Tijdens onze zoektocht naar zonnepanelen installateurs kwamen we Sam Sam al snel tegen. Direct een afspraak gemaakt en binnen enkele dagen een hele vriendelijk en oprechte adviseur bij ons thuis. Na het samen bekijken van alle opties en de benodigde hoeveelheid panelen volgde de installatie al vrij snel. Dit werd door de monteurs snel en professioneel afgehandeld. Na het monteren werd ons verteld hoe de app werkt (zeer fijne app). Nu enkele maanden later nog steeds erg tevreden over de panelen.
Bij ons vorige huis hebben we Samsam ingeschakeld voor zonnepanelen. Dat was goed verlopen, waardoor we hen nogmaals voor ons nieuwe huis hebben gevraagd. We hebben nu 20 panelen van uitstekende kwaliteit, en de service is erg prettig: Men kent je persoonlijk en ze zijn met het oplossen als er zich een probleem voordoet.
Na een grondige marktverkenning uitgekomen op twee Sessy thuisbatterijen. Samsam adviseur Huib heeft samen met mij de analyse gedaan om te bepalen wat in ons geval de beste oplossing is. De installatie ging vlekkeloos. In de halve dag hing alles op zijn plaats en werkte zoals vooraf besproken. Ga zo door en blijf vooral goed in gesprek met de klant.
Beste Fred, Hartelijk dank voor de mooie, positieve review! Wat fijn om te lezen dat u zo tevreden bent over SamSam en de installatie vlekkeloos is verlopen. Het is ons streven om in het hele proces goed in contact te blijven met onze klanten en zullen zeker hiervoor ons best blijven doen. Mocht u in de toekomst dan ook nog vragen hebben, laat ons dit gerust weten zodat wij u van dienst kunnen zijn. Wij wensen u veel plezier met uw installatie! Vriendelijke groet, Janneke
Bij Samsam een thuisbatterij, zonnepanelen en energiecontract afgenomen. Van A tot Z goed geregeld. Adviseur was vriendelijk en niet opdringerig. Ik kan Samsam van harte aanbevelen voor als je een serieuze partij zoekt die oprecht met je meedenkt.
Beste Saskia, Wat fijn om te lezen dat u zo tevreden bent over de diensten en producten van SamSam. Het is ons doel om met een goed en eerlijk gesprek onze klanten zo goed mogelijk te informeren en hen te ontzorgen met de overstap en de installatie. Wij zullen de complimenten overbrengen naar onze adviseur en willen u vriendelijk danken voor het vertrouwen in SamSam. Vriendelijke groet, Janneke
Laatste jaren verschillende vaste contracten gehad bij SamSam. zeer tevreden. uiteindelijk ook zonnepanelen via hun aangeschaft. Dat ging ook goed. Tot dat begin 2024 ons vaste contract afliep. Toen werd het ingewikkeld en werden we voor een nieuw contract aan het lijntje gehouden. Ongeveer 2 maanden voor het aflopen zelf contact opgenomen hoe nu verder. We moesten nog even geduld hebben want de nieuwe vaste contracten werden pas in mei bekend maar ze zouden dan terugbellen. Uiteindelijk doen ze dat uiteindelijk niet en moet je er zelf achteraan . Toen kwam de aap uit de mouw. Indien je zonnepanelen hebt , geen vast contract. Jammer dat ze dat niet op tijd aangeven. Dat vertellen ze er niet bij als je bij hun zonnepanelen afneemt. Uiteindelijk toch besloten om een variabel contract aan te gaan. Verder stelde ze zich nu ook veel meer op als tussenpersoon en niet als leverancier. En ja hoor vandaag een mail , bij zonnepanelen krijg je nu terugleverkosten. De vraag is waarom geven ze dat gewoon niet netjes 2 maanden geleden aan bij aanvang contract . Dat noem ik echt onbetrouwbaar ondernemerschap. Voorheen onderscheidde SamSam zich echt van een andere leverancier door zijn integere christelijk opstelling maar inmiddels zie ik dat niet meer terug helaas.
Beste Jeroen, Hartelijk dank voor het delen van je review. Inmiddels hebben we uitvoerig contact gehad wat erg prettig is verlopen, waarvoor hartelijk dank! Ik begrijp dat het in uw situatie erg verwarrend is overgekomen, aangezien het lange tijd niet mogelijk was vaste contracten aan te bieden en zodra het wel mogelijk was, kort daarop het bericht naar buiten kwam over de terugleververgoedingen. Zoals uitgelegd is dit achteraf niet handig geweest maar is wel echt uit toeval zo ontstaan. Helaas hebben wij hier geen invloed op gehad. Ook hebben wij, in samenspraak met u, het termijnbedrag aangepast en u een aanbod gedaan voor een nieuw energiecontract. Ik ben blij u persoonlijk gesproken te hebben en u zo meer duidelijkheid heb kunnen geven. Nogmaals betreuren wij het hoe de situatie is gelopen maar zijn altijd bereidt om met een goed gesprek het één en ander aan u uit te leggen en te zoeken naar een passende oplossing. Wij willen u danken voor het vertrouwen in SamSam en mocht u in de toekomst nog vragen hebben schroom niet om direct met mij contact te zoeken om de lijntjes kort te houden. Voor nu een fijne dag gewenst! Vriendelijke groet, Jan-David.
