De toekomst is er al

Sinds 1 januari 2023 heb ik slimme energie van Zonneplan. Alles eraan bevalt uitstekend. Telefonisch contact gaat soepel, de klantenservice is makkelijk bereikbaar, overstappen ging zonder enig probleem, de zonneplan connect werkt eenvoudig en de app geeft je a la minute inzicht in de energieprijzen op dat moment en je verbruik. Daarnaast een handige prijs/verbruiksplafond-rekenmodule, die up to date is en waarmee je kunt zorgen dat je binnen de plafonds blijft. Dynamische tarieven zijn de toekomst, want zonneplan verdient geen geld naar gelang je energieverbruik hoger ligt zoals andere energiemaatschappijen. Een energieleverancier die geen belang heeft bij hoog verbruik, maar die echt bijdraagt aan de energietransitie. De toekomst van energie is er met zonneplan al.

Kom eerst een dak schouwen!!

Vandaag zouden onze zonnepanelen worden geplaatst, na ruim 7 maanden wachten. Het installatieteam kwam langs, maar wat bleek: de pannenlatten van ons dak verkeerden in een te slechte staat om daar zonnepanelen op te kunnen leggen. Zonneplan zou er goed aan doen om bij oudere huizen (wij hebben een jaren-30 woning) eerst een schouw van het dak te doen. Dat voorkomt lang wachten en teleurstelling.

Volledig ontzorgd en erg tevreden!

Ik ben vanaf moment 1 al enorm goed en vakkundig te woord gestaan, er is meegedacht en over de montage ben ik uitermate tevreden, vakkundige en vriendelijke groep monteurs die het in 1 middag hebben gelegd. Alle vragen konden direct beantwoord worden, complimenten.

Oké

Een voortreffelijke firma, die doet wat hij beloofd.

Vanaf het eerste contact tot en met de plaatsing was het contact met Zonneplan heel goed. Er werd goed meegedacht en Zonneplan heeft een heel goede prijs- kwaliteits verhouding. Daarbij was het ontzorgen van de Btw teruggave heel plezierig.

Prima montage, vriendelijke communicatie en geen storingen in de electriciteit.

De panelen lagen er binnen een dag op, vriendelijke monteurs die rekening hielden met wat er nog meer gebeurde die dag. Na de installatie nog n follow-up telefoontje gehad en prim uitleg over de werking van de panelen. De ap werkt ook goed, geen klachten.

Fijne, meedenkende mensen!

Denken mee in oplossingen, werken netjes alles word uitgelegd, kregen kosteloos upgraden naar een nieuwe versie van de kast.

Snelle en goede service

De communicatie over het plaatsen en het plaatsen zelf is nagenoeg vlekkeloos verlopen. De bereikbaarheid en deskundigheid van de medewerkers is uitstekend!

Goede service,ze werken prima

voorlichting door medewerker van Zonneplan heel goed.

Vanaf het moment dat ik contact opnam met Zonneplan ben ik zeer tevreden. De medewerker heeft mij heel goed voorgelicht, en kon mijn vragen goed beantwoorden. Ik kreeg een scherpe en duidelijk offerte, deze werd ook nog door de medewerker duidelijk toegelicht. Afspraak over plaatsing gebeurde in goed overleg. plaatsing en communicatie met installateur is ook goed verlopen. Na plaatsing ben ik nog door de medewerker van Zonneplan gebeld of alles naar wens is verlopen.

Alles netjes regeld en geïnstalleerd

Super goed

Een woord geweldig

Netjes werk geleverd

Bijna 2 jaar later nog erg tevreden.

Destijds binnen een halve dag geplaatst. Prima werking. Ook december weer netjes een jaarverslag met precies de berekende opbrengst zoals destijds berekend.

De zonnepanelen werken perfect. De installatie is destijds goed verlopen.

