Goede informatie en duidelijkheid alles word geregeld zelfs de hulp bij de gemeente en ook de installatie word goed en snel afgehandeld ik heb een goede ervaring
Geweldig om te horen dat je zo blij bent met onze service! We doen ons best om het proces zo soepel en vlot mogelijk te laten verlopen, dus het is fijn om te weten dat je een positieve ervaring hebt gehad.
Afspraken met Zonneplan verliepen prettig. Alles gebeurde zoals in planning aangegeven. Min puntje: het aanleggen van de leiding naar meterkast was nogal slordig. Moest zelf het nodige veranderen. Maar panelen werken m.i. prima.
Bedankt voor je feedback! Fijn om te horen dat de afspraken en planning goed verliepen. Jammer om te horen dat de aanleg van de leiding naar de meterkast niet helemaal naar wens was. We streven ernaar om altijd netjes te werken, bedankt voor de feedback. Gelukkig werken de panelen prima!
De accu en powerplay nu een tijdje in gebruik. Het is erg lastig om de performance exact te volgen van dit systeem. Je verbruik in huis is namelijk moeilijk meer te traceren, omdat je de accu met "inkopen" en "verkopen" de data enorm vertroebelen. Dus vraag me ook echt af of mensen die zeggen hier heel tevreden over te zijn, dit wel kunnen bepalen. Echter onlangs is er één dag geweest met extreem hoge stroomtarieven, waar de performance wel goed te meten was. En die was ronduit slecht, schokkend zelfs! 12 december 2024 ging de stroomprijs naar + 1 euro. Zonneplan zag dit aankomen, want kreeg hierover een mail één dag van te voren. Dit zou voor mij echter geen probleem hoeven zijn met een 20Kw accu, want die zou een dag van te voren geladen kunnen worden en dan op 12 december als bron van verbruik kunnen dienen. Heb een normaal huis, dus verbruik zeker geen 20Kw per dag. Echter tot mijn verbazing ging de accu gewoon door met inkopen & verkopen. Heel vreemd, want hierdoor moest ik die dag alsnog tegen + 1 euro stroom inkopen. Gevolg was dat ik die dag 23 euro aan kosten heb gehad, tegen 1,64 euro opbrengst van Powerplay. Dit terwijl een goede performance gewoon 0 kosten had moeten zijn. Want de accu zou alleen moeten handelen als hij daarmee meer kan verdienen dan het gebruik voor in huis. En nu is gebleken dat dit dus niet zo is. Uiteraard met mijn contactpersoon bij Zonneplan over gehad. Zijn reactie was: Powerplay is nu alleen actief op de onbalansmarkt dus zal niet inspelen op hoge deltas op de epex. Het is inderdaad correct dat Powerplay nog niet perfect is, dit wordt continu verbeterd. Leuk, maar koop je niets voor. Dus zou ik het aanbevelen? Nee. Laat ze dan eerst die functionaliteiten verbeteren en zorgen dat de accu echt optimaal werkt. Want nogmaals, onder normale omstandigheden is gewoon niet te monitoren of Powerplay wel voor een optimale opbrengst zorgt. Dus hoeveel geld laat het systeem daar wel niet liggen? Mijn vertrouwen is geschaad.
Bedankt voor het delen van je ervaring. We vinden het vervelend om te horen dat je vertrouwen is geschaad en leggen je graag uit hoe ons energiecontract werkt in combinatie met een thuis batterij. We begrijpen dat het soms ingewikkeld kan zijn om je verbruik goed in te zien, aangezien al het verbruik, inclusief dat van je thuisbatterij, via de slimme meter loopt. Door het beperkte aanbod van groene energie waren er recente uitschieters in de dynamische prijzen. Echter werkt de thuisbatterij niet op de manier hoe je het beschrijft en verkopen wij het ook niet zo. De thuisbatterij reageert via Powerplay op de onbalansmarkt. Het is mogelijk om de thuisbatterij in te stellen op zelfconsumptie, maar dit is een persoonlijke keuze die wij niet automatisch aanpassen bij prijsschommelingen. We lichten dit graag verder toe en nemen binnenkort contact met je op.
