Uitstekende service, begeleiding en plaatsing van de zonnepanelen.

Binnen 2,5 uur tijd zijn onze 22 zonnepanelen geplaatst en aangesloten. Uiterst tevreden over de informatie vooraf en de professionele begeleiding en afhandeling. Wij hebben inmiddels zonneplan bij vrienden aanbevolen. Inmiddels beschikken zij ook over, door zonneplan, geplaatste panelen.

Prima in één woord.

Ik ben zeer tevreden over de communicatie en afhandeling van de opdracht. Klein verbeterpunt is misschien het advies van Zonneplan om één meter te nemen en het laag en hoog tarief te stoppen. Dat heb ik nog niet voor elkaar gekregen.

Top service

Snelle en fijne service, vriendelijk personeel en vakundige installatie. Goed bereikbaar voor vragen en advies. Handige app met een overzicht van je opbrengst, werkend op 4G! Geen wifi nodig!

100% tevreden

Zeer duidelijk verhaal bij aankoop, vlotte plaatsing. Resultaat boven verwachting. Prima contact. Zeer aan te bevelen

Montage van zonnepanelen is zeer goed verlopen

De ervaring met Zonneplan: - Offerte was duidelijk - Bij de opdracht aan Zonneplan waren er geen onduidelijkheden. - De montage is volgens plan verlopen. - De opbrengst was meer dan genoemd in de offerte - In het algemeen zijn we zeer tevreden

Geweldig!

Wat een super bedrijf! Nooit eerder meegemaakt, waar dan ook, dat het zo goed geregeld was als bij zonneplan!

Verzorgen en ontzorgen in alles

Superervaring met Zonneplan. Van A tot Z duidelijke communicatie en snelle reactietijden. Vragen werden supersnel opgepakt. Keurige planning - montage van de panelen. Uiterst vriendelijk personeel. Dik tevreden met mijn investering in zonnepanelen. Maken beloftes absoluut waar.

Perfect geregeld en snel geplaatste zonnepanelen

Vanaf het 1e kontakt werd alles perfect geregeld. Bij vragen zeer goed bereikbaar. Het regelen en begeleiden vd belasting teruggave was heel snel geregeld. Dus zeker een aanrader!

Vaklui

Professionele club laten niets aan het toeval over

Prima service geweldig personeel

Goed aan de afspraken gehouden. Net personeel. Afwerking in huis top .aanrader

Very Mixed

Sales pitch was confident, borderline arrogant but polished in performance, very helpful where language was concerned. Total disconnect between data provided (location of electric metre, roof tiles etc) and service delivered. No site visit has drawback that the installers encounter unnecessary problems on arrival, easily avoidable with a site visit. Why are you asking me why the metre is so far away from where the panels are going to be installed, why are you asking me for roof tiles when I clearly stated I had non! Installers completed the job and didn't bother to clear up after themselves leaving the loft in a really unacceptable state! Very disappointing after all the hype! the recommendation of yes is only for the quality of solar panels, not the installation.

• Would you recommend us? Yes

Zeer Tevreden!

Door zonneplan een nieuwe omvormer laten plaatsen,ivm een defect in de oude omvormer.Na telefonisch contact een keurige en duidelijke offerte ontvangen.De planning en de montage door een vakkundige monteur verliepen allemaal prima en zeer snel.kortom wij zijn zeer Tevreden.

Zonneplan 8.. Installatie 2

Helaas niet zo positief. Zonneplan waren we voorheen erg over te spreken. Offerte uitgebreid en duidelijk. Communicatie tot de installatie duidelijk. Communicatie rond de btw teruggaaf prima. Installatie verliep in eerste instantie goed en vlot. Installatie van de kabels is langs de afvoer van de cv gegaan. Helaas is er na installatie 1 dakpan niet goed teruggeschoven. Onze buren hebben daardoor een lekkage gekregen. Na contact met Zonneplan heeft Zonneplan de afhandeling over genomen. Prima dus. Echter een half jaar laten ontdekt een electricien 2 losse pijpen bij de cv ketel. 1 ligt helemaal los en de andere staat scheef en meer naast de opening van de afvoer, dan erop. Het zijn de aan en afvoerpijp van de cv ketel, wat dus betekend dat wij een half jaar lang giftige gassen van de ketel hebben ingeademd! Op dat moment zijn ook de vieze lucht en meer gasverbruik te verklaren. Dit is toch wel een hele grove fout!!! Van het installatiebedrijf. Tevens veel rommel op en achter de cv ketel. Onze klacht ligt nu inmiddels 1,5 week bij Zonneplan. We zijn zeer benieuwd naar mn de reactie van het installatiebedrijf en daarnaast Zonneplan.