Ontzorgt van begin tot eind

We werden ontzorgt van begin tot eind. Eerst goed en helder geadviseerd, waarna het hele proces met onze werd doorgenomen en helder werd verteld wat we zelf moesten regelen en aanleveren. De rest werd door Zonneplan geregeld, inclusief het terugvragen van de BTW en dergelijke. De uiteindelijke installatie van 12 panelen op beide zijden van het dak was door 4 man in een ochtendje netjes gedaan en 's middags draaide het systeem al. Hierbij kon ik zelf voorkeuren voor verloop van kabels etc. aangeven en het werd ook netjes zoals gevraagd uitgevoerd door de installateurs. Inmiddels draait het systeem al 2 jaar en we hebben er geen omkijken naar. Alles gaat vanzelf en functioneert tot dusver zonder problemen. De app geeft inzicht in de opbrengst van de panelen en die is tot dusver prima en zelfs boven verwachting!

Prima!

Geen opdringerige verkoop. Bij plaatsing is afspraak is afspraak. En niet onbelangrijk, vlekkeloze plaatsing. Financiele afwikkeling prima. App heel handig, ieder jaar een leuk e-mail overzicht, Kortom super tevreden!

Slechte monteurs, klantenservice prima.

Het proces van de verkoop verliep goed met fijn contact. Op de dag van installatie kwamen de monteurs echter anderhalf uur later dan het afgesproken tijdstip. De panelen konden niet allemaal gelegd worden ivm de hevige wind die dag, wat begrijpelijk is. De panelen bleken echter ook niet volgens de afgesproken tekening te liggen. Daarnaast moesten wij zelf opmerken dat er een dakpan kapot was gemaakt door de monteurs. Dit geeft uiteraard niets maar was wel netjes geweest om dit aan ons te melden. Tijdens het tweede bezoek kwamen de monteurs er achter dat ze een onderdeel misten waardoor ze nog een derde keer langs moesten komen. De derde keer kwamen ze weer een uur later dan de informatieve mail vooraf aangaf, maar na drie bezoeken konden wij wel eindelijk gebruik maken van de zonnepanelen. De kapotte dakpan is vervangen en de panelen zijn alsnog volgens tekening gelegd. Wij lazen in de communicatie met Zonneplan dat de monteurs een korte instructie zouden geven over het gebruik van de app ed, helaas hebben wij niets van dit gehad. Kortom, de klantenservice is erg goed, maar de monteurs waren zeer teleurstellend.

De installatie is bij jullie anders gelopen dan verwacht, onze excuses hiervoor. Mijn collega heeft u hierover gesproken en er zijn inderdaad fouten gemaakt in de communicatie op de installatiedagen. Daarom hebben wij u ook een vergoeding aangeboden voor het ongemak. Wij zullen daarnaast ook uw feedback gebruiken om onze processen te verbeteren. Wanneer er alsnog vragen zijn mag u altijd contact opnemen met onze serviceafdeling.

Super goed

Nette werkers, goed opbrengst

Een zonnige investering

De investering in onze 6 zonnepanelen is een schot in de roos. De begeleiding van Zonneplan was goed en to-the-point. Zeker aan te raden. ik zou willen dat de zonnepanelen ook gas opwekken....

Zeer betrouwbaar

Zeer behulpzaam…nemen al het werk uit je handen. Doen wat ze beloven.

Geen omkijken naar

Aanleg verliep vlekkeloos. Opbrengst boven verwachting

Alles perfect! Ik geef Zonneplan een 10!

Goede klantvriendelijkheid, ze doen wat ze beloven.

Ga NIET met deze firma in zee! Een nieuw dak en geen zonnepanelen...

