Het beste cadeau wat je jezelf ooit kan geven!

Ik ben 38 jaar en HR/Office manager. Na een periode van stress, onzekerheid en negatieve gedachten raakte ik in een spiraal van me alleen maar slechter en slechter voelen tot ik in een burn out raakte en mijn lichaam keihard op de rem trapte. Ik wist dat er iets moest gebeuren en de NLP Practitioner had al vaker mijn aandacht gehad. Na contact met Liza werd ik gerustgesteld omdat ik dacht dat ik in deze situatie het niet aankon. Het ging boven verwachting goed omdat het zo inspirerend is. Ik voel me lichter, heb energie en ontzettend zin weer in het leven door alle tools en technieken die worden gegeven en aangeleerd. De kijk op het leven die Robin je meegeeft, de yoga van Liza, de meditaties, de lol, de technieken, maar ook de informatie over de taalpatronen maakt dat deze week, samen met het gevoel echt even uit te tunen en mooie gesprekken met mede cursisten hebt, maakt dat dit een life changing week is. Het mooie vond ik ook dat door oefeningen zaken/gevoelens/inzichten boven komen terwijl dat in eerste instantie niet basis van de opdracht was. Robin & Liza bedankt voor de onwijs bijzondere week!

• Naam training NLP Practitioner opleiding

Een reis naar een liefdevoller leven

Mijn naam is Helmer van der Sar (42) en ben trainingsacteur, communicatietrainer en theatermaker van beroep. Vorig jaar volgde ik een opleiding tot trainer en heb daar veel geleerd. Naast de technische vaardigheden leerde ik over veiligheid en persoonlijke ontwikkeling. Dit heeft me erg geraakt en ik besloot om wat boeken te gaan lezen hierover. Een vriend raadde mij aan om een NLP opleiding te gaan doen. Ik had daar wel meer enthousiaste verhalen over gehoord. Robin kende ik vaag van vroeger en ik was daardoor ooit connecties geworden met hem op LinkedIn. Ik wist dat hij NLP trainingen gaf. Ik besloot zijn tweede boek ‘verbinding zonder wifi’ te kopen om te onderzoeken of NLP iets voor mij zou zijn. Het boek las prettig weg en de inhoud sprak me aan. Ik geloofde er in dat deze tools mijn leven positief zou kunnen beïnvloeden. Na er een tijdje over te hebben nagedacht besloot ik me in te schrijven voor de zevendaagse NLP-practitioner opleiding. Het voelde goed om deze stap te zetten ondanks ik eigenlijk nog geen concreet idee had wat ik er precies ging leren. Met wat spanning ging ik het avontuur aan. En wat een avontuur werd het. Ik ben echt gegrepen door de inhoud, de groep, de organisatie en Robin. Ik zag een trainer die ervaren maar ook transparant en open was. Erg prettig om naar te kijken en te luisteren. Een greep van de vele dingen die ik geleerd heb: - Het inchecken bij jezelf. - Je bent al helemaal goed zoals je bent. - Neem jezelf niet te serieus. - Hypnose/beinvloedingstechnieken. - Taalpatronen. - Doelen stellen. Kleine stapjes - Het ego, bewustzijn en onderbewuste. - Nu Actie. Waarom wachten? Dit zijn dingen die voor mij life changing zijn. Ik ben dan ook zeer dankbaar dat ik ze heb mogen leren. Ik weet nog niet precies hoe ik deze zaken ga toepassen maar dat komt wel. Alle vertrouwen! Dank jullie wel ❤️

Relaaax

Sinds ik voor mezelf ben begonnen liep ik tegen een aantal hardnekkige overtuigingen aan waar ik graag wat mee wilde doen. Voor mij was het niet de vraag of, maar wanneer ik de NLP practitioner zou gaan volgen. Robin heeft een fijne vibe en brengt NLP direct in de praktijk. Eigenlijk zijn er een hele hoop factoren die bijdroegen aan mijn mindshift, maar hoe Robin de link legt tussen zijn ervaringen, NLP en spiritualiteit (zonder zweverig te zijn) is in mijn ogen wel de sleutel tot blijvende verandering. Wat me het meest verbaasde was hoe we ons samen als groep zo snel veilig voelden om alles met elkaar te delen. En vanaf nu sta ik met een andere houding in het leven en vooral in mijn bedrijf. Ik kwam erachter dat er onder die hardnekkige overtuigingen hele andere patronen speelden, die ik heb aangekeken zonder erin te blijven zwelgen. Enorm blij dat ik mezelf deze week heb gegund.

