Filters

1

Slecht behandeld door Chat gebruiker bij normale vraag over Eindafrekening

Al mijn hele leven klant bij Essent geweest, nu even tijdelijk geen woning (ivm nieuwbouw) en je contract wordt meteen ontbonden. Je kunt dus ook geen oude gegevens meer bekijken, terwijl je de Eindafrekening wilt bekijken en beoordelen. In Februari nog melding gehad dat we in Mei (Jaarafrekening) ongeveer 1335 euro zouden kunnen ontvangen, in Maart (13 maart liep contract af) krijg je de Eindafrekening en is die nog maar 805 euro. Ik begrijp dat er verschil in kan zitten maar in 1 maand meer dan 500 euro, nee. Bij mijn vraag/chat op de website van Essent krijg je een zeer kortaf antwoord waar je niets mee kunt. De reactie van Gulhan: Het antwoord heb je gekregen, heb je nog andere vragen? Als je daar geen kwalitatief goed personeel kunt krijgen, dan gebruik die Chat niet....

  • Aanbevelen? Nee
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden N.v.t.
  • De snelheid waarmee dit is geregeld N.v.t.
  • De wijze waarop het contact is verlopen
10

fijne tool overzichtelijk en eerlijk

hele goede voorlichting jaarafrekening klopt precies

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen
1

Geen transparentie en zeer onbeleefd Klantenservice

Geen transparantie in contracten of facturering, veel factureringsfouten (altijd in het voordeel van Essent), maar ze weigeren deze te corrigeren (ook dubbele facturen van dezelfde maand!). Ook: bij de klantenservice waren de medewerkers totaal ongeïnteresseerd in het oplossen van de problemen van Zilver-klanten (7 jaar alle rekeningen betalen!) en zeer onbeleefd en onervaren in de antwoorden. Ze weigeren Engels te spreken, ook al is mijn Nederlands niet moedertaal. Ik voel me gediscrimineerd. Is er in heel Essent niemand die Engels spreekt? Ook geen manager? Ik wacht op de reactie van een manager na meer dan 5 klachten. Maar nee, elke keer antwoorden ze met vooraf gemaakte macro's en een andere alias, zonder eerdere gesprekken te lezen of bijlagen te bekijken. Expats: kies niet voor dit bedrijf! Do not pick this company! Absoluut misleidend, zo blijkt ook op Trustpilot

  • Aanbevelen? Nee
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen
1

Vertellen sprookjes

In december 2021 kreeg ik al geen nieuw contract meer aangeboden nadat mijn 3 jarig contract was afgelopen. Toen de “crisis” begon halverwege 2022 nog eens contact gehad. We moeten duur inkopen , we kunnen niet anders , dat was de uitleg. Als je dan nu hoort dat Essent in 2022 de winst heeft verdubbeld… Goed gebruik gemaakt van de situatie , uhm , misbruik dus. Over de ruggen van hun klanten , walgelijk !! Na 20 jaar klant te zijn geweest is het voor mij nu klaar. Overigens zijn het alle grote spelers die dit uitgebuit hebben.

  • Aanbevelen? Nee
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen
10

Goede service en prijzen

3 jarig contract dus nog geen zorgen over hoge prijzen. Essent houdt mij regelmatig op de hoogte van de ontwikkelingen

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen
10

Zeeeeeer te vreden

Goede samen werking tussen klant en bedrijf. Woord regelmatig tussen tijds op de hoogte gehouden. Ben ook zeer te vrede met ESSENT ! Makelijk nieuw contract af kunnen sluiten. Zonder enige poes pas achteraf.

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen
10

SUPER

Uitstekende weergave van mijn verbruik mbt gas en elektriciteit

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen
7

goed

goed

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen
2

Runway

Ik raad dit bedrijf niet aan Monopolie!!!!!!!! Ik heb de eindafrekening niet ontvangen?!!!!! Ze reageren niet op e-mails en dat is niet legaal als je klant bent!!!!!! Giften van deze voordeelacties worden niet verstuurd!!!! De gasprijzen op de wereldmarkt liggen onder de vooroorlogse prijzen en de ventilatieopeningen in Nederland blijven stijgen!!!! Ik heb een e-mail gestuurd, ik heb geen antwoord waarom de facturering te duur is Mensen, rennen en wakker worden Just oplichterij

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen
1

Na jaren klant van 100euro naar 500euro per maand oplichters

Ongelofelijke oplichters. Vandaag mijn meterstand opgegeven en contract stop gezet. Mensen pas op absoluut onbetrouwbaar bedrijf

  • Aanbevelen? Nee
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen
1

Prijsplafond genegeerd

Begin van de maand een nieuw termijn bedrag advies ontvangen incl prijsplafond. Vervolgens wordt eind van de maand het bedrag excl prijsplafond van mijn rekening gehaald, een bedrag wat 80% hoger ligt dan afgesproken. Direct gebeld en te horen gekregen dat het kwam door de feestdagen en dat ze al vroeger de betaalopdrachten moesten versturen en ik het te veel betaalde bedrag wel terug zou krijgen bij de jaarafrekening. Dit is gewoon onbeschoft om dat zonder communicatie vooraf zo te doen. Daarbij is het prijsplafond in het leven geroepen om de maandlasten van mensen te verlichten.

