Tot nu toe tevreden geweest over de energielevering van ZP, en zeker ook over de app. Tot deze maand, want: De voorschotten energiebelasting per maand (het te verwachten bedrag per jaar gedeeld door 12) is tot nu toe gebaseerd geweest op het werkelijke jaarverbruik. Maar nu is plotseling het geschatte jaarverbruik van gas met 20% verhoogd t.o.v, het werkelijke verbruik. En dus wordt 20% extra voorschot berekend. Dat wordt pas over een jaar verrekend. Volgens de chat is dat gedaan om ons te beschermen tegen te hoge bedragen (?). Ik geloof dat niet zo; heeft Zonneplan soms een urgente financieringsbehoefte? Beetje vreemd.
Zonnepanelen laten installeren wat goed leek te gaan tot de monteurs weg waren en ik een hoopje zand wegveegde bij mijn gevel. Lag er een deel van de gevel uit waar een berg zand tegenaan was geveegd en zijn de monteurs zonder dit te melden weggegaan. Prima, kan gebeuren en werken ze met externe bedrijven dus heb je dit niet in de hand. Wat je wel in de hand hebt is hoe je hier verder mee omgaat. Na bijna 3 maanden kreeg ik te horen wat er zou gebeuren als ze het niet op konden lossen… huh?! Uiteindelijk heb ik hun probleem binnen een dag opgelost waar het Zonneplan dit 3 maanden niet lukte. Dit blijkt normale gang van zaken want er kon geen bedankje of excuus vanaf van de adviseur. Vervolgens kreeg ik een herinnering van de factuur alsof ik een of andere wanbetaler ben. Jammer.
Beste, Wat vervelend om te vernemen dat de installatie niet naar tevredenheid is verlopen. We betreuren het dat onze service niet heeft voldaan aan je verwachting en waarderen je feedback hierin. Onze excuses voor het ongemak. We nemen graag contact met u op om tot een oplossing te komen.
Originele beoordeling
Zonnepanelen laten installeren wat goed leek te gaan tot de monteurs weg waren en ik een hoopje zand wegveegde bij mijn gevel. Lag er een deel van de gevel uit waar een berg zand tegenaan was geveegd en zijn de monteurs zonder dit te melden weggegaan. Prima, kan gebeuren en werken ze met externe bedrijven dus heb je dit niet in de hand. Wat je wel in de hand hebt is hoe je hier verder mee omgaat. Na bijna 3 maanden kreeg ik te horen wat er zou gebeuren als ze het niet op konden lossen… huh?! Uiteindelijk heb ik hun probleem binnen een dag opgelost waar het Zonneplan dit 3 maanden niet lukte. Dit blijkt normale gang van zaken want er kon geen bedankje of excuus vanaf van Mayke die mijn adviseur was. Vervolgens kreeg ik een herinnering van de factuur alsof ik een of andere wanbetaler ben. Jammer.
Begin augustus heb ik de thuisbatterij besteld. Mijn planning was om te plaatsen na onze vakantie in september. Op aandringen van Zonneplan is de batterij toch nog in augustus geplaatst. Volgens Zonneplan zou ik dan direct van het rendement van de batterij kunnen profiteren. Begin september wordt de batterij € 700,= (ex BTW) in prijs verlaagd. Mijn verzoek om enige compensatie (vooral omdat ik door het advies van Zonneplan om snel te plaatsen, het prijsvoordeel ben misgelopen) werd met een smoes afgewezen. Als dit de manier is, waarop Zonneplan met klanten omgaat en feitelijk misleidt, maak ik mij zorgen over het verwachte rendement de komende jaren. In elk geval heb ik de prijsverlaging nog lang niet gecompenseerd met de opbrengst van de batterij.