Met tevredenheid ben ik al diverse jaren klant bij SamSam. Tot de laatste maanden... De ontevredenheid start dat het niet lukte na diverse belletjes en herhalingen om een automatische incasso in te stellen. Terugbelverzoeken worden niet nagekomen, automatische incasso wordt niet ingesteld. Daarna ontstaan er mijn inziens ondeugdelijke en onduidelijke werkwijze: - In november 2023 heb ik een dynamisch energie contract afgesloten. - Per juli 2024 wordt het contract eenzijdig gewijzigd zonder contact en/of overleg. Ik heb dit contract nooit bevestigd of geaccepteerd. - Per augustus wordt het bestaande contract verbroken. Ik heb geen contract meer. Ik krijg geen contact met Samsam of ik nog wel stroomlevering krijg maar ik word wel per mail gefeliciteerd met een nieuwe energie-aansluiting en er blijft wel stroom geleverd. Ik probeer herhaaldelijk per telefoon contact te krijgen. Soms zeer onbeschoft te woord gestaan, dat niemand kan helpen en we dit per mail kenbaar moeten maken. E-mails gestuurd, herhaald, herhaald (via diverse e-mail adressen en via de website) geen enkele reactie of bevestiging van ontvangst. Na nogmaals bellen heb ik opnieuw kenbaar gemaakt dat ik niet akkoord ga met het eenzijdig wijzigen, stoppen en starten van contracten. Ik heb een bevestiging gevraagd aan SamSam om het toen bestaande contract, onder dezelfde voorwaarde voort te zetten. Deze bevestiging geeft SamSam niet, kan niet telefonisch worden geholpen, e-mailcontact wordt niet gereageerd. Voor eind augustus wordt verwacht geen reactie te kunnen geven. Voor mij is onduidelijk hoe ik in contact kom met SamSam over eenzijdig gewijzigde contracten en het eenzijdig verbreken van contracten. Voor mij was SamSam in het verleden een goed bereikbare, betrouwbare, goed adviserende partner met een grotere missie door projecten. Voor mij is SamSam nu een onbereikbare, onbetrouwbare partij die buitenom de wet contracten wijzigt en verbreekt zonder contact mogelijkheid.
Beste Mark, Dank je wel voor het delen van jouw ervaring en wat vervelend te lezen dat u, na jaren tevreden te zijn geweest, het vertrouwen in SamSam bent kwijtgeraakt. Ik heb van mijn collega Benanda begrepen dat, in uw geval, er een fout is gemaakt en uw contract eenzijdig is gewijzigd. Dit had niet mogen gebeuren en inmiddels deze fout is hersteld. Nogmaals onze excuses voor dit ongemak. Ook geeft u aan dat de communicatie en bereikbaarheid te wensen overlaat. Dit betreuren wij zeer en zullen hier onze lering uit trekken voor in de toekomst zodat we u direct goed van dienst kunnen zijn. Mijn collega Benanda heeft u inmiddels te woord gestaan en u naar tevredenheid geholpen. U bent al klant van SamSam vanaf 2018 en wij hopen dat er nog vele jaren in tevredenheid bij mogen komen. Dank u wel voor het herstelde vertrouwen in Samsam en mocht u nog vragen hebben neem gerust contact met ons op. Vriendelijke groet, Janneke
Al jaren was ik sceptisch over PV-panelen op onze woning. Ons huis ligt namelijk op het noorden. Maar toen sam-sam met het idee kwam om ze op de dakkapel te leggen gingen wij er in mee. Ik dacht alle: "Waarom heb ik dit zelf nooit bedacht?" Na een geduldig traject van offerte en aanvraag voor een lening bij het Warmtefonds werden op 18 juli de zonnepanelen gelegd en aangesloten. Dit ging vlekkeloos. De mannen waren ook nadien uitermate behulpzaam en geduldig om de werking apps etc. uit te leggen en vertrokken niet eerder voordat alles duidelijk was. Kortom, we zijn tevreden; zeker nu ik in de app kan zien dat het rendement boven verwachting hoog is.
Beste Willem, Wat een mooie, positieve review, hartelijk dank hiervoor. Vaak wanneer je denkt dat er niets mogelijk is blijkt er toch nog van alles mogelijk te zijn! Wij zijn blij te lezen dat, na jaren twijfelen, u toch de keuze heeft gemaakt om zonnepanelen te laten installeren met ook nog een fantastisch rendement. Goed om te lezen dat de installatie vlekkeloos is verlopen en u tevreden bent over de monteurs en hun deskundigheid! Wij willen u vriendelijk dank voor de opdracht en wensen u heel veel plezier met uw installatie. Veel zonuren gewenst. Hartelijke groet, Janneke
Het contact met SamSam was ronduit prettig. Te beginnen met het bezoek van de vertegenwoordiger, zijn uitleg en zijn verhaal over de sociale betrokkenheid van SamSam met projecten in Afrika. Ook dat sprak ons aan. Op woensdag 10 juli zijn er 5 panelen op ons dak geplaatst. In ruim 3 uur tijd was de klus geklaard, de app op mijn telefoon geïnstalleerd en zijn we aangemeld bij de netbeheerder. Vriendelijke monteurs, die niet te beroerd waren om het een en ander nog eens uit te leggen en even te overleggen over de bekabeling op zolder. En alles werkt perfect.
