we hadden een akkefietje met zonneplan ik moet zeggen dit is goed opgelost !! daarom mijn beoordeling naar 5 sterren
Beste, We begrijpen dat het jammer is dat u geen gebruik hebt kunnen maken van de prijsverlaging. Het kan voorkomen dat er een prijsverlaging plaats vindt na het aanschaffen van een product. Wanneer we een mogelijkheid krijgen om een eerlijke prijs te hanteren, passen we dit graag zo snel mogelijk toe. We komen graag in contact met u om verdere toelichting te kunnen geven.
Originele beoordeling
Vier weken geleden een 20 kw thuisbatterij besteld bij zonneplan. Ik had geluk want hij kon snel geplaatst worden. Want er was een gaatje in de planning. Prima ! De batterij draait nu 2 weken en wat schets mijn verbazing hij is in deze twee weken 1000 euro goedkoper geworden. Ik heb kontakt op genomen om te vragen of hier toch wat aan gedaan kon worden, maar dat was totaal niet mogelijk want het is marktwerking.Als zonneplan zo'n goed bedrijf is wat ze beweren te zijn hadden ze me toch op zijn minst even kunnen informeren over die prijsdaling. Daarom ben ik niet blij
Beste, We begrijpen dat het jammer is dat u geen gebruik hebt kunnen maken van de prijsverlaging. Het kan voorkomen dat er een prijsverlaging plaats vindt na het aanschaffen van een product. Wanneer we een mogelijkheid krijgen om een eerlijke prijs te hanteren, passen we dit graag zo snel mogelijk toe. We komen graag in contact met u om verdere toelichting te kunnen geven.
Ik zit al 5 weken te wachten op de connect. !! 5 dagen geleden kreeg ik een bericht dat de connect onderweg was, helaas, nog steeds niet ontvangen !! Onder tussen wel een enquête ontvangen hoe het bevalt !! NIET DUS
Beste Piet, Onze excuses voor het ongemak, we proberen de connect zo snel mogelijk te leveren maar het klopt dat we helaas leveringsproblemen kennen voor de Zonneplan Connect. We hebben u hierover geïnformeerd en gecompenseerd. Ik snap dit niet de ervaring is die u van ons verwacht. Hopelijk heeft u inmiddels weer inzicht en bevalt het energiecontract. Met zonnige groet, Zonneplan
Nadat ik besloten had mij aan te sluiten bij Zonneplan heb ik niets anders dan een prettige ervaring. Ik ben tevreden over de begeleiding van de installatie, maar ook tevreden over de after sales. Wat belangrijker is, ik merk het aan mijn vaste lasten, ze zijn omlaag gegaan.
De installatie en daarna het gebruik van de batterij voldoet aan de verwachtingen.
Goed om te lezen! Bedankt voor deze mooie review!
Ik hen inmiddels verschillende producten van Zonneplan. Zonnepanelen, energiecontract en sinds kort een thuis batterij. Het aller grootste voordeel is dat je binnen dit ecosysteem, via de App, heel goed inzicht krijgt in je gegevens en voorbereid bent op de toekomst.
Bedankt voor je positieve woorden en geweldig dat je van zoveel producten gebruik maakt! Je hebt bijna het hele Zonneplanpakket compleet :)
Ze zeggen wat ze doen en doen wat ze zeggen !
Goed om te horen dat je tevreden bent. Welkom bij Zonneplan!
