Filters

9

Betrouwbaar en goed

Geen klachten

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen
10

Zekerheid

Gekozen voor duidelijkheid en zekerheid! En het feit dat ze vaste klanten waarderen!

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen
8

Duidelijk en top klantenservice

Eerst gebeld met Jan van de klantenservice om meer uitleg over het aangeboden contract te krijgen. Duidelijke uitleg gehad en tevens een leuk gesprek. Website werkt prima en is duidelijk.

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen
4

Matige service

We blijven klant, maar niet van harte als we zien dat nieuwe klanten een beter aanbod krijgen voor een nieuw contract. We blijven, omdat we correct behandeld zijn door uw medewerker. Zij kunnen het ook niet helpen dat dit blijkbaar de regels zijn.

  • Aanbevelen? Nee
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden N.v.t.
  • De snelheid waarmee dit is geregeld N.v.t.
  • De wijze waarop het contact is verlopen N.v.t.
10

Al jaren een betrouwbare energieleverancier

Essent waardeert zijn trouwe klanten met korting op je energie contract. Andere leveranciers geven alleen de nieuwe klanten een korting. Ik ben erg tevreden over de tarieven en de service van Essent

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen
10

zeer tevreden

Essent is altijd duidelijk en correct tegenover ons als klant geweest. Ik heb het gevoel dat er echt met de klant wordt meegedacht om een zo betaalbaar mogelijke oplossing/voorschot te krijgen.

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen
10

up to date service

In een woord fantastisch. Geen problemen.

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen
10

Meedenken met de klant

Overgegaan naar vast contract vandaag, superblij met het aanbod. Helder en duidelijk.

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen
10

Al jaren uitstekend !

Al jaren uitstekend qua uitleg , facturen , contract !

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen
10

Nooit geen klagen gehad

Altijd netjes en correct geholpen.

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden N.v.t.
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen
10

Heel erg content met Essent.

Jaren ervaring en goede ervaring. Een goede prijsindicatie. Goed geinformeerd worden. Maandelijks overzicht. Dus content met Essent

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen
9

Betrouwbare leverancier

Redelijke prijs naar het schijnt. Betrouwbare levering. Degelijke organisatie

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden N.v.t.
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen
10

goede communicatie

prettig

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen
10

verlening gemakkelijk en snel geregeld.

Meteen gereageerd op het aanbod tot verlenging.

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen
8

goed en betrouwbaar

Mijn gehele leven al klant van Essent ( of voorgangers )

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen
2

Meterstanden zijn al dagen niet zichtbaar

Mijn verbruik is al 3 dagen niet zichtbaar in mijn essent. Totaal geen transparantie naar klanten. Hoe kan ik mijn energieverbruik dan monitoren en daar op anticiperen? Ivm het priksplafond, is dat niet handig en geeft dat veel stress.

  • Aanbevelen? Nee
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden N.v.t.
  • De snelheid waarmee dit is geregeld N.v.t.
  • De wijze waarop het contact is verlopen N.v.t.
1

Ik voel mij aangezet tot zelfmoord door de jaarrekening

Als klant van essent voel ik mij door de jaarrekening aangezet tot zelfmoord. Ik heb een heel jaar zuinig gedaan. Ik heb kou geleden. In het donker gezeten. Gewoontes aangepast. Een heel jaar lang gezwoegd voor de ternijnbedragen. De energieprijzen zijn alweer een hele poos heel laag maar essent vind van niet omdat ze waarschijnlijk een debiel laten inkopen. Essent heeft mijn verdienvermogen verwoest en verkankerd en ik weet eerlijk gezegd niet of ik hier wel mee door kan gaan. Essent gedraagt zich als een woekeraar en zou gestraft moeten worden. Ik zie het leven niet zitten met deze maandlasten.

  • Aanbevelen? Nee
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden N.v.t.
  • De snelheid waarmee dit is geregeld N.v.t.
  • De wijze waarop het contact is verlopen N.v.t.
1

zeer slecht

Over Essent: Verkopen energie contracten via verkoopkanalen waarvan de product voorwaarden bijna maandelijks wisselen. Hierdoor ontstaat er grote onduidelijkheid welke product voorwaarden gelden voor de klant. De klantenservice wil doen geloven of de juiste product voorwaarden zijn doorgevoerd terwijl ik bewijs heb dat dit niet klopt. De doorgevoerde product voorwaarden zijn in het voordeel van Essent en niet voor de klant. Dit geheel tegen alle afspraken in tijdens afsluiten van het contract. De product voorwaarden zijn nooit tijdens het versturen van het contract meegezonden, waardoor er een oneindige discussie ontstaat. Voor mij nooit weer Essent, helaas nog 2 jaar een vast contract!

  • Aanbevelen? Nee
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden N.v.t.
  • De snelheid waarmee dit is geregeld N.v.t.
  • De wijze waarop het contact is verlopen N.v.t.
8

Efteling actie

Leuke actie van de Essent en de prijs is redelijk om nog een dag goedkoop naar een pretpark te gaan. Deze keer ging het met de betaling beter dan de vorige, wat betekend geen lange wachtrij met de hoop dat je kaarten kan scoren.