Goed advies en alles wordt snel geregeld

Vriendelijk personeel en geeft goed advies en alles word geregeld

Zeer slechte afhandeling probleem

Mijn omvormer gaat, gelukkig een maand voor afloop van de garantie, kapot. Netjes geregeld; ik krijg een nieuwe. Bij aankomst van de monteurs blijk ik weer een zelfde (zeversolar) te krijgen waar dan vervolgens geen nieuwe garantie op zit! Ik heb aangegeven (via de klantenservice) dat ik dan liever een andere omvormer zou willen hebben. In dit type (merk) heb ik niet zo veel vertrouwen meer. Eventuele bijbetaling was geen probleem. Dit was helaas niet mogelijk! Ik zou dan het volledige bedrag van de nieuwe omvormer moeten betalen. Dit terwijl de omvormer die de monteurs kwamen brengen nog nieuw in de doos stond. Die was nou eenmaal van mij en daar konden ze blijkbaar niets meer mee doen volgens de klantenservice!??? Zonneplan; slechte afhandeling; ik zou mijn naam niet zo te grabbel gooien!

Bedankt voor deze duidelijke feedback. Wij hebben uw omvormer inderdaad kosteloos vervangen, omdat hij binnen de productgarantie van 5 jaar defect ging. U heeft een nieuwe vervangende omvormer van hetzelfde merk en hetzelfde kaliber ontvangen, want daar heeft u recht op. U geeft aan dat u een ander type omvormer, van een ander merk wilt, maar dat kunnen wij niet kosteloos voor u regelen. Productgarantie houdt in dat u recht heeft op een vervangend product van hetzelfde merk, met dezelfde mogelijkheden en daar hebben wij ook voor gezorgd. Wij vinden het erg jammer dat u, ondanks dat u blij bent met onze service en de vervanging van de omvormer, ons daarop afrekent door deze review te schrijven. Desondanks wensen wij u veel zonuren toe met uw gloednieuwe omvormer.

Omvormer zoemt behoorlijk

Toch blij dat ik bij de installatie van mijn zonneplan one omvormer gekozen heb om deze niet op zolder te plaatsen omdat dit mijn thuiswerkplek is. Ik heb op de installatiedag zelf gekozen voor plaatsing in mijn garage. Die omvormer zonneplan one maakt toch een behoorlijk geluid als de zonnekracht sterk is. Mijn advies, plaats de omvormer niet in een ruimte waar geleeft wordt.

Bedankt voor je review met goeie feedback. Het geluid van de omvormer is te vergelijken met het zoemen van een koelkast. Tijdens de zonnigste periodes van het jaar hoor je de ventilator hard werken. Daarom is ons advies ook om hem niet in een ruimte zoals een slaap- of werkkamer te plaatsen. Bedankt voor de prachtige 8 en veel zonnige jaren gewenst!😎

Van offerte tot installatie ben ik tevreden over Zonneplan

Ik vond het contact met Zonneplan fijn, niet opdringerig en duidelijk. De installatie van de zonnepanelen ging erg goed en werd door vriendelijke en professionele mensen uitgevoerd. Ook de begeleiding voor de BTW teruggave was goed. Ik ben alleen met één ding wat minder blij en dat is met de keuze van het vermogen van de omvormer. Al bij de offerte twijfelde ik aan de keuze van de Solar Edge omvormer omdat we 12 zonnepanelen hebben met een totaal piekvermogen van 3,9 kW en er voor een omvormer van 3 kW is gekozen (een SE 3,5 HD Wave had ik een betere keuze gevonden). Ik heb via mail kenbaar gemaakt dat ik twijfelde over de erg onder bemeten omvormer maar Zonneplan gaf aan dat een wat onder bemeten omvormer juist gunstig was. Nu weet ik dat een omvormer inderdaad beter wat onder bemeten kan zijn (zo'n 10% - 15%) maar bij ons is dat 23% en dat terwijl de panelen zo goed als op het zuiden liggen. Met een programma van een andere omvormer fabrikant heb ik kunnen berekenen dat een 3,5 kW omvormer een betere keuze was geweest. Sinds 11 februari dit jaar zie ik dat de installatie op een zonnige dag regelmatig een paar uur op 3,2 kW staat te 'clippen'. In februari / maart zo'n 2 à 3 uur per zonnige dag maar nu in april 'clipt' de installatie al bijna 4 uur per zonnige dag. Dat een wat onder bemeten omvormer in de eerste maanden van het jaar wat 'clipt' is mij bekend maar 3 à 4 uur per zonnige dag lijkt mij toch wat veel. Ik ben benieuwd naar hoe het de komende maanden gaat. Mijn buurman heeft een installatie van 4,16 kWp met panelen op het oosten. Hij heeft dan weer een 4 kW omvormer wat ik ook geen goede keuze vind. Ook hij had beter een 3,5 kW omvormer kunnen hebben. Al met al ben ik wel tevreden met de installatie maar het rendement had zeker hoger kunnen zijn. Ik vind dat toch wel jammer zeker omdat ik dat al in het offerte stadium aangekaart heb.

