bedrag kan ik niet voor je aanpassen. Wat ik wel kan doen is een betalingsregeling treffen zodat je het bedrag in termijnen kan betalen. Dit kan in maximaal 6 termijnen ik kom dan uit op een bedrag van €56,00 in de maand. Kunnen we het op deze manier samen met je oplossen? Wanneer je dit graag wilt dan mag je de incasso bij de bank laten terug boeken. Het duurt enkele dagen tot een week tot het bij ons bekend is dat de afschrijving is mislukt. Kan je mij dan een e-mail sturen dat je graag het termijnbedrag van €336 in termijnen wilt betalen. Ik hoor dan graag hoeveel termijnen je wilt en op welke datum we de regeling mogen afschrijven. Je mag een mail sturen naar [email protected]. Ik heb een duidelijke notitie gemaakt bij je gegevens zodat ook mijn collega's hier vanaf weten. Ik zie je bericht graag tegemoet! Groetjes, Mandy | Webcare Essent.
Goed
Hartelijk bedankt voor je positieve review. Groetjes, Mandy | Webcare Essent
Op 2 oktober 2021 t/m 2 oktober 2022 ben ik een overeenkomst aangegaan voor 1 jaar. Heb vooraf aangegeven dat ik mijn meterstanden zal doorgeven op 2 oktober 2022 en geen dag eerder. Op 8 september 2022 krijg ik het verzoek mijn meterstanden door te geven. De discussie breekt los om (schattingen) te voorkomen die nadelig kunnen uitpakken voor mij. Onder mijn protest spreken we af dat ik op 25 september mijn meterstanden zal doorgeven en op 3 oktober, (eind contract) en ik 2 jaarrekeningen zal ontvangen. Ik doe wat is afgesproken maar Essent trekt zich nergens wat van aan en komt met een jaarafrekening t/m 25 september. Het meterstandenverschil t/m 2 oktober wordt rechtgetrokken bij de volgende jaarrekening in 2023. Terug bel afspraken hierover worden niet nagekomen. Ook worden gesprekken plotseling verbroken zonder argumenten? Waarom ik mijn bonus van 250 euro al ruimschoots voor 2 oktober (eind contract) ontvang is mij een raadsel? Gelukkig neemt Essent alle gesprekken op voor trainingsdoeleinden en ik hoop dat ze daar nu ook gebruik van zullen maken. Ik hoop ook dat Essent een reactie zal geven op dit schrijven want ik heb niets te verbergen. Ik overweeg wel over te stappen naar een andere maatschappij want dit geeft geen goed vertrouwd gevoel.
Goedemiddag, Niks is zo vervelender dan afspraken die niet zijn nagekomen. Het spijt me dan ook ontzettend dat mijn collega zonder reden de verbinding heeft verbroken. Ik heb je gegevens erbij gepakt en ik zie dat de meterstanden zijn gecorrigeerd. Hierover heb je een mail ontvangen op 10 oktober 2022. Ik ga ervan uit dat het hiermee is opgelost. Wanneer er nog vragen zijn neem dan gerust contact op met onze klantenservice. Groetjes, Mandy | Webcare Essent.
Ik probeer al weken contact op te nemen, maar telkens verbreekt de lijn automatisch omdat het druk is. Chat met Robin is onzin die kan maar standaard antwoord beantwoorden. Ik kan niet inloggen in Mijn Essent. Voor wachtwoord vergeten komt er geen link naar mijn mail. Is toch triest dat je met zo'n bedrijf niet in contact kan komen.
