Ik word goed geknipt, in een prettige sfeer en ik hoef niet te lang te wachten.
Voor mij zijn dit dus de belangrijkste factoren. Maar jullie hebben te maken met verschillende klanten, segmenten, die je waarschijnlijk allemaal nodig hebt. Die stellen verschillende eisen. Hierbij gaat het, denk ik, om de combinatie van kwaliteit, sfeer (incl service) en toegankelijkheid (snelheid, gemak). Als de prijs klopt met het gebodene en met de concurrentie, zal die geen grote rol spelen.
De moeilijkheid is om zo goed mogelijk per klant in te spelen op de individuele behoefte. Jongeren zullen vaak erg hoge eisen stellen aan de kwaliteit. Voor ouderen zal de sfeer zwaarder wegen en mensen met weinig tijd willen snel geholpen worden. Belangrijk is te weten hoe deze verschillende klantgroepen dit ervaren, waar ze nog verbeterpunten zien, wie de belangrijkste klanten zijn en last but not least wat de effecten voor jullie zijn van het verplicht maken van een afspraak (ik vrees voor de een prettig maar voor de ander juist een gemis om niet even binnen te kunnen lopen). Ofwel: wat vindt de klant dat goed gaat? Wat kan beter? Wat vindt ie niet goed? En wat zou ie graag toegevoegd willen en of juist niet meer willen? Als je deze vragen toevoegt + specifiek de ervaring over het afspraak maken, krijg je misschien een nog scherper beeld zonder dat het de klant veel meer tijd kost.