Super ervaring, geleerd hoe ik de regie over mijn leven pak!

Robin Stevens leerde mij hoe ik eigenaar en bestuurder ben van wat ik denk, zie, voel en kan bereiken!!! Ik voelde me tijdens de opleidingsdagen veilig, welkom en uitgedaagd. Robin zorgt op een geweldige manier dat de theorie, verhalen, voorbeelden en oefeningen aansluiten op wat je nodig hebt zodat de kennis en vaardigheden die je leert blijvend zijn. Je in het nu goed voelen zonder reden is iets dat als je het meemaakt een geweldige ervaring is. De practitioner NLP bij Robin Stevens is wat mij betreft een dikke aanrader voor iedereen die gemotiveerd is om te leren zich goed te voelen in het nu, en doelen te behalen.

Een absolute aanrader!

In mijn functie als HR manager heb ik al diverse trainingen gevolgd, maar de NLP practitioner opleiding steekt hier ver bovenuit. Het is zo goed toepasbaar. Nu een week na afloop merk dat ik veel bewuster keuzes maak, meer in contact met mijn gevoel sta en vaker in het hier en nu probeer te zijn. Jouw manier van training geven is heel prettig. Down to earth, met veel humor, ontspannen en met veel persoonlijke ervaringen die voor iedereen op een verschillende manier herkenbaar zijn. Samen met Liza creëren jullie zo'n prettige sfeer, waarin mensen zich op hun gemak voelen. Het heeft mij weer dichterbij mij zelf gebracht. Wat vind ik nu echt belangrijk, waar sta ik voor, wat wil ik in het leven, maar ook in alledaagse gesprekken is NLP goed toe te passen. Bedankt voor deze geweldige week! Het is nu aan mij om ermee te oefenen en dit vast te houden.

• Naam training NLP Practitioner opleiding

NLP heeft mij doen inzien dat leven in het NU belangrijk is en genieten van de kleine dingen.

Mijn naam is Julie Verheyden, 45 jaar, ik woon samen met mijn partner K en we hebben bewust gekozen voor geen kinderen. Wij wonen te Grimbergen, een gemeente gelegen in België in de provincie Vlaams-Brabant, de naam zal jullie bekend in de oren klinken als jullie aan het lekkere bier denken. Ik heb aan deze cursus deelgenomen daar ik met verschillende vragen zat: “ Ben ik gelukkig? Waarom heb ik zoveel stress? Hoe ga ik ermee om? “ Mijn partner heeft deze cursus in september gevolgd en hij heeft mij enorm gesteund in mijn beslissing, daar ben ik hem dan ook enorm dankbaar voor! Mijn trip naar Nederland was heel aangenaam, zonnig en rustig. Toen ik toekwam aan het hotel, gaf me dit onmiddellijk een goed en rustig gevoel. Prachtig gelegen, mooi uitgestrekt meer, vriendelijk personeel, mooie kamer, … de start van een top week! Maandag, eerste dag van de cursus, was ik een beetje terughoudend. Maar naargelang de dagen voorbij gingen werd ik zelf zekerder en opener. De mensen rondom mij gaven mij een super goed gevoel. De lessen waren leerrijk, de verhaaltjes van Robin grappig, de yoga met Liza ontspannend, … Ook de oefeningen die ons werden opgelegd, hebben mij veel bijgeleerd. De theorie omzetten in de praktijk was steeds een uitdaging. Sommige oefeningen gingen vlot, anderen een beetje stroef. De dagen vlogen voorbij, zo spijtig dat er plots een einde aankwam. Het afscheid was zwaar en emotioneel, maar ik was een sterker iemand geworden. Een persoon met meer positiviteit, gelukkiger en met minder stress! Eén van mijn doelen heb ik reeds verwezenlijkt, wat ben ik fier op mezelf … Alle dagen probeer ik stukjes van de cursus te verwerken, alle dagen leef ik in het NU zonder me zorgen te maken voor de toekomst of terug te denken in het verleden. “ Wat geeft dit een fijn gevoel. “ Een echte aanrader voor mensen die twijfelen over NLP of over zichzelf, gewoon doen! Ik wil nogmaals Robin & Liza bedanken voor ALLES. Een week om in gedachten te blijven koesteren.