Sinds half mei loopt mijn energiecontract bij Zonneplan. Het oude contract liep af en aangezien ik nogal wat zonnepanelen heb liggen en mijn oude energieleverancier als eerste begon te rommelen met terugleververgoedingen, was de keuze voor een dynamisch contract bij Zonneplan snel gemaakt. Duidelijke facturen en een goed bereikbare klantenservice. Van het één kwam het ander en sinds eind mei in het bezit van een Nexus thuisbatterij van Zonneplan. Na wat aanloopproblemen i.v.m. mijn netcapaciteit in combinatie met een serieus aantal zonnepanelen, draait de accu nu als een tierelier. Je hoeft nergens naar te kijken en het "Powerplay AI programma" wordt het maximale rendement uit de batterij gehaald. Sinds kort kun je er voor kiezen om hem te gebruiken voor de opslag van je eigen zonnestroom, maar Powerplay levert meer rendement en je helpt mee de overbelasting van het net te voorkomen. Het milieu is de lachende derde, want bij een tekort aan stroom wordt de accu ingezet om stroom af te tappen, waardoor energiecentrales minder snel opgestart hoeven te worden. Afgezien van de vergoeding die je hier als klant van Zonneplan maandelijks voor op je bankrekening gestort krijgt, geeft het ook nog eens een goed gevoel om groen bezig te zijn. Kortom, ik ben erg tevreden over Zonneplan en die Nexus thuisbatterij is een toppertje!
Geweldig om te lezen dat je zo positief bent over Zonneplan en de Nexus thuisbatterij! Ook mooi dat je onze klantenservice als goed hebt ervaren. Welkom bij Zonneplan Hans!
Vanaf de bestelling tot en met de installatie is de communicatie goed en volledig. De installatie is goed, netjes en in overleg verricht. De werkplek wordt schoon achtergelaten. Installatie-team was erg vriendelijk en stemde voorafgaande goed af wat de bedoeling was, verwachte tijd en na afloop hoe de installatie werkt.
Marco, bedankt voor het delen van je ervaring. Mooi dat het allemaal zo goed heeft mogen verlopen tijdens de installatie!
Nu meer dan een maand bij zonneplan en nig steeds geen zonneplan connect ontvangen, vertrouwen is helemaal weg, ik ben blij dat il niet voor de accu ben gegaan en dat ik elk moment kan opzeggen Inmiddels heb ik zonneplan weer opgezegd, inderdaad, als je de app en daarmee verbruik en kosten in de gaten houdt kan je besparen, maar in ons geval (gezin van 4) niet ye doen, we moeten wassen als het nodig is en niet om 2 uur snachts , en het laden van de auto kan ook vaak niet wachten, daarnaast komt mijn gemiddelde kosten veel hoger uit dan welk ander jaar contract dan ook
Beste Jos, Het klopt dat we helaas leveringsproblemen kennen voor de Zonneplan Connect. Jammer te horen dat uw vertrouwen hiermee verloren is gegaan. Dit is natuurlijk niet de ervaring die wij onze klanten willen geven. We zijn de achterstanden inmiddels flink aan het inhalen. Ik verwacht dan ook dat u snel uw Connect op de deurmat heeft liggen. Ik wil nogmaals benadrukken dat de Connect niets te maken heeft met de facturatie en enkel zorgt voor het verbruiksinzicht in de Zonneplan app. Zodra u de Connect heeft, kunt u in de Zonneplan app uw verbruik inzien. Zonnige groet, Zonneplan
Originele beoordeling
Nu meer dan een maand bij zonneplan en nig steeds geen zonneplan connect ontvangen, vertrouwen is helemaal weg, ik ben blij dat il niet voor de accu ben gegaan en dat ik elk moment kan opzeggen
Beste Jos, Het klopt dat we helaas leveringsproblemen kennen voor de Zonneplan Connect. Jammer te horen dat uw vertrouwen hiermee verloren is gegaan. Dit is natuurlijk niet de ervaring die wij onze klanten willen geven. We zijn de achterstanden inmiddels flink aan het inhalen. Ik verwacht dan ook dat u snel uw Connect op de deurmat heeft liggen. Ik wil nogmaals benadrukken dat de Connect niets te maken heeft met de facturatie en enkel zorgt voor het verbruiksinzicht in de Zonneplan app. Zodra u de Connect heeft, kunt u in de Zonneplan app uw verbruik inzien. Zonnige groet, Zonneplan
Onze keuze voor een thuisbattrij van Zonneplan is tot nu toe een goede keuze geweest. Het voorbereidings traject was zeer helder. Op vragen werd direct geantwoord. Door de goede voorbereiding en de gemaakte afspraken was vandaag de installatie van de 20 kWh thuisbatterij in twee uur gerealiseerd. De installatie is perfect afgewerkt en goed werkend opgeleverd.
