
al meer dan 40 jaar klant bij Essent, altijd een betrouwbare leverancier en goede adviezen... waarom geen 5 sterren? omdat sinds de energiecrisis enkel maar jaarcontracten kunnen worden afgesloten en niet zoals in het verleden een 5 jaars contract
Keurig binnen 14 dagen het aan de deur verkochte contract opgezegd (het klopte namelijk van geen kant). Essent verwerkte dit echter niet en melde ons gewoon af bij onze eigenlijke leverancier. Dagelijks gebeld, regelmatig stond er een voicemail aan en werd de lijn verbroken wegens drukte. Uiteindelijk iemand aan de lijn die het beloofde op te lossen. Een maand (en vele telefoontjes verder)!is er nog niets opgelost ze hebben ons zelfs een jaarrekening gestuurd. Gelukkig hebben we rechtsbijstand want deze leverancier is echt een lachertje. Er is niets meer over van het eens zo betrouwbare Essent waar ik ooit voor werkte.
Als bestaande klant heb ik al enige tijd een wantrouwend gevoel over een "zogenaamd" prijsaanbod voor 1 jarig contract voor Gas & Licht. Deze tarieven liggen op vergelijkbaar niveau van het variabele contract wat ik heb. Ondanks de dalende (inkoop) tarieven voor Essent blijven de tarieven voor bestaande klanten gewoon hoog. Essent probeert op hun site wel nieuwe klanten binnen te halen met lagere tarieven. Navraag bij de servicedesk levert niets anders op dan de opmerking : " tsja, het aanbod bij bestaande klanten is nu eenmaal wat in de persoonlijke app staat en niet anders. Feitelijk zeggen ze opzeggen en vertrekken, dat is wat ik er uit opmaak.
De mevrouw die ik aan de lijn had heeft mij op 'n voortreffelijke manier geholpen, gewoon kei vriendelijk en behulpzaam!
Vandaag na meer dan 40 jaar mijn essent Contract opgezegd. Op het nieuws vandaag dat Essent voor klanten met zonnepanelen een hogere prijs berekent voor electra en ook voor gas. Dat ze dat doen is nog tot daar aan toe. Maar dat ze het ontkennen en daarover liegen was voor mij de druppel. Ben dan eerlijk over wat je doet stelletje oplichters.
fijn geholpen, goed gesprek met wilma gehad
Tot nu toe ben ik tevreden als klant over de service van Essent.
Bedankt voor het achterlaten van een review, Wat fijn om te horen dat je tevreden bent! Groetjes, Mandy | Webcare Essent
Goed in de prijs blijven en veel korting geven in geld maar geen onzin cadeaus geven zoals films [gratis ] en dan toch nog €1.99 betalen . dit zijn onnodige acties en niet relevant . Kerntaak moet zijn zo goed mogelijk gas en stroom leveren tegen een concurreerde prijs. Dan ben ik tevreden.
Goedemorgen, Wat jammer dat thuisvoordeel bij jou niet in de smaak valt. Dit hebben we in het leven geroepen ter waardering naar onze trouwe klanten. Dit is een extra service wat we aanbieden. We merken dat klanten dit waarderen. Wanneer dit niet jouw ding is dan is dat helemaal ok. Je kan je ten alle tijden afmelden. Mocht je hierbij hulp nodig hebben dan neem gerust contact op met onze klantenservice. Groetjes, Mandy | Webcare Essent
veel voordeel als vaste klant met korting op elektra en adviezen
Eigenlijk geen last. Wordt keurig op de hoogte gehouden en geen problemen gehad, ook niet met de verhuizing. Ga zo door en houd de tarieven laag.
Bedankt voor je positieve review, Veel geluk gewenst in je nieuwe woning! Groetjes, Mandy | Webcare Essent
Zeer tevreden
Hi Elvis, Dank je wel voor je review! Op naar nog vele mooie jaren samen! 😊 Groetjes, Webcare Essent
ik ben tevreden
Goedemorgen! Wat fijn om te lezen dat je tevreden bent. Bedankt dat je de tijd hebt genomen om deze positieve review achter te laten. Groetjes, Mandy | webcare Essent
I am 100% satisfied with everything the company provides to me as services
Good morning, Thank you very much for your positive review. Greetings, Mandy | Webcare Essent
Nooit vervelende situaties gehad met Essent, hoop dat het zo blijft!
Goedemorgen, Hartelijk bedankt voor het schrijven van deze review. We doen altijd ons uiterste best om vervelende situaties te voorkomen. Mocht er toch iets voorvallen dan horen we dit graag zodat we dit samen met jou kunnen oplossen. Groetjes, Mandy | Webcare Essent
Essent communiceert duidelijk over contractmogelijkheden. De mail over het maandelijks energiegebruik maakt duidelijk hoe het gebruik is t.o.v. het voorgaande jaar en t.o.v. normaal gebruik op landelijk niveau. Op de website is alles gemakkelijk terug te vinden. Thuisvoordeel biedt leuke aanbiedingen. Het is alleen jammer dat je als huurder niets hebt aan het spaartegoed dat je opbouwt. Dat zou je in dat geval moeten kunnen gebruiken voor aanschaf van energiebesparende producten.