Inspirerende trainer, effectieve training

Wat was het een fijne ervaring om afgelopen zomer een training te volgen bij Robin, ondersteund door Lisa. Bijna week lang hing ik urenlang aan Robin zijn lippen. Concentreren op zijn verhaal ging vanzelf, de tijd vloog voorbij en als een spons nam ik alles in mij op. De groep en de verbinding tussen de deelnemers (die er al heel snel was) was geweldig. Ik heb ruim een half jaar gewacht met het schrijven van deze review want ik wist direct na afloop nog niet zo goed wat het effect zou zijn. Veel van wat ik hoorde, deed ik eigenlijk toch al? Alleen wist ik nog niet dat het NLP was en ging er vaak nogal wat denkwerk in zitten. De technieken waren zeker nieuw, zou ik die gaan gebruiken? Nu, ruim een half jaar later, merk ik dat na de training de knop echt om is gegaan en dat ik zaken structureel op een andere manier ben gaan benaderen. Veel natuurlijker, flexibeler en zonder moeite denk ik mezelf gelukkiger. Loslaten van negatieve emoties (die ik natuurlijk nog steeds weleens heb) gaat veel sneller en gemakkelijker. Ik ben mezelf, mijn omgeving en mijn leven (nog) meer gaan waarderen. Ben steeds aardiger voor mezelf en merk dat ik anderen ook goed kan helpen. Al heb ik de stap naar echt coaching (alsin ik noem mezelf coach) nog niet gemaakt. Dat komt nog wel. De training kwam op een goed moment en heeft een stuk persoonlijke ontwikkeling in een stroomversnelling gebracht. Ik ben nieuwsgierig ben naar wat er nog meer allemaal te ontdekken is. Dankjulliewel! x Femke

Bijzonder en zeer verrassend

Ik ging blanco naar deze training en had mij niet zo verdiept in wat NLP was en hoe Robin deze training geeft. Maar het was verrassend en bijzonder. Robin neemt je mee in zijn eigen ontwikkeling mbt NLP en verteld op een intrigerende wijze over zijn vak en gebruikt hierbij veel praktijkvoorbeelden waarvan je soms denkt: vertel je dat aan een groep cursisten? Maar dat maakt het ontspannend en interessant en soms ook lachwekkend. Zijn partner Liza speelt een bijzondere rol in zijn leven en ook dat benoemd hij zonder schaamte. De onderwerpen mbt communicatievormen en hoe je dat toepast en kunt herkennen waren voor mij het meest waardevol. De meditatieve momenten in de cursus waren voor mij minder interessant. De afwisseling met yoga aan het begin en einde van de dag was heerlijk.

Een “wonderlijke” ervaring!

Waarom wonderlijk? Omdat ik in mijn leven al heel veel bla bla heb aangehoord waar ik niks mee kon. Goedbedoelde adviezen van ouders waarbij ik niet op 1 lijn zit, life style coaches die riepen “maar zo wil je toch niet leven, nou doe dat dan ook niet” , psycholoog welke gerust na elk uurtje weer een nieuw factuurtje stuurde…. De methodiek van NLP is zo verhelderend! Ervaar dat gewoon zelf, kan je nooit geen spijt van krijgen. En wat fijn dat ik deze methodiek van de aller beste NLP-er van Nederland heb mogen leren, Robin Stevens. Sprekend vanuit zijn ervaringen en deskundigheid maakte voor mij de NLP week een week om nooit te vergeten. En daarin ook mijn passie gevonden. Inmiddels mijn eigen cliënten aan het helpen met de NLP methodiek en hoewel ik beginnend ben, heb ik al verrassende mooie resultaten geboekt!

• Naam training NLP Practitioner opleiding

Ik ben super enthousiast, wat een fantastische opleiding was dat!

