Zonneplan heeft een uitstekende klantenservice, uitstekend materiaal en zijn volop aan het ontwikkelen. Zo hebben ze een eigen omvormer ontwikkeld. Helaas hebben ze bezuinigd op de monteurs. Die hebben blijkbaar niet ingecalculeerd hoe veel dakpannen er tijdens montage sneuvelen en laten je vervolgens zelf nieuwe dakpannen halen bij een groothandel (overigens wel vergoed door Zonneplan). Na afloop heb ik nog zeker 5 kapotte dakpannen zien zitten die ze niet hebben vervangen. Bovendien was de steiger al opgeruimd en er met de bus vandoor terwijl er nog een stekkertje los zat, en heeft de elektricien me een Enexis-monteur voor niets laten komen omdat hij dacht dat er een lekkage zat in de stoppenkast. Ten slotte krijg je nauwelijks inzicht in je data. Je krijgt lijntjes, staafjes en een paar kerngetallen te zien in een app maar de data in CSV of XLSX kunnen ze je niet sturen(!). Mogelijk is dit het enige Zonnepanelen-bedrijf die je je data niet geeft. Al met al ben ik redelijk tevreden met het resultaat maar zou ik het een tweede keer waarschijnlijk anders doen.
Bedankt voor het delen van uw feedback. Deze signalen hebben we direct opgepakt met onze klantenservice. Wij hebben contact met u opgenomen om bovenstaande punten met u te bespreken en om uitleg te geven over de dataverwerking van onze app. U ontvangt alsnog graag uw data in een export-bestand, dus wij hebben dat doorgestuurd naar onze app-ontwikkelaars zodat zij dit hopelijk in de toekomst kunnen realiseren. Voor nu wensen wij u veel zonuren toe!
Na enkele jaren bleek de opbrengst terug te lopen. Na melding bezoek monteur gehad en leek probleem opgelost. Echter, maanden later bleek opbrengst nog steeds tegen te vallen. Monteurs hebben weer gezocht en probleem uiteindelijk gevonden. En naar volle tevredenheid, inclusief coulance vergoeding opgelost!!! Zo ga je met klanten om. Chapeau voor Zonneplan.
Wauw, wat een mooie woorden Vincent. Super dat je zo blij bent, ook met onze service. Dat is minstens zo belangrijk.
Werken endenken mee bij aanschaf en installatie. Ook de nazorg is heel goed.
Wat fijn dat je zo positief bent, Jaap! Hopelijk zijn de opbrengsten net zo positief🌞
Prima, vakkundig,snel
Dat is een TOP score, bedankt John!
De prijs is scherp en de app en omvormer zien er mooi uit. De installatie verliep bij ons echter verre van soepel, waardoor we niet met een heel positief gevoel terugkijken op het hele traject. Wel zijn we iedere keer vriendelijk te woord gestaan en zijn de medewerkers van de klantenservice oplossingsgericht. Daarom toch een krappe voldoende. Verder goed om u te verdiepen in het fenomeen van spanningsproblemen/piekspanning. Bij ons leidt dit er op zonnige dagen toe dat de installatie de halve dag is uitgeschakeld. Valt formeel buiten de verantwoordelijkheid van de installateur, maar vrolijk wordt je er niet van.