Beste Maria, Hartelijk dank voor uw mooie woorden! Wij zijn blij te lezen dat onze sociale betrokkenheid in Afrika u aanspreekt en zo proberen we samen een steentje bij te dragen aan een duurzamere wereld. Wat fijn dat de installatie soepel is verlopen en de monteurs goed te tijd hebben genomen om u alles uit te leggen. Mocht u in de toekomst nog vragen hebben schroom niet om contact met ons op te nemen. Wij danken u voor uw vertrouwen in SamSam en wensen u veel plezier met uw installatie! Vriendelijke groet, Janneke.
Maandag 15 juli heeft SamSam 14 topkwaliteit zonnepanelen geplaatst. Van vertegenwoordiger tot monteurs, alle contacten verlopen soepel met vriendelijke en betrokken mensen. De panelen zijn netjes, en volgens alle NEN-normen gemonteerd en aangesloten. Dit geld ook voor de noodzakelijke uitbreiding van de meterkast. Alle werkzaamheden zijn in 1 dag afgerond, inclusief installeren van de app en de verplichte melding bij de netbeheerder. Kortom, SamSam bedankt!
Beste H, Wat mooi om te lezen dat u zo tevreden bent over het hele proces, van adviesgesprek tot installatie en vervolgens de aanmelding bij de netbeheerder. Wij zijn trots op onze werknemers en het doet ons goed te horen dat de vriendelijkheid, betrokkenheid en professionaliteit bij u is overgekomen. Hartelijk dank voor uw positieve review en de opdracht. Veel zonuren gewenst! Vriendelijke groet, Janneke
Website van Sessy had wat problemen tijdens de installatie. De dag erna was dat opgelost en draait de batterij op ECO modus.
Beste Jan Huissen, Wat fijn om te lezen dat u een prettige ervaring heeft overgehouden aan de open communicatie en de installatie. Goed om te horen dat de opstartproblemen snel zijn opgelost en uw batterijen goed zijn werk doen. Hartelijk dank voor het delen van uw positieve feedback en wij wensen u veel plezier en besparing met uw Sessy thuisbatterijen! Vriendelijke groet, Janneke
Een groot voordeel van SamSam is dat ze bij je thuis komen om je te adviseren. Ze denken daarbij echt met je mee. De offerte is zo geregeld en ook als je later aanpassingen of vragen hebt wordt dat snel opgepakt. De installatie gaat heel rap, binnen no-time lagen er 7 panelen op ons dak en was alles netjes aangesloten en mobiele apps geinstalleerd. Al met al zeer tevreden over het traject en SamSam als organisatie!
Beste Maarten, Hartelijk dank voor het delen van uw positieve ervaring die u heeft met SamSam! Persoonlijk contact staat bij ons hoog in het vaandel en goed om te horen dat u dit ook zo heeft ervaren. Blij te lezen dat de installatie en monitoring snel en netjes is verlopen! Bedankt voor het vertrouwen in SamSam en wij wensen u veel zonuren toe! Vriendelijke groet, Janneke
Zeer snelle reactie op aanvraag offerte en bestelling. Korte wachttijd en geplaatst en werken in een halve dag. De panelen doen het goed! Albert van Kuijk
Beste Albert van Kuijk, Bedankt voor het delen van je positieve ervaring! We zijn trots dat we ons streven naar snelle en deskundige dienstverlening bij jou hebben kunnen waarmaken. Goed om te lezen dat de panelen het goed doen. Hopelijk laat de zon zich snel weer voor langere tijd zien. We wensen je dan ook veel zonuren toe! Mochten er in de toekomst nog vragen ontstaan, neem dan vooral contact met ons op zodat we je kunnen helpen. Bedankt voor je vertrouwen in SamSam! Zonnige groet, Benthe
Oktober 2021 een 3 jarig vast contract afgesloten. Laag maandbedrag. Huis had A Label. Direct erna verhoging wegens verwachte belastingverhoging. Daarna weer aanpassing 2 maal. Eerste jaar groot bedrag terug. 2e jaar iets minder terug . Daarna kleiner bedrag terug. In januarie verhuisd. Zelfde energie verbruik nieuwe woning. Voor de verhuizing gebeld. Kon telefonsch na verhuizing.. de website gaf aan dat er niets veranderd alleen adres. Twee weken later bleek er geen verhuizing doorgevoerd te zijn. Met hun aan de telefoon doorgenomen. Moest wel een hoog bedrag per ideal betalen. Dat moest wegens omdat zei men het sneller kon. Maar verekend zou worden. Bleek ze mijn vaste contact hadden opgezegd en variabel contract aangemeld. Ik had de kleine letters maar gelezen moeten hebben. Heb ze gemaild en gebeld. Beloven terug te bellen. Ze lezen mails niet of zeggen nooit ontvangen. Maand februari was afgeschreven nog. Kreeg een afrekening over 3 maanden. Met terugwekende kracht. Enorm bedrag. Terwijl ik eerder terug kreeg. Heb dus twee keer betaald over februari. Waarvan het laatste bedrag twee keer zo hoog als normaal. Een andere medewerkster beweerde dat ik zelf een ander contract had afgesloten. Als ze na lang in de wacht en een keer ze wel terug belde, wordt je de mond gesnoerd. Als je feiten noemt hangen ze.op. de begin houding is al onvriendelijk. Heb hun ook gevraagd of ze wel christen zijn. Ik was een van de eerste.destijds die bij hun aanmelde ze vielen onder een andere leverancier. Toen ze daar veranderde mee, zat ik nog lang vast aan de andere leverancier. Nu dacht ik laat ik.bij hun terug komen in 2021. Maar tja...
