In 1 keer goed!

plaatsing en oplevering vlot en deskundig. Prima overleg vwb plaatsing van interne componenten zoals omvormer en leidingen. Installatie werkt probleemloos en levert, mede geholpen door veel zon (plaatsing augustus 2019) na een jaar 3mw op.prima prestatie voor 9 panelen. Dik tevreden.

Teleurstellend.

Gisteren werden de panelen geinstalleerd op de garage. Helaas is het niet gelukt de aansluiting in de meterkast te krijgen. De jongens van het installatiebedrijf (niet Zonneplan) hebben zich letterlijk in allerlei bochten gewrongen om door de kruipruimte te kunnen, helaas niet gelukt. Voordat ik de zonnepanelen heb besteld, is mij verzekerd dat het trekken van de kabels door de kruipruimte geen probleem moet zijn (nadat ik dit heb nagevraagd). Dit is niet vooraf gecheckt door Zonneplan. Als Zonneplan vooraf de situatie grondig had bekeken, zouden we niet achteraf tegen dit probleem aanlopen. Nu heb ik zonnepanelen geïnstalleerd gekregen zonder dat deze aangesloten kunnen worden. Ik baal er erg van dat mij op voorhand is verzekerd dat de aansluiting geen probleem moet vormen, maar dat dit toch niet blijkt te kunnen. Ik hoop dat er een passende oplossing kan worden gevonden.

Verschuilen op kantoor

Na vele overleggen met de verkoper via internet vele zaken besproken. Speerpunten was zo hoog mogelijke opbrengst en vanwege garantie nieuw dak het overleg over de dakdoorvoer. Het systeem wat geplaatst werd moest het maximale kunnen leveren na levering blijkt dat er niet genoeg panelen na 3 uur in de zon liggen en het systeem instort. Dit wordt simpelweg weggewuifd via mail. Tevens zijn de kabels door een bestaande afvoer van mechanische ventilatie gemaakt ipv van een eigen doorvoer. Dit aangegeven maar via mail word hier simpelweg laconiek over gedaan. Gelukkig via de mail wel afspraak dat ik pas betaal als alles perfect is. Heb de firma verschillende opties gegeven om de problemen op te lossen maar daar willen ze niet aan meewerken de problemen live te bekijken voelen ze ook niets voor. Service kan je dit niet noemen. Inmiddels al dreigbrieven van verschillende incasso buro's maar het antwoord aan allen is laat het maar voorkomen. Voor mij nooit geen Zonneplan meer!!!!!

Ze beloven van alles maar maken niks waar.

Positieve punten heb ik jammer genoeg niet te melden. Ga nooit met dit bedrijf zaken doen. Ze hebben van te voren zoveel mooie beloftes. Zal in het kort uitleggen wat mij het meeste dwars zit. Als eerste kwam er een oud busje met 2 beunhazen terwijl de afspraak was dat ik het alleen door eigen personeel geplaatst zou worden. Toen ze eenmaal bezig waren met de panelen zag ik dat hij keihard tegen een nieuwe deur aan knalde. Ik ging 5 minuten later kijken en zag dat er een heel stuk hout was afgebroken. Later ging ik vragen of hij wat geraakt had. Als antwoord kreeg ik nee hoor dat heb ik niet gedaan terwijl ik het zag en dat hij er zelf ook nog naar keek. Heb dat gezegd en toen pas bekende hij. Ze maakte ook een gat in mijn dak wat pas de dag daarna wat dicht gemaakt. Durf beter te plannen zou ik zeggen. De usb sticks werkte niet waarop de monteur zei dat ik daar zelf achteraan moest gaan. Dacht toen al wat is dat voor raar gedoe. Ik moest toen enkele weken later zelf de usb sticks terug sturen terwijl hier achter een bus van zonneplan stond. Eenmaal de usb sticks terug zonder resultaat. Uiteindelijk 2 maanden verder voordat het opgelost was. Kon toen eindelijk zien hoeveel de panelen opleveren. Ik had het gevoel dat de opbrengst niet helemaal juist was en vroeg dat aan de monteur die de usb sticks heeft gemaakt. Als antwoord kreeg ik dat hij erachter zou gaan. Nu 3 maanden verder zelf maar contact opgenomen. Kreeg te horen dat waarschijnlijk een rij panelen niks opwekt. Ook zeggen ze een eigen omvormer te hebben waar ze 1000 euro voor rekenen. Terwijl het gewoon een standaard omvormer is die rond de 500 euro kost. Zonneplan plakt er een eigen sticker op en laat je denken dat ze een eigen omvormer hebben ontwikkeld. Dat hebben ze mij in ieder geval verteld haha. Denk goed na voordat je met zonneplan in zee gaat. Er is genoeg keus waar je niet zo opgelicht wordt en betrouwbare mensen hebt. Wees gewaarschuwd voor ZONNEPLAN

Zonneplan komt alle afspraken na!