Enige puntje van verbetering is dat ik niet kan zien waar de (kleine) tarieven van Zonneplan zelf staan. Er staat wel altijd een uurtarief, maar dat kan eigenlijk niet hetzelfde zijn voor levering en teruglevering.
Bij ons zijn de tarieven voor levering en teruglevering inderdaad verschillend. De tarieven die je in de app ziet, zijn inclusief belastingen en heffingen. Voor een gedetailleerd overzicht van de opbouw van de tarieven, kun je de energiebelasting uitschakelen in de app. Zo krijg je meer inzicht in de kale energieprijs: deze krijg je voor teruglevering.
De overstap van anwb naar Zonneplan verliep snel en soepel en het voordeel nu is een vast bedrag per maand dat is echt een plus punt.
Fijn om te horen dat de overstap naar Zonneplan soepel verliep! 😊
Tot nog toe klopten alle uitdpraken
Makkelijk aangesloten. Geen problemen. Alles duidelijk en overzichtelijk Je wordt op de hoogte gehouden van alle ontwikkelingen 5 sterren als je ook aansluiting kan regelen via de telefoon.
Tot nu toe werkt alles perfect.
Snel geplaatst, netjes gewerkt, duidelijke uitleg, gewoon fijne ervaring.
Beste, Bedankt voor het delen van je positieve ervaring! Goed om te lezen dat de installatie dag naar tevredenheid is verlopen.
Monteurs werken netjes
Beste, Bedankt voor je review! Fijn om te lezen dat onze monteurs netjes te werk zijn gegaan.
Energie contact en aanschaf en installatie thuisbatterij ging erg soepel en goed. Daarna kwamen er steeds vaker zaken naar voren waar ik niet blij mee ben. 1) Ik heb geen inzicht in mijn eigen dagelijkse verbruik. Het energieverbruik van de thuisbatterij wordt niet apart weergegeven en ik zie enkel het totaal verbruik van de dag. 2) Ook in mijn maandelijkse overzicht valt er geen touw aan vast te knopen en is mijn maandverbruik niet te vergelijken met eerdere jaren. Mijn teruglevering was 1 maand zelfs negatief. 3) De batterij is efficiënt, maar niet 100%. Hierdoor is gaat ongeveer 11% van de opgenomen stroom verloren. Over dit verschil moet energiebelasting betaald worden. In ons geval komt dat neer op meer dan 150€ euro extra energie belasting per jaar. De batterij verhandelt ongeveer 1000 kWh per maand. Op dit moment wordt dit nog vergoed door zonneplan, maar het is onduidelijk hoe dit zal gaan op het moment dat de salderingsregeling stopt. Zou ik Zonneplan aanraden? Ja. De thuisbatterij een aanrader? Jawel, Mijn energieverbruik is nu zo onoverzichtelijk geworden en het heeft me veel telefoontjes gekost om duidelijk te krijgen hoe alles nu daadwerkelijk in elkaar steekt. Wanneer Zonneplan hier duidelijker over zou zijn geweest en duidelijk inzicht geeft in het eigen verbruik, zou ik zeker adviseren een batterij aan te aanschaffen. Terugverdientijd voor een 20 kWh batterij zal door de extra kosten niet 4,5 maar 5,2 jaar zijn. Een prima investering.
Beste, Bedankt voor je review. Fijn om te horen dat de aanschaf en installatie soepel zijn verlopen. Het is jammer dat je daarna tegen een gebrek aan inzicht in je energieverbruik en onduidelijke maandrapportages bent aangelopen. We waarderen je feedback enorm en blijven ons inzetten om te verbeteren. We komen graag met je in contact om je punten verder te bespreken en toelichting te geven.