Ik ben Kristof en werk in de kerncentrale als reactoroperator. In Robin zijn nieuwsbrieven waren veel situaties herkenbaar voor mij en al snel was ik benieuwd wat de opleiding voor mij kon betekenen. Van het programma tijdens deze dagen werd ik echt enthousiast! Inzicht krijgen in jezelf, leren communiceren met jezelf en anderen, gedachten en emoties onder controle krijgen, je goed voelen zonder reden,... De opleiding wordt gegeven met veel humor. Elke dag opnieuw keek ik ernaar uit om te starten en te luisteren naar wat Robin ons allemaal te vertellen had. Elke nieuwe geleerde techniek wordt telkens terug met de andere fantastische mensen geoefend. Het is echt geweldig om te ervaren hoe Robin mensen leert hoe ze van hun slechte gevoel af geraken en leert om te draaien naar een goed gevoel zodat je het slechte gevoel niet meer ervaart, hoe hij leert om je verleden achterwege te laten en te stoppen met piekeren over de toekomst, hoe hij leert om je negatieve gedachten te stoppen en je angsten te overwinnen, hoe hij je laat ontdekken wat je dromen zijn, wat je echt wilt in het leven, met zelfvertrouwen beslissingen leert nemen,... Sinds de opleiding ben ik veel rustiger in mijn hoofd, heb meer zelfzekerheid, ga met een goed gevoel door het leven en voel mij energieker. Elke dag ervaar ik dat de stress die ik had verder afbouwt. De spanning die ik voelde in mijn buik en borstkas zijn verdwenen. Ik spreek gemakkelijker mensen aan, doe een sociale babbel en vind dit ook leuk terwijl ik ervoor eerder sociaal contact ging vermijden. Tijdens de opleiding werd mijn angst om te spreken voor een grote groep mensen wegnomen. Ik merkte deze week onmiddellijk tijdens de briefings op mijn werk dat deze heel vlot verlopen en dat ik mij niet meer aantrek wat anderen denken. Sinds de opleiding heb ik het gevoel op een roze wolk te lopen. Bedankt Robin voor al de waardevolle kennis die je deelt en bedankt Liza voor de zalig ontspannende Yoga sessies! Doe zo verder!

TOP

Wat een geweldige week. Al geruime tijd ontving ik de inspirerende nieuwsbrieven van Robin. Ooit via google bij hem terecht gekomen na weer een hyperventilatie aanval. Echter altijd gedacht te duur, is waarschijnlijk niks voor mij en noem maar meer redenen op. 2 dagen voordat de NLP-Practioner opleiding begon op Vlieland kwam er onverwachts een plekje vrij. Onbewust wist ik, deze plek is voor mij. Vrijdags besloten mee te doen en zondag op Vlieland aangekomen. 51 jaar en eigenaar van een bedrijf in zonwering en een bedrijf in de verkoop van wijn, maar zo onzeker als een klein kind. Robin vertelt zo prettig dat het totaal geen straf is om naar hem te luisteren. Gedurende de week wordt je langzaamaan bewust van leven in het nu. Tijdens deze week ook gestopt met roken en drinken (dat drinken verwacht ik niet vol te gaan houden :)). Tot op heden geen hyperventilatie meer gehad, maar zelfs als dat nog wel zou gebeuren interesseert het me niks. Dit was namelijk een TOP-week die ik ieder ander van harte gun.

• Naam training NLP Practitioner opleiding

Geweldig en heel inspirerend!!

Wat een week! Ik ben de nlp practicioner gestart omdat het me een super goede basis lijkt om te gaan coachen. Maar dit kan ik iedereen aanraden! Zoveel geleerd, ik vind het überhaupt al geweldig om te leren, jezelf te ontwikkelen en er waren onderwerpen waar ik me al in had verdiept maar wat robin op een zo fijne en leuke manier uitlegde, ik dacht wow dit matcht gewoon precies met mijn gedachte en wat was het goed om dat op deze manier te horen, te oefenen. Dat wil ik ook meegeven, blijf herhalen en oefenen, dan komt het echt in je systeem en haal je er het beste uit. Ik heb de opleiding als zeer prettig ervaren, ik dacht van te voren oe 7 dagen achter elkaar maar het is voorbij gevlogen! Bijzonder en leuk vond ik ook dat ik allerlei mensen heb ontmoet en allemaal met hun eigen rede om mee te doen. Mooie gesprekjes gehad. Tussendoor leuke oefeningen gedaan om het ook echt goed tot je door te laten dringen. Eigenlijk zou ik de opleiding al in april hebben gedaan, maar mijn moeder kreeg toen een hersenbloeding waardoor ik maar 1 dag heb bijgewoond. Maar hoe fijn was het dat ik alle begrip kreeg van Liza en Robin en probleemloos in juni mocht inhalen, waarvoor nogmaals veel dank!! Nu bijna 3 maanden verder ben ik verbinding zonder WiFi aan het lezen, zo leuk want vaak denk ik oh ja dat weet ik nog zo goed toen Robin dat zei. Zo wil ik er lekker in blijven, herhalen en zo fijn om op drukke momenten even te gaan zitten en “inchecken bij jezelf”. Kortom, het is een hele verrijking!

