
Al bijna 18 jaar klant van Essent, en altijd super tevreden.
Al sinds een aantal maanden terug kon ik mijn termijn bedrag op nul zetten omdat wij veel minder hebben verbruikt dit heb ik niet gedaan en gewoon elke maand doorbetaald. Een aantal maanden terug gaf de verbruiksmanager aan dat wij waarschijnlijk ongeveer 1400 euro terug zouden krijgen op onze jaarrekening. Dit bleef zo tot begin augustus toen stond er dat wij ongeveer 1800 terug zouden krijgen. Tot begin deze week toen wijzigde dit ineens naar 1100. Heb 2x gebeld de ene persoon gaf aan geen idee te hebben maar vindt het wel vreemd en de andere persoon gaf aan dat dit mogelijk komt door een storing welke recent is opgelost en dat dit deze week of begin volgende week gecorrigeerd zal worden dat misschien. Ik heb hier echter een naar gevoel bij en kan er niet bij met mijn hoofd dat er 700 euro verschil zit in een teruggave berekening in 2 weken tijd in de zomer terwijl er dan niets wordt verbruikt. Ik zou graag horen of dit door de storing komt en niet een misschien en tevens zou ik een uitleg hierover willen hebben hoe dit kan als het niet door een storing komt want dan voel ik mij echt belazerd dan. Hieronder aanbevelen is gebaseerd op de uitkomst kan ook ja worden.
Leuke acties alleen de cadeautjes hoeven niet perse.
Blij dat risico bejaard moedertje is afgedekt
Hoi Ine, Fijn om te horen dat wij je moeder hebben kunnen helpen. Bedankt voor je dikke 10!😄 Groetjes, Dominique | Webcare Essent
Ik heb elke maand netjes mijn gas en licht zonder verstoringen.
Hoi Paul, Bedankt voor je positieve beoordeling. Fijn dat alles zo goed verloopt! Groetjes, Dominique | Webcare Essent
Jammer dat Essent mij als trouwe zilver voordeel klant, over de rug gaat met een wurg contract waar ik niet om gevraagd heb! Het liep prima zo het liep voor mij. Ik had een vast contract wat al eerder afgelopen was. Maar nog gewoon flexibel door liep. Nu ben ik veeeeeel duurder uit. Hoezo zou ik dat willen? Ik wil geen nieuw jaar contract door mijn strot geduwd krijgen. Iedereen zal het begrijpen dat Ik geen ander duurder contract wil. Als het prima loopt zo het loopt. Ik slaap hier door. dit gezeik dus niet. Essent los jullie ernstige fout a.u.b. netjes op. Wie weet wil ik dan nog wel jaren meer klant zijn bij jullie. Momenteel ben ik echt zwaar teleurgesteld in Essent!
Hoi Marijke, Je bent uiteraard helemaal niet verplicht tot een vast contract. Mijn excuses dat je dit gevoel wel hebt gekregen. Ik zie dat er gisteren ook al contact is geweest omdat je toch een variabel contract wilt behouden. Maak je geen zorgen, want dit is gelukkig makkelijk aan te passen voor je. Ik heb een correctie ingediend en dit wordt zo snel mogelijk in behandeling genomen voor je. Dit houdt in dat je tarief gewoon met terugwerkende kracht wordt aangepast naar het variabele tarief dat je voorheen had. Er wordt dus helemaal geen duurder tarief gefactureerd. Zodra dit is verwerkt krijg je hier een bevestiging van per mail. Mocht je in de tussentijd nog vragen hebben stuur dan gerust een mail naar [email protected]. Ook kan je telefonisch contact opnemen via 0900-1550 als je dat fijner vindt. Groetjes, Dominique | Webcare Essent
Erg goed advies gehad.
Eerlijke prijzen en fijne interface en usability..heb snel altijd mijn gegevens bij de hand zonder poespas. Blij met het nieuwe loyaliteitsprogramma. Ik switchte voorheen ieder jaar..met dit programma bouw ik jaarlijks voordelen op en loont het eindelijk om te blijven.
vele jaren tevreden klant bij Essent eerst zakelijk (Bakkerij) en Privé nu alleen nog prive
Wat fijn om te horen, hartstikke bedankt voor deze mooie review! Groetjes, Laura I webcare Essent
Heb alleen tot op heden positieve ervaringen.
Ben erg tevreden met u als ESSENT en hoop volgend jaar weer het contract te verlengen.
Heldere en duidelijke info waar ik erg blij mee ben - nooit spijt gehad dat ik klant bij jullie brn geworden - houden zo!!
Na het overstappen van onze vorige leverancier, welke we meer dan 40 jaar hebben gehad, kunnen we zeggen dat we erop vooruit zijn gegaan. We zijn ontzettend blij dat we de overstap hebben gemaakt. Het voelde gelijk heel vertrouwd.