Goed om te horen dat jullie tevreden zijn met de thuisbatterij. Bedankt voor het delen van je ervaring!
Ik ben sinds mei opnieuw klant van Zonneplan. Tot op heden nog steeds niet de Zonneplan Connect binnen gekregen. Drie weken geleden een email ontvangen dat hij uiterlijk binnen 3 weken bezorgd zou worden. Nog altijd niet binnen! DE reden om voor Zonneplan te gaan was het kunnen inzien van je verbruik. Dat is nu niet mogelijk. Samenvattend: service schiet tekort en afspraken worden niet nagekomen
Beste Maarten, Het klopt dat we inderdaad leveringsproblemen hebben met de Connect. Gelukkig heeft u inmiddels de Connect ontvangen. We hebben u hierover geïnformeerd en gecompenseerd. Ik snap dit niet de ervaring is die u van ons verwacht. Hopelijk heeft u inmiddels weer inzicht en bevalt het energiecontract. Mochten we nog iets voor u kunnen betekenen dan horen we het graag. Met energieke groet, Zonneplan
Sinds oktober 2021 (bijna 3 jaar) hebben wij zonnepanelen van zonneplan. Dit werkte tot 3 juni prima. Echter kwam er toen een storing in onze omvormer. Dit zou komen door updates. Na een dag zou dit verholpen moeten zijn. U raadt het al, na een dag nog steeds storing. Weer contact gezocht met service desk. Geen oplossing. Dit nog 3 keer herhaalt. Nu blijkt dat er toch echt een monteur langs moet komen. Deze kan op zijn vroegst 17 juli!?!? Straks dus 7 weken geen opbrengsten in de meest 'gunstige' periode van het jaar. Geen compensatie, geen excuses. Behoorlijk teleurgesteld in Zonneplan.
Energieverlies van 10 a 15% staat nergens vermeld voor de thuisaccu Zonneplan is een mooi bedrijf waar ik me goed en vertrouwd bij voelde. Alleen vind ik het niet duidelijk en oneerlijk dat nergens vermeld staat bij aanschaf van de thuisaccu de hoeveelheid energieverlies. 10 a 15% gaat verloren bij laden en ontladen. Dat betekend bij aanschaf van een thuisaccu van 15kWh met bijvoorbeeld een jaaropbrengst van 1600 euro jou energierekening aan het einde van het jaar wel zo'n 250 tot 300 euro duurder uitvalt (100kWh per maand x gemiddeld 0.25 cent) Ze zeggen bij Zonneplan dat dit meegenomen is in de vergoeding, maar het is dus duidelijk niet mee doorberekend in de terugverdientijd. Ik vind dit echt een slechte zaak. Juist zeggen hun dat ze transparant en open naar hun klanten zijn, maar ik vind dit het wel bekende 'addertje onder het gras' Realiseer je dus wel bij aanschaf van een thuisaccu dat je jaarverbruik met zo'n 1200 kWh omhoog gaat. Afgelopen maand zat er bij mij 90 kWh verschil in laden en ontladen, en volgens de app 30kWh sluimerverbruik. Accu ging 98% de maand in en met 7% uit. Dus eigenlijk ruim 100 kWh verlies! Reactie van het bedrijf Hallo Henk, bij het omzetten van energie door de omvormer ontstaat inderdaad energieverlies. Het is echter een misvatting dat deze verliezen als kosten worden gezien voor u, dat is niet het geval. Er gaan wel kWh's verloren, maar u betaalt hier niet voor. U ontvang over elke geladen kWh een totale Powerplay vergoeding voor de diensten die uw batterij doet. Daar zitten geen verborgen kosten aan. Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Zonnige groet, Zonneplan Deze reactie is gewoon echt niet waar! Die kws die verloren gaan betaal je gewoon zelf. Dus zijn dit wel verborgen kosten. Per jaar heb je dus zo'n 1200 tot 1500 kw meer verbruik met een dynamische thuisaccu. Een thuisaccu is op deze manier zeker wel rendabel, maar je terugverdientijd is heel wat langer dan ze bij Zonneplan beweren.
