Essent houd de klant goed op de hoogte, fijn dat we een half jaar voor het aflopen van contract alweer een nieuwe aanbieding kregen. Wij zijn zeer tevreden als klant van Essent
Hoi Siem, Wat fijn om te horen dat je zo'n positieve ervaring hebt als klant van Essent! 😀 Het is geweldig om te weten dat je zo tevreden bent over de manier hoe wij jou op de hoogte houden en tijdig nieuwe aanbiedingen sturen. Als er nog iets anders is waar ik je mee kan helpen, laat het me dan gerust weten! Wij staan altijd voor je klaar. Groetjes Mariska. Webcare / Essent.
Verse stroom met minder fluctuaties! Dat beetje gas uit Siberië brand toch beter dan LNG en mijn CV ketel heeft hierdoor een hoger rendement. Eten smaakt ook stuk lekkerder. Relaxte energie!
Hey Otto, Klinkt alsof jouw huis een echte energie-oase is geworden dankzij die relaxte energie! ⚡ Misschien moeten we jouw keuken omdopen tot het 'culinaire energiecentrum'. 😄 Als je nog meer energieke verhalen hebt of als er iets anders is waar ik je mee kan helpen, laat het me dan weten! Groetjes Mariska. Webcare Essent.
erg makkelijk geen gezeur en overzichtelijk
Hallo H. Boer, Kijk kort maar krachtig en het cijfer is prachtig.😉 Dank je wel voor je mooie review. Groetjes Mariska. Webcare / Essent.
Al enige tijd klant van Essent en dit zal voorlopig nog zo blijven
Daar zijn we uiteraard erg blij mee Roland! Bedankt dat je de moeite hebt genomen om een review te schrijven. Groet, Denis Essent Webcare
Alles werkt zoals je mag verwachten. Al zou het wel iets voordeliger mogen zijn. Ik heb daardoor serieus getwijfeld of ik niet zou overstappen na al die jaren..
Bedankt voor jouw review! We proberen onze tarieven zo scherp mogelijk te houden. Helaas zijn we afhankelijk van de energiemarkt. We houden dit continue in de gaten. Groet, Essent Webcare
Maar: enigszins teleurgesteld dat de 5-jarige optie er niet meer is. Aan de andere kant: vanuit commercieel en de volatiele politieke situatie wereldwijd, snap ik hem ook weer.
Gelukkig hebben we tegenwoordig wel 3 jarige contracten! Wellicht dat in de toekomst weer 5 jaar aanbieden. Groet, Essent Webcare
Essent helps me met mijn energiebehoeften en een thuisvoordeel cadeau. De diensten van Essent zijn goed.
Hoi Alfred, Wat fijn dat we ook in Tilburg aan jouw adres mogen leveren! Dank voor het vertrouwen en fijn om te lezen dat het zo goed bevalt, dat waarderen wij! Maak je er een mooie woensdag van vandaag? Een energieke groet, Jo
Ziet er netjes en duidelijk uit.
Henk goedemorgen, Dank voor je review! Een keurige 7. Zoals je het zelf omschrijft, vertrouwd en helemaal oké. Daar tekenen wij voor! Laat je het aan ons weten wanneer je in de toekomst vragen aan ons zou hebben? We zijn via meerdere kanalen bereikbaar voor hulp! Een energieke groet, Jo
Bij het afsluiten van een nieuw contract is, bij de aanbieding die Essent heeft gedaan, duidelijke en heldere informatie verstrekt waarmee de keuze die je moet doen (wel/niet, vast/dynamisch) relatief eenvoudig is.
Hoi Gerard, Het lijkt erop dat Essent niet alleen stroom levert, maar ook helderheid en eenvoud in hun aanbiedingen! Een energiebedrijf dat niet alleen je huis verlicht, maar ook je keuzes verlicht. Dat is nog eens een lichtpuntje in de wereld van energiecontracten! 😉 Dank je wel voor je mooie review. Groetjes Mariska. Webcare / Essent
Als ik kies bij een andere gas eo energie leverancier krijg je allemaal kadootjes en kortingen. wat doet essent eingelijk voor vaste klanten die meer dan 25 jaar of langer klant zijn?
Goedemorgen Arnold, Allereerst dank voor je mooie review, een 10! Wij kunnen onze week niet beter beginnen :) 25 jaar klant, dan mag je met recht en trots zeggen dat je meer dan een trouwe klant bent, dankjewel voor het jarenlange vertrouwen. Neem gerust even contact met ons op via 0900-1550 en anders via onze social media kanalen, Facebook of Instagram. Als je ons daar een privéberichtje stuurt met daarin je gegevens, dan kijken wij met jou mee wat je huidige contractsituatie is en wat er klaarstaat. Zien we je daar? Een energieke groet, Jo
geen enkel probleem
Deskundige en vriendelijke klantenservice m n Jolan
Dag Frans, Dank voor je mooie review, dat wordt erg gewaardeerd! Fijn om te zien dat je zo tevreden bent over onze klantenservice. Iedere dag staan we voor onze klanten klaar en dan is het ook extra mooi om te horen dat je dat als ''deskundig en vriendelijk'' hebt ervaren. Mooie week gewenst! Een energieke groet, Jo
Goede ervaringen
Goedemorgen Henk, Wat fijn om te horen dat het zo goed bevalt en dat alles zo duidelijk is. Dat is voor ons hele waardevolle feedback. Dankjewel hiervoor! Maak er een mooie week van! Een energieke groet, Jo
Prettige regelingen voor trouwe klanten, concurrerende tarieven toen en nu.