Beste, We begrijpen dat het jammer is dat u geen gebruik hebt kunnen maken van de prijsverlaging. Het kan voorkomen dat er een prijsverlaging plaats vindt na het aanschaffen van een product. Wanneer we een mogelijkheid krijgen om een eerlijke prijs te hanteren, passen we dit graag zo snel mogelijk toe. Echter moeten we hierin wel een grens trekken, de prijsverlaging hebben we kunnen toepassen sinds 11 september. Installaties voor deze datum hebben het best mogelijke aanbod gekregen, waarbij de batterij ook al elke dag rendement realiseert. Mocht u verdere vragen hebben, laat het gerust weten. We helpen u graag verder.
Met de Zonneplan app in combinatie met de zonnepanelen kan ik prachtig aansturen wanneer het slim is om de flexibele verbruikers zoals vaatwasser, wasmachine, droogmachine en dergelijke apparaten aan te zetten om zo voordelig mogelijk in mijn energie behoefte te voorzien. Als er geen zon is kun je een dag ervoor al zien wat de goedkope uren zijn. Op deze manier ben je bewust met je energie verbruik bezig wat de kosten drukt.
Bedankt voor deze mooie review en wat een geweldige ervaring! Fijn om te horen dat de app helpt bij kostenbewust energieverbruik.
Vriendelijke monteurs prima werk gemaakt
Bedankt voor je reactie! Geweldig om te horen dat onze monteurs uitstekend werk hebben geleverd.
Erg tevreden over begeleiding, uitleg en installaties voor een prima prijs
Bedankt voor je positieve feedback! Fijn dat je tevreden bent met de begeleiding, uitleg en installatie.
zeer kundige monteurs harde werkers
Fijn om te lezen dat onze monteurs goed werk hebben afgeleverd!
Het begon bij de voorbereidingen. Deze waren duidelijk en alle vragen werden snel beantwoord. De installatie verliep buitengewoon snel. Ik had de voedingskabel zelf al aangelegd zodat de installatie en de inbedrijfstelling binnen 3 uur gerealiseerd was. Na de inbedrijfstelling was de optie powerplay een grote verrassing. De opbrengst is tot nu toe positief en geven de indruk dat onze eerdere investeringen in zonnepanelen nu beter tot hun recht komen
ik heb door Zonneplan zonnepanelen op mijn woning laten leggen. de medewerkers gingen snel en vakkundig te werk en droegen goeie ideeen over de plaatsing van de omvormer aan en en verbinding met de meterkast.
Bedankt voor uw lovende woorden! We zijn blij dat onze medewerkers u goed hebben kunnen helpen en dat u tevreden bent met de installatie.
Het leggen van de panelen en de aansluiting ervan verliepen zeer voorspoedig. Correct en net personeel met tijd voor duidelijke uitleg.
Bedankt voor uw positieve feedback! We zijn blij dat de installatie soepel verliep en dat ons personeel u goed heeft kunnen helpen.
Ik ben voor een groot bedrijf gegaan om teleurstellingen te voorkomen en dit heeft zich meer dan uitbetaald. Alles werkt perfect ook de app die ze bijleveren is prima. Kan hen van harte aanbevelen. De panelen zijn in juni in één dag geplaatst (aan het einde van de dag een werkend systeem) en nu in september 2024 is alles nog steeds tiptop inclusief de service die de panelen continue monitort en je belt als er iets niet in orde is (nog niet nodig geweest overigens) Ook handig van zonneplan is als je subsidie bij warmtefonds moet aanvragen, dit zit in het hele proces van zonneplan, zodat alles stap voor stap soepel verloopt met warmtefonds.
Bedankt voor uw uitgebreide en positieve review! We zijn blij dat alles naar wens is verlopen en dat u tevreden bent met onze service en de app.
Komen afspraken na en goede afwerking
Bedankt voor uw review! We zijn blij dat we aan uw verwachtingen hebben voldaan en dat u tevreden bent met de afwerking.