Hallo Henk, bij het omzetten van energie door de omvormer ontstaat inderdaad energieverlies. Het is echter een misvatting dat deze verliezen als kosten worden gezien voor u, dat is niet het geval. Er gaan wel kWh's verloren, maar u betaalt hier niet voor. U ontvang over elke geladen kWh een totale Powerplay vergoeding voor de diensten die uw batterij doet. Daar zitten geen verborgen kosten aan. Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Zonnige groet, Zonneplan
Originele beoordeling
Energieverlies van 10 a 15% staat nergens vermeld voor de thuisaccu Zonneplan is een mooi bedrijf waar ik me goed en vertrouwd bij voelde. Alleen vind ik het niet duidelijk en oneerlijk dat nergens vermeld staat bij aanschaf van de thuisaccu de hoeveelheid energieverlies. 10 a 15% gaat verloren bij laden en ontladen. Dat betekend bij aanschaf van een thuisaccu van 15kWh met bijvoorbeeld een jaaropbrengst van 1600 euro jou energierekening aan het einde van het jaar wel zo'n 250 tot 300 euro duurder uitvalt (100kWh per maand x gemiddeld 0.25 cent) Ze zeggen bij Zonneplan dat dit meegenomen is in de vergoeding, maar het is dus duidelijk niet mee doorberekend in de terugverdientijd. Ik vind dit echt een slechte zaak. Juist zeggen hun dat ze transparant en open naar hun klanten zijn, maar ik vind dit het wel bekende 'addertje onder het gras' Realiseer je dus wel bij aanschaf van een thuisaccu dat je jaarverbruik met zo'n 1200 kWh omhoog gaat. Afgelopen maand zat er bij mij 90 kWh verschil in laden en ontladen, en volgens de app 30kWh sluimerverbruik. Accu ging 98% de maand in en met 7% uit. Dus eigenlijk ruim 100 kWh verlies!
Hallo Henk, bij het omzetten van energie door de omvormer ontstaat inderdaad energieverlies. Het is echter een misvatting dat deze verliezen als kosten worden gezien voor u, dat is niet het geval. Er gaan wel kWh's verloren, maar u betaalt hier niet voor. U ontvang over elke geladen kWh een totale Powerplay vergoeding voor de diensten die uw batterij doet. Daar zitten geen verborgen kosten aan. Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Zonnige groet, Zonneplan
snel correct bedrijf
Fijn om te horen dat je zo tevreden bent. Bedankt voor de review en welkom bij Zonneplan!
Een dynamisch energiecontract, dat leek me een goede combinatie met een elektrische auto en veel mogelijkheden om energie op 'slimme' momenten te gebruiken. Daarbij heb ik me door Zonneplan laten overtuigen om hun Nexus Thuisbatterij te plaatsen. De combinatie van die twee is echter een drama want van een transparant overzicht van verbruik of kosten is niets meer over na de installatie. Je betaalt per uur maar kunt dus niet zien wat je verbruikt of teruglevert omdat de batterij over dezelfde aansluiting z'n werk doet. En hoewel Zonneplan alle data heeft van de batterij en de aansluiting is het volgens hen onmogelijk om deze datastromen van elkaar af te trekken (gek genoeg kunnen ze het wel nauwkeurig factureren, dus hoe ze dat doen...) Ook blijkt de helft van wat ze schrijven op hun website (bijv. de informatie over de combinatie met zonnepanelen of over het eenvoudig switchen naar 'enkel voor eigen verbruik' in de app) gewoon klinkklare onzin. Communicatie met de klantenservice gaat enorm stroef want het zijn andere afdelingen die blijkbaar niet met elkaar communiceren. Kortom: Voor dynamische energie zou ik ze wel durven aanraden (hoewel Tibber dan waarschijnlijk net zo goed is), maar voor de batterij zou ik echt even wachten tot ze de kinderziektes opgelost hebben en de marketingafdeling op hun vingers getikt is door de toezichthouder. -- Update 2,5 maand later, weinig verbetering. De website heeft nogsteeds prominent onzinnige (ten hoogste 'technisch gezien correcte') claims. Je hebt in de app nogsteeds geen inzicht in het energieverbruik van je huis en de klantenservice negeert het deel van de vragen waar ze geen template-antwoord op hebben.
