Filters

10

Duidelijk en transparant.

Al bijna 18 jaar klant van Essent, en altijd super tevreden.

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen
5

Teruggave wijzig gigantisch in 2 weken

Al sinds een aantal maanden terug kon ik mijn termijn bedrag op nul zetten omdat wij veel minder hebben verbruikt dit heb ik niet gedaan en gewoon elke maand doorbetaald. Een aantal maanden terug gaf de verbruiksmanager aan dat wij waarschijnlijk ongeveer 1400 euro terug zouden krijgen op onze jaarrekening. Dit bleef zo tot begin augustus toen stond er dat wij ongeveer 1800 terug zouden krijgen. Tot begin deze week toen wijzigde dit ineens naar 1100. Heb 2x gebeld de ene persoon gaf aan geen idee te hebben maar vindt het wel vreemd en de andere persoon gaf aan dat dit mogelijk komt door een storing welke recent is opgelost en dat dit deze week of begin volgende week gecorrigeerd zal worden dat misschien. Ik heb hier echter een naar gevoel bij en kan er niet bij met mijn hoofd dat er 700 euro verschil zit in een teruggave berekening in 2 weken tijd in de zomer terwijl er dan niets wordt verbruikt. Ik zou graag horen of dit door de storing komt en niet een misschien en tevens zou ik een uitleg hierover willen hebben hoe dit kan als het niet door een storing komt want dan voel ik mij echt belazerd dan. Hieronder aanbevelen is gebaseerd op de uitkomst kan ook ja worden.

  • Aanbevelen? Nee
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen
10

Vooral de 10% korting en de opties die worden aangeboden.

Leuke acties alleen de cadeautjes hoeven niet perse.

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden N.v.t.
  • De snelheid waarmee dit is geregeld N.v.t.
  • De wijze waarop het contact is verlopen
10

Heel tevreden.

Blij dat risico bejaard moedertje is afgedekt

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen
10

Vaste leverantie

Ik heb elke maand netjes mijn gas en licht zonder verstoringen.

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen
2

Erg slecht!

Jammer dat Essent mij als trouwe zilver voordeel klant, over de rug gaat met een wurg contract waar ik niet om gevraagd heb! Het liep prima zo het liep voor mij. Ik had een vast contract wat al eerder afgelopen was. Maar nog gewoon flexibel door liep. Nu ben ik veeeeeel duurder uit. Hoezo zou ik dat willen? Ik wil geen nieuw jaar contract door mijn strot geduwd krijgen. Iedereen zal het begrijpen dat Ik geen ander duurder contract wil. Als het prima loopt zo het loopt. Ik slaap hier door. dit gezeik dus niet. Essent los jullie ernstige fout a.u.b. netjes op. Wie weet wil ik dan nog wel jaren meer klant zijn bij jullie. Momenteel ben ik echt zwaar teleurgesteld in Essent!

  • Aanbevelen? Nee
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden N.v.t.
  • De snelheid waarmee dit is geregeld N.v.t.
  • De wijze waarop het contact is verlopen
9

Klant vriendelijk

Erg goed advies gehad.

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen
10

Eindelijk belonging voor loyaliteit

Eerlijke prijzen en fijne interface en usability..heb snel altijd mijn gegevens bij de hand zonder poespas. Blij met het nieuwe loyaliteitsprogramma. Ik switchte voorheen ieder jaar..met dit programma bouw ik jaarlijks voordelen op en loont het eindelijk om te blijven.

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen
10

Fijn gesprek Met duidelijk uitleg

vele jaren tevreden klant bij Essent eerst zakelijk (Bakkerij) en Privé nu alleen nog prive

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen
8

Nog nooit een ander bedrijf gehad , niet de goedkoopste , wel betrouwbaar.

Heb alleen tot op heden positieve ervaringen.

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen
9

Zeer interessant en klantvriendelijk.

Ben erg tevreden met u als ESSENT en hoop volgend jaar weer het contract te verlengen.

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen
10

Een goed bedrijf

Heldere en duidelijke info waar ik erg blij mee ben - nooit spijt gehad dat ik klant bij jullie brn geworden - houden zo!!

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen
10

Uitstekende energie leverancier

Na het overstappen van onze vorige leverancier, welke we meer dan 40 jaar hebben gehad, kunnen we zeggen dat we erop vooruit zijn gegaan. We zijn ontzettend blij dat we de overstap hebben gemaakt. Het voelde gelijk heel vertrouwd.

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen
10

Nooit weggaan!

Bijna 40 jaar klant! Nooit reden gehad om weg te gaan. Telkens 5 jaar vastgezet, dus groot voordeel daardoor. Thuisvoordeel en cadeatjes zijn ook altijd welkom. Ik ga mijn best doen nog 40 jaar klant te blijven!

