Vanaf het eerste contact tot na de installatie verliep alles soepel. Het maken van afspraken ging eenvoudig en duidelijk, de montage is netjes uitgevoerd en de zonnepanelen doen precies wat ze moeten doen: een fijne opbrengst leveren. De communicatie was zowel vooraf, tijdens als na de installatie uitstekend. Ook de klantenservice is goed bereikbaar en denkt echt met je mee. Kortom: een betrouwbare partij met een goed product én service.
Komen afspraken na en leveren alles keurig aan
Bedankt voor je positieve review! We vinden het goed om te horen dat je goed service hebt ontvangen en dat alle afspraken nagekomen zijn.
In september 2025 de thuisbatterij (3fasen - 20kwh) van Zonneplan aangeschaft. De 1e maand (september 2025) was het resultaat van de thuisbatterij best oké. De maand oktober 2025 en november 2025 vallen echter enorm (vies) tegen. Ik heb al meerdere keren gezien dat de batterij aan het laden was bij hoge stroomprijzen en aan het ontladen bij lage stroomprijzen. Het lijkt erop dat Zonneplan niet met mijn stroom op de ‘open’ markt aan het handelen is maar dat Zonneplan dit alleen doet onder haar eigen klanten. Het lijkt wel op het volgende: Prijs hoog maar weinig vraag bij Zonneplan-klanten, dan maar batterijen vullen (de door Zonneplan ingekochte stroom verkopen). Prijs laag en veel vraag bij Zonneplan-klanten, dan maar batterijen van Zonneplan-klanten ‘leeg’ trekken (goedkoop stroom voor Zonneplan maar onvoordelig voor mij en waarschijnlijk andere Zonneplan klanten). Ik zou niet nogmaals voor de Zonneplan thuisbatterij kiezen maar voor een niet aan een energiemaatschappij gekoppelde batterij.
Bedankt voor je review. Jammer om te horen dat je niet tevreden bent over het rendement van de batterij. Graag lichten we dit toe. De batterij handelt op verschillende markten en daarom is het niet 1 op 1 zichtbaar in de app tegen welke stroomprijzen de batterij oplaad en ontlaad. Daarnaast blijven we constant in ontwikkeling om juist het beste rendement te kunnen behalen voor onze klanten. Mocht je graag in contact komen om een toelichting te ontvangen over de werking van de batterij dan mag je ons mailen op [email protected]
Prijstechnisch waren de panelen van Zonneplan voordeliger dan menig ander, voorzien van micro omvormers. Montage was snel en netjes
Fijn om te horen dat je tevreden bent over de prijs, de micro‑omvormers en de nette montage. Laat de zon maar schijnen!
Goede communicatie vooraf. Goede installatie. Zo mooi die slimlaadpaal. Werkt fantastisch met de app van Zonneplan.
Bedankt voor je mooie review! Super om te horen dat zowel de installatie als de slimlaadpaal zo goed bevallen. Veel laadplezier.🔌🚗
Ik heb sinds 2019 zonnepanelen van Zonneplan, hierbij zat een gratis serviceplan en 10 jaar fabrieksgarantie op de omvormer. Op 28 juli 2025 stopte de zonnepanelen met het leveren, 30 juli heb ik Zonneplan hiervan op de hoogte gebracht. Hierna heb ik steeds zelf contact op moeten zoeken met Zonneplan, zij reageren zelf niet, er werd mij tijdens zo’n telefonisch contact wel duidelijk gemaakt dat het niet snel zou kunnen gaan gebeuren. Via een sms bericht op 7 augustus van Zonneplan de planning doorgekregen, de plandatum werd 5 september, dus ongeveer 5 weken na doorgeven van storing. Op 5 september is een externe partij gekomen om de storing op te lossen, zij hadden geen nieuwe omvormer bij en zijn na vaststellen dat de omvormer defect was weer vertrokken. Ik heb vervolgens zelf weer telefonisch contact moeten zoeken met Zonneplan want zij laten niets van zich horen, uiteindelijk op 9 september email gekregen dat zij contact op gaan nemen met de leverancier van de omvormer. Op 10 september heb ik een email gestuurd naar Zonneplan dat ik niet tevreden ben over hun gebrek aan service, hierop werd niet gereageerd, wat een verassing. Nieuw sms bericht van Zonneplan met afspraak om storing op te lossen werd ingeplant op 15 Oktober, een externe partij heeft op die dag de storing verholpen door een nieuwe omvormer te plaatsen, deze diende nog wel geactiveerd te worden hetgeen op 17 Oktober plaats vond. De externe partij leverde goed werk. Heb vervolgens weer contact gezocht met Zonneplan met de vragen of dit een gebruikelijke manier is om met klanten om te gaan en of ik compensatie kon krijgen voor misgelopen opbrengsten van ongeveer €330, dit was niet mogelijk. Een storing die gemeld werd op 30 Juli werd verholpen op 17 Oktober, dus pas na 11 weken!
