Filters

10

een prima bedrijf

ik ben niet voor niets al jaren klant van essent

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen
8

Meterstanden prijsplafond doorgeven werkt niet

Meterstanden prijsplafond doorgeven kan niet je komt bij termijn bedrag uit en niet bij doorgeven meterstanden

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen
9

Na samenwerking sparen

Na samenwerking met Essent ons huis geisoleerd met een fantatisch resultaat. Na een jaar ruim 2000 Euro bespaart op de energiekosten.

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen
10

Hoe eenvoudig kan het zijn

Ik ben even weggeweest (van de Bron) Met het “nieuwe “Essent ben ik zeer te vrede. Fijn overzicht en goede prijzen. Voorheen reeds 42 jaar klant naar tevredenheid.

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen
1

Dramatisch!

Ik was altijd tevreden maar sinds augustus is de bereikbaarheid en medewerking gedaald tot ver onder 0. App ligt er heel vaak uit en bellen is onmogelijk tenzij je meer dan een half uur wilt wachten. Tarieven zijn verschillend per particulier ondanks dezelfde contracten (collectief afgesloten destijds). Overstappen is de enige optie om van deze ergernis af te komen.

  • Aanbevelen? Nee
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen
1

Inlog gegevens app onmogelijk/slecht te krijgen

Alleen via telefonisch contact inloggegevens krijgen voor de app. Telefonisch onmogelijk contact te krijgen met Essent. Overstappen naar andere leverancier is beste optie!

  • Aanbevelen? Nee
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden N.v.t.
  • De snelheid waarmee dit is geregeld N.v.t.
  • De wijze waarop het contact is verlopen
1

Inlog gegevens app onmogelijk/slecht te krijgen

Alleen via telefonisch contact inloggegevens krijgen voor de app. Telefonisch onmogelijk contact te krijgen met Essent. Overstappen naar andere leverancier is beste optie!

  • Aanbevelen? Nee
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden N.v.t.
  • De snelheid waarmee dit is geregeld N.v.t.
  • De wijze waarop het contact is verlopen
1

Inlog gegevens app onmogelijk/slecht te krijgen

Alleen via telefonisch contact inloggegevens krijgen voor de app. Telefonisch onmogelijk contact te krijgen met Essent. Overstappen naar andere leverancier is beste optie!

  • Aanbevelen? Nee
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden N.v.t.
  • De snelheid waarmee dit is geregeld N.v.t.
  • De wijze waarop het contact is verlopen
1

Waardeloos

Al tijden bezig om de verbruiksmanager aan de praat te krijgen. Lukt voor geen meter. Contact met Essent is niet mogelijk omdatde chat aangeeft dat je, omdat er geen medewerker beschikbaar is, het maar per telefoon moet proberen. Via de telefoon (09001550) krijg je na een aantal mededelingen en vragen (± 2 minuten) eindelijk te horen dat het erg druk is, dat je het dan maar later moet proberen en dat ze de verbinding verbreken. Hoezo klantenservice, hoezo bereikbaarheid?

  • Aanbevelen? Nee
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden N.v.t.
  • De snelheid waarmee dit is geregeld N.v.t.
  • De wijze waarop het contact is verlopen
5

De afhandeling bij de mogelijke plaatsing van nieuwe meter is beschamend. Verder is Essent oké.