Geheel blij in eerste instantie met de overstap naar Zonneplan en daarna een 20KW accu besteld. Maar helaas blijkt dat de maximale lengte van de kabel tussen de accu en de omvormer 1,5 meter mag zijn. Gezien de locatie in ons huis komen wij dan net 30cm te kort omdat de kabel in een kabelgoot moet volgens de richtlijnen. Een kabel van 2 meter (een kabel die bruto 2 euro duurder is) zal niet gebruikt worden omdat ze dan de capaciteit niet kunnen garanderen. Zelfs als de klant met minder capacteit accoord gaat willen ze niet van hun richtlijnen afwijken. Jammer maar nu moeten wij op zoek naar een andere leverancier voor de accu en stroomcontract.
Het spijt me te horen dat je deze ervaring hebt gehad. Bij Zonneplan streven we er altijd naar om onze klanten tevreden te stellen en de best mogelijke service te bieden. We willen graag begrijpen wat er precies is misgegaan en hoe we je beter kunnen helpen. Wil je ons jouw postcode en huisnummer toesturen?
Onze ervaring bij Zonneplan is ronduit positief. De eerste aanvraag en de communicatie verliepen fijn, vriendelijk en helder. Er werd ook uitstekend gecommuniceerd over de installatiedatum. De installatie zelf verliep vlot met zeer vriendelijke en geduldige installateurs. Alles werd in huis qua leidingen perfect netjes weggewerkt op de manier zoals wij dat vooraf hadden voorgesteld. De zonnepanelen werken sindsdien gewoon probleemloos en wij genieten van het eindresultaat. Een ervaring zoals wij iedereen toe zouden wensen.
Ook wij zijn misleid door Zonneplan. Ze boden in Maastricht Thuisbatterijen aan. Meermaals communiceerden ze dat deze "aktie" liep tot 5 september 2024. Om vervolgens op 11 september de prijs van de door ons aangeschafte thuisbatterij met EUR 700 te verlagen. Onze Thuisbatterij werd 23 augustus geïnstalleerd. We hadden daarna nog 14 dagen bedenktijd. Maar uiteraard werden we niet geïnformeerd over de prijsverlaging. Op 16 september kwamen we er zelf achter en "dus" doet Zonneplan niets voor ons.
We begrijpen dat de prijswijziging vervelend kan zijn, vooral wanneer het zo kort na de aankoop plaatsvindt. Echter, we moeten ergens een grens trekken. Wij kunnen helaas niet tegemoetkomen aan prijsverlagingen die na de aankoopdatum zijn doorgevoerd, zelfs als deze kort daarna plaatsvinden. Zoals telefonisch toegelicht is er bij iedere aankoop een mogelijkheid dat prijzen in de toekomst wijzigen zowel naar boven als beneden, Wij kunnen niet achteraf aanpassingen doorvoeren op basis van latere prijsveranderingen. We hopen op uw begrip hiervoor. Wat betreft de misleiding; u refereert naar een marketing uiting waarbij wordt genoemd dat het losstaande project in uw regio op 5 september stopt. Deze actie had een specifieke eigen korting die los staat van de algehele prijsverlaging. Mocht u verdere ondersteuning nodig hebben, neem dan gerust contact op. We helpen u graag verder.
Laadpaal en 20 Kw thuisbatterij laten plaatsen. Vanaf plan tot realisatie geweldig begeleid. Wat denkt dit bedrijf goed mee. Supernette installatie. Hoge kwaliteit van het materiaal. En ja, de connect voor de laadpaal, de dongel zeg maar voor het uitlezen liet even op zich wachten maar die is nu ook. Zonneplan is ook afhankelijk van haar toeleverancier. Heel sterk is de AI tool Kiki. Alle vragen op het gebied van powerplay zijn seconden later beantwoord. Helder en to the point. Je merkt aan alles dat Zonneplan gaat voor het beste resultaat en daar profiteren wij allen van.
