Zonnepanelen van zonneplan zijn in 1 woord geweldig.

Mijn ervaring met zonneplan is geweldig, Goed advies, snelle levering, goed installateurs. Goed service btw en alles regelen zij. Gr fam. Van eck uit wamel

Alles wordt je uit handen genomen, niks zelf hoeven doen.

Al vanaf het eerste contact een goed gevoel wat voor mij heel belangrijk is. Vanaf het begin van alles op de hoogte gehouden. Het leveren en plaatsen ging van een leien dakje. Aangeraden bij de buren en ook bij hun geen enkel probleem. Bedankt zonneplan! Klaar voor een groene toekomst!

Bedankt voor deze prachtige review, Jasper! We vinden het erg belangrijk dat je een goed gevoel bij ons hebt en dat we dat ook zo houden. Fijn om te lezen dat het gehele traject soepel is verlopen en dat je ons zelfs hebt aangeraden!🌞 Zo te horen hebben we er een échte Zonneplan ambassadeur bij, geweldig!💪 Heel veel plezier met de zonnepanelen, samen gaan we op naar die groene toekomst!💚✨

Belofte volledig ingelost

Ik had eerder geen interesse maar contact met Zonnneplan hebben mij overtuigd. De afwerking van de opdracht was top.

Wat leuk om te horen dat het contact met ons je over de streep heeft gehaald om groene energie op te wekken!⚡ Dat maakt onze dag éxtra mooi vandaag.💚 Heel veel plezier met de zonne-installatie gewenst!🌞^Saskia

Teleurstellend

Tot de dag van de installatie was ik tevreden met zonneplan. Werd snel gereageerd op vragen. Wat soms vervelend was is dat er telefonisch werd gereageert op vragen per mail. Als ik wilde bellen dan had ik m'n vraag wel telefonisch gesteld. Na het accepteren van de offerte heb ik de vragenlijst ingevuld en daarbij ook aangegeven dat onze dakpannen gehaakt zijn. Op de dag van de installatie gingen de mannen het dak op en concludeerden ze dat de pannen vast lagen omdat ze gehaakt zijn. Ik gaf aan dat dit bekend moest zijn aangezien ik dit netjes had aangegeven. Ze gaven aan dat het hierdoor wel langer ging duren en dat ze mogelijk een andere dag terug moesten komen om het af te maken. Hiermee ben ik akkoord gegaan. Ik ben zelf nog het dak opgegaan om te laten zien hoe ik zelf van de zomer de pannen had losgehaald toen ik wat op het dak moest doen. Het is even een handigheidje, maar het kan dus wel. Een half uur later en een aantal gebroken pannen verder hielden de mannen het voorgezien. Ze hebben de gebroken pannen vervangen en zijn toen weggegaan. "Hoofd installateur" gaf aan dat ze de klus een andere keer kwamen afmaken. Dan wel met behulp van een dakdekker die de pannen moest loshalen. Extra kosten zouden voor Zonneplan zijn. De volgende dag werd ik terug gebeld. Met de mededeling dat ze de opdracht niet meer gingen uitvoeren. Het dak was niet geschikt... Het huis is uit 2017 en het is een gewoon pannendak met gehaakte pannen. Vreemd verhaal dus. Enige conclusie die ik kan trekken is dat het dak niet geschikt is voor zonneplan om er geld aan te verdienen.... Een beetje bedrijf maakt de klus gewoon af, neemt de extra kosten voor eigen rekening en leert er van voor een volgende keer. Ik kreeg wel een diner bon om eens lekker uiteten te gaan met de feestdagen. Voor 25 euro kom ik niet verder dan de Mc Donalds... Dit dekt net de kosten voor de gebroken pannen. De kosten voor de onnodig afgesloten financiering en mijn vrije dag mag ik zelf betalen...

