Doe het niet!

Eerlijk is eerlijk: het digitale legplan zag er strak uit en de prijs is scherp. Maar die scherpe prijs moet ergens worden verdiend en dat is bij Zonneplan overduidelijk de installatie. Deze installatie is even haastig als amateuristisch. Bij ons heeft dit geleid tot lekkage als gevolg van te grote kieren tussen de dakpannen. Inslijpen van de pannen blijkt bij Zonneplan niet standaard (ik citeer: zie het inslijpen maar als een extra service, zodat u het straks in de herfst ook droog houdt). Monteurs verschijnen consequent te laat, soms zelfs meerdere uren. Inmiddels is Zonneplan 7(!) keer ons dak op geweest. Als laatste is een nieuwe nokpan geplaatst (deze was tijdens de installatie gebroken). Betreft echter een compleet ander model, waaruit op dit moment een stuk vuilniszak wappert. Tekenend voor de kwaliteit die dit bedrijf levert. Wij zijn alle vertrouwen inmiddels kwijt en schakelen een eigen installateur in. Ons dringende advies: ga niet voor de scherpste prijs, maar schakel een professionele partij in! Verder goed om u te verdiepen in het fenomeen van spanningsproblemen/piekspanning. Bij ons leidt dit er op zonnige dagen toe dat de installatie de halve dag is uitgeschakeld. Valt formeel buiten de verantwoordelijkheid van de installateur, maar vrolijk wordt je er niet van. Voor de vriendelijke medewerkers van de klantenservice toch nog een hele ster, maar daar is ook alles wel mee gezegd.

Bedankt voor uw feedback op de werkwijze van onze installatiepartner. Naar aanleiding van deze signalen is er inderdaad contact met onze klantenservice geweest, zodat we dit direct konden oppakken. Er zijn meerdere fouten gemaakt tijdens deze installatiedag. De installatie is niet volgens onze hoge kwaliteitsstandaarden afgerond en dat nemen wij zeer serieus op met de teams die bij u zijn geweest. Zojuist hebben wij nogmaals telefonisch contact met u opgenomen om deze signalen uitgebreid te bespreken en om tot een oplossing te komen. U schakelt een andere installateur in om de juiste nokpan terug te plaatsen. Wij ontvangen graag de offerte of kostenberaming zodat wij een tegemoetkoming in orde kunnen maken. U gaf aan dat u blij bent met onze service en communicatie en dat u zelf contact met ons opneemt als u een offerte heeft ontvangen. Wij wachten uw reactie dus af en wensen u voor nu veel zonnige dagen zodat de installatie mooie opbrengsten opwekt.^Saskia

Positief , vriendelijk , fijn personeel , komen afspraken na

100% naar wens!

Zoals vooraf is besproken,en achteraf te hebben nagetrokken komt 'alles' 100% overeen! Vr, Grt, Bert van der Heide.

Fantastisch, wat een kwaliteit!

Vandaag onze zonnepanelen geplaatst door Groenenberg Solar. Wat een vakmannen en wat een mooi en net eind resultaat. Goed overleg vooraf en nadien goede uitleg over alles wat gedaan is. Complimenten, bedankt!

Snel en goed geinstaleerd.

De panelen, 10stuks, liggen nu al 4 maanden op ons dak. We zijn in verbruik van 6 personen terug gegaan naar 1.5 personen. We zijn met 4 dus dit is een hele grote besparing.

Van begin tot eind top

Vandaag 8 panelen geïnstalleerd. Vriendelijke en vakbekwame installateurs. Gelijk kunnen profiteren van opgewekte stroom. Blij mee!

absoluut een goede keuze

Vanaf het eerste moment een goed contact en duidelijke uitleg. snelle service en installatie zonder gedoe. Een aanrader!

Gedaan wat ze beloofd hebben

Project uitgevoerd zoals afgesproken. Goede communicatie en goede terugkoppeling, zeker aan te bevelen.

Zeer klantvriendelijk en correct.