Beste Bernhard Johan, Helaas ben je momenteel geen klant meer bij ons. Zoals mijn collega's je telefonisch hebben toegelicht komt dit doordat je bij een andere leverancier een contract bent aangegaan. Dit vinden wij ontzettend jammer aangezien we onze klanten erg waarderen. Echter is er voor ons geen reden om je naar een andere leverancier over te zetten, waarmee we willen benadrukken dat de informatie uit je review onjuist is. Meermaals hebben mijn collega's telefonisch contact met je gehad, maar helaas kunnen we je niet helpen wanneer je geen klant meer bij ons bent. Mocht je vragen hebben, horen we dit graag van je zodat we met je mee kunnen kijken. Groet, Benthe
Samsam gaf me goed inzicht in wat voor mij de meest passende optie was voor zonnepanelen. Ik was al bij twee andere bedrijven afgehaakt omdat ze het aantal panelen te weinig vonden voor een parallel systeem, terwijl ik dat wel wilde i,v,m, eventuele uitbreiding in de toekomst. Dat het bedrijf voor Denim panelen kiest, investeert in ontwikkelingswerk en veiligheid op de werkvloer (het dak) belangrijk vindt, gaf voor mij de doorslag om met Samsam in zee te gaan. In alle rust, in goed overleg en met gebruik van een dak-steiger is alles netjes aangelegd op en in huis. De twee beschaafde jongemannen gaven goed uitleg over het gebruik van de Emphase-app en het kastje bij de groepenkast. We zagen een scheve dakpan over het hoofd maar die ligt inmiddels ook weer recht. Al met al een groot compliment.
Beste Hetty, Wat een fantastische review om te lezen! We zijn ontzettend blij om te horen dat je tevreden bent met onze dienstverlening en dat we je hebben kunnen helpen met het vinden van de meest passende optie voor zonnepanelen. Goed om te horen dat je onze keuze voor Denim panelen en het ontwikkelingswerk waaraan wij bijdragen kunt waarderen. Daarnaast zijn we blij dat onze collega's netjes en veilig bij je aan de slag zijn gegaan en je goed hebben geïnformeerd. Bedankt voor het vertrouwen en het mooie compliment, we zijn trots om te horen dat je ons zou aanbevelen. Veel zonuren gewenst! Zonnige groet, Benthe
We zijn erg blij dat we gekozen hebben voor SamSam voor de aanleg van onze zonnepanelen. Hun sociale ondernemerschap met een missie sprak ons meteen aan. Naast hun goede dienstverlening, investeren ze ook in duurzame projecten in de wereld. Ze werken met een klein enthousiast team. Van tevoren komt er iemand langs om op te meten en uitleg te geven. Deze uitleg was duidelijk; we hadden vertrouwen in zijn kennis. Onze Denim Glas-Glas zonnepanelen zijn een maand geleden bij ons en bij onze buren in één dag gelegd. We zijn er zeer tevreden over.