Bijna 40 jaar klant! Nooit reden gehad om weg te gaan. Telkens 5 jaar vastgezet, dus groot voordeel daardoor. Thuisvoordeel en cadeatjes zijn ook altijd welkom. Ik ga mijn best doen nog 40 jaar klant te blijven!
Waarom zou je weg gaan bij Essent als je al 10 jaar lid bent en Korting krijgt de service is prima. Natuurlijk heb ik ook wel eens klachten gehad maar er samen over praten lost het probleem weer op.
Ik ben zeer tevreden. Altijd goed geholpen en goed voorgelicht. Daardoor al jaren klant en contract gehad. Nu heel blij mee in deze dure tijd. Mijn zus gezegd en ook zij is nu al een paar jaar bij Essent.?
tevreden over de gang van zaken en teruggave is altijd welkom
Goede en professionele klantenservice/ medewerkers, gemakkelijk gebruik van app, gemakkelijk te bereiken, snelle reactie, blijven je op de hoogte houden van informatie over onder andere verbruik en het termijnbedrag advies.
Wat een mooie complimenten! Dankjewel!
Na 40 jaar is het onmogelijk om contact te krijgen met Essent, Robin heeft de macht overgenomen, bij hem/haar leg je je klacht voor. Maar Robin begrijpt nog niet alles jammer! Dan gaat Robin je door verbinden met een medewerker, maar helaas door drukte kunt U het op een ander moment nog eens proberen, Fout, want dit lijkt wel een programma loep en je komt er dus niet door, dan maar een e-mail? Helaas is nergens te vinden. Essen jullie zijn niet goed bezig ik ben daar deze week zeker 4 uur mee bezig geweest, wordt ik niet blij van hoogst irritant.
Al 26 jaar klant bij Essent. 26 jaar altijd op tijd betaald. Krijg advies van Essent om mijn termijnbedrag te verlagen naar 0 euro. Doe ik braaf. Wordt er vervolgens 100 euro afgeschreven die ik weer storneer. Meteen een aanmaning met dreiging van incasso kosten. Klantenservice niet te bereiken. Shit robot die nog achterlijker is dan een ananas. Eindelijk een ‘chat’ met een soort mens…antwoord: ‘ik ga het nakijken’. Na 5 minuten verbinding verbroken. De aller-allerslechtste klantenservice ever!
Goedemorgen, Hartelijk dank voor het delen van je ervaring. Ik schrik hier best van want dit is niet de service die je van ons gewend mag zijn. Als je een termijnbedrag wijzigt dan gaat dit de maand erop in. Dit betekent dat je dus nog eenmalig het oude bedrag betaalt. Ik vermoed dan ook dat dit is gebeurd en dat je daarom daarna mails hebt ontvangen. Na het storneren van een bedrag ontvang je van ons een herinnering zonder de aanmaankosten, want het kan altijd een keer voorkomen dat een betaling niet lukt. Jammer om te horen dat de verbinding tijdens de chat weg is gevallen. Is het inmiddels wel gelukt ? Je mag altijd contact opnemen via 0900-1550 (gebruikelijke belkosten) chat of via e-mail [email protected]. Ik hoop dat je snel meer duidelijkheid krijgt! Vriendelijke groet, Laura I webcare Essent
Bijzonder fijn geholpen.
Op 10 juni 2022 heb ik een 3 jarig contract superdalen afgesloten. In de aanvullende productvoorwaarden superdalen van 1 april 2022 was het navolgende kortingsschema van toepassing. Productvoorwaarden 1 april 2022: Het leveringstarief per kwh/m3 wordt per periode met een % korting verlaagd volgens het volgende schema. 1e korting 1 mei 2023: 40% korting ten opzichte van het starttarief. 2e korting 1 mei 2024: 20% korting van het dan geldende tarief. Tot op heden heeft er nog geen aanpassing plaatsgevonden in mijn contract van het nieuwe tarief vanaf 1 mei. Op 2 mei heb ik telefonisch contact gehad met uw klantenservice en hier werd medegedeeld dat de productvoorwaarden gelden vanaf 1 augustus 2022. Volgens de telefoniste zou dit eind mei zichtbaar worden in mijn contract. De productvoorwaarden van 1 augustus 2022 wijken af van de productvoorwaarden geldend vanaf 1 april 2022, en zijn voor mij ongunstiger. Het navolgende kortingsschema is van toepassing vanaf 1 augustus 2022: Productvoorwaarden 1 augustus 2022: Het leveringstarief per kwh/m3 wordt per periode met een % korting verlaagd volgens het volgende schema. 1e korting 1 mei 2023: 30% korting ten opzichte van het starttarief. 2e korting 1 mei 2024: 30% korting ten opzichte van het dan geldende tarief. 3e korting 1 mei 2025: 15% korting ten opzichte van het dan geldende tarief. Mijn inziens heb ik recht op de productvoorwaarden die gelden vanaf 1 april 2022. Aangezien ik het contract heb afgesloten op basis van de toen geldende productvoorwaarden geldend vanaf 1 april 2022. Ben benieuwd of men dit netjes oplost, helaas is telefonisch adequate oplossing niet mogelijk gebleken.
