Wij zijn blij dat we 2 jaargeleden zijn overgestapt naar Samsam. Wij onderschrijven hun beleid. Het contact met hen is prettig en daarbij zijn ze goed te bereiken en klantvriendelijk. Wij hebben vorige week zonnepanelen laten plaatsen . Het gehele proces en onze besluitvorming is goed begeleid met duidelijke informatie en voorlichting. De plaatsing ervan was ook mogelijk binnen 3,5 maand na onze eerste afspraak . Dat was heel fijn. Ook waren medewerkers die de panelen op ons dak plaatsen en ook de elektricien naar onze mening kundig en prettig in de omgang. De uitleg hoe de ap te gebruiken was duidelijk en dat Samsam meteen in de factuur de btw terug gave had geregeld vonden we natuurlijk ook top. Wij zijn erg tevreden over Samsam

Beste AT, Wat fijn om te horen dat u zo enthousiast bent over onze werkwijze en service. Goed om van u terug te krijgen dat er duidelijke voorlichting heeft plaatsgevonden en u onze collega's als kundig omschrijft. Bedankt voor het delen van uw positieve ervaring en veel plezier van uw zonnepanelen! Groet, Benthe

Super geregeld!

Al vanaf het begin, klantcontact tot aan het plaatsten van de zonnepanelen, helemaal super geregeld!

Beste Kevin, Bedankt voor je positieve review! Fijn om te lezen dat je zo tevreden bent over onze communicatie en de plaatsing van de zonnepanelen. Veel zonuren toegewenst! Groet, Benthe

Goed ingelicht en dito geïnstalleerd

Prettige samenwerking. Goed geïnformeerd en dito geïnstalleerd. Tevens een zeer snelle afhandeling. Kortom aanrader!

Zeer goede klantenservice! Vriendelijk, transparant en duidelijke taal. Ook Ruben, de zonnepanelen-adviseur heeft mij uitstekend geadviseerd.

Hartelijk dank voor de positieve recensie! Heel mooi om te horen dat onze service zo goed is bevallen.

Netjes en vakkundig

De ervaring met het bedrijf SamSam kunnen wij alleen maar als goed beschrijven. Wat we prettig vonden is dat we bij vragen altijd snel contact hadden met één van de medewerkers. De installatie verliep ook super. Hele aardige en vakkundige mensen. De zonnepanelen werken en hebben de eerste kwh's al terug geleverd.

Geweldige service en met oog voor de wereld om ons heen

sinds een maand hebben wij zonnepanelen van Samsam. We zijn er erg tevreden mee. De communicatie over het bestellen en installeren van de panelen verliep zeer voorspoedig. Alles werd helder uitgelegd en toen de plaatsing vanwege gladheid niet kon, werd er goed overlegd over een andere datum. Voeg daarbij dat Samsam in andere duurzame projecten investeert en je wilt niets anders!

Professioneel en Positief

SAMSAM heeft een positieve en optimistische boodschap. Het streven naar een schonere, leefbare wereld, met zorg voor elkaar. Wij willen graag bijdragen aan het bereiken van dit ideaal. Daarom hebben wij gekozen voor zonnepanelen van SAMSAM. Je betaald iets meer, maar dat valt in het niet bij het streven naar een leefbare planeet, voor iedereen. Het hele traject van offerte naar plaatsing is soepel en professioneel verlopen. De medewerkers doen hun best en zijn uiterst vriendelijk. Verbeterpunt is wel dat de communicatie wat strakker mag. Sneller terugbellen na een vraag. Proactief informeren bij te nemen- en ondernomen acties. Overall: zeer tevreden en blij met onze panelen en met SAMSAM. Wij bevelen hen van harte aan.

Goede offerte, 3 zelfs door wijzigingen. Afspraken goed nagekomen De 12 zonnepanelen in een ochtend gelegd, door een communicatievergissing net verkeerd. Roy en zijn team hebben ze verlegd, zonder kosten.

Toegankelijk en accuraat in het contact met de klant

De installatie van de panelen werd geplaatst in de complete context:toekomstig gebruik van een slimme laadpaal,mogelijkheden voor uitbreiding van de installatie met een thuisbatterij. We kregen een duidelijk beeld van de mogelijkheden. Ook de regelingen die van toepassing zijn mbt subsidie kwamen ter sprake. Samsam werkt als een geöliede machine.