Na verschillende firma's te hebben vergeleken dachten we er goed aan te doen een contract aan te gaan met Zonneplan. 13 April 2022 was het zover en stond een team met de zonnepanelen op de stoep om vervolgens binnen 10 minuten weer te vertrekken. De panlatten van ons dak waren blijkbaar in een te slechte staat.... Op advies van Zonneplan hebben we ons dak vernieuwd. Na een aantal maanden was ons dak klaar en een nieuwe afspraak stond gepland om eindelijk te panelen te kunnen leggen. In december ging een nieuw team aan de slag om de zonnepanelen op het dak te leggen. Maar na een uur kregen we wederom te horen dat ons dak niet juist gelegd was voor de bevestigingsmethode van Zonneplan. WAT?!?! Er zijn heel veel verschillende manieren om zonnepanelen te bevestigen, maar blijkbaar werkt Zonneplan maar met 1 bepaalde bevestigingsmethode. (Waarvan wij en onze dakdekkers uiteraard niet op de hoogte waren gesteld) Zonneplan vindt het allemaal heel vervelend, maar denkt totaal niet mee in een oplossing. Zij kunnen het niet op hun manier bevestigen, dus is het klaar. Terwijl het met een ander bevestigingssysteem heel makkelijk wel te bevestigen zou zijn. Erg frustrerend. Onze dakdekkers hebben zelfs aangeboden om het installatieteam te helpen met de bevestiging. We zijn nu bijna een jaar verder, duizenden euro's lichter voor een nieuw dak en hebben nog steeds geen zonnepanelen op ons nieuwe dak. En nu kunnen we in deze krappe markt op zoek naar een andere aanbieder (die wel verschillende bevestigingsmethodes gebruikt), waar in de tussentijd de prijzen omhoog zijn geschoten en de wachttijden immens zijn geworden. Bedankt Zonneplan....wij zijn hier in ieder geval nog niet klaar mee.

Bedankt voor uw feedback. Wij betreuren het feit dat we helaas niet bij u kunnen installeren, onze excuses daar voor. Tijdens het eerste bezoek bleken de panlatten verouderd waardoor we geen bevestigingshaken om de panlatten konden plaatsen. Daarbij is het advies gegeven om het dak te laten vervangen. Na het vervangen van het dak zijn wij langs gekomen om de installatie alsnog te maken. Helaas bleek op locatie dat het dakbeschot en de panlatten zo dicht op elkaar gemaakt zijn dat wij de bevestigingshaken niet om de panlatten heen kunnen installeren. Ook na contact met uw dakdekker zijn we samen tot de conclusie gekomen dat het niet mogelijk is. Wij betreuren de ontstane situatie. Helaas is het voor Zonneplan niet mogelijk om op dit dak te installeren.

Van planning tot uitvoering: perfect!

Ik ben kritisch en heb mede daarom lang vooroverleg gehad voordat ik voor Zonneplan koos. Daarna is alles werkelijk 100% perfect verlopen. Goede voorbereiding en communicatie, prima aanleg met schone oplevering en heldere uitleg over werking panelen en app. Alles functioneert nu al twee jaar probleemloos. Met als bonus een dikke 10.000 Kw stroom in de pocket!

Prima uitstekende service!!

Vanaf het eerste contact tot het afronden van de plaatsing van onze zonnenpanelen was perfect. Aan alles was gedacht. Het hele proces verliep uitstekend en efficiënt. Een aanrader voor iedereen dit bedrijf, Zonneplan!

Over Zonneplan

Nederlands slimste energiespecialist Zonneplan is Nederlands slimste oplossing voor een lagere energierekening. Met de tools en producten van Zonneplan maak jij stroom slim, groen en betaalbaar. Zo werkt Zonneplan aan de toekomst van energie op het gebied van zonnepanelen, laadpalen en de slimme levering van energie voor Nederlandse huishoudens. Heeft u een vraag of storing? Neem contact met ons op! Wij verlenen persoonlijke service zoals we die zelf willen ervaren. Mail ons op service@zonneplan.nl of bel 088 020 3011 ma t/m do 08:00 - 20:30 uur vrijdag 08:00 - 18:00 uur zaterdag 09:00 - 17:00 uur