Hi Jacques, Dankjewel voor je review! Dit waarderen wij enorm. 😇
Alles akkoord conform gemaakte afspraken.
Wat fijn om te horen dat alles volgens afspraak is verlopen – daar worden wij blij van! 🎯 We houden van duidelijke afspraken (en nog meer van ze nakomen 😉). Bedankt voor je mooie 8, we blijven ons best doen om er een 10 van te maken! 🚀
Ben in het verleden klant geweest, En als je ze moet geloven willen ze dat ik weer klant word, Toen ik nog klant was een aantal keer laten weten dat ze veel te duur waren, maar daar wouden/konden ze niets aan doen. Nu ik een jaar weg ben, ben ik verschillende keren benaderd, ze hebben elke keer een heel speciaal aanbod voor mensen die klant zijn geweest. Nou speciaal is het wel, nergens betaal je meer. Maar ze blijven volhouden dat ze een goed aanbod doen. Dus trap er niet in.
Hoi Jan, Ik begrijp je frustratie over de situatie en het aanhoudende aanbod van Essent ondanks je eerdere ervaringen en feedback. Het is belangrijk dat energieleveranciers luisteren naar de feedback van hun klanten en proberen om passende oplossingen te bieden. Ook als dit betekend dat je geen klant meer wilt worden van Essent. Dat het erg vervelend is dat je steeds wordt gebeld kan ik zeker begrijpen. Hiervoor kan ik het recht van verzet voor je aanzetten, dit houd in dat je geen telefonische aanbiedingen meer van ons krijgt. Als je dit op prijs stelt mag je een mail sturen naar [email protected] met jouw klantgegevens dan kunnen wij het recht van verzet aanzetten. Ik wil je bedanken voor je feedback, en een fijne dag wensen.🌼 Groetjes Mariska. Webcare / Essent.
al jaren vaste klant. uiterst tevreden
Gewoon goed
Hoi Hans, Wat fijn om te horen dat alles naar wens verloopt. Ik houd helemaal niet van gedonder⛈️😉 Weet dat wij altijd voor je klaar staan om je met vragen te helpen. Fijne dag verder Hans. Groetjes Mariska. Webcare / Essent.
Essent zegt 75 euro per jaar toe aan een bepaald tegoed maar als huurder kan ik daar niets mee, nog geen tochtstrip kopen. Ondertussen betaal ik wel mee aan voorzieningen voor de rijkere medemens. Ik vind stroom en gas véél te duur, ik lijdt er honger door en kou. Ik voel mij klem gezet door wanordelijk bestuur. Er had ingezet moeten worden op gas uit biomassa rechtstreeks vanaf de boeren en stroom obv gas en kolen, de schoonste energiebronnen op dit moment. Er wordt gekozen voor de illusie van windmolens, die stijf staan van de giftige stoffen en niet gerecycled kunnen worden, en zonnepanelen, waarvan de eigenaren tot op heden in de winter konden salderen op wat in de zomer werd opgebracht, wat wederom voor mij als huurder compleet oneerlijk is en in principe ook, want in de winter moet er gewoon gas worden gestookt voor de stroom van de zonnepaneleneigenaar en dat is dat stuwt de prijzen. Al met al vind ik dat de kleine huurder vergeten wordt, vertrapt. Ik voel mij zeer gepiepeld door deze omstandigheden.
Hoi Dave, Laten we proberen een positieve draai te geven aan de situatie. Ondanks de uitdagingen die je ervaart, is het bewonderenswaardig dat je het initiatief neemt om je stem te laten horen en op te komen voor eerlijkheid en betaalbaarheid op het gebied van energie.👍 Het is duidelijk dat er ruimte is voor verbetering en verandering in de energiesector om ervoor te zorgen dat iedereen gelijke toegang heeft tot betaalbare energie. Door bewustwording te creëren en het gesprek aan te gaan, draag je bij aan het streven naar een eerlijker systeem. Als je ideeën hebt over hoe de situatie verbeterd kan worden of als je wilt samenwerken aan oplossingen, sta ik klaar om je te ondersteunen en te helpen waar mogelijk. Samen staan we sterker en kunnen we streven naar een positieve verandering. Blijf positief en laat je stem horen! Groetjes Mariska. Webcare / Essent.
Altijd super tevreden met Essent! Ze zijn goed te bereiken en er zijn heel erg weinig storingen!
