ZEER MATIG

Afwerking zeer slecht, bedrading loopt zonder isolatie door de dakpannen en gaat bij wind of storm op termijn storing opleveren. begrijp werkelijk niet dat de monteur die dit kwam controleren vertelde dat dit zo altijd word gedaan .......... werkelijk onvoorstelbaar. Ga ervan uit dat dit op de juiste wijze word hersteld en tot dat moment een dikke onvoldoende !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wel offerte, geen vervolg of even komen kijken

Echt heel slecht. Na veel trekken en duwen eindelijk een offerte gekregen. Probleem is dat de zonnepanelen op een dak moeten worden geplaatst van een herenhuis in de binnenstad. Op 3 hoog en een niet heel breed dak. Er is geen makkelijke mogelijkheid om de panelen naar het dak te krijgen. Zonneplan haakt diverse keren af, onder andere omdat de panelen wellicht via een steiger wordt weer geweigerd. Maar als ik zeg dat de panelen zonder problemen via het huis van de buurvrouw naar het (gedeelde) dak kunnen worden gebracht krijg ik een offerte. Met één voorwaarde: ze moeten eerst komen kijken. Wij aanvaarden dat, maar we horen niets meer. Vervolgens horen we begin april dat er covid is en dat we op de wachtlijst staan. Na vier weken geen reactie bellen we. De werkvoorbereider heeft besloten dat er geen actie komt. Dus ook niet even kijken naar de situatie, om dan een finale beslissing te nemen. Dit ondanks het feit dat er een wederzijds geaccepteerde offerte ligt. Druk zetten en boos worden heeft geen zin. De werkvoorbereider heeft besloten dat "we" het niet gaan doen. Maanden kwijt geraakt aan een bedrijf dat afhaakt als het een beetje moeilijk dreigt te worden. Advies: probeer eerst andere aanbieders voor je met Zonneplan aan de slag gaat. Voor ons was het een bittere teleurstelling!!

Waardeloze partij die hun afspraak niet nakomt!

Helaas hele slechte ervaring met Zonneplan. De eerste afspraak is er niemand op komen dagen. De gehele dag zijn we aan het lijntje gehouden en niet geïnformeerd. Aan het einde van de dag kregen we een mailtje dat er een nieuwe afspraak was gepland voor 1 maand later..... Maand later wordt er 1 dag voor installatie gebeld of ze 7 uur smorgens morgen beginnen. Tuurlijk, we kijken uit naar de installatie dus geen probleem! Eerst al een discussie over de kabel naar zolder. Extra kabel langs je trap omhoog is niet echt een mooie oplossing maar uiteindelijk blijkt een vervallen wasmachine aansluiting de oplossing! Echter na een half uur wordt er aangegeven dat de bevestigingsbeugels niet geschikt zijn voor het dak! LET OP: Door Zonneplan is er in dezelfde rijwoning 2 jaar geleden ook een installatie opgeleverd! Hier is geen boodschap aan: Leverancier heeft ondertussen de vorm van de beugel aangepast dus Zonneplan annuleert de order. Conclusie: Op 11-02-2022 iets besteld en op 06-05-2022 wordt het geannuleerd door Zonneplan (Iets met kleine lettertjes in Algemene voorwaarden). Beste Zonneplan, dit is echt niet de manier waarop je met klanten om moet gaan! We zijn nu 3 maanden verder en je laat de klant zonder oplossing zitten die nu zelf op zoek moet gaan naar een nieuwe partij.

Snel en kwalitatief goed

Met alles heel goed geholpen

Ook de btw terug vragen was uitstekend Dat was het, meer dan uitstekend.

Wat een fijn bedrijf!