Bijzonder levensveranderend

Ik heb expres een tijd gewacht met mijn review. Ik merk dat een maand na de cursus het nog steeds een voor levens veranderend effect heeft gehad. Op alle vlakken, Robin met zijn vriendin Liza en hun helpende hand op dat moment, Maurien waren echt top! De groep was super leuk en de sfeer is erg ontspannend en daar waar het vaag lijkt komt alles op het juiste moment op zijn plek. Robin is zeer goed in zijn vak en ik adviseer iedereen deze cursus aan die ECHT verandering wil maken en open staat voor het investeren in JEZELF ! Toppers... @ Robin, Lisa en Maurien. Bedankt voor dat wat jullie mij gebracht hebben en misschien zelf niet eens half weten hoeveel jullie daarin betekend hebben.

• Naam training NLP Practitioner opleiding

Fantastisch om te ervaren dat het leven zo mooi is als je aanwezig kan zijn in het nu.

Een goed verzorgde cursus. De hele week voelde voor mij als een natuurlijke flow waarin ik als een blij zonnetje door de opleiding bewoog en helemaal mezelf kon zijn. Ik ontdekte dat ik naar aanleiding van een voorgaande NLP training al wat technieken in mijn werk toepaste. Maar na deze week voelde ik meer grip op mijn emoties en meer vertrouwen in mijn werk als coach. Ik heb belangrijke thema's in mijn leven kunnen loslaten. Als ik terug denk aan deze week voel ik tranen in mijn ogen van blijdschap. Ik ervaar kracht, innerlijke wijsheid en liefde voor alles en iedereen om me heen.

Fantastische ervaring

Ik ben 50 jaar, gehuwd en heb een dochter van 16 jaar oud. Ik ben sinds 2017 na 6 jaar defensie en 22 jaar politie agent volledig werkzaam in ons bedrijf Protect Invest. Wij verzorgen mentale en fysieke trainingen voor diversen doelgroepen, alsmede personal trainingen. Ik ben constant op zoek naar ontwikkeling wat binnen ons vakgebied past. Dit zijn verschillende opleidingen binnen het Krav Maga tot aan profiling tot aan trainer verbale agressie. Bij de Politie kregen wij destijds een 3 daagse mentale kracht training. Ik vond deze enorm interessant en leerzaam. Tijdens een gesprek met Wesley Boer mijn personal trainer vertelde hij mij over Robin Stevens zijn NLP trainingen. Dit kwam voort uit het feit dat ik veel had meegemaakt op het gebied van traumatische ervaringen binnen mijn voormalige werk.. Zodoende begon ik Robin zijn boeken te lezen en schafte zijn video's online aan. Ik kreeg steeds meer interesse in de NLP trainingen van Robin. Hoe mooi zou het zijn om naast te werken aan jezelf de Personal trainingen te combineren met NLP, om anderen te kunnen helpen. Vervolgens had ik mij aangemeld voor de 7 daagse practitioner samen met mijn maatje waar ik veel opleidingen mee heb gevolgd. Ik vond de onderwerpen zoals verbinding maken met jezelf, op je eigen emoties grip krijgen, beter leren communiceren met andere personen erg interessant en leerzaam.. Zomaar een greep uit datgene wat nu in mij opkomt, maar er zijn nog veel meer onderwerpen welke ik geweldig vond. De wijze waarop Robin je meeneemt in deze opleiding is echt geweldig. Ik heb veel trainers wereldwijd gezien en durf te zeggen dat Robin bij de top behoort zoals ik deze 7 dagen heb ervaren. In deze opleiding zat een leuke club mensen en heerste een goede vibe. In deze 7 dagen heb ik meer de zachte kant van mijzelf ontmoet. Ik heb veel geleerd en hoop dat ik in de toekomst ook leden en klanten te helpen met de NLP technieken en inzichten. De opleiding is zeker een aanrader !!!