Beste Mustafa, Door de huidige marktsituatie is het extreem druk. Hierdoor zijn wij minder goed te bereiken. Ik heb zojuist een activatielink naar je verstuurd. De link is 24 uur geldig. Zodra je het activeert kun je een nieuw wachtwoord aanmaken en vervolgens inloggen. Groetjes Jennifer Webcare Essent
Verbruiksoverzicht sept gekregen...9 m3 gas verbruikt kosten 27 euro.....Heb een vast contract t/m april 2026 met dus tarief per m3 inclusief 0.84 he dus jullie verhogen bij vast contract gewoon stiekem de tarieven? Graag spoedige reactie want vanzelfsprekend ga ik hiermee niet akkoord! Beoordeling is ervaring tot afgelopen week...hoe mijn ervaring eruit gaat zien is afhankelijk van uw antwoord!
Beste Boaz, Op je energierapport staat duidelijk vermeld dat je je verbruikskosten niet kunt delen met het aantal m3. Waarschijnlijk heb je dit alsnog gedaan. Naast je verbruik betaal je namelijk ook vaste leveringskosten en netbeheerkosten per dag. Online op mijn essent kun je je actuele tarieven bekijken en de netbeheerkosten en vaste leveringskosten vermenigvuldigen met de aantal geleverde dagen. In dit geval 30 als het om het energierapport van september gaat. Ik vertrouw erop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Groetjes Jennifer Webcare essent
Vanmorgen contact gehad met Essent Vanmorgen contact gehad met Essent. Ja...het is eindelijk gelukt. Mijn vraag was: Waarom mijn variabel contract qua kub gas naar € 3,15 gaat en dat van mijn familieleden naar € 1,99. Krijg ik als antwoord.....je kocht in het verleden laag. Haha...ik snap heel goed dat gas op dit moment duur is maar het gas van mijn familie is net zo duur als het gas van mij. Met andere woorden Essent doet een inhaalslag nu het kan. Mensen let op. Wij worden gepakt en dat omdat wij al 28 jaar onafgebroken bij Essent zitten. Het voelt een beetje zo van.....ik koop gehaktballen bij de supermarkt. Dezelfde gehakballen heeft de mevrouw voor mij bij de kassa ook. Ik moet veel meer betalen voor die gehaktballen. Op de vraag waarom krijg ik het antwoord....dat komt omdat je 3 weken geleden ook deze gehaktballen gekocht had. Toen waren ze in de aanbieding. Daar hebben wij toen wat minder op verdiend dus dat moet je er nu, met een mega rente, bijbetalen. Na 28 jaar overstappen heeft geen zin. Dat weet Essent ook. Pure machtpositie en wel ons een "Gouden Klant" noemen. Haha maak er maar van....."Een Gouden Melkkoe"
Beste Willem, Ik kan me voorstellen dat dit vragen opwekt. Zoals je hebt gemerkt heeft niet iedereen dezelfde variabele tarieven. Voor verschillende klantgroepen wordt er stroom en gas ingekocht. Afhankelijk van wanneer je contract op variabel is komen te staan en hoe lang je een variabel contract hebt zit je in een bepaalde prijsklasse. Ik vertrouw erop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Groeten Jennifer, Webcare Essent
Na het aflopen van mijn vast contract is de energieprijs 5x verhoogd terwijl andere mensen die al variabel hebben bij Essent hoeven de helft te betalen! Vervolgens zijn ze niet bereikbaar!
Essent biedt CV onderhoudscontracten aan op basis van samenwerking met landelijk/regionaal werkende aanbevelenswaardige installateurs. Bij mij kwam Energiewacht langs en de reactie van de monteur was: - dit merk (Nefit) en type ketel (Trendline II HRC 30) is onveilig; - deze ketel accepteren we nooit, echt een onbetrouwbare ketel - al 6 jaar oud Hoef de ketel verder niet te bekijken. De man stond 3 meter van de ketel af, kwam tot bovenstaande conclusie en vertrok. Heb dit bijzondere verhaal gemeld bij Essent —> geen reactie. Nefit —> geen reactie (zou het dan toch waar zijn) Energiewacht —> zo doen we het altijd. Als de monteur tot deze conclusie komt zonder de ketel verder te bekijken dan is dat gewoon de waarheid. Bij ons komt de monteur op de eerste plaats, die heeft altijd gelijk. Energiewacht heeft mij inmiddels een brief gestuurd waarin staat dat de ketel niet veilig is. Helaas geen onderbouwing.