Beste Paulien en Hans, Dankjulliewel voor het delen van deze positieve review. We zijn er blij dat we bij jullie hebben mogen installeren en zijn trots dat we jullie naar alle tevredenheid hebben geholpen. Mooi om te lezen dat jullie op de hoogte zijn van ons sociale ondernemerschap en jullie hier een bijdrage aan hebben willen leveren. Dankjewel voor jullie vertrouwen en weet dat we in de toekomst altijd voor jullie klaar staan. Heel veel zonuren toegewenst! Zonnige groet, Benthe
Update: ik ben dezelfde dag nog teruggebeld en kreeg alle informatie duidelijk per mail. We kunnen nu dus rustig bekijken wat de mogelijkheden zijn en of we het nieuwe contract willen behouden. Sinds eind 2023 heb ik uren gespendeerd om meer informatie te krijgen over ons nieuwe (dynamisch) contract dat zou ingaan op 12 februari 2024 en de mogelijkheid om een vast contract te krijgen. Dat zou mogelijk zijn, gewoon even terugbellen in januari. In januari wisten ze het niet, maar ze zouden zo snel mogelijk iemand laten terugbellen. Na twee weken nog geen telefoon gehad. Dus weer bellen. Iemand zou ons diezelfde dag nog, ten allerlaatste een dag later, alle tarieven doormailen. Twee dagen later nog steeds niets ontvangen. Weer gebeld en weer beloofden ze terug te bellen. Na aandringen werd ik toch doorverbonden met iemand die zei dat er nog geen tarieven bekend waren voor vaste contracten, maar dat ons maandbedrag voor het dynamische contract xxx euro zou zijn, flink meer dan het maandbedrag zou zijn bij een vast contract voor drie jaar bij andere aanbieders. De tarieven voor een vast contract zullen dus nóg stukken hoger liggen. We beslisten om over te stappen, maar door het getreuzel van de klantendienst van SamSam zitten we dus vast aan minstens een maand van het nieuwe contract. Minstens, want toen ik probeerde op te zeggen, kreeg ik de reactie dat de medewerker die daar over gaat in gesprek was en ik zou teruggebeld worden. Heel benieuwd wanneer dat dan zou gebeuren, maar iets zegt me dat dat nog héél lang kan duren..
Beste Ciska, Dankjewel voor het delen van jouw ervaring. Wat vervelend om te lezen dat je niet tevreden bent over onze werkwijze en klantenservice. Ik begrijp dat mijn collega Benanda je vandaag te woord heeft gestaan en je inmiddels naar tevreden bent geholpen. We hopen je in de toekomst direct goed van dienst te kunnen zijn, neem gerust contact met ons op zodat we de lijntjes kort kunnen houden. Zonnige groet, Benthe
Originele beoordeling
Sinds eind 2023 heb ik uren gespendeerd om meer informatie te krijgen over ons nieuwe (dynamisch) contract dat zou ingaan op 12 februari 2024 en de mogelijkheid om een vast contract te krijgen. Dat zou mogelijk zijn, gewoon even terugbellen in januari. In januari wisten ze het niet, maar ze zouden zo snel mogelijk iemand laten terugbellen. Na twee weken nog geen telefoon gehad. Dus weer bellen. Iemand zou ons diezelfde dag nog, ten allerlaatste een dag later, alle tarieven doormailen. Twee dagen later nog steeds niets ontvangen. Weer gebeld en weer beloofden ze terug te bellen. Na aandringen werd ik toch doorverbonden met iemand die zei dat er nog geen tarieven bekend waren voor vaste contracten, maar dat ons maandbedrag voor het dynamische contract xxx euro zou zijn, flink meer dan het maandbedrag zou zijn bij een vast contract voor drie jaar bij andere aanbieders. De tarieven voor een vast contract zullen dus nóg stukken hoger liggen. We beslisten onmiddellijk om over te stappen, maar door het getreuzel (bewust uitstellen?) van de klantendienst van SamSam zitten we dus vast aan minstens een maand van het nieuwe contract. Minstens, want toen ik probeerde op te zeggen, kreeg ik de reactie dat de medewerker die daar over gaat in gesprek was en ik zou teruggebeld worden. Heel benieuwd wanneer dat dan zou gebeuren, maar iets zegt me dat dat nog héél lang kan duren. Dus vind je het leuk om aan het lijntje te worden gehouden door immer beleefde en vriendelijke medewerkers die geen idee (zeggen te) hebben over mogelijkheden, tarieven of klantenservice, ga dan vlug in zee met SamSam! Extra bonus: de tarieven liggen een stuk hoger dan bij andere energiebedrijven. We sloten oorspronkelijk een contract af bij SamSam om hun mooie verhaal over bijdragen aan een mooiere wereld, maar als ze zelfs hun klanten zo door de neus boren denk ik dat het louter mooie woorden zijn.
Beste Ciska, Dankjewel voor het delen van jouw ervaring. Wat vervelend om te lezen dat je niet tevreden bent over onze werkwijze en klantenservice. Ik begrijp dat mijn collega Benanda je vandaag te woord heeft gestaan en je inmiddels naar tevreden bent geholpen. We hopen je in de toekomst direct goed van dienst te kunnen zijn, neem gerust contact met ons op zodat we de lijntjes kort kunnen houden. Zonnige groet, Benthe
Ik ga even eerlijk zijn, ik heb meerdere aanbiedingen opgevraagd en daarbij was SamSam was niet direct de aller goedkoopste, maar dat komt waarschijnlijk ook omdat ik voor Oeigoer-vrije zonnepanelen ben gegaan. De ervaring en samenwerking vond ik super, zowel in de sales als in de uitvoering. Alle afspraken zijn netjes nagekomen, waar er bij de planning ook netjes rekening gehouden is met het moment waarop Stedin z'n werk zou komen doen. De dag van de installatie is er heel hard gewerkt om alle panelen op het dak te krijgen voordat het donker werd. Op het moment dat er een keuze gemaakt moest worden werd er steeds eventjes kort overleg men ons gepleegd, en werden er geen aannames gedaan, erg fijn. Bij het aanleggen van de kabel buitenom is zelfs de moeite genomen om het buisje onder de dakgoot in dezelfde donkere kleur uit te voeren als de dakrand. Dat vind ik echt meedenken, en dat maakt de boel echt netjes af. Op het moment dat wij al aan het eten zaten hebben ze binnenhuis nog 1,5 uur doorgepakt om de alles werkend op te leveren en de werking van de App aan ons uit te leggen. De dag daarna bleken er 3 panelen niet direct "wakker" te worden, maar dat hebben ze op afstand kunnen fixen. Ik heb het niet vaak, maar ik ben behoorlijk enthousiast en kan SamSam echt aanbevelen.