• Naam training NLP Practitioner opleiding

Door de inzichten voel ik me bevrijd van mijn eigen gedachten/overtuigingen

Ik ben Kim, 37 jaar oud en werkzaam als diabetesverpleegkundige in een ziekenhuis. Ik ben een half jaar geleden getrouwd, heb fijne vrienden om me heen en fijn contact met mijn familie. Daarnaast ben ik gezond. Allerlei ingrediënten die me een goed gevoel zouden moeten geven. Toch merkte ik innerlijke onrust en vaak twijfels. Via een goede vriend kwam ik met NLP in aanmerking en na het lezen van de boeken 'De kracht van NLP' & 'Verbinding zonder WIFI' van Robin Stevens wist ik dat ik de NLP practitioner opleiding wilde gaan doen. Na wat twijfels (heb je ze weer) heb ik ter voorbereiding een fijn telefonisch gesprek gehad met Liza. Zij gaf toen al aan dat ze cursisten vaak tijdens de training al een grote verandering door ziet maken. Wat ik heel fijn vond om te horen is dat Robin op de eerste dag in het eerste half uur van de training vertelde dat de regels die we (onszelf) hebben aangeleerd niet perse waar hoeven te zijn. Daardoor viel er al een last van mijn schouders. Heel bijzonder om ook te ervaren dat je bepaalde gevoelens/gebeurtenissen of gedachten kan neutraliseren of er zelfs met een glimlach naar kan kijken. Tijdens de training heb ik ook geleerd om taalpatronen te ontdekken en tools gekregen om verdiepende gesprekken te voeren. Daardoor kan ik o.a. de regie houden tijdens een gesprek. Door de training heb ik geleerd om te denken in mogelijkheden i.p.v. onmogelijkheden.

Wat een geweldige week

Dat ik na een korte NLP training ooit nog eens een NLP Practitioner opleiding zou doen, dat stond al jaren vast. Zowel persoonlijk, maar ook zakelijk (ik werk als online marketeer) wist ik dat ik er veel aan zou kunnen hebben. Maar nooit was het ‘t juiste moment of ik zag op tegen de lange trajecten van meerdere weken en weekenden die ik bij andere aanbieders tegenkwam en het “schoolse” gevoel dat ik bij hen kreeg. Toen ik Robin via een podcast tegenkwam en ik uit mijn directe omgeving positieve verhalen over zijn trainingen hoorde, heb ik al snel de knoop doorgehakt en me aangemeld voor de practitioner opleiding. Die precies, zoals ik graag wilde, in 1 intensieve maar compacte week georganiseerd is (en bepaald niet "schools" is, zo bleek). Daar heb ik geen minuut spijt van gehad. De training is een aaneenschakeling van leuke en leerzame onderdelen, waarbij je jezelf het ene moment keihard tegenkomt en het andere moment weer lekker ontspannen zit te luisteren naar de verhalen van Robin. Die verhalen zijn allemaal echt en persoonlijk en ze zetten je aan het denken over wat belangrijk is in jouw leven. En het mooie is, je krijgt de tools aangereikt om zelf dingen te veranderen en oefent daar tijdens de training direct mee. Na de training voelde het alsof ik thuiskwam van een lange, ontspannen vakantie. Vol energie, positiviteit en zelfvertrouwen. De tools gebruik ik dagelijks, zowel persoonlijk als in mijn werk. Robin en Liza bedankt!

• Naam training NLP Practitioner opleiding

Weer een stuk wijzer geworden deze week

Een hele bijzondere ervaring om je 7 dagen lang onder te laten dompelen in NLP. Robin is een echte storytelller die je meeneemt op zijn levensreis. Mooie inspirerende verhalen met regelmatig een grap tussendoor zetten je eigen gedachten flink aan het werk. Het was echt een hele bijzondere week!

• Naam training NLP Practitioner opleiding

Een training die ik eigenlijk iedereen zou willen aanraden!

