
Al mijn hele leven klant bij Essent geweest, nu even tijdelijk geen woning (ivm nieuwbouw) en je contract wordt meteen ontbonden. Je kunt dus ook geen oude gegevens meer bekijken, terwijl je de Eindafrekening wilt bekijken en beoordelen. In Februari nog melding gehad dat we in Mei (Jaarafrekening) ongeveer 1335 euro zouden kunnen ontvangen, in Maart (13 maart liep contract af) krijg je de Eindafrekening en is die nog maar 805 euro. Ik begrijp dat er verschil in kan zitten maar in 1 maand meer dan 500 euro, nee. Bij mijn vraag/chat op de website van Essent krijg je een zeer kortaf antwoord waar je niets mee kunt. De reactie van Gulhan: Het antwoord heb je gekregen, heb je nog andere vragen? Als je daar geen kwalitatief goed personeel kunt krijgen, dan gebruik die Chat niet....
Hi Ronnie, Ik zie dat er inmiddels telefonisch contact is geweest met ons. Fijn! Ik wens je nog een prettig weekend verder ;) Groetjes Tessa
hele goede voorlichting jaarafrekening klopt precies
Hallo Johannes, Wat fijn om te lezen dat jouw jaarafrekening klopt. Dankjewel voor jouw feedback! Groetjes, Danisha
Geen transparantie in contracten of facturering, veel factureringsfouten (altijd in het voordeel van Essent), maar ze weigeren deze te corrigeren (ook dubbele facturen van dezelfde maand!). Ook: bij de klantenservice waren de medewerkers totaal ongeïnteresseerd in het oplossen van de problemen van Zilver-klanten (7 jaar alle rekeningen betalen!) en zeer onbeleefd en onervaren in de antwoorden. Ze weigeren Engels te spreken, ook al is mijn Nederlands niet moedertaal. Ik voel me gediscrimineerd. Is er in heel Essent niemand die Engels spreekt? Ook geen manager? Ik wacht op de reactie van een manager na meer dan 5 klachten. Maar nee, elke keer antwoorden ze met vooraf gemaakte macro's en een andere alias, zonder eerdere gesprekken te lezen of bijlagen te bekijken. Expats: kies niet voor dit bedrijf! Do not pick this company! Absoluut misleidend, zo blijkt ook op Trustpilot
Hi Sara, Wat jammer om te horen dat het zo ver heeft moeten komen. Dit is ook zeker niet de bedoeling of waar Essent voor staat. Uit je bericht kan ik halen dat er wat problemen zijn met de facturen, je kunt al je facturen terugvinden in onze verbruiksmanager app. Het kan inderdaad soms voorkomen dat je een dubbel maandbedrag in rekening gebracht krijgt, maar hier kunnen verschillende redenen voor zijn. Ik wil je graag uitnodigen om via Facebook of een ander social media platform contact op te nemen met ons, zodat we dit goed kunnen uitzoeken voor je. Ik vind het ook spijtig om te horen dat je niet bent geholpen in het Engels, omdat Nederlands niet je moedertaal is. Daarom typ ik het bericht ook even in het Engels voor je, zodat ik zeker weet dat het goed overkomt. Hi Sara, What a pity to hear that it had to come this far. This is certainly not the intention or what Essent stands for. From your message I can get that there are some problems with the invoices, you can find all your invoices in our app. It can indeed sometimes happen that you are charged a double monthly amount, but there can be several reasons for this. I would like to invite you to contact us via Facebook or another social media platform, so that we can find it out for you. I am also sorry to hear that you have not been helped in English, because Dutch is not your mother language. That's why I have tpyed the message in English for you also, so that I can be sure that it comes across well. Greetings, Eleonora
In december 2021 kreeg ik al geen nieuw contract meer aangeboden nadat mijn 3 jarig contract was afgelopen. Toen de “crisis” begon halverwege 2022 nog eens contact gehad. We moeten duur inkopen , we kunnen niet anders , dat was de uitleg. Als je dan nu hoort dat Essent in 2022 de winst heeft verdubbeld… Goed gebruik gemaakt van de situatie , uhm , misbruik dus. Over de ruggen van hun klanten , walgelijk !! Na 20 jaar klant te zijn geweest is het voor mij nu klaar. Overigens zijn het alle grote spelers die dit uitgebuit hebben.
