Filters

1

Essent komt gemaakte afspraken niet na.

Contract opgezegd wegens emigratie, alles keurig geregeld (dachten wij) Medewerker heeft op 04-12-2023 het contract beëindigd en heeft aangegeven het contract zonder opzegboete beeïndigd te hebben, ook hebben wij hier een mail van ontvangen ter bevestiging hierin ook geen opzegboete. Enkele weken later stuurt Essent nogmaals een bevestiging met een beëindiging van het contract en met ditmaal een opzegboete van 250 euro!!!!!! Dit na mondelinge toezegging van een medewerker dat er geen opzegboete berekend zou worden. Wij hebben gebeld en een nieuwe medewerker bevestigd nogmaals aan dat de contracts beëindiging op 04-12-2023 zonder opzegboete beëindigd is hij gaat direct de hogere hand bellen! De hogere hand geeft doodleuk aan dat er ineens wel een opzegboete van kracht is en bij emigratie 250 euro betaald moet worden en de voorgaande medewerkers een fout hebben gemaakt. Dus mondelinge toezeggingen en een mail zonder 250 euro opzegboete gelden niet meer? Wij hebben hierover een klacht ingediend en hier wordt door Essent niet op gereageerd. Wij hebben inmiddels onze rechtsbijstand gebeld over het niet nakomen van afspraken zowel mondeling als per mail.

  • Aanbevelen? Nee
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden N.v.t.
  • De snelheid waarmee dit is geregeld N.v.t.
  • De wijze waarop het contact is verlopen
2

Boevenpraktijken

Mijn ouders, meer dan twintig jaar klant, worden gebeld met een ‘aanbod’. Ze moeten daar telefonisch over beslissen. Ze mogen het niet op hun gemak bekijken op papier. Als je namelijk vraagt of het per post kan worden verstuurd , zitten ze er al aan vast. Door onbereikbaarheid van Essent en systeemfouten hebben ze geen inzicht in verbruik en kosten,. En aan de telefoon met Essent wordt NIET erbij verteld dat het contract al ingaat als je het VOORSTEL per post wil ontvangen . Er wordt gezegd dat ze het makkelijk weer ongedaan kunnen maken. Behalve dan dat Essent zelf ze niet eens kon vinden in haar eigen systeem

  • Aanbevelen? Nee
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden N.v.t.
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen
10

Duidelijke informatie op het maandelijkse overzicht.

Altijd afnemer geweest van Essent en / of haar voorgangers. Natuurlijk wel een beetje bevooroordeeld omdat ik er 40 jaar werknemer ben geweest, met trots.

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen
8

Duidelijk in communicatie

Professioneel en klantvriendelijk

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen
10

vertrouwd

zoals al jaren,keurig geregeld

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen
9

Top.

Tijdig aanbod. Bij andere energie maatschappijen wel anders meegemaakt. Aanbod van Essent is duidelijk en goed. Dat geeft zekerheid en rust.

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen
10

Alles is goed

We hebben geen klachten

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen
8

Overzichtelijke app en nette verwerking administratie

Essent is dan wel niet de goedkoopste, maar wel de beste ! Overzichtelijke en nette afwerking van de facturatie en klantenservice. Trouwe klanten worden bevoordeeld in het tarief, wat ik zeer op prijs stel.

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen
10

Gerichte klantaanpak

Ontzettend tevreden over Essent. Zowel qua aanbod, tarieven als afhandeling van klachten/zaken die niet kloppen (zie mijn dossier voor hoe e.e.a. is afgehandeld met betrekking tot de 2 keer 190 euro en het feit dat mijn woning onterecht niet als 'verblijfsfunctie' in jullie systeem stond). Altijd netjes en begripvol te woord gestaan en uiteindelijk is alles netjes en correct afgehandeld. Voor mij geen andere energieleverancier meer dan Essent!

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen
9

De tussentijdse aanbiedingen zijn ontzettend leuk.

Zoals een dagje Winter Efteling en Beekse Bergen.

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen N.v.t.
8

Essent - een betrouwbare onderneming

De eenvoud van informatieverstrekking geeft een goed gevoel. Geen kleine lettertjes en tussentijdse wijzigingen tijdens het klant zijn.

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden N.v.t.
  • De snelheid waarmee dit is geregeld N.v.t.
  • De wijze waarop het contact is verlopen N.v.t.
9

Bestendige levering

Bestendige levering

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen
9

Betrouwbaar

Afspraken worden nagekomen en duidelijke communicatie vooraf, tijdens en achteraf (maandelijks heldere verbruiksoverzichten) Alleen de adviezen m.b.t. de hoogte van het termijnbedrag kunnen m.i. beter maar daar heb je via de verbruiksmanager zelf ook grip op. Tevreden.

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen
8

duidelijk , betrouwbaar , overzichtelijk

Digitale communicatie verloopt uitstekend de geleverde info is duidelijk overzichtelijk geen verassingen .

