Prima intake, uitvoering en duurzaam rendement

De intake verliep prettig en goed. Een vertrouwd installateur heeft het vakkundig gerealiseerd. Wij dragen nu met een goed gevoel bij aan een duurzaam rendement.

Perfect geregeld vanaf de offerte tot aan de nazorg.

Geweldige ervaring. Leuke software voor mooie tekening qua dak en tonen offerte. Aanleg snel en goed gebeurd. Opbrengst erg goed en ook nazorg dus top!

Prima service, goede hulp, snelle en nette installatie

Prima service, goede hulp, snelle en nette installatie

Mijn zonnepanelen zijn 27 augustus geplaatst. De installatieploeg ging direct en slagvaardig te werk. Daarbij zijn ze efficiënt en supersnel te werk gegaan. Daarbij gingen ze ook zeer zorgvuldig om met mijn platte dak. Ze werkten supernetjes en gaven ook de nodige tips. Uitleg was uitstekend. Met twee uur waren ze geplaatst en kon ik van mijn panelen genieten. Communicatie met Zonneplan is uitstekend en je word goed op de hoogte gehouden. Kortom top en een aanrader voor iedereen die zonnepanelen wil.

Hele goede vakmensen 2 monteurs op het dak en een binnen heel netjes gewerkt daar waar geboord moest worden direct het puin opgeruimd zelfs twee dagen later bleek dat de steunen is net te lang waren op maat gebracht

Mijn eerste maand heeft 515 kWh opgebracht met 12 panelen van 370WP. ondanks een sombere augustus maand ben ik super tevreden, aan het eind van de streep heb ik 90 kWh overgehouden. al met al mooi resultaat voor mijn knip en het klimaat. nogmaals bedankt Robin Beute voor het goede advies en de monteurs voor de snelle en accurate werkwijze

Snelle installatie

Installatie was in vier uur klaar.

1 woord: SUPER! Het Advies, de installatie en de nazorg

Op internet gezocht naar een leverancier voor zonnepanelen, uitgekomen bij oa. zonneplan. Na telefonisch contact en een offerte aanvraag uiterst correct geholpen en geadviseerd. Vervolgens akkoord gegaan en en montage datum ingepland, ook de montage is super verlopen. ze vertellen wat ze gaan doen, hoe ze dat dan gaan doen. Erg vriendelijke mensen, niks is te veel! We hebben de voorbereidingen getroffen om evt uitbreiding van een aantal panelen op het dak van de garage. Mocht de uitbreiding actueel worden, bel ik zonder twijfel naar Zonneplan.

Professioneel bedrijf met een goed product

Van offerte traject tot aan de installatie verliep alles vlekkeloos. Wij zijn goed en uitgebreid geïnformeerd en er werd prima meegedacht. Ook de klantvriendelijkheid konden wij zeer waarderen. Onze complimenten!! Wij kunnen dit bedrijf dan ook van harte aanbevelen.

Prima, van plan tot plaatsing

Rond juni heb ik contact gehad met Zonneplan, alwaar een medewerker een plan opstelde en vertelde dat de monteurs op de dag van montage zouden gaan kijken of het plan daadwerkelijk gelegd zou kunnen worden. Ok, bijzondere keuze, maar prima, doe je ding. De monteurs waren op de eerste afspraak keurig op tijd, hadden in no-time een steiger staan en concludeerden na vijf minuten dat mijn dak (vanwege ouderdom) niet geschikt was voor het plaatsen van zonnepanelen. Daarnaast zou het kabeltraject een probleem worden, binnendoor ging niet (geen vrije groepen, dus bekabeling zou van zolder naar de meterkast moeten). De twee opties voor bekabeling waren via de steeg naar beneden, de kruipruimte in boren en dan onder de woonkamer-vloer doortrekken richting de meterkast, of achterlangs, maar dan moest de kabel over het dak gelegd worden. Enfin, geen zonnepanelen, en gewapend met de kennis van het dak daar eerst mee aan de slag gegaan. Lang verhaal kort: Het dak is inclusief dakhout vervangen, nieuwe dakpannen geplaatst, alles was klaar voor de start. Na telefonisch contact van mij uit met Zonneplan hadden de monteurs alvast de bekabeling langs gebracht zodat de dakdekkers de kabels onder de dakpannen naar achteren konden trekken, dus prima geregeld. Omdat er wat moeilijkheden waren bij het vervangen van het dak heb ik één keer de afspraak met de monteurs moeten verplaatsen, dit ging allemaal prima, ook het contact met Zonneplan was prima (mail en telefoon). Tijdens de daadwerkelijke plaatsing was ik prima tevreden: -Monteurs werkten netjes en met beveiliging -Plaatsing was binnen ongeveer 2 uur gedaan -Omvormer plus bekabeling is keurig aangelegd Echt niets op aan te merken! Wat ik iedereen zou aanraden is het volgende: Weet wat er in en aan jouw huis te vinden is qua bekabeling, groepen, en weet wat de staat van jouw dak is. Communiceer met Zonneplan, en wacht niet steeds af, je wil samen wat bereiken!