Al ruim 40 jaar klant met een dubbeltarief maar Essent pleegt eenzijdig willens en wetens continu contractbreuk door mij na het plaatsen van een slimme meter op een duurdere enkeltarief te zetten. In juni 2022 bij afloop van mijn vaste contract na enkele onbeschofte telefoongesprekken met de toen nog bereikbare "klantenservice" werd mij bij het vierde gesprek bevestigd dat ik weer een dubbeltarief had. In September 2022 bleek echter tijdens hun onbereikbare IT identiteitscrisis dat dit tevergeefs was geweest. Ik stond weer met een enkeltarief vermeld en of ik mijn maandbedrag wilde verhogen met 115%! Na de helaas nodige juridische dreigementen en ACM aangifte kreeg ik via de chatbot eindelijk een echt persoon te pakken. En opnieuw kreeg ik gelijk en werd het dubbeltarief hersteld. Dit maal vroeg ik om een schriftelijk bewijs hetgeen ik ook nu in handen heb. Maar de laatste stunt van het bedrijf was de ongeoorloofde prijsverhoging zonder 30 dagen wettelijke bedenktijd dat ik op zaterdag 25 september ontving met wederom een enkel leveringstarief en niet een dubbeltarief per 1 oktober. Het lijkt duidelijk dat het IT systeem van Essent niet werkt. Mutaties worden ingevuld maar niet uitgevoerd. Termijnschattingen worden berekend met gegevens die niet kloppen. Onderwijl loopt de telefoonrekening van de gefrustreerde klanten op die keer op keer noodgedwongen proberen om fouten te herstellen omdat men anders niet te bereiken is. Op mails reageert men helemaal niet en zelfs het hoofdkantoor kan hierin niets betekenen. Als ik geen ster kon geven dan was dat zelfs nog te positief. Volgende week zal ik waarschijnlijk dus wederom een strijd moeten gaan voeren om mijn dubbeltarief contract weer te herstellen. Lukt dat niet dan ga ik linea recta naar de ACM en storneer uiteraard mijn maandelijkse betalingen. Ik heb immers het juridisch bewijs in handen wat er met mij is afgesproken! Essent pleegt contractbreuk en rekent uiteindelijk niet het correcte termijnbedrag af
Het is onmogelijk om contact te krijgen met Essent. De chatbot doet het niet en geeft constant foutmeldingen, Essent heeft de comments op social media uitgezet, telefonisch wordt de verbinding verbroken en op de website is geen contact te vinden dat via e-mail of post kan. De aangekondigde tariefverhogingen van 1 oktober komen veel te laat. Volgens de wet moet dit 30 dagen voor het ingaan worden aangekondigd. Dit gebeurde nu maar 7 dagen van te voren. Sowieso is de timing erg verdacht, aangedaan het gebeurde net toen het kabinet aankondigde een prijsplafond in te voeren. Even snel tarieven verhogen denkt Essent. Een klacht of bezwaar tegen de verhogingen moet ik officieel indienen via e-mail of post, maar laat Essent dat nou net niet op de website hebben staan. In plaats daarvan moet je een klacht via de chatbot indienen, die het nu juist niet doet. Heel toevallig allemaal.