Mijn naam is Jitske, ik ben 24 jaar oud en mijn werk is zowel gemeenteraadslid als horeca medewerker. Ik heb besloten om de NLP-Practitioner opleiding te gaan doen, omdat ik mijn communicatie skills wilden verbeteren en omdat ik meer richting wilde voor de toekomst. Ik heb eigenlijk niet getwijfeld bij de inschrijving omdat ik meerdere mensen gesproken had die de opleiding gedaan hadden en erg enthousiast waren. Wat ik zo mooi vond aan de opleiding is dat je in die 7 dagen een ´bijzondere´ band krijgt met de medecursisten. De groep waarmee ik werkte was een hele fijne en vooral veilige omgeving om mijn verhaal te delen en veel te leren van elkaar. Het leukste aan de opleiding vond ik de oefeningen die op de toekomst gericht waren. Tegelijkertijd hebben we ons ook goed vermaakt tijdens de opdrachten die hoorde bij de taal lessen. Het meest indrukwekkendste vond ik een oefening waarbij je verbinden maakte met mensen, dit bracht veel emoties naar boven. Wat echt life changing is voor mij is de ´nieuwe´ manier van denken. Eerst vroeg ik me af of ik een ander mens zou worden na de training, maar dat is op zekere hoogte zo. In positieve zin ben ik anders naar mezelf en naar mijn omgeving gaan kijken en kan ik beter mijn grens aangeven door te luisteren naar mijn gevoel. Door de taal lessen kan ik in mijn werk (gemeenteraadslid) taal beter gebruiken dan eerst en tegelijkertijd kan ik technieken die andere op mij gebruiken sneller herkennen. Je blik op de wereld en de blik naar jezelf wordt even op scherp gezet. Je krijgt in de cursus tijd om even helemaal terug te keren in jezelf, wat we in deze drukke wereld nog wel eens vergeten. Ik ben mij hierdoor meer bewust wat er gedurende een dag door me heen gaat. Gevoel accepteren, jezelf accepteren en tegelijkertijd werken aan een beter gevoel. Het contact met Robin en Liza is tijdens de training ook goed. Er is ruimte om vragen te stellen en om even te sparren als je ergens mee zit.

• Naam training NLP Practitioner opleiding

Een inspirerende en motiverende week

Je bent nooit te oud om te leren! Deze training zou ik als ik opnieuw mijn leven mag leven nog veel eerder hebben willen doen. Het voelde als pure liefde, om een week onder gedompeld te zijn in de NLP Practitioner opleiding samen met gelijkgestemden. Ik ben me afgelopen week bewuster geworden van mijn eigen gedachten en de gevoelens die ik zelf creëer en weet nu hoe ik deze kan beïnvloeden op een positieve manier. Mijn nieuwe toekomst heb ik voor me gezien en ik weet wat ik moet doen om deze waar te maken. Ik verheug me nu al op het vervolg, de Master Practitioner in februari '24. Dank jullie wel, Robin, Liza en niet te vergeten mijn medecursisten van afgelopen week!

• Naam training NLP Practitioner opleiding

Moeilijk in woorden te vatten hoeveel nieuwe inzichten deze training mij oplevert

Elf jaar geleden volgde ik een training van een dag bij Robin. In de jaren erna heb ik in mijn werk ook te maken gehad met NLP training en vond het door de huidige inrichting van mijn leven met werk en kinderen tijd om door middel van complete onderdompeling in 7 hele dagen van huis inzichten aan mezelf te ontdekken en daaraan te werken. Dit bleek de beste keuze. Wat een verbluffende training zet Robin neer. Hij ademt NLP tijdens zijn niet aflatende, inspirerende en met pure passie gebrachte training. Ik merk dat het moeilijk in woorden te vatten is hoeveel nieuwe inzichten en energie dit mij oplevert. Daarmee hoe waardevol ik deze training heb ervaren. Robin heeft bovenop de NLP techniek bijzonder veel authentieke elementen, tips en onderdelen toegevoegd welke voor mij de kracht verstrekte en ik bij regelmaat overweldigd raakte. Onder andere doordat hij je de aandacht op jezelf laat richten en je laat zien en vooral laat voelen wie je bent en hoe je daarmee om kunt gaan. Dit is voor mij persoonlijk het belangrijkste element gebleken. Maar de combinatie van alle elementen maakt het geheel soort van magisch. Dit maakt de training voor mij uniek in zijn soort. Robin neemt je mee in zijn persoonlijke levenspad met kleurrijke verhalen. De verhalen zijn ontelbaar en ondertussen doordrenkt van NLP technieken. Omdat elk verhaal diepte heeft, omdat het echt gebeurd is is het authentiek en beklijft het bij mij als toehoorder heel erg goed.

• Naam training NLP Practitioner opleiding

Transformatie naar de beste versie van mezelf.

