
Geen klachten
Gekozen voor duidelijkheid en zekerheid! En het feit dat ze vaste klanten waarderen!
Eerst gebeld met Jan van de klantenservice om meer uitleg over het aangeboden contract te krijgen. Duidelijke uitleg gehad en tevens een leuk gesprek. Website werkt prima en is duidelijk.
Fijn dat je alles positief hebt ervaren met onze klantenservice! Groeten, Webcare Essent
We blijven klant, maar niet van harte als we zien dat nieuwe klanten een beter aanbod krijgen voor een nieuw contract. We blijven, omdat we correct behandeld zijn door uw medewerker. Zij kunnen het ook niet helpen dat dit blijkbaar de regels zijn.
Essent waardeert zijn trouwe klanten met korting op je energie contract. Andere leveranciers geven alleen de nieuwe klanten een korting. Ik ben erg tevreden over de tarieven en de service van Essent
Iedereen is belangrijk voor ons! Bedankt voor je fijne review. Groeten, Webcare Essent
Essent is altijd duidelijk en correct tegenover ons als klant geweest. Ik heb het gevoel dat er echt met de klant wordt meegedacht om een zo betaalbaar mogelijke oplossing/voorschot te krijgen.
In een woord fantastisch. Geen problemen.
Bedankt voor je fijne review Henk! Groeten, Webcare Essent
Overgegaan naar vast contract vandaag, superblij met het aanbod. Helder en duidelijk.
Al jaren uitstekend qua uitleg , facturen , contract !
Bedankt voor je top review Jos! Dit waarderen wij enorm. Webcare Essent
Altijd netjes en correct geholpen.
Jaren ervaring en goede ervaring. Een goede prijsindicatie. Goed geinformeerd worden. Maandelijks overzicht. Dus content met Essent
Redelijke prijs naar het schijnt. Betrouwbare levering. Degelijke organisatie
prettig
Meteen gereageerd op het aanbod tot verlenging.
Mijn gehele leven al klant van Essent ( of voorgangers )
Mijn verbruik is al 3 dagen niet zichtbaar in mijn essent. Totaal geen transparantie naar klanten. Hoe kan ik mijn energieverbruik dan monitoren en daar op anticiperen? Ivm het priksplafond, is dat niet handig en geeft dat veel stress.
Als klant van essent voel ik mij door de jaarrekening aangezet tot zelfmoord. Ik heb een heel jaar zuinig gedaan. Ik heb kou geleden. In het donker gezeten. Gewoontes aangepast. Een heel jaar lang gezwoegd voor de ternijnbedragen. De energieprijzen zijn alweer een hele poos heel laag maar essent vind van niet omdat ze waarschijnlijk een debiel laten inkopen. Essent heeft mijn verdienvermogen verwoest en verkankerd en ik weet eerlijk gezegd niet of ik hier wel mee door kan gaan. Essent gedraagt zich als een woekeraar en zou gestraft moeten worden. Ik zie het leven niet zitten met deze maandlasten.
Over Essent: Verkopen energie contracten via verkoopkanalen waarvan de product voorwaarden bijna maandelijks wisselen. Hierdoor ontstaat er grote onduidelijkheid welke product voorwaarden gelden voor de klant. De klantenservice wil doen geloven of de juiste product voorwaarden zijn doorgevoerd terwijl ik bewijs heb dat dit niet klopt. De doorgevoerde product voorwaarden zijn in het voordeel van Essent en niet voor de klant. Dit geheel tegen alle afspraken in tijdens afsluiten van het contract. De product voorwaarden zijn nooit tijdens het versturen van het contract meegezonden, waardoor er een oneindige discussie ontstaat. Voor mij nooit weer Essent, helaas nog 2 jaar een vast contract!
Hartelijk dank voor jouw review! Uiteraard is het niet fijn als er dingen onduidelijk zijn. Bij elk contract ontvang je na het gesprek een aanmeldbevestiging. Hierin staan alle voorwaarden, tarieven, gegevens etc... Vervolgens heb je 14 dagen bedenktijd. Wij kunnen de voorwaarden niet wijzigen in deze aanmeldbevestiging. Groetjes, Dias
Leuke actie van de Essent en de prijs is redelijk om nog een dag goedkoop naar een pretpark te gaan. Deze keer ging het met de betaling beter dan de vorige, wat betekend geen lange wachtrij met de hoop dat je kaarten kan scoren.
Fijn om te horen! Bedankt voor jouw review en veel plezier in de Efteling!