In september ben ik n.a.v. een brief van Essent akkoord gegaan met het plaatsen van een moderne gas- en elektriciteitsmeter in mijn recreatiewoning in Drijber. Enkele weken later heb ik telefonisch contact gezocht met Essent om de plaatsing ongedaan te maken. Dit na waarschuwingen van buren. Als reden: Mijn bed staat op nog geen meter afstand van de gas- en elektriciteitsmeters, slechts gescheiden door een dunne houten wand. De betrokken medewerker begreep de situatie kon het niet terugdraaien, maar zodra het installatie bedrijf contact met mij op zou nemen kon de installatie gecanceld worden. Op maandag 15 oktober ben ik gebeld met de mededeling "Morgen komen wij de meters plaatsen", we waren toevallig in Drijber, verteld waarom ik afzie van plaatsing nieuwe meters, de opdracht zou geschrapt worden. Op 16 oktober is er inderdaad geen monteur langs geweest. De volgende dag ontving ik onderstaande mail. Dit vind ik beschamend voor een bedrijf als Essent. Geachte heer, mevrouw Borst, Uw aanvraag voor de nieuwe meter(s) is afgesloten, naar aanleiding van het contact/bezoek op 17-10-2022. Er is geen meter geplaatst. Hieronder leest u wat de reden daarvan is en wat u kunt doen. Overzicht van uw aanvraag Aansluitadres: Kanaal O.Z. 987, 9419TJ Drijber EAN-code elektriciteit: 871694840006431700 EAN-code gas: 871694840015800382 Afwijsreden: Niet thuis Toelichting: Helaas stonden we voor een dichte deur. Wilt u alsnog een nieuwe meter laten installeren? Dien dan een nieuwe aanvraag in via onze website. Let op: als u de tweede keer ook niet thuis bent, mogen we voorrijkosten à € 65,56 in rekening brengen. Meer informatie? Hebt u vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice op 088 85 77 000. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 8.00 tot 17.00 uur. Zakelijke klanten bellen naar 088 857 2222. Met vriendelijke groet, Klantenservice Enexis Netbeheer B.V.

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen
5

De afhandeling bij de mogelijke plaatsing van nieuwe meter is beschamend. Verder is Essent oké.

In september ben ik n.a.v. een brief van Essent akkoord gegaan met het plaatsen van een moderne gas- en elektriciteitsmeter in mijn recreatiewoning in Drijber. Enkele weken later heb ik telefonisch contact gezocht met Essent om de plaatsing ongedaan te maken. Dit na waarschuwingen van buren. Als reden: Mijn bed staat op nog geen meter afstand van de gas- en elektriciteitsmeters, slechts gescheiden door een dunne houten wand. De betrokken medewerker begreep de situatie kon het niet terugdraaien, maar zodra het installatie bedrijf contact met mij op zou nemen kon de installatie gecanceld worden. Op maandag 15 oktober ben ik gebeld met de mededeling "Morgen komen wij de meters plaatsen", we waren toevallig in Drijber, verteld waarom ik afzie van plaatsing nieuwe meters, de opdracht zou geschrapt worden. Op 16 oktober is er inderdaad geen monteur langs geweest. De volgende dag ontving ik onderstaande mail. Dit vind ik beschamend voor een bedrijf als Essent. Geachte heer, mevrouw Borst, Uw aanvraag voor de nieuwe meter(s) is afgesloten, naar aanleiding van het contact/bezoek op 17-10-2022. Er is geen meter geplaatst. Hieronder leest u wat de reden daarvan is en wat u kunt doen. Overzicht van uw aanvraag Aansluitadres: Kanaal O.Z. 987, 9419TJ Drijber EAN-code elektriciteit: 871694840006431700 EAN-code gas: 871694840015800382 Afwijsreden: Niet thuis Toelichting: Helaas stonden we voor een dichte deur. Wilt u alsnog een nieuwe meter laten installeren? Dien dan een nieuwe aanvraag in via onze website. Let op: als u de tweede keer ook niet thuis bent, mogen we voorrijkosten à € 65,56 in rekening brengen. Meer informatie? Hebt u vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice op 088 85 77 000. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 8.00 tot 17.00 uur. Zakelijke klanten bellen naar 088 857 2222. Met vriendelijke groet, Klantenservice Enexis Netbeheer B.V.

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen
5

De afhandeling bij de mogelijke plaatsing van nieuwe meter is beschamend. Verder is Essent oké.