Beste Egon, Dankjewel voor je eerlijke en uitgebreide review over je ervaring met SamSam. We waarderen het dat je de tijd hebt genomen om je gedachten met ons te delen. We begrijpen dat we misschien niet de aller goedkoopste optie voor je waren, maar we willen benadrukken dat we trots zijn op de kwaliteit van onze producten en de service die we bieden. Dat je uiteindelijk toch voor ons hebt gekozen betekent veel voor ons en laat zien dat je bewust bent van de impact van je keuzes. We zijn trots dat je de ervaring en samenwerking als super hebt ervaren, zowel in de sales als in de uitvoering. We zijn blij dat ons team hard heeft gewerkt om alle panelen op tijd op je dak te installeren. Goed om te lezen dat er bij het maken van keuzes steeds overleg heeft plaatsgevonden met jou. Transparantie en betrokkenheid staan voor ons hoog in het vaandel. Heel erg bedankt voor je enthousiasme en je aanbeveling! Dat wij aan je verwachtingen hebben voldaan betekent veel voor ons. Mocht je in de toekomst nog vragen hebben neem dan gerust contact met ons op! Voor nu wensen we je veel plezier van je installatie. Zonnige groet, Benthe
SamSam levert vakwerk. Ten eerste het persoonlijke contact met advies dat geen verkooppraatje is maar de beste optie voor mij voorop stelt. Dan het inmeten: gedegen, strak en gedaan door een adviseur die zelf ook aanleg gedaan heeft, dus weet waar hij over praat. En tenslotte de uitvoering. Vakwerk, snel en in overleg zelfs over kleine details. En ook daarna nog, uitleg over de installatie, aanmelden van de panelen, alles wordt geregeld. Kortom: fantastisch.
Beste Pascal, Dankjewel voor je mooie woorden! We zijn blij te lezen dat je onze persoonlijke benadering op prijs stelt en je hebt ervaren dat onze adviseur de beste optie voor jou voorop stelt. Deze complimenten zullen we aan onze collega doorgeven. Het maakt ons trots terug te lezen dat ook de uitvoering van de installatie en de communicatie na de installatie als geweldig zijn ervaren. We wensen je veel zonuren toe! Zonnige groet, Benthe
We hadden enkele vragen over de betalingen van afgelopen jaar. Ik heb 2 keer gebeld naar Samsam, en ja, ze zijn vriendelijk aan de telefoon. Maar er is, ondanks de belofte dat ik terug gebeld zou worden, nooit terug gebeld. Na veel puzzelen met die eindafrekening ben ik er grotendeels zelf met enige moeite uitgekomen. Maar voor deze dienstverlening geef ik maar 2 sterren. De levering van Gas en Electra verloopt gelukkig wel goed. Aanbeveling is dubbel: Ja, goede levering met ook goede doelen, maar ook nee, want dit stukje dienstverlening vraagt wel om een verbetering. Update: Na een telefoontje van SamSam is het één ander wel doorgesproken. Ze beloven " beterschap". Ik heb ze daarna niet meer nodig gehad. Voor nu: 2 sterren erbij.
Beste Peter, Dank voor het delen van je feedback middels deze review. Vervelend om te lezen dat je destijds niet bent teruggebeld waardoor je vragen op dat moment niet door ons zijn beantwoord. Hiervoor onze excuses, dit is niet de service waar we naar streven. Goed om te lezen dat mijn collega Jette je inmiddels telefonisch te woord heeft gestaan en antwoord heeft kunnen geven op je vragen. Dankjewel voor het updaten van je review! Mede door jouw feedback zullen we extra scherp zijn op onze telefonie en de vragen die via die weg bij ons binnenkomen. Mocht je in de toekomst opnieuw een vraag voor ons hebben, hopen we je snel te woord te kunnen staan! Zonnige groet, Benthe
Originele beoordeling
We hadden enkele vragen over de betalingen van afgelopen jaar. Ik heb 2 keer gebeld naar Samsam, en ja, ze zijn vriendelijk aan de telefoon. Maar er is, ondanks de belofte dat ik terug gebeld zou worden, nooit terug gebeld. Na veel puzzelen met die eindafrekening ben ik er grotendeels zelf met enige moeite uitgekomen. Maar voor deze dienstverlening geef ik maar 2 sterren. De levering van Gas en Electra verloopt gelukkig wel goed. Aanbeveling is dubbel: Ja, goede levering met ook goede doelen, maar ook nee, want dit stukje dienstverlening vraagt wel om een verbetering. Ps. In het tel. keuzemenu werkte de link naar de administratie toen ook niet.