Beste Jan, Hartelijk dank voor de positieve recensie! Heel mooi om te horen dat u samen met SamSam uw huis helemaal klaar heeft gemaakt voor de toekomst, veel plezier met uw installatie! Groet, Guido

Zeer deskundig, sympatiek bedrijf en relatief vlotte afhandeling.lotte

Doodat we bewust gekozen hebben voor topkwaliteit Duitse zonnepanelen Meyer-Burger; de Chinezen maken toch bijna alles al), zijn we uitgekomen bij SamSam. Een klein, sympatiek bedrijf , gevestigd in Utrecht. Sympatiek, omdat een deel van de winst geïnvesteerd wordt in zonne-energie projecten in Kenia. Om deze reden ook bewust voor SamSam gekozen. Ruben was onze contactman en was bovengemiddeld bereikbaar, vriendelijk deskundig. De installatie van de panelen ( op 17 aug. 2022; enkele maanden later, maar relatief snel gezien de enorm toegenomen vraag), verliep zeer vlot en deskundig in een halve dag. De Enphase app op je mobiel is echt een aanrader. Zeer inzichtgevend in de prestaties van je systeem. Kortom niets dan lof!

Hallo Jan Willem, Hartelijk dank voor de positieve recensie! We waarderen de bewuste keuze voor ons bedrijf enorm, veel plezier met uw zonnepanelen! Groet, Guido

Zeer slecht

Na 3 x contact te hebben gehad vanwege mijn hoge rekening. Zouden ze mij terug bellen wat tot nu toe nog steeds niet gebeurd is!!!

Hallo Jaap, Vervelend om te horen dat u lastig met ons in contact kwam. Vanwege de buitengewone omstandigheden op de energiemarkt krijgen wij op het moment erg veel vragen van klanten. Hierdoor kan er soms een verzoek tussendoor schieten, onze welgemeende excuses hiervoor. Gelukkig begrijp ik van mijn collega's dat ze u ondertussen hebben kunnen helpen. Ik hoop dat dit contact naar tevredenheid was. Groet, Guido

Persoonlijke benadering met uitstekend resultaat

Via via bij SamSam terecht gekomen voor zonnepanelen. Was blij met de persoonlijke benadering, er komt echt iemand kijken en op basis daarvan komt er een uitgebreid voorstel. De installatie werd gedaan (helaas zaten daar aantal maanden tussen waardoor de zomerzon grotendeels weg was) door een installatiebedrijf (JP installaties) waar ik ook een hele goede indruk van heb qua expertise en meedenken. Helaas zaten er toch wat inschattingsfouten in de aanbieding, maar dat werd keurig opgelost door afstemming tussen SamSam en het installatiebedrijf op een coulante manier. Heb ervaringen met andere klussen dat overdracht dan meestal mis gaat, maar dit was een zeer goede ervaring. SamSam pakt de lead en hield ons op de hoogte en de installateurs maakten hun werk netjes af. SamSam deelt kennis en geeft geld aan (zonne)projecten in Afrika, vond ik wel een mooie bijkomstigheid!

Hallo André, Bedankt voor de uitgebreide recensie! We waarderen uw begrip wat betreft de uitdagingen rondom uw installatie, en zijn natuurlijk blij dat alles keurig met u is afgerond. Veel plezier met uw zonnepanelen! Groet, Guido

Vlot en conform afspraak geregeld en geleverd

Contact met Accountmanager verliep vlot en prettig, goede adviezen geen commercieel gepush. Team dat kwam installeren prettig in de omgang, vlot werkend en binnen een oogwenk geinstalleerd. Kundige en hardwerkende gasten.

Prima werk door deskundige personen!

Iets later dan gepland arriveerden drie personen bij mij thuis. Drie deskundige mannen die weten wat ze moeten doen. Eén persoon was de deskundige op het gebied van elektriciteit. De andere twee hebben in goed overleg met mij de zonnepanelen op mijn serre dak geplaatst. Fijn om te zien dat er voorzieningen waren om het dakleer niet te beschadigen. De 'elektricien' kroop het kruipgat in om de kabel door te trekken naar de meterkast. Het gaf een goed geval dat deze persoon duidelijk verstand van zaken had. De benodigde draden en de kastjes zijn vakkundig geplaatst Ook de twee anderen zijn goed bezig geweest. Na drie-en-een-half uur lagen de panelen op hun plaatst en....zodra de heren vertrokken lieten ze op de mobiel zien dat alles al direct werkte. Toppie toch?