Originele beoordeling
Energie contact en aanschaf en installatie thuisbatterij ging erg soepel en goed. Daarna kwamen er steeds vaker zaken naar voren waar ik niet blij mee ben. 1) Ik heb geen inzicht in mijn eigen dagelijkse verbruik. Het energieverbruik van de thuisbatterij wordt niet apart weergegeven en ik zie enkel het totaal verbruik van de dag. 2) Ook in mijn maandelijkse overzicht valt er geen touw aan vast te knopen en is mijn maandverbruik niet te vergelijken met eerdere jaren. Mijn teruglevering was 1 maand zelfs negatief. 3) De powerplay vergoeding komt uit de onbalans markt. Deze houdt geen/amper rekening met de actuele stroomprijs. Hierdoor wordt de batterij niet gebruikt om energie op te slaan en terug te leveren wanneer er veel vraag is. Bij de extreem dure dag die in het nieuws kwam is er veel energie opgenomen op de duurste momenten van €1,1 en €1,21 euro per kWh. 4) De kosten voor de stroom van de thuisbatterij moet je zelf betalen (excl. energie belasting). Dit levelt normaal gesproken wel uit met stroom die teruggeleverd wordt, maar op sommige dagen weegt de opbrengst van de powerplay totaal niet op tegen de stroomkosten. 5) De batterij is efficiënt, maar niet 100%. Hierdoor is gaat ongeveer 11% van de opgenomen stroom verloren. Dit verschil komt op eigen kosten incl. energie belasting. In ons geval komt dat neer op meer dan 150€ euro extra energie belasting per jaar. De batterij verhandelt ongeveer 1000 kWh per maand. Zou ik Zonneplan aanraden? Ja. De thuisbatterij een aanrader? Nee. Het is geen eerlijk verhaal. Mijn energieverbruik is nu zo onoverzichtelijk geworden en de powerplay vergoeding die belooft wordt neemt niet mee dat er voor de gebruiker extra kosten zijn door die batterij. Wanneer Zonneplan hier eerlijk over zou zijn geweest en duidelijk inzicht geeft in het eigen verbruik, zou ik zeker adviseren een batterij aan te aanschaffen. Terugverdientijd voor een 20 kWh batterij zal door de extra kosten niet 4,5 maar 5,2 jaar zijn. Een prima investering.
Beste, Bedankt voor je review. Fijn om te horen dat de aanschaf en installatie soepel zijn verlopen. Het is jammer dat je daarna tegen een gebrek aan inzicht in je energieverbruik en onduidelijke maandrapportages bent aangelopen. We waarderen je feedback enorm en blijven ons inzetten om te verbeteren. We komen graag met je in contact om je punten verder te bespreken en toelichting te geven.
Rechttoe, rechtaan. Da's wel heel kort samengevat maar daar komt het wel op neer. Geen geneuzel met terugleververgoedingen waar je bijna van aan de zuurstof moet maar open en eerlijk hoe het er aan toe gaat. Heb je toevallig een maand met erg weinig wind en zon, krijg je gelijk een mailtje met uitleg over hoe of wat en dat je je (over het jaargemiddelde) geen zorgen hoeft te maken. De app is ook een verademing. Geen mistige toestanden, gewoon 'straight to the point' tarieven. Handig inplannen van je wasmachine, droger, vaatwasser enz. dus. November staat bij mij tot nu toe flink in de min maar ik kan niet wachten tot het zonnetje weer gaat schijnen (letterlijk en figuurlijk). Aanrader dus! (en nee, ik heb geen aandelen)
Beste, Bedankt voor je uitgebreide en eerlijke review! Het is goed om te horen dat je onze transparantie en open communicatie waardeert. We streven ernaar om onze klanten altijd duidelijkheid en gemak te bieden, zowel met onze service als met de app. We kijken samen met jou uit naar zonnigere dagen!