Zeer klantvriendelijk en correct. Zeker aan te bevelen.

Perfect gegaan

Mijn ervaring met Zonneplan zijn prima: heldere afspraken en geen verrassingen.

Alles wat fout kan gaan, gaat fout

Na positieve ervaringen bij mijn broer en ouders met zonneplan in zee gegaan. Communicatie vooraf wat duidelijk. Als leek had ik het gevoel goed geïnformeerd en goed geholpen te worden. Helaas bleek een paar dagen wel dat onze meterkast verouderd was. Dit moest vervolgens ook aangepakt worden. Via zonneplan kon dit ook geregeld worden, voor een scherpe prijs. Dit kon hetzelfde bedrijf regelen wat de panelen kwam plaatsen dus hier gebruikt van gemaakt. De avond voor de installatie kregen we om 22.03 een appje met de vraag of ze de dag erna een uurtje eerder mochten beginnen. Redelijk laat maar verder geen probleem, dit zo toegezegd. De dag erna kwamen de mannen van Zonneplan om alles te installeren. Na een kwartier kwam de elektricien dat er een probleem was. De kabel kon niet mooi van de zonnepanelen naar de meterkast, dit ging enkel en alleen via de regenpijp. Hier waren we niet zo blij mee. Er bleek volgens heb geen andere manier te zijn. Vervolgens zelf gekeken en al snel een oplossing gevonden waar het netjes onder de dakpannen en via de kelder, via de kruipruimte naar de meterkast toe kon. De dag verliep verder prima, geen rariteiten meer en halverwege de middag waren ze klaar. So far, so good. Het opwekken van eigen stroom kon beginnen. Vanaf dat moment begonnen de problemen. De omvormer van zonneplan bleek regelmatig uit te vallen. Regelmatig als in vaak. De eerste dagen wel 10 keer per dag. Ook nog precies op de momenten dat er het meeste zon energie opgewekt kon worden, tussen 10.00 en 14.00 uur. Dit meteen met zonneplan opgenomen. Ze gingen de klacht bekijken. De volgende dag ontstond het volgende probleem. De aardlek schakelaar van de meterkast sprong er in een middag 3 keer uit. Ook hier weer contact over gehad met zonneplan. Ook dit zou mee genomen worden. 2 dagen later een afspraak gemaakt voor de week erna. Het uitvallen van de omvormer zou veroorzaakt worden door het gebruik van een te dunne kabel. 4 ampere ipv 6.

Bedankt voor deze review waarin u feedback geeft op onze afhandeling van uw klacht. Er is direct contact met u opgenomen om deze piekspanningsproblematiek op te pakken. Deze problemen ontstaan als de omvormer de opgewekte energie niet goed terug kan leveren aan het net. We hebben de aansluiting en bekabeling van de installatie gecontroleerd en daaruit bleek dat we een verbetering in de bekabeling konden maken. De week erna is deze aanpassing uitgevoerd. Helaas blijft er sprake van piekspanning, wat inhoudt dat het probleem zich bij de aansluiting op het elektriciteitsnet bevindt. De netbeheerder is verantwoordelijk voor de aansluiting op het net. Daarom hebben wij een piekspanningsrapport opgemaakt, waaruit blijkt dat uw installatie last heeft van piekspanning. Dit rapport kunt u doorsturen naar de netbeheerder, zodat zij dit probleem kunnen oppakken. U gaf aan dat de netbeheerder dit oppakt, maar dat zij een werkachterstand hebben waardoor het langer duurt. Uiteraard begrijpen wij uw frustratie daarover, maar vanuit onze kant hebben we er alles aan gedaan om het probleem op te lossen. Het is nu aan de netbeheerder om stappen te zetten. Als u daar ondersteuning bij nodig heeft, dan staan wij uiteraard voor u klaar.^Saskia

Snelle en vakkundige installatie

Levert nog meer op dan door zonneplan werd berekend. Met 13 panelen op het zuiden in 6 maanden al ruim 2800 kw. Super. Geen hak en breekwerk noodzakelijk.