Beste Peter, Dank voor het delen van je feedback middels deze review. Vervelend om te lezen dat je destijds niet bent teruggebeld waardoor je vragen op dat moment niet door ons zijn beantwoord. Hiervoor onze excuses, dit is niet de service waar we naar streven. Ik begrijp van mijn collega Jette dat zij onlangs telefonisch contact met je heeft opgenomen en zij in dit gesprek antwoord heeft kunnen geven op je vragen. Hiermee hoop ik dat je op dit moment geen vragen meer onbeantwoord hebt. Mede door jouw feedback zullen we extra scherp zijn op onze telefonie en de vragen die via die weg bij ons binnenkomen. Mocht je in de toekomst opnieuw een vraag voor ons hebben, hopen we je snel te woord te kunnen staan! Zonnige groet, Benthe
Wij waren tot september tevreden klant. We hadden een driejarig contract, maar daarna kozen we voor een variabel contract, inmiddels veranderd in een dynamisch contract. Daar hebben we nog steeds problemen mee, want we zien dat we alleen voor stroom betalen, terwijl we ook gas hebben. Twee weken geleden beloofde men dat het zou worden opgelost. SamSam is niet bereikbaar, alleen via de receptie en je wordt teruggebeld. Dat lukt ook niet op de beloofde dag. Ik hoop nu na het weekend. Het lijkt hoog tijd om over te stappen. Contact gehad en besloten bij SamSam te blijven. De aanmelding was niet goed verwerkt. Er is beterschap beloofd.
Beste Sjoerd de Vrieze, Dank voor het delen van je feedback. We begrijpen hoe belangrijk het is om duidelijkheid te hebben over je energielevering en vandaar onze excuses dat dit voor jullie op het moment niet helder is. Vervelend om te lezen dat eerdere beloftes niet zijn nagekomen, dat is niet de manier waarop wij onze deelnemers beogen te behandelen. Ik begrijp van mijn collega Jette dat ze vanochtend telefonisch contact met je heeft gehad en je naar tevredenheid heeft kunnen helpen gelukkig. We houden de lijntjes in de toekomst graag kort zodat we altijd voor je klaar staan. Dankjewel in je vertrouwen en een hele fijne dag gewenst! Groet, Benthe
Originele beoordeling
Wij waren tot september tevreden klant. We hadden een driejarig contract, maar daarna kozen we voor een variabel contract, inmiddels veranderd in een dynamisch contract. Daar hebben we nog steeds problemen mee, want we zien dat we alleen voor stroom betalen, terwijl we ook gas hebben. Twee weken geleden beloofde men dat het zou worden opgelost. SamSam is niet bereikbaar, alleen via de receptie en je wordt teruggebeld. Dat lukt ook niet op de beloofde dag. Ik hoop nu na het weekend. Het lijkt hoog tijd om over te stappen.
Beste Sjoerd de Vrieze, Dank voor het delen van je feedback. We begrijpen hoe belangrijk het is om duidelijkheid te hebben over je energielevering en vandaar onze excuses dat dit voor jullie op het moment niet helder is. Vervelend om te lezen dat eerdere beloftes niet zijn nagekomen, dat is niet de manier waarop wij onze deelnemers beogen te behandelen. Ik begrijp van mijn collega Jette dat ze vanochtend telefonisch contact met je heeft gehad en je naar tevredenheid heeft kunnen helpen gelukkig. We houden de lijntjes in de toekomst graag kort zodat we altijd voor je klaar staan. Dankjewel in je vertrouwen en een hele fijne dag gewenst! Groet, Benthe
Goed en persoonlijk advies op maat. Ons inziens kwalitatief goed materiaal. Bij de uitvoering een hard werkende en vriendelijke ploeg. Goede nazorg om de resultaten van de zonnepanelen te volgen. En natuurlijk steunen we zo het goede doel.
Beste Bas, Dank voor je mooie review! Hier zijn we onwijs blij mee. Het doet ons deugd te lezen dat zowel het advies als de installatie en de nazorg als goed zijn ervaren. Dankjewel dat je met ons meedoet aan het creëren van maatschappelijke waarde! Zonnige groet, Benthe
Samsam is helder in de uitleg en heeft een gebruikersvriendelijke app. Verder is het uitgangspunt om samen een betere wereld te maken, iets dat mij zeer aanspreekt. Het staat haaks op de "meer winst maken"-principe dat veel concurrenten in deze markt beogen. Dus prima SamSam! Ga zo door.