loslaten

Je herkent je vast in de volgende situatie. Je gaat een boek lezen op aanraden van een goede kennis. Je leest eerst de achterkant en omdat het je aanspreekt ga je je ervoor zitten en ga je er aan beginnen. Zo ben ik begonnen aan deze 7 daagse opleiding. Ik nam een weekje even helemaal tijd voor mijzelf en wilde meer grip krijgen op mijn snel werkende brein. Voor mijzelf maar zeker ook voor in mijn werk. We kregen inzichten en technieken, helemaal zoals ik mij had voorgesteld. Het voldeed aan mijn verwachtingen. Robin brengt met zijn verhalen veel informatie en de afwisseling maakt het goed te volgen. Het was een fantastische groep mensen met een grote verscheidenheid maar met dezelfde drive die voor magische momenten zorgde. Het was een heerlijke bubbel om 7 dagen in te verblijven. Liza heeft alles onder controle. Op de laatste dag bleek het boek een verrassende slot te hebben. Helemaal niet wat ik had verwacht. Terwijl ik zo had gedacht dat grip leren krijgen de oplossing zou zijn, was juist het tegenoverstelde waar. Niet het grip krijgen, maar juist het loslaten bracht mij de rust. Dankbaar voor deze waardevolle week.

Magisch!

Ik ben 44 jaar, heb een leuke baan bij een toezichthouder in de zorg, en ben moeder van 3 kinderen. Ik kom net terug van 7 intensieve dagen NLP practitioner opleiding van Robin Stevens. Ik ben er super enthousiast over. Wat een bijzonder mooie ervaring. Hoe communiceer je met jezelf en hoe met anderen? En hoe kun je dat optimaliseren? Hoe kun je beter ontspannen, negatieve gevoelens en gedachten ombuigen? In het nu zijn en je toekomst ordenen? Betere beslissingen nemen? Meer bij jezelf blijven? Anderen meekrijgen door je taalgebruik? Te veel om op te noemen. Het was in één woord magisch. De inzichten die Robin zo beeldend overbrengt, hebben zich in mij genesteld. We gingen de inzichten meteen toepassen in praktische oefeningen. Ontzettend leuke groep mensen om dit mee te doen. Met een grote glimlach kijk ik erop terug en met vertrouwen ga ik hiermee verder! Kom maar op!

Ervaring voor t leven!

Jaren geleden heb ik me ingeschreven voor de nieuwsbrieven van Robin. Met veel plezier heb ik ze allemaal gelezen. Het intrigeerde me maar toch nam ik steeds niet de stap om de NLP practitioner opleiding te gaan doen. Inmiddels ben ik 49 en door Corona moest ik mijn dagen opmaken van het werk (ik ben verzekerings adviseur) en dat was een uitstekend moment om die dagen in mezelf te investeren en eindelijk de opleiding te gaan doen, waarvan ik al jaren riep “dat ga ik doen !”. Ik ben nu weer een maand terug en aan t werk en zit weer “tussen de pubers thuis” en wat ben ik blij dat ik het eindelijk gedaan heb! Nu denk ik, dat had ik veel eerder moeten doen! Ik vond het zo’n geweldige ervaring! Leuke groep verschillende mensen van 25 tot 63 jaar oud waarmee je toch een bijzondere week doormaakt! Je leert heel veel maar vooral ook in je onderbewustzijn, ik vind t ook lastig aan anderen precies uit te leggen wat ik nu allemaal geleerd heb maar geloof mij, het doet wat met je! Ik heb meer zelfvertrouwen en meer innerlijke rust gekregen, dat voelt heel fijn! Ik zou zeggen ga t zelf ervaren, als je ervoor open staat, ga de training volgen! Ronin en Liza zijn hele ervaren leuke mensen en alles is goed geregeld tijdens zo’n training! Ik had ervoor gekozen in t hotel te verblijven en dat is echt een aanrader. Even een week alleen daarop gefocust zijn is heel fijn!

