Slechtste dienstverleningservaring ooit

In het kort: Offerte in maart. Iedere keer achteraan gemaild wanneer de schouw plaats zou vinden. “Ligt bij de planning, ik ga er (nogmaals) achteraan” Na een aantal weken geen reactie meer. Na een aantal pogingen eindelijk contact met de customer service. “Nee. Dat kan natuurlijk niet. We maken direct een afspraak met de betreffende installateur”. Installateur komt op de betreffende dag langs maar belt niet aan. Een collega zou ‘s middag ook nog langskomen maar was het vergeten. Excuses dat er niemand thuis was, is natuurlijk onzinnig. Weer contact. “We nemen het nu helemaal zelf over en we sturen iemand langs voor de schouw”. Gelukt. Die komt langs. Ziet wel een uitdaging, maar gaat lukken. Uiteindelijk zal de installatie volgen op 15 augustus!!!! 5 maanden aan het lijntje gehouden, maar nu komt het eindelijk. Blij mee. De installatieploeg verschijnt netjes op tijd in de ochtend. Ze kijken rond en lopen vervolgens even de deur uit. Even later zijn ze terug. Gaat niet lukken. Te gevaarlijk. Niet te doen. Ze snappen dat ik boos ben en ze geven aan dat ik die dag nog terug gebeld wordt. Gebeurt niet, dus zelf even gebeld. Begrijpen er niet veel vanen willen me doorverbinden met de man met wie ik gemaild had in het begin die niet meer antwoordde. Niet doen!!! Dus customer service. De man met wie ik gesproken had is met vakantie, maar maandag terug. Of hij dan mag bellen. Graag!!! Nooit meer wat van gehoord. HEB DAN HET LEF OM TE BELLEN EN TE ZEGGEN DAT JE ER VAN AFZIET. Wat een slecht bedrijf. Nog nooit zoiets meegemaakt.

Hoi Ed, Dit is inderdaad niet service die je van ons mag verwachten. Het is natuurlijk erg jammer dat een installatie niet door kan gaan in verband met de veiligheid. Wel kun je daarna inderdaad nog contact met ons verwachten. Ik zie dat mijn collega Jelle je vrijdag heeft proberen te bellen. Graag komen we nog even in contact met je. Kan je mij laten weten wanneer je dit het beste uitkomt? ^Lisa

Zeer correct en snel

Alles verliep snel en zeer goed. Om 7.00 uur begonnen de monteurs 12 zonnepanelen te leggen. Tussen tijds nog ruim een kwatier koffiegedronken en Om 10.15 uur had ik al de eerste energie opgewekt en had ik via een mail de monitoring op mijn telefoon.

Voortreffelijk.

Na de enige toelichting op de duidelijke offerte in januari de opdracht geplaatst. Al op 5 maart werden de panelen geïnstalleerd. Een klus van ruim 3 uur. Bij inspectie van het dak kwam de teamleider met een heel goede suggestie om de panelen iets anders op het dak te leggen. Een prima verbetering en meteen uitgevoerd. Na 3 uur werkte de installatie en was alles in huis keurig opgeruimd. Het was zonnig weer, dus alle meters waren meteen zichtbaar. De begeleiding door Zonneplan was uitstekend. Alle elementen uit de offerte, ook de contacten met de netbeheerder en de BTW-teruggave zijn door hen geregeld. De enige eigen actie was om bij de BTW-teruggave enige persoongebonden gegevens te verstrekken. De BTW werd op de eerder aangegeven tijd ontvangen. Heel plezierig dat na enkele maanden contact werd opgenomen en we het hele proces konden doornemen.

Gewoon goed

Goede ervaring met dit bedrijf. Vanaf de aanvraag offerte tot de plaatsing van de zonnepanelen alles goed geregeld. Zeer klantvriendelijk personeel. Monteurs werken netjes en denken mee in oplossingen.

zeer tevreden over de geleverde service

Alles goed snel en naar tevredenheid afgehandeld .