Bedankt voor het delen van uw ervaring. Wat vervelend dat u zo lang heeft moeten wachten en steeds zelf achter informatie aan moest gaan. Dat is niet de service die u mag verwachten. Fijn om te horen dat het probleem uiteindelijk goed is opgelost, maar we begrijpen dat de doorlooptijd en communicatie voor veel frustratie hebben gezorgd. We nemen uw feedback serieus en we nemen graag nog even contact met u op!
Sinds kort hebben we een thuisbattery 20 kwh van zonneplan. De informatie die we kregen was duidelijk en helder,een rendement van +/- 1800 opbrengst op jaarbasis. Heb ook het filmpje op YouTube bekeken gemaakt door Bright die kwamen met de zelfde informatie. Dag van montage werd alles netjes door besproken en dachten mee met kabel na de meterkast te lopen. De monteurs wisten waar ze het over hadden en legde alles goed uit. Overal werd alles netjes op geruimd of er niks gebeurt was. Hij is nou 24 actief de batterij en heeft euro 2.40 verdient ben benieuwd of die de 1800 gaat jor
Bedankt voor je uitgebreide en positieve review! Fijn om te horen dat de montage soepel verliep en alles duidelijk is uitgelegd. Mooi dat de batterij nu al voor je aan het werk is.
Ik heb zonnepanelen en met de aflopende salderingsregeling wilde ik graag een goede thuisbatterij, ging in zee met Zonneplan. Bij aanvraag gaf ik aan dat de groepenkast niet voldeed aan normen; geen hoofdschakelaar en uit 1987. Vanwege uitbreidingen ook vol. Volgens Zonneplan geen probleem en in de offerte een nieuwe groepenkast naar “eenheidsprijs” binnen de NEN 1010. Geen schouwing nodig, een foto van de oude groepenkast voldoende voor werkvoorbereiding. Plaatsing na 4 tot 6 weken werd 3 maanden. Ook geen probleem als maar vóór 2027. Dat zou zijn op 12 november 2025 maar 2 weken eerder een telefoontje dat de groepenkast niet kon worden vervangen door hen (ondanks de vermelding op de offerte) en dat ze slechts een kastje zouden bijplaatsen. Ik zou een nieuwe offerte krijgen met een korting van ruim €800 als compensatie (kwam niet). Op dag van de plaatsing kwam een nette en gemotiveerde monteur die begon met de opbouw van de thuisbatterij met omvormer. Een tweede monteur, de elektricien, kwam later op het moment dat de thuisbatterij zo goed als afgemonteerd was. Hij opende het compartiment met hoofdzekeringen en de groepenkast waarna hij constateerde wat al bekend was; de groepenkast werd terecht afgekeurd. Frustratie was er vervolgens bij beide monteurs, bij mij persoonlijk overigens niks minder. Na overleg met Zonneplan werd de installatie afgeblazen, alles afgebroken en als 2e hands weer ingeladen. De bedrading en montagebeugels liet men achter, loos hangend aan de muur. Na vertrek constateerde ik dat de zegels bij hoofdzekeringen nog ontbraken, vast in frustratie. De werkvoorbereiding maakte (inschattings-)fouten, ik blijf achter met de gebakken peren. De groepenkast moet ik zelf laten vernieuwen, zoek daar nu een ander bedrijf voor. Als klant voel ik me misleid door het plan van Zonneplan met hun inmiddels irritante “zonnige groet” aan het einde van elke correspondentie.