Ik heb een storing op de thuisaccu. Bijna een week bezig om dit incident op gelost te krijgen. Krijg nu van de planning dat over 3 weken een monteur kan komen. Dat is dus een maand met een niet werkende thuisaccu. Dat verhaaltje van persoonlijke service zoals we die zelf willen ervaren is ver te zoeken. Totaal niet persoonlijk, je krijgt niemand te spreken als je niet zelf belt. Je krijgt sneller een nieuwe thuisaccu geleverd.
Beste, Wat jammer om te vernemen dat u momenteel een storing heeft en de geplande langer duurt dan gewenst. We begrijpen dat dit niet wenselijk is. We komen graag met u in contact om samen tot een oplossing te komen. Zou u ons een e-mail willen sturen? Dit mag naar: [email protected]. We willen graag verder helpen.
.
Een thuisaccu van 20kw besteld. Alle vinkjes op groen en een datum ingepland. Monteurs zien dan de gewenste plek niet goed is omdat de kabel 20cm te kort is. Voorstel van de monteurs is om de omvormer boven het trapgat te plaatsen en de accu voor de cv ketel. Echter past de extra leiding richting meterkast niet en stellen ze voor een gat in het dak te boren en het buitenom aan te leggen. Met het laatste niet accoord gegaan en gezegd dat ikzelf wel een aanpassing doe. Na de kleine verbouwing opnieuw contact gezocht voor de montage. Echter nu krijgen wij te horen dat de omvormer niet boven het trapgat mag. Trapgat ter hoogte van de gewenste locatie dichtgemaakt en nog weet de melding gekregen dat dit niet gewenst is. Tevens later via via ook nog te horen gekregen dat het systeem van zonneplan alleen met een zonneplan contract werkt. Bij het overstappen naar een andere energie leverancier zit je met een niet werkend systeem. Al met al mogen ze wel eens eerlijk vermelden op hun website wat wel en niet kan en dat het systeem alleen icm zonneplan werkt.
Beste, Bedankt voor je feedback. Wat jammer om te vernemen dat de locatie van de batterij helaas niet geschikt blijkt te zijn. We snappen dat dit teleurstellend is. We hebben richtlijnen voor plaatsing van producten waar we aan moeten houden om ook de veiligheid te kunnen waarborgen. De thuisbatterij is ontwikkeld om het elektriciteitsnet te helpen balanceren. De aansturing van jouw thuisbatterij gebeurt dus zowel op basis van stroomprijzen per uur, als op basis van onbalans. Dit is terug te vinden op onze website. We vinden het jammer dat het niet is gegaan zoals verwacht, onze excuses voor het ongemak.
Zonneplan is actief op het gebied van energie-management voor individuele consumenten. Dit in de breedste zin. Hierbij doel ik op geïntegreerde oplossingen voor opwekking, levering, opslag en vervoer. Dit past goed bij mijn eigen behoeftes en doelen. De hiervoor ontwikkelde app geeft goed inzicht op de actuele marktsituaties en biedt informatie om actief hierop te sturen.
Bedankt voor je feedback! Goed om te lezen dat we aansluiten op je behoeftes en doelen.
Top of their game!
Bedankt voor je feedback!
Reageert snel op ev vragen en benadert de klant om zijn ervaringen na de aanschaf aan te horen. Misschien iets duurder maar fijne nazorg.
Bedankt voor je review! Goed om te lezen dat we je vragen snel beantwoorden. De ervaring van onze klanten is erg belangrijk en horen ook graag uw ervaring! Laat het gerust weten wanneer je nog vragen hebt, we helpen je graag verder.
De laadpaal en panelen zijn snel geleverd en het portal voor laden en energie is duidelijk, tegen een goede prijs.
Bedankt voor je review! Fijn dat de levering vlot is gelopen en onze app duidelijk werkt.