Hallo, ik ben Michael, 50 jaar oud, en ik werk met digitale topografische kaarten. Mijn ontdekking van NLP kwam voort uit een verlangen om negatieve emoties en gevoelens die ik door de jaren heen had verzameld, los te laten. Deze emotionele ballast belemmerde mijn optimale functioneren in zowel mijn dagelijkse werk als mijn privéleven. Het NLP-framework van Robin trok mijn aandacht, omdat het me de mogelijkheid bood om gelukkig te zijn zonder een specifieke reden. De beslissing om deel te nemen aan de 7-daagse training was in eerste instantie uitdagend, maar het bleek een intens en buitengewoon waardevol proces te zijn. Gedurende deze periode van intensieve training ontdekte ik een nieuw begin van mijn meest excellente zelf. De aangereikte tools en verworven vaardigheden hebben deuren naar onontdekte mogelijkheden geopend. Omdat deze transformatie zo krachtig en positief is geweest, koester ik deze inzichten en ben ik vastbesloten mijn levenspad voort te zetten met deze waardevolle bagage.

Wauw!

Wat een waardevolle week! Na een korte introductie cursus merkte ik dat ik behoefte had aan meer achtergrond en inhoud. In het begin vond ik het zo spannend dat ik me bijna weer had willen uitschrijven. Maar steeds meer begon het te kriebelen om het anders te willen doen, maar hoe?! Wat ben ik blij dat ik mezelf deze ervaring heb gegund. De inzichten en technieken die ik deze week heb geleerd helpen me op een totaal andere manier te kijken naar mijzelf en de toekomst. De verantwoordelijkheid ligt weer helemaal bij mij, waardoor ik de keuze heb. Het kan echt anders!

• Naam training NLP Practitioner opleiding

Een ontspannen week vol verbinding, waardevolle inzichten, praktische tools en een boost voor mijn z

Robin weet met de juiste energie en veel humor een boodschap over te brengen. Hij krijgt het voor elkaar om onderwerpen die vaak lastig te begrijpen zijn, simpel te maken en geeft daarbij praktische tools om ermee om te gaan. Voor mij vielen er een aantal dingen samen en dat betekent vooral dat ik aan heel veel dingen die ik gevoelsmatig al een tijdje beleef, beter taal kan geven. Daarnaast merk ik in al mijn relaties dat ik na de training anders communiceer. Een van mijn belangrijkste inzichten is dat ik (nog) beter verbinding kan maken door de juiste communicatie. Hierdoor krijg ik mijn eigen boodschap beter uitgelegd en heb ik veel beter inzicht in die van een ander. Naast mijn persoonlijke inzichten, was het vooral ook een hele mooie ervaring om in verbinding te staan met de groep. Een week intensief in gesprek met een groep vreemden over elkaars persoonlijke ontwikkeling. Ik was benieuwd of ik het vol zou houden. Uiteindelijk kwam ik terug en het voelde alsof ik 3 maanden op vakantie was geweest. Hierdoor is er ruimte ontstaan voor nieuwe dingen en ik heb nog nooit zoveel zin en vooral ook vertrouwen gehad om daarmee aan de slag te gaan. Het was echt een cadeau aan mezelf en ik kan het iedereen aanraden! Thomas (41), zelfstandig projectmanager

• Naam training NLP Practitioner opleiding

Een cadeautje voor jezelf en daarmee ook voor de ander!

Ik vond het een geweldige en leuke ervaring. In een ontspannen sfeer tijdens een deskundige vooral praktische cursus veel inzichten gekregen over hoe je brein werkt en wat je jezelf allemaal in de loop van de jaren oplegt. Wat een top trainer die Robin. Ondanks dat het 7 dagen aan één stuk was bleef het boeien tot het laatst. Juist fijn die dagen achter elkaar, zo was je echt even uit de sleur van alle dag en kon je echt focussen. Geen theoretisch verhaal , maar vooral praktijkgericht. Je gaat anders kijken naar veel situaties op je werk en prive en je gaat bij het toepassen automatisch beter zorgen voor jezelf en luisteren naar je eigen lichaam. Ook krijg je inzicht in de invloed van jouw gedachten op jouw functioneren en hoe dit werkt. Dit heeft zijn weerslag op hoe je bij anderen overkomt in relaties. Ik heb me al ingeschreven voor de master.

Fantastische ervaring!