Beste Hub, we begrijpen uw frustratie en irritatie aan de hand van wat er gebeurd is. Het is erg vervelend dat als u zich op een installatie verheugd deze dan niet door kan gaan. Uiteraard balen wij hier ook van en de situatie wordt nog verder uitgezocht, we willen het graag netjes met u oplossen.
Heb afgelopen jaar me aangemeld als klant. Ben zeer tevreden over de producten (stroom, zonnepanelen en batterij) en de kwaliteit waarmee alles gecommuniceerd en geïnstalleerd is. Ook de telefonische bereikbaarheid en de informatieverstrekking is meer dan goed.
Wat goed om te lezen dat je zo tevreden bent met al je Zonneplan producten. Fijn dat je de bereikbaarheid en informatieverstrekking als goed ervaart! Bedankt voor je vertrouwen in ons. ☀️
Na het overstappen naar een dynamisch contract bij Zonneplan, ook een laadpaal laten installeren. Dit alles is te monitoren in 1 app. Eén keer de laadpaal moeten herstarten omdat hij niet reageerde maar verder voldoet het aan de verwachting. Doordat kosten van energie makkelijk en duidelijk in te zien zijn, is plannen van laden (en ook bijv wassen) snel geworden tot een automatisme. Dit zal dan ook geld uitsparen.
Bedankt voor de mooie review! Fijn om te lezen dat alles voldoet aan de verwachtingen en dat er verder geen problemen zijn opgetreden. Mooi dat alles duidelijk voor je is in de app. Veel zonnige kilometers gewenst.
Altijd positieve mensen aan de lijn. Echte mensen, geen robots of AI. We hebben zonnepanelen, energie en een laadpaal van Zonneplan. Fijn als alles met elkaar communiceert.
Wat mooi om te lezen dat je zo’n fijne ervaring hebt met ons team en het persoonlijke contact waardeert, daar doen we het voor! Geweldig dat zowel de zonnepanelen, energie als de laadpaal goed bevallen en dat alles mooi samenwerkt.
Naar verschillende offertes kwam zonneplan het beste bij mij over zeer correct aan de telefoon en duidelijke afspraken alles zeer goed geregeld de installatie gebeurde door 2 heren die alles ook duidelijk uit legde zeer bedankt voor alles
Wat mooi om je ervaring te lezen en wat fijn om te horen dat Zonneplan na je vergelijking het beste gevoel gaf. Super dat alles zo soepel is verlopen! Geweldig dat de afspraken duidelijk waren en de monteurs alles stap voor stap uitlegden. Dank voor je vertrouwen.
De monteurs werken netjes. Leggen alles ook goed uit. De accu doet het buitengewoon goed. Geld verdienen waar je niets meer voor hoeft te doen.
Bedankt voor de mooie review. Wat leuk om te lezen dat de monteurs zo netjes hebben gewerkt en alles duidelijk hebben uitgelegd. Fantastisch dat de accu zo goed presteert!
Zonneplanpanelen april van dit jaar geplaatst. Zonneplan-app overzichtelijk. Dienstverlening top! Tot op heden tevreden.
Wat fijn om te horen dat je zo tevreden bent met je zonnepanelen en de service van Zonneplan! Mooi dat de app je een goed overzicht geeft.☀️
Samengevat: - Wij betalen per maand een voorschot - De app laat niet zien wat de kosten per maand zijn. Alleen kWh en m3 cijfers met gemiddelde kosten per kwh en m3 zijn inzichtelijk. Vaste lasten worden niet getoond - Factuur laat alleen zien wat je voorschot is en hoe die is opgebouwd (met cijfers van dag 1, bij aanmelding) - Belofte zonnebonus is niet inzichtelijk. - App geef ook geen historisch inzicht in het verloop van de uurtarieven (vorige week, maand, jaar etc..)