Beste Kors, Wat fijn om te horen dat je tevreden bent over onze producten, en het je aanspreekt dat we op verschillende manieren proberen een steentje bij te dragen aan het maken van een betere wereld. Mede dankzij jou kunnen wij deze pogingen doen dus daarvoor dank! Wij zijn trots dat we zo'n positieve review van je hebben mogen ontvangen en hopen je in de toekomst even tevreden te houden. Zonnige groet, Benthe
Voor de selectie van welke leverancier de panelen zou installeren heb ik 4 partijen gevraagd een offerte uit te brengen. 1 wilde het alleen telefonisch bespreken en 3 zijn langsgekomen. Van deze 3 is alleen Jamel (samsam) daadwerkelijk het dak opgegaan om te verifiëren wat de maten zijn en hoe het dak erbij lag. Uiteindelijk konden maar 2 aanbieders daadwerkelijk de glas-glas panelen aanbieden die ik wilde met de omvormers die ik wilde, waarna de keuze makkelijk was. Mijn ervaring met aannemers in het algemeen is vrij negatief. Allemaal beloftes en afspraken die na gunning als sneeuw voor de zon verdwijnen. De installatie van de zonnepanelen door Samsam is hier gelukkig een zeer positieve uitzondering op. Er wordt netjes gewerkt, alles zoals afgesproken, overleg over evt mogelijkheden, aandacht voor mijn wensen en er blijven geen lunchrestjes, verpakkingsmateriaal of andere artikelen achter. Het dak met de panelen ligt er strak bij. Ik heb uitleg over de app gekregen en ik heb een installatie schema gekregen hoe alles is aangesloten. (Wilde ik graag) Alles bij elkaar een hele fijne ervaring. Dank! De panelen liggen net een krappe week, dus over de energielevering kan ik nog weinig over zeggen ;)
Beste Kerstin, Dankjewel voor je uitgebreide review die ons meeneemt in het gehele proces van het aanschaffen van zonnepanelen. Dit proces begint bij het aanvragen van verschillende offertes en loopt tot het opleveren van de installatie met bijbehorende informatieoverdracht. Wij zijn erg blij dat we je hebben mogen voorzien van zonnepanelen en dit een hele fijne ervaring voor je is geweest. Ik zal mijn collega's complimenteren vanwege het nette werk en de aandacht die aan jouw wensen is besteed. Hopelijk gaat de energielevering je net zo tevreden stellen. :) Veel plezier van je zonnepanelen gewenst! Zonnige groet, Benthe
Het contact met Samsam en in het bijzonder met Huib verliep heel fijn. Huib is op een fijne manier betrokken en persoonlijk aanspreekbaar in het gehele traject. De offerte was ontzettend duidelijk. De juiste opbouw en de juiste informatie. Eventuele vragen werden door Huib of zijn collega's goed beantwoord. Installatie was snel mogelijk, maar door verbouwingsperikelen werd het door ons uitgesteld. Ook dat was geen probleem. Toen de panelen er eindelijk op lagen bleef de dienstverlening goed. Duidelijk uitleg tijdens de montage en ruimte voor opmerkingen achteraf. Huib bleef steeds persoonlijk en eerlijk. Tenslotte is het product dat ze leveren ook gewoon ontzettend goed met een duidelijke app.
Beste Ralf, Wat een mooie review hebben we van jou mogen ontvangen. Dankjewel, hier zijn we super blij mee! Goed om te lezen dat je het contact met collega Huib in het gehele traject als heel fijn hebt ervaren. Wij zijn trots dat je onze dienstverlening als duidelijk en flexibel omschrijft en je zo enthousiast bent over ons product. Veel zonuren gewenst! Zonnige groet, Benthe
De mensen van SamSam bepalen het uiteindelijke gezicht van het bedrijf waar je mee in zee gaat. Zowel het inventariserende gesprek waarin de wensen zijn besproken, zoals wat is SamSam en hoe werkt SamSam, de offerte en de communicatie verliep vlekkeloos! Echt heel prettig. Als er vragen waren, werd ik netjes te woord gestaan, en het aller belangrijkste, klantvriendelijk, laagdrempelig en vooral correct! Kortom een zeer goede en prettige ervaring met SamSam en zijn medewerkers. Beslist aan te bevelen!
Beste Dirk, Dankjewel voor je mooie review! Goed te lezen dat er genoeg tijd en ruimte was om vragen en wensen te bespreken voorafgaand aan de installatie en de communicatie als klantvriendelijk, laagdrempelig en correct is ervaren. Dankjewel voor je vertrouwen in SamSam en voor nu veel zonuren gewenst! Zonnige groet, Benthe
Oudegracht 259
3511NM Utrecht
Hallo! Wij zijn SamSam. Het energiebedrijf dat samen met jou meehelpt om ook de volgende generatie een leefbaar klimaat te bieden. Wij leveren 100% groene energie. Energie die opgewekt is door schone bronnen, zoals zon, wind en biomassa. Daarnaast willen we door onze manier van ondernemen bijdragen aan een betere wereld voor iedereen. We kiezen bewust voor een duurzame lifestyle, investeren in verschillende ontwikkelingsprojecten in binnen- en buitenland, en zorgen dat elke beslissing die wij maken, voordelen oplevert voor alle betrokkenen; de klant, partners, maar ook het milieu en de wereld om ons heen.
• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.