• Naam training NLP Practitioner opleiding

Van leerzame training naar concrete tools voor een leuker leven!

Na positieve verhalen over NLP twijfelde ik toch nog even om me aan te melden voor deze training. Door mijn leeftijd (25 jaar) dacht ik dat ik wellicht nog te weinig levenservaring had om voldoende uit deze training te halen. Na een gesprek met Liza was ik toch overtuigd. Ik ben ontzettend blij dat ik deze uitdaging ben aangegaan. Dat ik deze training mocht volgen met een diverse groep aan mensen met uiteenlopende leeftijden, maakte het juist heel leerzaam. De opleiding ben ik o.a. gaan volgen voor persoonlijke groei en vanwege mijn werk als Consultant in de arbeidsbemiddeling. Deze zevendaagse training heeft me nog veel meer gegeven dan ik van te voren had durven hopen! Het was intensief, soms confronterend maar vooral enorm verhelderend. Robin heeft me zeven dagen lang weten te boeien (wat best bijzonder is voor iemand die soms moeite heeft zich te blijven concentreren). Dit deed hij door het vertellen van herkenbare voorbeelden en ervaringen, praktijkoefeningen en bovenal humor! Nog nooit ben ik een training uitgekomen met zoveel praktische en concrete tools om niet alleen mijn eigen leven, maar ook dat van anderen een stuk gemakkelijker en leuker te maken. Zelfs al één week na de training merk ik hoe met kleine aanpassingen en technieken veel (soms dagelijkse) dingen me beter af gaan. Ik kijk met enorm veel plezier terug op deze mooie week en doe het het liefst nog een aantal keer over. Zowel jong als oud kan ik deze training aanraden. Een cadeau aan jezelf!

Leerzaam!

Ha Robin, In de week NLP practitioner training heb ik veel indrukken en nieuwe ervaringen opgedaan. Sinds de training zijn veel zaken een stuk eenvoudiger geworden, dit door bewustwording en het toepassen van de geleerde technieken. Gr. Jan

• Naam training NLP Practitioner opleiding

Een mooie reis door mijn eigen gedachtenwereld

Ik had al jaren het voornemen om de NLP practitioner opleiding te volgen. Vanwege de leeftijd van mijn kinderen kwam dit nooit goed uit maar nu 'mocht' het dan eindelijk van mijzelf. Even 7 dagen tijd om afstand te nemen van de dagelijkse rollercoaster en terug naar mezelf. Wie ben ik, waar komen mijn gedachten, frustraties en onrust vandaan? En hoe ervaar ik meer positiviteit? allemaal vragen waar ik in deze week antwoord op heb gekregen. Ook het samenzijn met deze groep mensen voegde echt iets toe. Er was vanaf de start openheid en een ontspannen sfeer. Ik zou deze opleiding iedereen aanraden. Ik ben nu 47 maar had het achteraf gezien toch eerder moeten doen; zeker met opgroeiende kinderen komen de geleerde technieken goed van pas om zelf ook in balans te blijven.

• Naam training NLP Practitioner opleiding

Verbinding maken, wat een cadeautje is dat!

Margo van Heyster-Kruytzer, 43 jaar, ondernemer De NLP training stond al langer op mijn to-do-lijstje, en wat ben ik blij dat ik het nu afgerond heb. In een week tijd realiseer je je hoe belangrijk het is om verbinding te maken met jezelf en daardoor ook makkelijker de verbinding met een ander kan maken. Het is een cadeautje voor jezelf en dus een aanrader voor een ieder die positiever en zonder belast van het leven wil (verder) genieten.

• Naam training NLP Practitioner opleiding

De 7daagse NLP-practitioner was een groot cadeau aan mezelf!