Beste Erik, We begrijpen dat u inzicht mist; graag licht ik dit voor u toe. De app is ontwikkeld om u te helpen besparen en om inzicht te geven in uw verbruikskosten. De verbruikskosten worden berekend door het aantal verbruikte of teruggeleverde kWh of m³ te vermenigvuldigen met de marktprijs van dat moment. De vaste kosten zijn iedere maand hetzelfde, ongeacht hoeveel u verbruikt. Daarom staan deze alleen vermeld op de factuur. De zonnebonus is al verwerkt in de vergoeding die u ontvangt voor uw teruglevering, maar wordt niet apart weergegeven in de app. Als u inzicht wilt in onze eerdere uurtarieven, kunt u deze online vinden of op onze website bij ‘Actuele energieprijzen’. Mocht u nog vragen/feedback punten hebben, laat het ons dan weten via [email protected]!
De aanschaf ging uit van terugverdienen in 4 à 5 jaar. Echter zoals het nu loopt duurt het 8 jaar. Dat is toch wel erg veel langer. Dit terwijl er het afgelopen jaar meer verdienmogelijkheden zijn bijgekomen die de opbrengst stabieler zouden moeten maken. Helaas was ik van tevoren gewaarschuwd dat het verhaal te mooi was.
Beste Jurgen, Het klopt dat u mogelijk nog niet het rendement heeft wat u had verwacht. Dit betekend echter niet dat u dit rendement niet gaat halen. Omdat er een handel strategie achter zit is het vaak niet realistisch om met een behaald rendement door te rekenen. Dit is zo omdat de verdiensten zich uitspreiden over een langere periode en daarom elke dag/maand/kwartaal het erg kan verschillen. Hopelijk biedt dit meer duidelijkheid, zo niet, neem dan gerust contact op!
Ik heb een 1 Fase 10Kw accu via zonneplan aangeschaft. Installatie is prima gegaan, opbrengsten de eerste 3 maanden redelijk zoals verwacht. Echter in oktober begonnen de problemen. Opbrengst is heel erg gedaald, zelfs meer dagen erbij dat ik moest bijbetalen, en de dagen dat ik iets "verdiende" was minder dan 1 Euro. Nu in november is de situatie nog erger geworden, bijna elke dag moet ik bijleggen. Contact gehad met zonneplan, dit gaat heel stroef, steeds wordt gezegd dat dit normaal is, en dat er bij hun niets aan de hand is. Inmiddels contact gehad met andere klanten die een thuis batterij hebben aangeschaft, het blijkt dat de 3fase accu wel nog opbrengst hebben, maar de 1 fase accu allemaal negatief in opbrengsten zijn. Ook is het zo dat er totaal geen aktiviteit meer is bij alle 1 fase accus, terwijl de 3fase accus nog steeds laden en ontladen. Ook dit gegeven weer met voorbeelden en screenshots van mij en andere klanten doorgestuurd, maar nu krijg ik helemaal geen antwoord meer......
Beste John, We begrijpen uw frustratie rondom de opbrengsten. Het klopt dat er weinig markt was voor deze batterijen waardoor de opbrengsten lager waren vergeleken met andere maanden. Ondertussen is er een update live in de app waardoor u effectiever gebruik kunt maken van de batterij en deze ook zelf kunt aansturen. Uiteraard zullen er ook weer mooiere maanden met meer rendement aankomen. Neem voor vragen hierover contact op met [email protected].
Super montage snel en alles schoon achter gelaten. Heb hem nu al vier maanden. De opbrengst daar en tegen valt wel mee. De beloofde dat je hem binnen vier jaar terug verdiend is niet zo. Dat zal naar mijn berekening wel 11 jaar gaan duren. Maar wie weet wat er in 2027 gaat gebeuren.