Bedankt voor uw feedback op de werkwijze van onze installatiepartner. Er zijn meerdere fouten gemaakt tijdens deze installatiedag. De installatie is niet volgens onze hoge kwaliteitsstandaarden afgerond en dat nemen wij zeer serieus op met de teams die bij u zijn geweest. Wij hebben inderdaad telefonisch contact met u opgenomen om deze signalen uitgebreid te bespreken en om tot een oplossing te komen. Wij zijn erg blij om te horen dat u tevreden bent met onze service en communicatie. Gelukkig hebben we het positief kunnen afsluiten. Wij wensen u veel zonnige dagen!^Saskia
Originele beoordeling
Eerlijk is eerlijk: het digitale legplan zag er strak uit en de prijs is scherp. Maar die scherpe prijs moet ergens worden verdiend en dat is bij Zonneplan overduidelijk de installatie. Deze installatie is even haastig als amateuristisch. Bij ons heeft dit geleid tot lekkage als gevolg van te grote kieren tussen de dakpannen. Inslijpen van de pannen blijkt bij Zonneplan niet standaard (ik citeer: zie het inslijpen maar als een extra service, zodat u het straks in de herfst ook droog houdt). Monteurs verschijnen consequent te laat, soms zelfs meerdere uren. Inmiddels is Zonneplan 7(!) keer ons dak op geweest. Als laatste is een nieuwe nokpan geplaatst (deze was tijdens de installatie gebroken). Betreft echter een compleet ander model, waaruit op dit moment een stuk vuilniszak wappert. Tekenend voor de kwaliteit die dit bedrijf levert. Wij zijn alle vertrouwen inmiddels kwijt en schakelen een eigen installateur in. Ons dringende advies: ga niet voor de scherpste prijs, maar schakel een professionele partij in! Verder goed om u te verdiepen in het fenomeen van spanningsproblemen/piekspanning. Bij ons leidt dit er op zonnige dagen toe dat de installatie de halve dag is uitgeschakeld. Valt formeel buiten de verantwoordelijkheid van de installateur, maar vrolijk wordt je er niet van. Voor de vriendelijke medewerkers van de klantenservice toch nog een hele ster, maar daar is ook alles wel mee gezegd.
Bedankt voor uw feedback op de werkwijze van onze installatiepartner. Naar aanleiding van deze signalen is er inderdaad contact met onze klantenservice geweest, zodat we dit direct konden oppakken. Er zijn meerdere fouten gemaakt tijdens deze installatiedag. De installatie is niet volgens onze hoge kwaliteitsstandaarden afgerond en dat nemen wij zeer serieus op met de teams die bij u zijn geweest. Zojuist hebben wij nogmaals telefonisch contact met u opgenomen om deze signalen uitgebreid te bespreken en om tot een oplossing te komen. U schakelt een andere installateur in om de juiste nokpan terug te plaatsen. Wij ontvangen graag de offerte of kostenberaming zodat wij een tegemoetkoming in orde kunnen maken. U gaf aan dat u blij bent met onze service en communicatie en dat u zelf contact met ons opneemt als u een offerte heeft ontvangen. Wij wachten uw reactie dus af en wensen u voor nu veel zonnige dagen zodat de installatie mooie opbrengsten opwekt.^Saskia
Positief , vriendelijk , fijn personeel , komen afspraken na
Dat is een mooie opsomming waar we heel blij mee zijn. Bedankt, Kim!
Zoals vooraf is besproken,en achteraf te hebben nagetrokken komt 'alles' 100% overeen! Vr, Grt, Bert van der Heide.
Deze review is voor ons 100% naar wens😉Bedankt voor deze stralende 10!
Vandaag onze zonnepanelen geplaatst door Groenenberg Solar. Wat een vakmannen en wat een mooi en net eind resultaat. Goed overleg vooraf en nadien goede uitleg over alles wat gedaan is. Complimenten, bedankt!
Geweldig dat je zo positief over ons bent, Rob! Bedankt voor het delen van je ervaring💚
De panelen, 10stuks, liggen nu al 4 maanden op ons dak. We zijn in verbruik van 6 personen terug gegaan naar 1.5 personen. We zijn met 4 dus dit is een hele grote besparing.
Wauw, dat zijn mooie resultaten Robin! Super dat de zonnepanelen zo'n mooie besparing opleveren.
Vandaag 8 panelen geïnstalleerd. Vriendelijke en vakbekwame installateurs. Gelijk kunnen profiteren van opgewekte stroom. Blij mee!