Bedankt voor deze uitgebreide en eerlijke review, Jeroen. Naar aanleiding van deze review en het bericht op Facebook heb ik afgelopen week direct actie ondernomen. Duidelijke en correcte communicatie is namelijk ontzettend belangrijk en ik vind dat we daar steken in hebben laten vallen. Inmiddels heeft mijn collega Ewout van de klantenservice gebeld en is er een hogere coulance aangeboden voor de gesneuvelde dakpannen en de extra vrije dag. U heeft via Facebook laten weten dat het wat u betreft afgehandeld is. De aangeboden coulance is inmiddels ook op uw rekening gestort, dus wat ons betreft sluiten we dit nu ook af. Nog een hele fijne, zonnige dag gewenst!🌞 ^Saskia

Alles soepel volgens afspraak verlopen

Wij zijn erg tevreden over Zonneplan , van offerte tot en met plaatsing alles ging in goed overleg . onze 6 panelen liggen vanaf 29 april op het dak en we zijn nu 4 december de 1200 kwh opbrengst gepasseerd .

Fantastisch om te horen dat jullie zo blij zijn!💚 Met zulke prachtige opbrengsten kan het alleen maar mooier worden 😉 We vinden het erg leuk dat jullie de tijd hebben genomen om de ervaring hier te delen, bedankt daarvoor! Nog heel veel plezier met de zonnepanelen gewenst 🌞⚡^Saskia

Snel en correcte plaatsing / afhandeling

Na wat op internet gezocht te hebben, uitgekomen bij Zonneplan om hier mijn zonnepanelen aan te schaffen. Eerste contact voelde al goed. Er werd goed uitgelegd wat men ging doen en hoe o.a. wij de BTW terug zouden kunnen krijgen. Ook dit wordt je uit handen genomen zodat je er geen omkijken naar hebt. Deze BTW teruggave stond na enkele maanden op de rekening. Dag van de installatie kwam wel als een verrassing aangezien ik dacht dat er eerst gekeken werd hoe de bekabeling zou geen lopen. Maar de installateurs kwamen al met zonnepanelen binnen. Zij hebben perfect werk geleverd (alles in overleg). Geen schade en alles schoon achter gelaten. De gehele installatie duurde bijenkaar 3 uur. (8 zonnepanelen, omvormer plaatsen en bekabeling van zolder naar de meterkast aanleggen). Panelen liggen nu een aantal maanden op het dak en ben zeer in mijn nopjes. Zeker als je de meterstanden ziet. Na enkele maanden mijn bedrag bij de elektriciteit leverancier met 70 euro verlaagd. Ik kan deze firma dan ook zeker aanbevelen. Top gedaan.

Wauw, wat een prachtige beoordeling, André!💚 We gaan er haast een beetje van blozen. Super dat je zo enthousiast bent over het gehele traject dat je bij Zonneplan hebt doorlopen. We nemen inderdaad graag zoveel mogelijk werk uit handen, zodat je er als klant zo min mogelijk last van hebt. Fijn dat je dit ook zo hebt ervaren. We wensen je stralende dagen toe, zodat de opbrengsten door het dak schieten! ⚡🌞 ^Saskia

Alles naar wens verlopen, volgens afspraak. Van beging tot eind keurig en vakkundig geholpen. Mijn complimenten voor Zonneplan.

Bedankt voor de complimenten, Leon! 💚 We waarderen het heel erg dat je de moeite hebt genomen om je ervaring hier te delen😊 Heel veel zonnige dagen gewenst zodat die opbrengsten lekker stijgen!🌞⚡^Saskia

alles ok

ok

Fantastisch dat je je ervaring met Zonneplan 5 sterren geeft!💚 Fijn dat alles oké is en dat je tevreden bent, want daar doen we het natuurlijk voor!🌞Veel plezier met de zonnepanelen gewenst! ^Saskia

Op een kleine vertraging na in verband met een haperende internetconnectie liep het installeren en de gehele afhandeling prima. Goed geholpen!

Hartstikke fijn om te horen dat de installatie goed is gegaan! Bedankt dat je de tijd hebt genomen om je ervaring hier te delen, dat waarderen we heel erg. Veel plezier met de zonne-installatie!🌞⚡^Saskia

Uiteindelijk teleurgesteld

De voorbereiding en planning verliepen goed Op de dag van plaatsing werd alles geinstaleerd. Helaas bleek bij de oplevering dat de wifi stick niet werkte. Die zou gelijk opgestuurd worden Nu bijna een week later is hij hier nog niet aangekomen Bij telefonisch contact , 2 keer inmiddels, wordt gezegd hij gaat gelijk op de post Maar helaas. We waren heel benieuwd naar de app en inzicht in de opbrengsten maar dat zit er niet in Hoe moeilijk is het om een reserve stick aan de monteurs mee te geven. Al met al teleurgesteld en zou Zonneplan niet aanbevelen. Jammer