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden N.v.t.
  • De snelheid waarmee dit is geregeld N.v.t.
  • De wijze waarop het contact is verlopen
10

Mijn ervaring al 10 jaar lang

Waarom zou je weg gaan bij Essent als je al 10 jaar lid bent en Korting krijgt de service is prima. Natuurlijk heb ik ook wel eens klachten gehad maar er samen over praten lost het probleem weer op.

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen
9

Goede prijzen, goede service.

Ik ben zeer tevreden. Altijd goed geholpen en goed voorgelicht. Daardoor al jaren klant en contract gehad. Nu heel blij mee in deze dure tijd. Mijn zus gezegd en ook zij is nu al een paar jaar bij Essent.?

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen
10

tevreden over de gang van zaken

tevreden over de gang van zaken en teruggave is altijd welkom

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen
10

Zeer tevreden

Goede en professionele klantenservice/ medewerkers, gemakkelijk gebruik van app, gemakkelijk te bereiken, snelle reactie, blijven je op de hoogte houden van informatie over onder andere verbruik en het termijnbedrag advies.

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen
1

heel moeilijk om meter standen door te geven

Na 40 jaar is het onmogelijk om contact te krijgen met Essent, Robin heeft de macht overgenomen, bij hem/haar leg je je klacht voor. Maar Robin begrijpt nog niet alles jammer! Dan gaat Robin je door verbinden met een medewerker, maar helaas door drukte kunt U het op een ander moment nog eens proberen, Fout, want dit lijkt wel een programma loep en je komt er dus niet door, dan maar een e-mail? Helaas is nergens te vinden. Essen jullie zijn niet goed bezig ik ben daar deze week zeker 4 uur mee bezig geweest, wordt ik niet blij van hoogst irritant.

  • Aanbevelen? Nee
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden N.v.t.
  • De snelheid waarmee dit is geregeld N.v.t.
  • De wijze waarop het contact is verlopen
1

Waardeloos

Al 26 jaar klant bij Essent. 26 jaar altijd op tijd betaald. Krijg advies van Essent om mijn termijnbedrag te verlagen naar 0 euro. Doe ik braaf. Wordt er vervolgens 100 euro afgeschreven die ik weer storneer. Meteen een aanmaning met dreiging van incasso kosten. Klantenservice niet te bereiken. Shit robot die nog achterlijker is dan een ananas. Eindelijk een ‘chat’ met een soort mens…antwoord: ‘ik ga het nakijken’. Na 5 minuten verbinding verbroken. De aller-allerslechtste klantenservice ever!

  • Aanbevelen? Nee
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen
10

Bijzonder fijn geholpen.

Bijzonder fijn geholpen.

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden N.v.t.
  • De snelheid waarmee dit is geregeld N.v.t.
  • De wijze waarop het contact is verlopen
1

Komt afspraken niet na!

Op 10 juni 2022 heb ik een 3 jarig contract superdalen afgesloten. In de aanvullende productvoorwaarden superdalen van 1 april 2022 was het navolgende kortingsschema van toepassing. Productvoorwaarden 1 april 2022: Het leveringstarief per kwh/m3 wordt per periode met een % korting verlaagd volgens het volgende schema. 1e korting 1 mei 2023: 40% korting ten opzichte van het starttarief. 2e korting 1 mei 2024: 20% korting van het dan geldende tarief. Tot op heden heeft er nog geen aanpassing plaatsgevonden in mijn contract van het nieuwe tarief vanaf 1 mei. Op 2 mei heb ik telefonisch contact gehad met uw klantenservice en hier werd medegedeeld dat de productvoorwaarden gelden vanaf 1 augustus 2022. Volgens de telefoniste zou dit eind mei zichtbaar worden in mijn contract. De productvoorwaarden van 1 augustus 2022 wijken af van de productvoorwaarden geldend vanaf 1 april 2022, en zijn voor mij ongunstiger. Het navolgende kortingsschema is van toepassing vanaf 1 augustus 2022: Productvoorwaarden 1 augustus 2022: Het leveringstarief per kwh/m3 wordt per periode met een % korting verlaagd volgens het volgende schema. 1e korting 1 mei 2023: 30% korting ten opzichte van het starttarief. 2e korting 1 mei 2024: 30% korting ten opzichte van het dan geldende tarief. 3e korting 1 mei 2025: 15% korting ten opzichte van het dan geldende tarief. Mijn inziens heb ik recht op de productvoorwaarden die gelden vanaf 1 april 2022. Aangezien ik het contract heb afgesloten op basis van de toen geldende productvoorwaarden geldend vanaf 1 april 2022. Ben benieuwd of men dit netjes oplost, helaas is telefonisch adequate oplossing niet mogelijk gebleken.