Wij zijn sinds vorige week de gelukkige bezitters van 14 stuks zonnepanelen, geleverd door Zonneplan. Vanaf het eerste contact met Daan Hofstede tot en met het laatste contact met de 2 monteurs die ons dak hebben voorzien van de panelen en de monteur die het elektracircuit heeft aangelegd, zijn wij meer dan tevreden. Vandaar deze lovende recensie. Alles werkt perfect, de begeleiding is perfect, het contact is perfect en snel, alsmede de duidelijke en handige app en het afhandelen van de teruggave van de BTW. dus kortom... een 10! Ga zo door!! Niek en Karin Ruiter, Wervershoof

Top service

In de ochtend werden de panelen geplaatst. Hierbij kreeg ik bij vragen duidelijke uitleg. Geholpen met de app installatie en klaar. Top

Contract en contact perfect

Verdere afwikkeling laat te wensen over. De dag van plaatsen blijkt er geen geschikt leidingnet beschikbaar mbt tot de stroom toevoer. De optie waarmee Zonneplan komt is een kabel door in mijn strak gestucte hal van de boven verdieping naar beneden plaatsen waardoor het mooi stadje aangezicht in de hal verloren gaat, dus hiermee ging ik niet akkoord. Mijn optie was de aanvoer achter de regenpijp aan de buitenmuur via de kruipruimte te plaatsen. Dit kan niet volgens Zonneplan. Is dit dan teveel werk of kiest Zonneplan alleen aansluitingen via de makkelijkste weg. Jammer

Snel, efficient en vriendelijk geregeld

Heel erg fijne ervaring met Zonneplan: alle informatie vanaf het eerste gesprek duidelijk op een rij en ook digitaal beschikbaar in een mooi overzicht. Op al mijn vragen een duidelijk en snel antwoord. In het advies nam Zonneplan tips mee die ik van andere aanbieders niet gehoord had, bv. over de beste verdeling van de panelen over de voor- en achterzijde en over toekomstige ontwikkelingen rond subsidies. Kan Zonneplan van harte aanraden!

Uitstekende ervaring.

Vanaf het eerste telefonische contact met Zonneplan tot het laatste werk moment zijn we zeer tevreden over de hele linie. Keurige monteurs heel beleefd snel en netjes . Uitleg over de omvormer, de app werd ook nog geïnstalleerd . Een ongelukje met de WiFi verbinding in de meterkast werd na een telefoontje direct hersteld. De voorspelde opbrengst komt goed uit. En de door zonneplan opgegeven btw aan de belastingdienst hadden we binnen 3maanden terug. Klasse.

Alles is snel en goed verlopen geheel volgens afspraak.

Tussen eerste contact met Zonneplan en de plaatsing van de zonnepanelen heeft in mijn geval maar 3 weken gezeten. Alles is keurig volgens plan gebeurd en de panelen hebben vanaf het begin goed gewerkt. De BTW-teruggave is ook snel en soepel via Zonneplan verlopen zonder enig probleem.

Wij zijn zeer tevreden

Wij zijn blij dat we met deze prijzen van energie nu onze eigen stroom opwekken . En ook voor een duurzame toekomst zou het mooi zijn als er nog op veel huizen zonnepanelen zouden worden gelegd. De mannen van Zonneplan kwamen aan, even kijken en in een morgen lagen er 8 panelen op het dak, en het afwerken was super. Ze waren hier een kwartier en toen koffie drinken . Hele prettige samenwerking en uitleg en je wekt in een paar uur je eigen stroom op. De hele afwerking met kantoor en btw teruggave super geregeld, we hebben er zelf niets aan gedaan . We raden iedereen aan om met de mensen van Zonneplan een nieuwe toekomst aan te gaan.

Had ik jaren eerder moeten doen!

Met Zonneplan in zee gaan voor zonnepanelen is altijd een heel goed idee, jaren eerder moeten doen! Het begon al met de prima hulp en uitleg toen ik informatie opvroeg bij Zonneplan; een aantal keren telefonische uitleg gehad en de mogelijkheden. Een mooi en uitgewerkt voorstel op de mail met hierin alle benodigde informatie. Ook de installatie een aantal weken later is prima verlopen; we hadden problemen met het verbinden via internet en dat heeft de monteur enkele dagen later keurig verholpen. Ook met het terug vragen van de BTW werden we volledig ontzorgd: Zonneplan heeft dit allemaal voor ons geregeld. En we zijn blij als de zon schijnt, die panelen zijn zo weer terugverdiend!