Meer dan tevreden

vanaf het eerst telefoontje tot de installatie allemaal super verlopen. niks aandringen via telefoon en goed ingelicht zelfs het belastingvoordeel word geregeld en reserve pannen betaald Monteurs van het ingehuurde bedrijf super vriendelijk en vakmannen verontschuldigden zich al gelijk dat er een stijger in de tuin moest staan wat eventueel schade aan beplanting kon geven maar niks gebeurd , stijger netjes opgebouwd en niet tegen de goot of rolluik bakken aan gezet ( iets wat ik regelmatig nog wel eens zie gebeuren) boden aan om ook even de goot schoon te vegen en repareerde een nokpan en een andere pan die al kapot waren met de elektricien de plek van omvormer en kabels overlegd en die heeft dat keurig voor zn rekening genomen na de installatie alles netjes opgeruimd en aangezogen. bij vertrek van de mannen kon je alleen aan het dak zien dat ze geweest waren . zal ze dus ook zeer zeker aan bevelen als mij gevraagd word wie het gemaakt heeft

Top ervaring

Superservice echt een aanrader

Zeer tevreden over Zonneplan

Precies aan alle afspraken gehouden. Monteurs vriendelijk en professioneel bezig en dezelfde dag nog stroom via de zonnepanelen. Liggen er netjes op en tot op heden zeer tevreden. Zelfs reserve dakpannen werden vergoedt en BTW teruggave wordt voor je verzorgt.

Waardeloze service en een klant minder!

Op de dag van installatie kwamen de monteurs 1,5 uur later dan gepland. Maar goed, wachten wordt beloond, zou je denken... De eerste monteur arriveert en begint met de elektra. In de meterkast en garage worden door hem gaten geboord. Vervolgens komen de monteurs met de panelen aan, klimmen het dak op, en komen met slecht nieuws naar beneden: wij plaatsen hier geen zonnepanelen. Het blijkt (volgens Zonneplan) dat ons dak niet geschikt is en de panlatten te dun zijn. De monteurs geven aan dat het het systeem wat verouderd is en met een nieuwer systeem het wel zou moeten lukken. Dus, ingepakt en ze zijn weer weg. Enkele dagen later worden we opgebeld door Zonneplan. Installatie is niet mogelijk mits we ons gehele dak renoveren. Hierbij heb ik aangegeven dat de monteurs een ander verhaal vertelde. Na overleg binnen Zonneplan, weer enkele dagen later terug opgebeld met het bericht: het is niet mogelijk, de hele afspraak wordt geannuleerd. Balen, maar hier hebben we het niet bij gelaten, en maar goed ook! Een ander professioneel bedrijf ingeschakeld die niet zo commercieel is. Van te voren een afspraak gehad om alles te meten en te bekijken. Wat blijkt? Geen enkel probleem om hier zonnepanelen te plaatsen! Ondertussen zitten we met twee gaten, die gelukkig gebruikt kunnen worden. Het is een schande dat er eerst gehandeld wordt en dan pas nagedacht. Dus aan iedereen die zo verstandig is om eerst de reviews te lezen: laat ze eerst het dak goed bekijken voordat ze de boor al in de muur hebben staan. Of schakel een kleiner betrouwbaar bedrijf in die wel hun beloftes kunnen nakomen. Waardeloze beloftes en een klant minder.

