Niet geweldig

26-11-19 koopovereenkomst getekend voor plaatsen zonnepanelen in week 18, wanneer sleuteloverdracht is van ons nieuwe huis 04-04-20 voorstel installatie datum ontvangen voor eind mei! Uiteraard niet mee akkoord gegaan , gezien anders overeen gekomen. Uiteindelijk heeft zonneplan vanwege drukte een extra team ingehuurd v en hierop heb ik een voorstel gehad voor week 19. 08-05-20 De dag van installatie, week te laat. Volgens het installatieteam kon de bekabeling van de omvormer niet door bestaande buis getrokken worden naar de meterkast. Met de daaropvolgende vraag, kan de omvormer niet in de slaapkamer hangen? Nee natuurlijk niet! Oplossing gaten in mijn dak, bekabeling via hemelwaterafvoer naar beneden, gat in mijn voorgevel naar kruipruimte , gat in meterkast naar kruipruimte... En dat ze de tegels weer terug op zijn plek leggen was een service van hun kant!!! Na installatie. konden ze niet het aansluiten wegens het niet hebben van zegelrecht. 27-05-20 eindelijk iemand van Zonneplan met zegelrecht (deze datum kwam overeen met de origineel voorgestelde installatiedatum waar ik niet mee akkoord was gegaan)om de installatie te voltooien, hij ging naar de omvormer kijken en vroeg direct naar waarom de bekabeling niet door de bestaande pvc buis was getrokken ? Uitgelegd wat er gebeurd was , tijdens het wachten heeft hij een trekveer gehaald om te kijken en je raad het al deze kwam uit in de meterkast! Bedankt zonneplan! Helaas niets meer vernomen van jullie!

Bedankt voor deze review waarin u duidelijke feedback over de installatieafspraak deelt. Ik heb direct contact met mijn collega van de klantenservice opgenomen. Ik begrijp namelijk goed dat deze communicatie verwarrend is geweest. Gisteren hebben de monteurs daarom herstelwerkzaamheden uitgevoerd en zijn de kabels alsnog via de lege buis weggewerkt. Ik heb u vandaag meerdere keren geprobeerd te bellen, omdat ik dit traject graag positief met u wil afsluiten. Zou u mij kunnen terugbellen op 0880203011? Bedankt!🌞^Saskia

De dienstverlening stopt bij de installatie

De installatie door het installatiebedrijf Is keurig verlopen. Maar als er daarna iets defect gaat, dan houdt de dienstverlening op, want dan verdient Zonneplan niets meer. Na 4,5 jaar is er geen internetverbinding meer tussen omvormer en de monitoring app. Men denkt vanaf de foto het probleem te kunnen beoordelen en verwijst mij in hun bewoordingen door naar een techneut in eigen kring. Zonneplan weigert om de installateur te benaderen die de Panelen bij mij heeft geplaatst. Ook verschuilen ze zich achter een verlopen garantie, garantievoorwaarden heb ik echter nooit onder ogen gezien. Denk dus goed na voor je met Zonneplan in zee gaat, want aftersales staat niet in hun woordenboek.

Wij hebben elkaar telefonisch gesproken ten aanzien van deze review. Tijdens ons gesprek werd duidelijk dat u het belangrijk vindt dat wij de reparatie aan de kabel zelf uitvoeren. Dat doen wij uiteraard graag voor u. Ik heb u daarbij nogmaals gewezen op het verlopen van de garantie en de kosten die we dan in rekening brengen en dat we om die reden geadviseerd hebben om een lokale partij in te schakelen, om zo kosten te besparen. U gaf aan akkoord te gaan met deze kosten, dus ik heb een monteursafspraak ingepland. Op 10 juni komt een monteur langs om de internetkabel te herstellen. Ik ga er vanuit we dit positief kunnen afsluiten zodra de aansluiting is hersteld. Ik neem na 10 juni nog contact hierover op.^Saskia