Leuk om te horen, Simone! Fijn dat de montage snel en netjes is verlopen en je al volop profiteert van je eigen zonnestroom. Veel zonnige uren gewenst!
Ik heb 24 zonnepanelen van ruim 400 Wp in oost-west ligging. Dat is best veel en heb ik overschot op veel dagen per jaar en dat moest beter kunnen. Op 12 augustus is mijn 5 kWh thuisbatterij geïnstalleerd. Het geld verdienen kon beginnen. Nee dus! Dit systeem wordt geleverd met een 4,4 kW omvormer. Aanvankelijk werd deze in de 100% stand aangestuurd vanuit de app. Dat is knap stom, want dit betekent extra opname uit het net en wanneer de batterij vol is, en peanuts terugkrijgen voor jouw eigen zonnestroom. Daarbij werd er ook nog eens energie uit het net getrokken op een duur tijdstip, terwijl de goedkope stroom nog een paar uur weg was. Daar gaan je verdiensten: door het putje in naar de zak van meneer Zonneplan zelf! Toen kwam er een paar weken geleden een update. Inderdaad, er was iemand wakker geworden en had ontdekt dat de inverter een energieregeling heeft. Eindelijk slim? Ehhhh, nee! Nu wordt de batterij regelmatig maar tot de helft opgeladen, opnieuw wanneer de zon nog niet door is. Er wordt niet/nauwelijks gekeken naar de opbrengst van de zonnepanelen en zeker niet bijgeladen wanneer de stroom het goedkoopst is (dat was van meet af aan al zo). Mijn "verdiensten" van 12 augustus tot 18 oktober al "opgelopen" tot wel €70. Als dit een lineair bedrag zou zijn hebben we het over 365/67 x € 70 = € 381 per jaar. Dat is dus ca. de helft van de geprojecteerde opbrengst! En de slechte maanden komen nog! Dan de BTW: - Aanschaf thuisbatterij: € 4646 ; BTW: € 806 - Teruggave BTW: € 456 - Forfait voor 24 panelen a 405 Wp + batterij 10 kWh: € 350 - Volgend jaar óók weer € 350 (plus € 50 naar de BTW-centrale voor het regelen ervan) naar de fiscus en dan door naar de KOR (kleine ondernemersregeling) en dan ben je er van af. - Een hoop gedoe voor netto € 56 BTW teruggave, hiermee komt de aanschaf uit op € 4990. De terugverdientijd ligt op: € 4990 / € 381 = 13 jaar en 1 maand! Niet de 5 jaar uit de brochure. Voorschot van € 36 naar € 19. Kortom: BELAZERDERIJ!!
Beste Jan, Bij het lezen van uw bericht begrijpen we dat er ontevredenheid en onduidelijkheid is. U heeft het namelijk over het laden op dure momenten, dit is echter niet zo als het lijkt. De batterij laadt namelijk niet perse op de prijzen die u in de Zonneplan app ziet. De prijzen die u daar ziet zijn voor uw huisverbruik, de batterij handelt op meerdere externe markten. Binnen een onafhankelijk onderzoek van Berendschot 2025 wordt ook aangekaart dat de terugverdientijd wel overeenkomt met de voorspellingen van Zonneplan. De opbrengsten achter de batterij zijn niet elke dag/week/maand hetzelfde, waardoor het op het eerste oog kan lijken alsof u de opbrengsten zo blijven. Echter is dit niet het geval en we hopen dat dit ook snel voor u te zien is in de cijfers. We kunnen ons voorstellen dat er mogelijk nog meer vragen zijn, neem daarom contact op met ons via [email protected].