Bekocht

Zonneplan werd ons aangeboden door de gemeente. Keurige brochure en duidelijke uitleg. Niet veel anders dan de andere bedrijven die je aanbiedingen doen. Maar wat ze niet zeggen is dat een 300 W paneel geen 300 W oplevert maar, zoals tijdens de hete zomerdagen, maar 200 W. Als ze eenmaal liggen en je belt hierover dan krijg je allerlei redenen te horen waarom de panelen minder opleveren. Niet eerlijk bij het verkooppraatje dus. De app/website die bij de omvormer hoort belooft allerlei informatie maar toont niets van dat alles, enkel het vermogen dat gegenereerd wordt. En dat komt niet eens overeen met de informatie op de omvormer. Als ik hierover bel is dit probleem niet bekend bij Zonneplan en horen ze dit voor het eerst. Echt, zie zelf de ervaringen met ZeverCloud op internet. Uitleg van Zonneplan: wij garanderen alleen dat u per jaar een bepaalde hoeveelheid elektriciteit opwekt. Alleen als dat minder is dan in de offerte is geldt de garantie. En over de installateur: dat wordt uitbesteed aan ZZP-ers die kennelijk wurgcontracten hebben. Ongezekerd bij een flinke storm en stromende regen weerhielden hem niet van het plaatsen. Het ging gelukkig goed, maar ik hield mijn hart vast. En het schoon opleveren, zoals beloofd: vergeet het maar. Er moest nog een klant geholpen worden dus de ZZP-er was alweer onderweg.

Van begin tot het eind....geweldige service!

Je wordt overspoeld op de markt met aanbiedingen. Wat is goed en niet goed....Mijn keuze viel op Zonneplan. Daar heb ik tot op heden geen spijt van. Mijn complimenten aan Kevin voor zijn snelle reactie op mijn vragen en afhandeling van de provinciesubsidie en btw-teruggave. Ook de monteurs die met mij meedenken en een betere plek creëerden voor de omvormer (in de garage). Alle bekabelingen bijna geheel onzichtbaar. Ook het aansluiten en in werking stellen van de gehele installatie verliep zonder problemen. Kortom.......dank hiervoor!

Omvormer Solar Edge optimizer voor tweede maal kapot in één jaar maar goed opgelost.

Voor de tweede maal in één jaar heeft de Solar Edge optimizer de geest gegeven. Hij wordt gratis vervangen want ze geven 25 jaar garantie maar het duurt telkens twee weken, altijd in maanden met veel zon, zul je altijd zien, voor hij vervangen wordt. Inmiddels ben ik gecompenseerd voor het niet functioneren van de panelen gedurende deze periode. Kortom, een slechte beurt gevolgd door een goede.

Algehele perfecte service

Van het eerste tot laatste contact zeer goed geholpen en begeleid door deskundige medewerkers.

Beschik sinds maart over zonnepanelen van Zonneplan en bevalt prima

5 maart 2019 zijn de panelen bij ons op het dak aangebracht door Zonneplan, de monteurs gaan uiterst secuur en netjes te werk. Kan het iedereen aanraden ! In een mum van tijd draait alles en de uitleg van de installatie is perfect.

Alles volgens afspraak !

Perfect service van offerte tot plaatsen tot after sales

De gemaakte afspraken werden volledig waar gemaakt .Heb een prettige ervaring overgehouden aan de mensen van zonneplan en hun vakkundige vakmensen

Zeer bekwaam, netjes, goede uitleg en alles super netjes aangelegd, echt een aanrader

Prima commerciële en technische adviezen, waardeloze installatie.

Installatie door Fa. Puts is zeer amateuristisch. Komen zo maar meer dan een uur te laat zonder berichtgeving en zonder reden. Huren notabene opnieuw iemand in voor elektra die ze zelf nog nooit gesproken hebben. Blijkt ook nog eens onbekwaam. Behandeling van panelen is heel onzorgvuldig. Nemen niet eens de moeite om met handschoenen te werken. Een regenbui doet wonderen zeggen ze om de vlekken er af te krijgen. Wat een instelling!

Super service & voptimale resulaat

Een professionele team die snel met een passende oplossing komt en tegen marktconforme prijzen!