Aankoop, installatie en werking tot nu toe perfect

Op de zonnepanelenmarkt heb je vele aanbieders, na grondig te hebben gezocht en diverse bedrijven te hebben vergeleken uitgekomen bij Zonneplan. Waarom? In het traject van aankoop kan alles, paneeltje meer of paneeltje minder, legplan aanpassen van verticaal naar horizontaal, even wachten omdat je nog na moet denken, niets was een probleem. Ze laten de keus bij jou als koper en bellen er niet iedere week achteraan of je al een beslissing hebt genomen. Dat geeft een prettig en vertrouwd gevoel. Nadat je een beslissing hebt genomen regelt Zonneplan alles, een mailtje naar de leverancier, het inplannen van een installatieafpraak, benodigdheden en tips voor de installatie en diverse mails ter herinnering aan de installatiedatum en wat je zelf moet/kan regelen (en dat is niet veel behalve de ruimtes vrijmaken van zooi). Installatie is goed verzorgd, monteurs waren op tijd (ruim) en overleggen eerst hoe je het één en ander gemonteerd wil hebben. Daarna gaan ze aan de slag, snel, efficiënt en netjes. Binnen een aantal uur was alles gemonteerd en liep als een treintje. Monteurs namen alle rotzooi mee en legden nog even kort uit hoe het systeem werkte. Inmiddels heeft de zon al even geschenen en leveren we onze eigen energie. Kortom, alles van A tot Z was prima geregeld. Hou deze service vol dan stellen jullie een hoop mensen tevreden. Zonneplan, prima gedaan

Snel en professioneel

Al ongeveer 6 maanden geleden hebben wij 12 zonnepanelen via Zonneplan laten plaatsen. Het contact na de informatieaanvraag kwam professioneel over en het aanbod en uitleg waren uitstekend. Nog sneller dan verwacht was er een mogelijkheid voor montage. Het leuke team heeft, met wat kleine uitdagingen, de installatie netjes en goed verzorgd. De opbrengst is door het zonnige weer tot nu toe hoger dan verwacht en dat is mooi meegenomen. De app geeft voldoende en duidelijk inzicht hierin. Voor mij is Zonneplan een aanrader.

Hele slechte klantenservice

Ik heb via zonneplan zonnepanelen gekocht. En ik ben er heel tevreden over. Vooral dat ze de zonnepanelen zo snel hebben geplaatst! Ik moest dan het 1 en ander regelen via de gemeente en zonneplan zit er continue bovenop. Dat vind ik wel fijn dat je een contactpersoon hebt bij zonneplan. Die begeleid je van A tot Z. En de btw heb ik ook netjes op tijd ontvangen.

Bedankt voor deze mooie review, René! Fijn dat je positief terugkijkt op het contact dat we hebben gehad. Heel veel zonnige dagen gewenst, zodat de opbrengsten lekker stijgen!🌞^Saskia

Slechte nazorg

Panelen plaatsen ging goed. Aanluiten van de omvormer minder. De monteur was alleen en zat nog midden in zijn opleiding. Maar met bellen is hij er toch uitgekomen. Maar dan. De panelen zijn in september geplaatst dus niet echt zonnig en dus lage opbrengst, maar dat is logisch Nu de tijd aangebroken is dat ze hun werrk moeten doen, kom ik erachter dat het geheel erg stoort op mijn radios (ben zendamteur). Heb dit zo snel mogelijk gemeld met als antwoord dat ze het gingen uitzoeken, want ze hadden al meer klachten daarover gekregen. Nu 2,5 maand later hebben ze de oplossing!!!! Voor 1000 euro kunnen ze het oplossen. Ik had niet aangegeven in de aanvraag dat ik zendamateur was. Net of ik moet vertellen wat mijn hobbys zijn Dit terwijl diegene die het verkocht heeft aangaf dat de antennes niet zouden zorgen voor enige mindering in de opbrengst ivm met schaduw! Volgens mij zijn er richtlijnen om zoiets aan te sluiten en normen waaraan je moet voldoen En dat is niet alleen de NEN1010. Dus al met al, ben ik ze liever kwijt dan rijk

Bedankt voor deze review waarin je duidelijke feedback op onze installatie geeft. Het kan inderdaad voorkomen dat de optimizers achter de panelen storingen op de zendmast veroorzaken. Als je bij de adviseur aangeeft dat je zendamateur bent, dan bespreken we dit ook altijd met je en dan kunnen we ons advies daarop aanpassen. Helaas waren wij hier niet van op de hoogte. De storingen worden niet veroorzaakt door het onjuist monteren van de installatie, want die voldoet aan alle richtlijnen en aan de gestelde EMC norm. Er zijn wel mogelijkheden om de storingen te verhelpen, maar daar zitten kosten aan verbonden. We moeten dan namelijk extra apparatuur inbouwen dat bij een 'standaard' installatie niet nodig is. We installeren dat alsnog graag voor je, maar dat kan niet kosteloos. Als we daar nog in kunnen helpen, dan staat dat aanbod natuurlijk nog steeds.🌞^Saskia

Alles is correct verlopen. De monteurs waren vriendelijk en hebben keurig gewerkt

Bedankt voor deze vijf stralende sterren, daar zijn we heel blij mee.💚 We hopen dat de opbrengsten ook vijf sterren waard zijn.😉 Veel plezier met de zonnepanelen!^Saskia

Top bedrijf wat meedenkt en prima service!