top

erg fijne firma (doen wat ze zeggen en zeggen wat ze doen)

Alles goed hoor

Wel een probleem dat het vaak uitklapt en ik alles moet resetten. Met name met veel regen klapt het in de meterkast eruit. Helaas krijg je daar geen melding van. Heb nu al 2 keer een week zonder gezeten. Helaas had ik niets door. Monteur heeft alles nagekeken en in de meterkast een nieuwe automaat geplaatst. 1-2-2021 geïnstalleerd.

Afspraken niet nakomen.

De eerste installatieafspraak werd 2 dagen van te voren afgebeld omdat de meterkast niet gelijktijdig met de zonnepanelen geplaatst kon worden. Bij mijn vraag of dit niet eerder bekend was kreeg ik de opmerking dat ik blij mocht zijn dat ik op vrijdag geïnformeerd werd en niet pas op maandag. Nieuwe afspraak gemaakt helaas pas 2 weken later. Bij aankomst op de installatie dag werd mij direct verteld dat alleen de zonnepanelen geplaatst zouden worden. Er was geen gelegenheid om de meterkast te plaatsen. Dit zou dan op een later moment gebeuren. Hier ben ik niet mee akkoord gegaan. Doorgegeven dat ik de gehele installatie wilde annuleren. 2 x vrij genomen, hier wordt niets op uit gedaan. Zeer slechte communicatie vanaf het moment dat ik akkoord ben gegaan met het installatieplan.

Nogmaals onze excuses voor de afspraken die niet naar verwachting zijn verlopen. We waren graag samen met u tot een goede oplossing gekomen zodat we de zonnepanelen ook netjes op uw dak hadden kunnen installeren. Aan uw eis van minimaal 50% korting kunnen we helaas niet voldoen. Daarom hebben we de installatie kosteloos geannuleerd. Wij vinden het erg jammer dat we het traject zo moeten afsluiten. Uiteraard wensen we u wel veel zonuren toe.

Perfect gedaan

Alles goed gedaan en afgewerkt naar wens

Het gehele proces van informatie, offerte, uitvoering en nazorg verliep uitstekend.

Zonneplan heeft bij ons in maart 2020 2x8 panelen (8 oost, 8 west) aangelegd en we zijn zeer tevreden over het resultaat. De informatie- en offerte-fase vooraf was goed en duidelijk. De uitvoering door een onder-aannemer verliep snel (5 uur), schoon en in goed overleg over: plaatsing omvormer SolarEdge, aansluiting Eaton PV-verdeler via wasmachine, gebruik van 16 optimizers, wifi-connectie. Alles werd goed uitgelegd door de monteurs. Enige minpunt: teruggave BTW duurde 6 maanden! Maar dat lag niet aan Zonneplan maar aan problemen bij bureau Centrale BTW Teruggave en/of bij de Belastingdienst. Is uiteindelijk goedgekomen. In april 2021 kwam de jaarnota van Eneco en kregen we ruim € 1.100 terug en werd ons maandbedrag daarna gehalveerd. In augustus 2021 belde Zonneplan of alles nog steeds naar wens is. Heel goed!

Zonneplan is een top keuze!