Vandaag zijn ze geïnstalleerd en ik moet zeggen vanaf de aanvraag totdat alles geïnstalleerd is ,een vette pluim. Wij waren al 3 jaar bezig om zonnepanelen te nemen en diverse bedrijven hebben op ons dak gestaan. Maar allemaal waren ze binnen 10 minuten weer beneden en zeiden we komen terug en sturen u een nieuwe offerte. Daar heb ik er zelfs 1 van gekregen die dan plotseling 1500 euro duurde was. Maar sinds vandaag hebben we wel zonnepanelen voor de afgesproken prijs. Offerte aanvragen was een prettige ervaring en alles werd netjes door genomen. Na akkoord van ons heb ik binnen 3 weken een afspraak en liggen ze op het dak. De mannen waren perfect op tijd en zijn gelijk begonnen nadat alles doorgenomen was wat in de offerte was afgesproken. En achteraf zeiden ze ook het was een dak met de nodige uitdagingen omdat alle dakpannen met haken vast zaten. Maar ze hebben door gepakt en uiteindelijk collega's erbij gehaald. Om 13:00 uur lagen er 14 panelen op ons dak. Keurig aangesloten en alles werkt perfect. Ik kan niet anders dan een dikke 10 te geven voor alles wat zonneplan heeft gedaan. En vooral de mannen die het uiteindelijk werk hebben verricht. Dit bedrijf weet echt zijn klanten goed te adviseren en te doen wat is afgesproken. En nu gaan we genieten want het besparen is gelijk begonnen!

Topprestatie

Van A tot Z prima georganiseerd, waarmaken wat je belooft. Kortom in deze tijden een prestatie van formaat.

Zonneplan maakt alle beloftes waar!

Alleen maar positief. Alle contacten verliepen volgens afspraak. De panelen werden op het afgesproken tijdstip geplaatst en alle voorzieningen werden optimaal uitgevoerd, zowel de bekabeling als de omvormer. Rendement lag ruim 20% boven het verwachte rendement en met de app kun je elk moment de opbrengst per dag, week, maand of jaar inzien. Daardoor ga je ook bewuster om met energie met als effect dat we met het huidig voorschot nog meer rendement hebben dan alleen de opbrengst van de panelen. Ik kan dus Zonneplan van harte aanbevelen.

perfekt!!

Ik vind alleen de nieuwe beloningsregeling niets van Zonneplan , als je een referentie beloond met een lot heeft het voor mij geen zin dan is de reclame te goedkoop. Als je de klanten een geldelijke beloning geeft is dat stukken beter alleen voor jullie zaak duurder.

Zonneplan heeft alles van A tot Z uitstekend afgehandeld. Persoonlijk en vriendelijk contact, snelle en goede levering van de zonnepanelen en zelfs nog meer opbrengst dan verwacht!

Een top dienstverlening

Zonneplan heeft hun zaakjes goed op orde. Alle zaken van aankooptraject tot het netjes werken op de installatie dag zijn top geregeld. Ze komen tot op heden al hun afspraken en uitspraken na.

Top! Helemaal tevreden.

Alles super verlopen, vandaag geinstalleerd. Van informatie tot offerte en plaatsing. Alles duidelijk. Electricien heeft zelfs tot 19:00 uur doorgewerkt omdat er wat tegen zat, top! Monteurs waren zeer vriendelijk en duidelijk.

Veel eerder moeten doen.

Sinds een jaar hebben we zonnepanelen van Zonneplan op ons zuidelijk gelegen dak van ons huis. Wij zijn zeer tevreden over hoe de plaatsing is gegaan en meer dan tevreden over het afgelopen jaar behaalde resultaat. Tevens hebben we 15 bomen weten te besparen. Ook zijn we heel tevreden over het bedrijf Zonneplan een bedrijf om aan te raden.

Na review netjes opgelost

Met Zonneplan alles goed voorbereid. Helaas met installatiebedrijf veel misgegaan en daarna liet de communicatie bij Zonneplan veel te wensen over. Inmiddels (1,5 maand later) is het opgelost door een coulanceregeling, maar mijn negatieve review werd dan wel verwijderd. Zo ken ik er nog wel een paar... Blij met hoe het is opgelost, maar de reviews op deze site zeggen dus niet alles.