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden N.v.t.
  • De snelheid waarmee dit is geregeld N.v.t.
  • De wijze waarop het contact is verlopen N.v.t.
8

Nooit problemen

Nooit geen problemen en bij kontakt vriendelijke benadering uwerzijds zelfs als men u bezoekt.( wat ik heb gedaan )

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen
9

alles gaat z'n gangetje

Al jaren klant. Alles keurig, hoef Essent nooit te bellen of te E-mailen voor problemen, incorrecte facturen e.d..

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden N.v.t.
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen
1

Geschokt

Ik heb in november weer mijn contract verlengd en kreeg als termijnbedrag het advies om € 150 te gaan betalen. Ik kreeg op 27-12-2023 weer een mail met een advies voor een nieuw termijnbedrag nl € 2.166 en als ik dat niet zou doen ik het risico loop om bij de eindafrekening € 10.000 bij te moeten betalen! Ik betaal al 11 jaar ongeveer hetzelfde bedrag en krijg altijd geld terug, ik heb nu zelfs rolluiken en zonnepanelen laten installeren. Ik heb al twee keer gebeld maar krijg niemand te spreken na 40 min wachten. Ik denk dat de enige oplossing dan is om over te stappen naar een ander bedrijf,dat is met opzegboete nog goedkoper dan dit voorgestelde bedrag.

  • Aanbevelen? Nee
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden N.v.t.
  • De snelheid waarmee dit is geregeld N.v.t.
  • De wijze waarop het contact is verlopen N.v.t.
10

Heel tevreden

Ik zag via MijnEssent een overzichtelijk aanbod van de totale kosten precies wat ik ook wilde zien.

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden N.v.t.
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen N.v.t.
10

Prima site duidelijke info alles praktisch ingericht

Prima site duidelijke info alles praktisch ingericht. Zou gemakkelijk zijn als je op de verbruiks manager direct kunt zien wat het saldo is van het niet opgemaakte elec overschot van mijn zonnepanelen. nu moet ik steeds zelf rekenen. M.vr.gr. Willem de Vreeze.

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden N.v.t.
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen
10

Goed

Ben al 40 jaar klant van jullie, dat zegt toch genoeg , heeft verder geen toelichting nodig toch?

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden N.v.t.
  • De snelheid waarmee dit is geregeld N.v.t.
  • De wijze waarop het contact is verlopen N.v.t.
10

Nog nooit vervelende zaken gehad

Nog nooit vervelende zaken gehad

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen
10

Alleen maar positief

Ik ben al jaren klant van Essent. Heb alleen goede ervaringen. Ook na een verhuizing alles snel geregeld.

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden N.v.t.
  • De snelheid waarmee dit is geregeld N.v.t.
  • De wijze waarop het contact is verlopen N.v.t.
10

Al meer dan 50 jaar klant, dit zegt genoeg.

Ik heb alleen maar positieve ervaringen, vanaf onze trouwdag in juni 1969 zijn wij al klant. We hebben geen enkele behoefte om over te stappen.

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen
8

Goede informatie bij vragen. Tip om via mediamarkt een goedkoper contract te krijgen.

Info 3jarig contract via mediamarkt was niet mogelijk, beperkt aantal locaties in het land, waardoor wij voor niets op en neer naar Eindhoven zijn gereden.

  • Aanbevelen? Nee
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen
7

goed

allang klant verdien korting

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden N.v.t.
  • De snelheid waarmee dit is geregeld N.v.t.
  • De wijze waarop het contact is verlopen N.v.t.

Bedrijfsgegevens

Willemsplein 4

5211 AK 's- hertogenbosch

06-11649306

[email protected]

Over Essent

Essent hecht veel waarde aan uw mening. Het beoordelingssysteem van Klantenvertellen.nl is 100% onafhankelijk. • Uw beoordeling wordt zichtbaar op Klantenvertellen.nl. • Alleen uw voornaam en woonplaats zijn zichtbaar bij een beoordeling. • Uw e-mailadres wordt niet getoond. • Essent kan geen beoordelingen aanpassen of verwijderen. • Essent heeft de mogelijkheid om op beoordelingen te reageren. • Medewerkers van Essent mogen geen beoordelingen plaatsen. • Klantenvertellen kan beoordelingen verwijderen indien: - Beoordeling niet over Essent gaat - Taalgebruik aanstootgevend is - Beoordeling persoonlijke informatie bevat als naam of telefoonnummer

Klantenvertellen Reviews

• Iedereen mag een review schrijven zolang er voldaan wordt aan de gebruikersvoorwaarden.
• Kiyoh & Klantenvertellen zijn onafhankelijke platformen en erkend Google reviewpartner. Of een review nu lovend is of juist kritisch – iedere stem telt.
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan.
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd.
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.