Bedankt voor deze review meneer Massen. Natuurlijk begrijp ik dat je heel graag de monitoring van je nieuwe zonne-installatie direct wilt inzien. Het opwekken van zonne-energie is eindelijk begonnen, maar je kunt niet meteen zien hoe hard de panelen voor je aan het werk zijn. Dat is natuurlijk een teleurstelling. Inmiddels is er contact geweest met mijn collega van de klantenservice en er wordt een monteursafspraak ingepland. We willen natuurlijk heel graag dat je positief op het traject terugkijkt, dus daar gooien we alles voor in de strijd! Ik hoor daarom graag na de monteursafspraak hoe het is gegaan en of we dit positief kunnen afsluiten. ^Saskia

Snelle en zorgvuldige plaatsing

De panelen werden met de grootste zorg geplaatst. Ook word je via de mail vlot geholpen bij vragen. Ze zijn eind maart geplaatst en hebben ons inmiddels al veel geld bespaard.

Super om te horen dat je zo blij bent over het gehele traject!💚 Het is natuurlijk extra leuk dat het ook goed gaat met de opbrengsten!🌞 Heel veel zonnige dagen gewenst zodat de opbrengsten lekker stijgen ⚡ ^Saskia

Helemaal volgens (zonne)plan

Begin november zijn bij ons 18 panelen geplaatst. Het hele proces, van plan tot plaatsen, is echt soepel en vakkundig verlopen. Ook een groot compliment aan de monteurs van installatiebedrijf Kobus. Ze zijn zeer klantvriendelijk, werken netjes, en denken mee om de installatie zo goed mogelijk te plaatsen, niks is hun te veel. Klasse! Op dit moment heb we nog wel een kleurverschil in de zonnepanelen, 2 van de 18 panelen zijn lichter van kleur. Ik heb hierover gebeld met Zonneplan. Volgens de medewerker zou het kleurverschil na 2 tot 3 maanden weg moeten zijn. Zo niet dan komen ze de panelen vervangen. Als ze ook hier waarmaken wat ze beloven, is de score wat mij betreft 6 sterren waard. Laat de zon maar schijnen.

De zon begint hier spontaan te schijnen, Ronald! We worden heel erg blij van deze prachtige review en we sturen de complimenten door naar het installatieteam! Uiteraard staan we na de installatie net zo goed voor je klaar, dus mocht er nog iets zijn dan horen we het natuurlijk graag. Voor nu heel veel plezier met de zonnepalen gewenst! 🌞💚 ^Saskia

Gewoon goed

Vriendelijke en professionele mensen,snel en deskundig de zonnepanelen geplaatst. Zeer goed bereikbaar. Gewoon heel goed 👍👍

Wat een positieve review, Jos en Bernie! 😊 Geweldig om te lezen dat jullie zo enthousiast zijn! Dat worden we heel blij van!💚 We sturen extra zonnestralen jullie kant op en wensen jullie heel veel plezier met de zonnepanelen! 🌞⚡^Saskia

Ondeskundige en niet professionele installatie

Onze ervaringen zijn helaas slecht. De eerste installatie is zeer slecht gegaan. Alles wat er mis kon gaan op de installatie dag is ook misgegaan. Dit door ondeskundig en vooral onprofessionele installateurs die een ravage in huis hebben achtergelaten. Uiteindelijk heeft dit een andere, overigens wel deskundige, installatieploeg ruim 2 dagdelen gekost om het te repareren. In totaal heeft het mij bijna 3 werkdagen gekost en heel veel rompslomp. Wat me vooral tegenvalt is de service die Zonneplan biedt. Klachten worden in 1e instantie niet serieus genomen en je moet 3x bellen en mailen voordat men luistert en je iets geregeld krijgt. Uiteindelijk doen ze de hele situatie af met een belachelijke tegemoetkoming. Hierdoor hebben wij het gevoel gekregen dat we niet serieus zijn genomen. Dus voor ons een hele negatieve ervaring met Zonneplan!