Hoi Joyce, Het lijkt erop dat Essent de show steelt als het gaat om energielevering - geen storingen en goed bereikbaar, dat is zeker iets waar we blij van worden als we zo`n positief bericht als die van jouw krijgen.😀 Dank je wel voor de mooie woorden en cijfer. Mocht je ooit vragen hebben waar ik bij kan helpen, laat het me weten. Samen maken we van elk gesprek een lichtpuntje!💡 Groetjes Mariska. Webcare / Essent.
Ik kom van een 5 jarig contract, Ja dus nog voor de Coronacrisis. Helaas kun je daar niet meer voor kiezen, maar ook het 3 jarig contract aanbod is zeer gunstig geprijst als ik dit met andere aanbieders vergelijk. Uiteraard krijg je meer voordeel naar mate je langer klant bent, maar zelf zonder dat is de prijs gunstig. Al met al tevreden al ben ik nu niet heel verassend wat duurder uit als eerst.
Hoi Simon, Het is geweldig om te horen dat je tevreden bent met het aanbod van het 3-jarig contract, zelfs als het iets duurder is dan je vorige deal. 😀 Dank je wel dat je jouw ervaring deelt met ons door deze mooie review. Soms is het de moeite waard om te investeren in een contract dat nog steeds gunstig geprijsd is en goede voordelen biedt, zelfs zonder de extra's van een langer termijn. En je weet wat je aan ons hebt. Weet dat wij altijd klaar staan om je te helpen mocht je ergens vragen over krijgen.} Fijne dag Simon. Groetjes Mariska. Webcare / Essent.
Altijd duidelijke informatie en een goed persoonlijk aanbod.
Hoi Jo, Bedankt voor je review en fijn om te lezen dat alles naar wens is. Groetjes, Denis Webcare
Ben al jaren (meer dan 30 jaar) klant van Essent en ben altijd zeer tevreden geweest over de service. Woon nu 5 jaar in een NOM woning (nul op de meter). De eerste 3 jaar kreeg ik honderden euro's terug (Veel terug levering) en de afgelopen 2 jaar nog geen honderd euro terug. Er is nooit uitgelegd hoe dit kan. Gezien de gebruikers grafieken van de afgelopen jaren is er in gebruik en terug levering weinig verschil. Hoe kan ik dan nu ongeveer 600 euro minder terug ontvangen per jaar? Rarara knap balen. Straks nog bijbetalen ook als terugleveren betalen wordt. Essent doe hier iets aan.
Hoi Petra, Bedankt voor je review! In de afgelopen 5 jaar is er op het gebied van energie heel veel veranderd. Denk hierbij aan tarieven, belastingen en terugleveringskosten. Dit heeft natuurlijk een invloed op je jaarafrekening. We willen natuurlijk in jouw situatie kijken wat er veranderd is. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice. De manier waarop je contact kunt opnemen kun je vinden op onze website. Groetjes, Denis Webcare
Prima en duidelijk eerste overzicht van mijn energieverbruik over de maand september 2025 per mail ontvangen op 1 oktober 2025. Maar ik ben al vanaf 1 augustus 2025 bij jullie klant. Waarom heb ik dan niet ook over deze maand in september 2025 een verbruiksoverzicht e-mail ontvangen? Dat vind ik dus niet goed, want incompleet, aan de verbuiksinformatie die jullie geven!
Hoi Ludianne, Wat leuk dat je klant bent geworden, welkom bij Essent. Bij nieuwe klanten duurt het even voordat we alle informatie door ontvangen om een energierapport op te maken. Hierdoor kunnen we in de eerste maand geen energierapport sturen. Als je de toestemmingen hebt gegeven via je app/persoonlijke pagina dan kun je uiteraard in de app zien wat je verbruik was in de eerste maand. Mocht je nog vragen hebben dan horen we dat graag. Groetjes, Denis Webcare
Al wat jaren bij jullie zonder problemen
Willemsplein 4
5211 AK 's- hertogenbosch
Essent hecht veel waarde aan uw mening. Het beoordelingssysteem van Klantenvertellen.nl is 100% onafhankelijk. • Uw beoordeling wordt zichtbaar op Klantenvertellen.nl. • Alleen uw voornaam en woonplaats zijn zichtbaar bij een beoordeling. • Uw e-mailadres wordt niet getoond. • Essent kan geen beoordelingen aanpassen of verwijderen. • Essent heeft de mogelijkheid om op beoordelingen te reageren. • Medewerkers van Essent mogen geen beoordelingen plaatsen. • Klantenvertellen kan beoordelingen verwijderen indien: - Beoordeling niet over Essent gaat - Taalgebruik aanstootgevend is - Beoordeling persoonlijke informatie bevat als naam of telefoonnummer
• Iedereen mag een review schrijven zolang er voldaan wordt aan de gebruikersvoorwaarden.
• Kiyoh & Klantenvertellen zijn onafhankelijke platformen en erkend Google reviewpartner. Of een review nu lovend is of juist kritisch – iedere stem telt.
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan.
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd.
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.