  • Aanbevelen? Nee
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden N.v.t.
  • De snelheid waarmee dit is geregeld N.v.t.
  • De wijze waarop het contact is verlopen
8

Uitstekend

Zeer tevreden

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen
4

Te duur en vooral goed voor Essent zelf

Een variabel contract betekent ... dat slechts 2x per jaar de prijs wordt aangepast ... en het hoge prijsniveau gewoon gehandhaafd blijft, ondanks scherpe marktprijsdalingen. Contract opgezegd, echter ... zelfs na afloop wordt een nieuw maandvoorschot geëist ... met een incassoprocedure erachter om dat af te dwingen ... betaling gestorneerd, met als gevolg gestalked worden door Essent ... staat in onze regeltjes! Geldwolven zijn het, heel fout. Essent moet zich schamen!

  • Aanbevelen? Nee
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden N.v.t.
  • De snelheid waarmee dit is geregeld N.v.t.
  • De wijze waarop het contact is verlopen N.v.t.
1

Bereikbaarheid klantenservice

De bereibaarheid van de klantenservice is zeer slecht. Wanneer ik ook bel, je blijft minimaal 15 minuten aan de lijn en een keer ben ik na x-minuten wachten afgegooid. Vandaag (1 feb 2023) heb ik weer gebeld en na 21 minuten kreeg ik iemand aan de lijn. En daarnaast heb ook niets aan de chat robot. Waardeloos. Eerlijk gezegd irriterend. Wat een stomme chatrobot. Essent zou zich wat bereikbaarheid betreft moeten schamen en vind jammer dat Essent zijn klanten niet serieus neemt en geen stappen onderneemt on dit te verbeteren.

  • Aanbevelen? Nee
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen N.v.t.
10

zeer te voeden...

Voor ons de beste energie Maatschappij alles is hier correct geregeld en afgehandeld, talentvol personeel enz enz...... Wij wachten op de volgende aanbieding van vol verwachting af, mocht deze zo zijn .........?? Gaan wij met u verder

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen
10

Allemaal goed geregeld.

Fijne site,en je kunt alles vlot regelen,wij zijn al 42 jaar bij Essent,altijd goed!!Chapeau!!!

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen
1

Echt waardeloos !!!!!!!!!

Echt waardeloos !!!!!!!!!

  • Aanbevelen? Nee
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden N.v.t.
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen
1

Klantenservice waardeloos

Recht op vergoeding overheid november/december van 2x €190,-. Ondanks vele vele telefoontjes en emails vanaf begin december, eind januari 2023 nog altijd niets ontvangen ondanks toezeggingen dat het bedrag wordt overgemaakt. Klantenservice is een waardeloze instelling zonder enige zeggenschap.

  • Aanbevelen? Nee
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen
1

bagger!!

geen contact, ook niet na emails, men snapt het niet en is ontzettend arrogant. Een simpele vraag is niet mogelijk, want antwoord krijg je niet, laatstaan geholpen.......chatten doen ze niet! mail duurt veel te lang en antwoord is bagger, bellen........tja als je uren wilt wachten op verbinding!! Kortom, een leverancier met een hele slechte service!

  • Aanbevelen? Nee
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden N.v.t.
  • De snelheid waarmee dit is geregeld N.v.t.
  • De wijze waarop het contact is verlopen N.v.t.
8

alles zoals gewenst ,en duidelijk !

al jaren tevreden klant,misschien beetje geluk gehad maar vanmorgen direct telefonisch bereikbaar en aan de andere kant vd lijn een vriendelijk iemand die alles naar wens regelde.

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen
8

Goede leverancier en had een goed werkende duidelijke app

Al jarenlang zeer tevreden, ook over de app. Echter na de update geen verbruik meer te zien. Je kunt alleen de balkjes dag, maand en jaar aanklikken met als enig resultaat teksten 'we zijn u toestemming aan het verwerken' , 'chart title' en 'geen gegevens beschikbaar'. Enkel in mijn essent via de website is het verbruik nog te raadplegen.