Bedankt voor deze uitgebreide review waarin je duidelijke feedback deelt. In Nederland is het verstandig om de omvormer te 'onderdimensioneren', zoals dat heet. Een lichtere omvormer start namelijk sneller op, ook als het bewolkt is, want hij heeft minder vermogen nodig om op te starten. In Nederland is het overwegend bewolkt, dus dan is het voor je rendement het beste om daar rekening mee te houden. Ik begrijp dat je graag een 3.5 kW omvormer zou willen, maar dat type bieden wij niet aan. Een 4 kW omvormer zou te zwaar zijn, zoals je zelf ook aangeeft. Er is daarom bewust voor de 3 kW omvormer gekozen. Ik zie dat je daar ook prachtige opbrengsten mee binnenhaalt, dus dat zit met het rendement wel goed! We wensen je veel zonuren toe🌞

Topkwaliteit en vakmanschap!

15 panelen laten installeren. Voortraject (kennismaking, berekening en dak layout) is prima en vakkundig geregeld. Installatie was zeer vlot. Alles werd zelfs opgeruimd door het installatie team.

Goed om te horen dat alles van A tot Zonneplan op rolletjes liep😉Nu kan je dubbel genieten van de zon!

Vandaag 14 zonnepanelen laten monteren door zeer vakbekwame monteurs. Zeer vriendelijk en alles zoals wij in gedachten hadden vakkundig gemonteerd. Na installatie fijne uitleg over hoe of wat. Zal dit bedrijf zeker aanraden bij familie en vrienden.

Geweldig dat je ons aanraadt, Henk! Dat is het grootste compliment dat we kunnen krijgen.💚 Veel zonnige jaren gewenst!

Kwaliteit wordt waargemaakt

Prima website. Goede uitleg van het plan. De installatie was binnen 2,5 uur geregeld. Service is goed.

Bedankt voor deze 5 stralende sterren, daar zijn we heel blij mee😃

Perfectie levering van kwaliteitspanelen

Tijdens het plaatsen van de panelen werden we uitsteken op de hoogte gehouden wat er ging gebeuren. De afwerking in de meterkast en op zolder van de omvormer is keurig afgewerkt. De werking van de panelen is boven verwachting hij levert zelf meer dan het opgegeven piekvermogen.

Bedankt voor deze stralende beoordeling, Gerrit Jan! Wat fijn dat alles soepel verliep en dat de zonnepanelen boven verwachting presteren😎

Perfectie

Uitstekende communcatie vooraf, tijdens & na de installatie. Installatie op het dak en binnen door vakmensen die heel goed en rustig overleggen en netjes werk leveren. Goede app om je prestaties te checken. Een dikke 10+. Persoonlijk zou Zonneplan aan iedereen aanraden.

Wauw, wat een mooie beoordeling, Bas! Geweldig dat je zo enthousiast over ons bent. Veel zonuren gewenst🌞

Totale goede begeleiding door zonnepanelen,

door zonneplan wordt aan alles gedacht.goede duidelijke informatie

Deze stralende review laat de zon nog harder schijnen, Han! Bedankt💚

uitstekend

goede informatie en perfecte service

Dat zijn 5 gouden sterren, Willy! Super dat je ons een 10 geeft, daar zijn we heel blij mee😃

De mannen kwamen om 8.15 uur met 3 man en vertrokken om 15.30 uur, twee man buiten 1 binnen alles in overleg met mij er zijn geen leidingen te zien 24 panelen en twee omvormers geplaatst ze zijn goed opklaar ingespeeld Helemaal top.

Dat is een behoorlijk aantal panelen, super dat de montage van deze grote installatie ook soepel verliep. Op naar veel zonnige jaren!😎

Over Zonneplan

Zonneplan is Nederlands #1 zonnepanelenspecialist. Sinds 2012 hebben we ruim 55.000 woningen voorzien van zonnepanelen. Door onze vernieuwende hardware, software en services brengen wij onze klanten zo'n goede ervaring dat ze het doorvertellen. Vanuit onze positie als zonnepanelenspecialist willen wij de energietransitie in Nederland gaan leiden. Wij geloven in een stabiel, duurzaam en CO2 neutraal energienetwerk. Met de Zonneplan app wordt jouw energie slim en werk je aan een echt duurzame toekomst.