Geweldig dat je zo enthousiast bent, Rob! Daar doen we het natuurlijk voor. Veel zonuren gewenst😎
Vanaf het eerste moment een goed contact en duidelijke uitleg. snelle service en installatie zonder gedoe. Een aanrader!
Wat fijn dat we je zo blij hebben gemaakt, Barbara. Hopelijk maken de opbrengsten van de zonnepanelen je net zo blij!🌞
Project uitgevoerd zoals afgesproken. Goede communicatie en goede terugkoppeling, zeker aan te bevelen.
Deze review straalt ons tegemoet, Marian! Bedankt voor het delen van je ervaring, dat waarderen we💚
Zeer klantvriendelijk en correct. Zeker aan te bevelen.
Super dat je ons aanbeveelt, een groter compliment kunnen we niet krijgen. Op naar een zonnige toekomst!
Mijn ervaring met Zonneplan zijn prima: heldere afspraken en geen verrassingen.
Dat zijn 5 stralende sterren, bedankt Mimi!
Na positieve ervaringen bij mijn broer en ouders met zonneplan in zee gegaan. Communicatie vooraf wat duidelijk. Als leek had ik het gevoel goed geïnformeerd en goed geholpen te worden. Helaas bleek een paar dagen wel dat onze meterkast verouderd was. Dit moest vervolgens ook aangepakt worden. Via zonneplan kon dit ook geregeld worden, voor een scherpe prijs. Dit kon hetzelfde bedrijf regelen wat de panelen kwam plaatsen dus hier gebruikt van gemaakt. De avond voor de installatie kregen we om 22.03 een appje met de vraag of ze de dag erna een uurtje eerder mochten beginnen. Redelijk laat maar verder geen probleem, dit zo toegezegd. De dag erna kwamen de mannen van Zonneplan om alles te installeren. Na een kwartier kwam de elektricien dat er een probleem was. De kabel kon niet mooi van de zonnepanelen naar de meterkast, dit ging enkel en alleen via de regenpijp. Hier waren we niet zo blij mee. Er bleek volgens heb geen andere manier te zijn. Vervolgens zelf gekeken en al snel een oplossing gevonden waar het netjes onder de dakpannen en via de kelder, via de kruipruimte naar de meterkast toe kon. De dag verliep verder prima, geen rariteiten meer en halverwege de middag waren ze klaar. So far, so good. Het opwekken van eigen stroom kon beginnen. Vanaf dat moment begonnen de problemen. De omvormer van zonneplan bleek regelmatig uit te vallen. Regelmatig als in vaak. De eerste dagen wel 10 keer per dag. Ook nog precies op de momenten dat er het meeste zon energie opgewekt kon worden, tussen 10.00 en 14.00 uur. Dit meteen met zonneplan opgenomen. Ze gingen de klacht bekijken. De volgende dag ontstond het volgende probleem. De aardlek schakelaar van de meterkast sprong er in een middag 3 keer uit. Ook hier weer contact over gehad met zonneplan. Ook dit zou mee genomen worden. 2 dagen later een afspraak gemaakt voor de week erna. Het uitvallen van de omvormer zou veroorzaakt worden door het gebruik van een te dunne kabel. 4 ampere ipv 6.