Al 33 jaar klant van Essent maar dit jaar overtreft alles. We hebben dit jaar 6 extra zonnepanelen laten installeren bovenop de 16 panelen die we al hadden. Elk jaar geld terug gekregen omdat we teveel stroom teruggeleverd hadden. Prima toch….. maar dit jaar beweerd Essent dat we meer stroom gebruikt hebben dan dat we geleverd hebben en moeten dus ruim €700,00 bij betalen alleen voor extra stroomverbruik !! Na telefonisch contact werd eerst meegedeeld dat dit door de energie belasting kwam daarna nog een vaag verhaal over in januari teveel gebruikte stroom en uiteindelijk wist de klantenservice het ook niet meer. Dus meer panelen aangeschaft hetzelfde verbruik en toch bijbetalen. Graag een eerlijk antwoord van Essent. Waar is mijn teveel geleverde stroom eigenlijk gebleven ? Ik ga in ieder geval verdere stappen ondernemen.
Wordt al weken van het kasje naar de muur gestuurd. Ze doen of je dom bent. Helaas probleem niet opgelost en nog kasje muur verhaal. Een klacht moet je volgens de site telefonische indienen wil je dat doen moet het via de klantensevice. Nou vertrouwen daarin had ik al niet en wordt daar ook van het kasje naar de muur gestuurd. Nogsteeds onjuiste bedragen en onjuiste meterstanden. Erg jammer hierdoor kan je niet zien wat je verbruik daadwerkelijk is.
Prettig kontakt en duidelijkheid
Dank voor het delen van jouw review Johan! :)
Vanwege een defecte meter heeft Essent on verbruik geschat op basis van historische gegevens maar vlak voordat de meter defect ging hebben we zonnepanelen gekregen en zijn we vanwege de hoge stroomprijs gestopt met het opladen van onze auto thuis. Resultaat is een jaarafrekening die veel hoger is dan het werkelijk verbruik (ruim 3000 kWh meer). Gebeld met de klantenservice en meerdere keren uitgebreide e-mail gestuurd met alle bewijzen erbij maar na een maand nog geen enkele reactie gekregen.
Hoi Peter, Bedankt voor het sturen van je bericht. Ik kan me voorstellen dat je hier niet tevreden over bent. Echter krijgen wij de meterstanden door van jouw netbeheerder. Zij maken de schatting dmv het verbruik van de afgelopen jaren. Heb je toevallig ook al contact gehad met jouw netbeheerder? De reden waarom wij geen schatting maken is omdat jouw netbeheerder verantwoordelijk is voor jouw meters. Wij kunnen door een storing niet zomaar de meterstanden of schatting veranderen. Heb je contact gehad met netbeheerder over de defecte meter? Groeten, Webcare Essent
In verband met de onbereikbaarheid en slechte service overgestapt. De laatste voorschotnota niet voldaan en afgesproken dat er gewacht zou worden op de eindafrekening. De eindafrekening is er na 4 maanden nog niet, de fakturen op de website zijn niet op te roepen. Het bedrag van de voorschotnota werd ter incasso overgedragen aan Hoist Finance zonder vooraf te informeren cq een afrekening te maken. Essent heeft medegedeeld dat men niet meer op emails reageert ! Zoiets noemt zich klantvriendelijk !
Leuke acties mar de Efteling klantdag is niks voor mij. Doe mij maar een kaartjes voor een leuk museum ofzo iets. Ik ben al ruim 10 jaar klant bij Essent. Geen gedoe en de zaken zijn goed op orde.
Willemsplein 4
5211 AK 's- hertogenbosch
Essent hecht veel waarde aan uw mening. Het beoordelingssysteem van Klantenvertellen.nl is 100% onafhankelijk. • Uw beoordeling wordt zichtbaar op Klantenvertellen.nl. • Alleen uw voornaam en woonplaats zijn zichtbaar bij een beoordeling. • Uw e-mailadres wordt niet getoond. • Essent kan geen beoordelingen aanpassen of verwijderen. • Essent heeft de mogelijkheid om op beoordelingen te reageren. • Medewerkers van Essent mogen geen beoordelingen plaatsen. • Klantenvertellen kan beoordelingen verwijderen indien: - Beoordeling niet over Essent gaat - Taalgebruik aanstootgevend is - Beoordeling persoonlijke informatie bevat als naam of telefoonnummer
• Iedereen mag een review schrijven zolang er voldaan wordt aan de gebruikersvoorwaarden.
• Kiyoh & Klantenvertellen zijn onafhankelijke platformen en erkend Google reviewpartner. Of een review nu lovend is of juist kritisch – iedere stem telt.
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan.
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd.
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.