Na lang beraad besloten in zee te gaan met Zonneplan en de 20kW Nexus aangeschaft icm dynamisch energiecontract. Begin juni was het zover en is de accu thuis geïnstalleerd. Niets op aan te merken, vakwerk! Nu zie ik opeens dat amper 3 maanden later de 20kW accu in prijs is gedaald, en niet een beetje, maar met maar liefst €700! Dan voel je je toch wel enorm genaaid! Koop geen accu bij Zonneplan, want voordat je het weet wordt hij nog goedkoper. Ga eerst rustig rondkijken naar alternatieven voordat deze club jou ook zo te pakken heeft.
Beste Karel, Als Zonneplan doen wij er alles aan om de energietransitie zo snel mogelijk te laten gaan en daarvoor is de beschikbaarheid van opslagcapaciteit in het energiesysteem cruciaal. Door de technologische ontwikkelingen konden wij onze producten goedkoper inkopen. Deze prijzen hebben wij doorvertaald naar onze nieuwe klanten. We kunnen begrijpen dat u het dan jammer vindt dat deze prijswijziging er komt. Wij doen er verder elke dag alles aan om voor u een zo sterk mogelijk rendement te realiseren, zo brengen we samen de energietransitie weer stappen vooruit. Met zonnige groet, Zonneplan
De installatie was pima voorbereid en netjes uitgevoerd. Heb voor de 20 kw gekozen. Op de factuur staat zowel de opbrengst van de battery als de energiekosten netjes vermeld. Zo kun je je rendement goed zien. In de eerste maand ( 30 dagen ) een opbrengst van 210,- netto, ben benieuwd hoe de winter zal gaan. Tot nog toe erg tevreden over de installatie en backup door de klantenservice
Fijn om te horen dat je tevreden bent. Op naar meer opbrengsten!
we hadden een akkefietje met zonneplan ik moet zeggen dit is goed opgelost !! daarom mijn beoordeling naar 5 sterren
Beste, We begrijpen dat het jammer is dat u geen gebruik hebt kunnen maken van de prijsverlaging. Het kan voorkomen dat er een prijsverlaging plaats vindt na het aanschaffen van een product. Wanneer we een mogelijkheid krijgen om een eerlijke prijs te hanteren, passen we dit graag zo snel mogelijk toe. We komen graag in contact met u om verdere toelichting te kunnen geven.
Originele beoordeling
Vier weken geleden een 20 kw thuisbatterij besteld bij zonneplan. Ik had geluk want hij kon snel geplaatst worden. Want er was een gaatje in de planning. Prima ! De batterij draait nu 2 weken en wat schets mijn verbazing hij is in deze twee weken 1000 euro goedkoper geworden. Ik heb kontakt op genomen om te vragen of hier toch wat aan gedaan kon worden, maar dat was totaal niet mogelijk want het is marktwerking.Als zonneplan zo'n goed bedrijf is wat ze beweren te zijn hadden ze me toch op zijn minst even kunnen informeren over die prijsdaling. Daarom ben ik niet blij
Beste, We begrijpen dat het jammer is dat u geen gebruik hebt kunnen maken van de prijsverlaging. Het kan voorkomen dat er een prijsverlaging plaats vindt na het aanschaffen van een product. Wanneer we een mogelijkheid krijgen om een eerlijke prijs te hanteren, passen we dit graag zo snel mogelijk toe. We komen graag in contact met u om verdere toelichting te kunnen geven.
Ik zit al 5 weken te wachten op de connect. !! 5 dagen geleden kreeg ik een bericht dat de connect onderweg was, helaas, nog steeds niet ontvangen !! Onder tussen wel een enquête ontvangen hoe het bevalt !! NIET DUS
Beste Piet, Onze excuses voor het ongemak, we proberen de connect zo snel mogelijk te leveren maar het klopt dat we helaas leveringsproblemen kennen voor de Zonneplan Connect. We hebben u hierover geïnformeerd en gecompenseerd. Ik snap dit niet de ervaring is die u van ons verwacht. Hopelijk heeft u inmiddels weer inzicht en bevalt het energiecontract. Met zonnige groet, Zonneplan
Nadat ik besloten had mij aan te sluiten bij Zonneplan heb ik niets anders dan een prettige ervaring. Ik ben tevreden over de begeleiding van de installatie, maar ook tevreden over de after sales. Wat belangrijker is, ik merk het aan mijn vaste lasten, ze zijn omlaag gegaan.