We hebben veelvuldig telefonisch contact naar aanleiding van de review die u had geschreven. U gaf duidelijke signalen waardoor wij uw klacht zeer serieus hebben opgenomen. Gelukkig zijn we er samen goed uitgekomen en hebben we het traject positief afgesloten. U geeft nu ook aan dat u tevreden bent met de service en de oplossing. Het is erg jammer dat u dat niet lijkt blijken in het cijfer van deze review. De zonne-installatie wekt in ieder geval mooie opbrengsten op, dus ik hoop dat u daar volop van geniet.🌞^Saskia

Jammer dat er geen schouw plaats vindt

Duidelijke uitleg vanuit zonneplan en ook goede info over de zonnepanelen. Wel jammer dat alles op afstand verloopt. Meest vervelende vond ik dat de eerste keer de installateur aangaf dat het in ons geval meer werk was dan wij hadden gedacht. Zou dan kasten moeten uitbouwen en er moest door de betonnen vloer worden geboord. Totaal 4 man voor niets langs gekomen. Via foto,s zelf voorstel gedaan voor andere aanleg installatie op de vliering waarbij zonneplan aangaf dat dit mogelijk was. Bleek bij 2e maal dat men langs kwam voor de aanleg het toch nog anders kon. Deze installateur kon na heen en weer gebel met zonneplan pas naar een uur beginnen. Installatie verder wel heel netjes gedaan en medewerkers waren professioneel en beleefd. Tip aan zonneplan: Stuur bij twijfel iemand voor een schouw. Meeste bedrijven doen dit nl wel

Prima aanpak en prettig gesprek met Niel Koggel

Vanuit de gemeente Zevenaar kregen we de brochure van Zonneplan en net zoals alle andere aanbieders niet veel aandacht aan besteed. Echter mijn oog viel op het project van Zevenaar 2020. Brochure doorgebladerd en de alinea '...zonder spaargeld' doorgelezen. Vervolgens toch maar vrijblijvend aanvraag voor een persoonlijk Zonneplan. Niel Koggel belde vanochtend en was wel een beetje sceptisch en gaande het gesprek werd ik enthousiaster. Offerte opgevraagd en laat in de middag toelichting van Niel ontvangen. Helaas kan ik nog geen toezeggingen geven maar volgend jaar bij de aanvraag van onze hypotheek zal ik weer met Niel contact opnemen omdat hij mij een goed gevoel bij geeft. Top en goede benadering!

Niets dan lof!

Zowel het plaatsen van de panelen, na berekening voor het benodigde aantal, als de begeleiding en uitleg voor de overige werkzaamheden waren optimaal. Hieronder valt ook het plaatsen van de overige materialen zoals de omvormer en bekabeling naar de meterkast en extra groep in die kast. In de app kun je op ieder moment kijken wat de opbrengst is. Ook dat vinden wij een positief punt. Over de opbrengst van de panelen zijn wij ook uiterst tevreden. Ik zal u niet vermoeien met getallen maar wij vinden het geinvesteerde zeker de moeite waard. Wij vinden het plaatsen van zonnepanelen zeker een aanrader!

Wauw, wat een mooie woorden. We worden er een beetje verlegen van. Geweldig dat u zo enthousiast bent! Bedankt voor het delen van deze ervaring, dat waarderen we heel erg. Laat de zon maar schijnen🌞^Saskia

Correcte levering.

De plaatsing is prima verlopen. Goede uitleg gekregen. Na een jaar geen storingen tot nu toe. Zeer tevreden dus met Zonneplan

Geweldig dat je na een jaar nog steeds zo positief bent en dat alles zo goed gaat. Bedankt voor het delen van je ervaring.💚 Veel zonnige dagen gewenst!^Saskia

Geluidsoverlast van omvormer

Ik ben tevreden over de service van Zonneplan en over het resultaat van de zonnepanelen maar als ik geweten had dat ik daardoor elke morgen, zeker als het enigszins bewolkt is, vroeg wakker zou worden door het geluid van de omvormer dan had ik er niet voor gekozen. Ook bij elk wolkje overdag begint de omvormer te brommen. De omvormer hangt op zolder tegen stenen muur boven onze slaapkamer. De installateur zei dat ik er niets van zou horen. De volgende monteur zei dat dit geluid normaal is. Helaas dus in de zomer elke dag tussen 5 en 6 uur wakker. Na deze review heeft Zonneplan een update uitgevoerd op de omvormer waardoor het geluid van de omvormer minder hoorbaar is. Compliment voor de snelle reactie van Zonneplan maar het blijft jammer dat een monteur eerst zegt dat het normaal is dat de omvormer bromt en ik de hele zomer erg vroeg wakker was.

Fijn om te horen dat je blij bent met de service vanuit ons, maar ik begrijp dat het geluid van de omvormer erg storend is. Ik heb daarom direct een geluidsupdate op afstand uitgevoerd. Gelukkig heeft die update goed gewerkt, daar ben ik blij om! Ik wens u veel zonuren én slaapuren toe!🌞^Saskia

Goede communicatie en 100% tevreden.