Astrid, 49 jaar, Business Development Manager bij een medical device producent en part-time NEI coach Ik had al eerder kennis gemaakt met NLP en wilde graag meer weten. En dat is gelukt! Na het 7-daagse traject heeft Robin (met zijn team), naast een aantal praktische tools, ook mooie inzichten gegeven die ik zowel in werk, mijn praktijk en privé makkelijk kan toepassen. Het feit dat je je echt 7 dagen volledig onderdompelt in NLP, maakt dat je snel en praktisch op weg kunt met je de eerder genoemde nieuwe inzichten en tools. (Tip: blijf overnachten in het hotel of op een vakantieparkje in de buurt zodat je lekker in die bubbel blijft.) In eerste instantie leek de groep me behoorlijk groot (geen voorstelrondje: no worries!) maar dat bleek uiteindelijk juist een voordeel omdat je, op die manier, iedere ‘oefening’ met een ander (type) persoon kunt doen. Ook heel mooi om te zien hoe zo’n groep ‘onbekenden’, na 7 dagen afscheid nam als ‘oude vrienden’ na een reeks van kwetsbare momenten, mooie gesprekken en hilarisch verhalen. (en nee: het is geen 7-daagse therapie sessie maar het biedt wel de kans om te groeien en te veranderen). Het is fascinerend hoe Robin je 7 dagen lang, van ochtend tot avond, weet te boeien met zijn verhalen (lees: NLP) en humor. Je leert gaandeweg, dat ook jij dit kunt, door dat wat je leert in de training actief te gaan gebruiken. Ik kan nu e.e.a. praktisch inzetten, bijvoorbeeld in gesprekken met klanten, leveranciers, mijn gezin, in mijn praktijk, etc. Na de 7 dagen ga je (zonder overdrijven) blij naar huis en met de aangeleerde technieken kun je dit ook thuis blijven vasthouden. Ik ervaar meer rust in mijn hoofd en ben overall een relaxter/vrolijker persoon. Ik kijk uit naar de NLP Master Opleiding!

• Naam training NLP Practitioner opleiding

Hele goede training en trainer. Goede verzorging ook door Liza.

Marion Jongerius 67 jaar. Communicatietrainer. Mijn interesse voor deze training is ontstaan naar aanleiding van de nieuwsbrieven van Robin. NLP vond ik altijd abstract. Robin geeft een hele praktische levendige kleur aan de NLP. Hij leeft het. Vooral zijn persoonlijke voorbeelden vergeet je niet. Gelukkig kan ik de twee laatste dagen van de Practitioner inhalen eind november dit jaar. Ik had ook al een vakantie geboekt. Ik ben van plan ook de Master te doen.

• Naam training NLP Practitioner opleiding

Inspirerend, humoristisch en life changing

Mijn naam is Leah, 27 jaar en werk op dit moment nog in een prachtig hotel in de Oostenrijkse alpen. Na het lezen van Robin's boeken en het volgen een online cursus wilde ik graag nog meer over NLP leren. Afgelopen april was het eindelijk zover! Deze Practitioner is voor mij het begin van mijn reis in persoonlijke ontwikkeling en het had niet fijner kunnen starten. De sfeer zat er vanaf het begin al goed in, je zat echt met elkaar in een veilige NLP bubbel, waardoor mensen zich vrij voelde om ook de heftigere emoties toe te laten/ te delen met de groep. Een van de indrukwekkendste momenten was een oefening waarbij Robin ons in een heerlijke ontspanning bracht en vervolgens iedereen hardop liet lachen. Wat ik toen ervaarde, kan ik alleen omschrijven als een gevoel van pure levensvreugde. Ik heb het moment ook geankerd en telkens als ik eraan terugdenk, krijg ik weer een grote glimlach op mijn gezicht. Robin brengt alles met veel humor, vertelt leuke, persoonlijke verhalen en trekt je er helemaal in mee. De tijd vliegt te snel voorbij. Liza geeft fijne yogalessen zodat je heerlijk aan de dag kan beginnen. De assistentes zijn ook erg behulpzaam en bieden een luisterend oor. Ik heb geleerd dat ik me gewoon goed, gelukkig en blij mag voelen zonder reden. Ik mag er zijn zoals ik ben, dat is oke. Wat me ook is bij gebleven is de volgende zin: ''Je bent niet je gevoelens''. Een verademing en het geeft zo'n bevrijdend gevoel! Ook heb ik veel technieken geleerd om nare gevoelens om te draaien of nare gevoelens bij bepaalde situaties los van elkaar te zien. Ik merk dat er onbewust en bewust van alles aan het veranderen is in mij. Zo ben ik vaker bewust van mijn lichaam en zit ik steeds minder in mijn hoofd. Die rust voelt zo goed!. Bovendien begin ik taalpatronen te herkennen en te gebruiken. Mijn communicatie met anderen wordt steeds beter. Wat een prachtige, levensveranderende ervaring! Ik gun het iedereen om dit te ervaren. Heel erg bedankt lieve Robin en Liza!