Wauw! Deze 7daagse opleiding heeft best wat losgemaakt bij mij. Ik ben de opleiding gaan doen omdat ik geïnteresseerd was in de connectie tussen mijn gevoel en mijn hoofd. Met zelf een druk brein leek het me fijn te leren meer in het NU te zijn. Meer uit mijn gedachtes te komen. Als Yogadocent lukt dat als ik les geef, als ik een ander mee neem. Maar met deze training heb ik inzichten gedaan en technieken geleerd om daar nu ook zelf te kunnen zijn. Dat geeft me nu al rust! Robin neemt je op een hele heldere manier mee in de training en technieken. Het is veel informatie voor één week, maar op de manier hoe Robin voor de groep staat bleef ik zo geboeid. Ik vond het heel fijn de opleiding in zeven dagen achter elkaar te doen. Er gebeurd zoveel dat ik merkte dat ik echt in die bubbel wou blijven. Deze opleiding heeft me een behoorlijke boost gegeven in mijn persoonlijke groei. De opleiding zou ik omschrijven als: super interessant, leerzaam, verhelderend, confronterend, intensief en helend. Met de NLP technieken heb ik meteen een emotionele last los kunnen laten, wat een bevrijding! Ik ben na deze week naar huis gegaan met nieuwe inzichten, kennis en ervaringen. Waar ik zowel privé als zakelijk profijt bij heb. Deze opleiding zou ik iedereen willen aanraden!

• Naam training NLP Practitioner opleiding

Ik heb geen woorden voor deze fantastische reis

Wat een fantastische reis heb ik mogen beleven met mijn mede NLP'ers en natuurlijk met Robin en Liza. Ik ben echt van jullie gaan houden, wat een fijne mensen. Er heerst verbondenheid, rust, vrede, geluk en ontspanning. Je komt helemaal tot jezelf en krijgt zoveel inzichten. De 'bubbel' waarin we samen zaten voelde zo veilig en je kunt helemaal jezelf zijn. Nadat ik twee heftige relaties achter de rug heb met diepe dalen ben ik mijzelf gaan verdiepen in NLP. Daarin was de opleiding bij Robin het hoogtepunt. Eerst twijfelde ik over de 7 dagen achter elkaar waarin de opleiding wordt gegeven. Maar ik ben er zo blij mee dat ik het op deze manier heb gedaan. Ik heb ook de andere variant bij iemand gezien maar dit heeft zoveel meer impact. Al tijdens de week voel je een rust in jezelf opkomen. Na de opleiding is mijn onbewuste mijn gaan antwoorden op vele vragen waarvan ik niet eens wist dat ik ze had. Maar ook op vragen die ik wel had. Alle inzichten druppelen langzaam binnen zonder dat ik er moeite voor hoef te doen. De mensen om mij heen zien mij stralen en zien de rust, waardoor zij zelf ook weer rustig en relaxed worden. Ik zou willen dat ze dit als vak verplicht zouden maken op de middelbare school. Vooral omdat ik iedereen een gelukkiger leven gun. Ik houd van het leven!!!! Dank je wel Robin en Liza, jullie zijn toppers en voor altijd in mijn hart!

• Naam training NLP Practitioner opleiding

Wat doe ik met mijn gevoel

De 7 daagse training bij Robin is een ervaring, die ik iedereen gun, die open staat voor NLP. Ik ging zonder al te veel voorbereiding of inlezen in NLP, de training in, dat vond ik zelf fijn, zodat ik open stond voor wat er ging gebeuren. En er gebeurde nog veel meer dat ik had kunnen bedenken. Voor mij persoonlijk heeft het vooral gebracht dat ik (nog) meer naar mijn gevoel moet luisteren en ik mij niet druk moet maken om gedachten van een ander, die ik toch niet kan veranderen.

