Nooit lang op mijn geld gewacht.....

Mijn ene hond is zwaar allergisch en de testen en medicatie krijg ik snel terugbetaald, de helft van de rekening.

• Soort verzekering: Hondenverzekering
  • In welke mate zou u Petplan aanbevelen bij vrienden, bekenden of collega’s op een schaal van 0 (zeer onwaarschijnlijk) tot 10? 9

Beste Caroline, Wat vervelend dat jouw hond zo allergisch is. Wij zijn blij dat we je hebben kunnen helpen. Groetjes, Femke

Perfecte snelle afhandeling

Heb helaas met onze Mopshond Daisy regelmatig gebruik moeten maken van Petplan is inmiddels 10jaar en zijn altijd en snel en zonder problemen geholpen .

• Soort verzekering: Hondenverzekering
  • In welke mate zou u Petplan aanbevelen bij vrienden, bekenden of collega’s op een schaal van 0 (zeer onwaarschijnlijk) tot 10? 10

10 jaar! Dat is al een behoorlijke leeftijd. Bedankt voor deze mooie beoordeling! Groetjes, Pascal

Zeer blij voor drie papegaaien

Dit jaar 2019 een aantal keren gedeclareerd, en alles netjes betaald. En snel ook.

• Soort verzekering: Papegaaienverzekering

Geweldig ,scheelt enorm als je lieve kat diabetes wordt Isuline en spuitjes wordt merendeel vergoed Ben blij met Petplan groeten Irma

Geweldige service

Het claimen van een ongeval snel en duidelijk afgehandeld

Super blij met Petplan

Altijd antwoord als je een vraag hebt.. Zeer behulpzaam. En altijd correct afgehandeld en binnen 10 dagen is je vergoeding op je rekening bijgeschreven

• Soort verzekering: Kattenverzekering

Hi Marian, bedankt voor deze mooie beoordeling! We zijn blij dat we je hebben kunnen helpen. Groetjes, Marieke

Prima verzekering voor onze hond

Onze acht jaar oude Engelse Mastiff had twee jaar geleden de pech aan beide achterpoten de kruisbanden te scheuren. De operaties waren een dure grap, gelukkig zijn we hiervoor verzekerd en werd er na vooraf overleg redelijk snel uitbetaald. Hetzelfde geld voor de medicatie die onze hond dagelijks nodig heeft.

• Soort verzekering: Hondenverzekering

Beste heer Vije, Wat vervelend om te horen :( Ik zie dat arme Hailey heel wat te voorduren heeft gehad. Wel bedankt voor je mooie beoordeling. Gr, Daryl

Zeer goede en betaalbare verzekering

Helaas moeten wij regelmatig met onze hond naar de dierenarts. Echter we zijn blij met onze verzekering bij Petplan want uiteindelijk maakt het voor ons gelukkig veel uit dat we minimaal de helft van onze kosten vergoed krijgen.

• Soort verzekering: Hondenverzekering

Beste Hans, Wat vervelend om te horen dat jullie regelmatig naar de dierenarts moeten met jullie hond. Maar fijn dat wij jullie in deze situatie kunnen helpen! Groetjes, Femke

Met Petpan geeft ziek zijn Rust!

ik word altijd vriendelijk en correct geholpen aan de telefoon, de uitbetaling gaat redelijk snel. aardige mensen en weten waar ze het over hebben

• Soort verzekering: Hondenverzekering

Beste Margreet, bedankt voor de mooie beoordeling. Hier zijn we heel blij mee! Met vriendelijke groet, Pascal

Wordt altijd snel en adequaat afgegandeld

Positief en prettig

• Soort verzekering: Hondenverzekering
  • In welke mate zou u Petplan aanbevelen bij vrienden, bekenden of collega’s op een schaal van 0 (zeer onwaarschijnlijk) tot 10? 8

Prima in orde

Gelukkig betalene ze uit,wat ze zeggen

• Soort verzekering: Hondenverzekering
  • In welke mate zou u Petplan aanbevelen bij vrienden, bekenden of collega’s op een schaal van 0 (zeer onwaarschijnlijk) tot 10? 7

Snelle en zorgvuldige afhandeling.