In september ben ik n.a.v. een brief van Essent akkoord gegaan met het plaatsen van een moderne gas- en elektriciteitsmeter in mijn recreatiewoning in Drijber. Enkele weken later heb ik telefonisch contact gezocht met Essent om de plaatsing ongedaan te maken. Dit na waarschuwingen van buren. Als reden: Mijn bed staat op nog geen meter afstand van de gas- en elektriciteitsmeters, slechts gescheiden door een dunne houten wand. De betrokken medewerker begreep de situatie kon het niet terugdraaien, maar zodra het installatie bedrijf contact met mij op zou nemen kon de installatie gecanceld worden. Op maandag 15 oktober ben ik gebeld met de mededeling "Morgen komen wij de meters plaatsen", we waren toevallig in Drijber, verteld waarom ik afzie van plaatsing nieuwe meters, de opdracht zou geschrapt worden. Op 16 oktober is er inderdaad geen monteur langs geweest. De volgende dag ontving ik onderstaande mail. Dit vind ik beschamend voor een bedrijf als Essent. Geachte heer, mevrouw Borst, Uw aanvraag voor de nieuwe meter(s) is afgesloten, naar aanleiding van het contact/bezoek op 17-10-2022. Er is geen meter geplaatst. Hieronder leest u wat de reden daarvan is en wat u kunt doen. Overzicht van uw aanvraag Aansluitadres: Kanaal O.Z. 987, 9419TJ Drijber EAN-code elektriciteit: 871694840006431700 EAN-code gas: 871694840015800382 Afwijsreden: Niet thuis Toelichting: Helaas stonden we voor een dichte deur. Wilt u alsnog een nieuwe meter laten installeren? Dien dan een nieuwe aanvraag in via onze website. Let op: als u de tweede keer ook niet thuis bent, mogen we voorrijkosten à € 65,56 in rekening brengen. Meer informatie? Hebt u vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice op 088 85 77 000. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 8.00 tot 17.00 uur. Zakelijke klanten bellen naar 088 857 2222. Met vriendelijke groet, Klantenservice Enexis Netbeheer B.V.

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen
1

Slechte ervaring 10% neppe korting geld nog niet gekregen.

Waar blijft mijn geld? Prijzen verschillen sterk per klant. Totaal onbereikbaar, vaak uitvallen Essent app. Al 20+ jaar klant. Deze keer ga ik 100% overstappen wanneer dit is afgelopen. Jullie zeggen slim in te kopen 1 euro per Kwh en 3 euro m3 ondanks de prijsplafond. Je gebruikt veel minder en betaald veel meer..

  • Aanbevelen? Nee
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen
2

Wat een slechte service

Na meermaals gebeld te hebben, zonder succes(er wordt niet opgenomen of verbinding wordt verbroken, stuurde ik Essent via Facebook messenger een bericht. Ze zouden binnen 11 werkdagen(!!!) reageren. Belachelijk lang, maar toch geduld gehad. Na 14 werkdagen nog steeds radio stilte aan de andere kant. Bellen lukt nog steeds niet. Ze zijn niet te bereiken. Twee weken geleden kreeg ik 2 aardige jongens van Ziggo aan de deur, met een aanbod om over te stappen op ziggo tv en internet. Zoals altijd hield ik de boot af, maar van wat zij te vertellen hadden gingen mijn oren klapperen! Ze mogen ook een vast energie contract van Essent aanbieden aan nieuwe klanten, waardoor de maandlasten een stuk lager zullen uitvallen dan met de variabele tarieven van tegenwoordig. Omdat ik al klant ben bij Essent, mogen zij dit niet. Tot mijn grote verbazing. Al jaren klant, maar klantenbinding interesseert ze kennelijk niet, alleen klanten werving! Hoe is het mogelijk dat vaste energie contracten niet meer mogelijk zijn, iedereen door variabele tarieven zich scheel betaald, maar dat WEL geldt voor nieuwe Ziggo klanten dat samenwerkt met Essent? Ik wil hier graag een antwoord op, maar mijn pogingen tot contact worden genegeerd en ben hier dus ook zeer ontevreden over!