Hoe plezierig en soepel het proces was om klant van u te worden, hoe naar het contact met Essent geworden is door een in mijn ogen onverklaarbaar hoge facturatie. Ik heb medio januari een leegstandscontract met u afgesloten. De ene huurder was vertrokken, een nieuwe huurder moest gevonden worden en het pand stond leeg. Dat zou een redelijke EUR 46 per maand kosten. Ik had de verwarming naar 8 graden teruggeschakeld en na een maand de cv ketel van de stroom losgekoppeld. Er kon dus geen of slechts minimaal gasverbruik zijn. Toch brengt essent mij in totaal EUR 884,38 in rekening over periode 17 jan-10 april! Op klachten komen onbevredigende of afwijzende geautomatiseerd antwoorden van een no-reply email adres. Weet iemand hoe ik dit kan aankaarten bij een onafhankelijke instantie? Dank!
Via de mijl krijg ik "uw termijnbedrag is vanaf nu €0" want de voorschot is ruim betaald voor het hele jaar. Toch afschrijven dus ik verzoek vriendelijk via de chat om mijn voorschot terug te storten. Reactie is dat de mail later verstuurd is dan de factuur. Wat moet ik daar mee? Ik heb het bedrag terug gehaald via de bank en dit netjes gemeld via de chat. Nu krijg ik een mail dat ik moet betalen anders volgen aanmaning kosten. Ik sta €1500 in de plus! Gebeld met klantenservice....leg mij eens uit waarom de openstaande factuur niet uit het systeem gehaald kan worden?? antwoord is...dat is protocol. Vervolgens klacht ingediend. Op de website staat dat de medewerkers van de telefoon met u een passende oplossing zoekt. De oplossing is "mail u klacht, het e-mail ades staat op de website". Ik overweeg mijn contract op te zeggen en tijdens het zoeken naar een nieuwe leverancier zie ik dat Essent vreselijk duur is vergeleken anderen en ik raad iedereen aan om over te stappen want een euro kun je maar 1 keer uitgeven. De klant is bij Essent een nummertje en de protocollen bepalen. Hierop is de klantenservice keihard gedrild...er is geen oplossing mogelijk.
17 maart aanvraag gedaan om klant te worden; 1 april was de eerstvolgende mogelijkheid om klant te worden, de afkoelperiode (bedenktijd) in acht nemende. 1 april is ook de startdatum volgens het contract. 3 april gebeld, omdat ik nog niet was aangesloten; Dit kon niet op 1 april ivm de afkoel periode (???). Ik zou 4 april worden aangesloten.... 4 april niet, 5 april niet, 6 april wel... Ik heb aangegeven, dat ik (zoals ook overeengekomen in het contract) per 1 april klant wil worden (dit ivm salderen), met terugwerkende kracht. Dat kon niet; Had met de afkoelperiode te maken; uiteindelijk was het een adminsitratie foutje van hun kant. Maar met een oplossing komen? Hoo maar... Ook niet de mogelijkheid om een manager aan de telefoon te krijgen. Ook niet worden teruggebeld door een manager, ondanks die belofte. Wat een waardeloze toko! Nooit weer Essent voor mij
Hi Sander, Ik zie dat er in de tussentijd telefonisch contact is geweest en dat mijn collega een correctie wat betreft de startdatum voor je heeft aangevraagd. Top! Je hoort weer van ons wanneer het correctieverzoek is afgehandeld ;-) Voor nu nog een prettig weekend verder gewenst! Groetjes Tessa | Webcare Essent
Willemsplein 4
5211 AK 's- hertogenbosch
Essent hecht veel waarde aan uw mening. Het beoordelingssysteem van Klantenvertellen.nl is 100% onafhankelijk. • Uw beoordeling wordt zichtbaar op Klantenvertellen.nl. • Alleen uw voornaam en woonplaats zijn zichtbaar bij een beoordeling. • Uw e-mailadres wordt niet getoond. • Essent kan geen beoordelingen aanpassen of verwijderen. • Essent heeft de mogelijkheid om op beoordelingen te reageren. • Medewerkers van Essent mogen geen beoordelingen plaatsen. • Klantenvertellen kan beoordelingen verwijderen indien: - Beoordeling niet over Essent gaat - Taalgebruik aanstootgevend is - Beoordeling persoonlijke informatie bevat als naam of telefoonnummer
• Iedereen mag een review schrijven zolang er voldaan wordt aan de gebruikersvoorwaarden.
• Kiyoh & Klantenvertellen zijn onafhankelijke platformen en erkend Google reviewpartner. Of een review nu lovend is of juist kritisch – iedere stem telt.
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan.
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd.
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.