Indienen van declaraties. Overzichtelijke verantwoording van kosten die wel of niet gedeclareerd worden. Snelle afhandeling ( binnen anderhalve week).

Beste Janet, Bedankt voor deze mooie beoordeling! Groetjes, Femke

Very good pet insurance

Been with Petplan for the last 3 years. Only good feedback! Everything what was needed was paid, even once we were travelling in Europe and providing invoices in Danish language. Cancelling only because of moving out fully from The Netherlands. If their nice email would be in English, would be even more perfect, but anyway, service is really good!

Dear Ruta, Thank you for your review! With kind regards, Femke

Hele s,echte verzekering

Petplan is een leuke verzekering, maar dan moet je dier wel gezond zijn. Petplan houdt er niet van om uit te betalen wanneer je dier ziek wordt en zelfs komt te overlijden! Ons dier was gezond toen wij de verzekering afsloten, we hebben haar laten chippen, want dat moest! En vervolgens wordt ze ziek en dan zegt meneer de dierenarts, jammer joh! Nergens recht op!

• Soort verzekering: Konijnenverzekering
  • In welke mate zou u Petplan aanbevelen bij vrienden, bekenden of collega’s op een schaal van 0 (zeer onwaarschijnlijk) tot 10? 0

Beste HC Weijen Woold, Bedankt voor uw reactie. Wij vinden het jammer dat uw verwachting van de verzekering is tegengevallen. Wij stellen een paar algemene gezondheidsvragen bij het aanmelden van uw dier voor de verzekering en verwachten dat deze naar waarheid worden ingevuld. Bestaande klachten komen nimmer voor vergoeding in aanmerking. Met vriendelijke groet, Petplan Nederland

misleidend

Indien je geliefde huisdier kanker krijgt en verders geen andere ziektes heeft, kun je je verzekering bij Petplan gelijk opzeggen, mits je geen aanvullende verzekering hebt afgesloten voor Chemo jaren ervoor. Want zodra je met de chemo start krijg je niets meer vergoed uit je normale verzekering door Petplan. Alles en dan ook echt alles wordt aan de chemo toegeschreven. Ook al heeft het een andere oorzaak.

• Soort verzekering: Hondenverzekering

Beste Claudia, bedankt voor de beoordeling. Wat vervelend om te horen dat jouw huisdier chemo behandelingen moet ondergaan. Het klopt dat deze behandelingen niet standaard onder de dekking van de verzekering vallen. Wij hebben er voor gekozen om dit een aanvullende dekking te laten zijn, omdat dit dure behandelingen zijn. Als dit standaard onder de dekking zou vallen, zou de maandelijkse standaardpremie veel hoger moeten zijn. Om de verzekering voor iedereen betaalbaar te houden, is er voor gekozen om chemo- en radiotherapie een aanvullende dekking te laten zijn. De klant kan dan zelf de afweging maken bij het afsluiten van de verzekering of zij deze behandelingen meeverzekerd willen hebben. Wij wensen jouw huisdier heel veel beterschap en sterkte toe. Met vriendelijke groet, Femke

Plotse premieverhoging van 27 procent..

Ik en eigenlijk mijn hond Owen zitten al jaren naar tevredenheid bij Petplan. Omdat hij al wat ouder was toen ik hem verzekerde was het al nooit goedkoop. Maar ik heb het voor hem over (Totaal pakket). Declaraties worden snel afgehandeld. Eigenlijk heeft hij nooit wat, dus mag ik van geluk spreken. Premiestijgingen waren altijd wel te behappen en te accepteren. Elk jaar misschien een euro of 2/3 meer. Nu ineens: van 60,71 naar.. 76,73! Dat is +26,4 procent.. Vind ik behoorlijk pittig. Overstappen kan niet, want hij is ouder dan 8. En dat staat dan in een zakelijke prolongatie email zonder verdere uitleg of wat dan ook. Ik ben al de hele dag aan het brainstormen of het misschien niet verstandiger word om zelf te gaan sparen en op te zeggen. Ik vind dit verre van klantvriendelijk.. Op de verdere service niets dan lof.. Maar dit..