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden N.v.t.
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen
2

Ik voel me als trouwe klant behoorlijk opgelicht

Al 33 jaar klant van Essent maar dit jaar overtreft alles. We hebben dit jaar 6 extra zonnepanelen laten installeren bovenop de 16 panelen die we al hadden. Elk jaar geld terug gekregen omdat we teveel stroom teruggeleverd hadden. Prima toch….. maar dit jaar beweerd Essent dat we meer stroom gebruikt hebben dan dat we geleverd hebben en moeten dus ruim €700,00 bij betalen alleen voor extra stroomverbruik !! Na telefonisch contact werd eerst meegedeeld dat dit door de energie belasting kwam daarna nog een vaag verhaal over in januari teveel gebruikte stroom en uiteindelijk wist de klantenservice het ook niet meer. Dus meer panelen aangeschaft hetzelfde verbruik en toch bijbetalen. Graag een eerlijk antwoord van Essent. Waar is mijn teveel geleverde stroom eigenlijk gebleven ? Ik ga in ieder geval verdere stappen ondernemen.

  • Aanbevelen? Nee
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden N.v.t.
  • De snelheid waarmee dit is geregeld N.v.t.
  • De wijze waarop het contact is verlopen N.v.t.
1

Kasje muur verhaal

Wordt al weken van het kasje naar de muur gestuurd. Ze doen of je dom bent. Helaas probleem niet opgelost en nog kasje muur verhaal. Een klacht moet je volgens de site telefonische indienen wil je dat doen moet het via de klantensevice. Nou vertrouwen daarin had ik al niet en wordt daar ook van het kasje naar de muur gestuurd. Nogsteeds onjuiste bedragen en onjuiste meterstanden. Erg jammer hierdoor kan je niet zien wat je verbruik daadwerkelijk is.

  • Aanbevelen? Nee
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden N.v.t.
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen
7

Heel klantvriendelijk

Prettig kontakt en duidelijkheid

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen
2

Onjuiste schatting verbruik, Essent reageert helemaal niet op verzoeken om correctie

Vanwege een defecte meter heeft Essent on verbruik geschat op basis van historische gegevens maar vlak voordat de meter defect ging hebben we zonnepanelen gekregen en zijn we vanwege de hoge stroomprijs gestopt met het opladen van onze auto thuis. Resultaat is een jaarafrekening die veel hoger is dan het werkelijk verbruik (ruim 3000 kWh meer). Gebeld met de klantenservice en meerdere keren uitgebreide e-mail gestuurd met alle bewijzen erbij maar na een maand nog geen enkele reactie gekregen.

  • Aanbevelen? Nee
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden N.v.t.
  • De snelheid waarmee dit is geregeld N.v.t.
  • De wijze waarop het contact is verlopen
2

Klant-onvriendelijk, telefonisch onbereikbaar

In verband met de onbereikbaarheid en slechte service overgestapt. De laatste voorschotnota niet voldaan en afgesproken dat er gewacht zou worden op de eindafrekening. De eindafrekening is er na 4 maanden nog niet, de fakturen op de website zijn niet op te roepen. Het bedrag van de voorschotnota werd ter incasso overgedragen aan Hoist Finance zonder vooraf te informeren cq een afrekening te maken. Essent heeft medegedeeld dat men niet meer op emails reageert ! Zoiets noemt zich klantvriendelijk !

  • Aanbevelen? Nee
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden N.v.t.
  • De snelheid waarmee dit is geregeld N.v.t.
  • De wijze waarop het contact is verlopen
8

Erg tevreden met de 10% korting op stroom.

Leuke acties mar de Efteling klantdag is niks voor mij. Doe mij maar een kaartjes voor een leuk museum ofzo iets. Ik ben al ruim 10 jaar klant bij Essent. Geen gedoe en de zaken zijn goed op orde.

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden N.v.t.
  • De snelheid waarmee dit is geregeld N.v.t.
  • De wijze waarop het contact is verlopen

Bedrijfsgegevens

Willemsplein 4

5211 AK 's- hertogenbosch

06-11649306

[email protected]

Over Essent

Essent hecht veel waarde aan uw mening. Het beoordelingssysteem van Klantenvertellen.nl is 100% onafhankelijk. • Uw beoordeling wordt zichtbaar op Klantenvertellen.nl. • Alleen uw voornaam en woonplaats zijn zichtbaar bij een beoordeling. • Uw e-mailadres wordt niet getoond. • Essent kan geen beoordelingen aanpassen of verwijderen. • Essent heeft de mogelijkheid om op beoordelingen te reageren. • Medewerkers van Essent mogen geen beoordelingen plaatsen. • Klantenvertellen kan beoordelingen verwijderen indien: - Beoordeling niet over Essent gaat - Taalgebruik aanstootgevend is - Beoordeling persoonlijke informatie bevat als naam of telefoonnummer

Klantenvertellen Reviews

• Iedereen mag een review schrijven zolang er voldaan wordt aan de gebruikersvoorwaarden.
• Kiyoh & Klantenvertellen zijn onafhankelijke platformen en erkend Google reviewpartner. Of een review nu lovend is of juist kritisch – iedere stem telt.
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan.
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd.
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.