Bedankt voor deze review, Martin. Er zijn bij deze installatie helaas fouten gemaakt en daar bieden we onze oprechte excuses voor aan. We hebben hier direct op geschakeld door ons eigen installatieteam te sturen en gelukkig zijn de fouten netjes hersteld. Daarnaast hebben we een coulance aangeboden voor de extra vrije dagen. De zonne-installatie ligt nu werkend op het dak en het opwekken van groene energie is begonnen. We zouden graag nog even in contact komen om het gehele traject te bespreken, omdat we dit natuurlijk positief willen afsluiten. Helaas kunnen we je telefonisch niet bereiken. Zou je ons willen terugbellen op een moment dat het goed uitkomt? ^Saskia

alles snel geplaatst

snel alles netjes geplaatst .wel een dag later maar dat kan gebeuren alleen het was donker en de monteur zou mij zaterdag een mail zenden en bellen voor het een app .nu 17,00 uur nog niets gehoord ,kan niets van mijn verbruik aflezen .

Bedankt voor deze mooie review! Fijn dat de installatie netjes is geplaatst. Ik zie dat je op 24-11 een mail over de app hebt ontvangen, dus je kunt de monitoring gelukkig nu wel inzien. Mocht je nog ergens vragen over hebben dan kun je natuurlijk altijd contact met ons opnemen. Heel veel plezier met de zonne-installatie! ^Saskia

Blij met de aanschaf van zonnepanelen via Zonneplan

Op 15.10.2019 om 08.00u zou team van BESOLAR bv de installatie van 10 krachtige zonnepanelen + omvormer (Zonneplan ONE) uitvoeren. Het werd 07.40u. Goed op elkaar ingespeeld team, dat in goed overleg werkte. Klaar om 10.45u. Ik moest alleen zélf maar de app downloaden en installeren, want daar hadden deze mensen "geen verstand van" (werd mij medegedeeld). Volgens info van "vaste contactpersoon" Corbin Berghuis, zou na de installatie een enquête worden toegestuurd. Is niet gebeurd, anders had ik dit smetje vermeld. Verdere afhandeling (ontzorging) verloopt correct. Zonneplan steekt heel positief af bij andere aanbieders.

Wat een fijne review, bedankt! We zijn heel blij om te lezen dat je zo enthousiast bent over Zonneplan en we zijn ook blij met je feedback! Daar kunnen we absoluut iets mee. Heel veel plezier met de zonnepanelen! ^Saskia

Van eerste contact tot montage super geregeld

Gisteren is alles geplaatst. Monteurs gingen pas weg nadat ze zelf 100% tevreden waren. De omvormer hangt op een mooie plek en alle kabels zijn mooi weggewerkt. Ook het contact met Renate was goed. Duidelijke uitleg gehad en op alle vragen gaf zij snel antwoord. Wijn dan ook uitermate tevreden met zonneplan.

Wauw, wat een prachtige review! Geweldig dat je zo enthousiast bent en dat de installatie zo netjes is geplaatst! Ik zal de complimenten doorgeven aan de monteurs en mijn collega Renate. We wensen je heel veel zonnige dagen zodat de opbrengsten lekker omhoog schieten! ^Saskia

Tja..?

Super vriendelijk en gemoedelijk contact met Dana via mail en telefoon. Maar de installatie laat nu al 2 weken te wensen over. 1 november kwamen 3 heren van de firma Smeets installeren. Konden de zaak niet opstarten omdat het donker was voordat ze klaar waren. Een week later komt er een andere monteur, om de klus af te werken en het systeem op te starten. die bevestigd dat de omvormer defect is. Solaredge 4000. Nu dus bijna 2 weken panelen op het dak maar geen opbrengst.. ben blij dat het winter is.. 🥴

Bedankt voor deze review, meneer Wouters. Ik begrijp je teleurstelling: je denkt dat het opwekken van zonne-energie kan beginnen en dan blijkt de omvormer defect te zijn. Dat valt rauw op je dak natuurlijk. Inmiddels is er contact geweest met mijn collega Nancy voor het maken van een nieuwe afspraak. De omvormer wordt op 25 november vervangen en de gemiste opbrengsten gaan we aan je vergoeden. Ik hoor graag na 25 november hoe de installatie is verlopen en of we het traject alsnog positief kunnen afsluiten! ^Saskia

geweldig

wij willen even onze complimenten maken ,alles is volgens afspraak verlopen de mannen kwamen op tijd en het is naar wens verlopen het zat hun wel een beetje tegen , omdat het dak niet helemaal recht was ,maar dat hebben ze keurig verholpen alles naar wens een pluim voor de mannen en nu kijken wij wat het gaat opbrengen