• Soort verzekering: Hondenverzekering
  • In welke mate zou u Petplan aanbevelen bij vrienden, bekenden of collega’s op een schaal van 0 (zeer onwaarschijnlijk) tot 10? 6

Beste Nils, bedankt voor deze beoordeling. We begrijpen dat dit een aanzienlijke premieverhoging is. We hebben een algemene verhoging gehad vanwege de stijgende dierenartskosten en specifiek een leeftijdstoeslag voor Owen. Deze is 10%. Over de algemene verhoging staat een korte uitleg in de prolongatiebrief, de brief die bij het nieuwe polisblad zit. Misschien is het een optie om een pakket lager te gaan, naar het Plus pakket. We zullen je een email sturen met de premie en vergoedingen hiervan. Met vriendelijke groet, Marieke

Geen konijnen verzekering afsluiten!!!!

Mijn konijn heeft tijdens de wachttermijn een zere hak opgelopen , dit werd niet vergoed , snap ik een termijn van 30 dagen. Mijn konijn is hier aan genezen maar later opgelopen na 2 maanden. Dit werd echter niet vergoed omdat na die 30 dagen wachttermijn , het konijn nog 3 maanden niet in aanmerking komt omdat het tijdens de wachttermijn is gebeurd. Dit betekent dat je dus 4 maanden betaalt maar niks krijgt wat betreft vergoedingen Echt onzin , zo kan je idd konijnen blijven verzekeren alles uitsluiten, en niet verzekeren. Ook een ander konijntje verzekerd en daar alles eerlijk ingevuld blijkt dat , helemaal onderin de polis staat dat voor de komende jaar alles wat met die ziekte te maken heeft niet in aanmerking komt voor vergoeding. Kan je beter alles zelf betalen. Zeer slecht voor mij en ik hoop dat er in de toekomst een eerlijkere verzekering komt voor konijnen. Waarin geld niet het enigste is wat centraal staat. Ook staat overal op de website binnen 5 dagen declaratie afgehandeld klopt ook niks van je moet er achter aan bellen! Jammer

• Soort verzekering: Konijnenverzekering

Beste Aya, wat jammer dat je niet tevreden bent over de verzekering. Het is inderdaad zo dat bestaande klachten voor ingang van de verzekering of in de wachttermijn niet voor vergoeding in aanmerking komen. Nieuwe andere klachten na de wachttermijn komen dat wel. Ik snap dat het tegenvalt als je wel op een vergoeding hebt gerekend. We hanteren geen clausules of uitsluitingen van een jaar. Alleen voor een periode van zes maanden of levenslang. Na de zes maanden is de klacht dan voor onze rekening. We proberen de afhandeling altijd op vijf dagen te houden. Door vakantie of ziekte kan dit soms oplopen. Je kunt altijd even bellen wanneer het een hoog bedrag is of om het geld verlegen zit. Met vriendelijke groet, Pascal

Slecht

Ik heb een declaratie in gediend geld stond na een week op de rekening maar geen specificatie wat er vergoed is slecht vind ik dat en als je iets vraagt word er ook niet geantwoord ik had namelijk geen declaratie formulieren gehad bij het afsluiten van de verzekering .de volgende dag lag er twee formulieren in de bus geen excuus zoals afgesproken ik weet niet met wie ik heb nog nooit in dat jaar met iemand gestoken gaat niet zo als het moet sorry hoor gr mevr troiano

• Soort verzekering: Hondenverzekering
  • In welke mate zou u Petplan aanbevelen bij vrienden, bekenden of collega’s op een schaal van 0 (zeer onwaarschijnlijk) tot 10? N.v.t.