Zeer goede service, snel reageren op vragen en vriendelijke medewerkers
Wat fijn om te horen dat je zo blij bent met onze service en de snelle, vriendelijke reacties van het team. Laat de zon maar schijnen! ☀️
Helaas totaal geen verbetering in de situatie wat betreft de opbrengst van onze batterij ik heb echt enorm veel spijt dat ik deze keuze heb gemaakt mooie beloftes en standaard reacties op mail contact maar er verandert niets aan de situatie. Heel jammer Zonneplan had er meer van verwacht, de concurrentie doet het vele malen beter. Eenmaal geïnstalleerd ben je bij Zonneplan aan de goden overgeleverd
Beste Gert-Jan, het klopt dat de opbrengsten van deze maanden lager liggen vergeleken vorig jaar. Dit betekend echter niet dat dit zo blijft. Het product wat u heeft gekocht werkt op verschillende onbalans markten, het rendement is dus niet elke dag of periode hetzelfde. We hopen dat u net als Zonneplan vertrouwen in het product en de aansturing blijft houden.
Thuis en op vakantie adres klant van Zonneplan Energie en op beide adressen ook een laadpaal van Zonneplan. Beide perfect. Goede service, goede app en uitstekende bereikbaarheid als er vragen zijn
Peter, geweldig om te horen dat je op beide adressen zo tevreden bent met onze laadpalen en service! Veel zonnige momenten op allebei je plekken gewenst!
Ongelofelijk. Ze moesten voor dakwerkzaamheden de panelen eraf en erop plaatsen. Panelen eraf, dakwerken gedaan, dag voor terugplaatsen bellen ze af ivm ziekt. Helaas natuurlijk, overmacht. Wordt er een nieuwe afspraak 5 weken later gepland! Bellen, mailen, bellen, mailen.. helaas Niks mogelijk. Teleurgesteld in de service van Zonneplan. Niet echt klantgericht! Mocht dit netjes worden opgelost, pas ik het bericht uiteraard netjes aan.
We begrijpen goed dat het vervelend is om langer te moeten wachten dan gepland. Door de drukte was er helaas geen eerdere datum in uw regio beschikbaar. We kijken uiteraard voor u naar de mogelijkheden om het te vervroegen, hier wordt u van op de hoogte gehouden.
Prima ervaring. Alles geleverd zoals beloofd.
Bedankt voor de mooie review! Fijn om te horen dat alles geleverd is zoals beloofd en dat je tevreden bent met de ervaring.
Een thuisbatterij aangeschaft maar blijkbaar ben ik met de verkeerde partij in zee gegaan, de verdiensten zijn dramatisch terwijl de concurrentie meer oplevert. Reageren op mail met een standaard verhaal, totaal geen inzicht in hun marge. Terwijl je toch even 7,5k aftikt.. heb er ondertussen wel spijt van
We begrijpen dat u graag inzichten wilt en bepaalde verwachtingen heeft. Hier willen wij u uiteraard graag ondersteuning en uitleg in bieden. Mocht u nog vragen hebben over de inhoud van onze laatste mail, neem gerust even contact met ons op. Dit kan door te reageren op onze mail van 29 augustus of door los te mailen naar [email protected]. Hopelijk kunnen we uw vraag- en feedback punten samen verhelderen en verwerken!
Burgemeester Roelenweg 13 D
8021EV Zwolle
Zonneplan: Jouw partner in slimme energieoplossingen Zonneplan biedt de slimste oplossingen voor een lagere energierekening in Nederland. Met onze innovatieve tools en producten, waaronder zonnepanelen, laadpalen en thuisbatterijen, maak je stroom slim, groen en betaalbaar. We zijn toegewijd aan de toekomst van energie met onze dynamische energiecontracten voor Nederlandse huishoudens. Heb je een vraag of ervaar je een storing? We staan klaar om je te helpen met persoonlijke service. Bel ons op 088 020 3011. ma t/m do 08:00 - 20:30 uur vrijdag 08:00 - 18:00 uur zaterdag 09:00 - 17:00 uur
• Iedereen mag een review schrijven zolang er voldaan wordt aan de gebruikersvoorwaarden.
• Kiyoh & Klantenvertellen zijn onafhankelijke platformen en erkend Google reviewpartner. Of een review nu lovend is of juist kritisch – iedere stem telt.
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan.
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd.
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.