• Naam training NLP Practitioner opleiding

Terug bij je kern komen.

Zonder verwachtingen ben ik de NLP practitioner ingestapt. Nieuwsgierig en met een open blik laten verassen met nieuwe kennis en inzichten. De dag begon met yoga, daarmee kwam ik in een flow. Dat was nieuw want ik riep al jaren dat yoga niet mijn ding was. Echter bleek het een goede start van de dag te zijn. Niet alles was nieuw wel viel alles op zijn plaats, de dagen en weken na de training. Wat dat precies is kan ik moeilijk in woorden uitleggen. Zijn het de strategieën, de taalpatronen, de oefeningen in het omdraaien of de hiërarchie van waarden. Ik weet het niet. Het besef dat ik verantwoordelijk ben over mijn leven en mijn geluk, heeft me gegrepen. Als vanzelf ben ik dit gaan toepassen op mijn leven. Er was geen weg meer terug. Met als gevolg dat ik mijn ontslag heb ingediend omdat ik, na 34 jaar, niet meer in deze functie en bij deze organisatie pas. Met geen nieuwe uitdaging in het verschiet maar wel het vertrouwen dat het helemaal goed gaat komen. Het is tijd om te ontdekken wat ik leuk vind, wat ik nog meer kan en wat ik kan en wil leren. In ieder geval de NLP Master Practitioner opleiding in 2024.

• Naam training NLP Practitioner opleiding

Bijzondere training met impact die ook na de training doorzet

Sander (55), consultant Gevarieerd programma om te focussen op wat echt belangrijk is. Het is zo in elkaar gezet dat positieve veranderingen bij mij al in gang zijn gezet tijdens de 10-daagse master NLP retreat op dieper niveau dan ik vooraf had durven dromen. Het fundament om mijn doelen te bereiken, heb ik onbewust aangepakt tijdens deze retreat. De simpelheid en kracht van hypnose en de impact van ademhaling waren voor mij echte eye openers, die me nu dagelijks helpen om bij mezelf te blijven en te ontspannen. De gecreëerde vertrouwde omgeving tijdens de retreat waren hierbij voor mij en de groep essentieel. Zo ontstond een zeer positieve groepsdynamiek in alle openheid. Echt top!

• Naam training NLP Master Practitioner opleiding

Super leerzaam! Het 10 bijzondere dagen om nooit te vergeten!

Ik ben Manon Smeeing, net 50 jaar oud en ruim 25 jaar werkzaam als makelaar o.g.. Tijdens het volgen van de practitioner opleiding wist ik al dat ik hier meer van wilde leren en heb dan ook niet getwijfeld om mij aan te melden voor de master. In mijn werk is het enorm belangrijk om optimaal verbinding te maken met mijn verkopers en (potentiële) kopers en daar wil ik de allerbeste in worden. Dat was voor mij de belangrijkste reden om mij op te geven voor deze training. Tijdens de training kregen wij 2 dagen les van Heleen over ademhaling. Dit was erg leuk en leerzaam. In eerste instantie dacht ik wat kan ik hier nog leren aangezien ik de 10 weekse Wim Hof training had gedaan. Maar niks bleek minder waar, Heleen is een heel fijn mens om naar te mogen luisteren en ook heel inspirerend. Dan hadden we ook nog bijzondere dagen van Ideline, onze dramadocent. Nooit gedacht dat wat zij zo goed kan, ik ook zou durven. Zij heeft mij echt goed geholpen om mijn presentatie te verbeteren. De dagen met Robin zijn bijzonder leuk en inspirerend. Hij kan erg boeiend vertellen en is gewoon DE nlp-trainer. Ik vind het leuk om te blijven leren en mijzelf te blijven ontwikkelen. Deze training was heel erg intensief, super leerzaam (ook na 18 uur:)) en heeft zeker aan mijn ontwikkeling bijgedragen en mijn verwachtingen waargemaakt!