Wauw, wat een mooi compliment zeg! Bedankt voor deze stralende review! We vinden het ontzettend fijn om te horen dat je zo blij bent met de installatie en met de monteurs die bij je langs zijn geweest. Ik zal de pluim aan ze doorgeven :) Veel plezier met de zonnepanelen! ^Saskia

Zeer correct en snel

Duidelijke offerte en uitleg. Nette prijs. Snel geleverd en deskundig geplaatst.

Daar worden we helemaal blij van, Sonja! Bedankt voor deze mooie beoordeling. Heel veel plezier met de zonnepanelen! ^Saskia

Goede voorlichting gehad.

Op de dag van plaatsing liep alles op rolletjes. Monteurs die van aanpakken weten. Alles doorgenomen binnen 2.5 uur klaar. Netjes achter gelaten en het alles werkte perfect. Laat de zon nu maar komen. Bedankt.

Bedankt voor deze stralende review! Fijn dat de installatie van een leien dakje ging ;) Nu is het inderdaad belangrijk dat het mooie herfstzonnetje zich laat zien! We wensen je veel zonnige dagen toe zodat de opbrengsten lekker omhoog schieten! ^Saskia

Mijn zonnepanelen leveren een mooie besparing op.

Na mij goed ingelezen te hebben, heb ik dit jaar 6 zonnepanelen laten plaatsen. Die leveren een mooie besparing in geld en in co2 uitstoot op.

Super dat je voor het opwekken van groene energie hebt gekozen en dat je ervoor hebt gekozen om de panelen door ons te laten installeren! Nog heel veel stralende dagen gewenst! ^Saskia

Tevreden ondanks probleempjes installatie

Goede begeleiding en uitstekende tools tijdens het verkooptraject. Installatie liep door omstandigheden niet helemaal vlekkeloos maar dit is achteraf keurig opgelost.

Bedankt voor de review, Henri. Ik begrijp dat het frustrerend is als de zonne-installatie niet meteen zonne-energie opwekt. De storing die daarop volgde was natuurlijk de druppel die de emmer deed overlopen. Gelukkig is de storing inmiddels opgelost en is het opwekken van groene stroom nu écht begonnen! Ik zie in de monitoring dat de panelen gisteren al behoorlijk wat(t) hebben opgeleverd :) Ik hoor graag hoe u nu terugkijkt op het contact dat u met ons heeft gehad en of we het traject alsnog positief kunnen afronden. ^Saskia

Storing wifi monitor

Ontzettend tevreden over de service, ons Wifi gedeelte gaf geen gegevens meer door, monteur heeft een powerline geïnstalleerd met een nieuwe Wifi unit, alles werkt weer als vanouds. Klasse!

Wauw, wat een fijne beoordeling, Han! Geweldig dat je zo blij bent met Zonneplan! De nazorg is minstens zo belangrijk als de installatie zelf, dus we zijn blij dat je dat ook zo hebt ervaren. Nog heel veel plezier met de zonnepanelen gewenst! ^Saskia

Goed systeem, netjes gemonteerd

Een aantal weken geleden zijn bij ons 10 panelen gemonteerd en zelfs met dit slechte weer leveren ze al een leuke winst op!! De montage is netjes gedaan, alleen liet men iets op mijn laminaat vallen waardoor dit nu beschadigd is dit word netjes opgelost door Zonneplan, waar wij erg blij mee zijn want onze vloer is nog niet zo oud en het zit erg in het zicht. Al met al zou ik Zonneplan aanraden,

Fijn om te lezen dat de zonnepanelen zo goed bevallen! Als er schade ontstaat, dan doen we ons uiterste best om dat zo goed mogelijk te herstellen. We waarderen het heel erg dat je dat ook nog even in je review benoemt. Bedankt voor deze aanbeveling, Jan! Veel plezier met de prachtige zonne-installatie die op je dak ligt. ^Saskia