Beste mevrouw Troiano, Bedankt voor uw beoordeling. Wat jammer dat u niet tevreden bent. Wij versturen altijd een uitkeringsspecificatie na het afhandelen van een declaratie. Deze vindt u onder de brief waarin het bedrag staat dat u terug krijgt. Als u naar beneden scrolt, zou u de specificatie moeten kunnen zien. Mocht dit niet het geval zijn, dan kunnen we deze altijd opnieuw naar u verzenden. Bij het afsluiten van de verzekering worden er niet standaard declaratieformulieren meegezonden. Wij stimuleren mensen juist om alles online te doen, omdat dit veel papierwerk scheelt en daarmee ook nog eens het milieu minder wordt belast. Natuurlijk bieden wij het declareren per post wel aan als het online om welke reden dan ook niet lukt. De declaratieformulieren kunnen dan telefonisch of per mail worden aangevraagd, of worden gedownload via onze website. Nadat u de formulieren had aangevraagd, lagen ze de dag erna keurig op uw deurmat. Mochten er dingen onduidelijk zijn, dan kunt u altijd contact met ons opnemen via de telefoon op 020-7220230 of een email sturen naar info@petplan.nl . Groetjes Eefje

meestal snelle afhandeling nota's

Over het algemeen snelle afhandeling nota's en overzicht wat vergoed wordt is beter geworden. Jammer dat niet alle medicijnen / voedingsupplementen worden vergoed die door dierenarts worden voorgeschreven, ze worden niet voor niets door de dierenarts voorgeschreven. Op dit punt na ben ik zeer tevreden over Petplan.

• Soort verzekering: Kattenverzekering

Beste Marina, Dank je wel voor je mooie beoordeling. Fijn om te lezen dat je over het algemeen tevreden bent. Het klopt inderdaad dat niet alle voedingssupplementen worden vergoed. De medicatie of supplementen die vrij verkrijgbaar zijn, worden niet vergoed. De medicatie moet een Nederlands geregistreerd medicijn zijn en dit zijn vrij verkrijgbare supplementen (meestal) niet. Wil je weten of iets vergoed wordt? Neem gerust contact met ons op. Groeten, Daryl

Fijne verzekering

Declaraties transparant en binnen de termijn altijd op de rekening. Zijn de bedragen hoog, dan is er altijd een mogelijkheid tot snellere uitbetaling. Recente contacten en overleg over de ziekte van mijn hond heb ik als erg prettig ervaren. Petplan dank je voor de mogelijkheid om te luisterend oor te hebben en toch te vergoeden.

• Soort verzekering: Hondenverzekering

Beste mevrouw Van Gastel, Heel erg bedankt voor deze beoordeling. Wij zijn blij dat we jou en jouw hond hebben kunnen helpen en tot een oplossing zijn gekomen. Groetjes Eefje

Prima en snelle afwikkeling van declaraties

Nadat ik mijn hond had laten inslapen en een declaratie daarvoor indiende, kreeg ik een keurige mail dat zij hadden geconcludeerd dat mijn hond was overleden en dat Petplan de verzekering voor mij zouden beëindigen. En wensten mij heel veel sterkte. De volgende dag stond het geld op mijn rekening. Top verzekering.