Unieke ervaring in Portugal

De afgelopen maand heb ik in Tavira Portugal een NLP Master Practitioner opleiding gevolgd. In een groep van 17 deelnemers mochten we een ware tranceformatie ondergaan. Onder de bezielende leiding van Robin Stevens werden de nodige lagen afgepeld, een ware ont-wikkeling. Gevoel-omkeer technieken, persoonlijke geschiedenis wijzigen, trance-inductie, wijzigen van submodaliteiten van de zintuiglijke waarneming waren de tools die ons aangereikt werden. We kunnen nu gelukkig zijn zonder dat er een reden voor is :) Ook bijzonder waren de 2 dagen met ademcoach Heleen Ytsma, ongelooflijk hoe diep de veranderingen zijn die zij teweeg heeft gebracht bij mij, simpelweg met de adem. Toppunt was het ijsbad à la Wim Hoff, nooit geweten dat ik gewoon 3 minuten daarin kon liggen met een rustige ademhaling. Ideline Meijer heeft ons in 1,5 dag laten zien en voelen hoe het is om echt een boeiend verhaal te kunnen brengen door stem, houding en een een goede opbouw (met dank aan Aristoteles). Naast intensieve trainingsdagen hebben we ook heel erg veel lol gemaakt in wisselende groepjes, en soms met zijn allen. Luid meezingend eindigden we in de Ierse pub. Een herinnering om nooit te vergeten. De groep blijft in mijn gedachten, ook hier achter mijn bureau, werkend aan nieuwe visualisaties voor een prachtige toekomst. Warme groet, Hans.

(Her)programmeer je onderbewustzijn

Mijn naam is Harry Thijssen, 58 jaar oud en werkzaam als bedrijfsleider bij een bouw gerelateerd bedrijf. In september 2021 heb ik meegedaan aan de NLP Practitioner opleiding van Robin Stevens omdat ik wilde onderzoeken wat maakt dat wij denken zoals wij denken en waarom wij doen wat wij doen, of zoals je wilt waarom wij dingen juist niet doen. De opleiding kreeg een geweldige bijsmaak en dat bedoel ik in de positieve zin. Ik wilde meer en omdat het programma van de NLP Master Practitioner zo veelbelovend was besloot ik mezelf een mooie en onderzoekende reis te gunnen naar de krochten van mijn onderbewustzijn waarbij ik de mogelijkheid kon ontwikkelen om niet alleen mijzelf naar een next level te tillen, maar ook degenen direct in mijn omgeving. Nu, enkele weken na de opleiding heb ik al een aantal personen uitgelegd waartoe het onderbewustzijn in staat is en hoe het in je voordeel is te sturen. Ik noem het een mooie bewustwording van de kracht van het onderbewustzijn. Een kleine waarschuwing is wel op z’n plaats. Als je de taalpatronen ziet dan kun je het niet meer ontzien. Door dit inzicht bekijk ik alles door een andere bril en zelfs mensen uit mijn omgeving die mij vertelden niet gevoelig te zijn voor hypnose heb ik in kunnen laten zien dat deze bewering toch niet helemaal klopte. De kennis die ik heb opgedaan bij NLP Master Practitioner opleiding gebruik ik dagelijks om mensen te motiveren, te stimuleren en om op onderzoek uit te gaan naar wat beweegredenen achter een uitspraak of gedachte zijn. Wat wordt er nu eigenlijk gezegd en vooral, wat niet. Met welke weglatingen en vervormingen heb ik te maken en is er sprake van generalisatie? Verrassend hoe deze opleiding dieptestructuur en oppervlaktestructuur samenbrengt waardoor ik mogelijkheden heb gekregen om mijn onderbewustzijn te (her)programmeren.

• Naam training NLP Master Practitioner opleiding

Geschenk voor het leven voor jezelf en voor je omgeving

In 2021 was ik (47 jaar, moeder van 3 tieners) 10 jaar ondernemer en besefte ik dat ik weinig investeerde in mezelf. Ik besloot de NLP Practitioner te gaan doen bij Robin Stevens en dat bleek een erg goed idee. Het gaf me een flinke zet in mijn reis van persoonlijke ontwikkeling en werkt nog altijd door. Afgelopen woensdag, februari 2022, rondde ik in Portugal de NLP Master Practitioner af. Maar liefst 12 dagen was ik van huis, weg van ons gezin, aangemoedigd door mijn lieve man die zei ‘doe het nou maar gewoon’ ❤️. En gesteund door mijn compagnon die mijn lopende opdrachten overnam. Ik kwam mezelf behoorlijk tegen en bleef juíst. Na het ongemakkelijke kwam nog veel meer het leuke. Ik kijk terug op een fantastische reis die ik samen mocht beleven met de meest geweldige groep deelnemers. Wat een mooie mensen! Begeleid door de beste NLP trainer ever, een lieve yogadocente, een theatertrainer en een ademcoach, vonden we door een (nog) betere verbinding met onszelf, ook een sterke verbinding met elkaar. Wat ben ik dankbaar dat ik dit heb kunnen doen! Ik ben terug met nieuwe energie, motivatie en inspiratie. En met het besef dat ik dat altijd bij me heb en aan kan spreken/ groter kan maken. Ik had al een best wel leuk leven. Na de practicioner waren er wat tegenslagen en daar kon ik veel beter mee omgaan dan als ik de practicioner niet zou hebben gevolgd. Wat ik heb geleerd bij de master is een geschenk voor het leven. De trainingen hebben een zeer positieve invloed op mijn denken en dus op mij en daarmee beïnvloed ik ook mijn omgeving. Door mijn transformatie en steeds grotere bewustzijn, trek ik mijn gezin mee hierin.