Jullie bedriegen oude, trouwe klanten. Jullie hanteren verschillende tarieven in exact dezelfde situaties! Voor mij geldt dat jullie nu door de mand zijn gevallen, onder andere door de publicaties in de media gisteren, waarin jullie (ten onrechte) de schijn wekken dat de tarieven van jullie meevallen vergeleken met andere energiebedrijven. Niets is echter minder waar. Mij is door nauwkeurige vergelijking gebleken dat jullie trouwe klanten , die al tientallen jaren klant zijn, ongelijk behandelen. NB. Ik doel niet op de verschillende “instapmomenten” die jullie kennelijk hanteren voor trouwe klanten wiens vaste contract ten einde liep/ loopt. Hoewel ook daar veel (negatiefs) over te zeggen valt, heb ik geconstateerd dat jullie ook bij klanten die al vele jaren een variabel contract hebben, verschillende tarieven toepassen -tarieven die veel hoger liggen dan de tarieven die gisteren in de media gepubliceerd werden-. Deze handelwijze is ronduit schandalig te noemen. Oneerlijke handelspraktijken door Essent helaas !
Gewoonweg onbereikbaar, de verbruiksmanager ligt al weken plat, als je eindelijk iemand op de chat weet te vinden blijkt al erg snel dat deze van niets af weet, wanneer de vraag te moeilijk wordt, wordt doodleuk de verbinding verbroken. Dit is mij meerdere keren overkomen. Daarna maar telefonisch proberen: het enige wat ik te horen krijg is dat het druk is, het verzoek om later te bellen en vervolgens verbreken zij de verbinding. Ik vind dit echt bizar! Om over de verschillende tarieven nog maar te zwijgen. In het landelijke nieuws staat te lezen welke tarieven zij hanteren, naar de klanten zelf laten zij weten dat het veel duurder uitpakt. Ook hierin zitten onderling veel verschillen terwijl de situaties hetzelfde zijn (even lang lid, zelfde verbruik, zelfde pakket etc). Stelletje boeven zijn het!
Alhoewel ik bof met mijn contract dat nog bijna 3 jaar loopt, vind ik echt dat de communicatie top is! Zelden heb ik in contacten meegemaakt dat dat vlekkeloos verloopt.
Fijn dat dit niet onopgemerkt is gebleven! Hartelijk dank voor de lovende woorden en de mooie waardering. groetjes, Regilio Webcare Essent
Klantvriendelijk, aardige medewerkers, Mijn Essent is een hartstikke leuk en duidelijk systeem!
Bedankt voor dit mooie compliment en de waardering uiteraard. Wij stellen dit zeer op prijs! groetjes, Regilio Webcare Essent
Als ik zelf denk aan wat ik het beste kan doen om zuinig en duurzaam te zijn komt Essent uit zich zelf met tips of oplossingen.
Uiteraard kijken en denken wij graag mee. Vooral in deze dure tijd waarin we geen invloed hebben op de gehanteerde tarieven is goed samenwerken om verbruik te verlagen extra belangrijk. Erg fijn om te horen dat jij dit ook op prijs stelt! groetjes, Regilio Webcare Essent
Afgelopen week dagelijks geprobeerd om essent telefonisch te bereiken. Tot vrijdag elke dag de verbinding verbroken omdat het te druk is. Het lijk me sterk dat al de 2 miljoen klanten afgelopen wee gebeld hebben. Vrijdag eindelijk mogen blijven hangen, er werd netjes verteld wachttijd 45 minuten. Echter al ruim 75 minuten aan de telefoon en nog steeds geen gehoord. U wordt zo spoedig mogelijk geholpen, breed begrip is dat. Zorg in deze moeilijke tijd waarbij de energieprijzen de pan uitrijzen tenminste voor voldoende personeel of korte wachttijden voor zorgzame burgers.
Fijn dat ik je even telefonisch te pakken heb gekregen Nicky! Goed om te horen dat jij inmiddels al bent geholpen. Mocht je nog met vragen zitten in de toekomst mag je dit ook via e-mail communiceren. Wij kunnen dan altijd even contact opnemen met jou. Het e-mailadres hiervoor is [email protected]. groetjes, Reggie Webcare Essent
Mijn slimme meter wordt al 2 maanden niet meer uitgelezen. Ik heb telefonisch contact gehad en per mail. Iedere keer wordt belooft dat het probleem zo snel mogelijk wordt opgelost. Niet dus.