Informatie, communicatie, installatie en de afhandeling helemaal goed verlopen!

Informatie, communicatie, installatie en de afhandeling helemaal goed verlopen! Zeker een aanrader om aan te denken wanneer je offerte's gaat vergelijken. Prima service en ze regelen als van A tot Zon.....

Perfecte attente sales force voor en na de installatie!

Na aanmelding via de website positieve contacten van de afdelingen sales en inplannen van de werkzaamheden bij installatie ! BTW teruggave allemaal verzorgd bij de Belastingdienst en snel ontvangen.

Duidelijk komen gemaakte afspraken na

Een prettige bedrijf vanaf offerte tot plaatsen goede contacten gehad.

Service op zijn best.

Sedert 18 januari 2019 heb ik 14 zonnepanelen. Vanaf dag 1 geen problemen gehad tot 23 mei. De installatie was uitgevallen,... zomaar. Oorzaak: een haperende omvormer. Ikzelf heb het systeem opnieuw gestart met hulp (via telefoon) van de Zonneplanners. (Drie kleine handelingen en 15 minuten reset/wachttijd). Al goed? Maandag 10 juni ...hetzelfde liedje, ergerlijk nietwaar? Dinsdag 11 juni om 09.00 uur de klacht (18xB8) gemeld en donderdag 13 juni om 16.15 uur hing er bij mij een nieuwe omvormer op zolder. Kosten: NUL Euro. Let op: Binnen 48 uur alles geregeld en alle ergernissen achter de rug. Waar vindt je dat? Hulde voor de Zonneplanners!

erg goeie service!

Zou Zonneplan zeker aanraden! werd goed geholpen en alles werd goed uitgelegd.

Snelle en goede service en installatie

Tot in de puntjes verzorgt. En aanbeveling reeds gedaan :-)

Installatie vlot en netjes maar niet volgens afspraak

Zonnepanelen netjes en vlot aangesloten en uitgelegd. Jammer dat zodra de rekening is betaald, ook daarmee communicatie en meewerken vanuit Zonneplan verminderd. De kabel van het dak naar de berging zou (zoals telefonisch afgesproken) via een dakdoorvoer lopen. De installateur had aangegeven dat hij dit niet kon en heeft een gat in de muur (voor aanzicht) geboord. Zij hebben daarbij aangegeven dat Zonneplan dit vaker toe heeft gezegd maar dat ze dit doen zonder op lokatie te kijken en zonder dit aan de installateur aan te geven. Na veelvuldig Zonneplan te contacten hebben ze eerst aangegeven dat ik tijdens de installatie had moeten bellen (met als consequentie dat de installatie mogelijk niet zou kunnen gaan) en dat ze dit bij de installateur na zouden gaan. Na 1,5 week heb Zonneplan maar weer gebeld en zij hebben aangegeven dat ze een offerte hebben aangevraagd en dat ik zit zsm door zou krijgen (ik ben wel heel benieuwd wie deze kosten gaat dragen). Ik zal verder niet uitweiden over het contact gedurende deze 1,5 week, want dit was (na veel toezeggingen vanuit Zonneplan) een eenzijdig gebeuren. We wachten af wat er verder uitkomt en ik zal dit zeker hier doorgeven. Ik raad dus Zonneplan wel aan maar zet alle afspraken goed op papier (handel het niet telefonisch af) en betaal niet eerder tot dat alles voor 100% is afgehandeld Want na betaling vervalt het contact en de beschikbaarheid vanuit Zonneplan.

Dit bedrijf aan te bevelen aan anderen. 100% goed werk geleverd

Prima bedrijf. Alles goed en netjes geinstalleerd. Monteurs ook heel erg vriendelijk en accuraat.

Transparant en meedenkend

heldere uitleg en voorlichting goed aangepast aan onze wensen en mogelijkheden. Klant vriendelijke hulp voor wat nodig is. Een bedrijf met een positieve energie vibe.

Goede service alles perfect verlopen

Ik ben goed geholpen en heb veel plezier van mijn zonnepanelen