Originele beoordeling
Een dynamisch energiecontract, dat leek me een goede combinatie met een elektrische auto en veel mogelijkheden om energie op 'slimme' momenten te gebruiken. Daarbij heb ik me door Zonneplan laten overtuigen om hun Nexus Thuisbatterij te plaatsen. De combinatie van die twee is echter een drama want van een transparant overzicht van verbruik of kosten is niets meer over na de installatie. Je betaalt per uur maar kunt dus niet zien wat je verbruikt of teruglevert omdat de batterij over dezelfde aansluiting z'n werk doet. En hoewel Zonneplan alle data heeft van de batterij en de aansluiting is het volgens hen onmogelijk om deze datastromen van elkaar af te trekken (gek genoeg kunnen ze het wel nauwkeurig factureren, dus hoe ze dat doen...) Ook blijkt de helft van wat ze schrijven op hun website (bijv. de informatie over de combinatie met zonnepanelen of over het eenvoudig switchen naar 'enkel voor eigen verbruik' in de app) gewoon klinkklare onzin. Communicatie met de klantenservice gaat enorm stroef want het zijn andere afdelingen die blijkbaar niet met elkaar communiceren. Kortom: Voor dynamische energie zou ik ze wel durven aanraden (hoewel Tibber dan waarschijnlijk net zo goed is), maar voor de batterij zou ik echt even wachten tot ze de kinderziektes opgelost hebben en de marketingafdeling op hun vingers getikt is door de toezichthouder.
End 2020 heb ik zonnepanelen laten installeren en recentelijk een laadpaal. Over beide ben ik uitermate tevreden. Sinds april j.l. ook een dynamisch energiecontract wat tot heden goed bevalt. Het is echter nog te vroeg om te besluiten of dit echt de beste oplossing is voor mij.
Gaaf om te horen dat je sinds 2020 al zonnepanelen hebt en sinds kort ook de laadpaal! Wij hopen dat het energiecontract net zo goed gaat bevallen. Bedankt voor je review!
Ik heb de 20kWh zonneplan accu met een 10kWh omvormer laten plaatsen en krijg direct van Stedin het verzoek mijn aansluiting te verzwaren wat resulteert in een eenmalige investering en jaarlijks ongeveer € 700,-- extra kosten. Dat vertelt Zonneplan niet. Voor een particuliere aansluiting beveel ik dit product niet aan. Overigens bizar dat Stedin kosten rekent voor hulp bij de energietransitie, een bijdrage zou redelijk zijn.
Beste Peter, de Zonneplan Nexus thuisbatterij is zeker wel geschikt voor particuliere aansluiting, daar is het product immers voor ontwikkeld. Hierbij vereisen we een 3-fasenaansluiting, waarbij ook een 3x25 ampere aansluiting voldoende ruimte biedt om een substantiële bijdrage aan het stroomnet te leveren. De meeste huishoudens beschikken al over een 3-fasenaansluiting. Bij een ophoging naar 3x25 komen niet € 700 extra kosten kijken. Het lijkt er daarom op dat u een zwaardere aansluiting heeft. Dat ligt echter niet aan Zonneplan, maar heeft u kennelijk in overleg met uw netbeheerder gekozen. Ik verwijs u daarvoor dan ook door naar uw netbeheerder. De Nexus thuisbatterij is uitgerust met Dynamic Load Balancing waardoor u niet over uw aansluitwaarde gaat. Zo voorkomen we stroomuitval. Hopende u wat meer informatie te hebben gegeven. Met zonnige groet, Zonneplan
Zeer tevreden over zonneplan. Gebruik van de app en laadsessies zijn gebruiksvriendelijk en zeer overzichtelijk. Je kunt zelf bepalen wanneer je voordelig wilt laden en dit werkt perfect. Ik kan niks negatiefs zeggen over zonneplan.