  • Aanbevelen? Nee
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen
10

Blij met Essent

Al jaren klant bij Essent. Mooie aanbiedingen voor vaste klanten.

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen
10

Altijd leuk om n kadootje te krijgen

Al eeuwig klant bij Essent , nooit prblemen gehad mvg Lenie

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen
1

Waardeloos

Belachelijke tarieven, betaal nu 3 mnd na overstap maandelijks ongeveer 900 euro minder dan Essent vroeg. Kan toch niet waar zijn ?! Ook nog een waardeloze afhandelijk van de eindrekening waar ik een bedrag terug zou krijgen en dit niet gebeurd is. "We regelen het binnen 5 werkdagen." Zou je andersom eens moeten doen...

  • Aanbevelen? Nee
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden N.v.t.
  • De snelheid waarmee dit is geregeld N.v.t.
  • De wijze waarop het contact is verlopen
1

Een dikke 1

Wat een waardeloos systeem heeft Essent voor de zakelijke markt. Als eerste moet je inloggen om je factuur te kunnen downloaden. Echter zijn daar nu ook nog wachtrijen. ABSOLUUT ABSURD EN SLECHT!

  • Aanbevelen? Nee
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen
1

Na 40 jaar wil ik gillend weg. Ze negeren hun klanten. Ze mijden alle contact.

-Niet bereikbaar via telefoon. -Niet bereikbaar via Email (hebben ze zelfs niet!). -De chatbot snapt het niet en blokkeert verder contact. -Geen contact mogelijk via chatbox. -Kan niet in mijn account. En dat al weken!! Voor iedereen een aanbeveling: Ga, en blijf weg bij Essent!

  • Aanbevelen? Nee
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen
10

Zeer goed geinformeerd

Correcte afhandeling, ik wordt uitgebreid op de hoogte gehouden van mijn gebruik. Ga zo door

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen
2

Niet zo goed!

Ik ben wil een verhuizing doorgeven, omdat wij binnenkort gaan verhuizen. Op de site doorgeven lukt niet krijg geen wachtwoord in de mail als ik vergeten wachtwoord aanklik. Verschillende keren geprobeerd. Bellen lukt, alleen moet ik iedere dag uren in de wacht, vervolgens krijg ik nog niemand om mee te spreken. Vandaar dat ik het nu zo probeer! Hoe kan ik dan een verhuizing doorgeven aan jullie?

  • Aanbevelen? Nee
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden N.v.t.
  • De snelheid waarmee dit is geregeld N.v.t.
  • De wijze waarop het contact is verlopen N.v.t.
1

Zeer slecht te bereiken wanneer je een overlijden wilt door wilt geven.

Al vanaf 10 oktober bezig om een overlijden door te geven. Zowel telefonisch als via de chat niet te bereiken. Een mail verstuurd. Maar nergens respons. Telefonisch wordt de verbinding bij een lange wachttijd verbroken. Respectloos... Een gerenommeerd instantie als Essent waarom zijn jullie zo slecht te bereiken? Als klant zijnde betaal je voor het leveren van producten maar ook voor de service (welke service???)

  • Aanbevelen? Nee
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden N.v.t.
  • De snelheid waarmee dit is geregeld N.v.t.
  • De wijze waarop het contact is verlopen N.v.t.
1

Slechter dan Essent bestaat er niet.