In onze zoektocht naar een een zonnepanelen leverancier kwamen wij uit bij Zonneplan. Wat ons opviel is dat de prijs heel gunstig is. Zonneplan is niet de goedkoopste maar wel de voordeligste. Aangezien met om elektra gaat zochten wij naar een betrouwbaar en professioneel bedrijf. Zonneplan hield direct rekening met de stand van de zon en onze schoorsteen. Hierdoor kwamen ze als enige met een op maat gemaakt plan met goede argumentatie. Het installatiebedrijf heeft ook prima werk geleverd en hield al rekening met de toekomstige veiligheid eisen. Ook de uitleg en vriendelijkheid was erg goed. Ik zou een ieder dit bedrijf aanbevelen.

Wauw, dat is een prachtige beoordeling.💚 Bedankt voor het delen van je ervaring, dat waarderen we! Fijn dat onze manier van werken zo goed is bevallen en dat je nu lekker geniet van de zonne-energie die je opwekt. Veel zonnige jaren gewenst!🌞^Saskia

Goede voorlichting snelle afspraken. Keurige instalatie

Ik werd goed voorgelicht ontving een goed plan. Financieel geen verrassingen. Keurige montage. Mooie app. Ik ben heel tevreden

Geweldig om je positieve ervaring hier terug te lezen!💚 Fijn dat je zo tevreden bent. Hopelijk stellen de opbrengsten tot nu toe niet teleur. Veel stralende dagen gewenst!🌞^Saskia

uitstekend

inslaleren van de panelen was uitstekend, afhandeling BTW was goed. tot op heden gee problemen

Dat horen we natuurlijk graag, Engbert! We zijn blij dat alles zo soepel is verlopen en dat je lekker zonne-energie aan het opwekken bent. Op naar veel zonnige jaren!🌞^Saskia

Alles volgens afspraak, goede en nette afwerking, we zijn heel tevreden over Zonneplan.

Wat fijn dat jullie zo tevreden zijn, daar gaat ons groene hart sneller van kloppen.💚 Hopelijk ben je ook tevreden met de opbrengsten, want die gaan waarschijnlijk hard met deze zonnige dagen. Veel zonuren gewenst!🌞^Saskia

Goed geregeld en service

Goede informatie vooraf, tijdens en na afloop. Vlotte en nette installatie.

Dat is een mooie opsomming, Megan. Fijn dat je zo positief op het hele traject terugkijkt. Bedankt voor het delen van je ervaring!🌞^Saskia

Goed product, geïnstalleerd door vakkundig team.

Sinds oktober 2019 hebben wij 10 panelen en de omvormer van Zonneplan. Geen gedoe met vooraf betalen; pas afrekenen als alles naar tevredenheid is geregeld. Het 3-koppige team kwam destijds keurig op tijd, had een goede taakverdeling en was na ruim 2 uurtjes klaar met de klus. Alles keurig achter gelaten. Een beetje uitleg over de werking van de app had prettig geweest, maar zónder hun hulp ging het ook. De real-time weergave van de opbrengst d.m.v. de app werkt uitstekend. Ook v.w.b. de administratieve afhandeling (belasting) werden we volledig ontzorgd. Wij zijn ontzettend blij met deze aanschaf bij Zonneplan en dat tegen een aantrekkelijke prijs.

Wauw, wat een stralende beoordeling! We vinden het erg fijn om te horen dat je zo blij bent met onze manier van werken. Daar doen we het natuurlijk voor!💚 Veel zonnige dagen gewenst🌞^Saskia

Geweldige installatie door geweldige mensen

Daar stonden ze dan, dinsdagmorgen 12 april op de stoep. Drie vriendelijke mensen van Zonneplan welke 9 panelen wilde plaatsen. Na ca. drie uur was de klus geklaard. Echter kon hij nog niet elektrisch aangesloten worden. Dit was gelukkig binnen een week bekeken. Het systeem draait als een trein en wij zijn er erg blij mee. Bedankt Zonneplan!!