  • Aanbevelen? Nee
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen
1

slecht, onverklaarbare kosten eindafrekening

Hoe plezierig en soepel het proces was om klant van u te worden, hoe naar het contact met Essent geworden is door een in mijn ogen onverklaarbaar hoge facturatie. Ik heb medio januari een leegstandscontract met u afgesloten. De ene huurder was vertrokken, een nieuwe huurder moest gevonden worden en het pand stond leeg. Dat zou een redelijke EUR 46 per maand kosten. Ik had de verwarming naar 8 graden teruggeschakeld en na een maand de cv ketel van de stroom losgekoppeld. Er kon dus geen of slechts minimaal gasverbruik zijn. Toch brengt essent mij in totaal EUR 884,38 in rekening over periode 17 jan-10 april! Op klachten komen onbevredigende of afwijzende geautomatiseerd antwoorden van een no-reply email adres. Weet iemand hoe ik dit kan aankaarten bij een onafhankelijke instantie? Dank!

  • Aanbevelen? Nee
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen
2

Protocollen zijn belangrijker dan de klant

Via de mijl krijg ik "uw termijnbedrag is vanaf nu €0" want de voorschot is ruim betaald voor het hele jaar. Toch afschrijven dus ik verzoek vriendelijk via de chat om mijn voorschot terug te storten. Reactie is dat de mail later verstuurd is dan de factuur. Wat moet ik daar mee? Ik heb het bedrag terug gehaald via de bank en dit netjes gemeld via de chat. Nu krijg ik een mail dat ik moet betalen anders volgen aanmaning kosten. Ik sta €1500 in de plus! Gebeld met klantenservice....leg mij eens uit waarom de openstaande factuur niet uit het systeem gehaald kan worden?? antwoord is...dat is protocol. Vervolgens klacht ingediend. Op de website staat dat de medewerkers van de telefoon met u een passende oplossing zoekt. De oplossing is "mail u klacht, het e-mail ades staat op de website". Ik overweeg mijn contract op te zeggen en tijdens het zoeken naar een nieuwe leverancier zie ik dat Essent vreselijk duur is vergeleken anderen en ik raad iedereen aan om over te stappen want een euro kun je maar 1 keer uitgeven. De klant is bij Essent een nummertje en de protocollen bepalen. Hierop is de klantenservice keihard gedrild...er is geen oplossing mogelijk.

  • Aanbevelen? Nee
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden N.v.t.
  • De snelheid waarmee dit is geregeld N.v.t.
  • De wijze waarop het contact is verlopen
1

Geen actie om probleem op te lossen

17 maart aanvraag gedaan om klant te worden; 1 april was de eerstvolgende mogelijkheid om klant te worden, de afkoelperiode (bedenktijd) in acht nemende. 1 april is ook de startdatum volgens het contract. 3 april gebeld, omdat ik nog niet was aangesloten; Dit kon niet op 1 april ivm de afkoel periode (???). Ik zou 4 april worden aangesloten.... 4 april niet, 5 april niet, 6 april wel... Ik heb aangegeven, dat ik (zoals ook overeengekomen in het contract) per 1 april klant wil worden (dit ivm salderen), met terugwerkende kracht. Dat kon niet; Had met de afkoelperiode te maken; uiteindelijk was het een adminsitratie foutje van hun kant. Maar met een oplossing komen? Hoo maar... Ook niet de mogelijkheid om een manager aan de telefoon te krijgen. Ook niet worden teruggebeld door een manager, ondanks die belofte. Wat een waardeloze toko! Nooit weer Essent voor mij

  • Aanbevelen? Nee
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen

Bedrijfsgegevens

Willemsplein 4

5211 AK 's- hertogenbosch

06-11649306

[email protected]

Over Essent

Essent hecht veel waarde aan uw mening. Het beoordelingssysteem van Klantenvertellen.nl is 100% onafhankelijk. • Uw beoordeling wordt zichtbaar op Klantenvertellen.nl. • Alleen uw voornaam en woonplaats zijn zichtbaar bij een beoordeling. • Uw e-mailadres wordt niet getoond. • Essent kan geen beoordelingen aanpassen of verwijderen. • Essent heeft de mogelijkheid om op beoordelingen te reageren. • Medewerkers van Essent mogen geen beoordelingen plaatsen. • Klantenvertellen kan beoordelingen verwijderen indien: - Beoordeling niet over Essent gaat - Taalgebruik aanstootgevend is - Beoordeling persoonlijke informatie bevat als naam of telefoonnummer

Klantenvertellen Reviews

• Iedereen mag een review schrijven zolang er voldaan wordt aan de gebruikersvoorwaarden.
• Kiyoh & Klantenvertellen zijn onafhankelijke platformen en erkend Google reviewpartner. Of een review nu lovend is of juist kritisch – iedere stem telt.
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan.
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd.
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.