Bedankt voor deze review waarin u feedback geeft op onze afhandeling van uw klacht. Er is direct contact met u opgenomen om deze piekspanningsproblematiek op te pakken. Deze problemen ontstaan als de omvormer de opgewekte energie niet goed terug kan leveren aan het net. We hebben de aansluiting en bekabeling van de installatie gecontroleerd en daaruit bleek dat we een verbetering in de bekabeling konden maken. De week erna is deze aanpassing uitgevoerd. Helaas blijft er sprake van piekspanning, wat inhoudt dat het probleem zich bij de aansluiting op het elektriciteitsnet bevindt. De netbeheerder is verantwoordelijk voor de aansluiting op het net. Daarom hebben wij een piekspanningsrapport opgemaakt, waaruit blijkt dat uw installatie last heeft van piekspanning. Dit rapport kunt u doorsturen naar de netbeheerder, zodat zij dit probleem kunnen oppakken. U gaf aan dat de netbeheerder dit oppakt, maar dat zij een werkachterstand hebben waardoor het langer duurt. Uiteraard begrijpen wij uw frustratie daarover, maar vanuit onze kant hebben we er alles aan gedaan om het probleem op te lossen. Het is nu aan de netbeheerder om stappen te zetten. Als u daar ondersteuning bij nodig heeft, dan staan wij uiteraard voor u klaar.^Saskia
Levert nog meer op dan door zonneplan werd berekend. Met 13 panelen op het zuiden in 6 maanden al ruim 2800 kw. Super. Geen hak en breekwerk noodzakelijk.
Geweldig dat de panelen boven prognose presteren, zo heb je de installatie nóg sneller terugverdiend. Veel zonnige jaren gewenst!😎
vanaf het eerst telefoontje tot de installatie allemaal super verlopen. niks aandringen via telefoon en goed ingelicht zelfs het belastingvoordeel word geregeld en reserve pannen betaald Monteurs van het ingehuurde bedrijf super vriendelijk en vakmannen verontschuldigden zich al gelijk dat er een stijger in de tuin moest staan wat eventueel schade aan beplanting kon geven maar niks gebeurd , stijger netjes opgebouwd en niet tegen de goot of rolluik bakken aan gezet ( iets wat ik regelmatig nog wel eens zie gebeuren) boden aan om ook even de goot schoon te vegen en repareerde een nokpan en een andere pan die al kapot waren met de elektricien de plek van omvormer en kabels overlegd en die heeft dat keurig voor zn rekening genomen na de installatie alles netjes opgeruimd en aangezogen. bij vertrek van de mannen kon je alleen aan het dak zien dat ze geweest waren . zal ze dus ook zeer zeker aan bevelen als mij gevraagd word wie het gemaakt heeft
Wauw, wat een mooie woorden Johan! We sturen deze review door naar onze partner IG Duurzaam die de zonnepanelen geplaatst heeft. Zo kunnen we allemaal lekker positief de week starten! Bedankt voor het delen van je ervaring en veel zonnige jaren gewenst!🌞
Superservice echt een aanrader
Bedankt voor deze mooie score, daar zijn we blij mee!😃
Precies aan alle afspraken gehouden. Monteurs vriendelijk en professioneel bezig en dezelfde dag nog stroom via de zonnepanelen. Liggen er netjes op en tot op heden zeer tevreden. Zelfs reserve dakpannen werden vergoedt en BTW teruggave wordt voor je verzorgt.
Super dat alle afspraken zijn nagekomen, zo hoort het natuurlijk ook. Bedankt voor de stralende 5 sterren✨
Op de dag van installatie kwamen de monteurs 1,5 uur later dan gepland. Maar goed, wachten wordt beloond, zou je denken... De eerste monteur arriveert en begint met de elektra. In de meterkast en garage worden door hem gaten geboord. Vervolgens komen de monteurs met de panelen aan, klimmen het dak op, en komen met slecht nieuws naar beneden: wij plaatsen hier geen zonnepanelen. Het blijkt (volgens Zonneplan) dat ons dak niet geschikt is en de panlatten te dun zijn. De monteurs geven aan dat het het systeem wat verouderd is en met een nieuwer systeem het wel zou moeten lukken. Dus, ingepakt en ze zijn weer weg. Enkele dagen later worden we opgebeld door Zonneplan. Installatie is niet mogelijk mits we ons gehele dak renoveren. Hierbij heb ik aangegeven dat de monteurs een ander verhaal vertelde. Na overleg binnen Zonneplan, weer enkele dagen later terug opgebeld met het bericht: het is niet mogelijk, de hele afspraak wordt geannuleerd. Balen, maar hier hebben we het niet bij gelaten, en maar goed ook! Een ander professioneel bedrijf ingeschakeld die niet zo commercieel is. Van te voren een afspraak gehad om alles te meten en te bekijken. Wat blijkt? Geen enkel probleem om hier zonnepanelen te plaatsen! Ondertussen zitten we met twee gaten, die gelukkig gebruikt kunnen worden. Het is een schande dat er eerst gehandeld wordt en dan pas nagedacht. Dus aan iedereen die zo verstandig is om eerst de reviews te lezen: laat ze eerst het dak goed bekijken voordat ze de boor al in de muur hebben staan. Of schakel een kleiner betrouwbaar bedrijf in die wel hun beloftes kunnen nakomen. Waardeloze beloftes en een klant minder.