Graag gedaan, Fred! Wat fijn om te horen dat je zo blij bent. Dat maakt ons heel blij!😃 Bedankt voor het schrijven van deze review en veel plezier met de zonnepanelen!🌞^Saskia

Super goede service

Zonneplan heeft bij ons 15 panelen gelegd. De monteurs waren er netjes om 8 uur en om 12 uur lagen de panelen op het dak en alles werkte perfect. De afwerking binnen is ook heel netjes gedaan. Wij zijn heel tevreden.

Yes, wat worden we blij van deze review, Esther!😃 Super om te horen dat je zo tevreden bent. Bedankt voor het delen van je ervaring!💚^Saskia

Transparant en duidelijk

Dit jaar hebben we besloten om dan toch ook maar aan de zonnepanelen te gaan. Vorig jaar al eens een offerte aangevraagd bij zonneplan, toen nog maar even uitgesteld, vond toen al dat de uitleg helder was en dat er totaal niet werd gepusht om iets aan te schaffen. Ik dacht, ja, zo kan het ook. Kunnen een hoop bedrijven wat van leren. Omdat de communicatie prettig en helder was nu dus weer opnieuw een offerte aangevraagd. De opbrengst per paneel lag nu weer wat hoger dan vorig jaar en de nieuwe Zonneplan One omvormer is klaar voor de toekomst met 10 jaar garantie. Daarnaast een mooi aanbod, dus akkoord. Helaas verliep de 1e geplande installatiedag wat minder prettig. Mijn vrouw had een deel vd ochtend en de middag vrij gepland voor de installlatie. Want tussen 11.00 en 13.00 zouden de monteurs komen. Meerdere keren gebeld of ze al onderweg waren. Er werd steeds gezegd dat ze zo zouden komen, een elektricien zou zelfs al voor de deur moeten staan. De eerdere klus liep van die dag liep uit. Om 14.30 nog steeds niemand, weer gebeld en toen werd er gezegd: "oh, bent u nog niet gebeld dan, de monteurs komen niet meer, ze krijgen de klus niet op tijd bij u af". Gevolg: 2 weken later pas panelen op het dak. Vonden wij nogal lang duren en ergens ook niet netjes naar ons. Je verheug je erop en je neemt vrij voor de installatie. Gelukkig kregen we wel een kleine vergoeding hiervoor, dat werd dus netjes gecompenseerd door Zonneplan. Afgelopen dinsdag werden de panelen oo het dak geïnstalleerd, 2 uur laten waren de monteurs er weer van door. Ging heel snel. We dachten wel even terug aan de reactie van vorige keer dat de monteurs geen tijd meer hadden om het te installeren, ze hadden voor 17.00 uur klaar kunnen zijn. Alleen de elektricien had iets langer nodig om alles goed aan te sluiten. Alles werkt nu, de app is duidelijk en leuk om te zien wat de realtime opbrengst is. Uiteindelijk zijn we tot dusver tevreden klanten en bevelen we Zonneplan aan bij anderen.

Dit is een uitgebreide, eerlijke ervaring waarbij we duidelijk kunnen zien hoe het traject is gelopen. We waarderen het dat je ons duidelijke feedback geeft op een aantal aspecten. Dat zijn duidelijke signalen die we direct oppakken.👍 Fijn dat de installatie uiteindelijk netjes op het dak ligt en dat het opwekken van energie is begonnen! Veel zonnige dagen gewenst!🌞^Saskia

de afhandeling en plaatsing zijn goed verlopen

de aanvraag voor de panelen ging vlot en de afspraken waren snel gemaakt,de opbrengsten zijn tot zover beter dan gedacht.

Bedankt voor je mooie beoordeling, Jan.💚 Wat fijn dat de opbrengsten boven de prognose zitten, dat maakt het plaatje natuurlijk compleet. We wensen je veel zonuren toe, zodat de opbrengsten nóg mooier worden.😎^Saskia

Installatie goed, nazorg zeer slecht

vorig jaar systeem laten plaatsen. Prima verlopen. Helaas gaat binnen het jaar de omvormer kapot. Gemeld. Zou worden verholpen onder garantie binnen 2 weken. 2 dagen voor het bezoek wordt bezoek afgebeld. Monteur was ziek . (alsof ze maar een monteur hebben) Vervolgens nieuwe afspraak gemaakt. weer 2 weken moeten wachten. Uiteindelijk heeft het systeem meer als een maand geen electriciteit geproduceerd. Komt door de corona was het antwoord dat ze geen monteur hadden. Slechte service daar de uiteindelijke reparatie maar 1 uur duurde alsof ze geen monteur vrij konden maken voor een reparatie van een uur eerder.