De installatie en daarna het gebruik van de batterij voldoet aan de verwachtingen.
Goed om te lezen! Bedankt voor deze mooie review!
Ik hen inmiddels verschillende producten van Zonneplan. Zonnepanelen, energiecontract en sinds kort een thuis batterij. Het aller grootste voordeel is dat je binnen dit ecosysteem, via de App, heel goed inzicht krijgt in je gegevens en voorbereid bent op de toekomst.
Bedankt voor je positieve woorden en geweldig dat je van zoveel producten gebruik maakt! Je hebt bijna het hele Zonneplanpakket compleet :)
Ze zeggen wat ze doen en doen wat ze zeggen !
Goed om te horen dat je tevreden bent. Welkom bij Zonneplan!
Sinds half mei loopt mijn energiecontract bij Zonneplan. Het oude contract liep af en aangezien ik nogal wat zonnepanelen heb liggen en mijn oude energieleverancier als eerste begon te rommelen met terugleververgoedingen, was de keuze voor een dynamisch contract bij Zonneplan snel gemaakt. Duidelijke facturen en een goed bereikbare klantenservice. Van het één kwam het ander en sinds eind mei in het bezit van een Nexus thuisbatterij van Zonneplan. Na wat aanloopproblemen i.v.m. mijn netcapaciteit in combinatie met een serieus aantal zonnepanelen, draait de accu nu als een tierelier. Je hoeft nergens naar te kijken en het "Powerplay AI programma" wordt het maximale rendement uit de batterij gehaald. Sinds kort kun je er voor kiezen om hem te gebruiken voor de opslag van je eigen zonnestroom, maar Powerplay levert meer rendement en je helpt mee de overbelasting van het net te voorkomen. Het milieu is de lachende derde, want bij een tekort aan stroom wordt de accu ingezet om stroom af te tappen, waardoor energiecentrales minder snel opgestart hoeven te worden. Afgezien van de vergoeding die je hier als klant van Zonneplan maandelijks voor op je bankrekening gestort krijgt, geeft het ook nog eens een goed gevoel om groen bezig te zijn. Kortom, ik ben erg tevreden over Zonneplan en die Nexus thuisbatterij is een toppertje!
Geweldig om te lezen dat je zo positief bent over Zonneplan en de Nexus thuisbatterij! Ook mooi dat je onze klantenservice als goed hebt ervaren. Welkom bij Zonneplan Hans!
Burgemeester Roelenweg 13 D
8021EV Zwolle
Zonneplan: Jouw partner in slimme energieoplossingen Zonneplan biedt de slimste oplossingen voor een lagere energierekening in Nederland. Met onze innovatieve tools en producten, waaronder zonnepanelen, laadpalen en thuisbatterijen, maak je stroom slim, groen en betaalbaar. We zijn toegewijd aan de toekomst van energie met onze dynamische energiecontracten voor Nederlandse huishoudens. Heb je een vraag of ervaar je een storing? We staan klaar om je te helpen met persoonlijke service. Bel ons op 088 020 3011. ma t/m do 08:00 - 20:30 uur vrijdag 08:00 - 18:00 uur zaterdag 09:00 - 17:00 uur
• Iedereen mag een review schrijven zolang er voldaan wordt aan de gebruikersvoorwaarden.
• Kiyoh & Klantenvertellen zijn onafhankelijke platformen en erkend Google reviewpartner. Of een review nu lovend is of juist kritisch – iedere stem telt.
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan.
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd.
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.