Bedankt voor deze review waarin u belangrijke signalen deelt. Wij hebben afgelopen week direct contact met u opgenomen om dit te bespreken. De case is intern ook opgepakt, want we hier echt belangrijke steken hebben laten vallen. De conclusie blijft helaas hetzelfde; we kunnen niet installeren met de dakconstructie die wij gebruiken. Uiteraard had dat eerder naar voren moeten komen en hadden de monteurs niet moeten beginnen met het boren van gaten. Gelukkig kunnen de gaten gebruikt worden, maar het is natuurlijk erg zonde dat u hier zoveel werk van heeft gehad. Om het enigszins positief af te ronden hebben wij een coulance in orde gemaakt. Ik bedank u voor het prettige contact en voor het delen van deze signalen. Daardoor weten wij waarin verbeteringen nodig zijn. Fijn om te horen dat u een geschikte installateur heeft gevonden, zodat u straks alsnog van uw eigen zonne-energie kan genieten. Veel zonuren gewenst!^Saskia
Gied contact alle vragen snel beantwoord
Wat fijn dat je zo te spreken bent over onze manier van werken. Bedankt voor de prachtig 9!
In de offertefase duidelijke voorlichting en advies alsmede bereidheid om snel al mijn vragen te beantwoorden. Zeer zorgvuldige plaatsing van de installatie en adequate voorlichting over de werking van het systeem.
Goed om te horen dat alles van een leien dakje ging. Op naar een zonnige toekomst!🌞
De zonnepanelen zijn zeer vakkundig aangelegd en de opbrengst is prima. Ze zien er goed uit en vallen niet teveel op. Ik kan Zonneplan iedereen aanraden.
Super dat je ons aanraadt, daar worden we blij van. Bedankt voor je mooie review😎
Alles is keurig geinstalleerd, prima uitleg en geen omkijken meer naar.
Dat zijn 5 stralende sterren, bedankt Frits!
Prima
Bedankt voor deze pracht-acht, Gerard. Hopelijk verdienen de opbrengsten net zo'n mooi cijfer🌞
Burgemeester Roelenweg 13 D
8021EV Zwolle
Zonneplan: Jouw partner in slimme energieoplossingen Zonneplan biedt de slimste oplossingen voor een lagere energierekening in Nederland. Met onze innovatieve tools en producten, waaronder zonnepanelen, laadpalen en thuisbatterijen, maak je stroom slim, groen en betaalbaar. We zijn toegewijd aan de toekomst van energie met onze dynamische energiecontracten voor Nederlandse huishoudens. Heb je een vraag of ervaar je een storing? We staan klaar om je te helpen met persoonlijke service. Bel ons op 088 020 3011. ma t/m do 08:00 - 20:30 uur vrijdag 08:00 - 18:00 uur zaterdag 09:00 - 17:00 uur
• Iedereen mag een review schrijven zolang er voldaan wordt aan de gebruikersvoorwaarden.
• Kiyoh & Klantenvertellen zijn onafhankelijke platformen en erkend Google reviewpartner. Of een review nu lovend is of juist kritisch – iedere stem telt.
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan.
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd.
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.