Goedemorgen Robbie, Iedereen baalt natuurlijk van die hoge tarieven. Ik had het zelf ook liever anders gezien. Onze winstmarge was in 2022 juist lager dan het gemiddelde van de afgelopen jaren. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft onlangs onderzoek gedaan naar de tarieven van Essent. Hieruit bleek dat de energietarieven redelijk zijn, en dat de winstmarge niet te hoog is. Groetjes, webcare essent.
3 jarig contract dus nog geen zorgen over hoge prijzen. Essent houdt mij regelmatig op de hoogte van de ontwikkelingen
Wat fijn om te horen dat je een langer lopende overeenkomst nog hebt. Super! Op naar nog vele mooie jaren samen :)
Goede samen werking tussen klant en bedrijf. Woord regelmatig tussen tijds op de hoogte gehouden. Ben ook zeer te vrede met ESSENT ! Makelijk nieuw contract af kunnen sluiten. Zonder enige poes pas achteraf.
Super bedankt voor je mooie review Jeroen! :D Dank je wel!
Uitstekende weergave van mijn verbruik mbt gas en elektriciteit
Bedankt voor je mooie review Frans! Groetjes, Webcare Essent
goed
Bedankt voor je review Robert! Groetjes, Webcare Essent
Ik raad dit bedrijf niet aan Monopolie!!!!!!!! Ik heb de eindafrekening niet ontvangen?!!!!! Ze reageren niet op e-mails en dat is niet legaal als je klant bent!!!!!! Giften van deze voordeelacties worden niet verstuurd!!!! De gasprijzen op de wereldmarkt liggen onder de vooroorlogse prijzen en de ventilatieopeningen in Nederland blijven stijgen!!!! Ik heb een e-mail gestuurd, ik heb geen antwoord waarom de facturering te duur is Mensen, rennen en wakker worden Just oplichterij
Goedemorgen, Wanneer we stoppen met de levering zijn we uiteraard ook verplicht om de eindafrekening op te maken. Deze kan je binnen 6 weken na afmelddatum verwachten. Op 3 maart hebben je per e-mail op de hoogte gebracht dat de eindafrekening klaar staat in je online omgeving. Het kan zijn dat je de mail over het hoofd hebt gezien of dat deze in de ongewenste berichten box terecht is gekomen. Geeft niks! Gisteren heeft mijn collega de eindafrekening naar je toe gestuurd. Heb je deze ontvangen? Wanneer er nog vragen zijn dan hoor ik het graag!
Ongelofelijke oplichters. Vandaag mijn meterstand opgegeven en contract stop gezet. Mensen pas op absoluut onbetrouwbaar bedrijf
Hoi David, We willen absoluut niemand oplichten. Ik zie dat we vanaf het moment dat we de jaarafrekening hebben opgemaakt je maandbedrag hebben verhoogd. Het nieuwe maandbedrag is berekend op basis van je verwachte jaarverbruik en de variabele tarieven van dat moment. Een hoger termijnbedrag daar zit niemand op te wachten. Het zou ook niet eerlijk zijn als we een te lage termijnbedrag berekenen met als gevolg een flinke bijbetalen op de jaarafrekening volgend jaar. Het klopt dat we recentelijk gestopt zijn met de levering. Dit doen we nooit zomaar. Hierover hebben we je een bericht per post gestuurd. Mocht je meer informatie willen dan mag je altijd contact opnemen met onze klantenservice.
Begin van de maand een nieuw termijn bedrag advies ontvangen incl prijsplafond. Vervolgens wordt eind van de maand het bedrag excl prijsplafond van mijn rekening gehaald, een bedrag wat 80% hoger ligt dan afgesproken. Direct gebeld en te horen gekregen dat het kwam door de feestdagen en dat ze al vroeger de betaalopdrachten moesten versturen en ik het te veel betaalde bedrag wel terug zou krijgen bij de jaarafrekening. Dit is gewoon onbeschoft om dat zonder communicatie vooraf zo te doen. Daarbij is het prijsplafond in het leven geroepen om de maandlasten van mensen te verlichten.
Zeer tevreden
Een variabel contract betekent ... dat slechts 2x per jaar de prijs wordt aangepast ... en het hoge prijsniveau gewoon gehandhaafd blijft, ondanks scherpe marktprijsdalingen. Contract opgezegd, echter ... zelfs na afloop wordt een nieuw maandvoorschot geëist ... met een incassoprocedure erachter om dat af te dwingen ... betaling gestorneerd, met als gevolg gestalked worden door Essent ... staat in onze regeltjes! Geldwolven zijn het, heel fout. Essent moet zich schamen!