Bedankt voor je fantastische review! We zijn blij dat je zo tevreden bent met Zonneplan. Leuk om te horen dat het voordelig laden zo goed werkt.
Vooraf heldere afspraken, op de dag van montage, in overleg de route van de kabel kunnen mee bepalen, en plek van omvormer, keurig alles afgeleverd en gemonteerd
Super om te horen dat de afspraken over het gehele proces helder waren en alles keurig is afgeleverd en gemonteerd is. Welkom bij Zonneplan!
Nu de complete installatie nu z’n kleine 2 maanden draait, panelen/batterijen 20kW en laadpaal, kan ik niet anders zeggen dat alles werkt zoals afgesproken en verwacht. De opbrengst met powerplay van batterijen en zonnepanelen is voor mij boven verwachting. Als nu voor dezelfde keuze stond zou ik het zeker direct weer doen ook met in het achterhoofd dat salderen gaat vervallen.
Wat gaaf om te horen dat je de panelen, thuisbatterij en laadpaal hebt. Goed voorbereid op de toekomst! Fijn dat de opbrengst met Powerplay ook voldoet aan de verwachtingen en bedankt voor je review!
Als u een goede laadpaal wil die zonder extra gedoe wordt aangelegd en doet wat u wil, is die van Zonneplan aan te bevelen. 1. Goed overleg over het tracé van de stroomkabel. 2. Keurig op de afgesproken tijd en plaats aanwezig. 3. De installatie in de meterkast is keurig gedaan. 4. De kabel is netjes via een zelfgegraven sleuf naar de plek geleid. 5. De laadkast is klein van formaat en heeft een nette uitstraling. 6. Het bevestigde laadsnoer heeft een goede lengte. 7. De app geeft relevante info en geeft mogelijkheden het laden naar uw hand te zetten.
Wat fijn om te horen dat je zo tevreden bent met onze laadpaal! Mooi om te zien hoe je het hele traject beoordeeld. Bedankt voor je review en veel laadplezier toegewenst!
Geen negatieve ervaringen. Alle afspraken zijn keurig op tijd verwerkt. Het voortraject, het administratieve gedeelte, klopte helemaal. Waar nodig werden je vragen keurig beantwoord. De installatie werd snel en vakkundig gedaan. Zonneplan......een pluim verdiend!
Super om te horen dat je het gehele proces zo positief hebt ervaren. Welkom bij Zonneplan!
Wij zijn netjes geholpen
Fijn om te horen dat jullie netjes geholpen zijn! Bedankt voor de review.
Organisatie groeit te hard, is niet in staat om te leveren wat ze beloven. Levering kwam te laat. Fout geïnstalleerd, plaatje vergeten. Geen terugkoppeling. Na dreigen werd het alsnog opgelost. Blijkt één van de dongles niet te wrrken. Daardoor is het systeem offline. Kan m’n stroom niet opslaan, noch gebruiken. Advies: wacht even met bestellen
Geen woorden voor ....
Bedankt voor deze 5 sterren en welkom bij Zonneplan!
Burgemeester Roelenweg 13 D
8021EV Zwolle
Zonneplan: Jouw partner in slimme energieoplossingen Zonneplan biedt de slimste oplossingen voor een lagere energierekening in Nederland. Met onze innovatieve tools en producten, waaronder zonnepanelen, laadpalen en thuisbatterijen, maak je stroom slim, groen en betaalbaar. We zijn toegewijd aan de toekomst van energie met onze dynamische energiecontracten voor Nederlandse huishoudens. Heb je een vraag of ervaar je een storing? We staan klaar om je te helpen met persoonlijke service. Bel ons op 088 020 3011. ma t/m do 08:00 - 20:30 uur vrijdag 08:00 - 18:00 uur zaterdag 09:00 - 17:00 uur
• Iedereen mag een review schrijven zolang er voldaan wordt aan de gebruikersvoorwaarden.
• Kiyoh & Klantenvertellen zijn onafhankelijke platformen en erkend Google reviewpartner. Of een review nu lovend is of juist kritisch – iedere stem telt.
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan.
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd.
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.