Ik heb een 20kw accu van Zonneplan, Zonneplan PV panelen en binnenkort een laadpaal. Helaas biedt de Zonneplan app geen inzicht in wat je gebruikt als huishouden en wat de accu verbruikt. De gevens in de app zijn daardoor vervuild en het geeft dus totaal geen inzicht meer in je huishoud verbruik. Zonneplan adverteert met “ je energiehuishouding in één app” en “live controle via de Zonneplan app” , “ gratis live verbruiksinzicht “ maar dat klopt gewoonweg niet . Je kan als klant alleen een splitsing maken in eigen verbruik en het handelen van de accu aan het eind van de maand op de factuur (advies Zonneplan). Ook het eigen verbruik en teruglevering van de Zonneplan PV panelen zijn Niet te herleiden uit de gegevens in de app noch op de factuur. De teruglevering van de PV panelen wordt opgeteld bij de teruglevering van de accu; Al met al; mooie producten maar qua kloppend live verbruiksinzicht belooft Zonneplan een hoop maar maakt het de verwachting gewoonweg niet waar. Je kan als klant alleen inzicht krijgen door aan het einde van de maand de factuur te bekijken ; en je kan alleen zelf dit inzicht realiseren door een wifi kWh meter te kopen voor respectievelijk de accu , PV panelen en laadpaal.
Beste, Dank je wel voor je uitgebreide review en je eerlijke feedback! Het spijt ons te horen dat je niet volledig tevreden bent met het inzicht dat je krijgt via de Zonneplan-app. We begrijpen je frustratie over het gebrek aan duidelijkheid tussen het verbruik van je huishouden en de accu, en dat de app niet het gedetailleerde live overzicht biedt dat je verwacht had. We nemen je opmerkingen serieus en werken altijd aan verbetering.
Vriendelijke monteurs,duidelijke uitleg over alles en netjes en vlot gewerkt.
Bedankt voor het delen van je ervaring! We zijn blij om te lezen dat alles naar tevredenheid is verlopen.
Overgestapt om de betere tarieven, duidelijke app en goed inzicht in de kosten door de dag heen.
Prima leverancier, no nonsens.
zeer snelle installatie en alles netjes achter gelaten en de installateurs gunde zich zelf nog niet even om te gaan zitten koffie drinken heb zelfs eentje die wel koffie wilde hebben dronk het op tijdens het koppelen van de panelen de koffie op en alles wordt netjes opgeruimd je ziet niet dat er mensen aan het werk zijn geweest in en om de woning dus jongens zeer tevreden hoe je jullie werken en opruimen
Per 1 november krijg ik energie van een andere Fa, maar zonneplan dwingt mij een voorschot voor november en december te betalen. Ik heb erop gewezen dat dat niet korrect is maar men dreigde direct met meerkosten Ja, dat komt door automatisering zei men, wat een onzin, dat wordt gewoon door mensen gemaakt. Walgelijk dat men zulke automatisering instelt, te gek voor woorden
Beste, We vinden het jammer om te lezen dat u geen prettige ervaring heeft gehad. Wij dwingen klanten niet en vinden het vervelend dat u dit gevoel heeft gekregen. Onze excuses voor het ongemak. We denken graag met u mee en hebben inmiddels contact met u gelegd. Hopelijk komen we samen tot een oplossing.
Burgemeester Roelenweg 13
8021EV Zwolle
Nederlands slimste energiespecialist Zonneplan is Nederlands slimste oplossing voor een lagere energierekening. Met de tools en producten van Zonneplan maak jij stroom slim, groen en betaalbaar. Zo werkt Zonneplan aan de toekomst van energie op het gebied van zonnepanelen, laadpalen en de slimme levering van energie voor Nederlandse huishoudens. Heeft u een vraag of storing? Neem contact met ons op! Wij verlenen persoonlijke service zoals we die zelf willen ervaren. Mail ons op [email protected] of bel 088 020 3011 ma t/m do 08:00 - 20:30 uur vrijdag 08:00 - 18:00 uur zaterdag 09:00 - 17:00 uur
• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.