Vanaf 1977 een tevreden klant van Essent. Eigenlijk geen problemen gehad. Bij vragen altijd een goed antwoord, soms worden wij teruggebeld wanneer een antwoord niet direct gegeven kan worden. Dus ook in 2024 veranderen wij niet van deze leverancier. :-)
ik ben tevreden met essent tot nu toe , en heb geen ervaring met andere energie leveranciers . misschien zijn er wel betere ,geen flauw idee . Heb ook niet de behoefte om dat te proberen dus laat maar lekker zo .
Fijn om te horen dat je tevreden over ons bent! Bedankt voor je mooie cijfer! Groetjes, Webcare Essent
Ik ga er van uit dat Essent zijn klanten niet verkeerd behandeld en ga daarom mee met het voorstel wat ons wordt aangeboden.
Bedankt dat je weer voor ons hebt gekozen! We zullen altijd open en eerlijk zijn naar onze klanten. Groetjes, Webcare Essent
Goed
Bedankt voor je mooie cijfer! Groetjes, Webcare Essent
Wij zijn al klant bij Essent vanaf het begin en hebben nooit klachten gehad. Ook nu deden ze weer een aanbieding voor een nieuw vast contract van helaas maar 1 jaar omdat wij zonnepanelen hebben. Dit doen meerdere energie aanbieders. Hiermee wordt je gestraft omdat een aan het milieu denkt terwijl ze zelf een voorstander van zonnepanelen zijn.
Fijn dat je weer voor ons hebt gekozen Jan! Het klopt dat we momenteel alleen 1-jaar vast aanbieden voor klanten met zonnepanelen. Het is nog niet bekend wanneer dat weer gaat veranderen. Groetjes, Webcare Essent
Ben al jaren goed bediend !
snel, competent en aangenaam
Door de overduidelijke communicatie via Mijn Essent wisten wij altijd waar we aan toe waren. Omdat wij al tot de oudere generatie behoren durven wij de overstap naar een andere leverancier niet aan. Toch was er wel aanleiding om zo'n stap in overweging te nemen. Een op dit gebied deskundige vriend stelde vast dat het stroomverbruik bij ons in de afgelopen jaren relatief erg hoog was. Het bracht hem zelfs tot de vraag "Zit er een lek?" Ondanks deze vraag besluiten wij toch bij Essent te blijven. Wij betalen meer dan wij tot nu toe betaald hebben. Vergeleken bij het in de afgelopen 2 maanden betaalde bedrag , ad € 160.- is er een verhoging met € 66.- per maand waar wij mee rekening moeten houden. Als verantwoorde boekhouders kunnen wij naar de situatie van het nieuwe contract toewerken en ons verbruik intussen aan een kritisch onderzoek onderwerpen.
1. Ik sluit 7 januari een vast contract af voor 1 jaar. Het gaat niet voor 2 of 3 jaar. Waarom niet. Op tv zeggen ze van wel 2. Ik sluit 7 januari het contract af. Gaat pas in op 21 januari ???? Waarom pas over 2 weken. ??? Als de prijs omhoog gaat omdat het kouder kan worden, deze zekerheid zet Essent vast.
Goedemorgen Frans, Bedankt voor je bericht! Wij hebben geen meerjarig contract op aanbod voor klanten die zonnepanelen hebben. Wanneer je een contract afsluit is het na 14 dagen rechtsgeldig in verband met de wettelijke bedenktijd. Vandaar dat het 21 januari van start gaat. Ik vertrouw erop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Webcare Essent
Prima
Bedankt voor je mooie cijfer! Met vriendelijke groet, Webcare Essent
Willemsplein 4
5211 AK 's- hertogenbosch
Essent hecht veel waarde aan uw mening. Het beoordelingssysteem van Klantenvertellen.nl is 100% onafhankelijk. • Uw beoordeling wordt zichtbaar op Klantenvertellen.nl. • Alleen uw voornaam en woonplaats zijn zichtbaar bij een beoordeling. • Uw e-mailadres wordt niet getoond. • Essent kan geen beoordelingen aanpassen of verwijderen. • Essent heeft de mogelijkheid om op beoordelingen te reageren. • Medewerkers van Essent mogen geen beoordelingen plaatsen. • Klantenvertellen kan beoordelingen verwijderen indien: - Beoordeling niet over Essent gaat - Taalgebruik aanstootgevend is - Beoordeling persoonlijke informatie bevat als naam of telefoonnummer
• Iedereen mag een review schrijven zolang er voldaan wordt aan de gebruikersvoorwaarden.
• Kiyoh & Klantenvertellen zijn onafhankelijke platformen en erkend Google reviewpartner. Of een review nu lovend is of juist kritisch – iedere stem telt.
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan.
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd.
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.