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen N.v.t.
2

Essent goede leverancier maar zijn niet te bereiken

10 januari ook al een review geschreven, maar kan deze nog steeds niet vinden op jullie site. Was wat negatief, daarom niet geplaatst? Ik probeer erachter te komen waarom er verschil zit in prijs van contract van begin november en per 1 januari die hoger is. De digitale hulplijn is dramatisch, dus geen antwoord.

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden N.v.t.
  • De snelheid waarmee dit is geregeld N.v.t.
  • De wijze waarop het contact is verlopen
6

Goed, maar aan de "geupdate" App irriteer ik mij enorm.

Ben best tevreden over Essent, maar niet over de Verbruiksmanager App, na de update is het gedegradeerd naar een onoverzichtelijk geheel, tevens is het een stuk trager geworden ( de app zelf, niet het inloggen) dit komt door de intergratie van "fancy" geanimeerde balkjes die je pas kan uitlezen als je er iedere keer op klikt stuk voor stuk...., door deze toevoegingen is de code van de software vast groter geworden en gebruikt dus ook meer sources, resultaat een log trager werkende App'. Ook kan je niet meer zien hoeveel je exact verbruikt hebt, het zelfde geld voor de opbrengst van de zonnepanelen, de handige button is verdwenen, je kon eerder in 1 oogopslag zien hoeveel stroom je had opgewekt, nu moet je maar een beetje gokken? Ik begrijp de achterliggende gedachte wel, maar maak dan in het bovenste gedeelte van de app (menu) een extra button genaamd totalen bvb, met daarin je verbruik minus opgewekte stroom. De reacties op de app in de playstore reviews en vele websites liegen er niet om......iedereen wil terug naar de fijne overzichtelijke app zoals die was voor de update. Verder vraag ik mij af wie zulke ingrijpende veranderingen in de app doorvoert, laten jullie beta versies wel testen door een grote groep? Aan de reacties van Essent in de Playstore op de vele negatieve beoordelingen van de App, vrees ik dat er niets aan gedaan zal worden omdat ze schrijven "hopelijk gaat u er toch wennen" daarmee zeg je verkapt...we doen er niets aan, wen er maar aan. Nou ik hoop dat Essent het wel veranderd en dat iemand daar zegt tegen dit ontwikkelingsteam, ho ho stop, dit willen de klanten niet.

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden N.v.t.
  • De snelheid waarmee dit is geregeld N.v.t.
  • De wijze waarop het contact is verlopen N.v.t.
9

Essent is prima

Ze helpen je altijd en dat is fijn!

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden N.v.t.
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen
8

Prima leverancier. Verbruiksmanager app soms hapering.

Ben al heel lang klant en Essent is een prima energie leverancier. Zit alleen soms met de verbruiksmanager+ app te hannesen. Zo is sinds een paar dagen plots het icoon van de zonnepanelen verdwenen in de app. (Wellicht de update van 10 januari jl.?). Ik heb gelukkig een P1 meter aan de meter hangen, maar zou graag weer het volledige overzicht zien. Heb de app ook al een keer opnieuw geïnstalleerd, geen oplossing helaas.

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden N.v.t.
  • De snelheid waarmee dit is geregeld N.v.t.
  • De wijze waarop het contact is verlopen N.v.t.

Bedrijfsgegevens

Willemsplein 4

5211 AK 's- hertogenbosch

06-11649306

[email protected]

Over Essent

Essent hecht veel waarde aan uw mening. Het beoordelingssysteem van Klantenvertellen.nl is 100% onafhankelijk. • Uw beoordeling wordt zichtbaar op Klantenvertellen.nl. • Alleen uw voornaam en woonplaats zijn zichtbaar bij een beoordeling. • Uw e-mailadres wordt niet getoond. • Essent kan geen beoordelingen aanpassen of verwijderen. • Essent heeft de mogelijkheid om op beoordelingen te reageren. • Medewerkers van Essent mogen geen beoordelingen plaatsen. • Klantenvertellen kan beoordelingen verwijderen indien: - Beoordeling niet over Essent gaat - Taalgebruik aanstootgevend is - Beoordeling persoonlijke informatie bevat als naam of telefoonnummer

Klantenvertellen Reviews

• Iedereen mag een review schrijven zolang er voldaan wordt aan de gebruikersvoorwaarden.
• Kiyoh & Klantenvertellen zijn onafhankelijke platformen en erkend Google reviewpartner. Of een review nu lovend is of juist kritisch – iedere stem telt.
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan.
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd.
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.