Ik heb een stuk of vijf energieboeren versleten in mijn leven. De laatste 6 jaar bij Essent, en nog steeds zeer tevreden over alles! Duidelijke site, telefonisch snel bereikbaar, en af en toe een aardigheidje. Een aanrader voor als je twijfelt.
Mijn ervaring met Essent is zeer positief. Na jaren gebruik gemaakt te hebben ben ik toch weer terug bij Essent en ga nooit meer weg.
Welkom terug Miriam! Bedankt voor je mooie review :). Groetjes Maithe | Team Webcare Essent
Goede voorlichting. Behalve het bedrijf Zon7 stelt teleur op gebied van service en communicatie Dit bedrijf is toch aan Essent gelieerd?
Hallo Hemmo, Dat klopt inderdaad. Jammer om te lezen dat de communicatie met Zon7 (nog niet) lekker verloopt. Neem eens contact op met ons via: https://www.essent.nl/klantenservice/contact . Dan kijken wij na waarbij wij kunnen helpen.
Sedert 1964 klant bij Essent zonder onderbreking. Nooit behoefte gehad om over te stappen op andere afnemers.
Bedankt voor deze mooie terugkoppeling Joeseph! Wij waarderen dit enorm!
Bijna 1,5jaar geleden ben ik mijn vorige huis verlaten voor een plek waar ik een all in contract heb, hierdoor moest ik mijn contract opzeggen en heb ik een boete gekregen voor het beëindigen van mijn contract. Prima zo zijn bedrijven nu eenmaal als ze teveel macht krijgen(oligopolie). Sinds dien wordt ik continu lastig gevallen op mijn mobile telefoon, met vragen, aanbiedingen meerdere keren aangegeven dat ik hier niet van gediend ben toch blijf ik gebeld worden. Echt walgelijk, laat mensen met rust als ze daar om vragen.
Hartelijk dank v oor jouw review. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je continue gebeld wordt als je dit niet wilt. Ik kan het recht van verzet aanzetten maar heb hiervoor wel het telefoonnummer nodig. Zou je deze per facebook (privébericht), twitter of e-mail kunnen sturen? Groetjes, Dial Webcare Essent
Bij Essent wordt je maandelijks op de hoogte gehouden van de verbruikskosten, niet dat je later voor verrassingen komt te staan. Al jaren klant bij Essent
Bedankt dat je al zo lang klant bij on bent Anneke! Een mooie dag gewenst :). Groetjes Maithe | Team Webcare Essent
Heel blij mee,nooit geen problemen
Wat fijn om te horen Els! Bedankt voor het delen :). Groetjes Maithe | Team Webcare Essent
Willemsplein 4
5211 AK 's- hertogenbosch
Essent hecht veel waarde aan uw mening. Het beoordelingssysteem van Klantenvertellen.nl is 100% onafhankelijk. • Uw beoordeling wordt zichtbaar op Klantenvertellen.nl. • Alleen uw voornaam en woonplaats zijn zichtbaar bij een beoordeling. • Uw e-mailadres wordt niet getoond. • Essent kan geen beoordelingen aanpassen of verwijderen. • Essent heeft de mogelijkheid om op beoordelingen te reageren. • Medewerkers van Essent mogen geen beoordelingen plaatsen. • Klantenvertellen kan beoordelingen verwijderen indien: - Beoordeling niet over Essent gaat - Taalgebruik aanstootgevend is - Beoordeling persoonlijke informatie bevat als naam of telefoonnummer
• Iedereen mag een review schrijven zolang er voldaan wordt aan de gebruikersvoorwaarden.
• Kiyoh & Klantenvertellen zijn onafhankelijke platformen en erkend Google reviewpartner. Of een review nu lovend is of juist kritisch – iedere stem telt.
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan.
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd.
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.