Uitstekend advies met alle ruimte voor vragen. Zeer deskundige montage waarbij goed werd meegedacht over de meest optimale plaatsing van de omvormer en de aansluiting naar de meterkast. De panelen liggen er strak op en geven zelfs nog meer rendement dan beraamd. Alles functioneert prima, ik heb er geen omkijken naar en geniet elke dag opnieuw als ik de opbrengst zie.

Teleurstelling

Benadert door zonneplan, zeer professioneel en vriendelijk. Optie aangeboden gekregen voor een financiering. Eenmaal de verzochte papieren opgestuurd te hebben word er aangegeven dat de IB aangifte niet is gedeponeerd en of ik van iedere maand mijn in en uitgaves wil doorsturen. Pardon? We praten over 4000 euro waar jullie meer dan 1000 euro extra aan verdienen. Dit is een organisatie waar jullie voor kiezen samen mee te werken. Dank maar nee dankjewel zelf na deze nasmaak zie ik er zelfs van af om het cash af te rekenen. De concurrent is toch minder streng

Bedankt voor uw feedback op het leningtraject dat u hebt doorlopen. Uw signalen zijn duidelijke verbeterpunten voor ons en onze partner die het leningtraject in gang zet. Dat hebben we ook al besproken met onze partner. Wij vinden het erg jammer dat we het traject zo moeten afsluiten en dat wij nu geen zonnepanelen op uw dak kunnen plaatsen. Er is nog contact met de adviseur geweest om te kijken naar andere mogelijkheden, maar u gaf aan dat u een andere partij gaat zoeken. Bedankt voor uw feedback en wij wensen u natuurlijk veel zonuren toe.^Saskia

Goede en betrouwbare firma.

Vanaf het eerste contact tot en met de laatste handeling alles prima naar wens verlopen. De installatie werkt goed,geen enkel probleem gehad. Kortom,ik ben dik tevreden.

Zeer tevreden van begin tot het einde.

Vanaf dag 1 was alle communicatie duidelijk, netjes en vriendelijk. Door het gehele proces kregen we duidelijke informatie en werd er ook de tijd voor genomen. En de prijs was goed :). De jongens die het bij mij thuis zijn komen installeren waren ook hele fijne jongens, vakmannen en hebben ook rekening gehouden met mijn wensen. Ik kan iedereen zonneplan aanraden.

goed advies en correct geplaatst

goed advies gekregen, goede offerte, alles netjes geplaatst en ook de nazorg was goed. ook het terugkrijgen van de B.T.W. werd perfect door zonneplan geregeld. kortom zeker 5 sterren waard

Geweldig dat je ervaring met ons 5 sterren waard is, dat is voor ons het grootste compliment! Bedankt voor het delen van je ervaring😎

Een topbedrijf.

Alles netjes en volgens plan. Veiligheidsvoorschriften worden nauwgezet gevolgd. Eerlijk verhaal bij offerte. Overweeg je zonnepanelen zonder gedoe? Dan moet je bij Zonneplan zijn!

Wauw, bedankt voor deze mooie woorden Marinus! Super dat je zo enthousiast bent. Veel zonuren gewenst🌞

Goede begeleiding en service

Deze 5 gouden sterren stralen ons tegemoet, bedankt Leo!

Zeer tevreden met de zonnepanelen

Geen bijzonderheden verder

Fijn dat jullie zo tevreden zijn. Bedankt voor het delen van jullie ervaring, dat waarderen we!

Prima leverancier

Goede afspraken, levering zonder horyen of stoten. Goede en mooie zonnepanelen

Bedankt voor de prachtige 10, hopelijk zijn de opbrengsten dat ook waard😉

Vooraf goede communicatie, Zeer deskundig personeel.

Dat zijn 5 stralende sterren, bedankt! Op naar een zonnige toekomst💚

Over Zonneplan

Zonneplan is Nederlands #1 zonnepanelenspecialist. Sinds 2012 hebben we ruim 90.000 woningen voorzien van zonnepanelen. Door onze vernieuwende hardware, software en services brengen wij onze klanten zo'n goede ervaring dat ze het doorvertellen. Vanuit onze positie als zonnepanelenspecialist willen wij de energietransitie in Nederland gaan leiden. Wij geloven in een stabiel, duurzaam en CO2 neutraal energienetwerk. Met de Zonneplan app wordt jouw energie slim en werk je aan een echt duurzame toekomst.