Prima en deskundig

Denken mee. Doen wat zij zeggen en gewoon prima. Ik zou Zonneplan aanbevelen.

Helemaal top!

Afspraken waren snel gemaakt en de installatie was top. Vriendelijke mensen en alles werd goed uitgelegd en overlegd.

Prachtig

Goeie panelen en mooi gelegd door professionele techneuten

prettig en betrouwbaar

Voor, tijdens en na de installatie geen problemen gehad. Goede communicatie en niet opdringerig.

Byzonder tevreden over de installatie en afhandeling ervan

Goede voorlichting en afspraken goed nagekomen.

Hele slechte ervaring met installateur

Dinsdag zonnepanelen laten leggen door Zonneplan. Alles leek goed tot dat ik een lekkage had in mijn badkamer. De installateur had de afvoerbuis van de wasmachine er uit gehaald en niet terug geplaatst. Resultaat hele plafond nat van de badkamer en schade aan de elektra. Daarnaast heeft de beste man lekker zonder toestemming staan roken op mijn zolder waardoor de hele zolder naar rook stonk.

Wat vervelend dat je deze ervaring hebt gehad. We komen graag met je in contact hierover. Ik zie dat mijn collega je 2 weken geleden een schadeformulier heeft gestuurd maar deze is nog niet ingevuld. Ik zal je deze per mail nogmaals toesturen zodat we je goed verder kunnen helpen en dit positief kunnen afsluiten.

Top van A tot Z perfect verlopen

Bij diversen zonnepanelen aanbieders offertes aangevraagd waarbij zonneplan mij het meeste aansprak. Na de aanvraag ingediend te hebben werd ik 2 dagen later gebeld door Daan van zonneplan. Hij had mijn dak bekeken via Google en kwam met een diagnose dat het 13 panelen zouden worden. Ik had er plaats voor 14 dus zei doet die ene ook maar erbij. Op de afgesproken dag, 2 weken later, stonden ze voor mijn deur met de panelen. 2 man het dak op en de derde ging met de omvormer aan de slag. In overleg is de plaats van de omvormer bepaald. Na 4 uurtjes was de klus naar alle tevredenheid geklaard en konden de panelen het werk gaan doen. Ook de after sale van zonneplan zoals de BTW terug gave is goed geregeld en heel soepel verlopen. Dus wil je zonnepanelen stop dan met zoeken en neem contact op met zonneplan.

Snel al totale storing, helaas erg lang wachten totdat er ook maar gekeken wordt

De belofte dat er binnen 24u (werkdag) contact met ons opgenomen werd, is helaas niet waar gebleken. Na een week kon er een afspraak gemaakt worden, na een maand komt er iemand voor de eerste keer kijken. We hadden de zonnepanelen er nog geen maand liggen. Er blijkt zoveel belangstelling voor zonnepanelen, dat ze de serviceafspraken niet na kunnen komen (hoorden we).

Wat vervelend dat je een storing hebt in je systeem. Ik kom graag met je in contact hierover. Kan je ons bellen op 088 020 3011. Je mag dan vragen naar Lisa.

snel en zeer kundig

fijne nette mensen die een stukje vakwerk hebben geleverd.

Het ging allemaal naar wens.

Prima contact gehad. Duidelijk offerte en goede uitleg Ook alles netjes afgewerkt.

Zeggen wat ze gaan doen en doen wat ze zeggen

Over Zonneplan

Zonneplan is Nederlands #1 zonnepanelenspecialist. Sinds 2012 hebben we ruim 90.000 woningen voorzien van zonnepanelen. Door onze vernieuwende hardware, software en services brengen wij onze klanten zo'n goede ervaring dat ze het doorvertellen. Vanuit onze positie als zonnepanelenspecialist willen wij de energietransitie in Nederland gaan leiden. Wij geloven in een stabiel, duurzaam en CO2 neutraal energienetwerk. Met de Zonneplan app wordt jouw energie slim en werk je aan een echt duurzame toekomst.