Hallo Frits, Hartelijk dank voor de uitgebreide recensie! Het klinkt alsof er hard is gewerkt om u te voorzien van een vakkundige installatie, precies waar we naar streven. Veel plezier met uw zonnepanelen! Groet, Guido

Mooi systeem, snel geleverd, aftersales kan beter

Klantcontact was bij advies prettig. Ik heb een goed advies gekregen voor het neer te leggen PV-systeem op mijn garage dak, welke een deel van de dag schaduw kent. SAMSAM is denk ik niet de goedkoopste, maar heeft goeie spullen. Daarnaast spreekt het maatschappelijk verantwoord ondernemen mij aan. Van bestellen tot plaatsen zat enkele maanden, in deze tijd van schaarste is dit snel geleverd. Verbeterpunt zit in het callcentre van de aftersales. Het is niet duidelijk uit het keuze menu waar je terecht kunt als je PV-panelen hebt gekocht, nog een vraag hebt maar niet zozeer een nieuw abonnement wilt afsluiten. Daarnaast is een aantal keren niet terug gebeld, ondanks de belofte. Gelukkig heeft de adviseur (Ruben) van de intake mij verder geholpen. Ook mailen lijkt beter te werken dan bellen. Ervan uitgaande dat het technische issue waar ik contact over heb gezocht wordt opgelost 4 sterren.

Hallo Coen, Fijn u zich kan vinden in de waarden van ons bedrijf, daar zijn we trots op! De genoemde verbeterpunten zullen we zeker meenemen, dit soort feedback helpt ons enorm om steeds betere service te verlenen. Groet, Guido

Top geregeld van A tot Z!

Zowel het advies als de installatie waren super! Goed advies van Huib en een goed plan gemaakt. Relatief snelle levering ten opzichte van andere aanbieders! Afhandeling was goed en snel geregeld en de installatie voldeed aan de verwachtingen. Alles binnen 1 dag geïnstalleerd en draaiend! Kortom; een aanrader!

Hallo Kees, Het doet ons goed om te horen dat de aankoop van uw panelen zo soepel is verlopen! We hopen dat u veel plezier gaat hebben aan uw installatie. Groet, Guido

Vriendelijke contactpersoon en deskundige plaatsing

Uitgebreide voorlichting en advies van vriendelijke adviseur Ruben. Duidelijke offerte met uitgebreide toelichting op te gebruiken materialen. Procedure m.b.t. BTW teruggave en aanmelden als energieleverancier geheel verzorgd door SamSam. De montage binnen enkele uren door twee kundige en goedgemutste monteurs. Telefonische nazorg door Ruben. Kortom een tevreden klant

Hallo Ton, Wat fijn dat onze werkwijze u zo is bevallen! Het is onze intentie om klanten van begin tot eind te ontzorgen, dus het is super om te horen dat u dat ook zo heeft ervaren. We zullen de complimenten doorgeven aan Ruben, en de monteurs natuurlijk. Groet, Guido

Prettige mensen, goede service

Onze contactpersoon was Jan David van wie wij een goed advies hebben gekregen. Geen opdringerig advies, begripvol en goed bereikbaar (of snel teruggebeld). Montage was ook goed verlopen (door ingehuurde bedrijf). Aardige mensen met ervaring. Zeker aanrader voor andere.

Beste Pavel, Hartelijk dank voor de positieve review. Ik ben blij dat het contact en de installatie naar tevredenheid is verlopen. Ook hartelijk dank voor het prettige contact en voor het aanbrengen van inmiddels twee (!) nieuwe klanten! Hier moeten wij het echt van hebben. Veel zonuren toegewenst! Groet, Jan David

Goede service en vriendelijke mensen

Aantal jaren klant geweest, vriendelijke en persoonlijke mensen die er werken. Helaas weggegaan om gedoe met energiebelasting, waar de kennis hiervan toch ontbreekt bij dit bedrijf om deze terugvraag te regelen. Uiteindelijk is het wel gelukt, maar nu wacht ik al bijna een jaar op 2 eindafrekeningen. Prima bedrijf voor de consument maar voor zakelijk kan ik het helaas niet aanbevelen.