Bedankt voor het delen van je ervaring. Het vervangen van de omvormer heeft inderdaad langer geduurd dan normaal. Veiligheid staat bij Zonneplan altijd voorop en juist in deze coronacrisis is het erg van belang om daar zorgvuldig mee om te gaan. In uw omgeving bleken er niet direct monteurs beschikbaar te zijn, omdat zij griepverschijnselen hadden. Wij kunnen geen monteurs met griepverschijnselen veilig en verantwoord bij u in huis laten werken. Dat is zowel voor u als voor onze monteurs een te groot risico. Gevolg daarvan is dat het monteursbezoek uitgesteld moest worden. Gelukkig is de omvormer nu vervangen en stromen er weer mooie opbrengsten binnen.🌞^Saskia

Prima bedrijf alles netjes verzorgd!!!

Va A tot Z alles goed geregeld!!!!

Yes, daar worden we heel blij van!💚 Vijf stralende sterren. Bedankt zeg! Op naar veel zonnige dagen en hoge opbrengsten!🌞^Saskia

Perfect geregeld en uitgevoerd

Zeer duidelijke offerte kreeg op elke vraag meteen een duidelijk antwoord afspraken werden nagekomen en zeer vriendelijk en deskundige monteurs installatie werk boven verwachting goed

Super om deze prachtige review te lezen, Erik!💚 Fijn dat je zo blij bent met hoe we te werk zijn gegaan. Veel plezier met de zonnepanelen!🌞^Saskia

Goede voorlichting. Prima geïnstalleerd.

Goed contact. Goede communicatie

Wat fijn om te horen dat je blij bent met onze manier van communiceren. Dat vinden we erg belangrijk. Bedankt voor het delen van je ervaring en veel zonuren gewenst!🌞^Saskia

Alleen maar positief

Alles naar wens. Geen omkijken naar. App werkt prima .

Bedankt voor deze korte, maar krachtige review, Bert!💚 Super dat je zo tevreden bent. Veel stralende dagen gewenst!🌞^Saskia

Tot op heden dik tevreden

Diverse aanbieders vergeleken en zonneplan stond bij mij bovenaan qua prijs en kwaliteit. Duidelijke informatie over hetgeen bij mij de beste keuze zou zijn qua wensen en mogelijkheden. Toen ik van een collega hoorde dat zijn panelen binnen een week naar volle tevredenheid waren gelegd was de kogel door de kerk. Daarbij de belofte geen (aan)betaling voordat je geheel tevreden bent maakte de beslissing alleen maar makkelijker. Dat ook bij mij de plaatsing zo snel zou gebeuren was een welkome verrassing. Dinsdag getekend en de week erna de donderdag gelegd door kundige vakmensen. Ik hoop dat de verdere service net zo goed zal zijn, dat zal de toekomst leren. De eerste kilowatjes zijn binnen en al teruggeleverd. Let the Sun Shine !

Wauw, wat een prachtige beoordeling!💚 Dat maakt onze dag nóg zonniger. Wat leuk om te lezen hoe je vooronderzoek hebt gedaan en hoe je uiteindelijk voor ons hebt gekozen. Fijn dat je het gehele traject positief hebt ervaren, daar doen we het voor!🌞 Laat die zon inderdaad maar schijnen.😎^Saskia

Info, offerte allemaal keurig. Goede en snelle montage met deskundige mensen en uitleg.

Bedankt voor deze stralende woorden, Jan! Super dat je zo blij bent. Dat maakt ons heel blij.💚 Veel zonuren gewenst!🌞^Saskia

Ze kwamen met 3en super netjes en snel

Wauw, dat zijn vijf prachtige gouden sterren, Sylvia!✨ Super dat je zo enthousiast bent! Bedankt voor het delen van je ervaring en veel plezier met de zonnepanelen gewenst!🌞^Saskia

Over Zonneplan

Zonneplan is Nederlands #1 zonnepanelenspecialist. Sinds 2012 hebben we ruim 55.000 woningen voorzien van zonnepanelen. Door onze vernieuwende hardware, software en services brengen wij onze klanten zo'n goede ervaring dat ze het doorvertellen. Vanuit onze positie als zonnepanelenspecialist willen wij de energietransitie in Nederland gaan leiden. Wij geloven in een stabiel, duurzaam en CO2 neutraal energienetwerk. Met de Zonneplan app wordt jouw energie slim en werk je aan een echt duurzame toekomst.