Bedankt voor deze mooie beoordeling. Heel veel sterkte, Groetjes, Pascal

Weinig verzekerd bij volwassenen katten

Onze kat december 2018 gehaald bij het dierenasiel, met medisch boekje. Stonden niet echte bijzonderheden in, alleen wat jaren terug een ‘hartruisje (heel licht)’. Kat gelijk verzekerd bij Petplan. Alleen hij had het in Juni redelijk benauwd, was met de warmteweek, van 35 graden. Was heel erg aan het hijgen, maar dat ging gelukkig snel weer voorbij. Toch maar even contact gezocht met dierenarts en die gaf aan dat het toch wel wijs was om even een afspraak te maken. Uiteindelijk bleek het arme beest een veels te grote hartkamer te hebben (3x groter dan het zou moeten zijn). Heeft nu in het vervolg medicatie nodig van ~40,- pm. Nu kregen we de eerste declaratie redelijk snel vergoed (2 weken), maar de tweede moest er toch ook het medisch dossier en de contactgegevens van de dierenarts doorgegeven worden. Na twee weken niks, zelf nog maar eens gebeld, en wat blijkt; het wordt niet vergoed. Omdat de kat de aandoening al had voordat we de verzekering afsloten. Wat gek is, want dan bijna alle ziekte kunnen al jaren aanwezig zijn. Ik snap dat ze misbruiksituaties willen voorkomen, maar dit is hier duidelijk niet aan de hand. En zou betekenen dat een kat op ‘oudere’ leeftijd (6jaar), geen zin meer heeft om te verzekeren.. Vind het niet netjes en is ook gewoon niet duidelijk aangegeven bij het moment van verzekeren.

• Soort verzekering: Kattenverzekering
  • In welke mate zou u Petplan aanbevelen bij vrienden, bekenden of collega’s op een schaal van 0 (zeer onwaarschijnlijk) tot 10? 2

Beste Jordi, Bedankt voor je review. Wat naar dat je kat hartproblemen hebt, ik hoop dat de medicatie de benauwdheid wat kan onderdrukken. Ik begrijp je onvrede als er iets tot je verbazing uitgesloten is. Wij kijken altijd naar het medische verleden van het dier, ongeacht de leeftijd. Het klopt inderdaad dat bestaande klachten (of klachten uit het verleden) uitgesloten of tijdelijk uitgesloten kunnen worden. Eventuele (tijdelijke) uitsluitingen worden altijd middels een clausule op het polisblad gecommuniceerd. De beoordeling of iets wordt uitgesloten wordt echter altijd gedaan voordat we verzekering aanvangt. Uiteraard nodig ik je uit om contact met ons op te nemen als er iets onduidelijk is over de reden van afwijzing. Ook als je het hier niet mee eens bent. We gaan graag met je in gesprek.

Duidelijk

Doordat mijn zieke hond alsnog plotseling overleden is, heb ik mijn verzekering bij Petplan moeten opzeggen. Ik wil Petplan hartelijk danken voor de transparante afhandeling van alle declaraties die ik gedaan heb in naam van Bowe. Mede dankzij jullie hebben Bowe en ik ruim 2 jaar mogen genieten van extra tijd samen. En die tijd met je allerbeste vriend is onbetaalbaar…. Als er in mijn hart weer ruimte is voor een nieuwe vriend, is Petplan zeker weer in beeld. Vriendelijke groet, Anja

• Soort verzekering: Hondenverzekering

Beste Anja, bedankt voor deze mooie beoordeling. Heel veel sterkte met het verlies van Bowe, ook namens mijn collega's. Met vriendelijke groet, Marieke

Vrije dierenartskeuze? Deze vlieger gaat niet op.

Ik woon in Nederland, vlakbij de Duitse grens. Een paar kilometer van mijn huis is in Duitsland een Dierenarts. Voor mij is dit de beste dierenkliniek in de omgeving. Maar deze praktijk valt niet onder het hokje Nederland. En daarom gaat de zogenaamde "Vrije dierenartskeuze" hier niet op. Tevens stuiten de uitsluitingen mij tegen de borst. Ik heb 2x een factuur ingediend en beide keren vielen deze onder de uitsluitingen. Op de website van Petplan wordt opvallend veel aandacht besteed aan de uitsluitingen en eigen risico's. Nu sta ik voor de keuze om de verzekering bij Petplan te verlengen, maar de weegschaal slaat uit naar 'opzeggen'. Redenen dus: - Teveel uitsluitingen - Te lage vergoedingen - Vrije dierenartskeuze? Niet dus - De kosten van de Duitse dierenarts zijn lager. - Het risico kan ik net zo goed zelf nemen. - Petplan biedt geen alternatieven die out of the box zijn. - Zakelijke, onpersoonlijke benadering.