Bedankt voor deze review waarin u belangrijke signalen deelt. Wij hebben afgelopen week direct contact met u opgenomen om dit te bespreken. De case is intern ook opgepakt, want we hier echt belangrijke steken hebben laten vallen. De conclusie blijft helaas hetzelfde; we kunnen niet installeren met de dakconstructie die wij gebruiken. Uiteraard had dat eerder naar voren moeten komen en hadden de monteurs niet moeten beginnen met het boren van gaten. Gelukkig kunnen de gaten gebruikt worden, maar het is natuurlijk erg zonde dat u hier zoveel werk van heeft gehad. Om het enigszins positief af te ronden hebben wij een coulance in orde gemaakt. Ik bedank u voor het prettige contact en voor het delen van deze signalen. Daardoor weten wij waarin verbeteringen nodig zijn. Fijn om te horen dat u een geschikte installateur heeft gevonden, zodat u straks alsnog van uw eigen zonne-energie kan genieten. Veel zonuren gewenst!^Saskia

Goede communicatie duidelijk verhaal

Gied contact alle vragen snel beantwoord

Duidelijke afspraken vooraf, goede installatie en nazorg

In de offertefase duidelijke voorlichting en advies alsmede bereidheid om snel al mijn vragen te beantwoorden. Zeer zorgvuldige plaatsing van de installatie en adequate voorlichting over de werking van het systeem.

Uitstekend.

De zonnepanelen zijn zeer vakkundig aangelegd en de opbrengst is prima. Ze zien er goed uit en vallen niet teveel op. Ik kan Zonneplan iedereen aanraden.

Vakmanschap is meesterschap!

Alles is keurig geinstalleerd, prima uitleg en geen omkijken meer naar.

Afspraak, snelle service

Bedankt voor deze pracht-acht, Gerard. Hopelijk verdienen de opbrengsten net zo'n mooi cijfer🌞

Een goede service, snel geplaatst en het werkt naar alle tevredenheid.

Na een keus voor een leverancier gemaakt te hebben kwamen we uit bij zonneplan. Vanaf het eerste moment zijn we goed geholpen. De installatie ging snel en professioneel. Daarna werkte het meteen. Tot op heden gaat alles goed en we willen daarom zonneplan danken voor de plaatsing en service.

Dat zijn mooie woorden, Harrie. Super om te horen dat alles zo goed is gegaan, zo hoort het natuurlijk. Veel zonnige jaren gewenst!

Van begin af was alles echt heel goed uitgelegd en organiseert. Ik produceer meer dan ik verbruik! Zonneplan regelt alles ontzettend goed, hartelijk bedankt voor alles! Ook de montage was supersnel, heel aardige en goede medewerkers, heel vriendelijk. Ik kan zonneplan echt aanprijzen, alles top geregeld.

Geweldig dat je zonnepanelen zulke mooie resultaten halen. Dat is de kers op de taart😉 Bedankt voor het delen van je ervaring!

Alles top geregeld

Bij ons was alles van advies tot en met de installatie echt goed geregeld, goede begeleiding en deskundig mensen die weten wat ze doen.

Dat zijn 5 gouden sterren, bedankt Edwin! Hopelijk zijn de opbrengsten ook 5 sterren waard✨

netjes geholpen

Onze ervaring met zonneplan is zeer positief, ze hebben ons goed geadviseerd en geholpen. De plaatsing was netjes en goed afgewerkt, alles is schoon en netjes achtergelaten. Ze hebben ons goed geholpen met terug gaven van de BTW. De zonnepanelen lever ruim voldoende op om aan het einde van het jaar geen stroomkosten meer te hebben. De prijs/kwaliteit verhouding is zeer goed. Dus wij bevelen Zonneplan zeker aan.

Bedankt voor de stralende 5 sterren en voor de aanbeveling, Bennie! Super dat alles goed is bevallen en dat de zonnepanelen goed hun werk doen.

Over Zonneplan

Zonneplan is Nederlands #1 zonnepanelenspecialist. Sinds 2012 hebben we ruim 85.000 woningen voorzien van zonnepanelen. Door onze vernieuwende hardware, software en services brengen wij onze klanten zo'n goede ervaring dat ze het doorvertellen. Vanuit onze positie als zonnepanelenspecialist willen wij de energietransitie in Nederland gaan leiden. Wij geloven in een stabiel, duurzaam en CO2 neutraal energienetwerk. Met de Zonneplan app wordt jouw energie slim en werk je aan een echt duurzame toekomst.