Goede informatie, niet opdringerig, hulp bij het regelen, netjes gewerkt zeer tevreden over het totale plaatje.

Dat is een prachtige opsomming, Shelly. Fijn dat je zo enthousiast bent. Op naar veel zonnige dagen!🌞^Saskia

zeer goede uitleg Zonnepanelen netjes gelegt zoals afgesproken Netjes alles afgehandeld In 1 woord klasse Bedankt zonneplan voor de goede zorg

Bedankt voor deze prachtige 5 sterren, Laurens! Super dat we je zo blij hebben gemaakt. Wij worden heel blij van deze review.💚 Veel zonuren gewenst!^Saskia

Geweldige organisatie met top service

Gehele aankoop en installatieproces vlekkeloos verlopen. Montage netjes door professionele monteurs!!! Backoffice zowel per mail als per telefoon zeer goed en snelle respons. Vriendelijke en behulpzame medewerkers!!!! Ik heb in mijn omgeving jullie aanbevolen gezien de klantvriendelijke benadering.

Geweldig dat je zo enthousiast bent over ons en dat je ons zelfs in je omgeving aanbeveelt! Een groter compliment kunnen we niet krijgen.💚 Bedankt voor deze mooie review en het prachtige cijfer en veel zonnige jaren gewenst!🌞^Saskia

Goede service, klantvriendelijk

Vanaf dag één alleen maar lof. De vertegenwoordiger die ik sprak was zeer vriendelijk en niet “pusherig”. Alles werd voor ons geregeld. Bij vragen werden we snel en vriendelijk te woord gestaan. Mails werden snel beantwoord. Zonneplan is zeer zeker een aanrader.

Dat zijn mooie woorden, Geert. We worden er een beetje verlegen van. Super om te lezen dat je ervaring zo positief is en dat je ons een 10 geeft. Daar zijn we trots op!💚 Bedankt!^Saskia

Nette installatie en geen rommel achter gelaten ,de monteurs waren netjes en vriendelijk.

Kijk, zo hoort het ook, Hans. Super dat je zo blij bent met de zonnepanelen en met ons! Bedankt voor het delen van je ervaring. Veel zonuren gewenst!🌞^Saskia

Zorgeloze, snelle en vakkundige installatie

Prima service, vanaf het eerste contact tot en met de installatie. Duidelijke uitleg vooraf en goed meegedacht zodat we de voor ons beste keuze konden maken. De installatie verliep volgens afspraak en was snel en netjes. De uitleg na installatie was duidelijk. We zijn blij dat we dit gedaan hebben.

Wat fijn dat jullie keuze voor zonnepanelen en voor Zonneplan nog steeds goed bevalt! Dat vinden we natuurlijk leuk om te horen. We zijn ook erg blij met deze prachtige 10, bedankt daarvoor! Op naar veel zonnige jaren.🌞^Saskia

gematigd positief

op zich ben ik niet ontevreden over de aanschaf en installatie van zonnepanelen inclusief de omvormer en optimizers bij zonneplan, -de installatie werkt naar behoren-, doch de service naderhand dient verbetering. de servicedienst heeft te weinig personeel om reparaties binnen een redelijke tijd op te lossen. ik heb bijna twee maanden geen opbrengst door de panelen gehad doordat er geen monteurs beschikbaar waren en daarbij werden de reparaties werden ook steeds door verschillende monteurs uitgevoerd met flinke tussenpozen. weliswaar heb ik een deel van de verloren opbrengst als coulance teruggekregen, maar mijn voornaamste klacht dat het veel te lang duurt voordat reparaties plaats vinden blijft bestaan.

Bedankt voor deze beoordeling, waarin duidelijke feedback gedeeld wordt. Wij hebben de afgelopen weken meerdere keren telefonisch contact gehad. Nog bedankt voor dit fijne contact, want daardoor is het ons duidelijk geworden waar het pijnpunt zit. Wij hebben u een coulance aangeboden voor het ongemak dat u heeft ervaren. U bent akkoord gegaan met deze coulance en u heeft uw review herschreven. Hartelijk dank daarvoor en wij hopen dat we later nog een hoger cijfer van u mogen ontvangen. Voor nu wensen wij u veel zonnige dagen toe!🌞^Saskia

Over Zonneplan

Zonneplan is Nederlands #1 zonnepanelenspecialist. Sinds 2012 hebben we ruim 55.000 woningen voorzien van zonnepanelen. Door onze vernieuwende hardware, software en services brengen wij onze klanten zo'n goede ervaring dat ze het doorvertellen. Vanuit onze positie als zonnepanelenspecialist willen wij de energietransitie in Nederland gaan leiden. Wij geloven in een stabiel, duurzaam en CO2 neutraal energienetwerk. Met de Zonneplan app wordt jouw energie slim en werk je aan een echt duurzame toekomst.