• Afwikkeling van uw declaratie N.v.t.
  • Soort verzekering: Hondenverzekering

Beste meneer Cobussen, Bedankt voor uw beoordeling op klanten vertellen. Wij vinden het jammer te lezen dat u niet tevreden over ons bent. Wij bieden inderdaad een vrije dierenartskeuze binnen Nederland. Duitsland valt hier helaas niet onder. Wij proberen altijd mee te denken met onze klanten, maar er zijn ook bepaalde regels waar wij ons aan moeten houden. Onze premies zijn onder andere gebaseerd op de prijzen die Nederlandse dierenartsen vragen. Wij kunnen het daarom niet toestaan als onze klanten behandelingen in het buitenland laten plaatsvinden. Wel bieden wij een aanvullende reisverzekering aan die afgesloten kan worden als u uw huisdier meeneemt op vakantie. Mocht er dan iets gebeuren, dan bent u daar wel voor verzekerd. De uitsluitingen die u bedoeld, hebben te maken met het pakket dat u heeft gekozen. U heeft gekozen voor ons Basis Pakket. In dit pakket wordt de preventieve zorg (vaccinaties, vlooien/teken middelen en ontwormingsmiddelen) niet door ons vergoed. Tevens heeft u een keer een nota ingediend die te maken had met een klacht die al aanwezig was voordat u de verzekering afsloot. Wij hopen dat u begrijpt dat wij deze laatste nota niet in behandeling konden nemen en dat u begrijpt waarom wij helaas geen toestemming geven om naar een buitenlandse dierenarts te gaan. Met vriendelijke groet, Eefje van Houten

Huisdierenverzekering en minima

Stichting Bevordering Huisdierenwelzijn krijgt met regelmaat aanvragen voor acute medische steun minima huisdier. Dan blijkt soms ook dat de eigenaar (die bijv. onder bewind staat) nog wel de dierverzekering heeft. Dat is natuurlijk prachtig en een compliment voor deze huisdiereigenaren. Maar er is een groot probleem. Deze eigenaren krijgen vaak niet meer dan 40 euro leefgeld per week om weer uit de problemen te geraken. Ze kunnen geen dier naar de dierenarts sturen, gewoonweg omdat ze de eigen bijdrage niet kunnen bekostigen en pas na deze betaling de vergoeding van de verzekering krijgen. Stichting Bevordering Huisdierenwelzijn wil graag dat de dierverzekering hier een oplossing voor zoekt, zodat een dier wel kan worden geholpen door een dierenarts. Is versleuteling van de eigen bijdrage -in nood situatie van een dier- in de maandelijkse betaling dan mogelijk. Dus een tijdelijke oplossing om toch een dier te laten behandelen. Dit moet dan wel onderschreven worden door een dierenarts die het dier gaat behandelen in noodsituatie. Wij steunen minima en huisdieren, maar doen onze best om ze ook te wijzen op het nemen van een verzekering. Als ze dat dan kunnen opbrengen/aanhouden via hun bewind is dat prachtig, maar de eigen bijdrage blijkt te vaak een struikelblok in een acute nood situatie. Graag uw reactie naar info@huisdierenwelzijn.nl Wij hopen op een oplossing zodat minima die een verzekering hebben in nood toch met hun dier naar de dierenarts/specialist kunnen.

• Afwikkeling van uw declaratie N.v.t.
  • Soort verzekering: Kattenverzekering, Hondenverzekering

Bedankt voor jullie review en goed dat jullie ons benaderen hiervoor. Uiteraard vinden wij welzijn van de dieren belangrijk. Graag nemen wij even contact met jullie op om afspraken te maken voor klanten die in deze situatie zitten. Met vriendelijke groeten, Daryl