Mijn ouders zijn verhuisd naar een verzorgingstehuis. Als dagen bezig om de verhuizing te melden en de standen door te geven. Inloggen op mijn Essent gaat niet daar het wachtwoord meerdere malen verkeerd ingevuld is, wachtwoord is jaren niet gebruikt! Nieuw wachtwoord aanvragen, krijg je géén e-mail met de mogelijkheid om een nieuw wachtwoord aan te maken. Telefonische bereikbaarheid sucks, geef geboortedatum in van de contractant, "sorry kunnen we niets van vinden", euh! Heb dus nu te maken met oudere mensen, die noodgedwongen al naar een verzorgingstehuis moeten en hun verhuizing en meterstanden niet door kunnen geven. Ga er van uit dat er geïncasseerd gaat worden, maar dit halen we terug. Wat een zielig bedrijf om over de rug van oudere mensen, die al meer dan 40 jaar klant zijn, hun geld te verdienen, totaal waardeloos. Maar dit gaat nog een staartje krijgen, de eerste contacten met een advocaat zijn gelegd.

  • Aanbevelen? Nee
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden N.v.t.
  • De snelheid waarmee dit is geregeld N.v.t.
  • De wijze waarop het contact is verlopen N.v.t.
1

Essent komt haar wettelijke veplichtingen niet na.

Essent belooft op de webversie van MijnEssent uiterlijk 8 oktober 2022 een email/brief te sturen met de nieuwe variabele tarieven per 7 november, maar die heb ik 13 oktober 2022 nog steeds niet ontvangen. Een chat met een medewerker is al dagen onmogelijk. Ik wil weten welke variabele tarieven Essent per 7 november voor mij hanteert. Essent is wettelijk verplicht om dit minimaal 1 maand tevoren te melden!

  • Aanbevelen? Nee
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden N.v.t.
  • De snelheid waarmee dit is geregeld N.v.t.
  • De wijze waarop het contact is verlopen
2

Communicatie ronduit slecht

Voor mijn 92jarige schoonmoeder moest ik het contract opzeggen ivm verhuizing naar verzorgingstehuis. Dat kan volgens Essent alleen telefonisch. Alleen is Essent telefonisch niet bereikbaar, je wordt er direct eruit gegooid. Een account is er niet (logisch, 92 jarige klant). Dus per aangetekende brief opgezegd. Klacht ingediend over de onbereikbaarheid. Reactie: geef je telefoonnummer door zodat wij daarover kunnen praten. Maar je kunt dus geen telefoonnummer doorgeven omdat het een no-reply mail is en er geen account bestaat. Welk leeghoofd heeft bedacht dat elke klant een account heeft? Is het bij Essent nog niet doorgedrongen dat Nederland vergrijzend is en een heleboel mensen geen e-mail of computer of mobiel hebben, laat staan een account? Ronduit slecht dus. Verder: Essent reageert 1/2 maand later met brief waarin een ander einddatum is vastgesteld. Los van de onbeschaamdheid om de datum de verzetten vind ik het totaal ongepast dat Essent alle klanten met "je" bejegend (alsof iedereen 20 jaar is of zo). Essent slaat de plank compleet mis.

  • Aanbevelen? Nee
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen

Bedrijfsgegevens

Willemsplein 4

5211 AK 's- hertogenbosch

06-11649306

[email protected]

Over Essent

Essent hecht veel waarde aan uw mening. Het beoordelingssysteem van Klantenvertellen.nl is 100% onafhankelijk. • Uw beoordeling wordt zichtbaar op Klantenvertellen.nl. • Alleen uw voornaam en woonplaats zijn zichtbaar bij een beoordeling. • Uw e-mailadres wordt niet getoond. • Essent kan geen beoordelingen aanpassen of verwijderen. • Essent heeft de mogelijkheid om op beoordelingen te reageren. • Medewerkers van Essent mogen geen beoordelingen plaatsen. • Klantenvertellen kan beoordelingen verwijderen indien: - Beoordeling niet over Essent gaat - Taalgebruik aanstootgevend is - Beoordeling persoonlijke informatie bevat als naam of telefoonnummer

Klantenvertellen Reviews

• Iedereen mag een review schrijven zolang er voldaan wordt aan de gebruikersvoorwaarden.
• Kiyoh & Klantenvertellen zijn onafhankelijke platformen en erkend Google reviewpartner. Of een review nu lovend is of juist kritisch – iedere stem telt.
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan.
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd.
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.