Hi Erwin, Ik begrijp dat er wat verwarring en onduidelijkheid is, graag leg ik het je uit! Je betaald bij ons je termijnbedragen voor de lopende maand en niet vooruit of achteraf. We hebben in januari nog geleverd, dus het is niet gek dat we in januari ook nog een termijnbedrag hebben gefactureerd. Uiteraard hebben we op je eindrekening gekeken tot welke datum wij de kosten in rekening moesten brengen (dit is niet de volledige maand januari) en om deze reden gaan we het te veel betaalde weer aan je uitkeren ;-) Weet je zo voldoende? Groetjes, Webcare Essent
De bereibaarheid van de klantenservice is zeer slecht. Wanneer ik ook bel, je blijft minimaal 15 minuten aan de lijn en een keer ben ik na x-minuten wachten afgegooid. Vandaag (1 feb 2023) heb ik weer gebeld en na 21 minuten kreeg ik iemand aan de lijn. En daarnaast heb ook niets aan de chat robot. Waardeloos. Eerlijk gezegd irriterend. Wat een stomme chatrobot. Essent zou zich wat bereikbaarheid betreft moeten schamen en vind jammer dat Essent zijn klanten niet serieus neemt en geen stappen onderneemt on dit te verbeteren.
Hi Mehmet, Dank voor je feedback! Wij zijn het met je eens dat de bereikbaarheid altijd nog meer verbeterd kan worden. We nemen jouw feedback dan ook uiterste serieus op! We doen onze uiterste best om alle contactkanalen zo optimaal mogelijk te benutten en bereikbaar te hebben. Soms kan het zo zijn dat door de drukte de wachttijd langer is dan gewenst. Onze excuses voor dit ongemak! Mocht je een vraag hebben die niet per se direct beantwoord hoeft te worden, weet dan dat je ons ook altijd mag contacteren via Twitter (DM) of via Facebook Messenger ;-) Groetjes, Webcare Essent
Voor ons de beste energie Maatschappij alles is hier correct geregeld en afgehandeld, talentvol personeel enz enz...... Wij wachten op de volgende aanbieding van vol verwachting af, mocht deze zo zijn .........?? Gaan wij met u verder
Fijne site,en je kunt alles vlot regelen,wij zijn al 42 jaar bij Essent,altijd goed!!Chapeau!!!
Wauw, jullie zijn met recht een jarenlange trouwe klant te noemen. Dank daarvoor! Bedankt voor het super lieve compliment! Op naar nog vele mooie jaren samen :) Groetjes Tessa | Webcare Essent
Echt waardeloos !!!!!!!!!
Beste, Wat balen om te horen! Graag horen we meer van je over wat er exact aan de hand is.. Je mag ons hiervoor bellen of per mail meer toelichting sturen. Je stuurt ons gemakkelijk een mail via: [email protected]. We horen graag nog van je! Groetjes Webcare Essent
Recht op vergoeding overheid november/december van 2x €190,-. Ondanks vele vele telefoontjes en emails vanaf begin december, eind januari 2023 nog altijd niets ontvangen ondanks toezeggingen dat het bedrag wordt overgemaakt. Klantenservice is een waardeloze instelling zonder enige zeggenschap.
Beste, Dank voor je geduld! Ik zie dat er vandaag telefonisch contact is geweest met ons. Mijn collega's gaan het verder oppakken. Excuses voor de langere wachttijd. Groetjes Webcare Essent
geen contact, ook niet na emails, men snapt het niet en is ontzettend arrogant. Een simpele vraag is niet mogelijk, want antwoord krijg je niet, laatstaan geholpen.......chatten doen ze niet! mail duurt veel te lang en antwoord is bagger, bellen........tja als je uren wilt wachten op verbinding!! Kortom, een leverancier met een hele slechte service!
Goedemiddag, Sorry dat je door de drukte ons niet goed kon bereiken. Wanneer je een vraag hebt dan wil je natuurlijk zo snel mogelijk hulp. Heb je mijn hulp nog nodig? Stuur gerust je vraag met je gegevens naar [email protected]. Dan help ik je graag verder! Groetjes Webcare Essent.
al jaren tevreden klant,misschien beetje geluk gehad maar vanmorgen direct telefonisch bereikbaar en aan de andere kant vd lijn een vriendelijk iemand die alles naar wens regelde.
Bedankt voor je mooie review! Groetjes, Webcare Essent
Al jarenlang zeer tevreden, ook over de app. Echter na de update geen verbruik meer te zien. Je kunt alleen de balkjes dag, maand en jaar aanklikken met als enig resultaat teksten 'we zijn u toestemming aan het verwerken' , 'chart title' en 'geen gegevens beschikbaar'. Enkel in mijn essent via de website is het verbruik nog te raadplegen.