Zeer waardevolle training

Ik heb de cursus als zeer waardevol ervaren. De manier van 'lesgeven' vond ik zeer aangenaam. Robin kan leuk vertellen over NLP en hoe hij dit toepast in het dagelijks leven. Het feit dat hij zich open en soms ook kwetsbaar opstelt, maakt dat het fijn is naar hem te luisteren. Ook de interactie in en met de groep vond ik erg leuk en leerzaam. Al met al waren het 7 mooie en leerzame dagen en ga ik er vanuit hiervan de vruchten te plukken in de toekomst :)

• Naam training NLP Practitioner opleiding

Wat een fantastisch leerzame ervaring

Twee maanden na mijn eerste ervaring met NLP schrijf ik deze ervaring. Je vraagt je misschien af, waarom nu pas? Het leek mij fijn om de training ook te ervaren in het dagelijkse leven en daar ook mijn ervaringen over te kunnen delen. Ik heb mij redelijk spontaan ingeschreven voor de NLP Practitioner opleiding. Ik had goede verhalen gehoord over NLP en mijn collega had deze opleiding ook gevolgd. Het leek mij al jaren interessant om meer over taal en communicatie te leren. In mijn werk als marketing consultant kwam dit goed van pas. Achteraf was voor mij het onderdeel over persoonlijke ontwikkeling het meest interessant. De ademhalingsoefeningen, relativeren, bepalen wat echt belangrijk is, positief denken en even niks hoeven? Het komt allemaal aan bod tijdens de training en kan best confronterend zijn. Robin vertelt alles op zo'n manier dat het heel herkenbaar is en de oefeningen maken het afwisselend. Het fijne aan de training bij Robin is dat je de situaties niet hoeft te delen met de groep, het is dus jouw persoonlijke ontwikkelingsreis. Elk persoon is uniek en heeft zijn of haar achtergrond. Tijdens het tweede gedeelte van de training waarbij gesproken werd over taalpatronen vroeg ik mij af waarom we dit nooit ergens hebben geleerd. Het is de basis van onze communicatie en zo belangrijk in ons dagelijks leven. Alles is taal. Nu zo'n twee maanden later gebruik ik regelmatig bepaalde technieken om meer informatie te verzamelen en te overtuigen. Enorm fijn is de setting en de verzorging van de training, maar ook zeker de hulp van Liza. Het toepassen van NLP gaat zeker niet vanzelf. Het is oefenen, vallen en weer opstaan. Waar ik het meeste aan heb is het regelmatig even ademhalen, stilstaan waar je nou echt mee bezig bent op dat moment, wat echt belangrijk is. Gedachten, gevoel en gedrag is wat mij zeker bij blijft. Ik kan de opleiding dan ook zeker aanraden als je meer wilt leren over jezelf of over onze communicatie met anderen.

• Naam training NLP Practitioner opleiding

Het beste kado aan mijzelf tot nu toe!!!

De training NLP practitioner is een kado aan jezelf. Zo heb ik het ervaren. Voorafgaand aan de training al persoonlijk contact met Liza gehad, dat is super prettig. Het voelt alsof je Robin en Liza al kent voordat je aan de training begint. Ik zag op tegen de duur van de training en de hele dag zitten, niet echt iets voor mij dacht ik van tevoren. Ik werk als verpleegkundige, dus ben niet gewend om op een stoel te zitten. Nou werkelijk, de uren/dagen vlogen om. Iedere morgen stond ik met een goed gevoel op en had weer zin in de dag. Ik kreeg er energie van en voelde me zo lekker. Ik heb de training gevolgd met als doel meer grip op mijn gevoel en gedachten te krijgen, waardoor ik meer zelfvertrouwen zou krijgen en minder onzekerheid zou ervaren. De training heeft me hierin zeker geholpen. We hebben makkelijk toepasbare oefeningen geleerd, waar ik veel aan heb. Dagelijks pas ik wel een oefening toe en dagelijks denk ik oh, even dit doen. Of even dat doen. Vooral het besef dat ik baas ben over mijn eigen gevoel en gedachten helpt me enorm. Het is nu nog constant actief bezig zijn met de training en veel herhalen en oefenen om het meer eigen te maken. Dat voelt soms als hard werken maar is zeker leuk werk. De combi van oefeningen en verhalen is een prettige werkwijze. Robin verteld veel verhalen uit eigen ervaring, die vaak een lach op je gezicht brengen. Robin verteld heel beeldend. Kortom een aanrader!!

Stationsdwarsstraat 160

7311 NW Apeldoorn