• Naam training NLP Master Practitioner opleiding

Tot het einde toe boeiend

Zeven dagen training achter elkaar, hou ik dat wel vol? Daar twijfelde ik aan bij het opgeven. Die twijfel was nergens voor nodig! Door de afwisseling van theorie met het zelf oefenen en het luisteren naar prikkelende verhalen vloog de tijd voorbij. Iedere dag was weer interessant en inspirerend. Mijn doelen, verbeteren in communiceren en persoonlijke ontwikkeling, zijn een grote stap verder gekomen. Ik heb handvatten gekregen om me zelf verder ontwikkelen. Bij andere trainingen ebt het gevoel snel weer weg. Het leukste van de training? Al na een paar dagen zit je met de groep in een bubbel. Allemaal verschillende mensen, verschillende leeftijden en achtergronden, je oefent met elkaar en deelt ervaringen, het voelt als een warm bad. Ellen (53) kwaliteitsmanager

• Naam training NLP Practitioner opleiding

Eindelijk weer dichter bij mezelf

Ik ben Isha, 36 jaar en vul mijn dagen met mijn passie, personal coaching en groepslessen. Ik merkte dat ik zelf tegen een aantal blokkades aanliep in bepaalde situaties. Een beetje alsof ik mezelf blokkeerde, of bepaalde patronen die ik opmerkte maar toch nog niet wist om te draaien en me daardoor dwars zaten. Ik hoorde de podcast van Oersterk, waar Robin te gast was en was eigenlijk meteen geprikkeld en de website gaan bezoeken. Ik heb er niet lang over moeten twijfelen want ik voelde meteen dat ik dit moest gaan doen, ook al was het in NL en kom ik uit België. Het was prettig om echt 7 dagen lang samen als groep met Robin en Liza in deze materie te duiken. Zo zat je echt even in een bubbel en kon je alle focus op het aangeleerde houden en dicht bij jezelf komen en blijven. De inhoud is van grote meerwaarde voor mij persoonlijk maar ook toepasbaar in mijn baan bij het coachen van mensen. Naar het einde van de week toe deden we een opdracht en daarbij had ik het idee dat ik eindelijk nog eens heel dicht bij mezelf was, zonder ruis in mijn hoofd, zonder conditioneringen, gewoon puur zijn. Dat bracht wat emotie naar boven en ook veel dankbaarheid want dit is een prachtig gevoel. Ik kan het alleen maar aanraden in je traject van persoonlijke ontwikkeling! Dank je wel Robin en Liza voor jullie hart hier in te steken.

• Naam training NLP Practitioner opleiding

Gelukkiger, rustiger, meer vertrouwen in mijzelf en welke fijne dingen er nog gaan komen.

Mijn naam is Willy Mohr, 58 jaar jong, gelukkig getrouwd, lieve kids, 4 kleinkinderen en een superleuke baan als POH GGZ volwassenen en jeugd in een leuke huisartsenpraktijk in Gemeente Rotterdam. Ik had al heel veel trainingen gehad, vooral over processen en inhoud. Echter, ik besloot mijzelf eind 2022, om mijzelf een cadeau te geven een NLP training. Deze stond al lang op mijn lijstje, maar op de een of andere manier kwam het er niet van. Totdat ik een podcast hoorde waar Robin Stevens aan het woord was. 'Wauw' dacht ik, dit spreekt mij aan. De manier waarop hij spreekt, uitleg geeft, ik dacht echt dit wordt feestje. Dit is ook echt geheel waarheid geworden. Wat een mooie, levensveranderende ervaring. Ik gun het iedereen om dit te ervaren. Heb ook mijn volwassen kinderen deze training aangeraden omdat dit zoveel in ontwikkeling zet. Ook in mijn werk gebruik ik nu al dagelijks de technieken, wat werkt dat super. Op naar de master!