10 januari ook al een review geschreven, maar kan deze nog steeds niet vinden op jullie site. Was wat negatief, daarom niet geplaatst? Ik probeer erachter te komen waarom er verschil zit in prijs van contract van begin november en per 1 januari die hoger is. De digitale hulplijn is dramatisch, dus geen antwoord.
Ben best tevreden over Essent, maar niet over de Verbruiksmanager App, na de update is het gedegradeerd naar een onoverzichtelijk geheel, tevens is het een stuk trager geworden ( de app zelf, niet het inloggen) dit komt door de intergratie van "fancy" geanimeerde balkjes die je pas kan uitlezen als je er iedere keer op klikt stuk voor stuk...., door deze toevoegingen is de code van de software vast groter geworden en gebruikt dus ook meer sources, resultaat een log trager werkende App'. Ook kan je niet meer zien hoeveel je exact verbruikt hebt, het zelfde geld voor de opbrengst van de zonnepanelen, de handige button is verdwenen, je kon eerder in 1 oogopslag zien hoeveel stroom je had opgewekt, nu moet je maar een beetje gokken? Ik begrijp de achterliggende gedachte wel, maar maak dan in het bovenste gedeelte van de app (menu) een extra button genaamd totalen bvb, met daarin je verbruik minus opgewekte stroom. De reacties op de app in de playstore reviews en vele websites liegen er niet om......iedereen wil terug naar de fijne overzichtelijke app zoals die was voor de update. Verder vraag ik mij af wie zulke ingrijpende veranderingen in de app doorvoert, laten jullie beta versies wel testen door een grote groep? Aan de reacties van Essent in de Playstore op de vele negatieve beoordelingen van de App, vrees ik dat er niets aan gedaan zal worden omdat ze schrijven "hopelijk gaat u er toch wennen" daarmee zeg je verkapt...we doen er niets aan, wen er maar aan. Nou ik hoop dat Essent het wel veranderd en dat iemand daar zegt tegen dit ontwikkelingsteam, ho ho stop, dit willen de klanten niet.
Ze helpen je altijd en dat is fijn!
Ben al heel lang klant en Essent is een prima energie leverancier. Zit alleen soms met de verbruiksmanager+ app te hannesen. Zo is sinds een paar dagen plots het icoon van de zonnepanelen verdwenen in de app. (Wellicht de update van 10 januari jl.?). Ik heb gelukkig een P1 meter aan de meter hangen, maar zou graag weer het volledige overzicht zien. Heb de app ook al een keer opnieuw geïnstalleerd, geen oplossing helaas.
Beste, Bedankt voor de eerlijke feedback. We hebben van meerdere klanten gehoord dat het huidige gebruiksoverzicht niet prettig is en hebben dit dan ook naar de ontwikkelaars van de app doorgezet. Het klopt namelijk dat je in de app nu enkel een totaal inzicht in je verbruik hebt. De teruglevering en het verbruik bij elkaar opgeteld. Voor nu kan je in de online omgeving (dus op de website, niet de app) bij 'verbruik' nog klikken op ''Bekijk hier de oude verbruiksgrafiek' en heb je inzicht zoals je dat gewend was. Ik vind het uiteraard heel fijn om te horen dat je verder heel tevreden bent. Groetjes, Puck Team Webcare
Willemsplein 4
5211 AK 's- hertogenbosch
Essent hecht veel waarde aan uw mening. Het beoordelingssysteem van Klantenvertellen.nl is 100% onafhankelijk. • Uw beoordeling wordt zichtbaar op Klantenvertellen.nl. • Alleen uw voornaam en woonplaats zijn zichtbaar bij een beoordeling. • Uw e-mailadres wordt niet getoond. • Essent kan geen beoordelingen aanpassen of verwijderen. • Essent heeft de mogelijkheid om op beoordelingen te reageren. • Medewerkers van Essent mogen geen beoordelingen plaatsen. • Klantenvertellen kan beoordelingen verwijderen indien: - Beoordeling niet over Essent gaat - Taalgebruik aanstootgevend is - Beoordeling persoonlijke informatie bevat als naam of telefoonnummer
• Iedereen mag een review schrijven zolang er voldaan wordt aan de gebruikersvoorwaarden.
• Kiyoh & Klantenvertellen zijn onafhankelijke platformen en erkend Google reviewpartner. Of een review nu lovend is of juist kritisch – iedere stem telt.
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan.
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd.
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.