Beste heer Van de Brink, Fijn dat u, ondanks dat u nog steeds wacht op twee zakelijke eindafrekeningen, toch nog positief bent over onze klantvriendelijkheid en persoonlijke aanpak! Het verbaasd mij dat u hier al zo lang wacht, dit zou niet mogen gebeuren. Ik ga het persoonlijk voor u uitzoeken en kom er zo snel mogelijk bij u op terug. Hartelijke groet, Jan David, initiatiefnemer

goed geholpen

Persoonlijk contact gehad. Omdat we binnenkort de woning van het gas willen halen was het vaststellen van de nieuwe voorschottermijn maatwerk. Medewerkster heeft ons hier goed mee geholpen.

Hallo Marcel, fijn om te horen dat we je goed hebben kunnen helpen met je vragen. Super dat je meewerkt met de energietransitie!

Vriendelijk en vakkundig advies

Wij hebben ons contract weer met 1 jaar mogen verlengen. Benanda heeft al mijn vragen vriendelijk en vakkundig beantwoord.

Hallo Adri, bedankt dat jullie ons het vertrouwen geven om jullie nog een jaar te voorzien van groene energie! Super dat Benanda jullie zo goed heeft geholpen, daar gaan we voor. Warme groeten, Guido

Prettig contact, correcte levering conform afspraken

Prima club, prettig contact, iedereen is goed bereikbaar of belt snel terug. Heldere offerte, levering conform wat was afgesproken. Installateurs (die ook weer worden ingehuurd) waren bekwaam en behulpzaam in het zoeken naar goed werkende oplossingen (bijvoorbeeld voor het leggen van de kabels op een geschikte plek)

Hallo Elisabeth, super om te horen dat de service voor je zonnepanelen zo goed is bevallen! Ook zeker mooi dat je onze installateurs benoemt, geweldig dat ze zo goed hebben meegedacht en de klus hebben geklaard. Veel plezier met je nieuwe installatie!

Heel goede ervaring!!

Wij hebben recent zonnepanelen laten plaatsten door Sam Sam ! Prima voorgelicht en meegedacht door Ruben. Heel fijne ervaring.

Hallo Renske, Super om te horen dat jullie zo'n positieve ervaring hebben gehad met onze service! Bedankt voor het delen van je ervaring en veel zonuren toegewenst! Warme groet, Guido.

Een heel vriendelijke organisatie.

Jammer dat ze niet meedoen met de rest van de leveranciers waardoor ik nu elk jaar een verzoek om teruggave energiebelasting moet indienen. Verder wel een goed bedrijf met vriendelijke mensen.

Hallo, bedankt voor de feedback en heel fijn dat de service u goed is bevallen! we begrijpen dat het onhandig is dat u ieder jaar uw verzoek om teruggave energiebelasting in moet dienen. Bij iedere energieleverancier moet de postcoderoosregeling door worden gegeven door ofwel de consument, ofwel de coöperatie. Misschien kunt u het bij hen neerleggen? Warme groet, Guido

Wij hebben al 3 jaar zonnepanelen van Samsam. Wij waren destijds al meteen zeer tevreden. Adviseur Ruben heeft goed met ons mee gedacht. We hebben een dak met veel schaduw, geen makkelijk dak. Uiteindelijk zien we dat onze zonnepanelen, ondanks de schaduw veel opbrengt. Ook over de montage waren wij zeer tevreden. Zeer nette installateurs die echt mee dachten. Twee weken geleden ben ik gebeld door Samsam dat een paneel minder oplevert dan de rest. Blijkbaar houden ze dat in de gaten op afstand. Nu is er kosteloos een nieuw paneel geplaatst. Top service. Wij zijn na 3 jaar nog steeds zeer tevreden!

Hallo Ruben, dank je wel voor je positieve review! Erg leuk om te horen dat je na 3 jaar nog steeds tevreden bent. En dat we het zonnepaneel dat minder goed werkt snel hebben kunnen vervangen. Dank je dat je je ervaring met ons wilde delen. Veel zonuren toegewenst! Groeten, Ruben

Over SamSam Energie

Hallo! Wij zijn SamSam. Het energiebedrijf dat samen met jou meehelpt om ook de volgende generatie een leefbaar klimaat te bieden. Wij leveren 100% groene energie. Energie die opgewekt is door schone bronnen, zoals zon, wind en biomassa. Daarnaast willen we door onze manier van ondernemen bijdragen aan een betere wereld voor iedereen. We kiezen bewust voor een duurzame lifestyle, investeren in verschillende ontwikkelingsprojecten in binnen- en buitenland, en zorgen dat elke beslissing die wij maken, voordelen oplevert voor alle betrokkenen; de klant, partners, maar ook het milieu en de wereld om ons heen.